quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Che_ het volgende:
Aha, dat was dus de bewuste "loombandje" foto.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt zieke geesten die lui. Tijd voor colonel Kilgore acties.
Uhm, dat is met heel veel conflicten binnen de islamitische wereld zo. Niet bij iedereen staat islam op de eerste plaats. Bij Koerden is hun eigen identiteit die gebonden is aan hun etniciteit en cultuur ook belangrijk.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:58 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij zal het wel weten
Waarom denken degene die het er verst vanaf staan, het het beste te weten
Dus? Zoals ik al, haten op religies is wat anders dan haten op gelovigen. Ik heb geen enkel probleem met moslims of andere gelovigen zolang ze seculier zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:58 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Seculier of niet, Koerden zijn en blijven moslims en houden als godsdienst de Islam aan die door jullie wordt gehaat.
Denk het niet, de Koerden die ik ken houden van hun geloof, maar geloven wel op een goede manier.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:59 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
[..]
Ik hoop dat ze na het zoveelste conflict er massaal vanaf zien
Mag ik een gokje doen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:58 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
Klopt ook ja, heb op diverse community's op facebook gezworven en Koerden zeggen: 1. Koerd 2.Koerd 3.Koerd 4. religie
En hoe weet jij dit? Ben je wel eens naar Koerdische gebied geweest in Irak?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:00 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Uhm, dat is met heel veel conflicten binnen de islamitische wereld zo. Niet bij iedereen staat islam op de eerste plaats. Bij Koerden is hun eigen identiteit die gebonden is aan hun etniciteit en cultuur ook belangrijk.
Je hebt dus een probleem met Israel? Wat niet seculier is en synagoge en staat niet gescheiden heeft?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:00 schreef oksel12 het volgende:
Dus? Zoals ik al, haten op religies is wat anders dan haten op gelovigen. Ik heb geen enkel probleem met moslims of andere gelovigen zolang ze seculier zijn.
Oh ja daarom dood isis zoveel niet Koerdische moslims.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:00 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Uhm, dat is met heel veel conflicten binnen de islamitische wereld zo. Niet bij iedereen staat islam op de eerste plaats. Bij Koerden is hun eigen identiteit die gebonden is aan hun etniciteit en cultuur ook belangrijk.
Onder wat voor steen leef jij? Zoek eens wat op over Koerden. Bekijk eens wat docu's. Waarom denk je dat Koerden een eigen staat willen hebben, en tegen IS zijn?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Che_ het volgende:
En hoe weet jij dit? Ben je wel eens naar Koerdische gebied geweest in Irak?
Jij bent ooit in Iran geweest?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Aloulou het volgende:
Je hebt vooral Koerden in het Westen gesproken. Het leven en de maatschappij in Koerdistan zelf ziet er nogal anders uit. Net zoals de Iraniers in Europa niet erg representatief zijn voor de doorsnee Iranier in Iran, etc etc.
Hoop Koerden zeggen dat zelf honey. En een hoop is niet allen. Maar Koerden zijn gewoon nationalistisch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oh, als men dat op Facebook zegt zal het wel kloppen ja, inderdaad.
Ibrahim Tatlissquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:04 schreef TeenWolf het volgende:
Diyarbakir
Erdogan met de Iraakse Koerd Mesut Barzani, de belangrijke Koerdische zanger Sivan Perwer en Ibrahm Tatlises in Diyarbakir.
Je hebt wel een obsessie met Israël zeg, maar Israël is extreem seculier vergeleken met andere landen in het Midden-Oosten en in vergelijking met Europese landen is Israël aardig seculier.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt dus een probleem met Israel? Wat niet seculier is en synagoge en staat niet gescheiden heeft?
Hahahaquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:02 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Onder wat voor steen leef jij? Zoek eens wat op over Koerden. Bekijk eens wat docu's. Waarom denk je dat Koerden een eigen staat willen hebben, en tegen IS zijn?
Nee. Is dat nodig om zo'n stelling te kunnen poneren?quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mag ik een gokje doen?
Je hebt vooral Koerden in het Westen gesproken. Het leven en de maatschappij in Koerdistan zelf ziet er nogal anders uit. Net zoals de Iraniers in Europa niet erg representatief zijn voor de doorsnee Iranier in Iran, etc etc.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mag ik een gokje doen?
Als de meerderheid van de Koerden nationalistisch waren dan hadden we allang een eigenstaatquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:05 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Hoop Koerden zeggen dat zelf honey. En een hoop is niet allen. Maar Koerden zijn gewoon nationalistisch.
You're welcome.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:05 schreef Che_ het volgende:
Hahaha. Ik zal inderdaad eens wat docu's op zoeken over het gebied waar ik ben geboren. Bedankt dat jij me dit allemaal leert als frequente nieuwslezer en documentairekijker.
Betaal jij? Die bommen zijn niet goedkoop.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:57 schreef HexHunter het volgende:
Waar blijven de zwaardere bombardementen? Dat ene bommetje hier en daar verandert nauwelijks iets aan de situatie.
China helpt indirect dus toch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:06 schreef venomsnake het volgende:
Dit kost de VS alleen maar geld nu
Ja, op zijn minst. Zeker wanneer je de indruk probeert te wekken iets te weten over de leefwijze van de bevolking in Iran, afgezet tegenover Iraniërs in Nederland.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee. Is dat nodig om zo'n stelling te kunnen poneren?
In Iran zijn ze niet echt streng gelovigquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Nee. Is dat nodig om zo'n stelling te kunnen poneren?
Waarom willen de Koerden volgens jou een eigen bestuurd gebied?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:08 schreef Che_ het volgende:
Je onwetendheid is niet erg, wel het feit dat je het brengt alsof je het allemaal beter weet.
Dat kunnen die Koerden makkelijk betalenquote:Op maandag 11 augustus 2014 23:52 schreef mrstylo het volgende:
[..]
De bommen kosten 80000 per stuk. Ze zijn aardig maar ook niet zó aardig
Het ging om een verschuldigd geldbedrag, heeft Tatlises ook gezegd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ibrahim Tatliss
Flikkers van Grijze Wolfen die hem dat aangedaan hebben
Iraniërs zijn in Nederland inderdaad redelijk seculier.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef SonofOctavius het volgende:
Wanneer iemand uit Iran in Nederland of ergens anders in Europa komt dan zal die de religie verafschuwen en haten net zoals dat Efhsin Ellian geval.
Nou, ik ben in Koerdistan geweest en daar denken ze wel hetzelfde over hoor?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Mag ik een gokje doen?
Dat komt door hun geschiedenis. Ze waren eerst, net als de Koerden trouwens, van origine aanhanger van de Zoroastrisme en hebben dat nooit echt los kunnen laten. Je moet eens met Newroz daar zijn en vergelijk het dan met andere islamitische feestdagen daar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef SonofOctavius het volgende:
Iraniërs haten de Islam heel erg, alleen zorgen de Ayatollahs in dat achterlijke land ervoor dat de achterlijke sjiietische religie behouden wordt. Wanneer iemand uit Iran in Nederland of ergens anders in Europa komt dan zal die de religie verafschuwen en haten net zoals dat Efhsin Ellian geval.
Waarom willen de Koerden volgens jou een door hun zelf bestuurd gebied?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:11 schreef Che_ het volgende:
Al die stellingen op basis van algemene opvattingen
Niet echt, de salarissen van ambtenaren zijn volgens mij nog steeds niet betaald.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat kunnen die Koerden makkelijk betalen
Valt me ook op ja. Iraniers/Shia's integreren over het algemeen erg goed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef SonofOctavius het volgende:
Iraniërs haten de Islam heel erg, alleen zorgen de Ayatollahs in dat achterlijke land ervoor dat de achterlijke sjiietische religie behouden wordt. Wanneer iemand uit Iran in Nederland of ergens anders in Europa komt dan zal die de religie verafschuwen en haten net zoals dat Efhsin Ellian geval.
Ja want dat gaat door Bagdad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:13 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niet echt, de salarissen van ambtenaren zijn volgens mij nog steeds niet betaald.
Het is een kwestie van logisch redeneren. 1. Het geldt voor alle gemeenschappen in de diaspora, diaspora verandert de percepties en opvattingen van mensen en al helemaal 2e generatie die vooral in NL bijv zijn opgegroeid ipv Koerdistan of Iran.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:06 schreef Intellectueel het volgende:
Ja, op zijn minst. Zeker wanneer je de indruk probeert te wekken iets te weten over de leefwijze van de bevolking in Iran, afgezet tegenover Iraniërs in Nederland.
Ze assimileren heel snel en heel goed, ik vind dat trouwens niet iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:13 schreef OOSTWEST1986 het volgende:
[..]
Valt me ook op ja. Iraniers/Shia's integreren over het algemeen erg goed.
Is per familie/stad/streek anders. Vergelijk Duhok eens met Hewler of jouw familie met die van mij. Je kan niet over de Koerd sprekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:11 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nou, ik ben in Koerdistan geweest en daar denken ze wel hetzelfde over hoor?
Waarom is integreren niet goed?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:14 schreef SonofOctavius het volgende:
Ze assimileren heel snel en heel goed, ik vind dat trouwens niet iets om trots op te zijn.
Ik heb het dan over Erbil/Hewlerquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:14 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Is per familie/stad/streek anders. Vergelijk Duhok eens met Hewler of jouw familie met die van mij. Je kan niet over de Koerd spreken
Zelfde als?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:11 schreef vigen98 het volgende:
Nou, ik ben in Koerdistan geweest en daar denken ze wel hetzelfde over hoor?
Wat is integreren? Als je Nederlands spreekt en meedraait met de samenleving (werken etc) dan vind ik dat goed genoeg, meer dan dat? nee dankjequote:
Dus je denkt dat ze een eigen staat willen omdat ze niet onder de IS willen vallen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:02 schreef Sobieski het volgende:
Waarom denk je dat Koerden een eigen staat willen hebben, en tegen IS zijn?
Zwaar overdreven statement. Jij hebt de Iraniers in het buitenland gezien. De Iraniers in Iran zijn totaal anders. Die uit Iran zijn, zijn weg voor een reden. Iraakse Shia heiligdommen zitten vol met Iraniers bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef SonofOctavius het volgende:
Geef nou eens antwoord en verklaar jouw visie nader.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:16 schreef Che_ het volgende:
Dus je denkt dat ze een eigen staat willen omdat ze niet onder de IS willen vallen?
Daarom zeg ik ook dat als ze buiten Iran zijn zij zich zullen keren tegen de Islam.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:16 schreef Ataturko het volgende:
[..]
Zwaar overdreven statement. Jij hebt de Iraniers in het buitenland gezien. De Iraniers in Iran zijn totaal anders. Die uit Iran zijn, zijn weg voor een reden. Iraakse Shia heiligdommen zitten vol met Iraniers bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |