weet ik veel, ik roep maar wat, ik verveel mequote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat is de link met zijn naam en isis ?
anti semitische uitingen worden niet gewaardeerd in nederlandquote:
Ik voel mij op fok constant in een hoekje gedrevenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
anti semitische uitingen worden niet gewaardeerd in nederland
wie wat waar?quote:
Die boy is autistisch..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat is dat met deze post? hij verdwijnt en verschijnt
Die verwijder ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:23 schreef Slayage het volgende:
-
wat is dat met deze post? hij verdwijnt en verschijnt
Het gaat niet zozeer om dat wij nog steeds zwaar onderdrukt worden of iets, maar meer dat wij als volk (gedeeltelijke) zelfbeschikking willen om zo minder afhankelijk te zijn van Ankara en wie er aan het hoofd staat. Het klopt dat Erdogan veel beter is voor de Koerden dan zijn voorgangers, maar wie garandeert ons dat zijn navolgelingen dat ook zijn..? Verder willen wij onderwijs in eigen taal, zodat wij onze cultuur in stand kunnen houden. En natuurlijk open grenzen met Koerdistan in (voormalig?) Irak en (voormalig?) Syrie. Iran evt. ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Het ligt niet alleen aan de EU maar ook aan dat Erdogan de Koerdische stemmen nodig heeft.
Turkije gaat toch niet meer lid worden van de EU, weerstand van de bevolking van EU landen is te groot. En Erdogan kan je inmiddels ook wel een dictator noemen met zijn censuur van de media, zonder dat zou hij verloren hebben, zo'n land voldoet dus überhaupt niet aan de EU regels.
Voor de rest heb je wel gelijk.
De Koerden krijgen een eigen staat na het ISIS hoofdstuk, met steun van de VS daar ben ik van overtuigd. Dan is het Koerden 'probleem' in Turkije ook gelijk opgelost, want alle Koerden kunnen naar de Koerdische staat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:25 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om dat wij nog steeds zwaar onderdrukt worden of iets, maar meer dat wij als volk (gedeeltelijke) zelfbeschikking willen om zo minder afhankelijk te zijn van Ankara en wie er aan het hoofd staat. Het klopt dat Erdogan veel beter is voor de Koerden dan zijn voorgangers, maar wie garandeert ons dat zijn navolgelingen dat ook zijn..? Verder willen wij onderwijs in eigen taal, zodat wij onze cultuur in stand kunnen houden. En natuurlijk open grenzen met Koerdistan in (voormalig?) Irak en (voormalig?) Syrie. Iran evt. ook.
hij kan er ook niks aan doenquote:
sollyyyyquote:
beetje kort door de bochtquote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Koerden krijgen een eigen staat na het ISIS hoofdstuk, met steun van de VS daar ben ik van overtuigd. Dan is het Koerden 'probleem' in Turkije ook gelijk opgelost, want alle Koerden kunnen naar de Koerdische staat.
Dat zal het excuus zijn van andere staten, zoals Turkije om mee te helpen die staat te stichten.quote:
Ze verdienen geen eigen staat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat zal het excuus zijn van andere staten, zoals Turkije om mee te helpen die staat te stichten.
why not?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze verdienen geen eigen staat.
Irak gaat opgedeeld worden, dat blijft echt geen '1' land op deze manier. Misschien een federatie en anders 3 autonome staten met een zelf bestuur binnen de landsgrenzen. Je gaat mij niet vertellen dat na deze slachtpartij van de soennieten men nog aan de tafel wil binnen 1 Irak.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze verdienen geen eigen staat.
Wie een eigen staat wil pakt die gewoon, zie ISIS.quote:
"de soennieten"...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:35 schreef Nintex het volgende:
[..]
Irak gaat opgedeeld worden, dat blijft echt geen '1' land op deze manier. Misschien een federatie en anders 3 autonome staten met een zelf bestuur binnen de landsgrenzen. Je gaat mij niet vertellen dat na deze slachtpartij van de soennieten men nog aan de tafel wil binnen 1 Irak.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wie een eigen staat wil pakt die gewoon, zie ISIS.
Het een beetje afdwingen mag wel. Niet zoals ISIS het doet uiteraard, maar toch....
wat wil je nou dude?quote:wie een staat wil pakt die gewoon
het een beetje afdwingen mag wel
niet zoals isis doet uiteraard
1 soennitische staat maken van west irak, oost syrie en jordaniequote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
"de soennieten"...![]()
Maar goed, Irak zou inderdaad opgesplitst moeten worden ja.
Allemaal heel leuk, maar dat is helemaal niet tegenstrijdig.quote:
I really don,t care.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
1 soennitische staat maken van west irak, oost syrie en jordanie
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal heel leuk, maar dat is helemaal niet tegenstrijdig.
ISIS was slechts een voorbeeld, maar je kan ook perfect een eigen staat af dwingen zonder als beesten tekeer te gaan zoals ISIS.
Er zijn meer dan 40 miljoen Koerden en ze hebben nog geen eigen land, beetje faal is dat wel he?
sws
Dat gaan ze echt niet doen, meer dan 60% van de Koerden in Turkije woont niet in het Koerdische oosten en zuidoosten meer,m maar wonen en werken verspreid over het land.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
De Koerden krijgen een eigen staat na het ISIS hoofdstuk, met steun van de VS daar ben ik van overtuigd. Dan is het Koerden 'probleem' in Turkije ook gelijk opgelost, want alle Koerden kunnen naar de Koerdische staat.
Ja is al oud, vreselijke beelden inderdaad.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:43 schreef TC03 het volgende:
Was dit filmpje over een Iraakse heli die Yezedi's redt al bekend? Ongelofelijke beelden.
Denk je dat echt?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
haha idd, zal een grote volksverhuizing worden.quote:
Amerikanen zijn dol op bufferstaatjes in het Midden Oosten, zoals Israel en Koeweit na de eerste golfoorlog. Allemaal redelijk rustige gebieden waar ze basissen kunnen bouwen voor als de pleuris weer uitbreekt in het Midden Oosten. Een Koerdistan in het Noorden van Irak zou een prima nieuw klein staatje kunnen zijn.quote:
De enige drijfveer zou olie zijn inderdaad, maar dan gaan ze natuurlijk niet alle inspanningen verrichten zodat de Koerden rijk van de olie worden en dan bye bye........Neeeee, die pakken ze dan lekker afquote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Amerikanen zijn dol op bufferstaatjes in het Midden Oosten, zoals Israel en Koeweit na de eerste golfoorlog. Allemaal redelijk rustige gebieden waar ze basissen kunnen bouwen voor als de pleuris weer uitbreekt in het Midden Oosten. Een Koerdistan in het Noorden van Irak zou een prima nieuw klein staatje kunnen zijn.
Wat betreft de volksverhuizing, dat gaat vanzelf als de economische vooruitzichten goed zijn en met een bak olie onder grond is dat in Koerdische gebieden geen probleem.
Zoals de Amerikanen dat ook in Israel en Koeweit gedaan hebben... wacht.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:55 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
De enige drijfveer zou olie zijn inderdaad, maar dan gaan ze natuurlijk niet alle inspanningen verrichten zodat de Koerden rijk van de olie worden en dan bye bye........Neeeee, die pakken ze dan lekker af![]()
Een scenario zou kunnen zijn een burgeroorlog onder Koerden onderling aanwakkeren en dan 'militair ingrijpen'.
Neuh, teveel onenigheid onderling. Er kunnen niet eens 3 Koerden samenkomen en ze hebben twist onderling.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:56 schreef Nintex het volgende:
Kijk naar de TS, een onafhankelijk goed draaiend en min of meer democratisch Koerdistan zou de enige winst zijn die na 10 militaire interventies te behalen is voor de Amerikaanse politiek in Irak.
Op papier is het leuk en aardig, maar dit is natuurlijk allemaal fictie.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Amerikanen zijn dol op bufferstaatjes in het Midden Oosten, zoals Israel en Koeweit na de eerste golfoorlog. Allemaal redelijk rustige gebieden waar ze basissen kunnen bouwen voor als de pleuris weer uitbreekt in het Midden Oosten. Een Koerdistan in het Noorden van Irak zou een prima nieuw klein staatje kunnen zijn.
Wat betreft de volksverhuizing, dat gaat vanzelf als de economische vooruitzichten goed zijn en met een bak olie onder grond is dat in Koerdische gebieden geen probleem.
Dan krijg je een nieuwe burgeroorlog na het vernietigen van IS, Koerden vs. Irak, want het lijkt me duidelijk dat de Koerden de controle over de grote steden die ze nu hebben ingenomen niet gaan opgeven.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Op papier is het leuk en aardig, maar dit is natuurlijk allemaal fictie.
Ik heb het over je stelling dat de Koerden van Turkije allemaal naar Noord-Irak gaan.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dan krijg je een nieuwe burgeroorlog na het vernietigen van IS, Koerden vs. Irak, want het lijkt me duidelijk dat de Koerden de controle over de grote steden die ze nu hebben ingenomen niet gaan opgeven.
twitter:Dlawer twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 19:23:18Maliki is product of Iraq's system,history & sectarian culture.Changing him will not change much,other than new face,new Gov & same old game reageer retweet
Een groot deel zal blijven waar ze zitten, maar als de vooruitzichten goed zijn zullen er ook genoeg mensen verhuizen daar ben ik van overtuigd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb het over je stelling dat de Koerden van Turkije allemaal naar Noord-Irak gaan.
Die zitten wel goed in Turkije.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:03 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb het over je stelling dat de Koerden van Turkije allemaal naar Noord-Irak gaan.
Er zijn er ook genoeg die niet verhuizen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een groot deel zal blijven waar ze zitten, maar als de vooruitzichten goed zijn zullen er ook genoeg mensen verhuizen daar ben ik van overtuigd.
Het hele artikel gaat erover dat Ibn Taymiyyah al die shit heeft bedacht en dat het niet uit de islamic faith komt en dan zegt de auteur dit. Het was de visie van 1 man op de islam en zoals aan het eind van het artikel staat, niet iedereen staat daarachter (Al-Azhar is de grootste islamitische universiteit).quote:Given that IS acts are based on authentic Islamic faith [principles] and doctrines, many Islamic institutions in the Arab and Islamic worlds have yet to condemn it.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe krom eigenlijk... Nog meer wapens dat kruitvat in.
Die meneer met dat citaat heeft gelijk. Zoals ik vanmiddag al zei, dacht ik dat ook toen ik die Iraakse soldaten "Kom op Hoessein!" hoorde roepen. Irakezen hebben nooit aan Irak gedacht, ze hebben altijd achter iemand aangelopen, ook al was dat alleen in hun eigen belang en zeer slecht voor Irak. Faisal, Qassem, Saddam, Al-Qaeda, ISIS,....... Waar Iraaks bloed vloeit zijn Irakezen zelf altijd te vinden. Het is over.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:04 schreef Charismatisch het volgende:
Gevechten in kazerne Irak
Aanhangers en tegenstanders van de op een zijspoor gezette Iraakse premier Nuri al-Maliki zijn dinsdag slaags geraakt in de stad Samarra, circa 100 kilometer ten noorden van de hoofdstad Bagdad. Daardoor is zeker één dode gevallen, aldus Iraakse media. De gevechten braken uit in een kazerne.
Tot grote woede van Maliki benoemde president Fuad Massum plaatsvervangend parlementsvoorzitter Haider al-Abadi maandag tot formateur van een nieuw kabinet. Massum nam dat besluit, nadat de belangrijkste sjiitische coalitie in het parlement Abadi als premier had voorgedragen. De coalitie verenigt de sjiitische tegenstanders van Maliki, die zelf ook een sjiiet is. aliki is sinds 2006 premier van Irak en wil graag aanblijven.twitter:Dlawer twitterde op dinsdag 12-08-2014 om 19:23:18Maliki is product of Iraq's system,history & sectarian culture.Changing him will not change much,other than new face,new Gov & same old game reageer retweet
Carpet bomben dan maar? En dan de olievelden inpikken? Hebben we hard nodig tegen Rusland, dalijk.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk, Irak is niet meer te redden.
Een grote puinhoop.
Nee jochie, kallum an.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Carpet bomben dan maar? En dan de olievelden inpikken? Hebben we hard nodig tegen Rusland, dalijk.
Ah, je kunt altijd op Europa rekenen om traag en ineffciënt te werk te gaan en de problemen te vergrotenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:09 schreef Charismatisch het volgende:
EU-wapens kunnen naar Koerden
Wel moeten ze dat afstemmen met de Iraakse regering in Bagdad
Wil ik ook wel weten wie er tegen is eigenlijk.quote:Met name Frankrijk, Italië en Tsjechië zijn voorstander van het bewapenen van de Koerden, maar omdat er ook landen tegen waren, kwam het niet tot een gemeenschappelijk standpunt.
Nee, ik vind het alleen een bizarre gedachte om nog meer wapens die regio in te sturen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dus bewapenen van de Koerden tegen IS vind jij een slecht idee?
Hoe moeten ze zich dan verdedigen tegen de betere wapens die IS heeft?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen een bizarre gedachte om nog meer wapens die regio in te sturen.
Jochie?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee jochie, kallum an.
We moeten helemaal niets doen.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen een bizarre gedachte om nog meer wapens die regio in te sturen.
Laat maar, je snapt me totaal niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:19 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hoe moeten ze zich dan verdedigen tegen de betere wapens die IS heeft?
Ik ben daar tegen ja..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jochie?
Maar goed... Niets doen. Dus Koerden ook geen wapens leveren en ook geen humanitaire hulp. Ook geen bombardementen van de VS?
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
De Koerden kunnen ook gewoon rozenblaadjes ISIS bestrijden natuurlijk
Lekker toekijken en IS nog meer wapens laten afpakken van het Irakese leger en groter laten worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jochie?
Maar goed... Niets doen. Dus Koerden ook geen wapens leveren en ook geen humanitaire hulp. Ook geen bombardementen van de VS?
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Laat maar, je snapt me totaal niet.
Yep. Daarna gingen de aanhangers en tegenstanders van al-Maliki waarschijnlijk elkaar neerknallen.quote:
Kuch.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben daar tegen ja..
Maja, VS doet het al he.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
De Koerden kunnen ook gewoon rozenblaadjes ISIS bestrijden natuurlijk
Ahh.. de beschaving van het Midden-Oosten..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Yep. Daarna gingen de aanhangers en tegenstanders van al-Maliki waarschijnlijk elkaar neerknallen.
Dat antwoord heb ik al lang gegeven, enorme flapdrol. Je begrijpt het alleen niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Lekker toekijken en IS nog meer wapens laten afpakken van het Irakese leger en groter laten worden.
Dat zal helpen ja
[..]heb je geen antwoord er op?
Hahaha, mad en gelijk scheldenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat antwoord heb ik al lang gegeven, enorme flapdrol. Je begrijpt het alleen niet.
Ik ben niet tegen. Dat maak jij er van.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:26 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hahaha, mad en gelijk schelden.
Hoe kan je tegen de bevoorrading van de Peshmerga zijn als zij tegen IS vechten?
quote:Feeling heat, Maliki warns Sistani against opposing third term
On July 25, the official website of Grand Ayatollah Ali Sistani posted an article reporting that Sistani has called on Iraqi officials not to cling to their positions, alluding to the insistence of Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki on seeking a third term. Official spokespeople for Sistani have previously criticized the performance of the Iraqi government, as well as the stances of Maliki himself; this, however, is the first time that Sistani has directly demanded Maliki withdraw his candidacy.
The article came in response to the stance of Sayyid Mahmoud Shahroudi — a prominent religious figure known for his close ties with Iran’s leadership and the Maliki-led Dawa Party — in support of Maliki. The website also noted the support of other Shiite religious authorities in Qom and Najaf for Sistani's position.
In another development, Sayyid Jafaar al-Sadr, the son of the the Dawa Party founder, called on all of Dawa's leading members to end their support for Maliki, since the latter is the main obstacle to settling disputes and forming a new government.
In the same context, the Badr and independent blocs belonging to Maliki’s State of Law Coalition announced they would split from the coalition if Maliki insisted on a third term. This means the coalition would lose the majority of votes within the National Iraqi Alliance, from which the prime minister should be chosen.
Maliki sent a warning text message to the office of Sistani. Al-Monitor learned the content of the message, which reads: “It is with great dissatisfaction that I received the hint that your official delivered during the Friday sermon in Karbala about officials not clinging to their posts. The majority of Shiites and the enemies of the political process figured that I was the one concerned. This is why I ask you, as prime minister who was elected for two terms, as the leader of the largest coalition, and as the [politician] who won the highest number of votes in the third session, to clarify your stance and end your involvement in the political process and the choosing of the prime minister. [I ask you] to limit your role to the provision of religious and moral guidance to your followers and leave politics to politicians. Iraq is going through a delicate phase in its political and security history and I cannot, amid these circumstances, give up on my national duty to protect the unity of Iraq and its people and defend the rights of those who voted for me.”
The Iraqi political system is parliamentary, not presidential, and candidates' number of votes do not influence their nomination for governmental positions. They are strictly chosen through the votes of the members of parliament. The State of Law Coalition joined the National Alliance during the first parliamentary session, which makes the alliance the largest coalition and the one to name the prime minister. This alliance will be threatened with division if Maliki insists on running for a third term.
This came in tandem with news that Iran's Supreme Leader Ali Khamenei called on Maliki to step down, in clear support for Sistani’s position. These rapid developments angered Maliki, who felt the developments were quickly mounting against his wish for a third term.
Maliki expressed his anger on Aug. 6 during his weekly speech, when he warned against outside attempts to intervene in the naming of the next prime minister. He said these attempts violate the political and constitutional process, threatening that all hell would break loose if an attempt was made to unconstitutionally name a prime minister.
Clearly, this speech is Maliki’s last attempt to instill fear among his rivals related to his stepping down. This speech is, however, a far cry from being a real threat. Maliki has no political or security power to allow him to hold on to his post if Sistani and Iran explicitly oppose his candidacy.
Al-Monitor.com
Je vindt het wel krom en een bizarre gedachte dat er wapens die kant op gaan? Maar je bent wel voor?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen. Dat maak jij er van.
Ga er maar een nachtje over slapen en er over nadenken wat ik misschien wel zou kunnen bedoelen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:28 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je vindt het wel krom en een bizarre gedachte dat er wapens die kant op gaan? Maar je bent wel voor?
Ok, erg duidelijk!
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ga er maar een nachtje over slapen en er over nadenken wat ik misschien wel zou kunnen bedoelen.
Welterusten!![]()
![]()
Kun jij je voorstellen dat wapens geven lang niet altijd de beste optie is?quote:
Jouw oplossing is niets doen en geen steun aan de Koerden die vechten tegen IS.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kun jij je voorstellen dat wapens geven lang niet altijd de beste optie is?
Zo heeft de VS ook wapens gegeven aan het Iraakse leger, met als resultaat: meer burgerslachtoffers dan doden aan de kant van ISIS...![]()
De Koerden uit Irak hebben helemaal geen trek in de Koerdenbuit Turkije. Die gaan echt niet hun olie delen met anderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
De oplossing moet van Irak zelf komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:37 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jouw oplossing is niets doen en geen steun aan de Koerden die vechten tegen IS.
Hoe zal dat helpen? Wat is in jouw ogen een betere oplossing?
Irak zelf is niet in staat om de problemen op te lossen, want er is niet zoiets als een Iraakse staat of eenheid daar ben ik na 2 grote burgeroorlogen nu wel van overtuigd.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De oplossing moet van Irak zelf komen.
Hoe? Wees specifieker.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De oplossing moet van Irak zelf komen.
Dat is het punt nu net he: het is niet meer te redden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Irak zelf is niet in staat om de problemen op te lossen, want er is niet zoiets als een Iraakse staat of eenheid daar ben ik na 2 grote burgeroorlogen nu wel van overtuigd.
Je spreekt jezelf wel vaak tegenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is het punt nu net he: het is niet meer te redden.
Europa is een soort morele meester van het Midden-Oosten ofzo. Laat die mensen het lekker zelf uitzoeken.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nu niet, ik ga pitten..
![]()
Truste.
Denk eerder dat de Koerden Zuid- Oost Turkije wil 'bevrijden' dan dat ze de rest van Irak willen veroveren.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:36 schreef Nintex het volgende:
Lijkt mij ook geen goed plan de Koerden bewapenen, maar ik zie weinig alternatieven. Vandaar dat het daarna direct een soort van onafhankelijke staat moet worden waarbij de VS een klein oogje in het zeil blijft houden. Een tweede oorlog tussen Irak en de Koerden kun je alleen maar voorkomen door de Koerden dusdanig 'sterk' te maken dat het Iraakse leger niet kan en wil aanvallen zonder dat het consequenties heeft. En de enige manier om dat te doen is bescherming van de VS, want je wilt ook weer niet dat de Koerden gaan proberen de rest van Irak te veroveren.
http://www.dailystar.com.(...)danger-to-islam.ashxquote:Al-Azhar condemns ISIS as corrupt and a danger to Islam
CAIRO: Egypt’s top religious authority condemned Al-Qaeda splinter group ISIS which has taken over parts of Iraq and Syria, describing it as a corrupt, extremist organization that is damaging Islam.
“An extremist and bloody group such as this poses a danger to Islam and Muslims, tarnishing its image as well as shedding blood and spreading corruption,” said Al-Azhar’s Grand Mufti Shawqi Allam, the state news agency MENA reported Tuesday.
Egyptian media reports said Allam also expressed his objection to “widespread error” in referring to the group as “the Islamic State,” its new name, because it violates both long-established principles of Shariah and the contemporary foundations of humanitarian law.
ISIS has declared a caliphate in the territory it has captured in Iraq and Syria. It sees all Shiites as heretics and boasted of killing hundreds of captive Shiite soldiers in June.
Allam said ISIS’ actions strengthened the hand of those who wanted to harm Islam.
“[They] give an opportunity for those who seek to harm us, to destroy us and interfere in our affairs with the [pretext of a] call to fight terrorism,” Allam said.
The comments came as the Vatican called on Muslim religious leaders to take a “clear and courageous stance” and condemn “unspeakable criminal acts” by ISIS.
“The terrible position of Christians, Yezidis and other religious and ethnic minorities in Iraq demands a clear and courageous stance from religious leaders, especially Muslims,” the Pontifical Council for Interreligious Dialogue said.
Last week, the United States bombed ISIS targets in northern Iraq, saying it was protecting the Kurdish autonomous region and trying to prevent what U.S. President Barack Obama called a potential genocide of religious minorities.
Toevoegingquote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:55 schreef Che_ het volgende:
https://news.vice.com/art(...)ng-the-islamic-state
Why the Kurdish Peshmerga Have Many Troubles in Stopping the Islamic State
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |