abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143290694
zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02 Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
-
pi_143290701
quote:
10s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:21 schreef Charismatisch het volgende:
zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02 Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
:')
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143290714
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beter zouden ze er gewoon helemaal afstand van nemen....
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots ( :Y ) voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.

Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werd _O_ Wat een Midden-Oosten zou er dan zijn *O*
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 11 augustus 2014 @ 03:27:18 #54
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143290721
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:

[..]

..om terug te keren naar hun echte soennitische roots ( :Y ) voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.

Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werd _O_ Wat een Midden-Oosten zou er dan zijn *O*
En wat is daar zo geweldig aan?
pi_143290725
quote:
Stel je voor een wereld zonder islam. Heerlijk zonder al die vrouwenonderdrukking, homofobie en Jodenhaat.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143290739
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:28 schreef Sobieski het volgende:
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken :N
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143290740
quote:

[..]

:')
pi_143290764
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken :N
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_143290776
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
Met atheïsme als basis voor de moraal.
_O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 11 augustus 2014 @ 03:37:35 #60
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143290784
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....
  maandag 11 augustus 2014 @ 03:38:35 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143290788
quote:

[..]

De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Nee geen basis voor moraal.
Basis voor neutraal en onbevoordeeld denken.....
pi_143290807
quote:
Atheisme en moraal? :?

quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:37 schreef DUTCHKO het volgende:
Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
pi_143290865
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.

Als ik die buurman vervolgens vertel dat mijn nieuwere manier veel beter is en hij blijft geloven in zijn staalborstel. Wat dan?

Dat geloven wat wetenschappelijk beter is of die staalborstel omdat nou eenmaal in een eeuwenoud boek staat?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_143290885
quote:
Atheisme en moraal?
  maandag 11 augustus 2014 @ 04:15:11 #65
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143290994
quote:

[..]

[..]

Yep.
Ik snap dan ook niet dat die gelovigen niet naar mij luisteren.
Scheelt je een hele hoop vrije tijd. (niet meer naar de kerk enzo)
(geintje: je lijkt mijn collega wel....altijd maar doorzeuren dat Christus DE verlosser is en hij gaat naar de hemel en ik niet.....gezeik allemaal...)
  maandag 11 augustus 2014 @ 04:16:22 #66
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143290999
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.

Als ik die buurman vervolgens vertel dat mijn nieuwere manier veel beter is en hij blijft geloven in zijn staalborstel. Wat dan?

Dat geloven wat wetenschappelijk beter is of die staalborstel omdat nou eenmaal in een eeuwenoud boek staat?
Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.
En daar zit nu het verschil in.
(overigens: een prima voorbeeld)
pi_143291011
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:16 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.
En daar zit nu het verschil in.
Klopt, van mij mag hij dan verdergaan met zn staalborstel.

Maar als wetenschappelijk bewezen is dat die staalborstel minder goed is, mag ik kiezen voor mijn borstel.
Van mij mag mn buurman kiezen voor zn staalborstel als hij dat gelooft omdat dat nou eenmaal in zn boek staat.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_143291015
Veel atheïstisch offtopic geblaat hierboven. Zie mijn signature, alle wetenschappers in de wereld zullen nooit in staat zijn om een vlieg te scheppen. Zwakke stervelingen.
-
  maandag 11 augustus 2014 @ 04:38:55 #69
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143291055
quote:
16s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:21 schreef Charismatisch het volgende:
Veel atheïstisch offtopic geblaat hierboven. Zie mijn signature, alle wetenschappers in de wereld zullen nooit in staat zijn om een vlieg te scheppen. Zwakke stervelingen.
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....
pi_143291114
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....
Cool story.
-
pi_143291116
Kurds need more U.S. help to defeat Islamic State
By Masoud Barzani

Read his article
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
-
  maandag 11 augustus 2014 @ 05:03:33 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143291167
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:50 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Cool story.
Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen... :Y
  maandag 11 augustus 2014 @ 05:10:34 #73
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143291189
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 04:51 schreef Charismatisch het volgende:
Kurds need more U.S. help to defeat Islamic State
By Masoud Barzani

Read his article
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.
En als ISIS "verslagen" is dan is het gewoon weer wachten op een volgende mafketel groep.....
  maandag 11 augustus 2014 @ 07:24:11 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_143291705
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 05:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.
En als ISIS "verslagen" is dan is het gewoon weer wachten op een volgende mafketel groep.....
Dit inderdaad. Het hele gebied is een grote 'mafketel' machine zolang er niks gedaan wordt aan onderliggende problemen zoals armoede, analfabetisme en corruptie. Uiteraard is religie ook een belangrijke factor, maar ISIS is juist zo groot geworden omdat er zoveel arme mensen in die regio zitten die vooral vechten voor het geld. De grootste religieuze mafketels zitten zelf veilig achter de schermen terwijl ze het domme volk de strijd laten uitvechten.

En er is nu zoveel haat in die regio, ik denk dat het serieus nog wel 50 jaar kan duren (aka zo'n beetje de tijd die nodig is voordat deze hele generatie verdwenen is) voordat er echt rust kan terugkregen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_143291916
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 05:03 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen... :Y
Het heeft geen zin met hem te redeneren. De taal van logica is eentje die hij niet spreekt. Hij is geïndoctrineerd om aan te nemen dat Allah achter alle wonderen op de wereld steekt, terwijl wij hebben geleerd om die wonderen ter discussie te stellen en van heel veel dingen al weten hoe ze echt in elkaar steken.

Als hij ook maar enig benul had gehad van de stand van de wetenschap, dan had hij niet zo'n vreemde signature gekozen. Dan had hij zijn woorden direct ingeslikt. Maar het bewijst maar weer dat hij niet verder kijkt dan wat de voorgangers hem voorschrijven, wat ook maar weer aantoont wat voor een achterlijke cultuur vol met onwetende mensen het is.

Laat hem. Als hij thuis lijdzaam af wil wachten wat Allah met hem voor heeft als de dag des oordeels is gekomen, dan is dat zijn keuze. Wij zijn voor de kwaliteit van ons leven gelukkig niet afhankelijk van zijn mening. Het enige spijtige aan weten dat er geen god is, is dat hij nooit zal ervaren dat hij zijn hele leven in een leugen heeft geleefd. De afrekening zou namelijk pas na je dood komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')