abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:24:53 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143305569
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Ja, ben alleenstaand, nog wel, hopelijk niet voor lang meer. :P
Ik heb geen keuze, ik heb geluk dat ik tegenover de Lidl woon en dat groente en fruit nu goedkoop is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143305664
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Moet je minder bier zuipen :P
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:36:04 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143305938
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:21 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is in mijn optiek ook de grootste groep met schulden. Van die mensen die alles gauw in huis willen, zonder te sparen, geen kleine lettertjes lezen enz.
Ja, dat is leuk, want die kun je zo lekker uitlachen. :')

Ik zou zeggen, oordeel niet te snel.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:45:12 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_143306271
quote:
14s.gif Op maandag 11 augustus 2014 12:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mooi. BKR werkt dus.
Zo zou je het ook kunnen zien ja..
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:49:42 #55
286575 Roces18
Chef de party
pi_143306410
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:27 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Moet je minder bier zuipen :P
Dat valt ook wel mee ;) dat geld komt daar nog bovenop.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 11 augustus 2014 @ 16:50:54 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_143306453
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat is leuk, want die kun je zo lekker uitlachen. :')

Ik zou zeggen, oordeel niet te snel.
Heeft niets te maken met uitlachen. Ken zat mensen in mijn directe familie die dit doen, terwijl ze beter zijn opgevoed. En de knuffelmentaliteit - van oordeel niet te snel, vind ik in de huidige maatschappij te vaak terugkomen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143306908
Nou ja het blijft een gek gegeven dat banken miljarden mogen lenen, terwijl ook de banken niet de reserves hebben om het uitstaande geld te dekken.

Immers bij een particulier zou je het afwijzen omdat het risico te hoog is, bij banken maakt het niets uit..
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:07:30 #58
286575 Roces18
Chef de party
pi_143306946
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja het blijft een gek gegeven dat banken miljarden mogen lenen, terwijl ook de banken niet de reserves hebben om het uitstaande geld te dekken.

Immers bij een particulier zou je het afwijzen omdat het risico te hoog is, bij banken maakt het niets uit..
banken hebben een maatschappelijke functie (ondanks dat ze dit misbruiken) en zijn belangrijk voor miljoenen consumenten.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143306987
goed topic
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:11:16 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143307045
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Heeft niets te maken met uitlachen. Ken zat mensen in mijn directe familie die dit doen, terwijl ze beter zijn opgevoed. En de knuffelmentaliteit - van oordeel niet te snel, vind ik in de huidige maatschappij te vaak terugkomen.
Wat kan iemand nou tegen hebben op 'oordeel niet te snel'? Jij vindt dat we met zijn allen veel vaker en veel sneller ons keiharde oordeel maar klaar moeten hebben zonder dat we enige moeite doen om ons eerst eens ergens goed over te laten informeren? Wat zegt je onderbuikgevoel en gáán met die banaan. Nadenken is voor de dommen!

Nee, dát is nou juist de mentaliteit waar onze huidige maatschappij onder lijdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143307143
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef Roces18 het volgende:

[..]

banken hebben een maatschappelijke functie (ondanks dat ze dit misbruiken) en zijn belangrijk voor miljoenen consumenten.
Tja met de huidige technologie is daar zo vanaf te stappen, alsof het niet mogelijk is je eigen accounting op te zetten.
Is letterlijk gezien een fluitje van een cent.

Hiermee bedoel je eigen rekening beheren inplaats van op de bank, enige die daar wat aan heeft zijn de bankiers.. de gebakken lucht die zij daarna voortproduceren vormt alleen maar een gigantische rekening voor iedereen later.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:20:36 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_143307290
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat kan iemand nou tegen hebben op 'oordeel niet te snel'? Jij vindt dat we met zijn allen veel vaker en veel sneller ons keiharde oordeel maar klaar moeten hebben zonder dat we enige moeite doen om ons eerst eens ergens goed over te laten informeren? Wat zegt je onderbuikgevoel en gáán met die banaan. Nadenken is voor de dommen!

Nee, dát is nou juist de mentaliteit waar onze huidige maatschappij onder lijdt.
Nee, maar het is meer een excuus dat te pas en te onpas wordt gebruikt door de zogenoemde '''knuffelaars''. Iedereen die een probleem heeft (kan er bijna nooit) zelf iets aan doen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:28:59 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143307594
Boontje->loontje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143307626
Da`s om jouw te beschermen tegen nog meer schulden. Bel je gemeente, ze kunnen je vast wel opweg helpen innie.

innie.com <-- leuke website trouwens :)
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:29:51 #65
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143307633
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:49 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ach de rechtbank wijst het verzoek af bij onverantwoord koopgedrag

Ik zou zeggen dat 90% van de schulden hier aan te wijten is. Omdat mensen dom zijn.
Dat is de wettelijke schuldsanering, je kunt ook zelf naar zo'n organisatie stappen en om hulp vragen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:31:06 #66
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_143307688
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.

Ik koop niks overbodigs, ik ben nu juist erg op de centen, ik hou exact bij wat binnenkomt en wat er uit gaat, ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, tanken, uitgaves als verjaardagen enz. voor mijzelf en mijn twee dochters.

Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.

Terwijl de oplossing zo simpel kan zijn, wat ik eerder al aangaf.
Kun je echt nergens op bezuinigen? Goedkoper abonnement bij telefoon/internet e.d. , dat werk?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:38:21 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143307916
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.

Ik koop niks overbodigs, ik ben nu juist erg op de centen, ik hou exact bij wat binnenkomt en wat er uit gaat, ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, tanken, uitgaves als verjaardagen enz. voor mijzelf en mijn twee dochters.

Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.

Terwijl de oplossing zo simpel kan zijn, wat ik eerder al aangaf.
Dan staan je vaste lasten in een verkeerde verhouding tot je inkomen.
Of je lasten verlagen, of je inkomsten verhogen.
Heb je abonementen?
Het zijn vaak kleine bleeders die ellende veroorzaken, tientje hier, 5 euro daar, je hebt zo honderden zo niet duizenden euros per jaar te pakken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:42:39 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143308059
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:20 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nee, maar het is meer een excuus dat te pas en te onpas wordt gebruikt door de zogenoemde '''knuffelaars''. Iedereen die een probleem heeft (kan er bijna nooit) zelf iets aan doen.
Als je weet wat de oorzaak is van het probleem, kun je het probleem beter aanpakken. Het lijkt me dat iedereen daarbij is gebaat.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 11 augustus 2014 @ 17:49:11 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143308266
Iedere maand minder geld uitgeven dan er binnenkomt
Geen consumptive kredieten nemen
Bleeders killen
Geen geld voor een nieuwe TV? dan maar geen nieuwe TV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 19:36:29 #70
286575 Roces18
Chef de party
pi_143312005
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Iedere maand minder geld uitgeven dan er binnenkomt
Geen consumptive kredieten nemen
Bleeders killen
Geen geld voor een nieuwe TV? dan maar geen nieuwe TV
Maar als je bedenkt dat een televisie, auto etc. eigenlijk allemaal luxeproducten zijn waar je zonder kan bespaar je een hoop geld. In Nederland zal men deze goederen niet gauw verkopen als ze geld nodig hebben omdat het zo normaal wordt beschouwt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_143312574
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Als je weet wat de oorzaak is van het probleem, kun je het probleem beter aanpakken. Het lijkt me dat iedereen daarbij is gebaat.
Begin daarom eens consequent een lijst van alle uitgaven te maken. Grangschikt in categorieën als:

Wonen
Eten & Drinken
Vervoer
Belastingen.

En idem voor de inkomsten.

Hebben wij eens gedaan en wat bleek:
wij hebben alleen maar inkomen(s) door te werken........(gek hé??)

Nog nooit: zkv toeslag, kinderfokpremie, kinderopvangtegemoekoming, huurtoeslag...nog nooit één cent gevangen buiten ons loon om.....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:07:15 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143313386
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:36 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Maar als je bedenkt dat een televisie, auto etc. eigenlijk allemaal luxeproducten zijn waar je zonder kan bespaar je een hoop geld. In Nederland zal men deze goederen niet gauw verkopen als ze geld nodig hebben omdat het zo normaal wordt beschouwt.
Ja maar, ja maar, ik heb het nodig dus ik heb er recht op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 augustus 2014 @ 20:39:32 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143315085
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 19:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Begin daarom eens consequent een lijst van alle uitgaven te maken. Grangschikt in categorieën als:

Wonen
Eten & Drinken
Vervoer
Belastingen.

En idem voor de inkomsten.

Hebben wij eens gedaan en wat bleek:
wij hebben alleen maar inkomen(s) door te werken........(gek hé??)

Nog nooit: zkv toeslag, kinderfokpremie, kinderopvangtegemoekoming, huurtoeslag...nog nooit één cent gevangen buiten ons loon om.....
Waarom citeer je mij nou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_143316772
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2014 20:39 schreef Lienekien het volgende:
Waarom citeer je mij nou?
Omdat de oorzaak van het probleem is: te veel uitgeven en te weinig inkom(st)en. Dus eigenlijk geef ik de oplossing van jouw probleemstelling. Slim hé?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 11 augustus 2014 @ 21:23:08 #75
286575 Roces18
Chef de party
pi_143317329
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 21:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Omdat de oorzaak van het probleem is: te veel uitgeven en te weinig inkom(st)en. Dus eigenlijk geef ik de oplossing van jouw probleemstelling. Slim hé?
haha :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')