abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:47:20 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143333971
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 12-08-2014 11:53:30 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:50:26 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143334082
Hier is het CB ook lekker warm (heet :P) maar je moet eigenlijk altijd wachten, dus er zit standaard een omslagdoek in de tas als we daar naartoe gaan. Je meisje doet het goed, Sun!

Gaat lekker GM! Was je veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Ik zit zelf nog op +3 (maar was ~ 20 kilo aangekomen).

Leuk, de Efteling O+. Wij hebben ook nog kaartjes liggen, en twijfelen nog of we kuiken mee zullen nemen of niet. Die is denk ik na een half uur moe :').
Gaat het wel langzaam aan steeds beter, kursor?

@sim, wij hebben ook twee honden en de reactie op de baby verschilt per hond: de onze reu vindt het vooral spannend en soms irritant, dus die gaat de baby uit de weg. Hij respecteert wel dat de baby voor ons belangrijk is, maar die doet er verder niks mee. Dat wordt straks nog 'spannend' als onze zoon gaat kruipen en lopen... De andere hond, een teefje, baalt er vooral van dat kuiken mijn 'puppy' is en niet de hare :+. Die loopt liefst de hele dag te knuffelen.

Ik vind het momenteel trouwens wel weer even pittig, die baby. Hij wil van alles en toch ook weer niks... jengelt veel sneller dan anders... wil veel drinken en weinig slapen... Pfff. Hopen maar dat dit weer snel over is :Y).
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:51:11 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143334106
Misschien leuk trouwens als het wiki linkje in de OP wordt aangevuld? O-)
KuikenGuppy
pi_143335126
dat plaatje. :')
pi_143335679
Hahaha dat plaatje! :D

Burdie, ik had verwacht dat de teckels (twee reutjes) het ontzettend leuk zouden vinden maar ze negeren de beeb gewoon :'( Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als beebje eenmaal gaat kruipen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:41:49 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143337869
Ja Lucas zit best veel in de doek. Gisteren een broek wezen shoppen. Het passen vond hij niet zo tof daar werd hij wakker van :') Maar het is gelukt. Nu heb ik weer 1 normale broek die past in een maat groter dan normaal. En vandaag hebben we samen Stofgezogen. Wel enorm warm en kan niet bukken om onder de bank en zo te zuigen maar hij sliep lekker door O+

En ondertussen ben ik vooral in de weer geweest met de onbekende poes. Niet gechipt -O- Maar mogelijk van een aantal deuren verderop maar die mensen zijn pas na vier uur thuis. Bij de dierenambulance zijn ze overigens ergggg onbehulpzaam :N

Kursor fijn dat je het UWV hebt gesproken, geeft weer wat rust. Ik moet ook binnenkort mijn ww maar weer aanvragen -O-

Which reminds me… er zaten hier toch wat mensen in het onderwijs??
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:19:42 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143339290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:38 schreef simsolobim het volgende:
Hahaha dat plaatje! :D

Burdie, ik had verwacht dat de teckels (twee reutjes) het ontzettend leuk zouden vinden maar ze negeren de beeb gewoon :'( Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als beebje eenmaal gaat kruipen.
Wat had je gewild dat ze er mee deden dan?
KuikenGuppy
pi_143340020
burdie, volgens mij ook iets van +20... Maar mn bovenbenen zijn wel n stuk steviger merk ik aan mn broeken...

Simsolobim: wij hebben op de dag dat we thuis kwamen en we als gezin alleen waren, de honden aan een luier laten ruiken en ze daarna op bed laten kijken.. heel voorzichtig ruiken, en dat was t, sindsdien zijn ze erg lief en beschermend naar S. Willen ze erbij liggen en liggen ze bij het ledikant op de grond te slapen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:54:13 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143340552
Hier +26kg. Zitten er nog 13 vastgeplakt :+. Maar ben begonnen met 3x pw hardlopen en 3x pw krachttraining, dus moet goedkomen. Hoop ik. }:|
pi_143340995
Wat 'oneerlijk' verdeeld toch he met aankomen en weer kwijtraken van die kilo's. Wel een intensief programma zeg GotC! En Chanty, wel zo handig om even een 'overbrugbroek' aan te schaffen. Haha, L die het er niet mee eens is! Hier na bijna 12 weken nog 3-4kg (van bijna 15kg) te gaan en vind het nu al lang duren...maar dat is eigenlijk meer nog die slappe buik die ik zat ben. Komt wel weer goed (in ieder geval na de eerste, dan toch ook wel na de tweede?). Weet wel dat ik vorige keer na een maand of 4-5 weer op gewicht was, maar toen nog 5kg verder zakte. Is ook niet de bedoeling, want dan zie ik er echt zielig uit. Het is ook nooit goed :+.

Van sporten moet ik het echt nog niet hebben in ieder geval. Ommetje van bijna 20 minuten, ruime km. En fysio-oefeningen. Verder wat aanrommelen met de kinderen in huis. Ik zie het niet meer zo goed, maar ga geloof ik nog wel vooruit. Vertrouwen houden is lastig, maar kan mezelf tot nu toe steeds wel herpakken. Ook nodig voor rust in m'n kop.
pi_143341247
Ik zit nu op +7 na 5 weken. Kwam van +23 met veeeeel vocht, dus dat is ook niet eerlijk.
Oh, en voor de feestvreugde.. Geloof dat ik alweer ongesteld ben }:|
pi_143341293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef Chanty het volgende:

Ja... Ik..

Oh, maar ik hoor hier pas over twee maanden weer ;)
pi_143341542
Ik pas al mijn kleren wel, maar wel met een muffin top :X En ik heb echt een HEKEL aan sporten of lijnen, maar misschien moet ik er toch echt een keer aan geloven :')

BE, nu al :o Sterkte :*

En voor Kursor ook een :* Goed dat je jezelf steeds kunt herpakken! En ik zag leuke momentjes in het vorige topic O+

Hoe is het eigenlijk afgelopen met TAP en de leidinggevende?

Burdie, jouw kleine man met een sprong? Hopelijk zit hij snel wat beter in zn vel!

Wij hebben twee poezen en de een vindt het nodig om op alles van Stip te gaan liggen (dus o-ve-ral haar) en gaat zodra je zit bovenop je zitten, want ze komt aandacht tekort vindt ze zelf. De ander gaat nog steeds haar eigen gangetje en geeft kopjes aan Stip O+ Ik vind honden die baby's in de gaten houden meestal maar een beetje vervelend :@ De hond van mijn broer gaat heel zenuwachtig rondjes rennen rond de box als Stip geluid maakt. De hond van mijn ouders is een ontzettend lieve hond met kinderen, maar baby's laat hij gelukkig gewoon met rust.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:53:41 #14
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143342802
Ik was na 8 dagen weer terug op gewicht. Maar was ook maar 8 kg aangekomen. Daarna ging ik vocht vasthouden etc :+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:12:00 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143343393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:21 schreef Dot. het volgende:
Ik pas al mijn kleren wel, maar wel met een muffin top :X En ik heb echt een HEKEL aan sporten of lijnen, maar misschien moet ik er toch echt een keer aan geloven :')
Hahahaha, muffintop check *) ik pas weer in de eerste van mijn 'oude' broeken, maar om die reden laat ik 'm toch nog even minimaal vier kilo liggen :+.

En geen idee of er een sprong zit rond de 5,5/6 maanden :? Ik denk eigenlijk gewoon dat hij niet (meer) genoeg heeft aan mijn bv alleen. Maar misschien is het idd een paar dagen en is het dan weer over (ik hoop het!)

Honden en babies vind ik ook een tricky combinatie, ik zie op FB soms foto's voorbij komen dat ik denk... :X . Maargoed, ieder moet dat voor zich weten ;).
KuikenGuppy
pi_143343477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hahahaha, muffintop check *) ik pas weer in de eerste van mijn 'oude' broeken, maar om die reden laat ik 'm toch nog even minimaal vier kilo liggen :+.

En geen idee of er een sprong zit rond de 5,5/6 maanden :? Ik denk eigenlijk gewoon dat hij niet (meer) genoeg heeft aan mijn bv alleen. Maar misschien is het idd een paar dagen en is het dan weer over (ik hoop het!)

Honden en babies vind ik ook een tricky combinatie, ik zie op FB soms foto's voorbij komen dat ik denk... :X . Maargoed, ieder moet dat voor zich weten ;).
26 weken schijnbaar:

quote:
26 weken: In, op, achter, voor en hoe ver?
Als je baby bijna een half jaar is, gaat hij de wereld van ‘relaties’ in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal. Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:18:53 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143343572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:15 schreef Dot. het volgende:

[..]

26 weken schijnbaar:

[..]

Ah, dan zou het kunnen :+ Kuiken is 23 weken en 2 weken 'te laat' geboren.
Hij is voor zijn doen extreem aanhankelijk, wil niet dat je weg gaat, wil dingen samen doen (maar o-wee als hij het niet zelf mag doen! :') ) etc.
KuikenGuppy
pi_143343688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ah, dan zou het kunnen :+ Kuiken is 23 weken en 2 weken 'te laat' geboren.
Hij is voor zijn doen extreem aanhankelijk, wil niet dat je weg gaat, wil dingen samen doen (maar o-wee als hij het niet zelf mag doen! :') ) etc.
Klopt, sprong :Y. Die gaat uit van de uitgerekende datum, dus ik corrigeer Ellie ook altijd 2 weken :)
Home is where the O+ is...
pi_143344303
Hier hebben we hond kennis laten maken door hem het eerste mutsje te geven wat Boaz op heeft gehad. Wij kwamen een dag later want we moesten een nachtje in het zkh bivakeren.

Honden en babies/kleine kinderen blijft tricky, welk ras je ook hebt. Ik laat de kids i.i.g. nooit alleen met hond in dezelfde ruimte :N, hoewel ik hond voor 99% vertrouw.
pi_143344344
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat had je gewild dat ze er mee deden dan?
Nou nou ze hoeven er niks mee te doen maar enige vorm van notie van beebje zou ik wel leuk gevonden hebben.
pi_143344579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier hebben we hond kennis laten maken door hem het eerste mutsje te geven wat Boaz op heeft gehad. Wij kwamen een dag later want we moesten een nachtje in het zkh bivakeren.

Honden en babies/kleine kinderen blijft tricky, welk ras je ook hebt. Ik laat de kids i.i.g. nooit alleen met hond in dezelfde ruimte :N, hoewel ik hond voor 99% vertrouw.
Ik laat ze idd nooit alleen met haar, terwijl ik stellig durf te beweren dat de honden geen vlieg kwaad doen..
S. 2014
J. 2016
pi_143346200
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef Chanty het volgende:
Check!

Wieso? Wil/ga je ook het onderwijs in?
pi_143346960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik laat ze idd nooit alleen met haar, terwijl ik stellig durf te beweren dat de honden geen vlieg kwaad doen..
Met katten is het veel makkelijker idd, denk ik :Y. Hoewel er hier nu toch weleens ruzie ontstaat, onze ene poes wordt niet graag geplaagd...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:06:23 #24
52229 Chanty
pi_143347422
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja... Ik..

Oh, maar ik hoor hier pas over twee maanden weer ;)
Ik pm je ff want het hoort totaal niet hier :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Check!

Wieso? Wil/ga je ook het onderwijs in?
Ik zit er wel heel hard over te denken :Y Maar ik pm jou ook ff :)
pi_143348122
OMG... Ik wil nog allemaal dingen doen met mijn 'baby'. Naar de dierentuin, naar de Apenheul enz. Maar ik heb nog maar een week :o ;(
pi_143348437
Hier is vandaag de wijkverpleegkundige geweest voor de intake van het cb. We doen het prima :Y . Dat het ventje per keer gemiddeld 70 cc drinkt en zodoende 7/8 keer voeding wil is geen probleem. Zijn maagje zal vanzelf groeien als meneertje ook groter/zwaarder wordt. Dus die grotere flessen volgen ook vanzelf. Hoogstens wat onhandig voor ons want hij wil echt iedere 2/2,5 uur voeding.

Dag en nachtritme zitten er al goed in. 'S avonds en 's nachts slaapt ie prima en komt meestal nog 1 keer per nacht. Overdag slaapt ie weinig en ligt dan continu bij ons op de arm. Box zet ie het gelijk op een krijsen. Ach ja heeft ook wel wat.. zal over een paar maanden wel heel anders zijn.

Ondanks dat we hem continu op de zij hebben liggen heeft ie toch een heeeeele kleine afplatting. Waarschijnlijk omdat ie zo bij mij in de buik heeft gezeten.

Nog 2,5 week en dan begint school alweer. Heb er heel veel zin in, maar hoop wel dat hij dan overdag iets minder een handenbindertje is. Anders zal de go het nog zwaar gaan krijgen. Maar dat zien we dan wel weer.. het ventje is nog geen 2 weken oud.
pi_143352469
Hebben jullie ook die folder binnengekregen over de koopavond bij de Kruidvat en die extra korting op de pampers? We wilden toevallig vandaag nog luiers halen, we zijn bijna door eerste voorraad heen na 1 week, maar dat stellen we dus even een dagje uit :P

Vriendje en ik hebben de rekenmachine erbij gepakt en geconcludeerd dat we met Kruidvat luiers (2+1 actie én 20% korting) goedkoper uit zijn (0,07 euro per luier) dan met de 50%-korting bij Pampers (0,11 euro per luier) Hoe erg is dat? :') :@

En er is bij mij nog maar een kilo of 6 af, ik doe het rustig aan ;)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:30:49 #28
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143354162
Niet erg toch? Deed ik in het begin ook, maar bij maat 3 lekten ze bij S. en dat vond ik niet zo prettig dus nu gewoon pampers.
pi_143356664
Goed hoor Twinkle! Geeft het je wat rust?
En wauw, dat is snel. Heb je er zin in?

Vandaag even bij inloopspreekuur M gewogen en gemeten. De andere dames in de wachtkamer vonden hem allemaal flink voor zn leeftijd en toen ze zagen hoe hij 'op ontdekking' ging waren ze al helemaal verbaasd. Ik vind 'm nog steeds een kleintje, waarschijnlijk een beetje een complex door het grillige begin. Maar ik maak me al heel lang geen zorgen meer omdat hij het gewoon super doet O+
Hij is nog steeds geen babysaurus maar dat kleintje moet ik toch maar uit mn hoofd zetten.

Vandaag voor het eerst wezen fietsen. Hij vond het geweldig en zat als een koning op z'n troon rond te kijken.
Hij is zo leuk he, soms in de draagdoek wurmt hij ineens zn armen eruit, pakt hij mn gezicht vast en geeft me een kus O+ En vanavond weer uit eten geweest en dan is hij zo lief en gezellig.
pi_143357214
Oh wat spannend, voor het eerst met de fiets mee :D Lijkt mij ook heel gezellig!

En wat leuk die grafieken zo. Hoe maken jullie die?
L. is nog niet bij het consultatiebureau geweest (22 augustus pas, voor de eerste vaccinaties), maar zo'n grafiekje is wel leuk om bij te houden.

Ik kan er in Excel zelf wel eentje maken, maar ik zie steeds dezelfde voorbij komen volgens mij. Is er een site waar je die in kan vullen?
pi_143357267
Oh, nu ik het grafiekje groot op mijn laptop kijk zie ik ineens de link van borstvoeding.com eronder staan :P Bedankt ;)
pi_143358591
Ja in het geval dat je bv geeft is dat een goede :Y

Ik gebruik die van de groeigids en geef kv.

Mabawa ja ik had al meer rust nadat ik me afgelopen weekend gewoon neer legde bij de situatie zoals die is :Y . We volgen hem gewoon en het komt echt wel goed zo.

Wel kregen we vanmiddag nog de tip om een andere speen op de fles te doen en te kijken hoe dat gaat. Dat hebben we gedaan en meneer is daarna vrolijk gaan knorren in zijn bedje :? . En zoop zijn fles tot de laatste druppel leeg terwijl hij eerder niet verder kwam als 3/4 (meestal).

Sinds vandaag slaapt hij op zijn eigen kamertje. Was heel gezellig bij ons op de kamer maar hij knort en piept 's nachts als een malle waardoor ik niet kon slapen :') . Maar zo'n eerste nachtje is ook wel weer spannend.
pi_143359251
De groeigids heeft ook een toffe app waar je vanalles in bij kunt houden. Prikken, mijlpalen, gewicht en lengte etc.

Niet bijgelezen want afgelopen 2 dagen zo'n 23 uur gewerkt. :X

T is aan de beterende hand al slaapt hij wel onrustig. De koorts is in ieder geval weg dus dat is fijn.

S liet mijn man vandaag even schrikken. Hij rolt dus met zak en al. Mijn man vond hem op zijn buik in bed terug, op zich geen probleem maar met zak aan toch een beetje engig. Nu stoppen we hem in onder een lakentje zodat hij minder snel kan draaien. Hij lag tot nu toe alleen in de zak en niet onder een lakentje.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:57:26 #34
52229 Chanty
pi_143360583
Mabawa wat klinkt dat heerlijk zeg O+ Ik kreeg vandaag tranen in mijn ogen omdat Lucas me zo stralend aan zat te kijken; hij bestudeerde echt mijn gezicht en moest lachen als ik een ander grimas trok O+ Wat moet dat worden als hij eenmaal echt affectie gaat tonen :+

Nikki hoe krijg je het voor elkaar met drie kids ernaast :o

De laatste twee avonden is er gedurende een uur of 4 a 5 echt geen land met lucas te bezeilen trouwens. Zelfs de draagdoek is niet goed (!!). Enige waar hij soort van stil van wordt is aan mijn borst, totdat alles er weer uitkomt :') Heb t gevoel dat hij aan het clusteren is.

Offtopic maar moet het ff delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chanty op 12-08-2014 23:33:55 ]
pi_143360618
Ik geef geen borstvoeding meer, dus misschien eens die app van de groeigids eens proberen :Y

Ik heb voor het idee wel de grafiek van borstvoeding.com eens ingevuld, kijk mijn kleine smurf nou toch eens O+ Confronterend om haar zo onder alle lijntjes uit te zien komen, bevestigt maar weer eens hoe klein ze écht was (en is) ;( , maar ze gaat omhoog, die flinkerd!

Twinkle, wat heeft dat goed uitgepakt dan zeg, die tip van het speentje! (naar wat voor speentjes ben je overgestapt en welke gebruikte je eerst?)
Toch wel spannend, zo'n eerste nacht in zijn eigen kamertje straks. Ik ben benieuwd hoe vaak je gaat kijken :D

_NIKKI_, wat fijn dat T geen koorts meer heeft. En dat lijkt me inderdaad ook een beetje eng om S zo op zijn buik te vinden. Lekker strak instoppen met een lakentje helpt hopelijk een beetje.
pi_143360928
Chanty wat leuk dat je al zo'n interactie met Lucas hebt O+
Van clusteren weet ik niet zoveel (is dat een beetje hetzelfde als die regeldagen?), maar dat klinkt alsof je er je handen wel even vol mee gaat hebben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143367545
Mja volgens mij is zo'n zomervakantie echt topdrukte voor een asiel. Wil ik nog niet goed praten hoe ze nu met dat beestje om gaan :( . Daar krijgen ze volgens mij subsidie voor. Mijn zus werkt ook bij een asiel en die maakt in de zomer echt veel overuren.

Nah ik heb tot nu toe rustig in mijn eigen bed gelegen :P
Maar op de een of andere manier wel met gespitste oren zodat ik manlief al bij de eerste hongersignalen zojuist het bed uit kon schoppen >:)
Volgende week begint hij weer met werken dus dan komt de nachtvoeding voor mijn rekening. Dus nu mag hij het doen O-)

Clusteren kun je denk ik wel een klein beetje vergelijken met regeldagen :Y
pi_143369510
Weet je nu al waar ze ziek van waren Nikki? Was het niet ook inentingentijd voor ze? En schrikken idd, dat hij op zn buik lag! Maar misschien is het wel een buikslaper?

Spannend Twinkle! Nog een beetje geslapen naderhand?

En vreemd idd van het asiel! Misschien kun je ook een advertentie zetten op Marktplaats dat je hem hebt gevonden Chanty?

Dyre, ik kan je plaatje niet zien! Maar zo te horen groeit ze goed? :) Is de pijn ook weer weg?

Bij ons gaat project ontbakeren dag 3 in :O Vannacht heb ik hem pas om half 4 in de zak gedaan, dus het gaat al iets beter :') En vrijdag gaat hij een nachtje logeren en dan gaan vriend en ik lekker uit eten en naar de film. En een nacht doorslapen :@ Maar hopelijk slaapt hij dan beter zonder zak, want hij komt bij mijn schoonmoeder op een eigen kamertje en dan wil ik hem niet in een zak hebben met het risico dat hij rolt.
pi_143377511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:26 schreef Hilzillah het volgende:
OMG... Ik wil nog allemaal dingen doen met mijn 'baby'. Naar de dierentuin, naar de Apenheul enz. Maar ik heb nog maar een week :o ;(
;( ik moet gewoon slikken. Dat heb ik ook niet gedaan met mijn 'baby' -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:54 schreef GotC het volgende:
Hier +26kg. Zitten er nog 13 vastgeplakt :+. Maar ben begonnen met 3x pw hardlopen en 3x pw krachttraining, dus moet goedkomen. Hoop ik. }:|
Jeetje Gotc, wat goed bezig. Maar waar haal je die tijd vandaan :X . Hier kom ik niet aan toe om te sporten. Ook mijn eigen schuld kan Foxy ook een uur later ophalen :{ of 's avonds inplannen.

Geen ervaring met huisdieren, alleen de huisstofjes worden soms nader bestudeert.

Chanty, Geweldig die interactie. Als ze iets ouder zijn wordt je gewoon uitgelachen ;) . Clusteren, aan toegeven. Maak samen met Lucas een relaxmoment. Hij lekker drinken en jij kroelen O+ , tv kijken, boek lezen of iets anders. Ook al komt dat moment totaal niet uit :N. Wij hadden er rond 5-6 uur last van. Het gaat dan snel beter.

Dyre, toch niet erg om kruitvat luiers te gebruiken. Wij vinden ze erg prettig. Al hebben we in het begin ook andere luiers gehad omdat die wat zachter zijn. (8> zegt altijd pampers tegen de luiers.

Met de poepluiers van afgelopen weken, waren we blij met deze aanbieding.

*O* *O* Geen tandloze 1ste verjaardag *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:07:09 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143377858
Wizzy ook een late met tanden? Wij hebben nog 1,5 maand ik ben benieuwd of er tegen die tijd al een tand is *)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:23:33 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143378413
Wizzy, ik kan sporten op m'n werk dus daar doe ik de kt/groepslessen ;). Hardlopen doe ik 's avonds na het eten.. Het is ook een kwestie van inplannen haha.

En hup, allemaal naar de dierentuin!
pi_143378881
Mijn man wil t liefst dit weekend al naar blijdorp... :')

Heb m geprobeerd duidelijk te maken dat we dat over n maandje ofzo nog wel ns bekijken.. We wilde in de zwangerschap al maar mijn bekken trok dat echt niet meer...

Sporten... Wasda? :@

Mn meisje drinkt haar 90cc weer en nu zonder melkfontein... :+
Gister intake gehad vh cb, alles goed vooral zo doorgaan, en nog meer leren vertrouwen op mijn eigen gevoel.
Morgen gehoortest, dus vooral proberen te onthouden haar morgen niet te badderen...

SPOILER

[ Bericht 33% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 13-08-2014 14:47:41 ]
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:56:39 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143379486
GM, ik dacht dat je schreef dat het gebeurde voor de ruggenprik aan ging zeg maar :?
pi_143379518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:56 schreef GotC het volgende:
GM, ik dacht dat je schreef dat ze nog niet geprikt hadden voor de ruggenprik :?
Wel geprikt maar weet alleen niet of ie is aangezet uiteindelijk
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:58:09 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143379529
Even ge-edit :P
pi_143379612
GM, ook niet gevraagd of je nog medicijnen gebruikte?
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_143379688
De vk meldde dat ik het uiteindelijk zonder ruggeprik heb gedaan, maar ik kan niet terug vinden of ze dan doelt op t wel of niet aanzetten of dat ik alles al in de weeenstorm net voor de prik had gedaan..

Er is sowieso veel onduidelijkheid, en nu ik tot rust ben gekomen vind ik ook dat ze niet zomaar zulke uitspraken mogen doen, ga dan ook zeker om duidelijkheid vragen bij t gesprek.
S. 2014
J. 2016
pi_143379704
Ruggenprik voel je toch als ie wordt aangezet? Ik voelde de vloeistof wel iig
pi_143379716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Wizzy het volgende:
GM, ook niet gevraagd of je nog medicijnen gebruikte?
Ik heb de medicatie s'ochtends nog van hun gekregen omdat ik de mijne vergeten was....
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:06:44 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143379787
Slordig, GM. Bij mij ging mijn bloeddruk ook extreem omlaag bij de ruggenprik, maar volgens het ziekenhuispersoneel was dat een 'gebruikelijke' bijwerking. Zeer slordig dat ze niet extra hebben opgelet op een eventuele wisselwerking met bloeddrukverlagende medicatie.
KuikenGuppy
pi_143379791
GM, ik ga vanavond even aan m'n man navragen op welk moment bij een ruggenprik hij altijd flauw valt en wat voor uitleg hij daarbij heeft gekregen. (Is echt vier of vijf keer gebeurd, de laatste keren heeft hij vooraf maar gewaarschuwd dat ze 'm op moesten vangen). Verdere reactie volgt nog...(nu geen gelegenheid)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:11:00 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143379909
Even tussendoor...

SPOILER
KuikenGuppy
pi_143380060
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:11 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor...

SPOILER
Ik zou dat toch ff laten checken. Maar je bekken bestaat uit meerdere botten, dus welk bedoel je?

Oh, en nog even in navolging van het vorige topic: ik vind het zo ladtig om Ellie verantwoord te eten geven! Ik wil verdikkie fatsoenlijk broodbeleg, een verantwoord ontbijt en lekker avondeten zonder me blauw te betalen of me vervolgens alsnog af te vragen of dit inderdaad wel bio/suikervrij was :(.
/rant
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:17 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143380180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou dat toch ff laten checken. Maar je bekken bestaat uit meerdere botten, dus welk bedoel je?
Het schaambot. Ik stuur anders mijn fysio wel even een mailtje.
KuikenGuppy
pi_143381518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Oh, en nog even in navolging van het vorige topic: ik vind het zo ladtig om Ellie verantwoord te eten geven! Ik wil verdikkie fatsoenlijk broodbeleg, een verantwoord ontbijt en lekker avondeten zonder me blauw te betalen of me vervolgens alsnog af te vragen of dit inderdaad wel bio/suikervrij was :(.
/rant
Laat dat bio dan varen en richt in plaats daarvan op vers (diepvriesgroenten is ook prima). Ik ben zelf veel te krenterig voor volledig bio. Een paprika van 2,25. Ik kan dat gewoon niet. En maak zelf. Bijna alles wat je zelf maakt is suikervrij en ook nog eens goedkoper. :*
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:17 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143381702
Achterlijke prijzen idd :{
pi_143382008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:02 schreef Limone het volgende:

[..]

Laat dat bio dan varen en richt in plaats daarvan op vers (diepvriesgroenten is ook prima). Ik ben zelf veel te krenterig voor volledig bio. Een paprika van 2,25. Ik kan dat gewoon niet. En maak zelf. Bijna alles wat je zelf maakt is suikervrij en ook nog eens goedkoper. :*
Doe ik eigenlijk al, kook vrijwel alles vers en ik maak Wereldgerechten gewoon vers na. Maar wil zo graag bio vlees en vis ivm hormonen... Lastig.
ML wil wel nog meer groenten en iets minder brood/pasta. Hebben jullie goede tips/ websites?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:17:43 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143382018
Hee btw, waar is Franny gebleven?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:20:38 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143382099
Die is op vakantie.
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:21:30 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143382124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:17 schreef Cwen het volgende:

[..]

Doe ik eigenlijk al, kook vrijwel alles vers en ik maak Wereldgerechten gewoon vers na. Maar wil zo graag bio vlees en vis ivm hormonen... Lastig.
ML wil wel nog meer groenten en iets minder brood/pasta. Hebben jullie goede tips/ websites?
Ik vond laatst deze: http://www.degezondemama.nl/
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:23:26 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143382190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:20 schreef Burdie het volgende:
Die is op vakantie.
Ah ok.
pi_143382585
quote:

[..]

Prima toch? Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor! Wij eten 1 keer per week vlees en vis. Dan kan het bio, maar dat is wel een keuze.

ik vind dit een fijne website voor inspiratie: http://www.etenenzo.nl/recepten en anders pinterest! Zo veel recepten met mooie foto's. :9
pi_143383053
quote:

[..]

Ik had het daar gisteren nog over met een vriendin, dat het toch wel fijn zou zijn om niet te weten wat er allemaal in ons eten zit :S

Schijnbaar heeft zij ook hele fijne boeken over goed eten en een ervan heeft ook een hele sectie over kinderen: http://www.amberalbarda.nl/
pi_143383148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Prima toch? Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor! Wij eten 1 keer per week vlees en vis. Dan kan het bio, maar dat is wel een keuze.

ik vind dit een fijne website voor inspiratie: http://www.etenenzo.nl/recepten en anders pinterest! Zo veel recepten met mooie foto's. :9
Het eindigt hier in moord als er slechts 1x pw vlees en vis op tafel komt :D. De website ziet er goed uit, heb al wat leuke dingen gezien.

De Gezonde Mama ken ik, maar heel eerlijk gezegd krijg ik een beetje jeuk van haar blog... Net iets té linksdraaiend voor mij :).
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:04 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143387399
Wij gaan binnenkort uit eten, terwijl kuiken met de oppas thuis blijft. Wat zouden jullie in zo'n geval in huis halen qua eten voor de oppas?
KuikenGuppy
pi_143388025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:17 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan binnenkort uit eten, terwijl kuiken met de oppas thuis blijft. Wat zouden jullie in zo'n geval in huis halen qua eten voor de oppas?
ligt er aan hoe oud de oppas is, en wat de oppastijden zijn, is het rond etenstijd dan kun je misschien zorgen voor pizza, maar gaan jullie pas rond 8 uur eten dan is een koekje en n zak chips voldoende.
verder gewoon een fles limonade en thee/koffie en genieten ;)
S. 2014
J. 2016
pi_143388115
Hmm dat is lastig. Je wilt natuurlijk niet van tevoren voor 1 persoon koken. (dan valt het hele nut van uit eten gaan een beetje weg :+) Want je bedoelt wel echt avondeten denk ik en niet iets om te snacken voor bij de tv?

Misschien wat knakworstjes en zachte broodjes in huis halen, dan kan ze zelf hotdogs maken. (of hamburgers)
Of iets simpels als patat of pizza laten bezorgen.
Eventueel die kant- en klare maaltijden die je zo in de magnetron kan doen. Ik ben daar zelf niet zo'n fan van, maar als het een tiener-oppas is geeft ze daar misschien wel helemaal niks om :D
pi_143388806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie ook die folder binnengekregen over de koopavond bij de Kruidvat en die extra korting op de pampers? We wilden toevallig vandaag nog luiers halen, we zijn bijna door eerste voorraad heen na 1 week, maar dat stellen we dus even een dagje uit :P
Dit was trouwens een héél slecht idee. Het was chaos en rellen bij de Kruidvat, niet normaal meer... :o Ik snap dat 50% korting best leuk is en dat heel Eindhoven er zo waarschijnlijk over dacht, maar jongens jongens, dit doe ik nooit meer :')

Gm, dat zou erg slordig zijn, als ze niet naar je medicijngebruik gekeken hebben. Zijn die niet voorgeschreven door dezelfde gynaecoloog die de bevalling gedaan heeft?

Maar misschien dat ze er wél vanaf wisten en alsnog een weloverwogen keus voor de ruggenprik hebben gemaakt. En dat het erger is uitgepakt dan ze verwacht hadden? En daarom afraden om nog een zwangerschap door te gaan, omdat de kans op hoge bloeddruk + ruggenprik hoog is? Ik roep maar iets :P

Burdie, je schaambot krijgt bij een bevalling toch het een en ander te verduren en alles moet een beetje 'meerekken' denk ik. Misschien dat je schaambot daarna niet meer helemaal terug naar de beginstand terugrekt, maar iets wijder/naar voren blijft staan? (dit roep ik als echte leek hoor, ik ben ook wel benieuwd of dit überhaupt kan)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:54:37 #69
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143388868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ruggenprik voel je toch als ie wordt aangezet? Ik voelde de vloeistof wel iig
Ik niet hoor :N

• Bio lukt ons echt niet prijstechnisch hoe graag ik ook zou willen.
• Wel kook ik het liefst met zo min mogelijk pakjes/zakjes

• Mijn oen at meloen O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143388895
Moppert, leuk hoor die meloen, maar ik kan alleen maar naar die ogen kijken O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:41 schreef Dot. het volgende:

Dyre, ik kan je plaatje niet zien! Maar zo te horen groeit ze goed? :) Is de pijn ook weer weg?
Mobiel kan ik mijn grafiekje ook niet zien :? En ik was nog wel zo trots... Kijken of dit wel werkt:

Ze is dus nog steeds een kleine kabouter, maar ze groeit als kool en is aan het inhalen ;)
Met de pijn bedoel je denk ik mijn rugklachten van vorige week? Ja, die zijn (gelukkig!) zo goed als weg. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk toch een galsteen gehad, die uit zichzelf een weg naar buiten heeft gevonden (ook weer gelukkig ;)), maar met hele slechte timing :P Dat was die ergste pijn, daarna waren mijn galwegen nog geïrriteerd en een beetje ontstoken, dus dat was met pijnstillers gewoon een kwestie van uitzitten. En dat ging echt met de dag beter :)

quote:
Bij ons gaat project ontbakeren dag 3 in :O Vannacht heb ik hem pas om half 4 in de zak gedaan, dus het gaat al iets beter :')
En hoe is dit projectje gisternacht gegaan? :D

[ Bericht 44% gewijzigd door Dyre op 13-08-2014 20:03:19 ]
pi_143389224
Die ogen O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:07:01 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143389390
Het is inderdaad een studente, misschien dat ik anders van te voren nog wel even vraag wat ze wil eten.

Meloenoen :D zo te zien vond hij het lekker!
KuikenGuppy
pi_143389891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:21 schreef Dot. het volgende:

Hoe is het eigenlijk afgelopen met TAP en de leidinggevende?

Hoi, sorry, laatste week geen puf om te posten...

Nou ze is uiteindelijk niet geweest, want ze was ziek. Toen heb ik haar maar een mail gestuurd en alles uitgelegd.
Tot mijn verbazing kwam daar gewoon totale begrip en de toezegging dat ze het goed ging onderzoeken voor me.
Dus nu hopen dat het van het bedrijf ook mag...
Maar wettelijk mogen ze je ouderschapsverlof niet ontzeggen toch? Of geldt dat alleen als je 1 dag in de week oid verlof opneemt? Hmmm moet dat maar eens even uitpluizen.
Nouja, ze komt aanstaande vrijdag langs en hopelijk met een positieve uitspraak wat dat betreft.

Met mini gaat het stapje voor stapje beter, al heeft ze soms echt buien dat er geen land mee te bezeilen valt. En ik ben de laatste week echt hondsmoe. Loop op m'n tandvlees voor m'n idee. Vanavond had ik even een moment dat ik jaloers was op m'n man, die gaat zaterdag waarschijnlijk naar een feest toe en ik dacht... Wat een luxe, hij kan in wezen gaan en staan waar hij wil, hoe lang hij maar wil... En als ik even weg ben voel ik me al schuldig. Voel me dan echt opgesloten zegmaar.

Maargoed, dan kletst mini weer tegen me of geeft ze me een lieve lach en dan is alles weer goed...
Tralalalaaa
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:23:30 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143390026
Ouderschapsverlof mag een bedrijf alleen weigeren bij zwaarwegende bedrijfsbelangen. De manier waarop je het invult moet wel in onderling overleg.

Wil je meer weten hierover mag je pmen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143390320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Ruggeprik kan inderdaad als bijwerking hebben dat je bloeddruk omlaag gaat, geloof dat je daarom ook aan een infuus wordt gehangen. Ik heb trouwens ook bloeddrukverlagers geslikt tijdens de zwangerschap van M en tijdens de bevalling een ruggeprik gehad. Hier nergens last van gehad, maar door de duur van de bevalling zat er wel > 12 uur tussen laatste medicatie en het zetten van de ruggeprik.
pi_143390383
Nouja ik weet dat er een standaardverdeling van uren is (de helft van je normale uren oid) en dat de rest in overleg moet. Maar ook dat er alleen geweigerd kan worden als t bedrijf dan problemen krijgt.
Nu zie ik dat laatste niet gebeuren want het is een groot bedrijf, en ze kunnen gewoon een freelancer inhuren om mijn werk te doen. Het is ook nog onbetaald verlof dus ze verliezen geen centjes aan mij. Moet kunnen, toch?
Tralalalaaa
pi_143391098
TAP even een :* voor jou

Hmm .. Die nieuwe speen (groter gat) op de fles was voor even leuk. Meneertje leek beter te drinken en er meer tijd tussen te laten. Maar begon ook slordiger te drinken en bij sommige flessen kwam de halve fles ook weer terug. En het ging veeeel te snel naar binnen. Hoop frustratie en onzekerheid verder ... We gaan gewoon op de oude voet verder :Y) .. Kleine speen en kleine beetjes melk. En meneertje laat zelf maar weten wanneer ie honger heeft, al is dat iedere 2 uur zo. CB kan zoveel willen maar als het niet gaat gaat het niet ...

Vanmorgen lekker even wezen winkelen met mijn nieuwbakken gezinnetje ^O^
Lekker geluncht .. Genoten van het mooie weer. Nog even genieten van deze dagen want vanaf maandag mag ik het overdag alleen rooien omdat manlief dan weer aan het werk gaat.
pi_143391228
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ruggeprik kan inderdaad als bijwerking hebben dat je bloeddruk omlaag gaat, geloof dat je daarom ook aan een infuus wordt gehangen. Ik heb trouwens ook bloeddrukverlagers geslikt tijdens de zwangerschap van M en tijdens de bevalling een ruggeprik gehad. Hier nergens last van gehad, maar door de duur van de bevalling zat er wel > 12 uur tussen laatste medicatie en het zetten van de ruggeprik.
Bij mij minder dan 3 uur... Maar goed ik ga geen aannames doen en wacht t gewoon af...

Moppert, wat n ogen O+

Dyre mooie spurt van jullie kabouter O+
*O*

Tap: ik heb er geen ervaring mee, hoop dat het uitpakt zoals jij wilt zodat je rust krijgt.

Mijn meisje ligt soms zo heerlijk om zich heen te kijken met die grote ogen van dr O+
En iemand een wedstrijd speen spugen doen? S wint :Y)
Als ze overstuur is en huilt wil ze mama's pink en niks anders.... Stiekem ook wel lief... :+
S. 2014
J. 2016
pi_143392693
Twinkle, wat jammer van het speentje, je was er zo enthousiast over. Als het beter voelt om op de oude voet verder te gaan zou ik dat vooral doen, wat het cb ook zegt :Y

Gm, wat lief O+

L. heeft net een uurtje na het flesje een beetje gespuugd (doet ze anders eigenlijk nooit). Nou maak ik me daar niet zo heel druk over, maar het was een beetje waterig met witte vlokjes/stukjes erin.

Betekent dit dat we het flesje nu niet genoeg gemengd hebben? (we schudden de fles niet ivm lucht, maar zwaaien hem een beetje heen en weer, en roeren het met een klein lepeltje/vorkje). Daarna ziet het er in ieder geval goed uit. Geen brokjes of losse poeder meer. Maar nu het eruit kwam was het echt gewoon water met witte stukjes, alsof het al helemaal ontleed was in haar buik :P
pi_143393176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:29 schreef Dyre het volgende:
Twinkle, wat jammer van het speentje, je was er zo enthousiast over. Als het beter voelt om op de oude voet verder te gaan zou ik dat vooral doen, wat het cb ook zegt :Y

Gm, wat lief O+

L. heeft net een uurtje na het flesje een beetje gespuugd (doet ze anders eigenlijk nooit). Nou maak ik me daar niet zo heel druk over, maar het was een beetje waterig met witte vlokjes/stukjes erin.

Betekent dit dat we het flesje nu niet genoeg gemengd hebben? (we schudden de fles niet ivm lucht, maar zwaaien hem een beetje heen en weer, en roeren het met een klein lepeltje/vorkje). Daarna ziet het er in ieder geval goed uit. Geen brokjes of losse poeder meer. Maar nu het eruit kwam was het echt gewoon water met witte stukjes, alsof het al helemaal ontleed was in haar buik :P
Zo spuugt Stip idd ook als het al even na z'n fles is.

D'r curve ziet er idd goed uit! Op het cb is hij waarschijnlijk wel wat anders, want zij gebruiken de curve van de Groeigids.

Project ontbakeren gaat verder met 1 arm uit de zak :s)

En dat klinkt best positief Tap! Sowieso met je werk, maar ook met je mini! Drinkt ze nog steeds niet uit een fles? Dan kan ik me idd voorstellen dat je je bezwaard voelt om te gaan. Al heb ik dat met fv ook en vaak laat ik hem dan zelfs ook gewoon bij z'n vader, maar dan nog heb ik het gevoel dat ik egoïstisch bezig ben :')
pi_143393486
gm, ik zou vooral geen dingen zelf gaan bedenken nu. Ik snap je behoefte hoor, maar er gebeurt zo enorm veel in zo een lichaam tijdens een zwangerschap, tijdens een bevalling, zeker als die bloeddruk ontspoort, ingewikkelde materie is het. Want elk lichaam reageert ook anders op medicatie e.d. Laat de deskundigen jou maar uitleggen wat er zich nu precies heeft afgespeeld. Zet je 1001 vragen op papier en laat je niet afschepen met onduidelijkheden :*
pi_143393510
quote:

Gm, wat lief O+

Hier komt t er ook brokkelig uit, terwijl t er echt glad ingaat ( ook fles) zal wel met maagzuur te maken hebben.
S. 2014
J. 2016
pi_143394079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:17 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan morgen uit eten. Beppe past op. Voor haar hebben we een schaaltje lasagne klaar staan. We koken vaker voor meer personen, alleen de saus uit de vriezer en de pasta/rijst koken. Klaar is de maaltijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:55 schreef Dyre het volgende:
Moppert, leuk hoor die meloen, maar ik kan alleen maar naar die ogen kijken O+
O+ O+ O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:09:07 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143394444
quote:

Kwark :Y)
Dat krijg je nog heeeeel vaak te zien!
KuikenGuppy
pi_143394536
TAP, een :* heb je wel verdiend. Dat ouderschapsverlof is een heel gepuzzel. Hier ook maanden over gedaan wat er nu mogelijk was en wat ik wilde. Wat voordeliger uitkwam enz. Maar er kan heel veel :Y.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vanavond had ik even een moment dat ik jaloers was op m'n man, die gaat zaterdag waarschijnlijk naar een feest toe en ik dacht... Wat een luxe, hij kan in wezen gaan en staan waar hij wil, hoe lang hij maar wil... En als ik even weg ben voel ik me al schuldig. Voel me dan echt opgesloten zegmaar.
:{ Ken het gevoel nog steeds.
pi_143394777
Dyre herkenbaar hoor. Denk dat jullie niks fout doen bij het aanmaken van de voeding.
pi_143395040
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:19 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Vanavond had ik even een moment dat ik jaloers was op m'n man, die gaat zaterdag waarschijnlijk naar een feest toe en ik dacht... Wat een luxe, hij kan in wezen gaan en staan waar hij wil, hoe lang hij maar wil... En als ik even weg ben voel ik me al schuldig. Voel me dan echt opgesloten
Zo herkenbaar dit. Ik had eigenlijk tot begin november verlof (nouja nog lang vakantie na mijn verlof) maar ga weer eerder beginnen met werken. Mijn omgeving begrijpt dit niet maar ik ben een zoveel leukere mama als ik ook kan werken.
pi_143396190
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:21 schreef simsolobim het volgende:
Zo herkenbaar dit. Ik had eigenlijk tot begin november verlof (nouja nog lang vakantie na mijn verlof) maar ga weer eerder beginnen met werken. Mijn omgeving begrijpt dit niet maar ik ben een zoveel leukere mama als ik ook kan werken.
Ik begrijp je heel goed. 2 weken voor aflopen van mijn verlof ook het ouderschapsverlof veranderd (zal eerst 6 weken verlengen) omdat ik ook graag weer onder de mensen wilde zijn. 'Thuis komen' is sinds dien veel fijner O+ *;
pi_143396671
Dot, ze drinkt idd nog steeds niet uit de fles. Eigenwijsje :)

Gisteren was m'n hele schoonfamilie dus een dagje weg. M'n mamahart brak, want maxi ging mee en ik was heel blij voor haar, maar nu kon ik zelf niet zien hoe leuk ze het vond ;(
Manlief heeft wel foto's genomen dus dat was leuk, en verder had mini een minder dagje gisteren en had ik dus bevestiging dat thuisblijven echt de juiste beslissing was.
Ik heb einde dag wel met de familie gegeten (mocht mini even bij m'n moeder brengen) en kreeg toen een paar keer de vraag: 'zo, lekker even een dagje bijgekomen?'.
Nee eitje, ik ga voor m'n lol niet mee ofzo.

Mini gaat wel nu haar handjes en voetjes ontdekken, zo lief! En dat geluidjes maken wordt ook steeds meer, en als je haar dan enthousiast aanspreekt dan worden die ogen helemaal groot en gaat ze trappelen O+
En in de wipstoel zit ze het liefst als Joffrey uit Game of Thrones :')
Tralalalaaa
pi_143396725
En tot november verlof klinkt heerlijk. Zou het zo willen! Maar voel me al lullig dat ik tot 1 oktober weg wil blijven :')
Tralalalaaa
pi_143400218
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Slordig, GM. Bij mij ging mijn bloeddruk ook extreem omlaag bij de ruggenprik, maar volgens het ziekenhuispersoneel was dat een 'gebruikelijke' bijwerking. Zeer slordig dat ze niet extra hebben opgelet op een eventuele wisselwerking met bloeddrukverlagende medicatie.
Áls ze er niet op hebben gelet is dat slordig, maar dat is op dit moment natuurlijk slechts een aanname.

Sowieso, GM, ik heb het misschien niet meegekregen, maar hoe kan het nou dat ze al zo snel meteen hebben geroepen dat je geen tweede zwangerschap mag? Terwijl nog niet eens duidelijk is hoe & wat? Ben erg benieuwd naar je gesprek met de gyn. Wanneer mag je?
pi_143402587
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Áls ze er niet op hebben gelet is dat slordig, maar dat is op dit moment natuurlijk slechts een aanname.

Sowieso, GM, ik heb het misschien niet meegekregen, maar hoe kan het nou dat ze al zo snel meteen hebben geroepen dat je geen tweede zwangerschap mag? Terwijl nog niet eens duidelijk is hoe &11 wat? Ben erg benieuwd naar je gesprek met de gyn. Wanneer mag je?
11 september.
En idd, hoe meer tijd er verstrijkt hoe meer vragen, en soms boosheid er opkomen. we gaan t horen.

en OMG mn kind is vandaag alweer 2 weken oud.... straks gehoortest.
S. 2014
J. 2016
pi_143403236
Heel vaag GM, daar kunnen ze nu toch niks over zeggen? En daarbij, jullie beslissen over mogelijke andere kinderen, niet zij.

TAP, fijn dat het geregeld is! Heel goed gedaan! Ik herken ook je gevoel mbt man, dat komt hier idd ook nog wel eens voor. En die opmerking van je schoonfamilie vind ik echt naar. Heb dat zelf ook al eens aan de hand gehad. Hoe kunnen mensen toch denken dat thuis met een baby een eitje is als of baby of jijzelf iets hebt?

Dyre, da's nou spuug! Bij Ellie ziet het er ook zo uit en ik meng niks ;).
pi_143403469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:20 schreef Mabawa. het volgende:
Goed hoor Twinkle! Geeft het je wat rust?
En wauw, dat is snel. Heb je er zin in?

Vandaag even bij inloopspreekuur M gewogen en gemeten. De andere dames in de wachtkamer vonden hem allemaal flink voor zn leeftijd en toen ze zagen hoe hij 'op ontdekking' ging waren ze al helemaal verbaasd. Ik vind 'm nog steeds een kleintje, waarschijnlijk een beetje een complex door het grillige begin. Maar ik maak me al heel lang geen zorgen meer omdat hij het gewoon super doet O+
Hij is nog steeds geen babysaurus maar dat kleintje moet ik toch maar uit mn hoofd zetten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vandaag voor het eerst wezen fietsen. Hij vond het geweldig en zat als een koning op z'n troon rond te kijken.
Hij is zo leuk he, soms in de draagdoek wurmt hij ineens zn armen eruit, pakt hij mn gezicht vast en geeft me een kus O+ En vanavond weer uit eten geweest en dan is hij zo lief en gezellig.
M is helemaal geen kleintje! Hij steekt boven het gemiddelde uit! En lekker fietsen O+ De Senn vind dat ook altijd geweldig. Doeiii rotbui (Als hij die heeft dan :') )

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 22:57 schreef Chanty het volgende:

Offtopic maar moet het ff delen

SPOILER
Stom asiel ;( Gaat het goed met je eigen poezels?

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:57 schreef Wizzy het volgende:

[..]

;( ik moet gewoon slikken. Dat heb ik ook niet gedaan met mijn 'baby' -O-

[..]
*O* *O* Geen tandloze 1ste verjaardag *O*
Als het een beetje geschikt weer is dinsdag dan gaan we op zijn verjaardag naar de dierentuin / apenheul. Hij is om 21.32 geboren, dus we hebben technisch gezien de hele dag voordat hij 'echt' 1 is :')

En YAY voor de eerste tand O+

quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Bij mij minder dan 3 uur... Maar goed ik ga geen aannames doen en wacht t gewoon af...
Jeetje GM, je hebt het wel voor je kiezen gekregen :* En dat ze al direct riepen 'geen 2e'. Vind ik op zijn zachtst gezegd 'een beetje gek'.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:57 schreef Take_A_Picture het volgende:

Gisteren was m'n hele schoonfamilie dus een dagje weg. M'n mamahart brak, want maxi ging mee en ik was heel blij voor haar, maar nu kon ik zelf niet zien hoe leuk ze het vond ;(
Manlief heeft wel foto's genomen dus dat was leuk, en verder had mini een minder dagje gisteren en had ik dus bevestiging dat thuisblijven echt de juiste beslissing was.
Ik heb einde dag wel met de familie gegeten (mocht mini even bij m'n moeder brengen) en kreeg toen een paar keer de vraag: 'zo, lekker even een dagje bijgekomen?'.
Nee eitje, ik ga voor m'n lol niet mee ofzo.
Gelukkig is het 'zo goed als' geregeld. Een beetje een zorg minder :* En idd een stomme onnadenkende opmerking!

Mijn allerlaatste restje baby hormonen wilde perse het Badman tshirt van de H&M... Is de levertijd weer zooooooo lang dat ik het niet op tijd binnen heb om de Senn aan te trekken op zijn verjaardag :(
Stille hoop dat het ook in de winkels hangt. Vanmiddag maar even gaan kijken.

En nog een vraagje, hoe controleer je of er tandjes doorkomen als je kind niet luistert naar 'Mondje open' en zijn kaken dichtklapt (krokodil style) als je je vinger in zijn mond stopt? :')
pi_143403548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:45 schreef Hilzillah het volgende:
En nog een vraagje, hoe controleer je of er tandjes doorkomen als je kind niet luistert naar 'Mondje open' en zijn kaken dichtklapt (krokodil style) als je je vinger in zijn mond stopt? :')
De clown uithangen :P. Je wil niet weten wat hier soms uitgevoerd wordt zodat ze maar lacht of gilt!

En de Apenheul O+
pi_143403612
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

De clown uithangen :P. Je wil niet weten wat hier soms uitgevoerd wordt zodat ze maar lacht of gilt!

En de Apenheul O+
Oh right.... Clown uithangen moet lukken denk ik :D Strakjes maar eens proberen... Al het spul boven en onder aan de voorkant zit er. Kijken of ik de rest ook kan zien.
pi_143404463
Hilz dat getekende kinder-batmanshirtje waarbij je op de achterkant zn rug ziet?
Die is zo leuk!
Heb m zelf namelijk ook gekocht voor hier :+
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:54:35 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143404601
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:48 schreef BlueEyes het volgende:
Hilz dat getekende kinder-batmanshirtje waarbij je op de achterkant zn rug ziet?
Die is zo leuk!
Heb m zelf namelijk ook gekocht voor hier :+
Die had ik ook! :D
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:01:06 #99
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143406196
Zelfs ik heb dat shirt voor mijn meiske!
Lekker stoer! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143406392
Jaaaaaaaaaa DIE!!! MOET HEBBEN!!! Maat 86/92 graag O~) ;)
Ik hoop dat ze hem in de winkel hebben... Zojuist 3 shirts bij de Hema gekocht met een beest erop. Blijken ze voor meisjes te zijn (roze randje aan de binnenkant :') ) Ik hou ze lekker toch :D

Oh... En hij heeft gewoon MAAT 20 van schoen!!! Ik vond het al zo gek dat ik zijn voetje zo moeilijk in 19 gepropt kreeg :@
pi_143406849
Misschien (afhankelijk van m'n wuppie) dat ik nog even naar Amstelveen ga. Zal kijken dan voor je, maar beloof niks!
pi_143407081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:55 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Oh right.... Clown uithangen moet lukken denk ik :D Strakjes maar eens proberen... Al het spul boven en onder aan de voorkant zit er. Kijken of ik de rest ook kan zien.
Met een theelepeltje tikken op de kaak. Je hoort het verschil als je op een tandje tikt :)
Trotse mama van 2 :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:19:37 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143410287
Breek de dag, tik een kaakje! ;)

Hillz, wanneer is Senn jarig?
KuikenGuppy
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:39:09 #104
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143410942
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef Burdie het volgende:
Breek de dag, tik een kaakje! ;)

Hillz, wanneer is Senn jarig?
Proest! Daar ging mijn lekkere bakkie van Lebkov :o ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:41:41 #105
52229 Chanty
pi_143413139
Wizzy heb nu al het idee dat hij me zit uit te lachen soms. Met name als hij verschoond wordt :+ Ligt hij altijd lekker te grinniken. Zou ik ook doen als iemand steeds mijn kont moet afvegen en ik daarna doodleuk mijn luier WEER volschijt _O- En gefeliciteerd met de eerste tand :D

GM had je bevallingsverhaal gelezen maar nog niet kunnen reageren. Echt heftig zeg en hoop dat ze te snel conclusies hebben getrokken wat betreft een tweede zwangerschap. Hopelijk krijg je in september meer duidelijkheid :*

Moppert wat een mooie ogen heeft jouw mannetje O+ Prachtige lange wimpers!

Dyre fijn dat het beter gaat met jou en dat mini het ook goed doet *O*

TAP fijn dat je leidinggevende goed reageerde, hopelijk gaat het allemaal lukken. En mensen die denken dat een baby lekker ontspannen en genieten is... :')

Ik ben gisteren voor het eerst een avondje alleen weg geweest met ex-collega's uit eten. Helemaal goed gegaan met afgekolfde melk en moet zeggen dat ik zelf echt enorm heb genoten! Had er ook totaal geen moeite mee om van mijn baby weg te zijn :@ Ik ben echt heel erg ontaard :X

En offtopic-vermiste-kat-nieuws
SPOILER
pi_143413313
Chanty wat een goede daad O+

Mijn gekke kind :o .. drinkt nu met de kleinere speen al twee keer zijn fles leeg vandaag zonder gespuw/gekots/weet ik wat en slaapt als een roosje O+ .. weet niet wat me overkomt :o

O en Chanty je bent echt niet ontaard hoor. Kind is nog geen twee weken oud en kijk uit naar het moment dat ik weer aan het werk kan en school begint. Maja.. zit ook al vanaf 1 mei thuis en dat is echt niet aan mij besteed.

SPOILER
pi_143413355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef Hilzillah het volgende:
Jaaaaaaaaaa DIE!!! MOET HEBBEN!!! Maat 86/92 graag O~) ;)
Ik hoop dat ze hem in de winkel hebben... Zojuist 3 shirts bij de Hema gekocht met een beest erop. Blijken ze voor meisjes te zijn (roze randje aan de binnenkant :') ) Ik hou ze lekker toch :D

Oh... En hij heeft gewoon MAAT 20 van schoen!!! Ik vond het al zo gek dat ik zijn voetje zo moeilijk in 19 gepropt kreeg :@
Ik wil hier wel kijken voor je.

Als ik de matentabel erbij pak, zie ik dat de mijne ook reuze voeten heeft maat 20 wordt te klein denk ik. Schoenen zijn om uit te trekken net als sokken.

Dit wordt onze verjaardagskleding
SPOILER
pi_143414066
Wizzy wat een leuke!!

Hilz ik heb gekeken, niet hier meer dus -O-

Chanty dat hoort bij mama zijn vind ik :@
Af en toe even jij-tijd mag toch?
Ik zal daar denk ik niet anders in zijn.
Kijk stiekem ook wel uit naar werken, sprak ik nu nog dapper hoor :D

Ik ben net met m'n kleine vriendje in de doek op stap geweest in de bus en daarna even nutteloos shoppen.
Begin steeds meer het idee te krijgen dat ik weer leef en dat mijn wereldje weer groter wordt dan alleen de supermarkt om de hoek en het winkelcentrum iets verderop.
Gewoon weer ik onderweg en lekker aanpielen zonder continu 'afhankelijk' te zijn van mijn vriend of dat mijn lichaam niet meer aankan.
I love it O+
pi_143414769
IKHEBHEMIKHEBHEMIKHEBHEM!!!!

Dinsdag is hij echt jarig zondag feestje O+

Theelepeltje. Goed idee! Kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Wat een toffe romper Wizz!
pi_143414850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:27 schreef Hilzillah het volgende:
IKHEBHEMIKHEBHEMIKHEBHEM!!!!

Dinsdag is hij echt jarig zondag feestje O+

Theelepeltje. Goed idee! Kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Wat een toffe romper Wizz!
Welkom bij de mama's-met-kindjes-met-batmanshirt-vanH&M *O*
pi_143415133
Jaaaaaaaaaaaaa!!! Is er al een facebookgroep? ;)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:50:20 #112
52229 Chanty
pi_143415551
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Chanty wat een goede daad O+

Mijn gekke kind :o .. drinkt nu met de kleinere speen al twee keer zijn fles leeg vandaag zonder gespuw/gekots/weet ik wat en slaapt als een roosje O+ .. weet niet wat me overkomt :o

O en Chanty je bent echt niet ontaard hoor. Kind is nog geen twee weken oud en kijk uit naar het moment dat ik weer aan het werk kan en school begint. Maja.. zit ook al vanaf 1 mei thuis en dat is echt niet aan mij besteed.

SPOILER
I feel your pain. Ik zit sinds 15 maart thuis… morgen dus al 5 (!!) maanden -O- Echt niet mijn ding. En ben ook heel bang dat ik nooooit meer zo'n leuke werkplek ga vinden. Dat besef ik extra op avondjes zoals gisteren want het is meer een vriendengroep bijna dan ex-collega's. En het werk was natuurlijk ook leuk :+

Bleu nutteloos shoppen is tof heb ik paar dagen terug ook gedaan want ik moet toch iets doen :+
pi_143416198
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

I feel your pain. Ik zit sinds 15 maart thuis… morgen dus al 5 (!!) maanden -O- Echt niet mijn ding. En ben ook heel bang dat ik nooooit meer zo'n leuke werkplek ga vinden. Dat besef ik extra op avondjes zoals gisteren want het is meer een vriendengroep bijna dan ex-collega's. En het werk was natuurlijk ook leuk :+

Bleu nutteloos shoppen is tof heb ik paar dagen terug ook gedaan want ik moet toch iets doen :+
Breekt even in: ik ga je vanavond uitgebreid terug schrijven nav je vragen! Ik zat tot nu toe alleen nog maar mobiel op fok en dat is niet OK voor langere berichten.

Verder: sta jij op de foto in de ouders van nu? Bij zwangles? Ik zou t zweren!!
Kwak
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:54 #114
52229 Chanty
pi_143416677
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Breekt even in: ik ga je vanavond uitgebreid terug schrijven nav je vragen! Ik zat tot nu toe alleen nog maar mobiel op fok en dat is niet OK voor langere berichten.

Verder: sta jij op de foto in de ouders van nu? Bij zwangles? Ik zou t zweren!!
Neem je tijd ik ken het probleem :P

En ja dat ben ik. Die lerares is een collega van een vriendin en zocht zwangeren voor op de foto omdat de groep maar heel klein was. Heb me opgeofferd want zingen kan ik niet :D nou ja het ging beter dan verwacht
pi_143418300
Volgens mij heeft mijn baby d'r eerste woordje gezegd..
Als ze de kitten weer eens wil slaan zeg ik aaien, en nou toch al een keer of 10 dat ze dat dan toch best verstaanbaar na zegt :o

Ze zegt het overigens ook alleen op het moment dat ze de poes aan het 'aaien' is.. Als ik het zo zeg zegt ze me niet na
pi_143420965
Ik zit al vanaf mei 2013 thuis... Ben het ergens ook wel zat. Maar da's meer omdat het nog steeds met 2 stappen vooruit, 1 stap terug of gewoon 1 vooruit, 1 terug gaat. Ik doe nu begeleid sporten en ik vind het STOM dat de hele groep 40+ meer aankan dan ik en dat ik alweer dagen aaneen pijn heb terwijl het beter ging en dat ik dinsdag wéér naar het uwv moet terwijl ik daar een maand geleden ook al was... :( :'( :(
Dus ik hoop dat jullie dat allemaal niet staat te wachten :*.

Verder zijn eerste woordjes tof, en dat shirt ook! Hier hangt de verjaardagsjurk ook al in de kast O+
pi_143422090
goede daad chanty!

toffe romper wizzy!

herkenbaar blue, Ik kan ook weer steeds een beetje meer zelf en dat voelt verrekte goed! ik heb vandaag voor t eerst in tijden zelf mn honden uitgelaten.... O+ t zijn de kleine dingen he...

oh en dat batman shirt... heeft iemand n foto?

cwen :*
S. 2014
J. 2016
pi_143423701
O+

Helemaal over je poeskatverhaal heen gelezen Chanty... Wat een schatje O+ Ik heb hetzelfde 'merk'.

Fotoverjaarsjurk Cwen!! Gewoon omdat meisje! En omdat Ellie O+
En een :* voor jezelf!

En en en en en en ... DE SENN LOOPT VANZELF!! 2 hele stappen van ene mens naar andere mens, voordat hij omsodermietert. Nog voor zijn verjaardag :D
pi_143424617
jeeeeej voor Senn!!

en t shirt O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:41:07 #120
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143424852
Hillz! *O* Lopende Senn! En ik wil nog wel ff in Den Haag voor t shirtje kijken als je wil? :)

Onvrijwillig-thuis-blijvende-mama's, even een dikke :* voor jullie!

Hier logeert dreumesnichtje bij ons. Ze was voorheen enorm makkelijk wb slapen, maar nu is het moord en brand als we haar in bed leggen. Fijn ^O^ :P
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:49:43 #121
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143425327
Senn goed zeg!! Ben benieuwd hoever mijn S. nog komt in 1,5 maand. Optrekken en zeker staan lukt nog niet.

Het dametje moet naar de diëtiste, even overleggen over de voeding.
Haar eczeem plekken waren gewoon kapot ;(. Nu hormoonzalf en wordt het niet beter dan andere voeding. Want verder krijgt ze geen melk of ei binnen.

In overleg met de ha vandaag sojayoghurt gegeven en dat was wel smullen :9.
pi_143425458
Senn *O* Wat goed!! Heeft 'ie Ellie toch nog ingehaald ;) :P.
Ze loopt wel los in het water trouwens O+.

Bubs, wat rot :'(. Arm meiske.

Dat shirt is zo leuk!!
pi_143426059
Die romper is gaaf.

Totaal niet bijgelezen net terug van vakantie. Onderweg werd ik door mijn moeder gebeld dat ze met onze kat naar de da gingen. Daarna belde ze dat ze hem hadden laten inslapen. De andere 2 zijn nog thuis maar het zal wel stil zijn zonder hem.

[img][URL=http://s1142.photobucket.com/user/ferrari_r/media/20140811_115123_zpsuhqkc2p3.jpg.html][IMG]http://i1142.photobucket.com/albums/n602/ferrari_r/20140811_115123_zpsuhqkc2p3.jpg[/IMG][/URL][/img]
pi_143426203
Ik heb hem hoor GotC!! Vanmiddag in Hoogvliet gevonden O+
Oh jee... Schreeuwende dreumes nichtjes zijn niet koel! Hoe doen vader en moeder dat thuis? Anders verhaaltje lezen?

Arm meisje Bubs! Hoop dat ze wat kunnen vinden! :*

Fr, arme poezel. Sterkte :*
pi_143426450

En de foto.
Sac vond het ondanks de vele regen een
geslaagde vakantie.
pi_143426647
Hilz wat knap dat senn kan lopen! Eerst niet willen kruipen, maar hop gewoon nu al twee losse stapjes zetten!

En Ellie al loslopen in het water, ook knap zeg!

Hier hebben we vandaag de babyrollator eens voor de dag gehaald, heb de kans niet gekregen om hem af te poetsen voor gebruik want ik ging een doekje pakken en madam liep er zo mee aan. Hele afstanden al (alleen sturen dat wordt hem nog niet, dus elke keer even omdraaien op het eind van de tuin)

Ferrari fijn dat je een goede vakantie gehad hebt en dat sac ook genoten heeft! Wel vervelend einde van de vakantie dat de kat moest worden ingeslapen, vooral omdat je er dan zelf niet bij kon zijn.

Voor de moeders die ongewenst thuis zitten :* lijkt me erg vervelend. Hoop dat er snel iets leuks op jullie pad komt.
Ik zou daar ook snel klaar mee zijn met thuis zitten.
pi_143426830
De kat is al ingeslapen toen wij op vakantie gingen. Hij is er al 2wk niet meer.
pi_143426883
Wow Senn *G* Hij gaat ineens heel hard zeg!

FR jeeej voor de fijne vakantie, wel sneu dat je kat er niet meer is en dat je daar niet bij kon zijn :*

Cwen :*

Ah Bubs je meisje. Wel lekker dus de yoghurt :)

Hillie eerst woordje al, wauwie!
pi_143426904
Zei iemand hier Batman?

pi_143426995
Loopt senn al. Jeej wat een snelheid. Straks raakt hij zijn babyvet wel heel snel kwijt.
Tom O+
pi_143427033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:41 schreef Chanty het volgende:
Wizzy heb nu al het idee dat hij me zit uit te lachen soms. Met name als hij verschoond wordt :+ Ligt hij altijd lekker te grinniken. Zou ik ook doen als iemand steeds mijn kont moet afvegen en ik daarna doodleuk mijn luier WEER volschijt _O-
Ha :D Ik heb ook altijd het idee dat Tom het verdacht leuk vindt als ik zn kont weer eens moet poetsen :+

En verder: doodnormaal als je het fijn vindt om ook gewoon zonder je baby dingen te ondernemen. Heel cliché, maar je bent tenslotte niet ineens alleen nog maar moeder, je bent gewoon de Chanty die je al was, die nu óók moeder is geworden. Zo zie ik het althans :)
pi_143427252
Loslopen in het water?? Dat is rete moeilijk!! :o Dat kan ik niet eens fatsoenlijk (nee écht niet) En het nijntje loop gevaarte is een product van de duivel volgens de Senn :')

Oh coco!! Die is ook über vet!!!
pi_143427370
hilliebillie, 'aaien' was ook een van de eerste woordjes die Saar kon zeggen :Y Maakt blijkbaar nogal indruk :D

fr, wat naar van de poes ;( Maar gelukkig wel een geslaagde vakantie. En een lieve foto O+

Bubseltje, wat sneu van die plekken. Heeft ze er ook echt merkbaar last van?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:17 schreef Hilzillah het volgende:
O+
*foto van shirt*

Helemaal over je poeskatverhaal heen gelezen Chanty... Wat een schatje O+ Ik heb hetzelfde 'merk'.

Fotoverjaarsjurk Cwen!! Gewoon omdat meisje! En omdat Ellie O+
En een :* voor jezelf!

En en en en en en ... DE SENN LOOPT VANZELF!! 2 hele stappen van ene mens naar andere mens, voordat hij omsodermietert. Nog voor zijn verjaardag :D
DAT TSHIRT IS AWESOME EN MOET IK OOK HEBBEN! :o O+

Verder: omg, bijna 1 alweer? De tijd vliegt! En hurrah voor de eerste stappen *O*
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:29:46 #134
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143427398
Batman Tom! O+

Hier ook Batman vroegah:
pi_143427430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:27 schreef Hilzillah het volgende:
Loslopen in het water?? Dat is rete moeilijk!! :o Dat kan ik niet eens fatsoenlijk (nee écht niet) En het nijntje loop gevaarte is een product van de duivel volgens de Senn :')

Oh coco!! Die is ook über vet!!!
Met een getekende cape op de rug :+ Die heb ik eind 2012/begin 2013 gekocht voor Saar. Dus nu wordt 'ie gerecycled :)

Op de foto dus links Saar, rechts Tom. Mocht dat niet duidelijk zijn :s)
pi_143428003
al die superbaby's hier! O+

ferrari wat rot van de kat.. :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:41:00 #137
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143428063
Coco ja ze krabt er aan. Ook van die donkere plekken rond haar ogen soms.

Kan ook van huisdier komen... maar hopelijk krijgen we het zo onder controle.

Fr wat naar van de kat wel fijn dat Sac het naar haar zin had op vakantie.

Batmannen O+ (en vrouwtje ;))
pi_143428527
Wij zijn terug van een weekje Kijkduin. Erg leuk :) Tom was daar net zo'n tevreden mannetje als altijd. Gewoon lekker in zn ledikantje geslapen, leuk mee op pad geweest ('uit eten', naar het strand, naar de kinderboerderij, over de boulevard in Scheveningen... Was erg gezellig :)).

Paar fotootjes van de vakantie*:
SPOILER
*er valt niet echt aan te zien dat het 'op vakantie' is, maar ach :+ O+
pi_143428607
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
Coco ja ze krabt er aan. Ook van die donkere plekken rond haar ogen soms.

Kan ook van huisdier komen... maar hopelijk krijgen we het zo onder controle.
Ah nee, dat is helemaal sneu dan :{
Hopelijk krijgen jullie het zo idd onder controle. Hoe snel zou je iets van verbetering moeten/kunnen merken?
pi_143428656
Tom O+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:52:39 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143428733
Coco O+ Jullie waren in mijn achtertuin! Tof! En wat een lekkere vent is Tom O+

Bubs :* Hoop dat het snel beter gaat wb eczeem..
pi_143428831
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:52 schreef GotC het volgende:
Coco O+ Jullie waren in mijn achtertuin! Tof! En wat een lekkere vent is Tom O+
Oh echt? Super toffe achtertuin hebben jullie dan :Y O+
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:55:59 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143428913
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh echt? Super toffe achtertuin hebben jullie dan :Y O+
Heerlijke omgeving O+ Wonen ongeveer 1,5 km van Kijkduin, altijd lekker om heen te gaan.
pi_143429084
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Heerlijke omgeving O+ Wonen ongeveer 1,5 km van Kijkduin, altijd lekker om heen te gaan.
Ja, kan ik me goed voorstellen :Y Wij komen daar jaarlijks (is een beetje traditie vanuit de familie van mijn man; vroeger gingen ze daar ook ieder jaar op de camping staan met hun ouders, wekenlang. Nu gaan we mee met zijn vader+vrouw, en M's broertje + vrouw + kinderen), is altijd erg gezellig :) En zo relaxed bij de zee en alles O+
pi_143430513
Dat klinkt als een fijne vakantie Coco. En volgend jaar kan je kleine man lekker hele dagen keutelen op het strand. O+

GM ik hoop dat je in september antwoorden krijgt op je vragen.

Verder las ik iets over een lopende en bijna jarige S.enn. *O*

FR hebben jullie ondanks het verdrietige bericht over de poes nog wel een leuke vakantie gehad? Die foto van Sac. O+

En verder ben ik niet zo bijgelezen. Wij zijn op mijn werk afgelopen weekend live gegaan met ons nieuwe CRM systeem en ik heb er deze week al bijna 50 uur op zitten. Ik ben ondanks de drukke dagen niet eens echt moe, ik krijg heel veel energie van training geven en mensen helpen met de gebruikelijke opstartproblemen.
Zul je net zien dat T sinds afgelopen zaterdag elke nacht meerdere malen jammert. Niet huilen, maar echt jammeren met zijn oogjes dicht gewoon in zijn slaap, ik denk aan krampjes. Hij maakt wel zoveel lawaai dat ik er wakker van word, niet helemaal handig tijdens zo'n drukke week. :') Morgen nog een halve dag en dan een middagje verplicht (moet van mijn manager :D ) vrij. Die middag gebruiken we mooi om onze nieuwe tweedehands auto op te halen. Ik heb er nu al zin in. *O*

Wij moesten gistermorgen tussen alle werkperikelen door ook nog even naar het cb. De mannen doen het reuze goed. Niet dat ik me er zorgen om maakte hoor, maar de bevestiging dat ze goed groeien is toch altijd fijn.

Stats:
S: 68 cm en 8295 gram
T: 67.5cm en 8350 gram
Ze blijven aardig gelijk op gaan en zitten eigenlijk met alles rond de +1 lijn op de eenlingen curve. :)
pi_143437906
Slecht bijgelezen:
Nikki ze groeien goed zo te zien!

Ik ga jullie verlaten en schuif door naar de dreumessen! Vandaag is ze echt jarig en zondag feest! Fotospam volgt nog!
pi_143438006
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:38:13 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143438107
quote:
En neem die waarschuwing maar serieus idd :Y wij vonden vorige week de bibi speen van S (vrij nieuw, moet nog kijken of het idd dit type is) in zijn bed, siliconengedeelte zat nog maar een een ministukje vast aan het plastic, de rest was los. Als het laatste stukje losschiet wil je er niet aan denken wat daarmee kan gebeuren :X
pi_143438123
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

En neem die waarschuwing maar serieus idd :Y wij vonden vorige week de bibi speen van S (vrij nieuw, moet nog kijken of het idd dit type is) in zijn bed, siliconengedeelte zat nog maar een een ministukje vast aan het plastic, de rest was los. Als het laatste stukje losschiet wil je er niet aan denken wat daarmee kan gebeuren :X
:X
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:40:46 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143438133
Annie gefeliciteerd met je dreumes *O*

(En Chanty met de kat en Nikki met de auto ;) )
KuikenGuppy
pi_143438258
quote:

[..]

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:09:03 #152
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143438452
quote:

[..]

Annie gefeliciteerd en tot over 1,5 maand :W

Nikki ze groeien goed!
pi_143438499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:30 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Met een getekende cape op de rug :+ Die heb ik eind 2012/begin 2013 gekocht voor Saar. Dus nu wordt 'ie gerecycled :)

Op de foto dus links Saar, rechts Tom. Mocht dat niet duidelijk zijn :s)
Dat was dus idd niet duidelijk hahahaha Ik dacht dat het Tom was op beide foto's :D :D
En fukanzie Tom! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:29 schreef GotC het volgende:
Batman Tom! O+

Hier ook Batman vroegah:
[ afbeelding ]
Waarom weet ik NU PAS dat er zoveel Batman spul is! Nu wilde ik ook de slofjes kopen op eBay, maar bedacht me dat tegen de tijd dat het hier is hij waarschijnlijk al maat 38 heeft :D

En Sac in de zak O+

YAY Aapieannie!! Gefeliciteeeeeeerd!!

YAY NIKKI Nieuwe auto!! En groeiventjes!
pi_143438682
quote:

[..]

Spees :X krijg er de rillingen van!

Nikki met de super2ling, wat gaan ze goed! En wat ben jij drukdrukdruk joh, hoe hou je het vol?

Annie gefeliciteerd!
pi_143438855
Annie, gefeliciteerd! *O*

Nikki, hopelijk bevalt de auto!

Hè bah, Spees... Ben nog steeds erg blij dat Ellie geen speen heeft. Ik laat tenminste niet los ;).
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:53:11 #156
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143439140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:
Annie, gefeliciteerd! *O*

Nikki, hopelijk bevalt de auto!

Hè bah, Spees... Ben nog steeds erg blij dat Ellie geen speen heeft. Ik laat tenminste niet los ;).
Tja. Ik kan wel de hele nacht mn tiet in z'n mond frotten, maar dat levert awkward taferelen op denk ik.
pi_143439200
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 09:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Tja. Ik kan wel de hele nacht mn tiet in z'n mond frotten, maar dat levert awkward taferelen op denk ik.
:D

saar heeft ook geen speen, maar dat is omdat madame ze zelf uitspuugt met mach3! :')
mama's pink is veel lekkerder...

we hebben de 1e gebroken nacht gehad.. en dat na 2 weken, en niet eens echt gebroken, ze wilde tussen 3:30 en 5:30 alleen maar bij mama liggen, en al t andere was reden om te huilen, en ik durf niet met haar tussenin te slapen dus moest mn ogen echt open houden, straks maar even een tukkie doen.
S. 2014
J. 2016
pi_143439363
Hier ook geen speen... Idd wel een pink ;)

En ik ga een bondolino draagzak lenen. Kijken of het wat is. Kleintje is nu vooral aan het jammeren en huilen terwijl je de darmpjes vrolijk verder hoort borrelen :/
pi_143439436
Gm wat ik wel eens gedaan heb in het begin toen Eline s nachts ooit alleen maar bij mij wilde zijn. Ik durfde haar ook niet tussen ons in te laten slapen. Man slaapt nogal vast namelijk. Ik liet haar dan op m'n borst slapen met m'n voedingskussen om me heen gebouwen.
Dan kon ik wel wat slapen. Sliep ik ook niet heel vast en werd geregeld even wakker, maar had ik toch war geslapen.
Maar ging gelukkig ook snel over hoor, al zou ik nou veel over hebben als ze nog eeb keer lekker bij mij zou komen zitten knuffelen. Maar madam heeft geen zit vlees en op schoot is alleen maar leuk om liedjes te zingen of spelletjes te doen niet om te knuffelen.
Dus ik zou vooral zeggen, geniet extra van die momenten O+
pi_143439647
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook geen speen... Idd wel een pink ;)

En ik ga een bondolino draagzak lenen. Kijken of het wat is. Kleintje is nu vooral aan het jammeren en huilen terwijl je de darmpjes vrolijk verder hoort borrelen :/
Ik vond die voor een hele kleine niet zo fijn, dan moeten de beentjes wel erg wijd. Pas vanaf maat 62 zat hij beter :) Krampjes zijn wel echt heel zielig ;(

Hier wel een speen, want je duim is alleen om op te kauwen :Y)

Jezelf inbouwen in kussen hielp bij mij ook wel gm! Al sliep ik dan zelf nog niet echt, want die friemelkont van ons viel dan soms alsnog van me af met zn snoetje in een kussen.

Mijn meneer wil volgens mij graag zitten. Hij is telkens buikspieroefeningen aan het doen door zn hoofd en schouders op te tillen als hij op zn rug ligt. En het rollen kan nu alle kanten op, dus ik leg hem nu maar vaak op de grond, want in de box komt hij al veel te snel overal tegenaan en dat is stom.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:25:29 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143439673
Dot, wil hij zich ook al optrekken als je zijn handjes pakt?
KuikenGuppy
pi_143439720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:25 schreef Burdie het volgende:
Dot, wil hij zich ook al optrekken als je zijn handjes pakt?
Oh ja, al een hele tijd :) Maar hij is echt nog te wankel om los te zitten.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:29:32 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143439739
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:28 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh ja, al een hele tijd :) Maar hij is echt nog te wankel om los te zitten.
En in de kinderstoel? Wij oefenen het zitten altijd op bed, dan kan hij veilig alle kanten op omvallen.
KuikenGuppy
pi_143439779
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

En in de kinderstoel? Wij oefenen het zitten altijd op bed, dan kan hij veilig alle kanten op omvallen.
We hebben nog geen verkleiner, dus daar heb ik hem nog niet in gezet. Maar hij valt echt nog alle kanten op, inclusief voorover :D
pi_143439920
oh de tip met het voedingskussen ga ik uitproberen. ^O^ en anders is t jammer van mn slaap, ze heeft bijna 38 weken bij mij gezeten dus ik kan mij voorstellen dat ze daar soms gewoon behoefte aan heeft.

en overdag terwijl t bijna tijd is voor de fles, is dit mijn uitzicht. O+

S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:50:09 #166
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143440146
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:31 schreef Dot. het volgende:

We hebben nog geen verkleiner, dus daar heb ik hem nog niet in gezet. Maar hij valt echt nog alle kanten op, inclusief voorover :D
Dan zou ik hem gewoon niet laten zitten nog :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143440223
Je hebt jezelf wel gekloond hoor, gm!

En wiehoe! Officieel goedkeuring gekregen voor verlof tot 6 oktober! Ik ben blij man, ik ben blij...
Tralalalaaa
pi_143440245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:50 schreef Moppert het volgende:

[..]

Dan zou ik hem gewoon niet laten zitten nog :)
Op schoot vindt hij wel leuk, dan hangt hij lekker tegen ons aan :)

Ik heb net een zoete aardappel gestoomd en gepureerd en een paar stukje heel gelaten. Dat worden de eerste hapjes *O* Nu nog even bedenken wanneer :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:56:05 #169
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143440254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:54 schreef Take_A_Picture het volgende:

En wiehoe! Officieel goedkeuring gekregen voor verlof tot 6 oktober! Ik ben blij man, ik ben blij...
*O* *O* Super zeg! Dat moet wat lucht geven voor je :*

Idd kloontje van jezelf GM!

Dot, ik zou dan ook nog niet laten zitten. Wij legden T. op een zacht kleed op de grond, dan kon hij veilig z'n gang gaan.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:57:17 #170
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143440277
quote:
Geweldig *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143440320
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:56 schreef GotC het volgende:

[..]

*O* *O* Super zeg! Dat moet wat lucht geven voor je :*

Idd kloontje van jezelf GM!

Dot, ik zou dan ook nog niet laten zitten. Wij legden T. op een zacht kleed op de grond. Dat (om)vallen blijft toch wel gebeuren, dus liever op een zachte ondergrond.
Oh, maar hij kan ook echt nog niet zitten, dus van hem laten zitten is ook geen sprake ;) Het ziet er gewoon zo grappig uit alsof hij wil gaan zitten met dat hoofdje zo omhoog.

Wat fijn tap! *O*
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:00:33 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143440341
quote:

*O* fijn zeg!
KuikenGuppy
pi_143440402
TAP, wat fijn!! *O*

Spees, jemig... Lekker subtiel weer. Ik zit ook niet de hele nacht aan m'n kind geplakt, awkward of niet.
pi_143440547
quote:

En nu... rust! (hoop ik tenminste :* )
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:51:00 #175
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143441544
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:59 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, maar hij kan ook echt nog niet zitten, dus van hem laten zitten is ook geen sprake ;) Het ziet er gewoon zo grappig uit alsof hij wil gaan zitten met dat hoofdje zo omhoog.

Wat fijn tap! *O*
Grappig he? Doet S. heel lang. En nogsteeds trouwens.

tap wat fijn *O*
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:57:07 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143441708
Wanneer hebben jullie de bodem van het ledikant en de box eigenlijk naar beneden gedaan? S vindt het (iig in het ledikant) interessant om op zijn buik te liggen en zich zo ver op te drukken dat hij over de rand kan kijken :').
KuikenGuppy
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:57:07 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143441709
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:03 schreef Cwen het volgende:
TAP, wat fijn!! *O*

Spees, jemig... Lekker subtiel weer. Ik zit ook niet de hele nacht aan m'n kind geplakt, awkward of niet.
Niet zo gevoelig joh :D
Niet iedereen wil of kan zijn haar borst aanbieden in plaats van een fiepje. Voor die mensen lijkt mij de waarschuwing wel handig. En verder fijn voor iedereen waarvan de baby of dreumes sowieso zonder fiep kan, dan loop je idd helemaal geen risico ^O^
pi_143441757
Even heel erg offtopic, dat 'fiep' is dat iets uit bepaalde delen van het land? Ik hoor het hier in de Randstad echt nooit!

Ontopic: babies zijn tof!
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:00:21 #179
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143441804
Fiep is van Jip en Janneke!
KuikenGuppy
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:00:32 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143441812
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:58 schreef L-E het volgende:
Even heel erg offtopic, dat 'fiep' is dat iets uit bepaalde delen van het land? Ik hoor het hier in de Randstad echt nooit!

Offtopic: Brabants denk ik! Speen is voor mij voor op een fles, fiep een fopspeen.
Semi-on topic: Baby's en fiepjes
Ontopic: baby's O+
pi_143441813
quote:

Ik denk Brabants :Y Ik ken het iig ook vanuit daar, maar ik kom dan ook uit een regio waar een broek een boks wordt genoemd :P
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:01:26 #182
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143441839
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:00 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik denk Brabants :Y Ik ken het iig ook vanuit daar, maar ik kom dan ook uit een regio waar een broek een boks wordt genoemd :P
Als ze vragen of je een 'nije onderbox aan het', dan zit je wel echt in de krochten van de Brabantse durpen :+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:01:33 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143441842
Brabants is toch tut?
KuikenGuppy
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:02:34 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143441864
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:01 schreef Burdie het volgende:
Brabants is toch tut?
Dat hoor ik dan weer bij Limburgers en Vlamingen!
pi_143441890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als ze vragen of je een 'nije onderbox aan het', dan zit je wel echt in de krochten van de Brabantse durpen :+
Of in de binnenstad van Helmond ;)
pi_143441900
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:01 schreef Burdie het volgende:
Brabants is toch tut?
Een tut is voor mij een lievelingsknuffel
pi_143441901
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:09 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

En nu... rust! (hoop ik tenminste :* )
+1
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:04:59 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143441924
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:03 schreef Dot. het volgende:

[..]

Of in de binnenstad van Helmond ;)
Dat klopt, Helmond is buitencategorie :7
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:06:47 #189
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143441985
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:02 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat hoor ik dan weer bij Limburgers en Vlamingen!
Ik ken het van familie en vrienden uit Tilburg.
Voor mij is een tut iemand die urenlang voor de spiegel staat :+.
KuikenGuppy
pi_143442019
quote:

[..]

of in bepaalde delen van Gelderland :X
pi_143442077
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:57 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Niet zo gevoelig joh :D
Niet iedereen wil of kan zijn haar borst aanbieden in plaats van een fiepje. Voor die mensen lijkt mij de waarschuwing wel handig. En verder fijn voor iedereen waarvan de baby of dreumes sowieso zonder fiep kan, dan loop je idd helemaal geen risico ^O^
Sorry, rotdag vandaag.

Fiep en tut zijn voor mij ook uitheemse begrippen. Taal O+
pi_143442158
quote:

hier in Brabant wordt het wel gebruikt. Al heb ik wel het idee dat het tegenwoordig minder gebruikt wordt als vroeger. Maar misschien krijg ik het nu gewoon niet mee omdat het er bij ons nooit over gaat omdat beiden geen (of amper) speen gebruikt hebben
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:18:27 #193
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143442295
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:57 schreef Burdie het volgende:
Wanneer hebben jullie de bodem van het ledikant en de box eigenlijk naar beneden gedaan? S vindt het (iig in het ledikant) interessant om op zijn buik te liggen en zich zo ver op te drukken dat hij over de rand kan kijken :').
Hangt ook en beetje van de box af. Ik heb het vandaag gedaan.
Bij ons heeft hij 4 standen en hij staat nu op 3. en kan er dus nog 2 lager.

Zodra ze gaan zitten/optrekken zelf doe ik hem lager
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:18:56 #194
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143442305
quote:
De box een maandje terug. Heb bed nog niet. Verder dan opdrukken komt ze nog niet.
pi_143442333
quote:

[..]

Dan kan je ook in het Noorden terecht zijn gekomen als ze het daarover hebben.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:33:06 #196
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143442659
quote:
Toen T. zich op kon trekken hebben we de box en het bed omlaag gegooid. Direct :+. Nu dus al ongeveer 3 maanden laag.

Speaking of... T. is 10 maanden vandaag *O* Dubbele cijfers ftw!
pi_143442731
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:31 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat geeft op bed echt een koddig gezicht... Gingen we samen een uurtje op bed spelen. optrekken zitten omvallen, optrekken zitten omvallen :D

YAY TAP!! *O* *O* *O*
pi_143444706
Oh ja, Ellie's verjaardagsjurk. Bij deze:

Met een witte bolero en grijze legging als het niet zulk mooi weer is. Ik vind 'm een beetje zoet maar m'n man is dol op dit soort jurken :D.

Oh, en Hilz... Misschien kan hij nu ook wel nep-vallen? Ellie wel, dan zeg ik "Ga je... VALLEN" en dan laat ze zich omduwen of duikt zelf voor- of achterover. En schateren joh O+
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:42:50 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143444730
*;!
pi_143445098
Cwen wat een geweldig jurkje O+ O+

Wij hebben wel een speentje voor L. Maar dat was misschien anders geweest als ze niet in het ziekenhuis gelegen had. Daar hebben ze hem gebruikt om haar te laten oefenen met zuigen/haar kaakspieren te ontwikkelen. En als troost voor alle medische onderzoeken/prikken van de infusen die ze gekregen heeft, als wij er niet waren. Ik heb toch liever niet dat alle verpleegkundigen hun pinken in L's mond stoppen :P
Daarnaast hebben ze gezegd dat het gebruik van een speentje de kans op wiegedood verkleind.

Tsja, zo is het altijd wel wat natuurlijk: met speentje kans dat het afbreekt, zonder speentje grotere kans op wiegedood. Zo doen we het dus nooit goed :')

Overigens hebben wij wel een speentje uit 1 stuk zeg maar, daar kan niks vanaf breken.
(of ze moet het eraf bijten, maar tegen die tijd heeft ze dat speentje niet meer :P)
pi_143445262
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:42 schreef Cwen het volgende:
Oh ja, Ellie's verjaardagsjurk. Bij deze:
[ afbeelding ]
Met een witte bolero en grijze legging als het niet zulk mooi weer is. Ik vind 'm een beetje zoet maar m'n man is dol op dit soort jurken :D.

Oh, en Hilz... Misschien kan hij nu ook wel nep-vallen? Ellie wel, dan zeg ik "Ga je... VALLEN" en dan laat ze zich omduwen of duikt zelf voor- of achterover. En schateren joh O+
Ooooh die jurk!!! Eensch met Man!! O+

En nepvallen staat hij tegen de rugleuning van de bank en laat hij zich zo voorover vallen. Is wel een ietsepietsie gevaarlijk though... Hij doet het dus ook als je er niet op bedacht bent. Thank god for a chaise longue :x
pi_143445309
We hebben trouwens wel een hele lange nacht/ochtend met L gehad.
Gisteravond toen we haar naar bedje brachten was ze al de hele tijd alleen maar aan het kreunen en jammeren. Buikkrampjes denken we ;( Dat is zo de hele nacht doorgegaan met af en toe een huilbui.
Vanaf haar eerste flesje vanochtend vroeg is het echt alleen maar huilen en krijsen. Echt ontroostbaar dat meisje. Na een uurtje begint ze te happen en smakken, dus weer flesje erin. Dan weer een uur huilen en weer wil ze een flesje. (speentje is niet goed genoeg). Warme dekentjes, massage, het helpt allemaal niet.

Als we haar een beetje proberen te troosten houdt het huilen wel even op, maar ze is continue aan het kreunen en krampen. Ik hoor gewoon haar buik rommelen en borrelen.
Zielig hoor, hopelijk is het snel over.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:05:03 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143445381
Krampjes zijn zo zielig Dyre. Je voelt je ook zo machteloos daardoor.. ;( Hoop dat L. er snel minder last van heeft :*
pi_143445969
Aah krampjes zijn zo sneu. En zo machteloos dat je niks kunt doen.. :*
pi_143446023
Krampjes :'(. Zo rottig...
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:24:41 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143446039
Aaah Dyre, dan voel je je zo machteloos ;( Hopelijk is het snel over :* :* :*
KuikenGuppy
pi_143446304
Krampjes :( .. Ik zweer bij Orthiflor overigens.

Ben verplicht bankzaken aan het doen. Wat een knuffelkont heb ik gebakken zeg.. ongeloofelijk. Slapen op het eigen kamertje is ook nog niet gelukt. Lekker bij mama O+

Nog effe een foto samen met knappe papa .. gewoon omdat ze zo schattig zijn samen O+

SPOILER

[ Bericht 47% gewijzigd door Twinkle20 op 15-08-2014 15:09:52 ]
pi_143449020
Dyre, hier hetzelfde. Het is zo waardeloos zowel voor baby als voor ouders. Ontzettend vermoeiend. Waar hier ons kleintje rustig van wordt, is een stukje wandelen buiten. Ze tovert dan zelfs regelmatig een lach op haar gezichtje. Op een gegeven moment zijn haar oogjes gesloten en ligt ze lekker. Daarna is het soms (soms ook niet) makkelijker om haar in de box of bed te leggen.
pi_143449231
Ohja, een kenmerk van krampjes is dat babies willen zuigen om afgeleid te zijn van de pijn.

Dat ze na een uur al smakt etc. kan dus daardoor komen. Doordat je dan (wrs) teveel voeding geeft, kan dat wel de klachten verergeren.
pi_143450394
ons moppie heeft ook krampjes gehad gisterenavond, vreselijk dat je niks kan doen! smakken doet ze hier ook en vaak werkt de pink erin wel als t nog geen tijd is.
S. 2014
J. 2016
pi_143450434
Sunshine, daar zeg je me wat. Onze mini wil elk uur drinken, zo niet vaker. Maar nu zit ze ak 2,5 u vredig in dr doek, en geeft geen piep. Misschien heeft ze wel krampjes ipv honger!
Pff. Had best een gebruiksaanwijzing bij de nageboorte mogen zitten :D
pi_143450480
toevallig ook nog tips voor een mama die er even goed doorheen zit? :@
pi_143450699
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:39 schreef Kursor het volgende:
Vraag even de buurvrouw op de koffie zodat ze even op kan letten en ga even lekker lang onder de douche?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:47:43 #214
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143450758
De boel de boel laten! En je terugtrekken onder de douche of in bed. :*
Vaders kunnen ook heel goed voor baby;s zorgen tenslotte :)

En je prioriteiten even verlagen.. verwacht van jezelf niet de top.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143451677
quote:
geen andere tips dan die van de dames boven mij, maar wel een dikke knuffel :*
S. 2014
J. 2016
pi_143451942
quote:
Vraag hulp. Laat iemand oppassen, je maxi en je mini even een middag meenemen en ga je dan niet schuldig voelen, maar lees een boek of kijk een film. Of, als er niemand kan, ga op bed liggen met je meiden of op de grond en kijk een film of iets.

Echt, ik houd er ook niet van, maar soms is het nodig. En trek aan de bel als het écht niet gaat.
pi_143452204
Cwen dat jurkje O+

Kursor sluit me aan bij hierboven :*
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:43:07 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143452406
Kursor :* dikke knuffel vanaf hier. Ik hoop voor je dat je ergens je rust kunt pakken en even bijkomen.
KuikenGuppy
pi_143452413
Lieve Kursor :* Ik sluit me bij de rest aan. Reserveer wat tijd voor jezelf en alleen voor jezelf, en laat man/vriendin/buurvrouw even lekker een middagje voor de kleintjes zorgen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar iedereen loopt ook een keer wel tegen een grens aan en dat snappen zij ook wel denk ik.

We hebben L eindelijk in bed gekregen, die arme meid. Echt slapen doet ze nog niet, is heel veel aan het kreunen en persen, maar het huilen is in ieder geval gestopt en we hebben nog even lekker kunnen knuffelen vanmiddag.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ohja, een kenmerk van krampjes is dat babies willen zuigen om afgeleid te zijn van de pijn.

Dat ze na een uur al smakt etc. kan dus daardoor komen. Doordat je dan (wrs) teveel voeding geeft, kan dat wel de klachten verergeren.
Ach, die krampjes zijn al zielig genoeg, ik wil het niet erger maken door haar teveel voeding te geven :o Het vervelende is dat ze het speentje écht niet wilde hebben en ook vingers zijn niet goed genoeg. Pas met een flesje was ze even 10 minuten stil (en die dronk ze toch iedere keer goed in 1 keer op)

Hopelijk blijft het even hierbij en is ze straks weer onze blije baby O+ Anders toch maar even goed in de gaten houden, en geen hele flesjes meer maken na 1 uur.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:01:10 #220
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143452972
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:27 schreef Cwen het volgende:

[..]

Vraag hulp. Laat iemand oppassen, je maxi en je mini even een middag meenemen en ga je dan niet schuldig voelen, maar lees een boek of kijk een film. Of, als er niemand kan, ga op bed liggen met je meiden of op de grond en kijk een film of iets.

Echt, ik houd er ook niet van, maar soms is het nodig. En trek aan de bel als het écht niet gaat.
+1! Kursor :*

En even tussendoor, Cwen, misschien staan hier nog wat recepten voor jullie? :)
http://kokenvoormijndochter.nl
pi_143453618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:43 schreef Dyre het volgende:
Lieve Kursor :* Ik sluit me bij de rest aan. Reserveer wat tijd voor jezelf en alleen voor jezelf, en laat man/vriendin/buurvrouw even lekker een middagje voor de kleintjes zorgen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar iedereen loopt ook een keer wel tegen een grens aan en dat snappen zij ook wel denk ik.

We hebben L eindelijk in bed gekregen, die arme meid. Echt slapen doet ze nog niet, is heel veel aan het kreunen en persen, maar het huilen is in ieder geval gestopt en we hebben nog even lekker kunnen knuffelen vanmiddag.

[..]

Ach, die krampjes zijn al zielig genoeg, ik wil het niet erger maken door haar teveel voeding te geven :o Het vervelende is dat ze het speentje écht niet wilde hebben en ook vingers zijn niet goed genoeg. Pas met een flesje was ze even 10 minuten stil (en die dronk ze toch iedere keer goed in 1 keer op)

Hopelijk blijft het even hierbij en is ze straks weer onze blije baby O+ Anders toch maar even goed in de gaten houden, en geen hele flesjes meer maken na 1 uur.
Ik weet niet of het bij de hele kleintjes ook mag maar wij kregen t advies om 10cc extra water in de fles te doen, Saar mag nu 90cc en dan dus 3 schepjes en dan wat extra water, en hier werkt wat extra vocht wel goed.
S. 2014
J. 2016
pi_143453807
Ach Kursor :* rustig aan. Vandaag ben ik ziek en met baby. We hebben in bed gelegen met de iPad, ik heb in haar kamer gelegen ( we hebben zo'n Thais kussen in haar kamer, waar ik dan lekker op lig), terwijl ze over mij heen kroop. Het eten kwam uit potjes of uit de fles. Morgen ben ik vast weer beter en doen we weer normaal :)
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:05:17 #223
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143454733
Twinkle O+ O+ O+ !! Wat een snoesje! Dat fronsje ook en die wenkbrauwtjes. Lief! En mooie foto met trotse papa!
pi_143456384
Jullie zijn lief O+!
SPOILER
Voor volgende week al twee dagen opvang voor de oudste geregeld inclusief logeren en misschien kan ik nog wel regelen dat ze nog een middagje bij een crèche-vriendinnetje kan spelen (als ik vervoer heb).

Sterkte iedereen met de krampjes. Hier zijn ze aardig binnen de perken gelukkig.

Beterschap Limone!

Cwen, misschien in PM wat je bij medische fitness doet nu? Ik heb het na m'n eerste ook gedaan en ben pas weer begonnen.

Oh, en ik vroeg pas tips voor oefenen van het hoofdje optillen toch? Ze kan het! En ze kijkt er apetrots bij, alsof ze iets geniaals presteert :D :+.

TAP, wat fijn dat je ouderschapsverlof geregeld is *O*!

Twinkle, wat een mooie mannen op de foto :Y.

En mobiel posten is niet zo handig...
pi_143457523
toppunt van nesteldrang vs zwangerschapsdementie?!

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_143458118
Ik breek even halverwege in, dus als ik mensen vergeet.. sorry!

Loslopende Senn *O*

Batmans O+

Nikki, wat een beertjes! N. is even lang maar zo'n 1.5 kilo lichter. Maar ik begreep dat dat het verschil is tussen jongens en meisjes.

GM, durf je ook niet te slapen als je haar ter hoogte van de kussens legt? Dan ligt ze te hoog om er bovenop te rollen in je slaap.

Fijn, TAP!

Ik had het woord 'fiep' nog nooit gehoord. Zo leer je nog eens wat.

Cwen, ik vind die jurk echt heel tof O+

Dyre, is een draagzak/doek een idee?

Twink, die foto O+

Kursor, geen tips buiten die al gegeven zijn.
SPOILER
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_143458177
Totaal geen puf meer, maar even een virtuele knuffel voor Kursor :*
Tralalalaaa
pi_143458628
RFR, nee ook dan durf ik het niet, ik slaap zo onrustig en beweeglijk dat ik het risico niet wil nemen...
S. 2014
J. 2016
pi_143472381
Kursor, hoe is het ondertussen met je?

Dyre, heeft L al wat minder krampjes?

GM, hoop voor jullie geen tweede gebroken nacht? :)

Hier is N.ora bezig met een inhaalslag denk ik. Afgelopen dagen door kramp weinig geslapen en nu is mevrouw vanaf gister 3 uur smiddags aan het slapen. Wel met onderbrekingen van eten en luiers uiteraard, maar wat is dit heerlijk. Na dagen huilen. Vandaag dingetjes doen waar ik nu eindelijk een beetje tijd voor heb.
pi_143472728
Fijn dat het wat rustiger is sunshine!

Hier 2e onrustige nacht gehad, met alleen maar bij mama willen liggen, ach ja, een walletje meer of minder maakt ook niet uit :P

Vandaag was mn UD,maar nu mogen we al 16 dagen genieten van ons meisje.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:22:06 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143472996
Fijn Sun! Die krampjes lijken me ( :@ ) heel vervelend...

UD voor GM *O* gaat het overdag beter met S dan 's nachts?
KuikenGuppy
pi_143473767
S is een avond/nacht kind, dat was in de buik al zo, overdag slaapt ze vooral om haar gespook te compenseren... :')
waarschijnlijk praat ik over een paar weken anders maar voor nu.... wij volgen haar ritme en als dat nu nog betekent dat we tussen 2-5 wakker zijn dan ga ik maar wat eerder naar bed.
S. 2014
J. 2016
pi_143473907
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
S is een avond/nacht kind, dat was in de buik al zo, overdag slaapt ze vooral om haar gespook te compenseren... :')
waarschijnlijk praat ik over een paar weken anders maar voor nu.... wij volgen haar ritme en als dat nu nog betekent dat we tussen 2-5 wakker zijn dan ga ik maar wat eerder naar bed.
Volgens mij duurt het zo'n 6 weken voor een baby een dag/nachtritme heeft, dus dat kan idd kloppen :)

En krampjes zijn stom :*
pi_143473922
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze moet nog een dag- en nachtritme ontwikkelen :Y. Hou het 's nachts wel donker en 'ongezellig', dan gaat dat het soepelst. Dus wel lekker bij je en knuffelen, maar niet praten e.d.
pi_143474004
Ook een :* voor Kursor. Best herkenbare gevoelens hoor. En verder ook een :* voor alle huilende kindjes en hun moeders.

Ik vind het een heel lief jurkje, Cwen. Ben benieuwd hoe het haar staat!

Wij zijn weer terug van twee weken Frankrijk. Een week in een voormalig klooster gezeten waar nu een hotel in zit. Meditatie gedaan en veel gewandeld, samen met een groep mensen. Iedereen was verliefd op I. O+ . Daarna een week op een camping, ook erg leuk. I. deed het fantastisch. Ze is lekker aan het prutsen met eten. En echt altijd vrolijk.

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143474946
Inderdaad goede tip Cwen van dat ongezellig maken 'snachts. Hier werkt dat ook heel goed. Geen geknuffel, geen geklets, gewoon de borst en daarna weer terug naar bed.

Franny O+ En wat een leuk vestje!

Offtopic: A.s. maandag gaat een nicht van me trouwen. Die ik eigenlijk nooit zie en heb er dus nauwelijks een band mee. Ze heeft ons uitgenodigd voor het feest 's avonds. Aangezien ik met de geboorte van ons dochtertje ook een kaart heb gehad, heb ik besloten om ook een kaart te sturen en dus niet te komen. Bovendien ben ik een beetje allergisch voor mensen die opeens trouwkaarten gaan versturen naar mensen die ze nooit zien met cadeautip: envelop erin :@ Nu heb ik dus via mijn zusje gehoord dat ze een beetje gepikeerd is dat ik niet kom. Ergens steekt dat me een beetje en twijfel ik of ik nu echt niet moet gaan. Maar aan de andere kant zie ik haar ook nooit. Ook niet toen ons dochtertje geboren was... Dilemma...
pi_143475537
Als ik word uitgenodigd voor zoiets ga ik altijd. Alleen als er een goede reden is (ziek, vakantie) ga ik niet. Dat voelt als een etiquette-principe voor mij. Zo'n envelop kun je zelf bepalen natuurlijk. Hoeveel je wilt geven. Zou wel zeggen dat het leuk is als ze nog eens langs komt voor de baby. Aan de andere kant: als je toch geen behoefte hebt aan contact zou ik daar ook niet op aandringen. Zo'n huwelijk is eenmalig en het is op zich natuurlijk aardig dat je bent uitgenodigd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143476153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 12:27 schreef Franny_G het volgende:
Als ik word uitgenodigd voor zoiets ga ik altijd. Alleen als er een goede reden is (ziek, vakantie) ga ik niet. Dat voelt als een etiquette-principe voor mij. Zo'n envelop kun je zelf bepalen natuurlijk. Hoeveel je wilt geven. Zou wel zeggen dat het leuk is als ze nog eens langs komt voor de baby. Aan de andere kant: als je toch geen behoefte hebt aan contact zou ik daar ook niet op aandringen. Zo'n huwelijk is eenmalig en het is op zich natuurlijk aardig dat je bent uitgenodigd.
Dit inderdaad. Maar ik ben dan ook dol op huwelijken O+
pi_143478488
Sun, als je om wat voor reden dan ook niet wil gaan, zou ik het niet doen. Een kaart krijgen betekent niet dat je verplicht bent om te komen. En je stuurt haar dan toch een felicitatiekaart? Laat maar lekker gepikeerd wezen, je hoeft je niet te verantwoorden.
Maar dat is mijn mening en ik hou juist niet zo van grootschalige feesten en partijen :).
It will set you free
pi_143481281
Ik ga altijd als formaliteit, maar als ik een reden heb waarom ik niet zou kunnen zou ik die best aangrijpen eigenlijk. Dus als je niet wilt gaan zou ik dat niet doen.

Tja zon envelopje op de kaart en veel mensen uitnodigen, denk niet dat dat is om zo extra geld binnen te halen want vaak betaal je per gast ook wel een aardig bedrag aan de feestgelegenheid/catering.

Franny wat een vrolijkerd zeg O+
pi_143482269
Ontlurkt...

Lieve vrolijke I O+

Verder:

Ik zou ook voor een envelopje kiezen als cadeausuggestie als ik ging trouwen. Leuk hoor, allemaal random cadeaus krijgen, maar een bruiloft is al duur genoeg. Vind dat ook niet echt ongepast ofzo :?

Vroegah en in Amerika had je van die cadeaulijsten liggen bij diverse winkels. Dan ben je volgens mij gedwongen duurder uit vaak...

Overigens: lekker niet gaan als je geen zin hebt.
Kwak
pi_143483033
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog effe een foto samen met knappe papa .. gewoon omdat ze zo schattig zijn samen O+

SPOILER
Deez is wel écht heel erg leuk Twinkle O+

quote:
:*

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 10:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Vandaag was mn UD,maar nu mogen we al 16 dagen genieten van ons meisje.
Mooie UD dag O+

Dat vestje is zeker tof Franny!! O+

Ik zou ook niet gaan denk ik Sunshine... Maar ik ben daar wel heel makkelijk in. Jij geen interesse in mij, ik niet in jou. En even goede vrienden hoor. Als ik je tegen kom op een verjaardag klets ik gewoon tegen je. Tenzij ik het heel rot vind dat je niet geweest bent, dan zou ik het wel willen bespreken en daarna zand erover... Weet niet hoe je er zelf in staat?

Oh, en nog 1 nachtje slapen tot feestje :D
Ik bedacht me dat een cakesmash wel leuk zou zijn... Ik heb nog nooit zo'n spannend versierde taart gemaakt. En ik van hysterische kleuren houdend, vond een groene taart een gele rand + gele '1' en rode botercreme toeven wel een goed idee... Tot hij daadwerkelijk aan het smashen was zogezegd...

Nu lijkt mijn kind net een serial killer op de foto's :'(
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:57:37 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143484046
:')
KuikenGuppy
pi_143484509
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 17:26 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Deez is wel écht heel erg leuk Twinkle O+

[..]

:*

[..]

Mooie UD dag O+

Dat vestje is zeker tof Franny!! O+

Ik zou ook niet gaan denk ik Sunshine... Maar ik ben daar wel heel makkelijk in. Jij geen interesse in mij, ik niet in jou. En even goede vrienden hoor. Als ik je tegen kom op een verjaardag klets ik gewoon tegen je. Tenzij ik het heel rot vind dat je niet geweest bent, dan zou ik het wel willen bespreken en daarna zand erover... Weet niet hoe je er zelf in staat?

Oh, en nog 1 nachtje slapen tot feestje :D
Ik bedacht me dat een cakesmash wel leuk zou zijn... Ik heb nog nooit zo'n spannend versierde taart gemaakt. En ik van hysterische kleuren houdend, vond een groene taart een gele rand + gele '1' en rode botercreme toeven wel een goed idee... Tot hij daadwerkelijk aan het smashen was zogezegd...

Nu lijkt mijn kind net een serial killer op de foto's :'(
nu ben ik benieuwd... :+
S. 2014
J. 2016
pi_143484738
Ik zal er zo een opzetten :D
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:21:30 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143484782
Aapieannie nog gefeliciteeeeeeeeeerd!! *O*
pi_143485449
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet niet of het bij de hele kleintjes ook mag maar wij kregen t advies om 10cc extra water in de fles te doen, Saar mag nu 90cc en dan dus 3 schepjes en dan wat extra water, en hier werkt wat extra vocht wel goed.
Thanks voor de tip! Ik had ergens ook al gelezen dat wat extra vocht soms helpt. Ik durf zelf niet de verhoudingen van haar flesje aan te passen (nieuwe mamma durft niets zelf aan te passen :+), maar volgende week naar de nazorg en als ze dan nog steeds zoveel last heeft ga ik het zeker even ter sprake brengen.

Heb je je schoenen al teruggevonden trouwens? :o

Franny, wat heb je een leuke meid O+

Hilzillah, ik ben heel benieuwd naar die foto :D

Sunshine, ik sluit me aan bij wat hilliebillie zegt. Meestal zijn die feestjes superleuk, maar soms echt een verplichting, vaak bij mensen die je anders helemaal nooit ziet. Als je dan een goede reden (voor jezelf) hebt om niet te gaan, zou ik ook niet gaan. Daar met tegenzin naartoe gaan is voor niemand leuk ;) Inderdaad wel een kaartje sturen en even goede vrienden :) het risico van een gepikeerde bruid is wel dat ze nu waarschijnlijk ook niet meer op babyvisite wil komen

L heeft vannacht redelijk geslapen, maar vanochtend was het weer raak. Huilen, persen, huilen, krampen ;(
Ze had ook al sinds woensdag geen poepluier meer gehad, ondanks de lactulose. Net bij het verschonen had ze 1 klein, hard, keuteltje. Toen hebben we even getemperatuurd en haar buik gemasseerd, met de beentjes omhoog. Vond ze eerst helemaal niet leuk, maar daarna kwam er voor 4 dagen in 1 keer aan poep uit :o Keihard en daarna steeds zachter. Arme meid. Hopelijk spaart ze het de volgende keer weer niet zo op. Want obstipatie én kramp tegelijk is echt niet leuk.
In het ziekenhuis hebben we het telefoonnummer gekregen van iemand die babymassage-lessen geeft, die ga ik maar eens bellen. Naast de gezelligheid heeft het ook wel echt nut merk ik :Y

Nu ligt ze helemaal uitgeput te slapen O+
pi_143487259
Dank voor de reacties op het dilemma ;) Ik ga toch maar wel, aangezien mijn zusje ook gaat. Onze familie is niet echt heel close dus als ik niet zou gaan zou ze denk ik soort van alleen zitten daar. Doe het dus ook voor haar :)

Dyre, heb hier idd ook al gezocht naar babymassage, maar hier bieden ze het pas aan vanaf 6 weken....
Het was hier ook net weer pet. Ze produceert elke keer meer volume in haar gekrijs :o Maar ze is ook gewoon moe dat speelt ook mee. Elke keer als ze een beetje wegvalt zie je haar weer als een schok bewegen en dan is ze weer klaarwakker... Zo zielig...
pi_143487623
arme meiden! saartje doet ook gezellig mee... ze had erg kramp en daarna hele dunne poep...
ze is erg wakker geweest tussen 17-19 en ligt nu weer tevreden en rustig te slapen.

We hebben ook visite afgezegd dit weekend, we vermoeden dat Saar toch last heeft van de drukte. Dus nu max 1 visite per dag ipv 2x

Een bruiloft is wel n goed excuus om je op te doffen sun, even tijd voor jezelf :)

Ik heb vd week op t cb een boekje over babymassage meegenomen en daar stonden ook de technieken in... dus misschien een idee?
S. 2014
J. 2016
pi_143487713
En dat envelopje op een trouwkaart vind ik ook niet vreemd hoor, het is meer regel als uitzondering :) Maar als je iemand nooit ziet (toevallig zag ik haar vorig jaar weer sinds jaren en dat is ook de laatste keer dat ik haar zag. Haar aanstaande ken ik zelfs helemaal niet) en je krijgt een kaart met cadeausuggestie, vind ik dat kweetniet... Vreemd ofzo?

Maargoed, back to topic :D
pi_143488093
Ja, vanaf 6 weken heb ik ook gelezen, maar onze meid is vandaag ook alweer 6 weken oud, wat gaat het al hard. Volgende week mijn UD :D

Gm, ik heb ook zo'n boekje gekregen van het cb met wat massagetechnieken erin. Dat zijn wel echt fijne tips, vooral die voor het buikje werkt hier wel goed merken we. Toch lijkt het mij ook wel fijn om zo'n les te nemen zodat ik zeker weet dat we het goed doen, als er eerst iemand even meekijkt. En extra tips zijn altijd handig.

Ik had haar kleertjes gewassen van gisteren en nu zag ik dat de achterkant van haar shirtje helemaal 'pillig' is geworden. Komt denk ik van al dat gewrijf over haar rugje toen we haar zo moesten troosten. Achossie :D
pi_143489313
Bloedbad Cakesmash :')

SPOILER
Maandag even opnieuw proberen... Hij is tenslotte nog niet écht jarig :')
pi_143489466
_O-

Ik vind het echt geweldig!! veel leuker dan t zoetsappige gedoe...

ben ik nu n psycho? :P
S. 2014
J. 2016
pi_143489893
Mini-serial killer O+
pi_143490014
Wahaha Hillzillah masterlijk! :D
pi_143490625
Oh wat gaaf hillz!!

Verder even ego

SPOILER
Tralalalaaa
pi_143490935
Dat is ook zwaar, TAP, zeker als je er die gedachten bij hebt over jezelf. De situatie zoals jij die nu schetst, is voor mij ook een reden waarom ik borstvoeding geven zwaar vind. Praat erover, en kijk of je een uitje voor jezelf kunt plannen. Een massage, naar de film, er even uit zijn. Het wordt beter en je doet het goed, maar je kunt hierin inderdaad best alleen voelen. Maar het helpt misschien als je bedenkt dat veel moeders zich zo wel eens voelen.
pi_143491074
TAP :*. Zooooo herkenbaar. Ik had een verjaardag vanavond, ML een vergadering overdag. Hij zou op tijd thuis zijn om Ellie over te nemen, maar kon ik 'r niet meenemen want dat was toch handiger? Nu zijn wij weer thuis en is hij weet ik veel waar. Ellie moet in bad maar ik ben moe. Kortom, ik snap 't precies. En die gedachten zijn me ook niet vreemd :'(. Niet dat je er wat aan hebt, maar toch.

Praat erover met hem. Morgen, als je een beetje bent afgekoeld. Als mama heb je ook me-time nodig.

OMG Hilz!! _O- Briljant!!
pi_143493336
Omg Hilz, Dexter-stylo! :D O+
pi_143494015
Ik ga binnenkort gewoon uit eten, met mezelf :')
Nee dat roep ik nu wel maar dat is heul niet gezellig...
Het is zo rot want ik kan het ook niet echt ergens kwijt momenteel dus dan Spui ik het maar hier.
Purkie ligt nu te slapen, dus ik ga ook maar... M'n avonden zien er vaak zo uit, ik voed tot 21.00-22.00 uur, drink dan nog even wat en dan ook zelf slapen. Maarja, dat ene momentje savonds is ook even het moment dat ik even tijd voor mezelf heb.
Nouja, nog een paar weken en dan gaat mini ook naar het kinderdagverblijf en kan ik even bijkomen, lichamelijk maar ook zeker geestelijk.
Tralalalaaa
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:54:41 #261
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143494505
Och TAP, ik heb ook wel momenten gehad dat ik zo jaloers was op vriend, het gemak waarmee hij weg kon en ook gewoon ging... Zeker als je ook nog een peuter hebt rondlopen is die eerste tijd heel veel geven... Zoveel dat ik soms het gevoel had dat er helemaal niets van mij overbleef. Hoop dat er bij jullie ook snel een betere balans en wat meer rust komt :*
Oude (on)bekende.
pi_143494603
Hahaha Hilz, ik vind het geniaal!

TAP, woon je niet bij iemand van ons in de buurt? Doen we een Fok-ondersteuningsmissie.
It will set you free
pi_143498093
Ik heb trouwens met mijn vriend nu wel de afspraak dat als ik echt het even niet trek hij bij ons blijft en me ondersteunt. Het is voor mij ook een leerzame periode wat dat betreft in het leren van voelen van mijn grenzen en die ook aangeven, zonder me schuldig te voelen.
pi_143501421
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 00:30 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb trouwens met mijn vriend nu wel de afspraak dat als ik echt het even niet trek hij bij ons blijft en me ondersteunt. Het is voor mij ook een leerzame periode wat dat betreft in het leren van voelen van mijn grenzen en die ook aangeven, zonder me schuldig te voelen.
Tja, dat is ook zo. Maar zonder me schuldig te voelen lijkt me niet en daar kan ik vanwege die stomme depressie heel erg slecht mee omgaan. Dus dan laat ik 'm toch maar gaan, met als gevolg dat ik alsnog geïrriteerd ben.

En ja, dat geen moment voor jezelf (niet écht) herken ik ook. Want ze slaapt overdag 2x 30 minuten, dus na 22.00 is idd de enige echte tijd voor mezelf. Maar ja, wil ook op tijd gaan slapen... Soms zou ik een dagje opvang per week wel fijn vinden.
pi_143501696
Ik ben gisterenavond wel met Ellie mee in bad gegaan - nou ja, samen in het grote bad dus - en dat was een succes :D. Gillen, spetteren, plonzen... Ze was zo uitgelaten! En toen papa er ook nog bij kwam was het hek helemaal van de dan! Opstaan, zitten, en toen... Twee losse stapjes! *O*
pi_143501705
cwen is er niemand in je omgeving die af en toe een dag op wil passen?

Ik heb het eerste setje maat 50 net weggelegd, mn moppie dr buik past er niet echt lekker meer in O+ Ik denk dat er snel meer pakjes gaan volgen.

Ik was nooit zo vh luieren in bed maar sinds saar er is vind k t echt heerlijk...
S. 2014
J. 2016
pi_143501799
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
cwen is er niemand in je omgeving die af en toe een dag op wil passen?

Ik heb het eerste setje maat 50 net weggelegd, mn moppie dr buik past er niet echt lekker meer in O+ Ik denk dat er snel meer pakjes gaan volgen.

Ik was nooit zo vh luieren in bed maar sinds saar er is vind k t echt heerlijk...
Doen ze al, maar is altijd een paar uur. Ik geef nog borstvoeding en ze weigert de fles of de beker - alleen bij mama. Maar als ze straks een jaar is ga ik het soms wel uitbreiden, dan kan het wel en houdt m'n productie het ook wel.

Ik zit One Born Every Minute te kijken. OMG :o
pi_143501819
Die Amerikaanse bevallingsprogramma's :') Vaak zat gedacht : dit kan toch niet echt zijn?
pi_143502044
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die Amerikaanse bevallingsprogramma's :') Vaak zat gedacht : dit kan toch niet echt zijn?
Dat ja... Hij aan de fastfood, zij aan de telefoon :'). Goh, wat een bevalling...
pi_143502086
Gisterenavond was peuter wakker geworden want ze had gedroomd dat er en tijger met blauwe ogen in haar kamer was. Het was 0.15u dus ik was al een uurtje in dromenland geweest.
Ik verzekerde haar dat er geen tijger was en wilde net de kamer uitgaan, toen kwam manlief thuis.
Ik had hem geappt op het moment dat mini uit haar plaat ging en dat ik even brak. Hij had niet teruggeappt maar hij liet wel doorschemeren dat het de reden was waarom hij niet naar het schuurfeest was gegaan.
Ik voelde me wel schuldig, maar heb echt geen excuses aangeboden :') ik wilde gewoon lekker slapen. En dat lukte, mini is maar 1x geweest vannacht. Maxi ook een keertje maar daar ging manlief naartoe.

Komende week gaan we bij het kinderdagverblijf kijken met mini, ze komt in hetzelfde groepje waar maxi heeft gezeten dus dat is leuk. En we moeten ook een echo laten maken van haar heupjes (heupjes lijken gewoon ok, maar omdat ik spreidbroek heb gehad vroeger is dit ter extra controle). Ik hoop zooooo dat er niks aan de hand is, als ze ook nog eens een spreidbroek aan zou moeten... Moet er niet aan denken :')
Tralalalaaa
pi_143502094
En ik mis dat programma steeds! Wil ook eens de treurnis zien!
Tralalalaaa
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:06:35 #272
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143502233
Mensen in zijn omgeving vinden mij een enorme trut om dit maar als ik wil dat hij thuiskomt dan bel ik hem. (ik vind het juist enorm fijn als hij weg is ik kom echt tot rust als hij niet in de weg loopt :@ )
Maar mijn belletje en mijn ik heb je nodig is dan gewoon belangrijker.
En ja ik voel mij soms een bitch en veeleisend. Maar we zijn een gezin! en dan ben je er voor elkaar.

Ik doe alle nachtdiensten in principe en dat is ieder uur voeden en al het andere waar de andere 2 mij voor nodig hebben. Als ik dan een keer het niet red als hij weg is dan bel ik. Of als ik een keer niet wil dat hij gaat dan gaat hij maar niet. (al komt dat 1 keer in de paar maanden voor)

En gister heb ik Pax in een ballenbakspeelheel gepropt en ben ik gaan winkelen met de Rufter en mijn moeder. En vandaag is hij met de midi naar een pretpark zodat ik geen rondrazende midi heb die echt een wervelwind aan energie is. De maxi is zo makkelijk en enorm goede baby entertainment :D
Dus dit is voor mij echt genieten. O+ O+

Nu even mijn baby nieuws.

Hij gaat zelf zitten :D :D *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143502366
Zelf zitten??!! Maar, maar... Jij bent ook pas net bevallen toch?!

Volgens mij denk ik dat bij iedereen hier :')
Tralalalaaa
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:33:54 #274
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143502570
Hij is nu 6 maanden. (bijna 7) }:| gaat veel te snel allemaal.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143502654
Wat een snelle, Moppert! *O*

Ik ben niet meer jaloers op mijn man. Ik kan haar dan ook gerust bij hem achterlaten. M. drinkt uit een fles en eet als een bootwerker. Gister was ik de hele dag op pad geweest en mijn man had allemaal leuke dingen met haar gedaan. Toen ik thuiskwam, was het eerste wat hij zei: "Ik heb zo'n leuke dag met haar gehad!" O+

Ik hoop dat jullie snel ook weer die vrijheid hebben, Cwen en TAP :*
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:50:23 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143502799
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:40 schreef Limone het volgende:
Ik ben niet meer jaloers op mijn man. Ik kan haar dan ook gerust bij hem achterlaten. M. drinkt uit een fles en eet als een bootwerker. Gister was ik de hele dag op pad geweest en mijn man had allemaal leuke dingen met haar gedaan. Toen ik thuiskwam, was het eerste wat hij zei: "Ik heb zo'n leuke dag met haar gehad!" O+
O+ O+ O+

Dat had ik gisteren ook, ik ben wezen lunchen met twee vriendinnen en onderwijl kreeg ik zulke leuke foto's van mini op de whatsapp, ze hadden een mannenmiddagje en zijn lekker er op uit gegaan in het bos.

Ik vind dat veel vrijheid geven en wens dat voor iedereen :*. Verder vind ik het niet meer dan normaal dat je de zorg voor de baby deelt, dus ook eens bij papa terwijl mama lekker iets voor zichzelf doet.

Cwen, lekker he met je mini in bad :D O+. Wij doen dat meerdere keren per week omdat het zo leuk en gezellig is :@. En stapjes los :o :D.

En moppert met een zelf zittende baby :o *O*.

Wat zijn jullie trouwens allemaal gaan geven als bijvoeding, en hoeveel? Kuiken wordt sinds kort weer wakker voor een nachtvoeding en dan heeft hij echt honger. Hij drinkt overdag net als anders, plus dan nog een mini hapje fruit een soms ook nog pap, en dan toch ook nog 's nachts willen of vroeg wakker met honger. Moeten we hem dan meer gaan geven (of juist even een paar dagen niks anders dan melk?).
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:52:41 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143502837
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 09:50 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dat ja... Hij aan de fastfood, zij aan de telefoon :'). Goh, wat een bevalling...
Mis je niks aan, zo te horen :').

Ik zag laatst op YouTube een bevallingsfilmpje... Baby was nog geen paar minuten oud of de hele familie en vriendenclub kwam al binnen gestormd en iedereen moest die baby vasthouden natuurlijk... :').
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:54:08 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143502863
Oja, bruiloftdilemma: ik zou idd ook gaan O+. Maar heb een zwak voor feesten, bruiloften en familie, en ben graag overal bij ;).
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:54:21 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143502866
Kwartet *O*.
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 10:59:25 #280
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143502972
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:40 schreef Limone het volgende:
Wat een snelle, Moppert! *O*

Ik hoop dat jullie snel ook weer die vrijheid hebben, Cwen en TAP :*
Ik baal echt van de snelheid }:| ik vond het kruipen al zo vroeg :')

Wat heerlijk O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143505605
Als mini de fles zou kunnen pakken zou ik niet jaloers zijn. Want dan zou ik ook af en toe eens op stap kunnen. Maar dat gaat nu dus amper. Ben benieuwd hoe het gaat als ze naar het kinderdagverblijf gaat. Want wat kan dit hummeltje toch schreeuwen, vind het zo zielig :'(
Tralalalaaa
pi_143507080
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:50 schreef Burdie het volgende:

Wat zijn jullie trouwens allemaal gaan geven als bijvoeding, en hoeveel? Kuiken wordt sinds kort weer wakker voor een nachtvoeding en dan heeft hij echt honger. Hij drinkt overdag net als anders, plus dan nog een mini hapje fruit een soms ook nog pap, en dan toch ook nog 's nachts willen of vroeg wakker met honger. Moeten we hem dan meer gaan geven (of juist even een paar dagen niks anders dan melk?).
I. eet van alles met ons mee, - fruit, groenten, brood(korstjes) - maar ze slikt nog maar weinig echt door. Dus ze sabbelt/kauwt en krijgt wel vocht en kleine stukjes mee maar nog niet echt iets substantieels. Ik ga uit van het principe dat de borstvoeding haar hoofdvoeding is, dus dat betekent bij honger = borstvoeding geven. Maar ik denk ook dat iedereen hier anders in is en iedere baby is ook weer anders.
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:12:44 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143508629
quote:
nl/user/profile/413540]Franny_G[/url] het volgende:

[..]

I. eet van alles met ons mee, - fruit, groenten, brood(korstjes) - maar ze slikt nog maar weinig echt door. Dus ze sabbelt/kauwt en krijgt wel vocht en kleine stukjes mee maar nog niet echt iets substantieels. Ik ga uit van het principe dat de borstvoeding haar hoofdvoeding is, dus dat betekent bij honger = borstvoeding geven. Maar ik denk ook dat iedereen hier anders in is en iedere baby is ook weer anders.
Dat is hier niet veel anders hoor ;) ik snap alleen niet waar ineens die Enorm Grote Honger vandaan komt, omdat hij drinkt als normaal plus dan nog de hapjes en ook nog een nachtvoeding.
Zal wel nog allemaal bij de 6 maanden dip horen. Die duurt lang, toch? ;(
KuikenGuppy
pi_143509969
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Dat had ik gisteren ook, ik ben wezen lunchen met twee vriendinnen en onderwijl kreeg ik zulke leuke foto's van mini op de whatsapp, ze hadden een mannenmiddagje en zijn lekker er op uit gegaan in het bos.

Mannendag O+ !

Wij zijn ook begonnen met kleine hapjes en ik ben nog steeds verbaasd hoe snel de Grote Honger kwam. Nu bieden we gewoon veel aan en geeft ze zelf wel aan wanneer ze geen trek meer heeft. Ze heeft gister bijvoorbeeld drie(!) bananen gegeten.. :o :')

quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 10:59 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik baal echt van de snelheid }:| ik vond het kruipen al zo vroeg :')

Wat heerlijk O+
Oeh! Maar van zitten zou ik niet balen. Dat geeft meer vrijheid en is beter tegen de reflux, toch? Heb ik ergens gelezen, dacht ik. Zitten is tof!

Ohja, mijn baby trok zich net op aan het tafeltje. Wij zaten echt zo: :o :o en toen donderde ze heel hard om, op haar koppie. ;( Moest papa er twee troosten. :')
pi_143510919
Ahh arme Citronellie ;( Viel 't achteraf mee met haar hoofdje?

Moppert wat is R toch een vluggert!

Burdie hij kan toch best een groeispurt hebben en daarom nu tijdelijk heel veel honger? Lastig wel hè dat ze je niet even kunnen vertellen wat er aan de hand is.

Ik ben zo blij met onze nieuwe auto. De drie kindjes passen fatsoenlijk naast elkaar op de achterbank en de Bugaboo Donkey hoef niet meer in elkaar geschoven te worden om hem te vervoeren. Wat een luxe. O+

TAP ik kan me goed voorstellen dat het af en toe heel zwaar is als alles op jou aankomt. Goed dat je je man hebt ingeseind. Hopelijk komt er snel een moment dat het minder zwaar wordt. :*

Even een :* voor Kursor. Wat rot dat je er zo doorheen zat/zit.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:39:58 #286
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143511857
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:11 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik ben zo blij met onze nieuwe auto. De drie kindjes passen fatsoenlijk naast elkaar op de achterbank en de Bugaboo Donkey hoef niet meer in elkaar geschoven te worden om hem te vervoeren. Wat een luxe.
Oh die luxe wil ik ook wel :o :D
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:44 schreef Limone het volgende:
Oeh! Maar van zitten zou ik niet balen. Dat geeft meer vrijheid en is beter tegen de reflux, toch? Heb ik ergens gelezen, dacht ik. Zitten is tof!

Ohja, mijn baby trok zich net op aan het tafeltje. Wij zaten echt zo: en toen donderde ze heel hard om, op haar koppie. Moest papa er twee troosten.
Ja dat is wel waar! zo had ik het nog niet bekeken ^O^
agossie :'( dat vallen kan ik niet aan wennen ;(

-

Wie wilde er nou zo graag dat batman shirt?
Wij hebben hem ook en ik vind hem zo erg leuk O+
SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143512489
Ja, dat vallen vind ik ook nog steeds niet tof... :X

Burd, klinkt idd als een sprong. Je kunt 'm bij het avondeten ook groenten gaan aanbieden. Maar net als Franny ga ik er ook vanuit dat bv nog hoofdvoeding is en dat je er niet veel tegen kunt doen. Wat je nog wel kunt proberen is 's avonds even elk uur aanleggen. Dat wilde hier nog wel eens helpen.

Moppert, wat snel! *O*

En tja, die tijd voor mezelf... Misschien moet ik 't meer opeisen. Maar ja, Ellie heeft al 3x per week oppas omdat ik 2x fysio en 1x psych heb. Al mijn 'privé' tijd gaat dus op aan behandelingen. Nuttig, maar dat maakt het lastig om nóg iemand te vragen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:04:22 #288
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143512801
Een idee om na de fysio/psycg gewoon even een kwartiertje een lekker kopje koffie/glaasje cola ergens te drinken met een tijdschrift er bij of een boek of iets anders waar je blij van kan worden.?
Het oppassen is dan maar heel even langer maar jij hebt zo toch weer mooi even niets aan je hoofd?
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143514350
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is hier niet veel anders hoor ;) ik snap alleen niet waar ineens die Enorm Grote Honger vandaan komt, omdat hij drinkt als normaal plus dan nog de hapjes en ook nog een nachtvoeding.
Zal wel nog allemaal bij de 6 maanden dip horen. Die duurt lang, toch? ;(
I. had dat denk ik wat eerder, rond de 5(en halve)de maand, want dat was de periode dat ze overdag zoveel aan het clusteren was dat ik er een beetje moedeloos van werd. Hier drinkt ze nu bij 6 1/2 maand weer normaal en 's nachts slaapt ze lekker door. (Alhoewel ze momenteel ook weer aan het clusteren is, maar dat schrijf ik toe aan de vakantie en dat ze, nu we weer thuis zijn, even moet bijtanken, letterlijk en figuurlijk.)
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:58:25 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143514726
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:04 schreef Moppert het volgende:
Een idee om na de fysio/psycg gewoon even een kwartiertje een lekker kopje koffie/glaasje cola ergens te drinken met een tijdschrift er bij of een boek of iets anders waar je blij van kan worden.?
Het oppassen is dan maar heel even langer maar jij hebt zo toch weer mooi even niets aan je hoofd?
Dit klinkt als een heel goed plan Cwen :) :*.
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:00:54 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143514816
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:47 schreef Franny_G het volgende:

[..]

I. had dat denk ik wat eerder, rond de 5(en halve)de maand, want dat was de periode dat ze overdag zoveel aan het clusteren was dat ik er een beetje moedeloos van werd. Hier drinkt ze nu bij 6 1/2 maand weer normaal en 's nachts slaapt ze lekker door. (Alhoewel ze momenteel ook weer aan het clusteren is, maar dat schrijf ik toe aan de vakantie en dat ze, nu we weer thuis zijn, even moet bijtanken, letterlijk en figuurlijk.)
Zo oud is kuiken nu ook ;) I. was ook twee werken 'te laat' toch? De sprongen rekenen vanaf de UD ipv vanaf de geboortedatum.
Ik ben blij als dit straks voorbij is :@.
Hoe was jullie vakantie eigenlijk?
KuikenGuppy
pi_143515366
Ja klopt, Burdie, I was bijna twee weken te laat.

Nou logisch dat je blij bent als het weer voorbij is. Heeft kuiken al een doorkomend tandje? Bij I zie of merk ik nog niets, maar ik vrees er een beetje voor. Lijkt me zo sneu als ze er veel last van krijgt.

Vakantie was heel top. Ik vond het geweldig dat we twee weken met z'n drieën waren. Mijn vriend heeft heel veel met haar gelopen in de draagzak en daar genoten ze erg van en dat was super om te zien. Ze is echt heel gek op haar vader. *; . Het weer viel de laatste dagen wat tegen, maar dat mocht de pret niet drukken. Verder merk ik dat ik door het kamperen en de andere omstandigheden ook wat losser word met I en minder bezorgd om van alles, omdat ik dan zie hoe goed ze het allemaal doet en trekt en dat ze gewoon echt een heerlijk kind is, heel expressief ook. Ze is zo blij en makkelijk, maar als het even niet goed is dan laat ze dat ook zeer luid en duidelijk al merken (dat wordt nog wat :') ), en ik kan haar ook steeds beter volgen/begrijpen en 'go with the flow' zijn.
pi_143516040
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:04 schreef Moppert het volgende:
Heel goed idee! :Y
Fysio gaat niet lukken, is van 17 tot 19 en daarna heb ik HONGER ;) en de rest van m'n familie ook.

Na de psych gewoon ergens even gaan zitten is wel te doen, ga ik inderdaad maar eens doen. Is in elk geval iets :).
pi_143520500
Cwen en TAP, leef met jullie mee :*. Ik zag in ieder geval een goed voorstel van Burdie voor Cwen...fijn als we elkaar zo toch iets kunnen helpen (na psych even me-time is wel prettig :Y ). En wat is die fysio lang! Is dat de medische fitness...dan begrijp ik een deel van je probleem daarmee wel, echt). En TAP, goed dat je bij je man hebt aangekaart dat het echt niet gaat? Zes dagen per week in je uppie en dan ook 's avonds...ik begrijp dat flesweigeren van mini het probleem is, maar kan hij niets iets helpen. Desnoods een keer wat vrije dagen om je te ondersteunen? Jij nog de voedingen, maar verder overdragen?

Moppert, knap hoe je het allemaal weet te regelen, zodat het voor jou vol te houden is.

Ik probeer wat van jullie allemaal op te steken en mezelf eigen te maken , maar ik zit toch nog vooral mezelf in de weg. Moet zorgen dat m'n fysieke beperkingen me niet weer psychisch kapot maken... Nu ben ik wel weer wat op de rit geloof ik, nog niet zen, maar dat zou juist teveel gevraagd zijn ;). En probeer me niet schuldig te voelen over het feit dat ik zes weken m'n kleuter om me heen niet trek :@.

Fijn van de goede vakantie Franny!

Burdie, sterkte met kuiken en z'n dip/sprong/honger...gelukkig voorspelt Franny dat er een einde aan komt.

Nikki, wat zijn je mannen groot :o. En mooi dat de nieuwe auto zo goed bevalt.

Sunshine, goed dat je naar de trouwerij gaat. Wie weet was nicht wel van plan om na alle bruiloftgedoe een keer op kraamvisite te komen? (Ehm...ik heb deze maand ook nog beschuitjes staan smeren, meiske is van mei; maar vind het net als de vorige keer wel jammer dat sommigen niets van zich laten horen/zien).

Hebben jullie een idee of een baby van zichzelf een wat hogere temperatuur kan hebben? Ze zit al twee weken tussen 37.0 en 37.5 of soms nog wat hoger. 37.0 is het minst voorkomend. Daarvoor na de kraamweek niet gemeten behalve na prikken. Twee weken terug vond ik haar wat warm en toen doorgemeten, maar ze blijft dus zo net wat verhoogd lijkt het.

En spuitpoep...ben het een beetje zat aan het worden. Het gaat bijna dagelijks mis door de combi kracht en hoeveelheid :').
pi_143526440
Kursor, mss een klein darmvirusje en daardoor iets hogere temp? Maar het lijkt mevook gewoon te kunnen hoor, de ene mens is warmbloediger dan de ander.

Van 17 tot 19 is m'n begeleide fitness, inderdaad. En m'n bekkenklachten zijn weer helemaal terug, dus ik ben er niet happy mee. Maar ik moet de boel toch ook de kans geven om op te bouwen... Ook al is fijn anders.

On a brighter note: we waren even uit eten vanavond en Ellie was zo gezellig O+!
pi_143527932
Gezellig Cwen! Doet vast goed.
Twee uur is echt heel lang :o ; ik heb nu maar liefst een kwartier :'). En vergelijken met anderen of met vorig haar is echt niet de bedoeling. Steeds een beetje meer als de keer ervoor. Er moet progressie zijn zonder klachten, daar krijg je vertrouwen van, ga je je beter van voelen. Vind het zo naar voor je dat het zo anders gaat :*.

Virusje zou kunnen ja, zonder dat ze echt ziek van is. Dinsdag weer naar CB, zal het daar ook eens vragen. Verder is ze wel gewoon vrolijk en niet minder wakker dan anders. Maar weet niet if het inderdaad bij haar hoort.
pi_143531438
lijkt mij niet heel erg abnormaal kursor, onze temp is ook niet altijd hetzelfde toch... :)

Ik heb vanavond n opzetje gemaakt voor mn nieuwe tattoeage met S haar naam, heb 2 opzetjes, nu alleen nog kiezen :P :')
S. 2014
J. 2016
pi_143533319
Oeh, laat ons eens meekiezen helpen een weloverwogen keuze te maken O-)
pi_143533890
Oke:
De vlinder en de voetjes verwijzen naar dr geboortekaartje, en de gerbera (slecht getekend I know) wil ik erbij vanwege de betekenis ( door jou wordt alles mooier).

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:52:02 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143534003
Het idee is leuk, maar ik houd niet van tattoo's dus ik onthoud me van stemming :+.

Ik heb mijn stretchmarks wel als reminder dat ik een kind heb ;) :').
KuikenGuppy
  zondag 17 augustus 2014 @ 22:54:20 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143534126
Vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')