Omdat die dierenarts dan geen garantie heeft dat de rekening nog betaald wordt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:41 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou mijn hond niet zo durven overdragen aan een oppas.![]()
![]()
Tenzij de hond al voor die plek naar de DA is geweest en er een behandelplan ligt. Maar blijkbaar nemen de baasjes het niet zo nauw met dierenwelzijn, ook als ik lees dat hij in zijn eigen urine ligt. Niet handig dat niet bekend is welke DA de hond heeft, of dat er afspraken zijn gemaakt voor noodgevallen.
Zou niet eens in me opkomen op vakantie te gaan zonder een contactadres achter te laten.
Erg jammer dat TS blijkbaar ook geen actie wil ondernemen. Waarom niet de dichtstbijzijnde DA opgezocht, verhaal verteld en een rekening laten opsturen naar de eigenaren?
Er zitten inderdaad geldwolven tussenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat die dierenarts dan geen garantie heeft dat de rekening nog betaald wordt.
Vreselijke toestand, trouwens. Ik zou niet om willen gaan met mensen die zo met hun huisdier sollen.
Ik zou zo'n dierenarts niet direct als geldwolf willen bestempelen. Hij/zij moet zelf ook de rekeningen betalen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:06 schreef vinnieboy het volgende:
[..]
Er zitten inderdaad geldwolven tussen. Maar ik ken ook zat goede dierenartsen die eerst aan het welzijn van het dier denken dan pas aan de rekening.
Doe ik ook niet, maar heb genoeg ervaring om te zien welke motivatie ze hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou zo'n dierenarts niet direct als geldwolf willen bestempelen. Hij/zij moet zelf ook de rekeningen betalen.
TS kan het natuurlijk altijd proberen, niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nog nooit een dierenarts meegemaakt die niks gaf om het welzijn van dieren, dus die opmerking snap ik niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:10 schreef vinnieboy het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, maar heb genoeg ervaring om te zien welke motivatie ze hebben.
Je bent echt een dierenvriend he.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:41 schreef Pulver het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ook nog een gang naar de rechter wil maken.
Dan schiet ik de hond nog liever zelf dood en vervang hem voor een goudvis.
Ik wil gewoon weten wat die plek op zijn rug is, meer niet.
De dierenarts kan het je vertellen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:41 schreef Pulver het volgende:
Ik wil gewoon weten wat die plek op zijn rug is, meer niet.
Het kan vanalles zijnquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef vronie het volgende:
[..]
Je bent echt een dierenvriend he.
Ik had al eerder een bericht geplaatst het is vlooien allergie.
Hij is in ieder geval beter dan degene waarvan hij de hond heeft overgenomen. Ik begrijp hem wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef vronie het volgende:
[..]
Je bent echt een dierenvriend he.
Ik had al eerder een bericht geplaatst het is vlooien allergie.
Ik heb geen hond maar m'n kat zou ikzelf ook niet echt aan TS toevertrouwen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:41 schreef Cat22 het volgende:
Ik zou mijn hond niet zo durven overdragen aan een oppas.![]()
![]()
Tenzij de hond al voor die plek naar de DA is geweest en er een behandelplan ligt. Maar blijkbaar nemen de baasjes het niet zo nauw met dierenwelzijn, ook als ik lees dat hij in zijn eigen urine ligt. Niet handig dat niet bekend is welke DA de hond heeft, of dat er afspraken zijn gemaakt voor noodgevallen.
Zou niet eens in me opkomen op vakantie te gaan zonder een contactadres achter te laten.
Erg jammer dat TS blijkbaar ook geen actie wil ondernemen. Waarom niet de dichtstbijzijnde DA opgezocht, verhaal verteld en een rekening laten opsturen naar de eigenaren?
Ik hoop dat ts deze reactie heeft gelezen van de digitale dierenarts in het andere topic?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nope, kan niks zinnigs over zeggen... Dan moet ik het live zien en het goed bekijken (samen met de rest vd hond). Het kan van alles zijn, van vlooienallergie, doorligplek (door het liggen in eigen urine?) tot een auto-immune ziekte.
De hond moet in ieder geval naar de dierenarts. TS kan de eigenaar bellen en de toestemming vragen om naar de dierenarts te gaan. In principe is degene die de hond/het dier aanbiedt bij de dierenarts moet voor het dier betalen.
Als de eigenaar niet wil meewerken, kan de TS de lokale Dierenbescherming bellen en hun om een advies vragen. De hond moet linksom of rechtsom geholpen worden...
Ik had de reacties wel gelezen, maar kreeg er een beetje tabak van dat ik de zwarte piet kreeg toegespeeld.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:54 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik hoop dat ts deze reactie heeft gelezen van de digitale dierenarts in het andere topic?
Als je pertinent niet wil betalen voor een dierenarts, neem dan alsjeblieft contact op met de Dierenbescherming (in deze situatie, waarbij de eigenaren hun hond -zo te zien- al langere tijd verwaarlozen, is dit ook wel een terechte handeling), want deze hond heeft écht medische hulp nodig.
Ik hoop dat je je hart laat spreken...
Echt héquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Dus mensen verwaarlozen hun hond en laten hem achter bij iemand die blijkbaar niet echt een hart voor dieren heeft. Wel een topic met foto's plaatst om redenen die vrij onduidelijk blijven.
Wat een kuttopic is dit.
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:20 schreef Lienekien het volgende:
Dus mensen verwaarlozen hun hond en laten hem achter bij iemand die blijkbaar niet echt een hart voor dieren heeft. Wel een topic met foto's plaatst om redenen die vrij onduidelijk blijven.
Wat een kuttopic is dit.
Lees het verhaal zelf eens terug want er staan wel meer signalen in dat het beest verwaarloosd wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
Alleen maar vanwege een kaal plekje op haar rug.
Het verhaal in de OP is natuurlijk ook wel wat dramatischquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:
"Oh, ik weet wel wat het is, dat is zus en zo". En dan had ik daar wat mee kunnen doen.
Maar ik ben blij dat je gelijk weet dat de hond verwaarloost wordt en dat ik geen hart voor dieren heb.
Weet je wat, de volgende keer plaats ik een foto van een hond die een regenboog uitschijt.
Als je dat liever hebt.
Dat zeg ik niet 'vanwege een kaal plekje op haar rug'. En dat weet jij ook wel, met je 'katten door de nasi'.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Pulver het volgende:
[..]
Die foto's waren er zodat mensen konden zeggen:
"Oh, ik weet wel wat het is, dat is zus en zo". En dan had ik daar wat mee kunnen doen.
Maar ik ben blij dat je gelijk weet dat de hond verwaarloost wordt en dat ik geen hart voor dieren heb.
Weet je wat, de volgende keer plaats ik een foto van een hond die een regenboog uitschijt.
Als je dat liever hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |