Nee hoor je bent gewoon jong net als ikquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:25 schreef Brad het volgende:
40 uur per week is een normale werkweek. Studiepunten waren in mijn tijd (ik word oud) dan ook gebaseerd op 40uur werk. Namelijk 42 lesweken en 42 studiepunten.
Let wel, er zijn er genoeg die met minder af kunnen. Maar dit is de zwaarte voor een gemiddeld persoon.
Ik heb 3 maanden HBO Rechten gedaan, vond ik leuk en zeer interessant, tot ik het vak Bestuursrecht kreeg, wat een kwelling. Ik haalde ook goede cijfers. Ik ben gestopt omdat ik destijds wat persoonlijke problemen had. Afgelopen jaar deed ik de lerarenopleiding Frans, omdat ik op een simpele manier mijn propedeuse wilde halen om daarna naar de universiteit te kunnen. en Frans spreek ik al dus ik dacht, dat zal makkelijk zijn;) En nu twijfelde ik over rechten omdat ik ondanks alles er toen wel mee ben gestopt en ik niet twee keer dezelfde 'fout' wil maken. Maar toch merk ik dat van alle studies, rechten mij het meest aanspreekt. En de colleges die ik moest volgen voor de decentrale selectie vond ik ook meteen weer leuk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:34 schreef Paxcon het volgende:
Wat heb je dat jaar op het HBO gedaan? Ook rechten?
Als je het leuk vind dan doe je het toch gewoon? Dat is het belangrijkste. Kijk verder wel gewoon of je het werk later wilt doen en wat voor toekomst je verder hebt. Als je geen alternatief kan vinden naast rechten dan moet je er gewoon voor gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:58 schreef Evangeline het volgende:
[..]
Ik heb 3 maanden HBO Rechten gedaan, vond ik leuk en zeer interessant, tot ik het vak Bestuursrecht kreeg, wat een kwelling. Ik haalde ook goede cijfers. Ik ben gestopt omdat ik destijds wat persoonlijke problemen had. Afgelopen jaar deed ik de lerarenopleiding Frans, omdat ik op een simpele manier mijn propedeuse wilde halen om daarna naar de universiteit te kunnen. en Frans spreek ik al dus ik dacht, dat zal makkelijk zijn;) En nu twijfelde ik over rechten omdat ik ondanks alles er toen wel mee ben gestopt en ik niet twee keer dezelfde 'fout' wil maken. Maar toch merk ik dat van alle studies, rechten mij het meest aanspreekt. En de colleges die ik moest volgen voor de decentrale selectie vond ik ook meteen weer leuk.
Niet helemaal. Ten eerste vrouw. Ten tweede hoef ik hier niet te gaan lopen 'opscheppen' want ik ben anoniem en niemand kent me.. (nut? 0.0) Sta inderdaad al ingeschreven, en ben inderdaad bepaald niet van plan terug te keren naar het HBO, want dan vond ik verschrikkelijk. Maarrr, het punt is gewoon; is rechten niet te hoog gegrepen voor mij? En deze vraag lijkt mij eerder het tegenovergestelde van opscheppen;)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:43 schreef m.w. het volgende:
Verkapt kijk-mij-rechten-studeren topic want meneer heeft zich al ingeschreven, wil zijn hbo studie niet voortzetten en gaat echt niet van gedachten veranderen hierzo.
Ik moest meedoen aan de decentrale selectie (net als de vwo-ers) die met een voldoende halen (dat is gelukt) en vervolgens moest ik een tentamen Nederlands (op vwo-niveau) omdat dit belangrijk is bij een rechtenstudie. Ook die heb ik gehaald, en ben nu gewoon aangenomen;) Maar heb mij ook ingeschreven voor Europeses Studies omdat ik denk dat dit makkelijker (maar heeft minder mijn interesse) en ik het gevoel had dat ik bij deze studie een grotere slaagkans heb. Echter, mijn ouders beweren dat dit een vergaarbak van disciplines is waar je niks mee kan... Dus denk toch dat ik maar gewoon lekker voor rechten ga en hard aan de bak ga;)quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Pandarus het volgende:
Rechten is een pretstudie uitgaande van vwo'ers. Wil niet zeggen dat het makkelijk is voor iedereen.
Wil ook niet zeggen dat het te hooggegrepen is.
Probleem is toegelaten worden met een propedeuse. Zonder vwo-deficiencies zal daar een examencommissie over moeten oordelen. Nu is het 'maar' rechten dus zal men je veel sneller toelaten met alleen een propedeuse dan bij beta-studies waar je soms wel voor 6 vakken certificaten moet bemachtigen.
Het zal vooral aankomen op discipline. Je hebt geen geniaal abstract of creatief inzicht nodig om alle stof te leren.
Maar ja, als dit een fout is dan heb je hem al gemaakt.
Ja, ik snap ook wel dat je me niet zo'n zwart/wit antwoord kan geven;) Maar ik wilde ervaringen horen van anderen, hoe moeilijk het is (valt het tegen, of juist niet), hoeveel tijd je erin moet steken etc. Niemand kan mij uiteindelijk een sluitend antwoord geven; daarvoor zal ik de studie moeten volgen. Thanks anyway!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:23 schreef Pandarus het volgende:
Rechten is een pretstudie uitgaande van vwo'ers. Wil niet zeggen dat het makkelijk is voor iedereen.
Wil ook niet zeggen dat het te hooggegrepen is.
Probleem is toegelaten worden met een propedeuse. Zonder vwo-deficiencies zal daar een examencommissie over moeten oordelen. Nu is het 'maar' rechten dus zal men je veel sneller toelaten met alleen een propedeuse dan bij beta-studies waar je soms wel voor 6 vakken certificaten moet bemachtigen.
Het zal vooral aankomen op discipline. Je hebt geen geniaal abstract of creatief inzicht nodig om alle stof te leren.
Maar ja, als dit een fout is dan heb je hem al gemaakt.
Ik weet niet wat voor een soort antwoord je verwacht. We kunnen moelijk zeggen 'Ja kind, je bent te dom. Geef het op en ga terug naar dat hbo waar je thuis hoort'.
Enige wat ik kan bedenken, bekijk eens zo een LSAT test
http://en.wikipedia.org/wiki/Law_School_Admission_Test
Misschien kun je daar zelfvertrouwen uit halen (of niet). Misschien kan iemand die in Nederland wel rechten gestudeerd heeft je zeggen inhoeverre zo een test iets met de studie in Nederland te maken heeft.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:58 schreef Evangeline het volgende:
Afgelopen jaar deed ik de lerarenopleiding Frans, omdat ik op een simpele manier mijn propedeuse wilde halen om daarna naar de universiteit te kunnen. en Frans spreek ik al dus ik dacht, dat zal makkelijk zijn;)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |