Ja, ben alleenstaand, nog wel, hopelijk niet voor lang meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Moet je minder bier zuipenquote:Op maandag 11 augustus 2014 16:23 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ben je alleenstaand met twee dochters? Dan is het inderdaad erg lastig. Ik vind je budget voor boodschappen dan erg knap. Ben als student al 50-100 euro per week kwijt aan eten, drinken, tandpasta enz.
Ja, dat is leuk, want die kun je zo lekker uitlachen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:21 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is in mijn optiek ook de grootste groep met schulden. Van die mensen die alles gauw in huis willen, zonder te sparen, geen kleine lettertjes lezen enz.
Heeft niets te maken met uitlachen. Ken zat mensen in mijn directe familie die dit doen, terwijl ze beter zijn opgevoed. En de knuffelmentaliteit - van oordeel niet te snel, vind ik in de huidige maatschappij te vaak terugkomen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk, want die kun je zo lekker uitlachen.![]()
Ik zou zeggen, oordeel niet te snel.
banken hebben een maatschappelijke functie (ondanks dat ze dit misbruiken) en zijn belangrijk voor miljoenen consumenten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja het blijft een gek gegeven dat banken miljarden mogen lenen, terwijl ook de banken niet de reserves hebben om het uitstaande geld te dekken.
Immers bij een particulier zou je het afwijzen omdat het risico te hoog is, bij banken maakt het niets uit..
Wat kan iemand nou tegen hebben op 'oordeel niet te snel'? Jij vindt dat we met zijn allen veel vaker en veel sneller ons keiharde oordeel maar klaar moeten hebben zonder dat we enige moeite doen om ons eerst eens ergens goed over te laten informeren? Wat zegt je onderbuikgevoel en gáán met die banaan. Nadenken is voor de dommen!quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:50 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met uitlachen. Ken zat mensen in mijn directe familie die dit doen, terwijl ze beter zijn opgevoed. En de knuffelmentaliteit - van oordeel niet te snel, vind ik in de huidige maatschappij te vaak terugkomen.
Tja met de huidige technologie is daar zo vanaf te stappen, alsof het niet mogelijk is je eigen accounting op te zetten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:07 schreef Roces18 het volgende:
[..]
banken hebben een maatschappelijke functie (ondanks dat ze dit misbruiken) en zijn belangrijk voor miljoenen consumenten.
Nee, maar het is meer een excuus dat te pas en te onpas wordt gebruikt door de zogenoemde '''knuffelaars''. Iedereen die een probleem heeft (kan er bijna nooit) zelf iets aan doen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat kan iemand nou tegen hebben op 'oordeel niet te snel'? Jij vindt dat we met zijn allen veel vaker en veel sneller ons keiharde oordeel maar klaar moeten hebben zonder dat we enige moeite doen om ons eerst eens ergens goed over te laten informeren? Wat zegt je onderbuikgevoel en gáán met die banaan. Nadenken is voor de dommen!
Nee, dát is nou juist de mentaliteit waar onze huidige maatschappij onder lijdt.
Dat is de wettelijke schuldsanering, je kunt ook zelf naar zo'n organisatie stappen en om hulp vragen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:49 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Ach de rechtbank wijst het verzoek af bij onverantwoord koopgedrag
Ik zou zeggen dat 90% van de schulden hier aan te wijten is. Omdat mensen dom zijn.
Kun je echt nergens op bezuinigen? Goedkoper abonnement bij telefoon/internet e.d. , dat werk?quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.
Ik koop niks overbodigs, ik ben nu juist erg op de centen, ik hou exact bij wat binnenkomt en wat er uit gaat, ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, tanken, uitgaves als verjaardagen enz. voor mijzelf en mijn twee dochters.
Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.
Terwijl de oplossing zo simpel kan zijn, wat ik eerder al aangaf.
Dan staan je vaste lasten in een verkeerde verhouding tot je inkomen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het is eigenlijk bizar, ik zit gelukkig niet in de schulden maar als het zo doorgaat duurt dat niet lang meer.
Ik kom maandelijks gewoonweg geld tekort, mijn vaste lasten, eten enz kan ik betalen, maar zodra er onverwachte uitgaves zijn of een extra rekening zoals bv ziektekosten dan zit ik in de problemen en duurt het weer maanden eer ik weer wat ademruimte heb, helaas komt er altijd wel weer iets anders waardoor het weer van voor naar achter begint.
Ik koop niks overbodigs, ik ben nu juist erg op de centen, ik hou exact bij wat binnenkomt en wat er uit gaat, ik heb 70 euro in de week voor boodschappen, tanken, uitgaves als verjaardagen enz. voor mijzelf en mijn twee dochters.
Maar ik red het niet zo en het stomme is, er is geen instantie die kan helpen, overal krijg ik hetzelfde antwoord, ik moet eerst in diep in de problemen zitten eer ik hulp krijg.
Terwijl de oplossing zo simpel kan zijn, wat ik eerder al aangaf.
Als je weet wat de oorzaak is van het probleem, kun je het probleem beter aanpakken. Het lijkt me dat iedereen daarbij is gebaat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee, maar het is meer een excuus dat te pas en te onpas wordt gebruikt door de zogenoemde '''knuffelaars''. Iedereen die een probleem heeft (kan er bijna nooit) zelf iets aan doen.
Maar als je bedenkt dat een televisie, auto etc. eigenlijk allemaal luxeproducten zijn waar je zonder kan bespaar je een hoop geld. In Nederland zal men deze goederen niet gauw verkopen als ze geld nodig hebben omdat het zo normaal wordt beschouwt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Iedere maand minder geld uitgeven dan er binnenkomt
Geen consumptive kredieten nemen
Bleeders killen
Geen geld voor een nieuwe TV? dan maar geen nieuwe TV
Begin daarom eens consequent een lijst van alle uitgaven te maken. Grangschikt in categorieën als:quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:42 schreef Lienekien het volgende:
Als je weet wat de oorzaak is van het probleem, kun je het probleem beter aanpakken. Het lijkt me dat iedereen daarbij is gebaat.
Ja maar, ja maar, ik heb het nodig dus ik heb er recht opquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:36 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Maar als je bedenkt dat een televisie, auto etc. eigenlijk allemaal luxeproducten zijn waar je zonder kan bespaar je een hoop geld. In Nederland zal men deze goederen niet gauw verkopen als ze geld nodig hebben omdat het zo normaal wordt beschouwt.
Waarom citeer je mij nou?quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Begin daarom eens consequent een lijst van alle uitgaven te maken. Grangschikt in categorieën als:
Wonen
Eten & Drinken
Vervoer
Belastingen.
En idem voor de inkomsten.
Hebben wij eens gedaan en wat bleek:
wij hebben alleen maar inkomen(s) door te werken........(gek hé??)
Nog nooit: zkv toeslag, kinderfokpremie, kinderopvangtegemoekoming, huurtoeslag...nog nooit één cent gevangen buiten ons loon om.....
Omdat de oorzaak van het probleem is: te veel uitgeven en te weinig inkom(st)en. Dus eigenlijk geef ik de oplossing van jouw probleemstelling. Slim hé?quote:
hahaquote:Op maandag 11 augustus 2014 21:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat de oorzaak van het probleem is: te veel uitgeven en te weinig inkom(st)en. Dus eigenlijk geef ik de oplossing van jouw probleemstelling. Slim hé?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |