abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143360160
Zie video

ookal heeft het christelijke en de meeste andere religies ook zeer onzedelijke punten, toch gebeurt er weleens wat bij die gasten. Zoals hier.

Wat mij opvalt is de bijzonder domme, onwetende of afgeknotte, misschien een beetje geretardeerde indruk die die gozer op 2:00 maakt. Wat hij in dit geval zegt inhoudelijk is op zich ok. Echt kenmerkend voor christenen trouwens. Trouwens vaker te zien bij mensen die een religie aanhangen. Misschien doelde Hitler ook op zoiets wat de Joden betreft. Zoiets komt door het niet (en misschien soms ook juist wel) doen van bepaalde dingen op een onterechte manier. In de veronderstelling dat het een gebod is. Of dat zal meestal een hoofdreden zijn.

Het gaat duidelijk om een afwijking wat het veroorzaakt, niet een positief iets.

[ Bericht 2% gewijzigd door 00ll0l0l op 12-08-2014 23:15:11 ]
pi_143362563
Net als Wim de Bie bij zijn web als de nationale mental coach
hghyrhk6tfg4hfg
pi_143363027
wat vinden jullie hier nu van?
pi_143363842
Eh... Wat vind ik van gebedsgenezers? Is dat de vraag?
pi_143364126
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:15 schreef Jigzoz het volgende:
Eh... Wat vind ik van gebedsgenezers? Is dat de vraag?
Niet in het bijzonder. Ik bedoel het geheel van de ts post.
pi_143364208
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:23 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Niet in het bijzonder. Ik bedoel het geheel van de ts post.
Ik snapte de OP niet.
pi_143364511
TS, als je goed engels kan verstaan:

Succes. Dat is mijn idee ook :D
pi_143365150
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snapte de OP niet.
Ik denk dat wat interessant is om over te hebben is dat (of?) die orakels plaatsvonden, een feitelijke werking die er blijkt te zijn en de onzedelijkheden van christenen en andere religies.

Dat laatste misschien in het licht van die feitelijke werking.
pi_143365221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:59 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik denk dat wat interessant is om over te hebben is dat (of?) die orakels plaatsvonden, een feitelijke werking die er blijkt te zijn en de onzedelijkheid van christenen en andere religies.
Er vonden geen orakels plaats, waar wel iets gebeurt is sprake van een placebo-effect of oplichting en wat je bedoelt met 'de onzedelijkheid van christenen en andere religies' begrijp ik niet.
pi_143365292
Hoe concludeer jij een placebo-effect? Ik weet dat er vanuit te gaan is dat verhalen als in die video controleerbaar waar is. Oplichting kan het dus in principe niet zijn. Zoiets kan er wel omheen gezet worden. Of begonnen in verband daarmee.

Met onzedelijkheden bedoel ik zaken die de meeste mensen wel als duidelijke kritiek hebben. Of soms alleen op gevolgen. Meer indirect dus.
pi_143365355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:04 schreef 00ll0l0l het volgende:
Met onzedelijkheden bedoel ik zaken die de meeste mensen wel als duidelijke kritiek hebben. Of soms alleen op gevolgen. Meer indirect dus.
Ik heb echt geen idee wat je bedoelt. Geef anders een voorbeeld?
pi_143365432
Extreme onthouding van /sorry, in een verband als dit is het meestal een beetje moeilijk uit de strot te krijgen/ sex. Of er kunnen zich erg waardevolle werkingen voordoen door het geestelijke. Maar bijna niemand begrijpt daar het fijne van. Ondertussen bestaat er echt zo'n houding van ''bekeert u''. Die extroverte houding is er wel duidelijk en die wordt als lastig ervaren. De oorzaak is dat christenen en andere religies hun zaken niet helemaal op orde hebben. En dit is teveel van blijvende aard. Er mist echt kwaliteit en effectiviteit van actie.

Of het kan bijvoorbeeld ook in het bijzonder genoemd worden dat iemand christen is bij een fout als liegen.

Al met al klopt er iets duidelijk niet, dit is lastig in het algemeen en er komt geen verandering in ook. Terwijl het gaat om simpele voor de hand liggende dingen.
(Nou ja, voor de hand liggend ... op punten is er meer kennis van zaken nodig. Maar die is er)

[ Bericht 25% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-08-2014 01:22:35 ]
pi_143365851
Het celibaat en het katholieke misbruik?
pi_143365984
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:24 schreef Jigzoz het volgende:
Het celibaat en het katholieke misbruik?
Dat misbruik vind ik niet echt een onderwerp. Maar het celibaat: in het woord celibaat zit celibreren, vieren in de zin van feest. Dwz geen vaste vrouw, maar onthouding daarvan om toewijding aan God. Flexibiliteit met andere woorden. Als de apostel Paulus ook zei. Op het moment werkt dit zeer onderontwikkeld.
pi_143366023
En wat is het verband tussen Amerikaanse gebedsgenezers en het celibaat?
pi_143366089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:30 schreef Jigzoz het volgende:
En wat is het verband tussen Amerikaanse gebedsgenezers en het celibaat?
Eh... Er was er pasgeleden in ieder geval een die af moest stijgen omdat hij iets met /ugh ik krijg het nog steeds moeilijk uit mijn strot in dit verband/ of zeg maar gerust over mijn nek / (Maar ik ben geen mietje, dus niet dat het ontweken zou moeten worden) sex had gedaan.

De overeenkomst, jah, ik vind ''fouten van religies in het licht van de waardevolle werking die er soms ook vanuit gaat'' een interessant onderwerp.

In die video gaat het trouwens zo goed als zeker dat ik weet niet om éen iemand. Dit is echt een spontane, sociaal ook niet al te slecht te noemen, typisch groeperige uiting geweest die leidde tot getoonde effecten. Die cultuur kennende is zoiets niet oplichterig.

Het zijn zeker geen mensen om ten diepste te haten. Bijvoorbeeld omdat ze dergelijke oplichting zouden vertonen als dat in die video in dat geval te zien zou zijn. Dat ligt in een andere hoek en het is ook niet de politiek.

[ Bericht 4% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-08-2014 02:04:50 ]
pi_143367950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 00:59 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik denk dat wat interessant is om over te hebben is dat (of?) die orakels plaatsvonden, een feitelijke werking die er blijkt te zijn en de onzedelijkheden van christenen en andere religies.

Dat laatste misschien in het licht van die feitelijke werking.
Je uitleg helpt niet echt, je maakt het nog onbegrijpelijker. Het is me volstrekt niet duidelijk waar dit topic over gaat.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_143369310
Die goocheltruc is al zo oud als Methusalem.

For example, in 1955 at a Jack Coe revival service in Miami, Florida, Coe told the parents of a three-year-old boy that he healed their son who had polio. Coe then told the parents to remove the boy's leg braces.[83][84] However, their son was not cured of polio and removing the braces left the boy in constant pain.As a result, through the efforts of Joseph L. Lewis, Coe was arrested and charged on February 6, 1956 with practicing medicine without a license, a felony in the state of Florida. A Florida Justice of the Peace dismissed the case on grounds that Florida exempts divine healing from the law. Later that year Coe was diagnosed with bulbar polio, and died a few weeks later at Dallas' Parkland Hospital on December 17, 1956.

http://en.wikipedia.org/wiki/Faith_healing#Fraud

Al hoop ik voor de topicstarter dat hij beter Engels leest als Nederlands schrijft.

edit:

Gebedsgenezing is meerdere malen wetenschappelijk getest, dit heeft geen bewijzen van enige effectiviteit opgeleverd.[15]

Francis Galton publiceerde al in 1872 statistisch onderzoek naar de eventuele werkzaamheid van gebed. Hij concludeerde onder andere dat het wekelijkse bidden in de Engelse kerken voor de gezondheid van de leden van de koninklijke familie niet zorgde voor een langere levensduur ten opzichte van de gewone bevolking en dat kerken even vaak getroffen worden door aardbevingen en blikseminslag en even vaak afbranden als andere, qua grootte vergelijkbare, gebouwen. Ook in 1965 is er onderzoek gedaan naar eventuele effectiviteit van gebedsgenezing. Er waren geen aantoonbare verschillen tussen patiënten voor wie gebeden werd en patiënten die dachten dat er voor ze gebeden werd.[16]

Kritiek op gebedsgenezing hangt vaak samen met de vaststelling dat gebedsgenezers wanhopige mensen (on)gewild valse hoop geven. De bekende skepticus James Randi, stelt in zijn boek The Faith Healers dat gebedsgenezing een kwakzalverspraktijk is, waarin de zogeheten 'genezers' bekende niet-bovennatuurlijke illusies gebruiken om goedgelovige mensen te bedriegen, om hun dankbaarheid, vertrouwen, en vooral hun geld te verkrijgen.[17]

In 1999 publiceerde Archives of internal medicine, een medisch tijdschrift, een artikeltje waarin geclaimd werd dat er bewijs was dat gebedsgenezing werkt [18] Sceptici zijn van mening dat het artikel getuigt van gebrek aan wetenschappelijk doorzicht.[19] Datzelfde jaar werd in The Lancet een uitgebreide studie gepubliceerd naar eventuele effecten van geloof en bidden op de gezondheid. De conclusie was dat de claim dat religieuze activiteit leidt tot een betere gezondheid ongefundeerd is.[20]

Dat bidden voor anderen niet werkt, is overvloedig wetenschappelijk bewezen. Een grote, goed gecontroleerde studie kwam tot de conclusie dat het zelfs negatief kan uitwerken op ernstig zieken. Deze (statistisch significante) studie werd uitgevoerd op drie keer 600 hartpatiënten die een coronaire bypass-operatie ondergingen. Er werd in drie groepen ingedeeld. Zonder dat ze wisten voor wie, werd er voor groep 1 gebeden, voor groep 2 niet. Er was geen verschil in het aantal complicaties. Groep 3 wist dat er voor hen gebeden werd. Deze groep had de meeste complicaties.[21][22]

De Vereniging tegen de Kwakzalverij stelde in 2006: "Nuchtere wetenschappers hebben (...) tot dusver van gebed nooit echte genezingen kunnen vaststellen". Volgens een scribent van de organisatie bleken 'zogenaamd wetenschappelijke bewijzen' tot dan toe te berusten op 'bedrog of op ernstige fouten in de opzet van het onderzoek'.Sommige gebedsgenezers beweren ziekten te kunnen genezen zoals kanker.Wanneer dit gepaard gaat met extreme (geestelijke) afhankelijkheid bij een zieke, tot een houding van anti-geneeskunde bij de gebedsgenezer (of de neiging om zelf ook diagnoses te stellen), vrezen geneeskundigen dat de patiënt een mogelijk adequate behandeling aan zich voorbij laat gaan.
Daar waar de nood het hoogst is, treft men een camera
pi_143372296
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:31 schreef Sjeenkske het volgende:
Die goocheltruc is al zo oud als Methusalem.
Op zich is het heel ernstig dat iemand dat zo even zou kunnen stellen. De ''odds'' zijn toch echt dat dit niet het geval is.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:31 schreef Sjeenkske het volgende:
Al hoop ik voor de topicstarter dat hij beter Engels leest als Nederlands schrijft.
Dit is onzin.

Ik heb een idee. Wat als iemand van hier contact opneemt met die man uit dit topic? Om het te controleren.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:29:42 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143372524
Ik snap geen hol van wat TS wil zeggen. Misschien is hij een 21e-eeuwse Cassandra?
pi_143372531
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 07:37 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je uitleg helpt niet echt, je maakt het nog onbegrijpelijker. Het is me volstrekt niet duidelijk waar dit topic over gaat.
In ieder geval: de uitspraak ,,volg jezelf'' in je ondertitel is wel waar op een bepaalde manier. In de zin van dat die onterecht onder vuur is genomen. Of als wel geaccepteerd, kun je je afvragen of het correct toegepast wordt.

Het gaat over het interessante onderwerp van wat er plaatsvond in die video. Op een heel realistische manier bekeken. En de cultuur waarin dit plaatsvond. Misschien goede en slechte kanten daarvan, terwijl er ook een feitelijke werking is. Misschien is hun gebruikte techniek een interessant iets ook.
pi_143372710
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Cassandra
Dat zijn we allemaal in zekere zin.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:36:10 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143372735
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:35 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat zijn we allemaal in zekere zin.
Ja bro, zet je computer maar uit en steek nog een joint op.
pi_143372819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja bro, zet je computer maar uit en steek nog een joint op.
Mowah, ben in ieder geval niet een zweverig type.

Maar goed oke,
1. is de inhoud van die video waar?
2. Kan iemand van hier die toevallig in de buurt woont contact opnemen met die man uit dat andere onderwerp?
3. Wat heeft de cultuur en onzedelijkheden van religies van doen met een mening over bepaalde zaken die een duidelijk goede werking hebben?

[ Bericht 23% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-08-2014 11:44:02 ]
pi_143374613
Vraaaag het aan James Randi. Die geeft jou zelfs 1.000.000 dollar als jij kunt bewijzen dat het echt is! Is dat niet fantastisch?!

pi_143375894
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:27 schreef Sjeenkske het volgende:
Vraaaag het aan James Randi. Die geeft jou zelfs 1.000.000 dollar als jij kunt bewijzen dat het echt is! Is dat niet fantastisch?!

Bedankt voor de link. Weet je er toevallig nog een? Punt is wel dat dit soort dingen vaak heel apart werkt. Dat is meer een probleem dan dat zich niet veel van dat soort dingen voordoen. Zeg dat ik die man uit dat andere onderwerp zou benaderen. Voor hetzelfde geldt zegt hij toch ,,nee'' op het onzedelijke advies van andere christenen. Dit soort dingen doen zich best veel voor.

Ik vraag me ook af: is Randi te vertrouwen? Weet je zeker dat hij niet veel goede aanmeldingen krijgt, maar ze onder z'n dikke baard verstopt of iets dergelijks?

-- Al iets gevonden
http://en.wikipedia.org/w(...)ce_of_the_paranormal

In verband met onderstaande: er zijn bepaalde redenen die bij mij liggen waarom het zou kunnen zijn dat ik het niet redt om iemand te vinden die instemt, zelf iets kan doen en dat soort uitgeloofde prijzen tot op de draad verslijten. Met media aandacht.

Het is in ieder geval waar dat dit soort dingen inderdaad heel vaag werkt. Zoiets moet natuurlijk tot op de laatste draad versleten worden. En dat gebeurt niet om wat voor vage reden dan ook. Hoewel vaag, persoonlijk weet ik wel iets van hoe een orakel en andere dingen met mensen enzo technisch gezien werkt. Het is geen kwestie van raar staan te kijken als zoiets aan mensen gelaten zien die zaken als in die video hebben, en ze worden nog boos op je. Echt ! Het is om dood ziek van te worden.

Dit is natuurlijk typisch een goed voorbeeld van genoemde onzedelijkheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-08-2014 13:29:33 ]
pi_143377061
pi_143377349
Nee, ik merk toch vaker reacties hier tegen geestelijke zaken die eruit zien alsof ze er bewust op gericht zijn zaken die waar zijn een minder ware indruk te geven.

Ook omdat een uitspraak als deze als onvriendelijk opgevat zou kunnen worden, terwijl daar niets van waar is. Ik vind dat we het er hier gewoon niet uit het slappe polsje over hebben. Maar ook "De Delusioneel opwekkende Houding" is weleens te zien.

[ Bericht 18% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-08-2014 14:54:03 ]
pi_143383662
Nee echt, ik heb nu toch meerdere keren ervaren dat er een typisch doel was om zaken te ontkrachten.
pi_143393159
Ik zou nog steeds wel een interessante discussie hierover willen hebben
pi_143403010
Ik vermoed dat je voor een turingtest zou zakken.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_143407747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 01:29 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat misbruik vind ik niet echt een onderwerp. Maar het celibaat: in het woord celibaat zit celibreren, vieren in de zin van feest. Dwz geen vaste vrouw, maar onthouding daarvan om toewijding aan God. Flexibiliteit met andere woorden. Als de apostel Paulus ook zei. Op het moment werkt dit zeer onderontwikkeld.
Wat een onzin, het woord celibreren bestaat helemaal niet. En celibaat betekent gewoon "ongehuwde staat":

http://etymologiebank.nl/trefwoord/celibaat
-- <br />Pinpoint
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:00:08 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143407944
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 07:50 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ik vermoed dat je voor een turingtest zou zakken.
_O_
pi_143408189
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:40 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik zou nog steeds wel een interessante discussie hierover willen hebben
Waarover?
pi_143408234
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:38 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Mowah, ben in ieder geval niet een zweverig type.

Maar goed oke,
1. is de inhoud van die video waar?
2. Kan iemand van hier die toevallig in de buurt woont contact opnemen met die man uit dat andere onderwerp?
3. Wat heeft de cultuur en onzedelijkheden van religies van doen met een mening over bepaalde zaken die een duidelijk goede werking hebben?
1: ik vind dat jij als topic starter alleen met zo'n video moet komen, als dat gecheckt is. Wonderbaarlijke beweringen in video's op YouTube zijn voor mij BS, tenzij het tegendeel glashard bewezen is.
2: Het gaat er niet alleen om hoe die man (Simon Ekkelboom) er nu aan toe is, maar ook wat zijn toestand medisch gezien was, vóór die "genezing". Zo'n toestand kan namelijk heel goed "tussen de oren" zitten.
3 niet van toepassing, zolang die "duidelijk goede werking" niet vastgesteld is.

Tegenvraagje: waarom geneest god geen mensen van amputaties? In oorden als Lourdes laten ze graag een berghok zien, met daarin krukken en ander hulpmiddelen, die mensen niet meer nodig hadden, en dus maar achtergelaten toen ze naar huis gingen. Hoeveel er thuis nieuwe hebben aangeschaft wordt niet vermeld. In het scala aan hulpmiddelen schittert één categorie door afwezigheid: protheses.. Nooit groeit er een arm of been aan door gebed. Haat God zulke patiënten?

http://whywontgodhealamputees.com/

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 14-08-2014 15:42:16 (accentjes) ]
-- <br />Pinpoint
pi_143415490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 23:52 schreef 00ll0l0l het volgende:
wat vinden jullie hier nu van?
Ziek vind ik het.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:04:26 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143415997
Slotje tot mij duidelijk is waarom dit een zinnig topic zou kunnen zijn. De OP is iig niet veelbelovend.

Zie ook:
F&L / Forumregels en -informatie
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')