abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:47:20 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143333971
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Burdie op 12-08-2014 11:53:30 ]
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:50:26 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143334082
Hier is het CB ook lekker warm (heet :P) maar je moet eigenlijk altijd wachten, dus er zit standaard een omslagdoek in de tas als we daar naartoe gaan. Je meisje doet het goed, Sun!

Gaat lekker GM! Was je veel aangekomen tijdens de zwangerschap? Ik zit zelf nog op +3 (maar was ~ 20 kilo aangekomen).

Leuk, de Efteling O+. Wij hebben ook nog kaartjes liggen, en twijfelen nog of we kuiken mee zullen nemen of niet. Die is denk ik na een half uur moe :').
Gaat het wel langzaam aan steeds beter, kursor?

@sim, wij hebben ook twee honden en de reactie op de baby verschilt per hond: de onze reu vindt het vooral spannend en soms irritant, dus die gaat de baby uit de weg. Hij respecteert wel dat de baby voor ons belangrijk is, maar die doet er verder niks mee. Dat wordt straks nog 'spannend' als onze zoon gaat kruipen en lopen... De andere hond, een teefje, baalt er vooral van dat kuiken mijn 'puppy' is en niet de hare :+. Die loopt liefst de hele dag te knuffelen.

Ik vind het momenteel trouwens wel weer even pittig, die baby. Hij wil van alles en toch ook weer niks... jengelt veel sneller dan anders... wil veel drinken en weinig slapen... Pfff. Hopen maar dat dit weer snel over is :Y).
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:51:11 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143334106
Misschien leuk trouwens als het wiki linkje in de OP wordt aangevuld? O-)
KuikenGuppy
pi_143335126
dat plaatje. :')
pi_143335679
Hahaha dat plaatje! :D

Burdie, ik had verwacht dat de teckels (twee reutjes) het ontzettend leuk zouden vinden maar ze negeren de beeb gewoon :'( Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als beebje eenmaal gaat kruipen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:41:49 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143337869
Ja Lucas zit best veel in de doek. Gisteren een broek wezen shoppen. Het passen vond hij niet zo tof daar werd hij wakker van :') Maar het is gelukt. Nu heb ik weer 1 normale broek die past in een maat groter dan normaal. En vandaag hebben we samen Stofgezogen. Wel enorm warm en kan niet bukken om onder de bank en zo te zuigen maar hij sliep lekker door O+

En ondertussen ben ik vooral in de weer geweest met de onbekende poes. Niet gechipt -O- Maar mogelijk van een aantal deuren verderop maar die mensen zijn pas na vier uur thuis. Bij de dierenambulance zijn ze overigens ergggg onbehulpzaam :N

Kursor fijn dat je het UWV hebt gesproken, geeft weer wat rust. Ik moet ook binnenkort mijn ww maar weer aanvragen -O-

Which reminds me… er zaten hier toch wat mensen in het onderwijs??
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:19:42 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143339290
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:38 schreef simsolobim het volgende:
Hahaha dat plaatje! :D

Burdie, ik had verwacht dat de teckels (twee reutjes) het ontzettend leuk zouden vinden maar ze negeren de beeb gewoon :'( Ben wel benieuwd wat ze gaan doen als beebje eenmaal gaat kruipen.
Wat had je gewild dat ze er mee deden dan?
KuikenGuppy
pi_143340020
burdie, volgens mij ook iets van +20... Maar mn bovenbenen zijn wel n stuk steviger merk ik aan mn broeken...

Simsolobim: wij hebben op de dag dat we thuis kwamen en we als gezin alleen waren, de honden aan een luier laten ruiken en ze daarna op bed laten kijken.. heel voorzichtig ruiken, en dat was t, sindsdien zijn ze erg lief en beschermend naar S. Willen ze erbij liggen en liggen ze bij het ledikant op de grond te slapen.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:54:13 #9
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143340552
Hier +26kg. Zitten er nog 13 vastgeplakt :+. Maar ben begonnen met 3x pw hardlopen en 3x pw krachttraining, dus moet goedkomen. Hoop ik. }:|
pi_143340995
Wat 'oneerlijk' verdeeld toch he met aankomen en weer kwijtraken van die kilo's. Wel een intensief programma zeg GotC! En Chanty, wel zo handig om even een 'overbrugbroek' aan te schaffen. Haha, L die het er niet mee eens is! Hier na bijna 12 weken nog 3-4kg (van bijna 15kg) te gaan en vind het nu al lang duren...maar dat is eigenlijk meer nog die slappe buik die ik zat ben. Komt wel weer goed (in ieder geval na de eerste, dan toch ook wel na de tweede?). Weet wel dat ik vorige keer na een maand of 4-5 weer op gewicht was, maar toen nog 5kg verder zakte. Is ook niet de bedoeling, want dan zie ik er echt zielig uit. Het is ook nooit goed :+.

Van sporten moet ik het echt nog niet hebben in ieder geval. Ommetje van bijna 20 minuten, ruime km. En fysio-oefeningen. Verder wat aanrommelen met de kinderen in huis. Ik zie het niet meer zo goed, maar ga geloof ik nog wel vooruit. Vertrouwen houden is lastig, maar kan mezelf tot nu toe steeds wel herpakken. Ook nodig voor rust in m'n kop.
pi_143341247
Ik zit nu op +7 na 5 weken. Kwam van +23 met veeeeel vocht, dus dat is ook niet eerlijk.
Oh, en voor de feestvreugde.. Geloof dat ik alweer ongesteld ben }:|
pi_143341293
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef Chanty het volgende:

Ja... Ik..

Oh, maar ik hoor hier pas over twee maanden weer ;)
pi_143341542
Ik pas al mijn kleren wel, maar wel met een muffin top :X En ik heb echt een HEKEL aan sporten of lijnen, maar misschien moet ik er toch echt een keer aan geloven :')

BE, nu al :o Sterkte :*

En voor Kursor ook een :* Goed dat je jezelf steeds kunt herpakken! En ik zag leuke momentjes in het vorige topic O+

Hoe is het eigenlijk afgelopen met TAP en de leidinggevende?

Burdie, jouw kleine man met een sprong? Hopelijk zit hij snel wat beter in zn vel!

Wij hebben twee poezen en de een vindt het nodig om op alles van Stip te gaan liggen (dus o-ve-ral haar) en gaat zodra je zit bovenop je zitten, want ze komt aandacht tekort vindt ze zelf. De ander gaat nog steeds haar eigen gangetje en geeft kopjes aan Stip O+ Ik vind honden die baby's in de gaten houden meestal maar een beetje vervelend :@ De hond van mijn broer gaat heel zenuwachtig rondjes rennen rond de box als Stip geluid maakt. De hond van mijn ouders is een ontzettend lieve hond met kinderen, maar baby's laat hij gelukkig gewoon met rust.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:53:41 #14
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143342802
Ik was na 8 dagen weer terug op gewicht. Maar was ook maar 8 kg aangekomen. Daarna ging ik vocht vasthouden etc :+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:12:00 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143343393
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:21 schreef Dot. het volgende:
Ik pas al mijn kleren wel, maar wel met een muffin top :X En ik heb echt een HEKEL aan sporten of lijnen, maar misschien moet ik er toch echt een keer aan geloven :')
Hahahaha, muffintop check *) ik pas weer in de eerste van mijn 'oude' broeken, maar om die reden laat ik 'm toch nog even minimaal vier kilo liggen :+.

En geen idee of er een sprong zit rond de 5,5/6 maanden :? Ik denk eigenlijk gewoon dat hij niet (meer) genoeg heeft aan mijn bv alleen. Maar misschien is het idd een paar dagen en is het dan weer over (ik hoop het!)

Honden en babies vind ik ook een tricky combinatie, ik zie op FB soms foto's voorbij komen dat ik denk... :X . Maargoed, ieder moet dat voor zich weten ;).
KuikenGuppy
pi_143343477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:12 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hahahaha, muffintop check *) ik pas weer in de eerste van mijn 'oude' broeken, maar om die reden laat ik 'm toch nog even minimaal vier kilo liggen :+.

En geen idee of er een sprong zit rond de 5,5/6 maanden :? Ik denk eigenlijk gewoon dat hij niet (meer) genoeg heeft aan mijn bv alleen. Maar misschien is het idd een paar dagen en is het dan weer over (ik hoop het!)

Honden en babies vind ik ook een tricky combinatie, ik zie op FB soms foto's voorbij komen dat ik denk... :X . Maargoed, ieder moet dat voor zich weten ;).
26 weken schijnbaar:

quote:
26 weken: In, op, achter, voor en hoe ver?
Als je baby bijna een half jaar is, gaat hij de wereld van ‘relaties’ in. Hoe staat het een in verband met het ander? Het gaat hierbij ook om simpele dingen, zoals de afstand tussen dingen en de plek die dingen hebben ten opzichte van elkaar: een blokje in een blokkendoos, erachter, erop of eronder, bijvoorbeeld. Misschien gaat je baby opeens huilen als je wat verder van hem af gaat. Dat is heel normaal. Je baby snapt nu dat de afstand tussen jullie groter wordt!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:18:53 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143343572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:15 schreef Dot. het volgende:

[..]

26 weken schijnbaar:

[..]

Ah, dan zou het kunnen :+ Kuiken is 23 weken en 2 weken 'te laat' geboren.
Hij is voor zijn doen extreem aanhankelijk, wil niet dat je weg gaat, wil dingen samen doen (maar o-wee als hij het niet zelf mag doen! :') ) etc.
KuikenGuppy
pi_143343688
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ah, dan zou het kunnen :+ Kuiken is 23 weken en 2 weken 'te laat' geboren.
Hij is voor zijn doen extreem aanhankelijk, wil niet dat je weg gaat, wil dingen samen doen (maar o-wee als hij het niet zelf mag doen! :') ) etc.
Klopt, sprong :Y. Die gaat uit van de uitgerekende datum, dus ik corrigeer Ellie ook altijd 2 weken :)
Home is where the O+ is...
pi_143344303
Hier hebben we hond kennis laten maken door hem het eerste mutsje te geven wat Boaz op heeft gehad. Wij kwamen een dag later want we moesten een nachtje in het zkh bivakeren.

Honden en babies/kleine kinderen blijft tricky, welk ras je ook hebt. Ik laat de kids i.i.g. nooit alleen met hond in dezelfde ruimte :N, hoewel ik hond voor 99% vertrouw.
pi_143344344
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat had je gewild dat ze er mee deden dan?
Nou nou ze hoeven er niks mee te doen maar enige vorm van notie van beebje zou ik wel leuk gevonden hebben.
pi_143344579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier hebben we hond kennis laten maken door hem het eerste mutsje te geven wat Boaz op heeft gehad. Wij kwamen een dag later want we moesten een nachtje in het zkh bivakeren.

Honden en babies/kleine kinderen blijft tricky, welk ras je ook hebt. Ik laat de kids i.i.g. nooit alleen met hond in dezelfde ruimte :N, hoewel ik hond voor 99% vertrouw.
Ik laat ze idd nooit alleen met haar, terwijl ik stellig durf te beweren dat de honden geen vlieg kwaad doen..
S. 2014
J. 2016
pi_143346200
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:41 schreef Chanty het volgende:
Check!

Wieso? Wil/ga je ook het onderwijs in?
pi_143346960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik laat ze idd nooit alleen met haar, terwijl ik stellig durf te beweren dat de honden geen vlieg kwaad doen..
Met katten is het veel makkelijker idd, denk ik :Y. Hoewel er hier nu toch weleens ruzie ontstaat, onze ene poes wordt niet graag geplaagd...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:06:23 #24
52229 Chanty
pi_143347422
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Ja... Ik..

Oh, maar ik hoor hier pas over twee maanden weer ;)
Ik pm je ff want het hoort totaal niet hier :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Check!

Wieso? Wil/ga je ook het onderwijs in?
Ik zit er wel heel hard over te denken :Y Maar ik pm jou ook ff :)
pi_143348122
OMG... Ik wil nog allemaal dingen doen met mijn 'baby'. Naar de dierentuin, naar de Apenheul enz. Maar ik heb nog maar een week :o ;(
pi_143348437
Hier is vandaag de wijkverpleegkundige geweest voor de intake van het cb. We doen het prima :Y . Dat het ventje per keer gemiddeld 70 cc drinkt en zodoende 7/8 keer voeding wil is geen probleem. Zijn maagje zal vanzelf groeien als meneertje ook groter/zwaarder wordt. Dus die grotere flessen volgen ook vanzelf. Hoogstens wat onhandig voor ons want hij wil echt iedere 2/2,5 uur voeding.

Dag en nachtritme zitten er al goed in. 'S avonds en 's nachts slaapt ie prima en komt meestal nog 1 keer per nacht. Overdag slaapt ie weinig en ligt dan continu bij ons op de arm. Box zet ie het gelijk op een krijsen. Ach ja heeft ook wel wat.. zal over een paar maanden wel heel anders zijn.

Ondanks dat we hem continu op de zij hebben liggen heeft ie toch een heeeeele kleine afplatting. Waarschijnlijk omdat ie zo bij mij in de buik heeft gezeten.

Nog 2,5 week en dan begint school alweer. Heb er heel veel zin in, maar hoop wel dat hij dan overdag iets minder een handenbindertje is. Anders zal de go het nog zwaar gaan krijgen. Maar dat zien we dan wel weer.. het ventje is nog geen 2 weken oud.
pi_143352469
Hebben jullie ook die folder binnengekregen over de koopavond bij de Kruidvat en die extra korting op de pampers? We wilden toevallig vandaag nog luiers halen, we zijn bijna door eerste voorraad heen na 1 week, maar dat stellen we dus even een dagje uit :P

Vriendje en ik hebben de rekenmachine erbij gepakt en geconcludeerd dat we met Kruidvat luiers (2+1 actie én 20% korting) goedkoper uit zijn (0,07 euro per luier) dan met de 50%-korting bij Pampers (0,11 euro per luier) Hoe erg is dat? :') :@

En er is bij mij nog maar een kilo of 6 af, ik doe het rustig aan ;)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:30:49 #28
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143354162
Niet erg toch? Deed ik in het begin ook, maar bij maat 3 lekten ze bij S. en dat vond ik niet zo prettig dus nu gewoon pampers.
pi_143356664
Goed hoor Twinkle! Geeft het je wat rust?
En wauw, dat is snel. Heb je er zin in?

Vandaag even bij inloopspreekuur M gewogen en gemeten. De andere dames in de wachtkamer vonden hem allemaal flink voor zn leeftijd en toen ze zagen hoe hij 'op ontdekking' ging waren ze al helemaal verbaasd. Ik vind 'm nog steeds een kleintje, waarschijnlijk een beetje een complex door het grillige begin. Maar ik maak me al heel lang geen zorgen meer omdat hij het gewoon super doet O+
Hij is nog steeds geen babysaurus maar dat kleintje moet ik toch maar uit mn hoofd zetten.

Vandaag voor het eerst wezen fietsen. Hij vond het geweldig en zat als een koning op z'n troon rond te kijken.
Hij is zo leuk he, soms in de draagdoek wurmt hij ineens zn armen eruit, pakt hij mn gezicht vast en geeft me een kus O+ En vanavond weer uit eten geweest en dan is hij zo lief en gezellig.
pi_143357214
Oh wat spannend, voor het eerst met de fiets mee :D Lijkt mij ook heel gezellig!

En wat leuk die grafieken zo. Hoe maken jullie die?
L. is nog niet bij het consultatiebureau geweest (22 augustus pas, voor de eerste vaccinaties), maar zo'n grafiekje is wel leuk om bij te houden.

Ik kan er in Excel zelf wel eentje maken, maar ik zie steeds dezelfde voorbij komen volgens mij. Is er een site waar je die in kan vullen?
pi_143357267
Oh, nu ik het grafiekje groot op mijn laptop kijk zie ik ineens de link van borstvoeding.com eronder staan :P Bedankt ;)
pi_143358591
Ja in het geval dat je bv geeft is dat een goede :Y

Ik gebruik die van de groeigids en geef kv.

Mabawa ja ik had al meer rust nadat ik me afgelopen weekend gewoon neer legde bij de situatie zoals die is :Y . We volgen hem gewoon en het komt echt wel goed zo.

Wel kregen we vanmiddag nog de tip om een andere speen op de fles te doen en te kijken hoe dat gaat. Dat hebben we gedaan en meneer is daarna vrolijk gaan knorren in zijn bedje :? . En zoop zijn fles tot de laatste druppel leeg terwijl hij eerder niet verder kwam als 3/4 (meestal).

Sinds vandaag slaapt hij op zijn eigen kamertje. Was heel gezellig bij ons op de kamer maar hij knort en piept 's nachts als een malle waardoor ik niet kon slapen :') . Maar zo'n eerste nachtje is ook wel weer spannend.
pi_143359251
De groeigids heeft ook een toffe app waar je vanalles in bij kunt houden. Prikken, mijlpalen, gewicht en lengte etc.

Niet bijgelezen want afgelopen 2 dagen zo'n 23 uur gewerkt. :X

T is aan de beterende hand al slaapt hij wel onrustig. De koorts is in ieder geval weg dus dat is fijn.

S liet mijn man vandaag even schrikken. Hij rolt dus met zak en al. Mijn man vond hem op zijn buik in bed terug, op zich geen probleem maar met zak aan toch een beetje engig. Nu stoppen we hem in onder een lakentje zodat hij minder snel kan draaien. Hij lag tot nu toe alleen in de zak en niet onder een lakentje.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:57:26 #34
52229 Chanty
pi_143360583
Mabawa wat klinkt dat heerlijk zeg O+ Ik kreeg vandaag tranen in mijn ogen omdat Lucas me zo stralend aan zat te kijken; hij bestudeerde echt mijn gezicht en moest lachen als ik een ander grimas trok O+ Wat moet dat worden als hij eenmaal echt affectie gaat tonen :+

Nikki hoe krijg je het voor elkaar met drie kids ernaast :o

De laatste twee avonden is er gedurende een uur of 4 a 5 echt geen land met lucas te bezeilen trouwens. Zelfs de draagdoek is niet goed (!!). Enige waar hij soort van stil van wordt is aan mijn borst, totdat alles er weer uitkomt :') Heb t gevoel dat hij aan het clusteren is.

Offtopic maar moet het ff delen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chanty op 12-08-2014 23:33:55 ]
pi_143360618
Ik geef geen borstvoeding meer, dus misschien eens die app van de groeigids eens proberen :Y

Ik heb voor het idee wel de grafiek van borstvoeding.com eens ingevuld, kijk mijn kleine smurf nou toch eens O+ Confronterend om haar zo onder alle lijntjes uit te zien komen, bevestigt maar weer eens hoe klein ze écht was (en is) ;( , maar ze gaat omhoog, die flinkerd!

Twinkle, wat heeft dat goed uitgepakt dan zeg, die tip van het speentje! (naar wat voor speentjes ben je overgestapt en welke gebruikte je eerst?)
Toch wel spannend, zo'n eerste nacht in zijn eigen kamertje straks. Ik ben benieuwd hoe vaak je gaat kijken :D

_NIKKI_, wat fijn dat T geen koorts meer heeft. En dat lijkt me inderdaad ook een beetje eng om S zo op zijn buik te vinden. Lekker strak instoppen met een lakentje helpt hopelijk een beetje.
pi_143360928
Chanty wat leuk dat je al zo'n interactie met Lucas hebt O+
Van clusteren weet ik niet zoveel (is dat een beetje hetzelfde als die regeldagen?), maar dat klinkt alsof je er je handen wel even vol mee gaat hebben ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143367545
Mja volgens mij is zo'n zomervakantie echt topdrukte voor een asiel. Wil ik nog niet goed praten hoe ze nu met dat beestje om gaan :( . Daar krijgen ze volgens mij subsidie voor. Mijn zus werkt ook bij een asiel en die maakt in de zomer echt veel overuren.

Nah ik heb tot nu toe rustig in mijn eigen bed gelegen :P
Maar op de een of andere manier wel met gespitste oren zodat ik manlief al bij de eerste hongersignalen zojuist het bed uit kon schoppen >:)
Volgende week begint hij weer met werken dus dan komt de nachtvoeding voor mijn rekening. Dus nu mag hij het doen O-)

Clusteren kun je denk ik wel een klein beetje vergelijken met regeldagen :Y
pi_143369510
Weet je nu al waar ze ziek van waren Nikki? Was het niet ook inentingentijd voor ze? En schrikken idd, dat hij op zn buik lag! Maar misschien is het wel een buikslaper?

Spannend Twinkle! Nog een beetje geslapen naderhand?

En vreemd idd van het asiel! Misschien kun je ook een advertentie zetten op Marktplaats dat je hem hebt gevonden Chanty?

Dyre, ik kan je plaatje niet zien! Maar zo te horen groeit ze goed? :) Is de pijn ook weer weg?

Bij ons gaat project ontbakeren dag 3 in :O Vannacht heb ik hem pas om half 4 in de zak gedaan, dus het gaat al iets beter :') En vrijdag gaat hij een nachtje logeren en dan gaan vriend en ik lekker uit eten en naar de film. En een nacht doorslapen :@ Maar hopelijk slaapt hij dan beter zonder zak, want hij komt bij mijn schoonmoeder op een eigen kamertje en dan wil ik hem niet in een zak hebben met het risico dat hij rolt.
pi_143377511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:26 schreef Hilzillah het volgende:
OMG... Ik wil nog allemaal dingen doen met mijn 'baby'. Naar de dierentuin, naar de Apenheul enz. Maar ik heb nog maar een week :o ;(
;( ik moet gewoon slikken. Dat heb ik ook niet gedaan met mijn 'baby' -O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:54 schreef GotC het volgende:
Hier +26kg. Zitten er nog 13 vastgeplakt :+. Maar ben begonnen met 3x pw hardlopen en 3x pw krachttraining, dus moet goedkomen. Hoop ik. }:|
Jeetje Gotc, wat goed bezig. Maar waar haal je die tijd vandaan :X . Hier kom ik niet aan toe om te sporten. Ook mijn eigen schuld kan Foxy ook een uur later ophalen :{ of 's avonds inplannen.

Geen ervaring met huisdieren, alleen de huisstofjes worden soms nader bestudeert.

Chanty, Geweldig die interactie. Als ze iets ouder zijn wordt je gewoon uitgelachen ;) . Clusteren, aan toegeven. Maak samen met Lucas een relaxmoment. Hij lekker drinken en jij kroelen O+ , tv kijken, boek lezen of iets anders. Ook al komt dat moment totaal niet uit :N. Wij hadden er rond 5-6 uur last van. Het gaat dan snel beter.

Dyre, toch niet erg om kruitvat luiers te gebruiken. Wij vinden ze erg prettig. Al hebben we in het begin ook andere luiers gehad omdat die wat zachter zijn. (8> zegt altijd pampers tegen de luiers.

Met de poepluiers van afgelopen weken, waren we blij met deze aanbieding.

*O* *O* Geen tandloze 1ste verjaardag *O*
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:07:09 #40
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143377858
Wizzy ook een late met tanden? Wij hebben nog 1,5 maand ik ben benieuwd of er tegen die tijd al een tand is *)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:23:33 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143378413
Wizzy, ik kan sporten op m'n werk dus daar doe ik de kt/groepslessen ;). Hardlopen doe ik 's avonds na het eten.. Het is ook een kwestie van inplannen haha.

En hup, allemaal naar de dierentuin!
pi_143378881
Mijn man wil t liefst dit weekend al naar blijdorp... :')

Heb m geprobeerd duidelijk te maken dat we dat over n maandje ofzo nog wel ns bekijken.. We wilde in de zwangerschap al maar mijn bekken trok dat echt niet meer...

Sporten... Wasda? :@

Mn meisje drinkt haar 90cc weer en nu zonder melkfontein... :+
Gister intake gehad vh cb, alles goed vooral zo doorgaan, en nog meer leren vertrouwen op mijn eigen gevoel.
Morgen gehoortest, dus vooral proberen te onthouden haar morgen niet te badderen...

SPOILER

[ Bericht 33% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 13-08-2014 14:47:41 ]
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:56:39 #43
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143379486
GM, ik dacht dat je schreef dat het gebeurde voor de ruggenprik aan ging zeg maar :?
pi_143379518
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:56 schreef GotC het volgende:
GM, ik dacht dat je schreef dat ze nog niet geprikt hadden voor de ruggenprik :?
Wel geprikt maar weet alleen niet of ie is aangezet uiteindelijk
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:58:09 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143379529
Even ge-edit :P
pi_143379612
GM, ook niet gevraagd of je nog medicijnen gebruikte?
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_143379688
De vk meldde dat ik het uiteindelijk zonder ruggeprik heb gedaan, maar ik kan niet terug vinden of ze dan doelt op t wel of niet aanzetten of dat ik alles al in de weeenstorm net voor de prik had gedaan..

Er is sowieso veel onduidelijkheid, en nu ik tot rust ben gekomen vind ik ook dat ze niet zomaar zulke uitspraken mogen doen, ga dan ook zeker om duidelijkheid vragen bij t gesprek.
S. 2014
J. 2016
pi_143379704
Ruggenprik voel je toch als ie wordt aangezet? Ik voelde de vloeistof wel iig
pi_143379716
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:00 schreef Wizzy het volgende:
GM, ook niet gevraagd of je nog medicijnen gebruikte?
Ik heb de medicatie s'ochtends nog van hun gekregen omdat ik de mijne vergeten was....
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:06:44 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143379787
Slordig, GM. Bij mij ging mijn bloeddruk ook extreem omlaag bij de ruggenprik, maar volgens het ziekenhuispersoneel was dat een 'gebruikelijke' bijwerking. Zeer slordig dat ze niet extra hebben opgelet op een eventuele wisselwerking met bloeddrukverlagende medicatie.
KuikenGuppy
pi_143379791
GM, ik ga vanavond even aan m'n man navragen op welk moment bij een ruggenprik hij altijd flauw valt en wat voor uitleg hij daarbij heeft gekregen. (Is echt vier of vijf keer gebeurd, de laatste keren heeft hij vooraf maar gewaarschuwd dat ze 'm op moesten vangen). Verdere reactie volgt nog...(nu geen gelegenheid)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:11:00 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143379909
Even tussendoor...

SPOILER
KuikenGuppy
pi_143380060
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:11 schreef Burdie het volgende:
Even tussendoor...

SPOILER
Ik zou dat toch ff laten checken. Maar je bekken bestaat uit meerdere botten, dus welk bedoel je?

Oh, en nog even in navolging van het vorige topic: ik vind het zo ladtig om Ellie verantwoord te eten geven! Ik wil verdikkie fatsoenlijk broodbeleg, een verantwoord ontbijt en lekker avondeten zonder me blauw te betalen of me vervolgens alsnog af te vragen of dit inderdaad wel bio/suikervrij was :(.
/rant
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:21:17 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143380180
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik zou dat toch ff laten checken. Maar je bekken bestaat uit meerdere botten, dus welk bedoel je?
Het schaambot. Ik stuur anders mijn fysio wel even een mailtje.
KuikenGuppy
pi_143381518
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Cwen het volgende:

[..]

Oh, en nog even in navolging van het vorige topic: ik vind het zo ladtig om Ellie verantwoord te eten geven! Ik wil verdikkie fatsoenlijk broodbeleg, een verantwoord ontbijt en lekker avondeten zonder me blauw te betalen of me vervolgens alsnog af te vragen of dit inderdaad wel bio/suikervrij was :(.
/rant
Laat dat bio dan varen en richt in plaats daarvan op vers (diepvriesgroenten is ook prima). Ik ben zelf veel te krenterig voor volledig bio. Een paprika van 2,25. Ik kan dat gewoon niet. En maak zelf. Bijna alles wat je zelf maakt is suikervrij en ook nog eens goedkoper. :*
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:08:17 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143381702
Achterlijke prijzen idd :{
pi_143382008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:02 schreef Limone het volgende:

[..]

Laat dat bio dan varen en richt in plaats daarvan op vers (diepvriesgroenten is ook prima). Ik ben zelf veel te krenterig voor volledig bio. Een paprika van 2,25. Ik kan dat gewoon niet. En maak zelf. Bijna alles wat je zelf maakt is suikervrij en ook nog eens goedkoper. :*
Doe ik eigenlijk al, kook vrijwel alles vers en ik maak Wereldgerechten gewoon vers na. Maar wil zo graag bio vlees en vis ivm hormonen... Lastig.
ML wil wel nog meer groenten en iets minder brood/pasta. Hebben jullie goede tips/ websites?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:17:43 #58
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143382018
Hee btw, waar is Franny gebleven?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:20:38 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143382099
Die is op vakantie.
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:21:30 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143382124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:17 schreef Cwen het volgende:

[..]

Doe ik eigenlijk al, kook vrijwel alles vers en ik maak Wereldgerechten gewoon vers na. Maar wil zo graag bio vlees en vis ivm hormonen... Lastig.
ML wil wel nog meer groenten en iets minder brood/pasta. Hebben jullie goede tips/ websites?
Ik vond laatst deze: http://www.degezondemama.nl/
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:23:26 #61
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143382190
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:20 schreef Burdie het volgende:
Die is op vakantie.
Ah ok.
pi_143382585
quote:

[..]

Prima toch? Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor! Wij eten 1 keer per week vlees en vis. Dan kan het bio, maar dat is wel een keuze.

ik vind dit een fijne website voor inspiratie: http://www.etenenzo.nl/recepten en anders pinterest! Zo veel recepten met mooie foto's. :9
pi_143383053
quote:

[..]

Ik had het daar gisteren nog over met een vriendin, dat het toch wel fijn zou zijn om niet te weten wat er allemaal in ons eten zit :S

Schijnbaar heeft zij ook hele fijne boeken over goed eten en een ervan heeft ook een hele sectie over kinderen: http://www.amberalbarda.nl/
pi_143383148
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:35 schreef Limone het volgende:

[..]

Prima toch? Niet zo streng voor jezelf zijn, hoor! Wij eten 1 keer per week vlees en vis. Dan kan het bio, maar dat is wel een keuze.

ik vind dit een fijne website voor inspiratie: http://www.etenenzo.nl/recepten en anders pinterest! Zo veel recepten met mooie foto's. :9
Het eindigt hier in moord als er slechts 1x pw vlees en vis op tafel komt :D. De website ziet er goed uit, heb al wat leuke dingen gezien.

De Gezonde Mama ken ik, maar heel eerlijk gezegd krijg ik een beetje jeuk van haar blog... Net iets té linksdraaiend voor mij :).
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:17:04 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143387399
Wij gaan binnenkort uit eten, terwijl kuiken met de oppas thuis blijft. Wat zouden jullie in zo'n geval in huis halen qua eten voor de oppas?
KuikenGuppy
pi_143388025
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:17 schreef Burdie het volgende:
Wij gaan binnenkort uit eten, terwijl kuiken met de oppas thuis blijft. Wat zouden jullie in zo'n geval in huis halen qua eten voor de oppas?
ligt er aan hoe oud de oppas is, en wat de oppastijden zijn, is het rond etenstijd dan kun je misschien zorgen voor pizza, maar gaan jullie pas rond 8 uur eten dan is een koekje en n zak chips voldoende.
verder gewoon een fles limonade en thee/koffie en genieten ;)
S. 2014
J. 2016
pi_143388115
Hmm dat is lastig. Je wilt natuurlijk niet van tevoren voor 1 persoon koken. (dan valt het hele nut van uit eten gaan een beetje weg :+) Want je bedoelt wel echt avondeten denk ik en niet iets om te snacken voor bij de tv?

Misschien wat knakworstjes en zachte broodjes in huis halen, dan kan ze zelf hotdogs maken. (of hamburgers)
Of iets simpels als patat of pizza laten bezorgen.
Eventueel die kant- en klare maaltijden die je zo in de magnetron kan doen. Ik ben daar zelf niet zo'n fan van, maar als het een tiener-oppas is geeft ze daar misschien wel helemaal niks om :D
pi_143388806
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:57 schreef Dyre het volgende:
Hebben jullie ook die folder binnengekregen over de koopavond bij de Kruidvat en die extra korting op de pampers? We wilden toevallig vandaag nog luiers halen, we zijn bijna door eerste voorraad heen na 1 week, maar dat stellen we dus even een dagje uit :P
Dit was trouwens een héél slecht idee. Het was chaos en rellen bij de Kruidvat, niet normaal meer... :o Ik snap dat 50% korting best leuk is en dat heel Eindhoven er zo waarschijnlijk over dacht, maar jongens jongens, dit doe ik nooit meer :')

Gm, dat zou erg slordig zijn, als ze niet naar je medicijngebruik gekeken hebben. Zijn die niet voorgeschreven door dezelfde gynaecoloog die de bevalling gedaan heeft?

Maar misschien dat ze er wél vanaf wisten en alsnog een weloverwogen keus voor de ruggenprik hebben gemaakt. En dat het erger is uitgepakt dan ze verwacht hadden? En daarom afraden om nog een zwangerschap door te gaan, omdat de kans op hoge bloeddruk + ruggenprik hoog is? Ik roep maar iets :P

Burdie, je schaambot krijgt bij een bevalling toch het een en ander te verduren en alles moet een beetje 'meerekken' denk ik. Misschien dat je schaambot daarna niet meer helemaal terug naar de beginstand terugrekt, maar iets wijder/naar voren blijft staan? (dit roep ik als echte leek hoor, ik ben ook wel benieuwd of dit überhaupt kan)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:54:37 #69
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143388868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 15:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ruggenprik voel je toch als ie wordt aangezet? Ik voelde de vloeistof wel iig
Ik niet hoor :N

• Bio lukt ons echt niet prijstechnisch hoe graag ik ook zou willen.
• Wel kook ik het liefst met zo min mogelijk pakjes/zakjes

• Mijn oen at meloen O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143388895
Moppert, leuk hoor die meloen, maar ik kan alleen maar naar die ogen kijken O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:41 schreef Dot. het volgende:

Dyre, ik kan je plaatje niet zien! Maar zo te horen groeit ze goed? :) Is de pijn ook weer weg?
Mobiel kan ik mijn grafiekje ook niet zien :? En ik was nog wel zo trots... Kijken of dit wel werkt:

Ze is dus nog steeds een kleine kabouter, maar ze groeit als kool en is aan het inhalen ;)
Met de pijn bedoel je denk ik mijn rugklachten van vorige week? Ja, die zijn (gelukkig!) zo goed als weg. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk toch een galsteen gehad, die uit zichzelf een weg naar buiten heeft gevonden (ook weer gelukkig ;)), maar met hele slechte timing :P Dat was die ergste pijn, daarna waren mijn galwegen nog geïrriteerd en een beetje ontstoken, dus dat was met pijnstillers gewoon een kwestie van uitzitten. En dat ging echt met de dag beter :)

quote:
Bij ons gaat project ontbakeren dag 3 in :O Vannacht heb ik hem pas om half 4 in de zak gedaan, dus het gaat al iets beter :')
En hoe is dit projectje gisternacht gegaan? :D

[ Bericht 44% gewijzigd door Dyre op 13-08-2014 20:03:19 ]
pi_143389224
Die ogen O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:07:01 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143389390
Het is inderdaad een studente, misschien dat ik anders van te voren nog wel even vraag wat ze wil eten.

Meloenoen :D zo te zien vond hij het lekker!
KuikenGuppy
pi_143389891
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:21 schreef Dot. het volgende:

Hoe is het eigenlijk afgelopen met TAP en de leidinggevende?

Hoi, sorry, laatste week geen puf om te posten...

Nou ze is uiteindelijk niet geweest, want ze was ziek. Toen heb ik haar maar een mail gestuurd en alles uitgelegd.
Tot mijn verbazing kwam daar gewoon totale begrip en de toezegging dat ze het goed ging onderzoeken voor me.
Dus nu hopen dat het van het bedrijf ook mag...
Maar wettelijk mogen ze je ouderschapsverlof niet ontzeggen toch? Of geldt dat alleen als je 1 dag in de week oid verlof opneemt? Hmmm moet dat maar eens even uitpluizen.
Nouja, ze komt aanstaande vrijdag langs en hopelijk met een positieve uitspraak wat dat betreft.

Met mini gaat het stapje voor stapje beter, al heeft ze soms echt buien dat er geen land mee te bezeilen valt. En ik ben de laatste week echt hondsmoe. Loop op m'n tandvlees voor m'n idee. Vanavond had ik even een moment dat ik jaloers was op m'n man, die gaat zaterdag waarschijnlijk naar een feest toe en ik dacht... Wat een luxe, hij kan in wezen gaan en staan waar hij wil, hoe lang hij maar wil... En als ik even weg ben voel ik me al schuldig. Voel me dan echt opgesloten zegmaar.

Maargoed, dan kletst mini weer tegen me of geeft ze me een lieve lach en dan is alles weer goed...
Tralalalaaa
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:23:30 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143390026
Ouderschapsverlof mag een bedrijf alleen weigeren bij zwaarwegende bedrijfsbelangen. De manier waarop je het invult moet wel in onderling overleg.

Wil je meer weten hierover mag je pmen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143390320
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

SPOILER
Ruggeprik kan inderdaad als bijwerking hebben dat je bloeddruk omlaag gaat, geloof dat je daarom ook aan een infuus wordt gehangen. Ik heb trouwens ook bloeddrukverlagers geslikt tijdens de zwangerschap van M en tijdens de bevalling een ruggeprik gehad. Hier nergens last van gehad, maar door de duur van de bevalling zat er wel > 12 uur tussen laatste medicatie en het zetten van de ruggeprik.
pi_143390383
Nouja ik weet dat er een standaardverdeling van uren is (de helft van je normale uren oid) en dat de rest in overleg moet. Maar ook dat er alleen geweigerd kan worden als t bedrijf dan problemen krijgt.
Nu zie ik dat laatste niet gebeuren want het is een groot bedrijf, en ze kunnen gewoon een freelancer inhuren om mijn werk te doen. Het is ook nog onbetaald verlof dus ze verliezen geen centjes aan mij. Moet kunnen, toch?
Tralalalaaa
pi_143391098
TAP even een :* voor jou

Hmm .. Die nieuwe speen (groter gat) op de fles was voor even leuk. Meneertje leek beter te drinken en er meer tijd tussen te laten. Maar begon ook slordiger te drinken en bij sommige flessen kwam de halve fles ook weer terug. En het ging veeeel te snel naar binnen. Hoop frustratie en onzekerheid verder ... We gaan gewoon op de oude voet verder :Y) .. Kleine speen en kleine beetjes melk. En meneertje laat zelf maar weten wanneer ie honger heeft, al is dat iedere 2 uur zo. CB kan zoveel willen maar als het niet gaat gaat het niet ...

Vanmorgen lekker even wezen winkelen met mijn nieuwbakken gezinnetje ^O^
Lekker geluncht .. Genoten van het mooie weer. Nog even genieten van deze dagen want vanaf maandag mag ik het overdag alleen rooien omdat manlief dan weer aan het werk gaat.
pi_143391228
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ruggeprik kan inderdaad als bijwerking hebben dat je bloeddruk omlaag gaat, geloof dat je daarom ook aan een infuus wordt gehangen. Ik heb trouwens ook bloeddrukverlagers geslikt tijdens de zwangerschap van M en tijdens de bevalling een ruggeprik gehad. Hier nergens last van gehad, maar door de duur van de bevalling zat er wel > 12 uur tussen laatste medicatie en het zetten van de ruggeprik.
Bij mij minder dan 3 uur... Maar goed ik ga geen aannames doen en wacht t gewoon af...

Moppert, wat n ogen O+

Dyre mooie spurt van jullie kabouter O+
*O*

Tap: ik heb er geen ervaring mee, hoop dat het uitpakt zoals jij wilt zodat je rust krijgt.

Mijn meisje ligt soms zo heerlijk om zich heen te kijken met die grote ogen van dr O+
En iemand een wedstrijd speen spugen doen? S wint :Y)
Als ze overstuur is en huilt wil ze mama's pink en niks anders.... Stiekem ook wel lief... :+
S. 2014
J. 2016
pi_143392693
Twinkle, wat jammer van het speentje, je was er zo enthousiast over. Als het beter voelt om op de oude voet verder te gaan zou ik dat vooral doen, wat het cb ook zegt :Y

Gm, wat lief O+

L. heeft net een uurtje na het flesje een beetje gespuugd (doet ze anders eigenlijk nooit). Nou maak ik me daar niet zo heel druk over, maar het was een beetje waterig met witte vlokjes/stukjes erin.

Betekent dit dat we het flesje nu niet genoeg gemengd hebben? (we schudden de fles niet ivm lucht, maar zwaaien hem een beetje heen en weer, en roeren het met een klein lepeltje/vorkje). Daarna ziet het er in ieder geval goed uit. Geen brokjes of losse poeder meer. Maar nu het eruit kwam was het echt gewoon water met witte stukjes, alsof het al helemaal ontleed was in haar buik :P
pi_143393176
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:29 schreef Dyre het volgende:
Twinkle, wat jammer van het speentje, je was er zo enthousiast over. Als het beter voelt om op de oude voet verder te gaan zou ik dat vooral doen, wat het cb ook zegt :Y

Gm, wat lief O+

L. heeft net een uurtje na het flesje een beetje gespuugd (doet ze anders eigenlijk nooit). Nou maak ik me daar niet zo heel druk over, maar het was een beetje waterig met witte vlokjes/stukjes erin.

Betekent dit dat we het flesje nu niet genoeg gemengd hebben? (we schudden de fles niet ivm lucht, maar zwaaien hem een beetje heen en weer, en roeren het met een klein lepeltje/vorkje). Daarna ziet het er in ieder geval goed uit. Geen brokjes of losse poeder meer. Maar nu het eruit kwam was het echt gewoon water met witte stukjes, alsof het al helemaal ontleed was in haar buik :P
Zo spuugt Stip idd ook als het al even na z'n fles is.

D'r curve ziet er idd goed uit! Op het cb is hij waarschijnlijk wel wat anders, want zij gebruiken de curve van de Groeigids.

Project ontbakeren gaat verder met 1 arm uit de zak :s)

En dat klinkt best positief Tap! Sowieso met je werk, maar ook met je mini! Drinkt ze nog steeds niet uit een fles? Dan kan ik me idd voorstellen dat je je bezwaard voelt om te gaan. Al heb ik dat met fv ook en vaak laat ik hem dan zelfs ook gewoon bij z'n vader, maar dan nog heb ik het gevoel dat ik egoïstisch bezig ben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')