Wil ik wel doen, maar wil niet cross posten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:11 schreef Queller het volgende:
Wat zielig
Post hier even: F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 21
Ik word hier echt verdrietig van! Zo laat je een hond toch niet nog twee weken rondlopen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:11 schreef Pulver het volgende:
Uiteraard was dit er al toen ik haar kreeg.
Ik heb haar net een paar dagen en je kan zie dat het er echt al langer zit.
Maar ik ben niet van plan op dierenarts kosten op me te nemen, dat vertik ik gewoon.
En de eigenaars komen over twee weken terug, maar daar ga ik zeker nog even een goed gesprek mee hebben.
Al ben ik bang dat dat erg lastig gaat worden.
Nou, ik heb gecrosspost voor je hoor...quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:13 schreef Pulver het volgende:
[..]
Wil ik wel doen, maar wil niet cross posten.
Als het verplaats wordt vind ik het prima.
Ik begrijp best wat je bedoelt Queller, maar ik heb ook geen geldboom in me tuin staan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik word hier echt verdrietig van! Zo laat je een hond toch niet nog twee weken rondlopen?
Je hoeft helemaal niets. Maar ik zou het niet kunnen aanzien. Die hond heeft een open wond. Al was het een hond die alleen maar kwam langslopen: ik zou het niet kunnen aanzien. En geloof maar dat ik ook geen geldboom in mijn tuin heb...quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:15 schreef Pulver het volgende:
Ik begrijp best wat je bedoelt Queller, maar ik heb ook geen geldboom in me tuin staan.
Sterker, ik heb geen tuin op me balkon.
Ik ga niet duur betalen voor een hond die niet van mij is, zo simpel is het.
Die plek zit er volgens mij al maanden, waarom moet ik daarvoor opdraaien?
De eigenaren zijn nu met koters en al op vakantie. Vandaar dat de hond bij mij is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:18 schreef senesta het volgende:
Waarom neem je geen contact op met de eigenaren dan?Een stevig gesprek over twee weken heeft het hondje nu niet zoveel aan
Weet je welke dierenarts je moet bereiken in geval van nood?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Pulver het volgende:
De eigenaren zitten in het buitenland en kan ik niet bereiken.
Een dierenarts zal (neem ik aan) gewoon de rekening aan mij geven en ik vertik het om dat te betalen. Het is niet mijn hond.
En dat het niet vers is, is wel duidelijk. Dit zit er al maanden.
Maar daar ga ik niet voor opdraaien.
Ik wil alleen weten of iemand weet wat het kan zijn, zodat ik ze daarmee om hun oren kan slaan.
laat ik het zo stellen, ik zie er geen nood in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Weet je welke dierenarts je moet bereiken in geval van nood?
Iedereen heeft een eigen dierenarts namelijk (iedereen met een huisdier..)
Als je morgen naar die dierenarts belt en de situatie uitlegt dat ze op vakantie zijn en jij vind dat er wel iets aan moet gebeuren maar dat jij het geld voor de behandeling niet hebt (wat ik me goed voor kan stellen, heb zelf ook altijd tekorten doordat ik teveel voorschiet) en of zij de rekening naar de eigenaren (daar hebben ze de gegevens van) door kunnen sturen, zou dat misschien een mogelijkheid kunnen zijn?
Er moet toch wel iets aan gebeuren want anders wordt het misschien alleen maar erger en dan zit jij ook weer meer metmeer zorgen, je maakt dit topic ook niet voor niets tenslotte.
Best onverantwoord van de eigenaren om er niks aan te doen voor ze op vakantie gingen en jou ermee op te zadelen...
Je draait nergens voor op. Dat lijkt me gewoon een gevalletje zaakwaarneming. De kosten kun je gewoon verhalen op de eigenaar.quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:43 schreef Pulver het volgende:
De eigenaren zitten in het buitenland en kan ik niet bereiken.
Een dierenarts zal (neem ik aan) gewoon de rekening aan mij geven en ik vertik het om dat te betalen. Het is niet mijn hond.
En dat het niet vers is, is wel duidelijk. Dit zit er al maanden.
Maar daar ga ik niet voor opdraaien.
Ik wil alleen weten of iemand weet wat het kan zijn, zodat ik ze daarmee om hun oren kan slaan.
Ik geloof niet dat ik ook nog een gang naar de rechter wil maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:27 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Je draait nergens voor op. Dat lijkt me gewoon een gevalletje zaakwaarneming. De kosten kun je gewoon verhalen op de eigenaar.
Rekening door laten sturen. Een hond kost nou eenmaal geld, ik neem aan dat ze zich daar bewust van zijn. Hebben jullie niet afgesproken wie te bellen in geval van bijzonderheden?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:10 schreef Pulver het volgende:
Da's een beetje lastig want ik heb geen idee waar ze zitten.
Hoeft ook niet in geval van en mobiel nummerquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 04:10 schreef Pulver het volgende:
Da's een beetje lastig want ik heb geen idee waar ze zitten.
Omdat die dierenarts dan geen garantie heeft dat de rekening nog betaald wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:41 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou mijn hond niet zo durven overdragen aan een oppas.![]()
![]()
Tenzij de hond al voor die plek naar de DA is geweest en er een behandelplan ligt. Maar blijkbaar nemen de baasjes het niet zo nauw met dierenwelzijn, ook als ik lees dat hij in zijn eigen urine ligt. Niet handig dat niet bekend is welke DA de hond heeft, of dat er afspraken zijn gemaakt voor noodgevallen.
Zou niet eens in me opkomen op vakantie te gaan zonder een contactadres achter te laten.
Erg jammer dat TS blijkbaar ook geen actie wil ondernemen. Waarom niet de dichtstbijzijnde DA opgezocht, verhaal verteld en een rekening laten opsturen naar de eigenaren?
Er zitten inderdaad geldwolven tussenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat die dierenarts dan geen garantie heeft dat de rekening nog betaald wordt.
Vreselijke toestand, trouwens. Ik zou niet om willen gaan met mensen die zo met hun huisdier sollen.
Ik zou zo'n dierenarts niet direct als geldwolf willen bestempelen. Hij/zij moet zelf ook de rekeningen betalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:06 schreef vinnieboy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad geldwolven tussen. Maar ik ken ook zat goede dierenartsen die eerst aan het welzijn van het dier denken dan pas aan de rekening.
Doe ik ook niet, maar heb genoeg ervaring om te zien welke motivatie ze hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou zo'n dierenarts niet direct als geldwolf willen bestempelen. Hij/zij moet zelf ook de rekeningen betalen.
TS kan het natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nog nooit een dierenarts meegemaakt die niks gaf om het welzijn van dieren, dus die opmerking snap ik niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:10 schreef vinnieboy het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, maar heb genoeg ervaring om te zien welke motivatie ze hebben.
Je bent echt een dierenvriend he.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:41 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ook nog een gang naar de rechter wil maken.
Dan schiet ik de hond nog liever zelf dood en vervang hem voor een goudvis.
Ik wil gewoon weten wat die plek op zijn rug is, meer niet.
De dierenarts kan het je vertellen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:41 schreef Pulver het volgende:
Ik wil gewoon weten wat die plek op zijn rug is, meer niet.
Het kan vanalles zijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef vronie het volgende:
[..]
Je bent echt een dierenvriend he.
Ik had al eerder een bericht geplaatst het is vlooien allergie.
Hij is in ieder geval beter dan degene waarvan hij de hond heeft overgenomen. Ik begrijp hem wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef vronie het volgende:
[..]
Je bent echt een dierenvriend he.
Ik had al eerder een bericht geplaatst het is vlooien allergie.
Ik heb geen hond maar m'n kat zou ikzelf ook niet echt aan TS toevertrouwen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:41 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou mijn hond niet zo durven overdragen aan een oppas.![]()
![]()
Tenzij de hond al voor die plek naar de DA is geweest en er een behandelplan ligt. Maar blijkbaar nemen de baasjes het niet zo nauw met dierenwelzijn, ook als ik lees dat hij in zijn eigen urine ligt. Niet handig dat niet bekend is welke DA de hond heeft, of dat er afspraken zijn gemaakt voor noodgevallen.
Zou niet eens in me opkomen op vakantie te gaan zonder een contactadres achter te laten.
Erg jammer dat TS blijkbaar ook geen actie wil ondernemen. Waarom niet de dichtstbijzijnde DA opgezocht, verhaal verteld en een rekening laten opsturen naar de eigenaren?
Ik hoop dat ts deze reactie heeft gelezen van de digitale dierenarts in het andere topic?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nope, kan niks zinnigs over zeggen... Dan moet ik het live zien en het goed bekijken (samen met de rest vd hond). Het kan van alles zijn, van vlooienallergie, doorligplek (door het liggen in eigen urine?) tot een auto-immune ziekte.
De hond moet in ieder geval naar de dierenarts. TS kan de eigenaar bellen en de toestemming vragen om naar de dierenarts te gaan. In principe is degene die de hond/het dier aanbiedt bij de dierenarts moet voor het dier betalen.
Als de eigenaar niet wil meewerken, kan de TS de lokale Dierenbescherming bellen en hun om een advies vragen. De hond moet linksom of rechtsom geholpen worden...
Ik had de reacties wel gelezen, maar kreeg er een beetje tabak van dat ik de zwarte piet kreeg toegespeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik hoop dat ts deze reactie heeft gelezen van de digitale dierenarts in het andere topic?
Als je pertinent niet wil betalen voor een dierenarts, neem dan alsjeblieft contact op met de Dierenbescherming (in deze situatie, waarbij de eigenaren hun hond -zo te zien- al langere tijd verwaarlozen, is dit ook wel een terechte handeling), want deze hond heeft écht medische hulp nodig.
Ik hoop dat je je hart laat spreken...
Echt héquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Dus mensen verwaarlozen hun hond en laten hem achter bij iemand die blijkbaar niet echt een hart voor dieren heeft. Wel een topic met foto's plaatst om redenen die vrij onduidelijk blijven.
Wat een kuttopic is dit.
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Dus mensen verwaarlozen hun hond en laten hem achter bij iemand die blijkbaar niet echt een hart voor dieren heeft. Wel een topic met foto's plaatst om redenen die vrij onduidelijk blijven.
Wat een kuttopic is dit.
Lees het verhaal zelf eens terug want er staan wel meer signalen in dat het beest verwaarloosd wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
Alleen maar vanwege een kaal plekje op haar rug.
Het verhaal in de OP is natuurlijk ook wel wat dramatischquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:
"Oh, ik weet wel wat het is, dat is zus en zo". En dan had ik daar wat mee kunnen doen.
Maar ik ben blij dat je gelijk weet dat de hond verwaarloost wordt en dat ik geen hart voor dieren heb.
Weet je wat, de volgende keer plaats ik een foto van een hond die een regenboog uitschijt.
Als je dat liever hebt.
Dat zeg ik niet 'vanwege een kaal plekje op haar rug'. En dat weet jij ook wel, met je 'katten door de nasi'.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:
"Oh, ik weet wel wat het is, dat is zus en zo". En dan had ik daar wat mee kunnen doen.
Maar ik ben blij dat je gelijk weet dat de hond verwaarloost wordt en dat ik geen hart voor dieren heb.
Weet je wat, de volgende keer plaats ik een foto van een hond die een regenboog uitschijt.
Als je dat liever hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |