abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:47:29 #51
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143573839
quote:
6s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Bovenstaande is een lok-quote.

Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel. :6 Zo en nu een biertje. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 01:32:07 ]
pi_143574020
Het is FOK!kers :(
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:57:31 #53
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143574296
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het is FOK!kers :(
:* :* Denk aan je hart!
  maandag 18 augustus 2014 @ 23:27:04 #54
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143575669
Heel spijtig, maar het SM PulseJet systeem is voor zover ik kan zien niet meer te downloaden. Ik kan het in elk geval nergens vinden. Heel jammer, want het is echt een van de vetste mods die ik heb. Een stukje over FAR, Procedural Wings en SM PulseJet heeft daarmee weinig zin, wanneer niemand de gebruikte mods kan downloaden. :{

Overigens zal ik later deze week nog wel een stukje schrijven, met plaatjes erbij, over het ontwerpen van vliegtuigen in Far. Procedural Wings blijft daarmee een tof iets om strakke vliegtuigen mee te maken. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:16:22 #55
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143577694
Mijn nieuwe Spaceshuttle, althans, de binnenkant van de cargobay.

Wie goed zoekt vind twee batterijen en twee dockingports die origineel in KSP zitten, de rest betreffen mods. Het grootste deel is de speespleen bestaande uit onderdelen uit de B9 mod-pack. Rechts zie je een printplaat uit de Flight Engineer mod en een wit blokje (info drive, uit de B9 mod). De infoDrive is een digitaal kladblok. Hierin kan je opschrijven welke functies je aan de sneltoetsen 1-9 hebt toegekend. Door in het spel op i te drukken, komt het spiekbriefje weer tevoorschijn. :-s) Verder zie je een grote rode perslucht tank uit de SM PulseJet mod. Eromheen zitten vier rode compressoren. Links van de grote rode tank zit een mini-kernreactor, afkomstig uit de Near Future Electronics-mod. De lampjes komen uit de Aviation-Flights Pack. De robot-arm is gemaakt met onderdelen uit de Infernal Robotics pack. Links zitten in een half boogje ook een serie harde schijven, om science data op te kunnen zetten. En als laatste: de mini-probe met bevat science uit diverse mod-packs die ik zo snel vergeten ben. Er zitten allerlei funky meters op + een mini-telescoop. :+

Het Ubercoole aan die PulseJet, is dat ik daarmee vrij eenvoudig in orbit kom zonder die gare motoren uit B9 of Ksp te hoeven gebruiken. Deze Shuttle kreeg ik in orbit zowel met als zonder FAR. Een vliegtuig is niet bedoeld als raket; raketmotoren op een vliegtuig maken zo'n toestel heel snel loodzwaar. De PulseJet mod houdt een toestel licht. :s)

UItschuiftest van de robotarm:

En de Shuttle in Space! :7

Overigens heb ik hierna pas de lampjes ingebouwd... maar dat terzijde. :@

Edit: yay, we hebben een variant met een langere cargobay. *O*

Ik had twee fuel-fuselage parts... een heb ik omgeruild voor meer cargobay. Leuk, genoeg ruimte nu om een serieuzere probe of Ruimtetelescoop te kunnen lanceren. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 01:39:24 ]
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 05:26:39 #56
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143580714
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Bovenstaande is een lok-quote.

Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel. :6 Zo en nu een biertje. *O*
Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:16 schreef zyx1981 het volgende:
Mijn nieuwe Spaceshuttle, althans, de binnenkant van de cargobay.
[ afbeelding ]
Wie goed zoekt vind twee batterijen en twee dockingports die origineel in KSP zitten, de rest betreffen mods. Het grootste deel is de speespleen bestaande uit onderdelen uit de B9 mod-pack. Rechts zie je een printplaat uit de Flight Engineer mod en een wit blokje (info drive, uit de B9 mod). De infoDrive is een digitaal kladblok. Hierin kan je opschrijven welke functies je aan de sneltoetsen 1-9 hebt toegekend. Door in het spel op i te drukken, komt het spiekbriefje weer tevoorschijn. :-s) Verder zie je een grote rode perslucht tank uit de SM PulseJet mod. Eromheen zitten vier rode compressoren. Links van de grote rode tank zit een mini-kernreactor, afkomstig uit de Near Future Electronics-mod. De lampjes komen uit de Aviation-Flights Pack. De robot-arm is gemaakt met onderdelen uit de Infernal Robotics pack. Links zitten in een half boogje ook een serie harde schijven, om science data op te kunnen zetten. En als laatste: de mini-probe met bevat science uit diverse mod-packs die ik zo snel vergeten ben. Er zitten allerlei funky meters op + een mini-telescoop. :+

Het Ubercoole aan die PulseJet, is dat ik daarmee vrij eenvoudig in orbit kom zonder die gare motoren uit B9 of Ksp te hoeven gebruiken. Deze Shuttle kreeg ik in orbit zowel met als zonder FAR. Een vliegtuig is niet bedoeld als raket; raketmotoren op een vliegtuig maken zo'n toestel heel snel loodzwaar. De PulseJet mod houdt een toestel licht. :s)

UItschuiftest van de robotarm:
[ afbeelding ]

En de Shuttle in Space! :7
[ afbeelding ]
Overigens heb ik hierna pas de lampjes ingebouwd... maar dat terzijde. :@

Edit: yay, we hebben een variant met een langere cargobay. *O*
[ afbeelding ]
Ik had twee fuel-fuselage parts... een heb ik omgeruild voor meer cargobay. Leuk, genoeg ruimte nu om een serieuzere probe of Ruimtetelescoop te kunnen lanceren. :s)
Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen. :P
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:29:44 #57
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143583088
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

[..]

Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen. :P
Thanx :s)

Een orange tank... ja waarom ook niet. _O- Eens kijken of dat ook lukt...... :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:58 #58
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143585371
Een volle he.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:05:26 #59
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143585698
pi_143586659
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:55 schreef Kutmanager het volgende:
Een volle he.
:D ik ga eerst een kss bouwen
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:57:50 #61
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143596201
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

[..]

Yay, het is me gelukt om een volle orange tank met een SSTO in orbit te krijgen. *O*

SPOILER
En heel eerlijk, de 20 iteraties voor deze geslaagde vlucht zagen er ongeveer zo uit......
SPOILER
Bonusfoto: Bob inspecteert de instrumenten- en machinekamer. :s)
SPOILER
Edit: na wat prutsen lukte het me toch om de Shuttle van betere vleugels te kunnen voorzien. Nu lijkt het ook meer een Shuttle, dan een passagiersvliegtuig. :D Gelijk ook maar de cargobay verlengt van 14 naar 16 meter, zodat er nu 1,5 oranje tank in past + een robotarm + engine/instrumenten gedeelte.

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 19:06:32 ]
pi_143603262
Godver, deel 2 van het KSS bijna bij het KSS. afstand 50 meter, ik wil mn module loskoppelen en de sat richten op het kss ivm remote tech. KUT TERING geen comms gebouwd :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:28:53 #63
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143613382
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m. :7 Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank _O- ) voor een idee van schaal. :Y

pi_143618334
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m. :7 Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank _O- ) voor een idee van schaal. :Y

[ afbeelding ]
Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.

Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.

Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.

Daarom vind ik het een soort van cheatish.
pi_143619391
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:

[ afbeelding ]
Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:23:32 #66
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621115
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 04:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.

Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.

Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.

Daarom vind ik het een soort van cheatish.
KSP draait om de fun. :Y Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat. :s) En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe. 8-)

Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd. :+ Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:32:58 #67
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621316
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 04:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Goed punt.
Psst, pas die OP eens aan. Anders heb ik voor niks dat KSP-opstel getypt. O-) :Y
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:38:22 #68
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:48 schreef Reintji het volgende:

[..]

Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?
De hoofdonderdelen van al die shuttels zijn stock-KSP in combinatie met B9. Daar je een vrachtruim hebt en shuttles aerodynamisch horen te zijn, verwerk ik alle benodigde spullen voor de energievoorziening in het vrachtruim. In de shuttles stop ik een kleine kernreactor voor de stroomvoorziening tijdens de vlucht, deze is afkomstig uit de Goodspeed mod. Near Future Electronics geeft een set toffe zonnepanelen die ik graag gebruik. Voor de engines gebruik ik de SM PulseJet mod, maar die is voor zover ik weet nu nergens meer te downloaden. De robotarm heb ik gemaakt met Infernal Robotics. KSP-Moderator Romfarer biedt echter ook een mod waarin twee complete robotarmen in zitten.

Kortom: met KSP + B9 kom je zeer ver bij het bouwen van shuttles. *O*
pi_143623073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:23 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

KSP draait om de fun. :Y Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat. :s) En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe. 8-)

Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd. :+ Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten. :') :+

Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines erop :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:56:02 #70
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143623272
quote:
6s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:48 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten. :') :+

Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines erop :P
Geen 4 maar 8 engines, ook 4 aan de onderkant. :s) Maar je hebt gelijk; ze zijn zwaar uit proportie. :') Die grootste shuttle + die met de Boeing-vleugels vielen in Far in de lucht ook compleet uit elkaar, nog voor het einde van de landingsbaan.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:56:36 #71
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143665769
Ik heb vanmorgen een poging gedaan om een KSP replica te maken van de F22. Hij ziet er nog best aardig uit. :Y Onderstaande afbeeldingen + spoiler is afkomstig uit KSP 0.23 zonder Far.

In KSP zonder Far zijn de specs (670m/2 op 20km) ruim haalbaar. :Y

Zoals je in onderstaande spoiler kan zien is deze F22 ook best wendbaar. :7

SPOILER
Totdat je FAR aanzet natuurlijk, dik drama alom :') In de spoiler hieronder staan drie afbeeldingen die uit KSP 0.23 mét FAR komen. Het grote verschil is dat FAR geen beweegbare vleugels uit het Procedural Wings Mod pack toestaat. Deze heb ik moeten vervangen door stock KSP-beweegbare vleugels. Het ziet er wel iets minder strak uit. Het origineel vliegt in het echt net geen mach 2. In Far kwam ik helaas niet verder dan mach 0.9... daarna kwam de onoverkoombare stall... :s)

SPOILER
Het had allemaal nog wel wat netter gekund, maar dat kost zoveel tijd. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 21-08-2014 16:05:55 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:02:33 #73
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:27:46 #74
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_143767457
Beetje rondvliegen in Winterwonderland met noorderlicht erbij. Het vliegtuig is behoorlijk efficiënt en kan in een omloopbaan komen waarbij minder dan 50% van totale brandstofvoorraad wordt verbruikt. Meeste onderdelen komen overigens van SP+ (Space Plane Plus), maar motor is een standaard RAPIER :+

pi_143768364
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom? :')_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')