abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143445261
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:46 schreef FredvZ het volgende:
Geld lenen om je leningen te betalen... Lijkt me een heel goed idee :N
In sommige gevallen is dat wel een goed idee. Zo heb ik het zelf via de gemeente gedaan. Van alle schulden 1 schuld gemaakt, op die manier krijg je veel beter overzicht.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:05:48 #122
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_143445407
probleem heb ik hier ook, na 2 jaar vechtscheiding (madam maakte nog even wat schulden voordat we officieel gescheiden waren) ook een shitload aan bkr coderingen,
ben nou al 3 jaar schulden vrij,
maar idd een lening/hypotheek hoef ik voorlopig ook nog niet te proberen.
als het goed is over een jaartje of 2 á 3 weer een hypotheekje kunnen afsluiten
mee bekant vangde gin haas.
pi_143445436
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
50 tot 100 euro alleen voor boodschappen? Vind dat behoorlijk veel. Voor 50euro kan je makkelijk voor 2 personen een hele week eten en drinken kopen, zelfs nog met wat lekkers erbij voor in het weekend. Ligt er maar net aan waar je je boodschappen doet en welke merken je koopt. Slimste is ook om 1x per week boodschappen te doen, alles op een lijstje te schrijven en dan tussendoor niet meer naar de supermarkt gaan. Dan kom je ook niet zo snel in de verleiding om meer te kopen dan nodig is.
pi_143445645
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef Bleie het volgende:

[..]

Rijd je meer dan 10.000 km per jaar? Want daar ergens ligt de grens waarbij bijv. Greenwheels goedkoper is dan een eigen auto. Wij gebruiken gw al jaren, en ik ben er erg tevreden over.
Hoeft niet altijd goedkoper te zijn. Ik rij nu in een Nissan Micra uit 1996 en ben voordeliger uit dan wat er bij Greenwheels betaald moet worden. Af en toe wel een kleine reparatie nodig maar dan nog kan het voor mij per jaar wel uit. Ik rij sowieso minimaal 40.000km per jaar.
pi_143445884
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

50 tot 100 euro alleen voor boodschappen? Vind dat behoorlijk veel. Voor 50euro kan je makkelijk voor 2 personen een hele week eten en drinken kopen
Dan heb je het over 100 euro per maand, per persoon. Dat kan nooit. Ik ben echt een veelvoud van dat kwijt. Nu kan het best wel wat zuiniger, maar als je gezond en gevarieerd wil eten kom je echt niet onder 150-200 euro lijkt mij.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:19:45 #126
225540 Pugg
Friends forever
pi_143445893
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:06 schreef LasTeR het volgende:
Waar is TS?
Never seen again. :?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:07:50 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_143449187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:06 schreef SuusOetMaiden het volgende:
lekkers erbij voor in het weekend. Ligt er maar net aan waar je je boodschappen doet en welke merken je koopt. Slimste is ook
Ligt ook vooral aan de tijd. Als je 40-50 uur p.w. aan school moet besteden dan heb je weinig zin om nog te koken of een boterham te smeren. Dus haal bijv. elke dag een zak krentenbollen of eten af.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143449639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ligt ook vooral aan de tijd. Als je 40-50 uur p.w. aan school moet besteden dan heb je weinig zin om nog te koken of een boterham te smeren. Dus haal bijv. elke dag een zak krentenbollen of eten af.
In nog geen 20 minuten kun je een heel fatsoenlijke maaltijd maken. Pasta's of gerechten met rijst en wokgroenten zijn snel klaar en wat aardappels met groenten met een bijvoorbeeld kipfiletje of een visje is ook snel klaar. Ik werk fulltime en kook meestal meteen voor 2 dagen. De ene dag koken en de andere dag eten opwarmen in de magnetron. Uit eten gaan kost ook tijd, en eten bestellen ook want daar moet je ook op wachten. Zelf koken kost dus vaak juist minder tijd.
pi_143449813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dan heb je het over 100 euro per maand, per persoon. Dat kan nooit. Ik ben echt een veelvoud van dat kwijt. Nu kan het best wel wat zuiniger, maar als je gezond en gevarieerd wil eten kom je echt niet onder 150-200 euro lijkt mij.
Kan dus wel. Een goed brood van de Lidl kost net iets meer dan een euro, en dat is dan niet eens de goedkoopste. Zak aardappels of pak rijst kost bijna niets, groente en vlees kun je ook heel goedkoop kopen. Broodbeleg hoeft ook niet duur te zijn. Frisdranken, wasmiddelen e.d. zijn er ook heel goedkoop. Ligt gewoon aan wat voor merken je koopt. Ik doe voor mijn huisgenoot en mezelf voor ongeveer 50euro boodschappen elke maandag. Maar koop er ook geen onzin dingen bij. Chips e.d. alleen in de weekenden en doordeweeks gewoon normaal eten. Gewoon aardappels, groente vlees e.d. Ik haal het grootste deel bij de Lidl en de Aldi, alleen kruiden haal ik bij een andere winkel. Frisdrank e.d. drinken wij ook nauwelijks doordeweeks, alleen in de weekenden en doordeweeks is het vooral koffie, thee en water.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:26:22 #130
286575 Roces18
Chef de party
pi_143450019
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:18 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

In nog geen 20 minuten kun je een heel fatsoenlijke maaltijd maken. Pasta's of gerechten met rijst en wokgroenten zijn snel klaar en wat aardappels met groenten met een bijvoorbeeld kipfiletje of een visje is ook snel klaar. Ik werk fulltime en kook meestal meteen voor 2 dagen. De ene dag koken en de andere dag eten opwarmen in de magnetron. Uit eten gaan kost ook tijd, en eten bestellen ook want daar moet je ook op wachten. Zelf koken kost dus vaak juist minder tijd.
Heb ook wel een tijd geleefd op slechts 50 dollar per week voor 2 personen. Rijst+groente+brood+beleg+melk , niet zo boeiend misschien maar in aziatische landen overleven ze ook zo :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143450149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:21 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Kan dus wel. Een goed brood van de Lidl kost net iets meer dan een euro, en dat is dan niet eens de goedkoopste. Zak aardappels of pak rijst kost bijna niets, groente en vlees kun je ook heel goedkoop kopen. Broodbeleg hoeft ook niet duur te zijn. Frisdranken, wasmiddelen e.d. zijn er ook heel goedkoop. Ligt gewoon aan wat voor merken je koopt. Ik doe voor mijn huisgenoot en mezelf voor ongeveer 50euro boodschappen elke maandag. Maar koop er ook geen onzin dingen bij. Chips e.d. alleen in de weekenden en doordeweeks gewoon normaal eten. Gewoon aardappels, groente vlees e.d. Ik haal het grootste deel bij de Lidl en de Aldi, alleen kruiden haal ik bij een andere winkel. Frisdrank e.d. drinken wij ook nauwelijks doordeweeks, alleen in de weekenden en doordeweeks is het vooral koffie, thee en water.
Een goed brood van de lidl? Brood haal ik bij de bakker. Ik koop voor mijn gevoel ook weinig onzin dingen, sowieso geen drinken , ik drink alleen thee en water. Ik vind het knap als je het redt voor 40 euro in de week hoor.

In hoeverre het gezond is is natuurlijk de vraag, want supermarktvlees lijkt mij bijvoorbeeld niet zo gezond, maar misschien is dat ook vooral het idee.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:31:51 #132
286575 Roces18
Chef de party
pi_143450214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een goed brood van de lidl? Brood haal ik bij de bakker. Ik koop voor mijn gevoel ook weinig onzin dingen, sowieso geen drinken , ik drink alleen thee en water. Ik vind het knap als je het redt voor 40 euro in de week hoor.
Tja brood bij de bakker is natuurlijk een stuk duurder. Maar je kan ook naar de Hema (ook prima brood) of de wat betere supermarkten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143452020
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:12 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Hoeft niet altijd goedkoper te zijn. Ik rij nu in een Nissan Micra uit 1996 en ben voordeliger uit dan wat er bij Greenwheels betaald moet worden. Af en toe wel een kleine reparatie nodig maar dan nog kan het voor mij per jaar wel uit. Ik rij sowieso minimaal 40.000km per jaar.
8)7 Ik zeg toch ook 'als je minder dan 10.000 km per jaar rijd'?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:47:56 #134
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143452552
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een goed brood van de lidl? Brood haal ik bij de bakker. Ik koop voor mijn gevoel ook weinig onzin dingen, sowieso geen drinken , ik drink alleen thee en water. Ik vind het knap als je het redt voor 40 euro in de week hoor.

In hoeverre het gezond is is natuurlijk de vraag, want supermarktvlees lijkt mij bijvoorbeeld niet zo gezond, maar misschien is dat ook vooral het idee.
Bij de bakker betaal je zo'n 2 euro voor een brood, bij de Lidl heb ik ze al voor 87 cent.
Het is ook maar net wat je te besteden hebt, als ik geld genoeg had haalde ik ook elke dag vers brood van de bakker. :9
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_143455798
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een goed brood van de lidl? Brood haal ik bij de bakker. Ik koop voor mijn gevoel ook weinig onzin dingen, sowieso geen drinken , ik drink alleen thee en water. Ik vind het knap als je het redt voor 40 euro in de week hoor.

In hoeverre het gezond is is natuurlijk de vraag, want supermarktvlees lijkt mij bijvoorbeeld niet zo gezond, maar misschien is dat ook vooral het idee.
Dus je ziet wel degelijk mogelijkheden om van minder rond te komen - je wijst ze alleen af ;)
E 100 a E 150 pm voor 2 personen is prima te doen als je bereid bent genoegen te nemen met supermarktspul.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_143455891
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:26 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heb ook wel een tijd geleefd op slechts 50 dollar per week voor 2 personen. Rijst+groente+brood+beleg+melk , niet zo boeiend misschien maar in aziatische landen overleven ze ook zo :P
ik heb ook een tijdje op 200 a 300 dollar per maand geleefd in azie. erg vreemd of voor te stellen, maar het valt prima te doen :P
..///
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:56:53 #137
286575 Roces18
Chef de party
pi_143456444
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 19:43 schreef wipes66 het volgende:

[..]

ik heb ook een tijdje op 200 a 300 dollar per maand geleefd in azie. erg vreemd of voor te stellen, maar het valt prima te doen :P
Klopt, best gezond, maar af en toe verlangde ik wel naar een lekkere hamburger hoor ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143471568
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Een goed brood van de lidl? Brood haal ik bij de bakker. Ik koop voor mijn gevoel ook weinig onzin dingen, sowieso geen drinken , ik drink alleen thee en water. Ik vind het knap als je het redt voor 40 euro in de week hoor.

In hoeverre het gezond is is natuurlijk de vraag, want supermarktvlees lijkt mij bijvoorbeeld niet zo gezond, maar misschien is dat ook vooral het idee.
Niks mis met brood van de Lidl, alleen die goedkope witte wordt snel droog. Ik heb altijd die hele donkere bruine met zaden en pitten en die blijft lang vers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')