abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143317641
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:30:12 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143317699
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:25 schreef Domnivoor het volgende:
Dat bericht dat er 'een hoofd' was gevonden kwam al niet geloofwaardig over, zeker toen bleek dat het forensisch onderzoek zo weinig had opgeleverd. Aan een complete schedel kun je veel meer zien.
In het eerste bericht/de eerste berichten ging het ook over een deel van de schedel. Later kwam daar een ander bericht overheen dat het ineens alleen over "schedel" had ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:30:43 #3
163650 Greys
pi_143317731
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:28 schreef StaceySinger het volgende:
Aún se ignora si nuevas partes óseas pertenecen a las holandesas
11/08/2014 - DAVID, Chiriquí. – A más de una semana de que indígenas hallaron nuevas partes óseas en el río Culubre, en la comunidad de Alto Romero de Changuinola, se desconocen si pertenecen o no a las dos jóvenes holandesas, Lisanne Froon y Kris Kremers.
http://www.prensa.com/uho(...)froon-kremers/373512
Er kon niet even een kleine vertaling bij? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:31:03 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143317746
Dat artikel had Rubella al gepost StaceySinger ;). Maar liever 2x dan 0x uiteraard ^O^
pi_143317767
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

In het eerste bericht/de eerste berichten ging het ook over een deel van de schedel. Later kwam daar een ander bericht overheen dat het ineens alleen over "schedel" had ;)
Klopt. Maar neemt niet weg dat het nu een raadsel is hoe de schedel in stukken komt.
pi_143317798
Het is echter onduidelijk of nieuwe botdelen tot de Nederlandse behoren

2014/11/08 - David, Chiriquí. - Meer dan een week na nieuwe botdelen gevonden inheems in Culubre Rivier in de gemeenschap van Alto Romero Changuinola, onbekende of niet behorend tot de twee jonge Nederlanders, Lisanne en Kris Froon Kremers.

Enrique Arrocha, advocaat Kris ouders Kremers , hoopt dat het rapport zal zo spoedig mogelijk worden geleverd, omdat de klanten, die al in Nederland zitten te wachten als de benige onderdelen gevonden behoren tot enkele van de twee meisjes.

Bewijs een onderdeel vormen van de schedel, twee lange botten, een van hen past en sommige ribben.

Die botten zijn geanalyseerd door een antropoloog, als Arrocha, toe te voegen dat ze nog steeds worden geanalyseerd.

De advocaat zei dat hij al zijn hypothese van het geval, zoals de aanklager heeft zijn.

"Als ik moet verhuizen naar The Pianist ... de gemeenschap van Alto Romero zal ik, want ik werd een eiser advocaat en willen al het bewijs zien," die zo helder mogelijk zijn die leiden naar de waarheid of om te weten wat er wat er met hen in dit bergachtige gebied, "zei hij.

Hij benadrukte dat ouders weten wat er gebeurt en ze willen ook hen te certificeren als het verleden resten gevonden van inheemse of niet benige delen van de meisjes.

http://www.prensa.com/uho(...)froon-kremers/373512
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143317808
Bij volgens mij de meeste providers staan ook de oproepen die niet beantwoord zijn. Maar wie weet hadden ze inderdaad goedkoop simkaartje en ik weet niet hoe het dan werkt alhoewel ik wel geloof dat eea bij provider terug te vinden moet zijn. Helaas hebben ze daarvoor info van simkaartje voor nodig wat niet het geval is voor Nederlandse providers
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:32:24 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143317814
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:31 schreef Rubella het volgende:

[..]

Klopt. Maar neemt niet weg dat het nu een raadsel is hoe de schedel in stukken komt.
We hadden het toch al gehad over jaguars? :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:34:21 #9
163650 Greys
pi_143317913
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef -moppie- het volgende:
Bij volgens mij de meeste providers staan ook de oproepen die niet beantwoord zijn. Maar wie weet hadden ze inderdaad goedkoop simkaartje en ik weet niet hoe het dan werkt alhoewel ik wel geloof dat eea bij provider terug te vinden moet zijn. Helaas hebben ze daarvoor info van simkaartje voor nodig wat niet het geval is voor Nederlandse providers
Ik denk dat zéker het NFI echt wel toegang kan krijgen tot de informatie van welke provider dan ook van welke simkaart dan ook. Die simkaart zat toch nog gewoon in de telefoon? Of lees ik je post verkeerd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143317918
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef -moppie- het volgende:
Maar ik vraag mij af of de gekozen nummers bewaard worden als je geen netwerk hebt. In ieder geval op de vliegtuigstand begint een Iphone meteen te piepen over een netwerk en onthoudt niet het nummer.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:36:24 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318015
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:34 schreef Rubella het volgende:

[..]

Maar ik vraag mij af of de gekozen nummers bewaard worden als je geen netwerk hebt. In ieder geval op de vliegtuigstand begint een Iphone meteen te piepen over een netwerk en onthoudt niet het nummer.
Dat vraag ik me idd ook af.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:36:44 #12
163650 Greys
pi_143318034
Op mijn factuur (maar da's bij buitenlandse providers misschien alles) staan iig nooit belpogingen waarbij ik geen gehoor kreeg. Wel indien voicemail, uiteraard :+ Maar niet degenen waarbij geen enkel contact kwam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143318054
Bedoel dat de ouders dan buiten NFI om kunnen inloggen en kijken
pi_143318118
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:32 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

We hadden het toch al gehad over jaguars? :)
Lach maar, kreeg toen in die discussie gelijk een Mod op mijn nek toen ik het zat werd. Maar theoretisch is een jaguar wel aannemelijk evenals een (noodlottige) val.

Nou vooruit, een misdrijf is dan ook niet uit te sluiten.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:39:31 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318164
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Lach maar, kreeg toen in die discussie gelijk een Mod op mijn nek toen ik het zat werd. Maar theoretisch is een jaguar wel aannemelijk evenals een (noodlottige) val.

Nou vooruit, een misdrijf is dan ook niet uit te sluiten.
Of misschien dus transport door een rivier met rotsblokken erin.
pi_143318172
Op mijn specificatie staat volgens mij alles en bij geen gehoor staat er bij tijdsduur 00:00. Maar ik heb nooit geen bereik dus weet niet wat er dan gebeurd
pi_143318216
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of misschien dus transport door een rivier met rotsblokken erin.
Dan moet je wel een paar gigantische klappen maken om een schedel te verbrijzelen. Zo een ding is best sterk (ervaringsdeskundige).
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:42:02 #18
163650 Greys
pi_143318282
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:37 schreef -moppie- het volgende:
Bedoel dat de ouders dan buiten NFI om kunnen inloggen en kijken
Stel dat het een Panamees simkaartje was en dat daar idd ook allemaal kan op een website, die gegevens bekijken, dan is er nog dikke kans dat die oproepen daarin niet te zien zijn indien geen bereik. Maar het zou idd de moeite zijn om het te proberen, om er achter te komen of er niet stiekem toch een keer contact is verkregen.

Alleen denk ik dan dus - misschien te simpel - dat het NFI dat dan ook al láng al heeft onderzocht. En ik denk niet dat ze dat voor de ouders zouden verzwijgen, als er daadwerkelijk contact is gemaakt en geweest met 911.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:42:11 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318287
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:40 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dan moet je wel een paar gigantische klappen maken om een schedel te verbrijzelen. Zo een ding is best sterk (ervaringsdeskundige).
Ik wil niet oneerbiedig of onsmakelijk doen, maar ik denk dat het er aan ligt welke hoedanigheid die schedel op dat moment heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:44:02 #20
163650 Greys
pi_143318386
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:40 schreef Rubella het volgende:

[..]

Als je die rotsblokken ziet in dat water en het gegeven dat het water vlak na hun verdwijning hoger kwam te staan en dus wrs sneller stroomde, zou het volgens mij wel eventueel daardoor kunnen komen. Zeker omdat er niet bij wordt verteld welk gedeelte van de schedel het is. Een kaak (ook een gedeelte van de schedel) zou daar volgens mij vrij gemakkelijk door los kunnen komen. Maar dan zouden ze misschien letterlijk spreken over een kaak... geen idee.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143318394
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik wil niet oneerbiedig of onsmakelijk doen, maar ik denk dat het er aan ligt welke hoedanigheid die schedel op dat moment heeft.
Eens. Maar de botten vergaan als laatste en blijven lang hun sterkte behouden.
pi_143318510
Zal ook wel maar moest er ineens aan denken omdat de ouders nu nog aan het wachten zijn op de telefooninfo
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:48:48 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143318624
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:46 schreef -moppie- het volgende:
Zal ook wel maar moest er ineens aan denken omdat de ouders nu nog aan het wachten zijn op de telefooninfo
Kan m.i. in principe ook prima bruikbaar zijn voor de telefoondata die ze nog niet gehad hebben ^O^
Maar moeten ze dan niet ook wachtwoorden oid hebben of kunnen nabestaande dat gewoon opvragen bij de provider?
pi_143318731
Is overigens al bekend waar ongeveer de laatst gevonden resten zijn? Ook in een rivierbedding of midden in een stuk bos?

Even off topic: ik moet nog even zoet zijn en dan mag ik DM'en.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 augustus 2014 @ 21:50:46 #25
163650 Greys
pi_143318751
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan m.i. in pricipe ook prima bruikbaar zijn voor de telefooninfo die ze nog niet gehad hebben ^O^
Behalve uiteraard als het al uitgebreid bij de telefooninfo zat die ze al wél hebben gehad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')