Waarom zou dat eerste een argument moeten zijn om niet iemands anders zijn leven te redden als jij al dood bent?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de dood is een equilibrium en helemaal niets engs en gevaarlijks
buiten dat is het nogal hypocriet wel mensen stuk te snijden en hun organene te gebruiken, maar mensen niet zelf mogen kiezen of ze dood willen en hoe
de dood, niet enkel mijn dood, wat?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:56 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waarom zou dat eerste een argument moeten zijn om niet iemands anders zijn leven te redden als jij al dood bent?
En natuurlijk mag men kiezen wanneer men dood gaat. Dat men personen expres laat doodgaan omdat ze donor zijn, dat zijn eenmalige schandalen (dus niet de dagelijkse orde) of conspiracy-fabeltjes.
Ik begrijp je niet helemaal. Zeg eens in zinnen wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
de dood, niet enkel mijn dood, wat?![]()
waarom moet een arts dan toestemming geven?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:30 schreef GhpH het volgende:
Donor zijn moet gewoon verplicht worden.
Beargumenteer waarom je tegen bent ipv die emogif er neer te smijten? Maakt jouw standpunt alleen maar dommer. (Maar ik ben domme standpunten van je gewend).quote:
Mijn lichaam is niet van de staat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:09 schreef GhpH het volgende:
[..]
Beargumenteer waarom je tegen bent ipv die emogif er neer te smijten? Maakt jouw standpunt alleen maar dommer. (Maar ik ben domme standpunten van je gewend).
Maar waarom zou de staat jouw lichaam (wanneer jouw wil en leven vedrwenen zijn) niet jouw lichaam mogen gebruiken voor betere doeleinden? Zomaar zeggen "Het is niet van jou dus ik verbied het je". Is niet echt een goed argument als het aankomt op levens redden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Mijn lichaam is niet van de staat.
Als ik dood ben, wil ik ook dood blijven. Niet voortleven in een ander lichaam.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maar waarom zou de staat jouw lichaam (wanneer jouw wil en leven vedrwenen zijn) niet jouw lichaam mogen gebruiken voor betere doeleinden? Zomaar zeggen "Het is niet van jou dus ik verbied het je". Is niet echt een goed argument als het aankomt op levens redden.
Deze kromme vergelijking is niet van toepassing.quote:Dat is net alsof iemand naast je in brand staat maar je weigert er een doek over te gooien.
Je zegt dat mijn vergelijking krom is, maar je gelooft wel dat je 'voortleeft' in de ander? Ga aub terug naar school zsm. Het enige wat je doet is een orgaan afstaan (dat anders zou verotten). Het is niet dat je een ziel zou hebben en deze opgesloten zit in de organen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als ik dood ben, wil ik ook dood blijven. Niet voortleven in een ander lichaam.
[..]
Deze kromme vergelijking is niet van toepassing.
Dus daarmee leeft mijn orgaan verder. En aangezien dat orgaan van mij is, zou ik dus voortleven in een ander lichaam. Bedankt voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:21 schreef GhpH het volgende:
[..]
Je zegt dat mijn vergelijking krom is, maar je gelooft wel dat je 'voortleeft' in de ander? Ga aub terug naar school zsm. Het enige wat je doet is een orgaan afstaan
Ik heb een hele goede rede om geen orgaandonor te zijn en dat heeft absoluut niets met egoïsme te maken. De rede is immers niet dat ik het een ander niet zou gunnen.quote:maar je vertikt het gewoon uit egoïsme.
Maar je weigert telkens de reden te geven. "Mijn lichaam is geen eigendom van de staat" is geen reden om niet een leven te redden. Dat is gewoon het een ander niet gunnen. Anders zou er nog een reden moeten zijn. Als je redenen blijft achterhouden kan je moeilijk kritiek op mij leveren. Daarbij zijn normen en waarden leuk en aardig. Maar levens gaan voor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus daarmee leeft mijn orgaan verder. En aangezien dat orgaan van mij is, zou ik dus voortleven in een ander lichaam. Bedankt voor de bevestiging.
[..]
Ik heb een hele goede rede om geen orgaandonor te zijn en dat heeft absoluut niets met egoïsme te maken. De rede is immers niet dat ik het een ander niet zou gunnen.
Jij daarentegen toont wel egoïstische eigenschappen door de normen en waarden van een ander niet te respecteren.
Maar in discussie gaan met jou was eigenlijk sowieso al fout. Het is niet zo dat er überhaupt ook maar een zinnig woord uit jouw mond komt.
Dude. De rede die ik heb gegeven staat letterlijk drie posts boven je. Godver, het is wel weer duidelijk waarom discussiëren met jou onmogelijk is. Trollen werkt in ieder geval beter.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:59 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maar je weigert telkens de reden te geven. "Mijn lichaam is geen eigendom van de staat" is geen reden om niet een leven te redden. Dat is gewoon het een ander niet gunnen. Anders zou er nog een reden moeten zijn. Als je redenen blijft achterhouden kan je moeilijk kritiek op mij leveren.
Dat is jouw mening. Gelukkig is dat geen feit, anders zou dit systeem wel in Nederland gelden.quote:Daarbij zijn normen en waarden leuk en aardig. Maar levens gaan voor.
Aangezien het mijn lichaam is en ik mijn lichaam ben, is het nog altijd mijn eigendom nadat ik dood ben.quote:En als je dood bent, is het eigenlijk je eigendom niet meer. Je hebt je lichaam ter verrotting achtergelaten.
Weer zo'n verschrikkelijk kromme vergelijking. Misschien dat jij een zak vol vuilnis bent, maar ik ben dat niet.quote:En stel, je hebt een zak vol vuilnis die je buiten zet. Een zwerver vraagt of hij die zak mag hebben. Waarom zou je dan nee zeggen?
Jij snapt geen ene kut van biologie hè. Een lijk is juist wel een zak vuilnis. Alles behalve de botten is in een maandje weg. Ja dan heb je er echt veel aan gehad met je principes en je eigendom.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dude. De rede die ik heb gegeven staat letterlijk drie posts boven je. Godver, het is wel weer duidelijk waarom discussiëren met jou onmogelijk is. Trollen werkt in ieder geval beter.
[..]
Dat is jouw mening. Gelukkig is dat geen feit, anders zou dit systeem wel in Nederland gelden.
[..]
Aangezien het mijn lichaam is en ik mijn lichaam ben, is het nog altijd mijn eigendom nadat ik dood ben.
[..]
Weer zo'n verschrikkelijk kromme vergelijking. Misschien dat jij een zak vol vuilnis bent, maar ik ben dat niet.
Inderdaad. Wie niet wil geven zal niet nemen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:16 schreef ems. het volgende:
Mensen die geen donor zijn gewoon geen organen geven ongeacht of ze beschikbaar zijn. Tenzij die mensen geen donor zijn om medische redenen, natuurlijk.
Lachwekkend dat dat nog steeds niet het geval is, trouwens.
Prima. Dan wil ik wel dat de premiekosten van orgaandonoren omhoog gaat en mijn premiekosten omlaag. Ik maak immers geen gebruik van dure operaties.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:16 schreef ems. het volgende:
Mensen die geen donor zijn gewoon geen organen geven ongeacht of ze beschikbaar zijn.
Nog steeds geen flikker gelezen van wat ik heb geschreven. Ik kan er best wel op ingaan maar dan val ik in de herhaling. Heeft niet zoveel zin.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Jij snapt geen ene kut van biologie hè. Een lijk is juist wel een zak vuilnis. Alles behalve de botten is in een maandje weg. Ja dan heb je er echt veel aan gehad met je principes en je eigendom.
Jij meent je nogal wat privileges te hebben.
Ook dat 'voortleven' is een dom iets. Je wilt dus blijkbaar liever madenvoer zijn dan dat je 'voortleeft' (wat niet eens het geval is).
nee zo werkt het niet, beredeneer eens normaalquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Maar waarom zou de staat jouw lichaam (wanneer jouw wil en leven vedrwenen zijn) niet jouw lichaam mogen gebruiken voor betere doeleinden? Zomaar zeggen "Het is niet van jou dus ik verbied het je". Is niet echt een goed argument als het aankomt op levens redden.
Dat is net alsof iemand naast je in brand staat maar je weigert er een doek over te gooien.
Waarom zou dat moeten? Je hoort gewoon te doneren. En die operatie zal het hem echt niet zijn. Die kosten dekt de ziekenverzekering van de ontvanger. Toen ik mij inschreef om donor te zijn werd er niks aan mijn premie veranderd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Prima. Dan wil ik wel dat de premiekosten van orgaandonoren omhoog gaat en mijn premiekosten omlaag. Ik maak immers geen gebruik van dure operaties.
Als donor zul je dat natuurlijk ook absoluut niet erg moeten vinden. Ik bedoel, voor wat hoort wat dus als je recht wil hebben op organen, moet je daar ook wat voor over hebben.
Ik heb het normaal beredeneerd.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee zo werkt het niet, beredeneer eens normaal
Hoe komt het dat we in herhaling vallen? Zal zeker niet komen omdat jouw enige argument een principe is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nog steeds geen flikker gelezen van wat ik heb geschreven. Ik kan er best wel op ingaan maar dan val ik in de herhaling. Heeft niet zoveel zin.
Oh damn..quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:23 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten? Je hoort gewoon te doneren. En die operatie zal het hem echt niet zijn. Die kosten dekt de ziekenverzekering van de ontvanger. Toen ik mij inschreef om donor te zijn werd er niks aan mijn premie veranderd.
Daar is hij weer met zijn emogif en geen enkele beargumentering. Sorry Dimens maar je kan niks.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:27 schreef Dimens het volgende:
[..]
Oh damn..En dan zeggen dat ik terug moet naar school.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |