abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143333340
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:16 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sturmabteilung

Als je 't mij vraagt, is de vergelijking nooit eerder zo gepast geweest.
En om die vergelijking kracht bij te zetten kom je aanzetten met een verhaal over criminele Marokkanen?

Dergelijke types zijn nou niet bepaald echt ISIS-aanhangers, daar hun levensstijl nogal haaks staat op die van ISIS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143333402
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En om die vergelijking kracht bij te zetten kom je aanzetten met een verhaal over criminele Marokkanen?

Dergelijke types zijn nou niet bepaald echt ISIS-aanhangers, daar hun levensstijl nogal haaks staat op die van ISIS.
:N

Nogmaals:

quote:
Groep werd uit plaatselijke moskee gezet

De Delftse vriendengroep werd enige tijd voor hun jihadreis uit de plaatselijke moskee gezet wegens radicaal gedachtegoed. De moskee meldde dit bij de politie, die het signaal doorspeelde aan de veiligheidsdienst en de gemeente Delft.

In de melding werd aangegeven dat zich in de moskee een kleine groep rond een viertal twintigers afscheidde van de overige moskeegangers om – buiten de imam om – radicaal gedachtegoed te verspreiden. De Syriëgangers kwamen uit deze groep.

[..]

De jihadisten uit Delft radicaliseerden na een mislukte overval, blijkt uit gesprekken met diverse bronnen rondom de strijders. In december 2010 pleegden drie twintigers uit de Delftse vriendengroep een overval op een supermarkt in Moerkapelle.

Een van de supermarktmedewerkers gooide een gereedschapskist op een van de overvallers, die van de trap viel en zijn nek brak. Hij overleed diezelfde avond. De Delftse groep was ontdaan over de dood van de vriend en zocht de moskee op. Veel jongeren werden hierna zeer religieus en raakten overtuigd van het nut van de jihad.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)e-over-syriegangers/
Je suis Charlie Sheen
pi_143333533
quote:
Oké, dus je punt is dat crimineel gedrag kan leiden tot radicalisering? Iets wat overigens niet blijkt uit het artikel.

Sowieso zie ik niet goed in wat deze artikelen van doen hebben met de discussie over de omvang van jodenhaat in Nederland. Ik ontken namelijk nergens dat antisemitisme voorkomt onder Marokkaanse jongeren.
pi_143334005
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké, dus je punt is dat crimineel gedrag kan leiden tot radicalisering? Iets wat overigens niet blijkt uit het artikel.

Sowieso zie ik niet goed in wat deze artikelen van doen hebben met de discussie over de omvang van jodenhaat in Nederland. Ik ontken namelijk nergens dat antisemitisme voorkomt onder Marokkaanse jongeren.
En weer verdraai je, je verhaal om 't maar kloppend te laten lijken. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. ;)

Mijn punt is overigens niet eens zozeer dat er een grote groep criminele marokkanen is die zwaar geweld niet schuwt, mijn punt is dat er een enorme groep jongeren is die in onze maatschappij niet kan aarden en voorheen al belabberde perspectieven had die er met de huidige stand van de arbeidsmarkt en economie zeker niet op vooruit zijn gegaan. Jongeren die op een gegeven moment vast zullen lopen en dan een makkelijke prooi vormen voor ronselaars.

Mijn punt is dat de stap "het nut te gaan zien van de jihad" kennelijk toch niet zo heel groot en vreemd is als jij en ik misschien denken. Zeker wanneer hen zoals bij de Sturmabteilung, broederschap, begrip en eigenwaarde (als deel van het Herrenvolk) geboden wordt. Oh, en een vijandsbeeld natuurlijk.
Je suis Charlie Sheen
pi_143334053
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef NotYou het volgende:
Mijn punt is overigens niet eens zozeer dat er een grote groep criminele marokkanen is die zwaar geweld niet schuwt, mijn punt is dat er een enorme groep jongeren is die in onze maatschappij niet kan aarden en voorheen al belabberde perspectieven had die er met de huidige stand van de arbeidsmarkt en economie zeker niet op vooruit zijn gegaan. Jongeren die op een gegeven moment vast zullen lopen
Dat is een probleem ja, niet de Islam als zodanig dus.
pi_143334138
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:48 schreef NotYou het volgende:

[..]

En weer verdraai je, je verhaal om 't maar kloppend te laten lijken. Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. ;)

Mijn punt is overigens niet eens zozeer dat er een grote groep criminele marokkanen is die zwaar geweld niet schuwt, mijn punt is dat er een enorme groep jongeren is die in onze maatschappij niet kan aarden en voorheen al belabberde perspectieven had die er met de huidige stand van de arbeidsmarkt en economie zeker niet op vooruit zijn gegaan. Jongeren die op een gegeven moment vast zullen lopen en dan een makkelijke prooi vormen voor ronselaars.

Mijn punt is dat de stap "het nut te gaan zien van de jihad" kennelijk toch niet zo heel groot en vreemd is als jij en ik misschien denken. Zeker wanneer hen zoals bij de Sturmabteilung, broederschap, begrip en eigenwaarde (als deel van het Herrenvolk) geboden wordt. Oh, en een vijandsbeeld natuurlijk.
Akkoord.

Tsja, dan heeft je punt dus geen zak te maken met mijn post waar je aanvankelijk zo fel op reageerde.
pi_143334177
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:49 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is een probleem ja, niet de Islam als zodanig dus.
Islamitisch onderwijs is (potentieel) voor islamisten wat de hitlerjugend was voor de Nazi's. ^O^ Ze kunnen er in ieder geval mooi op inhaken.
Je suis Charlie Sheen
pi_143334211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Islamitisch onderwijs is (potentieel) voor islamisten wat de hitlerjugend was voor de Nazi's. ^O^ Ze kunnen er in ieder geval mooi op inhaken.
Onzin. (gematigd) Islamitisch onderwijs is juist goed, het brengt normen en waarde bij. Beter dan dat die jongeren hun normen en waarden op straat bijgebracht worden.
pi_143334258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef NotYou het volgende:

[..]

Met zulke vergelijkingen ondergraaf je dus je eigen punt en maak je jezelf vooral belachelijk.
pi_143334273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:54 schreef Ludd het volgende:

[..]

Onzin. (gematigd) Islamitisch onderwijs is juist goed, het brengt normen en waarde bij. Beter dan dat die jongeren hun normen en waarden op straat bijgebracht worden.
Het is (vrij fanatieke) indoctrinatie, net als bijvoorbeeld gereformeerd onderwijs.
Je suis Charlie Sheen
pi_143334304
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef NotYou het volgende:

[..]

Het is (vrij fanatieke) indoctrinatie, net als bijvoorbeeld gereformeerd onderwijs.
Ik heb op een christelijke school gezeten, waar ook veel moslims zaten overig, zijn wij nu ook allemaal geïndoctrineerd? :')
pi_143334364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met zulke vergelijkingen ondergraaf je dus je eigen punt en maak je jezelf vooral belachelijk.
Ik ben gewoon voor persoonlijke vrijheid en tegen indoctrinatie vanuit welke ideologie dan ook. Dat het zo goed als nooit vanuit het slag salafisme zal zijn dat IS(IS) omarmt mag overigens voor zich spreken.
Je suis Charlie Sheen
pi_143334430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb op een christelijke school gezeten, waar ook veel moslims zaten overig, zijn wij nu ook allemaal geïndoctrineerd? :')
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Trojan_Horse

quote:
Detailed findings

The report outlined instances of extremism found in the schools. They included:

• Anti-Western rhetoric, particularly anti-US and anti-Israel;

• Segregationism – dividing the world into us and them, with them to include all non-Muslims and other Muslims who disagree;

• Perception of a worldwide conspiracy against Muslims;

• Attempts to impose its views and practices upon others;

• Intolerance of difference, whether the secular, other religions or other Muslims.[1]
Education and curriculum changes

The report found that there had been changes made to the curriculum and education plans, including increasing the faith component. The choice of modern language teaching has been restricted to the study of Arabic or Urdu at several schools. At Park View, Golden Hillock, Nansen and Oldknow academy, teachers were instructed not to use images in any subject which displayed even slight intimacy between sexes. The investigation found that "terms such as condom, the pill and so forth have been banned" and that governors had insisted on an Islamic approach to subjects, such as Personal, Social and Health Education, science, religious education, and sex and relationships education.[1] Governors also restricted teaching topics that were part of the Department of Education's Prevent strategy, such as forced marriage and female genital mutilation.[1] Creationism was taught as fact in school assemblies and science lessons at both Park View and Golden Hillock. Children were banned from playing musical instruments and drama lessons were dropped from the timetable. The art curriculum was altered to "remove full faces or immodest images, such as paintings by Gustav Klimt."[1]
Intolerance and racism

The report found evidence of intolerance at several schools toward gay, lesbian, bisexual and transexual people, and said that governors and staff exhibited openly homophobic behaviour. Staff wishing to discuss LGBT matters were lambasted by governors.[1]

The investigation found that at Anderton Park School, after a white child joined the school, a Muslim parent instructed staff: "get a white chair and white desk and put the white kid in a white corner with a white teacher and keep him away from the others. If that fails get rid of the white kid." A three-year-old in a nursery said that his family were poor because the Jews and Zionists had all the money.[1]

Student ambassadors, known as "religious police" were appointed at Park View to report "the names of staff or students who exhibit behaviours deemed unacceptable by conservative Muslims".[1]
Niet zoveel projecteren/vanuit jezelf redeneren. Niet iedereen is, denkt en handelt zoals jij dat zou doen.
Je suis Charlie Sheen
pi_143334463
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:59 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik ben gewoon voor persoonlijke vrijheid en tegen indoctrinatie vanuit welke ideologie dan ook. Dat het zo goed als nooit vanuit het slag salafisme zal zijn dat IS(IS) omarmt mag overigens voor zich spreken.
Islamitische scholen in ons land prediken niet het gedachtegoed van ISIS. Als iemand wekelijks de moskee bezoekt, betekent dat niet diegene op het punt staat om ongelovigen te onthoofden.

Ik ben helemaal voor een harde aanpak van ISIS-sympathisanten, maar graag wel gericht.
pi_143334561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Islamitische scholen in ons land prediken niet het gedachtegoed van ISIS. Als iemand wekelijks de moskee bezoekt, betekent dat niet diegene op het punt staat om ongelovigen te onthoofden.
In tegendeel. In deze meeste moskeeën spreekt men zich hier juist tegen uit.
pi_143334784
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:05 schreef Ludd het volgende:

[..]

In tegendeel. In deze meeste moskeeën spreekt men zich hier juist tegen uit.
En toch wenden ook hierboven omschreven jongeren, religieus grootgebracht in deze moskëeen zich tot IS(IS)/jihad. Dan maakt de moskee er wel netjes melding van bij de overheid maar als die het vervolgens met een "niets aan de hand/zal wel loslopen"-houding maar op z'n beloop laat..
Je suis Charlie Sheen
pi_143334817
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:11 schreef NotYou het volgende:

[..]

En toch wenden ook hierboven omschreven jongeren, religieus grootgebracht in deze moskëeen zich tot IS(IS)/jihad. Dan maakt de moskee er wel netjes melding van bij de overheid maar als die het vervolgens met een "niets aan de hand/zal wel loslopen"-houding maar op z'n beloop laat..
Dat het voorkomt, betekent niet dat een moskeeganger per definitie het ISIS-gedachtegoed omarmt.

Snap je het verschil?
pi_143334877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat het voorkomt, betekent niet dat een moskeeganger per definitie het ISIS-gedachtegoed omarmt.

Snap je het verschil?
Ik wel, dat is dan ook geenszins wat ik stel en waarom jij erover begint is mij een raadsel. Of nouja nee, dat is je "extreem-rechts"/"discrminatie"-reflex. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143334993
quote:
13s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:14 schreef NotYou het volgende:

[..]

Ik wel, dat is dan ook geenszins wat ik stel en waarom jij erover begint is mij een raadsel. Of nouja nee, dat is je "extreem-rechts"/"discrminatie"-reflex. :')
Nou goed, je suggereert dat islamitisch onderwijs een soort Hitlerjugend is. Extremisme is dus inherent aan de islam, lijk je daarmee te zeggen.

Maar goed, het is behoorlijk vermoeiend als je de ene keer rept over een extreme organisatie als de Hitlerjugend in relatie tot de islam en twee bijdragen later beweert dat moslims toch niet per definitie extremistisch zijn.
pi_143335092
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou goed, je suggereert dat islamitisch onderwijs een soort Hitlerjugend is. Extremisme is dus inherent aan de islam, lijk je daarmee te zeggen.

Maar goed, het is behoorlijk vermoeiend als je de ene keer rept over een extreme organisatie als de Hitlerjugend in relatie tot de islam en twee bijdragen later beweert dat moslims toch niet per definitie extremistisch zijn.
Nee, ik stel dat islamitisch onderwijs voor islamisten (potentieel) is wat de hitlerjugend voor de nazi's was. Ik stel niet dat het door de onderwijzers, imams, etc. ook maar zo bedoeld is, ik stel dat het door islamisten op vergelijkbare wijze aangewend kan worden.
Je suis Charlie Sheen
pi_143335148
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:20 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat islamitisch onderwijs voor islamisten (potentieel) is wat de hitlerjugend voor de nazi's was. Ik stel niet dat het door de onderwijzers, imams, etc. ook maar zo bedoeld is, ik stel dat het door islamisten op vergelijkbare wijze aangewend kan worden.
Totaal nietszeggend dus.

Er is namelijk zoveel potentieel gevaarlijke stromingen. Zelfs dierenwelzijn kan door bepaalde lieden worden omgezet in een extremistische levensstijl.
pi_143335238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Totaal nietszeggend dus.

Er is namelijk zoveel potentieel gevaarlijke stromingen. Zelfs dierenwelzijn kan door bepaalde lieden worden omgezet in een extremistische levensstijl.
Wanneer je alles in het teken stelt van - en beziet vanuit, vanaf zeer jonge leeftijd al, thuis, op school, weekendschool, bepaalde zaken ook flink uitvergroot en je het allemaal brengt als het heilige woord van God dan zeker ja. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:25:36 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143335254
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat klopt, maar er is geen politieke beweging die het antisemitisme uitdraagt en het draagvlak voor jodenhaat lijkt mij zeer beperkt in Nederland.

Nogmaals, waakzaamheid is op z'n plaats, maar doe niet alsof de treinen morgen weer gaan rijden.
Ik denk ook niet dat dat morgen gebeurt. Ik keur alleen het roepen om het uitroeien van de Joden af en vind dat sommige mensen dit roepen teveel bagatelliseren.
Verder heb ik opgemerkt dat de Jodenhaat verder verspreid is dan door veel mensen beweerd wordt die zeggen "het valt wel mee, het is een heel klein groepje dat het verpest". Als ik op een site als Marokko.nl ga lezen over onderwerpen aangaande Joden, dan is meer dan de helft van de reacties van een extreem karakter. Terwijl dat gewoon een algemeen toegankelijk forum is.
The End Times are wild
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:30:59 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_143335431
quote:
Op dat moment voelde ik wat onze broeders christenen in Irak elke minuut voelen
Jahoor, strenggelovige Christenen weer met hun persecutiefetish. Een merkteken op je huis geschilderd door een extreem gewelddadige, extremistische terreurgroep in een kapot land, dat is hetzelfde als twee opgeschoten kutjochies die in Nederland verwensingen naar je hoofd schreeuwen en dan de benen nemen.

Dat gezegd zou ik het niet erg vinden als de inlichtingendiensten een extra team toegewezen kregen wiens dagtaak het is om ISIS sympathisanten te treiteren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143335441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dat morgen gebeurt. Ik keur alleen het roepen om het uitroeien van de Joden af en vind dat sommige mensen dit roepen teveel bagatelliseren.
Verder heb ik opgemerkt dat de Jodenhaat verder verspreid is dan door veel mensen beweerd wordt die zeggen "het valt wel mee, het is een heel klein groepje dat het verpest". Als ik op een site als Marokko.nl ga lezen over onderwerpen aangaande Joden, dan is meer dan de helft van de reacties van een extreem karakter. Terwijl dat gewoon een algemeen toegankelijk forum is.
Lees je wel eens de reacties op de frontpage van fok, ook een toegankelijk forum?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')