abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143327213



Kerbal Space Program is een spel wat in ontwikkeling is, waarbij je een crew van Kerbals de ruimte in probeert te krijgen. Of op verschrikkelijke wijze ergens halverwege de dampkring laat ontploffen. Of als een soort belachelijke torpedo over het land laat schieten. Of ongeduldig 5 minuten op het lanceerplatform laat staan omdat de boel te zwaar is.

Door ontkoppelaars te gebruiken creëer je fases voor je raket: eerst gaan de onderste zware raketten de eerste zet richting de zon geven, dan de volgende, etc, tot je bij je cockpit plus parachuutje aankomt.

Het zelf maken van raketten gaat echt geweldig simpel, en het forum van de officiele website staat vol downloadbare onderdelen om de boel nog uitgebreider te maken :P

http://kerbalspaceprogram.com/




Noemenswaardige mods:



Orbiting voor dummies:

Deel 1: GAM / Kerbal Space Program!
Deel 2: GAM / Kerbal Space Program! #2
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143327219
ik ga woensdag even een vette OP maken.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51:58 #3
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143428690
Wie haalt me in? Mach 4.3 met een onbemande Droon terwijl FAR aan staat. :7



KSP: 0.23
Gebruikte mods (in dit model): Far, B9.

Bonusplaat: mijn 1e bemande toestel die onder het strenge regime van FAR stabiel vloog. *O*

Gebruikte mods (in dit model): Far, B9, PulseJet, Procedural Wings.

Overigens kan ik airbrakes sterk aanraden, wanneer een stall dreigt kun je op die manier middels de extra drag een toestel weer met zijn neus in de goede richting trekken. Wanneer je eenmaal spint... kun je echter niet meer doen dan popcorn pakken en toekijken.

*Waar blijft de bail-out mod, waarmee Kerbals uit een neerstortend vliegtuig kunnen springen? Dat zou vet zijn. :9~
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:57:07 #4
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143431598
Gewonnen!! :D Van mezelf dan hé. Kijk en huiver: mach 15, bovenin de atmosfeer. ~O>

Het is bovenstaande vliegtuigje met aangepaste vleugels (korter, zwaartepunt meer naar achteren).

Wel jammer alleen dat ik daarna in een baan om de zon zat. :') _O-

Edit: na wat proberen heb ik dit vliegtuigje in een stabiele orbit (130km) gekregen. :+

Ik moest iedereen nog de groeten doen van Jebediah. :Y Trusten! :W

[ Bericht 13% gewijzigd door zyx1981 op 14-08-2014 23:15:51 ]
pi_143431619
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:00 schreef Kutmanager het volgende:
ik ga woensdag even een vette OP maken.
Nou }:|
pi_143432027
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Nou }:|
Ohja. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143432058
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:07 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ohja. :')
o|O
pi_143432391
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

o|O
Komt goed, maar wordt gewoon een flinke klus, eerst een mooie OP maken, dan goeie tutorials erbij zoeken voor achter een spoiler, dan goeie mods met uitleg van wat ze doen achter een spoiler.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143432482
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:15 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Komt goed, maar wordt gewoon een flinke klus, eerst een mooie OP maken, dan goeie tutorials erbij zoeken voor achter een spoiler, dan goeie mods met uitleg van wat ze doen achter een spoiler.
Dit topic is sneller vol :+
pi_143432553
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dit topic is sneller vol :+
Wellicht.

Maargoed, iedereen kan natuurlijk een stukje over een bepaalde mod schrijven, dan knal ik dat er gewoon bij. Of dacht je dat ik alles in m'n eentje ging doen? :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143432647
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:19 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Wellicht.

Maargoed, iedereen kan natuurlijk een stukje over een bepaalde mod schrijven, dan knal ik dat er gewoon bij. Of dacht je dat ik alles in m'n eentje ging doen? :')
Die verwachting heb je wel geschept B-)
pi_143432748
Ik speel zonder mods, zal ik daar wat over schrijven?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:05:15 #13
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143434372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:24 schreef Reintji het volgende:
Ik speel zonder mods, zal ik daar wat over schrijven?
Sure, stock ksp is natuurlijk ook nog steeds fantastisch. Ik kan helaas niet meer zonder mods. ;(
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:06:33 #14
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143434422
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Die verwachting heb je wel geschept B-)
Ik wil iig verschillende subkopjes maken. Flight control mods, gimmicks zoals enhanced navball, parts mods, retexture mods enzovoorts.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:00:05 #15
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143435669
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:06 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik wil iig verschillende subkopjes maken. Flight control mods, gimmicks zoals enhanced navball, parts mods, retexture mods enzovoorts.
Ik schrijf dit weekend wel een stukje over die PulseJet motor icm FAR en die Procedural Wings. Leuke combi. :Y Morgen post ik wel wat ik vanaaf uitspookte. Iets met op slechts vliegtuigbrandstof in een baan om de Mun en weer naar huis. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door zyx1981 op 15-08-2014 01:07:49 ]
pi_143471075
Ben er maar weer eens semi serieus mee begonnen. 64 bit eruit getyft, want die shit is nog onstabieler dan een olifant op een eenwieler op een ijsschots in een orkaan. Echt genant eigenlijk. :')





Deze SSTO haalde net geen stabiele orbit. Wel een prima vliegtuig om te zien al zeg ik het zelf.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143489413
Godver, remote tech2 werkt niet bij mij ;(
pi_143491779
Poging 2, het een en ander aangepast, nu wel stable orbit.



Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143492013
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:39 schreef Kutmanager het volgende:
Poging 2, het een en ander aangepast, nu wel stable orbit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Werkt remote tech 2 bij jou?
pi_143492022
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Werkt remote tech 2 bij jou?
Remote tech. :') Kutmod.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143492051
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 21:47 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Remote tech. :') Kutmod.
Nee man, ik vind zulke uitdagingen tof :')
  zondag 17 augustus 2014 @ 12:02:04 #22
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143504560
Voor wie een vliegtuig wil bouwen, maar even geen inspiratie heeft:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_experimental_aircraft

Alhoewel ikzelf de Russische toestellen nog wel het coolst vind:
http://en.wikipedia.org/w(...)et_Union_and_the_CIS

Zeker leuk ook als je bedenkt hoe de Russen vliegtuigen bouwden: KSP-style (op de gok). :7
pi_143505229
Ik hou het bij de spaceshuttle (kso mod). :P
pi_143514124
Kerbal Space Program is G.

Ik snap er alleen niets van ;(
pi_143514228
Zo satelliet 1 in de lucht. Nu uit dokteren wanneer ik weer een launch moet doen om 1/8 verder te gaan :')
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:10:05 #26
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143515162
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zo satelliet 1 in de lucht. Nu uit dokteren wanneer ik weer een launch moet doen om 1/8 verder te gaan :')
Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.

http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:_Basic_Orbiting_(Technical)

Dus voorbeeld: je wilt je sattelieten in 100 km orbit hebben, dan is je orbital period 32:38,1 minuten oftewel 1858,1 seconden. Je wil voor je satelliet launcher (met alle 8 de probes) dus een periapsis van 100 km en een apoapsis die een orbital period van 9/8 * 1858,1 sec = 2202,9 sec geeft. Dat kan je allemaal aflezen in engineer redux. Vervolgens launch je elke orbit een satelliet op periapsis, en doe je een kleine burn met de satelliet om de apoapsis ook naar 100 km te krijgen. Het hoeft allemaal niet heel precies, als de orbital period maar gelijk is. Als je een licht elliptische orbit krijgt (bijvoorbeeld periap 98 en apoaps 102) dan is er niks aan de hand want dan is je orbital period nog steeds even groot en zullen ze dus altijd in dezelfde hoek relatief aan elkaar en aan kerbin blijven orbitten.

Overigens heb je geen 8 satellieten nodig. Afhankelijk van je hoogte is 3, 4 of 5 meer dan genoeg en het is veel minder werk.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143518137
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:10 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Installeer engineer redux, dan launch je een apparaat met 8 satellieten in een orbit die aan periapsis gewenste hoogte heeft en aan apoapsis orbitsnelheid +1/8.

http://wiki.kerbalspaceprogram.com/wiki/Tutorial:_Basic_Orbiting_(Technical)

Dus voorbeeld: je wilt je sattelieten in 100 km orbit hebben, dan is je orbital period 32:38,1 minuten oftewel 1858,1 seconden. Je wil voor je satelliet launcher (met alle 8 de probes) dus een periapsis van 100 km en een apoapsis die een orbital period van 9/8 * 1858,1 sec = 2202,9 sec geeft. Dat kan je allemaal aflezen in engineer redux. Vervolgens launch je elke orbit een satelliet op periapsis, en doe je een kleine burn met de satelliet om de apoapsis ook naar 100 km te krijgen. Het hoeft allemaal niet heel precies, als de orbital period maar gelijk is. Als je een licht elliptische orbit krijgt (bijvoorbeeld periap 98 en apoaps 102) dan is er niks aan de hand want dan is je orbital period nog steeds even groot en zullen ze dus altijd in dezelfde hoek relatief aan elkaar en aan kerbin blijven orbitten.

Overigens heb je geen 8 satellieten nodig. Afhankelijk van je hoogte is 3, 4 of 5 meer dan genoeg en het is veel minder werk.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:20:13 #28
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143518507
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Probeer het nou maar. :')



Dit was toen mijn netwerk. Kijk naar die binnenste ring, bijna een perfecte vijfhoek, dat heb ik met die techniek gedaan. Die 3 relay probes heb ik op goed geluk gedaan, en zoals je ziet heb ik die verneukt. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143518592
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:20 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Probeer het nou maar. :')

[ afbeelding ]

Dit was toen mijn netwerk. Kijk naar die binnenste ring, bijna een perfecte vijfhoek, dat heb ik met die techniek gedaan. Die 3 relay probes heb ik op goed geluk gedaan, en zoals je ziet heb ik die verneukt. :')
_O-
Dan ga ik een raket maken die 5 satellieten kan vervoeren :')
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:22:22 #30
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143518627
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

_O-
Dan ga ik een raket maken die 5 satellieten kan vervoeren :')
Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.

Je moet ze wel launchen met een kerbal in de launch vehicle, want als je nog geen netwerk hebt werkt het dus niet als je geen kerbal bij hebt.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143518669
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:22 schreef Kutmanager het volgende:

[..]


Zo moeilijk is het niet, die probejes kunnen echt mini zijn he. Als je al wat anders hebt unlocked dan die ronde probe body dan kun je ze gewoon stacken met separators.
Mijn satellieten zijn zo groot :')

ik heb namelijk ook de gps mod :')
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:36:51 #32
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143519210
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Mijn satellieten zijn zo groot :')

ik heb namelijk ook de gps mod :')
Die heeft geen extra parts toch?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143519805
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:36 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Die heeft geen extra parts toch?
Niet hele grote delen nee :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:00:27 #34
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143520315
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Niet hele grote delen nee :P
Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143520910
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:00 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nou dan. Net ook even zitten kijken en je hebt voor gps andere orbits nodig dan voor remote tech, dus het kan op zich allemaal prima.
Ik wou alles op elke sat plaatsen :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:16:39 #36
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143521041
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ik wou alles op elke sat plaatsen :P
Dat is behoorlijk nutteloos.

Als ik jou was zou ik 2 raketten/spaceplanes maken. 1 met remote tech probes die in een baan om de evenaar zijn en 1 die je 6 keer launched met elk 3 gps probes op verschillende inclinations.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143521104
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:16 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk nutteloos.
Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte in :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:19:55 #38
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143521215
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Want, elke sat heeft comm nodig, en dan plaats ik ook een GPS zender. Neemt bijna geen ruimte in :P
Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.

Maargoed, maakt natuurlijk verder ook niks uit, maar als je het in career doet dan doe je het waarschijnlijk al vrij vroeg en heb je dus nog weinig funds.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143522006
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nee gps heeft dus geen comms nodig. Ik weet niet of je weet hoe GPS werkt, maar dat gaat ook via radiogolven dus dat klopt verder wel, maar in ksp werkt het niet zo. Als je de probe GPS blablabla noemt dan zou het al moeten werken.

Maargoed, maakt natuurlijk verder ook niks uit, maar als je het in career doet dan doe je het waarschijnlijk al vrij vroeg en heb je dus nog weinig funds.
Ik speel in sandbox-modus. Te lui om alles te gaan unlocken :')
pi_143522029
quote:
6s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Kutmanager het volgende:

[..]
Nee gps heeft dus geen comms nodig.
Met Remote Tech 2 wel :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:41:02 #41
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143522245
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Met Remote Tech 2 wel :P
Oh oke, wist niet dat die zo samen geïntegreerd waren.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143522942
Godver, ik krijg mn hoek niet goed, dus ik heb nu minimaal 6 satellieten nodig :')
pi_143532041
pi_143565555


Op 200 KM :+
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:56:27 #45
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143565834
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[ afbeelding ]

Op 200 KM :+
Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143565986
quote:
6s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Je weet zeker dat orbit time precies hetzelfde is? Anders als je een minuut 100000 x time accelerate kunnen ze dus out of sync raken.
Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuut :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 20:04:11 #47
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143566182
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat heb ik net gedaan, ik had er nog 2 na 1 minuut :')
Hahahaha (sardonische lach) _O-

Sorry :@
pi_143566241
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:04 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Hahahaha (sardonische lach) _O-

Sorry :@
Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet vol :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:02:57 #49
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143568773
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Thank god for quik save. Na die versnelling zat ik in jaar 10. Zolang houden mijn save-games het toch niet vol :')
Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143569187
quote:
6s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Ik redt de mun met pijn en moeite :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:47:29 #51
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143573839
quote:
6s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:02 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Totdat je naar Jool ofzo gaat.
Bovenstaande is een lok-quote.

Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel. :6 Zo en nu een biertje. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 01:32:07 ]
pi_143574020
Het is FOK!kers :(
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:57:31 #53
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143574296
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het is FOK!kers :(
:* :* Denk aan je hart!
  maandag 18 augustus 2014 @ 23:27:04 #54
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143575669
Heel spijtig, maar het SM PulseJet systeem is voor zover ik kan zien niet meer te downloaden. Ik kan het in elk geval nergens vinden. Heel jammer, want het is echt een van de vetste mods die ik heb. Een stukje over FAR, Procedural Wings en SM PulseJet heeft daarmee weinig zin, wanneer niemand de gebruikte mods kan downloaden. :{

Overigens zal ik later deze week nog wel een stukje schrijven, met plaatjes erbij, over het ontwerpen van vliegtuigen in Far. Procedural Wings blijft daarmee een tof iets om strakke vliegtuigen mee te maken. :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:16:22 #55
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143577694
Mijn nieuwe Spaceshuttle, althans, de binnenkant van de cargobay.

Wie goed zoekt vind twee batterijen en twee dockingports die origineel in KSP zitten, de rest betreffen mods. Het grootste deel is de speespleen bestaande uit onderdelen uit de B9 mod-pack. Rechts zie je een printplaat uit de Flight Engineer mod en een wit blokje (info drive, uit de B9 mod). De infoDrive is een digitaal kladblok. Hierin kan je opschrijven welke functies je aan de sneltoetsen 1-9 hebt toegekend. Door in het spel op i te drukken, komt het spiekbriefje weer tevoorschijn. :-s) Verder zie je een grote rode perslucht tank uit de SM PulseJet mod. Eromheen zitten vier rode compressoren. Links van de grote rode tank zit een mini-kernreactor, afkomstig uit de Near Future Electronics-mod. De lampjes komen uit de Aviation-Flights Pack. De robot-arm is gemaakt met onderdelen uit de Infernal Robotics pack. Links zitten in een half boogje ook een serie harde schijven, om science data op te kunnen zetten. En als laatste: de mini-probe met bevat science uit diverse mod-packs die ik zo snel vergeten ben. Er zitten allerlei funky meters op + een mini-telescoop. :+

Het Ubercoole aan die PulseJet, is dat ik daarmee vrij eenvoudig in orbit kom zonder die gare motoren uit B9 of Ksp te hoeven gebruiken. Deze Shuttle kreeg ik in orbit zowel met als zonder FAR. Een vliegtuig is niet bedoeld als raket; raketmotoren op een vliegtuig maken zo'n toestel heel snel loodzwaar. De PulseJet mod houdt een toestel licht. :s)

UItschuiftest van de robotarm:


En de Shuttle in Space! :7

Overigens heb ik hierna pas de lampjes ingebouwd... maar dat terzijde. :@

Edit: yay, we hebben een variant met een langere cargobay. *O*

Ik had twee fuel-fuselage parts... een heb ik omgeruild voor meer cargobay. Leuk, genoeg ruimte nu om een serieuzere probe of Ruimtetelescoop te kunnen lanceren. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 01:39:24 ]
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 05:26:39 #56
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143580714
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:47 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

Bovenstaande is een lok-quote.

Hey K*tmanager, kan je de OP aanpasssen? Heb alvast een inleiding getypt voor bij de vele mods... het leek me leuk als gebruikers wat vertellen over de mods die zij zelf gebruiken. Het verzoek aan ander is: graag linkjes toevoegen naar waar je die mods kan downloaden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nu twee weken vakantie. Dus ja, tijd teveel. :6 Zo en nu een biertje. *O*
Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 00:16 schreef zyx1981 het volgende:
Mijn nieuwe Spaceshuttle, althans, de binnenkant van de cargobay.
[ afbeelding ]
Wie goed zoekt vind twee batterijen en twee dockingports die origineel in KSP zitten, de rest betreffen mods. Het grootste deel is de speespleen bestaande uit onderdelen uit de B9 mod-pack. Rechts zie je een printplaat uit de Flight Engineer mod en een wit blokje (info drive, uit de B9 mod). De infoDrive is een digitaal kladblok. Hierin kan je opschrijven welke functies je aan de sneltoetsen 1-9 hebt toegekend. Door in het spel op i te drukken, komt het spiekbriefje weer tevoorschijn. :-s) Verder zie je een grote rode perslucht tank uit de SM PulseJet mod. Eromheen zitten vier rode compressoren. Links van de grote rode tank zit een mini-kernreactor, afkomstig uit de Near Future Electronics-mod. De lampjes komen uit de Aviation-Flights Pack. De robot-arm is gemaakt met onderdelen uit de Infernal Robotics pack. Links zitten in een half boogje ook een serie harde schijven, om science data op te kunnen zetten. En als laatste: de mini-probe met bevat science uit diverse mod-packs die ik zo snel vergeten ben. Er zitten allerlei funky meters op + een mini-telescoop. :+

Het Ubercoole aan die PulseJet, is dat ik daarmee vrij eenvoudig in orbit kom zonder die gare motoren uit B9 of Ksp te hoeven gebruiken. Deze Shuttle kreeg ik in orbit zowel met als zonder FAR. Een vliegtuig is niet bedoeld als raket; raketmotoren op een vliegtuig maken zo'n toestel heel snel loodzwaar. De PulseJet mod houdt een toestel licht. :s)

UItschuiftest van de robotarm:
[ afbeelding ]

En de Shuttle in Space! :7
[ afbeelding ]
Overigens heb ik hierna pas de lampjes ingebouwd... maar dat terzijde. :@

Edit: yay, we hebben een variant met een langere cargobay. *O*
[ afbeelding ]
Ik had twee fuel-fuselage parts... een heb ik omgeruild voor meer cargobay. Leuk, genoeg ruimte nu om een serieuzere probe of Ruimtetelescoop te kunnen lanceren. :s)
Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen. :P
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:29:44 #57
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143583088
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.

[..]

Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen. :P
Thanx :s)

Een orange tank... ja waarom ook niet. _O- Eens kijken of dat ook lukt...... :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:58 #58
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143585371
Een volle he.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:05:26 #59
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143585698
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143586659
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:55 schreef Kutmanager het volgende:
Een volle he.
:D ik ga eerst een kss bouwen
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:57:50 #61
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143596201
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 05:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Goed bezig, zet het erin als ik weer neuchter ben.

[..]

Nice, maar een shuttle is natuurlijk pas echt geslaagd als je een orange tank in orbit kan brengen. :P
Yay, het is me gelukt om een volle orange tank met een SSTO in orbit te krijgen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heel eerlijk, de 20 iteraties voor deze geslaagde vlucht zagen er ongeveer zo uit......
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonusfoto: Bob inspecteert de instrumenten- en machinekamer. :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: na wat prutsen lukte het me toch om de Shuttle van betere vleugels te kunnen voorzien. Nu lijkt het ook meer een Shuttle, dan een passagiersvliegtuig. :D Gelijk ook maar de cargobay verlengt van 14 naar 16 meter, zodat er nu 1,5 oranje tank in past + een robotarm + engine/instrumenten gedeelte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door zyx1981 op 19-08-2014 19:06:32 ]
pi_143603262
Godver, deel 2 van het KSS bijna bij het KSS. afstand 50 meter, ik wil mn module loskoppelen en de sat richten op het kss ivm remote tech. KUT TERING geen comms gebouwd :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:28:53 #63
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143613382
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m. :7 Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank _O- ) voor een idee van schaal. :Y

pi_143618334
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m. :7 Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank _O- ) voor een idee van schaal. :Y

[ afbeelding ]
Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.

Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.

Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.

Daarom vind ik het een soort van cheatish.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143619391
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:28 schreef zyx1981 het volgende:
Zo ik ben er nu wel klaar mee, hehe. Bij deze het eindresultaat van 1 weggegooide dag van mijn leven: een groepsfoto van mijn space shuttles. Rechtsonder de kleinste... met meer een luik met science wat open kan, dan echt een Cargobay... Middenonderin met de Boeing-vleugels het toestel wat ik in een baan om de Mun heb gebracht. Linksboven twee verlengde versies van de Mun-shuttle met detlavleugels. De grootste shuttle heeft nu een cargobay van 24m. :7 Zie ook het oranje tankje (die hele grote oranje Rockomax-tank _O- ) voor een idee van schaal. :Y

[ afbeelding ]
Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:23:32 #66
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621115
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 04:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Niet om je te beledigen ofzo verder maar ik moet zeggen dat ik die pulsejets wel een beetje lafjes vind. Ik bedoel, zo'n grote apparaten in orbit brengen met zo'n kleine en weinig engines, echt onzin gewoon.

Daarbij klopt het ingenieur technisch gezien (ja het is mijn opleiding) totaal niet, aangezien in het echt pulsejets echt zo'n beetje de meest onefficiënte motoren zijn die een traditionele verbrandingsreactie gebruiken en daarnaast, wat wellicht nog veel belangrijker is, helemaal niet functioneren boven mach 1, dus je kan er helemaal geen orbit mee halen.

Mooi dat het lukt hoor, daar niet van, maar als ik een dag (2 dagen wellicht) de tijd heb maak ik een shuttle met dezelfde capaciteit met slechts turbo/ramjets en atomic engines.

Daarom vind ik het een soort van cheatish.
KSP draait om de fun. :Y Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat. :s) En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe. 8-)

Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd. :+ Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:32:58 #67
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621316
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 04:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Goed punt.
Psst, pas die OP eens aan. Anders heb ik voor niks dat KSP-opstel getypt. O-) :Y
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:38:22 #68
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143621418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:48 schreef Reintji het volgende:

[..]

Leuk gedaan! Welke mods zijn dit qua shuttle parts en robot arm?
De hoofdonderdelen van al die shuttels zijn stock-KSP in combinatie met B9. Daar je een vrachtruim hebt en shuttles aerodynamisch horen te zijn, verwerk ik alle benodigde spullen voor de energievoorziening in het vrachtruim. In de shuttles stop ik een kleine kernreactor voor de stroomvoorziening tijdens de vlucht, deze is afkomstig uit de Goodspeed mod. Near Future Electronics geeft een set toffe zonnepanelen die ik graag gebruik. Voor de engines gebruik ik de SM PulseJet mod, maar die is voor zover ik weet nu nergens meer te downloaden. De robotarm heb ik gemaakt met Infernal Robotics. KSP-Moderator Romfarer biedt echter ook een mod waarin twee complete robotarmen in zitten.

Kortom: met KSP + B9 kom je zeer ver bij het bouwen van shuttles. *O*
pi_143623073
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:23 schreef zyx1981 het volgende:

[..]

KSP draait om de fun. :Y Natuurlijk ga ik proberen die shuttles door te ontwikkelen, daarom heb ik ook een ModPack met spaceshuttle motoren neergeladen. Maar het is ook wel fijn dat iets een keer lukt, in plaats van een experiment wat eindigt in een verloren dag zonder resultaat. :s) En natuurlijk hoor je niet om de Mun te kunnen vliegen, whehehehe. 8-)

Zelf ben ik civiel ingenieur; ik hou wel van een hoog detailniveau en enige realisme. Geef het tijd. :+ Als KSP echter te realistisch wordt, ben je maanden bezig met het ontwikkelen van een raket / shuttle.... en dat gaat weer ten koste van de fun van een spel. In één avondje met satellieten spelen en landen op de Mun moet blijven kunnen.
Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten. :') :+

Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines erop :P
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:56:02 #70
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143623272
quote:
6s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:48 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja je hebt ook gelijk natuurlijk, ik was dronken aan het ranten. :') :+

Het valt op die foto gewoon op, massive apparaten en dan 4 van die kleine engines erop :P
Geen 4 maar 8 engines, ook 4 aan de onderkant. :s) Maar je hebt gelijk; ze zijn zwaar uit proportie. :') Die grootste shuttle + die met de Boeing-vleugels vielen in Far in de lucht ook compleet uit elkaar, nog voor het einde van de landingsbaan.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:56:36 #71
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
pi_143665769
Ik heb vanmorgen een poging gedaan om een KSP replica te maken van de F22. Hij ziet er nog best aardig uit. :Y Onderstaande afbeeldingen + spoiler is afkomstig uit KSP 0.23 zonder Far.



In KSP zonder Far zijn de specs (670m/2 op 20km) ruim haalbaar. :Y

Zoals je in onderstaande spoiler kan zien is deze F22 ook best wendbaar. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Totdat je FAR aanzet natuurlijk, dik drama alom :') In de spoiler hieronder staan drie afbeeldingen die uit KSP 0.23 mét FAR komen. Het grote verschil is dat FAR geen beweegbare vleugels uit het Procedural Wings Mod pack toestaat. Deze heb ik moeten vervangen door stock KSP-beweegbare vleugels. Het ziet er wel iets minder strak uit. Het origineel vliegt in het echt net geen mach 2. In Far kwam ik helaas niet verder dan mach 0.9... daarna kwam de onoverkoombare stall... :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het had allemaal nog wel wat netter gekund, maar dat kost zoveel tijd. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door zyx1981 op 21-08-2014 16:05:55 ]
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:02:33 #73
213785 zyx1981
Pepernoten iemand?
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:27:46 #74
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_143767457
Beetje rondvliegen in Winterwonderland met noorderlicht erbij. Het vliegtuig is behoorlijk efficiënt en kan in een omloopbaan komen waarbij minder dan 50% van totale brandstofvoorraad wordt verbruikt. Meeste onderdelen komen overigens van SP+ (Space Plane Plus), maar motor is een standaard RAPIER :+


pi_143768364
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom? :')_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:03:22 #76
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768447
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:00 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom? :')_!
En dat noemt zichzelf een beta. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143768465
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

En dat noemt zichzelf een beta. :')
Jongen, op 35.000 m hoogte ja. In KPS is dat al halve ruimte. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143768550
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

En dat noemt zichzelf een beta. :')
_O- _O_
pi_143768561
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:00 schreef Rezania het volgende:
Ligt het nou aan mij of ontbreek alle logica bij missies? Ik moest een parachute testen, op een hoogte van 35.000 meter, terwijl ik 700 m/s ging. Waarom? :')_!
Het word pas leuk als je iets op de grond moet testen :P
pi_143768569
Oké stelletje wijsneuzen, leg mij dan eens uit wat het nut is van het testen van een booster terwijl je raket in het water ligt? :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:07:01 #81
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768573
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:03 schreef Rezania het volgende:

[..]

Jongen, op 35.000 m hoogte ja. In KPS is dat al halve ruimte. :')
Ja, dus? Op 35000 meter begin je in de "dikkere" atmosfeer te komen, en zal je parachute dus significante drag gaan creëren. Als je dan 700 m/s gaat (ongeveer mach 2) dan is het wel belangrijk om te weten of de kerbals niet doodgaan aan de G krachten die er op dat toestel komen te staan door de wellicht hoge versnelling.

Dat is dus wat je test. Is hartstikke normaal, zou zomaar een echte test kunnen zijn, al kan je het in het echt natuurlijk wel berekenen.

Wat nog plausibeler is, is dat er getest moet worden of de parachute op die hoogte met die snelheid op de juiste manier opent, want dat kan je uberhaupt niet simuleren.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143768590
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:07 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja, dus? Op 35000 meter begin je in de "dikkere" atmosfeer te komen, en zal je parachute dus significante drag gaan creëren. Als je dan 700 m/s gaat (ongeveer mach 2) dan is het wel belangrijk om te weten of de kerbals niet doodgaan aan de G krachten die er op dat toestel komen te staan door de wellicht hoge versnelling.

Dat is dus wat je test. Is hartstikke normaal, zou zomaar een echte test kunnen zijn, al kan je het in het echt natuurlijk wel berekenen.

Wat nog plausibeler is, is dat er getest moet worden of de parachute op die hoogte met die snelheid op de juiste manier opent, want dat kan je uberhaupt niet simuleren.
Oh.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:08:22 #83
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768601
quote:
16s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:06 schreef Rezania het volgende:
Oké stelletje wijsneuzen, leg mij dan eens uit wat het nut is van het testen van een booster terwijl je raket in het water ligt? :{w
Ja natuurlijk gaat dat nergens over, maar je vroeg waarom dit specifieke geval nuttig is, en in het echt is een parachute testen misschien wel een van de belangrijkste dingen die er zijn. Tenzij je met een plamuurmes de astronauten van de grond wilt schrapen.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143768611
Maar ehhhh:



Science!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:09:14 #85
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768639
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:08 schreef Rezania het volgende:
Maar ehhhh:

[ afbeelding ]

Science!
Altijd 3 landing legs gebruiken, is stabieler dan 4 op ongelijke ondergrond.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143768696
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:09 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Altijd 3 landing legs gebruiken, is stabieler dan 4 op ongelijke ondergrond.
Oh, dat verklaart wel een hoop problemen ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143768714
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:08 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja natuurlijk gaat dat nergens over, maar je vroeg waarom dit specifieke geval nuttig is, en in het echt is een parachute testen misschien wel een van de belangrijkste dingen die er zijn. Tenzij je met een plamuurmes de astronauten van de grond wilt schrapen.
Dan nog, ik blijf geloven dat de helft van die missies geen logica bevat. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:11:26 #88
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768731
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, dat verklaart wel een hoop problemen ja.
Zie het als een tafel met 1 te korte poot. Dat wiebelt ook altijd als een gek.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:11:41 #89
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143768734
quote:
16s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dan nog, ik blijf geloven dat de helft van die missies geen logica bevat. :{w
Het is ksp.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143768747
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:11 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Het is ksp.
Daarom juist!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143768776
Dus, nu nog terug zien te komen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143769004
quote:
9s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:12 schreef Rezania het volgende:
Dus, nu nog terug zien te komen. :')
alt+f12 :P
pi_143769024
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

alt+f12 :P
:') Mechjeb is de enige 'cheat' die ik gebruik. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:22:02 #94
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143769079
quote:
9s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:12 schreef Rezania het volgende:
Dus, nu nog terug zien te komen. :')
Gaat je ook niet lukken met dat zielige hoopje fuel van je.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_143769094
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:22 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gaat je ook niet lukken met dat zielige hoopje fuel van je.
Was me bijna gelukt ja, op 1 miljoen kilometer na. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143769122
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Was me bijna gelukt ja, op 1 miljoen kilometer na. :{w
_O-
pi_143770273
Hoe de fuck kan ik twee objecten matchen in space. Ik kan het niet, mechjeb niet :') die zit er vaak 100km naast :')
pi_143770336
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoe de fuck kan ik twee objecten matchen in space. Ik kan het niet, mechjeb niet :') die zit er vaak 100km naast :')
Mechjeb kan het prima hoor. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143770375
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mechjeb kan het prima hoor. :')
Die van mij niet :') . Ik geef hen een target etc, en nog 75 km er naast :')
pi_143770438
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Die van mij niet :') . Ik geef hen een target etc, en nog 75 km er naast :')
Je moet hem dan ook wel goed instellen natuurlijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143770536
quote:
10s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je moet hem dan ook wel goed instellen natuurlijk.
Ik heb een target, auto ass. Stijgt zelf op etc, zelfde hoogt en nog er dik naast. En die rendezvous planner heeft 200 orbits nodig en dan nog missen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')