Schilderswijk is of haagste tokkies of haatbaarden momenteel, beiden zijn volk waarvan je liever niet hebt dat ze zich voortplanten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De Schilderswijk is altijd al een plaats geweest waar je niet wilde wonen. Toen het nog een blanke volkswijk was wilde je er ook niet dood gevonden worden.
Grote delen van de wijk zijn momenteel veel leefbaarder dan ze ooit geweest zijn trouwens. Helaas zijn de andere delen er dan weer flink op achteruit gegaan.

Nog even los van het feit dat de PvdA indertijd helemaal niet blij was met het openzetten van de grenzen voor gastarbeiders, en dat het vooral de VVD en het CDA waren die graag goedkope arbeidskrachten naar Nederland wilden halen om de loonkosten te drukken. Die partijen waren ook verantwoordelijk voor de gezinshereniging.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat wegkijken is niet een kenmerk van (alleen) links. Dat heeft de hele politiek, uitgezonderd de SP, gedaan. Je kan het misschien CDA en VVD nog het meest verwijten. Die zijn veruit het meest aan de macht geweest de afgelopen decennia.

In de delen waar ze grote stukken hebben platgegooid voor nieuwbouw vind je ook gewoon beschaafde midden-klasse gezinnen hoor. En de meeste haagse tokkies zijn de wijk wel uit. Die hebben elders in de stad hun enclaves. Over tien jaar gaat het hier over de problemen in die Vinex-gedrochten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Schilderswijk is of haagste tokkies of haatbaarden momenteel, beiden zijn volk waarvan je liever niet hebt dat ze zich voortplanten.

Maarja, Adam-west is net zo erg. Slotervaart, kolenkit en Jan v. Galenstraat... Zoveel radicale mocros daar, niet normaal gewoon/.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In de delen waar ze grote stukken hebben platgegooid voor nieuwbouw vind je ook gewoon beschaafde midden-klasse gezinnen hoor. En de meeste haagse tokkies zijn de wijk wel uit. Die hebben elders in de stad hun enclaves. Over tien jaar gaat het hier over de problemen in die Vinex-gedrochten.

Volgens mij is de situatie in elke stad ongeveer wel hetzelfde, ook in de middelgrote. De flatwijken en verkrotte oude volkswijken hebben last van allochtone probleemjongeren. De andere van oudsher blanke volks- cq probleemwijken zijn uitgestorven bejaardenoorden. En de blanke tokkies hebben een paar oude enclaves behouden en zijn verder uitgeweken naar slaapsteden en vinexwijken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:26 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maarja, Adam-west is net zo erg. Slotervaart, kolenkit en Jan v. Galenstraat... Zoveel radicale mocros daar, niet normaal gewoon/.

zoetermeer bijv.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij is de situatie in elke stad ongeveer wel hetzelfde, ook in de middelgrote. De flatwijken en verkrotte oude volkswijken hebben last van allochtone probleemjongeren. De andere van oudsher blanke volks- cq probleemwijken zijn uitgestorven bejaardenoorden. En de blanke tokkies hebben een paar oude enclaves behouden en zijn verder uitgeweken naar slaapsteden en vinexwijken.

Je kan van de PVV veel zeggen, maar niet dat ze hebben weggekeken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat wegkijken is niet een kenmerk van (alleen) links. Dat heeft de hele politiek, uitgezonderd de SP, gedaan. Je kan het misschien CDA en VVD nog het meest verwijten. Die zijn veruit het meest aan de macht geweest de afgelopen decennia.
Verder vind ik het niet raar dat Geert het momentum pakt. Ik had niet anders verwacht. Dat hij dingen op de agenda zet die daar thuis horen ben ik ook met je eens. De vorm vind ik alleen een beetje kinderachtig en regelmatig gewoon extreem demagogisch. En dingen worden ook enorm opgeblazen tot proporties die nergens meer opslaan, niet op de realiteit althans.
Daarnaast kun je wel dingen op de agenda zetten, maar dan moet je vervolgens ook met werkbare oplossingen komen. Die zie ik nergens terug bij de PVV. Sterker nog, hij agendeert problemen om ze vervolgens te verergeren. Dan misschien nog liever doodzwijgen. Of gewoon ff normaal doen en met uitvoerbare oplossingen komen. Maar dat zie ik bij vrijwel niemand terug.

Zeker waar, heb ooit eens de fout gemaakt om in nieuwbouw ypenburg te gaan wonen...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In de delen waar ze grote stukken hebben platgegooid voor nieuwbouw vind je ook gewoon beschaafde midden-klasse gezinnen hoor. En de meeste haagse tokkies zijn de wijk wel uit. Die hebben elders in de stad hun enclaves. Over tien jaar gaat het hier over de problemen in die Vinex-gedrochten.

Misschien even je geheugen opfrissen: kabinet Rutte 1.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je kan van de PVV veel zeggen, maar niet dat ze hebben weggekeken.
Dat dingen worden uitvergroot zie je ook overal bv de 'bestorming' van het theehuis, om iets kleins te noemen.
Door het jarenlange wegkijken EN het demoniseren van de PVV door de knuffelaars is deze situatie ontstaan, of de PVV een wel werkzame oplossing had gehad? Ik weet het niet, want ze hebben door bovenstaande nooit de kans gekregen.
Ik blijf het zeggen Wilders en/of de PVV zijn niet degenen die de problemen hebben verergert, en ook nu zie ik hier, zoals voorspeld, de usual suspects allemaal weer keihard naar Wilders wijzen.
Wilders en de PVV willen wel, maar kunnen en mogen niet.
Het was minstens vijf jaar geleden al tijd om de boel wat harder aan te pakken.

Volgens mij allemaal waar, voor mij zijn het allemaal gelegaliseerde criminelen die daar zitten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Nog even los van het feit dat de PvdA indertijd helemaal niet blij was met het openzetten van de grenzen voor gastarbeiders, en dat het vooral de VVD en het CDA waren die graag goedkope arbeidskrachten naar Nederland wilden halen om de loonkosten te drukken. Die partijen waren ook verantwoordelijk voor de gezinshereniging.
Maar ja, daar lees je nooit over in de Telegraaf.

Daar zijn ze ook gepiepeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien even je geheugen opfrissen: kabinet Rutte 1.

Waarbij ze steun mochten verlenen en af en toe mee op de foto.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien even je geheugen opfrissen: kabinet Rutte 1.

GBL GBL GBL GBL GBLquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Door die vreselijke linksen ook he

Er zijn er 6 onmiddelijk opgepakt en de rest wordt bekeken, ook weer een doodnormale manier van handelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:00 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Die relschoppers van de 'spontane' tegendemo hadden afgelopen zondag aangepakt moeten worden, zoals je nu kunt zien is het te laat, van beide kanten, de druppel is over de emmer.
Enige oplossing om de angel er een beetje uit te halen is nu heel veel politie en desnoods de me naar de schilderswijk, 100% zero tolerance, en alle tegendemo relschoppers oppakken.
Als je het nu laat doorsudderen denk ik dat we niet tot 20 september hoeven te wachten op knokpartijen in de schilderswijk, zoiets kan makkelijk eerder en ondergronds geregeld worden.

Bullshit, er is gezwicht, ik weet het, jij weet het.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Er zijn er 6 onmiddelijk opgepakt en de rest wordt bekeken, ook weer een doodnormale manier van handelen.
Wat ik zot vind is dat de burger tegenwoordig denkt dat ze precies kunnen bepalen hoe oa de ordebewaking moet werken. Dat is gescheiden om die emotie ertussen uit te halen waardoor dingen altijd fout gaan.
Ik weet van jij een groot fan bent van de hooivork en fakkels, maar daar is echt nog nooit iets goeds van gekomen.

Dat is dus gewoonweg niet waar. Dit is echt de normale gang van zaken bij demonstratie's.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Bullshit, er is gezwicht, ik weet het, jij weet het.
Dat laatste gaat helemaal nergens over, geeft wel aan hoe het werkt, op kleine schaal hier, op grotere schaal hogerop.

Heel hard schreeuwen dat het niet goed gaat is dan ook makkelijker dan een oplossing aandragen. Dan heb je ook nog het probleem dat de oplossing vaak niet makkelijk te begrijpen is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:54 schreef Kanjer het volgende:
Er is maar 1 partij die duidelijke taal spreekt en die negeren ze dood.

Als dat jouw beleving is, succes ermee, goed lezen is ook een vak zullen we maar zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is dus gewoonweg niet waar. Dit is echt de normale gang van zaken bij demonstratie's.
Dat laatste slaat wel ergens op aangezien jij hier zegt dat een stevig schoonvegen nodig is en dat de politie zijn kans heeft gehad. Dat zijn gewoon hooivorken en fakkels.
Er is al tijden aandacht voor die wijk, in een nos artikel wat ik laatst las las ik dat afgelopen jaar(net als het jaar daarvoor) de problemen best wel aardig verminderd zijn in die wijk. Hoe kan dat toch als dat no go is voor politie en die daar niets durft te doen zoals hier wordt voorgesteld?
Er wordt gesproken over een stevig ingrijpen daar de afgelopen tijd waardoor (erg vrij vertaald door mij) er wat kakkerlakjes in het licht rond lopen te klagen dat hun schaduwplekjes schoongeveegd zijn. Dat schijnt al de afgelopen 2 jaar zijn vruchten steeds meer af te werpen als het over criminaliteit e.d. gaat. Het is nogsteeds geen fijne buurt, maar dat er amper wat gedaan wordt is dus niet waar.

Het is een kansloze bende geweest. Vind je dat de volgende demo dezelfde route moet lopen ?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als dat jouw beleving is, succes ermee, goed lezen is ook een vak zullen we maar zeggen.
Verder weet ik ook wel dat er flink geïnvesteerd wordt in de schilderswijk, al vele, vele jaren, en 100en miljoenen verder.
Het gaat erom dat er schijnbaar heel wat booslims in die wijk zitten, en die gaan van kwaad tot erger, openbaar.
Afgelopen zondag was de druppel die het kruidvat deed ontploffen, nee, niet alleen bij bij, het leeft, op zijn minst, bij een zeer groot deel van de bevolking nu.
'ze' hebben een geweldige kans laten liggen om gewoon de schouders op te halen en de groep te laten gaan, 1-0 schilderswijk, wie weet had de offiële demo wel rottigheid getrapt, 2-0 schilderswijk
Maar waar kiezen de bijgoochems voor? De aanval, wel verwacht hoor, maar toch, lekker logisch.
En nee, ze hadden niet overhaast een paar buurjongens gebeld na het, zwaar overtrokken en misbruikt argument van het theehuis.
Bij aanvang was het de politie al duidelijk dat de route af zou wijken op de Hoefkade en is dit medegedeeld aan de organisatoren.
Dus als je er gewoon neutraal naar kijkt, moeilijk, ik weet het:
1) aangemelde demo, of het nou Margriet zomertour deelnemers waren of alle kleinzonen van Hitler en Wilders, doet niet ter zake, gelijke rechten.
2) demo gaat prima, 1 vlag moet weg, want niet volgens de voorwaarden van de organisatoren, regelen ze, politie ziet verder ook geen problemen.
3) het 'theehuis incident' zal wat over en weer gescholden zijn met een peleton politie ertussen die er verder, logisch, geen aanleiding in zag de demo te beëindigen.
4) op de Hoefkade gaat het mis, ze mogen niet verder en krijgen een omleiding, ik snap wel dat je daar een beetje recalitrant van wordt, maar goed, met enige dwang doet de groep dit.
5) de tegendemo begint te rellen, bakstenen gooien, pers bedreigen, camera slopen, politie in de val lokken, dit alles met maskers en flinke beledigingen richting politie.
6) later gaan 'ze' het vieren als een overwinning, op straat en op het internet, wie riep er ook al weer iets over provoceren?
Later gaat een leider van een politieke partij zelfs bekend maken dat ie een eigen knokploeg aan het samenstellen is en laat weten al zo'n 70 man te hebben die 'hun' wijk wel zal verdedigen.
Er is nu maar groep daders die verantwoordelijk is voor deze situatie.

Absoluut.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is een kansloze bende geweest. Vind je dat de volgende demo dezelfde route moet lopen ?

Dan veegt de politie desnoods met de me de straten eerst maar schoon.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Terwijl je weet dat het weer gaat gebeuren, misschien nog wel erger ?

Maar dan ook bij de demonstranten toch? Moeten al die relschoppers en aan die kant ook uit.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:40 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan veegt de politie desnoods met de me de straten eerst maar schoon.

Mocht er in de groep mensen zich misdragen, mag je van mij die er ook uitknuppelen ja, en nee, 'geen jihad in onze straten' is niet zich misdragen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar dan ook bij de demonstranten toch? Moeten al die relschoppers en aan die kant ook uit.
Maar ben het met je eens dat het een stomme actie is geweest van de 'tegendemonstranten' om zich zo te gedragen...

Vooroordelen, vooroordelen, dat is een probleem van de organisatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:43 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar er hebben zich nu allemaal partijen gemeld die mee gaan lopen die alleen maar ruzie met elkaar gaan krijgen. Dus denk echt niet dat ze diezelfde route nog een keer mogen lopen.

Hoe bedoel je vooroordelen ? Ik hoorde dat die AFA relschoppers mee gaat lopen , Wilders, Pro Patria , Duindorpers , voetbal supporters en dan waarschijnlijk nog wat extreem rechts idioten ...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vooroordelen, vooroordelen, dat is een probleem van de organisatie.

Volgens de verhalen waren er bij de laatste demo ook wel wat 'rechtse zware jongens' en hoe is het daar precies mee mis gegaan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je vooroordelen ? Ik hoorde dat die AFA relschoppers mee gaat lopen , Wilders, Pro Patria , Duindorpers , voetbal supporters en dan waarschijnlijk nog wat extreem rechts idioten ...
Hoebedoel je geen ruzie ?:P

Uhh ja extreem rechtse mensen zijn echt hele grote idioten. En als je dan zon wijk in gaat vind ik je ook een relschopper ja ..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Volgens de verhalen waren er bij de laatste demo ook wel wat 'rechtse zware jongens' en hoe is het daar precies mee mis gegaan?
Maar blijf ze vooral relschoppers en idioten noemen.

Ik vind iemand die in een boerka loopt een hele grote idioot, ook een relschopper als die in mijn wijk komt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh ja extreem rechtse mensen zijn echt hele grote idioten. En als je dan zon wijk in gaat vind ik je ook een relschopper ja ..

Weet ik niet zeker, ik dacht eentje.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik geloof dat die 'zware jongens' er uit gepikt zijn toch door de politie ?

Nee, ik zal ze de helden van nederland noemen nou goed? Want zo laat jij het wel over komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Volgens de verhalen waren er bij de laatste demo ook wel wat 'rechtse zware jongens' en hoe is het daar precies mee mis gegaan?
Maar blijf ze vooral relschoppers en idioten noemen.

Als ze daar komt demonstreren tegen de 'bewoner' dan wel jaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:03 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik vind iemand die in een boerka loopt een hele grote idioot, ook een relschopper als die in mijn wijk komt?

En maar weer uitvergroten en overdrijven....quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik zal ze de helden van nederland noemen nou goed? Want zo laat jij het wel over komen.

Dus dat. Zijn gewoon compleet van de pot gerukt. Het aankijken niet waard.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik zal ze de helden van nederland noemen nou goed? Want zo laat jij het wel over komen.

Lijkt wel alsof je je aangesproken voelt ...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En maar weer uitvergroten en overdrijven....

Dan ook niet, behalve dan dat gezichts bedekkend verboden is.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze daar komt demonstreren tegen de 'bewoner' dan wel ja

Zij/hij reageert op mij, dus geef ik netjes een repley.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lijkt wel alsof je je aangesproken voelt ...

Als zij in het verboden gezichts- bedekkende kleding in een buurt gaat demonstreren waar nauwelijks mensen zoals haar wonen vind ik haar ook een idioot en een relschopper...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:12 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan ook niet, behalve dan dat gezichts bedekkend verboden is.

Had het over de reactie zelf...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:13 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zij/hij reageert op mij, dus geef ik netjes een repley.

Zou je je toch in moeten herkennen, je doet het aan de lopende band.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En maar weer uitvergroten en overdrijven....

De tijd van constructieve oplossingen is ook een beetje voorbij, ben ik bang.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die polarisatie is eng. Alle weldenkenden gaan zich verenigen met de extremen. ''Rechts" heeft opeens geen enkele schaamte om zich naast neofascisten te vertonen. De jan-met-de-pet moslim is opeens broeder met de moordcommando's van ISIS. En gelukkig heeft AFA zich ook inmiddels ook gemeld, kan "links" daar mee gaan buitenspelen.
Ja, zo gaan we de problemen in de Schilderswijk wel constructief oplossen.

Wat jij wil.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Zou je je toch in moeten herkennen, je doet het aan de lopende band.
Politie zegt zelf tevreden te zijn over de vooruitgang in de wijk(en in dat artikel wordt korte metten gemaakt met het kusjekroel beleid dat kant noch wal slaat), maar nee, dat kan niet waar zijn, past niet in jouw beeld. Jouw beeld is dat daar nu al een uitgeroepen eigen staat is waar politie geen grip op heeft en niets meer mee kan. Jouw beeld is dat de politie zwicht terwijl er bij die demonstratie gehandeld is zoals normaal is bij demonstratie's, dat terwijl er daar op dat moment al 6 relschopper opgepakt zijn en meer volgen, ook geheel op de normale manier.
Aanvulling:
Het erge is dat door de situatie nu de boel weer heel wat stappen achteruit doet, of zelfs erger maakt. De mensen die daar de echte prijs voor zullen betalen zijn de mensen in die wijk die geen radicalen zijn en dat zijn toch nog echt de meeste mensen.
Die radicalen en de echte relschoppers heb ik echt geen medelijden mee, maar er wonen daar veel meer mensen dan alleen die.

Erodome, lees je mee?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaat nu op Nieuwsuur over de radicaalgekken achter dewarereligie.nl die ook in de Schilderswijk de boel ophitsen. Waanzin dat die gasten nog niet achter tralies zitten.

Het kan nog, maar dan wel snel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef 16meter het volgende:
[..]
De tijd van constructieve oplossingen is ook een beetje voorbij, ben ik bang.

Die gasten zijn nog helemaal niet in beeld bij Politie e.d.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaat nu op Nieuwsuur over de radicaalgekken achter dewarereligie.nl die ook in de Schilderswijk de boel ophitsen. Waanzin dat die gasten nog niet achter tralies zitten.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |