quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 05:07 schreef KaoloJoeka het volgende:
RIP Robbie Williams. Je muziek was heel mooi!
Op dat eerste ga ik niet inquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat laatste ben ik niet met je eens. Ik zie mezelf absoluut geen zelfmoord plegen, maar ik kan wel begrijpen dat mijn moeder de pijn niet meer kon verdragen. Waarschijnlijk was zij ook depressief (was oa ook verslaafd aan alcohol) en nu ruim tien jaar later begrijp ik pas dat dat waarschijnlijk kwam omdat ze continu pijn had en de reguliere pijnstillers hun werk niet meer deden.
Nu zal Robin Williams niet jarenlang met ondraaglijke fysieke pijn hebben rondgelopen, maar als hij zó depressief was dat hij geen andere uitweg meer heeft gezien, dan heb ik daar begrip voor.
Ja echt heel komisch!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:44 schreef Pharkus het volgende:
[..]ik zat er al op te wachten.
Zonde was 1 van de betere komische acteurs uit Amerika.
Je begrijpt niet dat depressie een ziekte is?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Op dat eerste ga ik niet in
Voor mensen, die zoveel mee hebben in het leven en dan depressief worden met zelfmoord tot gevolg, heb ik geen begrip.
Zwaar leven zal je hebben als je dingen zoals ziektes niet begrijpt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:46 schreef the-eye het volgende:
Voor mensen, die zoveel mee hebben in het leven en dan depressief worden met zelfmoord tot gevolg, heb ik geen begrip.
Ja een welvaartsziektequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:55 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat depressie een ziekte is?
Volgens mij speelt ook erg mee dat deze mensen creatieve beroepen hebben. Om creatief te kunnen zijn, moet je vaak al wel een bepaalde "gevoeligheid" hebben. Diezelfde gevoeligheid vergroot ook de kans op allerlei geestelijke ellende volgens mij.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 02:11 schreef Werkman het volgende:
Ik raak er toch steeds meer van overtuigd dat de mens niet gemaakt is om met roem en rijkdom om te gaan en dat drank en drugs je zelfs met vertragend effect na jaren nog gigantisch na de klote kunnen helpen.![]()
Goede komiek, zal hem missen. R.I.P.
Eerder een gebrek aan bepaalde stofjes in de hersenen, maar van iemand die zoveel poep praat verwacht ik niet dat je het ooit zal snappenquote:
Laat gewoon, dat soort mensen weet niet beter. Tot ze zelf een keer dat soort shit van dichtbij meemaken natuurlijk, dan komt het dubbel zo hard aanquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Eerder een gebrek aan bepaalde stofjes in de hersenen, maar van iemand die zoveel poep praat verwacht ik niet dat je het ooit zal snappen
Joh, lul niet. De man kampte met een alcoholverslaving, is natuurlijk ook een ziekte hè?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef Windwalker88 het volgende:
[..]
Eerder een gebrek aan bepaalde stofjes in de hersenen, maar van iemand die zoveel poep praat verwacht ik niet dat je het ooit zal snappen
Ja, (alcohol)verslaving is een ziekte. Een geestesziekte. En die kan genezen worden, maar er zal altijd een kans op terugval bestaan, net zoals kanker terug kan keren, ook al ben je genezen verklaard.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh, lul niet. De man kampte met een alcoholverslaving, is natuurlijk ook een ziekte hè?
Jullie snotneuzen weten niet beter dus ik moet het je maar niet kwalijk nemen. Opgevoed met de gedachte dat geen enkel falen aan de mens te wijten is maar als een ziekte afgedaan kan worden.
Ik heb deze quote van wiki:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja, (alcohol)verslaving is een ziekte. Een geestesziekte. En die kan genezen worden, maar er zal altijd een kans op terugval bestaan, net zoals kanker terug kan keren, ook al ben je genezen verklaard.
Ziekte of falen? Maakt het echt wat uit? Maakt dat de ellende van zo iemand (en de ellende voor de nabestaanden) minder groot ofzo als je er aan ander "labeltje" op plakt? Ik denk zelf dat een verkéérd "labeltje" de ellende alleen maar gróter kan maken. Hoe dan ook, ik neem aan dat zelfs types zoals jij niet met droge ogen durven te beweren dat er een zekere lol uit zelfmoord (willen) plegen te behalen valtquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Joh, lul niet. De man kampte met een alcoholverslaving, is natuurlijk ook een ziekte hè?
Jullie snotneuzen weten niet beter dus ik moet het je maar niet kwalijk nemen. Opgevoed met de gedachte dat geen enkel falen aan de mens te wijten is maar als een ziekte afgedaan kan worden.
Nee, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ziekte of falen? Maakt het echt wat uit? Maakt dat de ellende van zo iemand (en de ellende voor de nabestaanden) minder groot ofzo als je er aan ander "labeltje" op plakt? Ik denk zelf dat een verkéérd "labeltje" de ellende alleen maar gróter kan maken. Hoe dan ook, ik neem aan dat zelfs types zoals jij niet met droge ogen durven te beweren dat er een zekere lol uit zelfmoord (willen) plegen te behalen valt
Prima, laten we jouw redenering even volgen. Zo iemand heeft het helemaal zelf in de hand dat hij zich zo waanzinnig kut voelt. Toch lukt het iemand blijkbaar écht niet omdat kut gevoel weg te krijgen, want iemand pleegt uiteindelijk zelfmoord. Zelfmoord dus... hoogstwaarschijnlijk zo'n beetje de moeilijkste daad die iemand kan verrichten, want zelfmoord plegen gaat tegen het allesoverheersende overlevingsinstinct van mensen (en ook dieren) in. Dat is niet de "easy way out", dat is de "hard way out". Wat is -in vredesnaam- het nut van zo'n houding als die van jou binnen dat plaatje?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee, ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt.
Ziekte of falen is nu net dat verschil waarbij we de eigen verantwoordelijkheid inwisselen voor de slachtofferrol
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |