twitter:zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:21 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots (quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beter zouden ze er gewoon helemaal afstand van nemen....
En wat is daar zo geweldig aan?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots () voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.
Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werdWat een Midden-Oosten zou er dan zijn
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
Stel je voor een wereld zonder islam. Heerlijk zonder al die vrouwenonderdrukking, homofobie en Jodenhaat.
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijkenquote:
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots () voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.
Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werdWat een Midden-Oosten zou er dan zijn
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
Met atheïsme als basis voor de moraal.
Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken
Nee geen basis voor moraal.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Atheisme en moraal?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:37 schreef DUTCHKO het volgende:
Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....
Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Atheisme en moraal?
[..]
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
quote:
Yep.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Atheisme en moraal?
[..]
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.
Als ik die buurman vervolgens vertel dat mijn nieuwere manier veel beter is en hij blijft geloven in zijn staalborstel. Wat dan?
Dat geloven wat wetenschappelijk beter is of die staalborstel omdat nou eenmaal in een eeuwenoud boek staat?
Klopt, van mij mag hij dan verdergaan met zn staalborstel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.
En daar zit nu het verschil in.
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:21 schreef Charismatisch het volgende:
Veel atheïstisch offtopic geblaat hierboven. Zie mijn signature, alle wetenschappers in de wereld zullen nooit in staat zijn om een vlieg te scheppen. Zwakke stervelingen.
Cool story.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....
Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen...quote:
Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:51 schreef Charismatisch het volgende:
Kurds need more U.S. help to defeat Islamic State
By Masoud Barzani
Read his article
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
Dit inderdaad. Het hele gebied is een grote 'mafketel' machine zolang er niks gedaan wordt aan onderliggende problemen zoals armoede, analfabetisme en corruptie. Uiteraard is religie ook een belangrijke factor, maar ISIS is juist zo groot geworden omdat er zoveel arme mensen in die regio zitten die vooral vechten voor het geld. De grootste religieuze mafketels zitten zelf veilig achter de schermen terwijl ze het domme volk de strijd laten uitvechten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 05:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.
En als ISIS "verslagen" is dan is het gewoon weer wachten op een volgende mafketel groep.....
Het heeft geen zin met hem te redeneren. De taal van logica is eentje die hij niet spreekt. Hij is geïndoctrineerd om aan te nemen dat Allah achter alle wonderen op de wereld steekt, terwijl wij hebben geleerd om die wonderen ter discussie te stellen en van heel veel dingen al weten hoe ze echt in elkaar steken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 05:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |