Iran bleef de andere terroristen in Gaza gewoon steunen hoor en inmiddels steunen ze Hamas ook weer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:32 schreef Intellectueel het volgende: [..] Werden financieel gesteund door de Golfstaten totdat ze de kant van Saddam kozen toen hij Koeweit binnenviel. Werden gesteund door Iran en Syrië, totdat ze de kant van de rebellen kozen in de burgeroorlog. De Palestijnen zijn notoire huichelaars.
Waaronder de Islamitische Republiek Iranquote:Op maandag 11 augustus 2014 02:34 schreef Intellectueel het volgende:
Stiekem wel, wat inhoudt dat ik de Semitische cultuur verafschuw. Dan heb ik het over de misogynistische, gewelddadige en dieronvriendelijke Semitische godsdiensten, die de wereld voor zo'n 3000 jaar al in zijn greep houden.
Niet als voorheen. Minder financiële steun, waren opvallend stil in het begin van het conflict en weigeren al maanden om Mashaal te ontvangen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Iran bleef de andere terroristen in Gaza gewoon steunen hoor en inmiddels steunen ze Hamas ook weer.
Totaal niet vergelijkbaar, gezien de Turken al eeuwen de hegemonie hadden in de regio en niet zoals de staatsloze, niet-bestaande ISIS uit de lucht zijn komen vallen, maar juist probeerden om de door geallieerde machten bezette gebieden weer onder controle te krijgen. Sorry, maar je vergelijking is totaal lachwekkend.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:31 schreef mrstylo het volgende:
[..]
De aantal onschuldige Armenen, Grieken en Assyriërs die gedood werden? Maar als dat geen juiste argument is, dan ben je al genoeg gehersenspoeld en ben je al verloren.
Niet helemaal waar. Islam komt voort uit het Jodendom dat op haar beurt weer enorm is beïnvloedt door het Zoroastrianisme, wiens religieuze concepten vandaag de dag nog steeds zijn terug te zien in de Islam.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:40 schreef Aloulou het volgende:
Waaronder de Islamitische Republiek IranZijn die Perzen toch goed bij de oren genomen zeg door de Semieten dat ze zelf hun religie overnamen en vandaag de dag een hele staat hebben gestoeld op een semitische godsdienst afkomstig van een Arabier uit het schiereiland
![]()
Moet je wel je meerdere erkennen
Ik zei dezelfde tactiek. Dus onschuldige mensen vermoorden om angst in te boezemen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar, gezien de Turken al eeuwen de hegemonie hadden in de regio en niet zoals de staatsloze, niet-bestaande ISIS uit de lucht zijn komen vallen, maar juist probeerden om de door geallieerde machten bezette gebieden weer onder controle te krijgen. Sorry, maar je vergelijking is totaal lachwekkend.
Iemand moet Ben Goerion hebben geïnspireerd hè.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:45 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik zei dezelfde tactiek. Dus onschuldige mensen vermoorden om angst in te boezemen.
En Ataturk was een Griek, dus dat is ook vergelijkbaar
Maar je hebt gelijk. Alle onschuldige Armenen, Grieken en Assyriërs die vermoord zijn waren terecht.
Voor Iran was het zo makkelijk om over te gaan tot de Islam, omdat het veel lijkt op het Zoroastrianisme. De Koran en Avesta lijken veel op elkaar en de gebruiken ook(hoofddoek, 5x bidden en etc).quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Islam komt voort uit het Jodendom dat op haar beurt weer enorm is beïnvloedt door het Zoroastrianisme, wiens religieuze concepten vandaag de dag nog steeds zijn terug te zien in de Islam.
Invloed is dus ook andersom geweest.
Bovendien wordt Iran steeds minder Islamitisch, en dan heb ik het over de bevolking. De meest populaire feestdagen zijn nogal altijd on-Islamitisch.
Niet toestaan om Meshaal officieel in Teheran te ontvangen is om Assad te pleasen die boos is. Achter de schermen (wat belangrijker is) gebeurt dit:quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:40 schreef Intellectueel het volgende:
Niet als voorheen. Minder financiële steun, waren opvallend stil in het begin van het conflict en weigeren al maanden om Mashaal te ontvangen.
Laten we het zo zeggen. De overgrote meerderheid van de Iraanse bevolking is Moslim en volgt een laatste Arabische profeet, leest een Arabische Koran (of zet die in huis ergens op een plank) en bidt ook in het Arabisch. Die semitische godsdienst uit het schiereiland heeft dus succes gehad om de boodschap naar niet-semieten als Perzen te verspreidenquote:Op maandag 11 augustus 2014 02:42 schreef Intellectueel het volgende:
Niet helemaal waar. Islam komt voort uit het Jodendom dat op haar beurt weer enorm is beïnvloedt door het Zoroastrianisme, wiens religieuze concepten vandaag de dag nog steeds zijn terug te zien in de Islam.
Dat zal best. Maar de meeste Iraniers zijn gewoon Moslims vandaag de dag.quote:Bovendien wordt Iran steeds minder Islamitisch, en dan heb ik het over de bevolking. De meest populaire feestdagen zijn nogal altijd on-Islamitisch.
Phone calls, maar nog geen officiële ontvangst. Die phone call lijkt nogal symbolisch te zijn. Bovendien was Hamas volgens Al-Monitor ook verbaasd dat het zo lang duurde voordat Iran reageerde in het conflict.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Niet toestaan om Meshaal officieel in Teheran te ontvangen is om Assad te pleasen die boos is. Achter de schermen (wat belangrijker is) gebeurt dit:
"A political official in Hamas confirmed to Al-Monitor that Khaled Meshaal, head of Hamas’ politburo, has recently received phone calls from Tehran initiated by Ali Larijani, chairman of the Shura Council, Foreign Minister Mohammad Javad Zarif and a senior Revolutionary Guard officer whose name he did not mention."
Pure symboliek; de intrinsieke boodschap van de godsdienst heeft een Iraanse grondslag (Zoroastrianism). Het feit dat Arabieren in een hel geloven, het concepten van engelen en demonen accepteren en 5 keer per dag bidden is een Iraanse contributie geweest aan de Semitische godsdiensten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:51 schreef Aloulou het volgende:
Laten we het zo zeggen. De overgrote meerderheid van de Iraanse bevolking is Moslim en volgt een laatste Arabische profeet, leest een Arabische Koran (of zet die in huis ergens op een plank) en bidt ook in het Arabisch. Die semitische godsdienst uit het schiereiland heeft dus succes gehad om de boodschap naar niet-semieten als Perzen te verspreiden
Niet praktiserend.quote:Dat zal best. Maar de meeste Iraniers zijn gewoon Moslims vandaag de dag.
Handige stropopredenering pas je daar toe over iets waar ik me niet over heb uitgelaten. Onschuldige burgerdoden zal ik nooit verdedigen, maar je eenzijdige blik door die groepen in zijn geheel als onschuldig te zien, alsof zij ook niet bewapend waren en slachtingen aanrichtten onder Turken, zegt mij genoeg over je kennis van de betreffende geschiedenis. Maar ik denk dat we beter een ander topic uit kunnen zoeken om hier verder op in te gaan, omdat het anders te veel off-topic wordt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:45 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik zei dezelfde tactiek. Dus onschuldige mensen vermoorden om angst in te boezemen.
En Ataturk was een Griek, dus dat is ook vergelijkbaar
Maar je hebt gelijk. Alle onschuldige Armenen, Grieken en Assyriërs die vermoord zijn waren terecht.
Nee officiele ontvangst kan niet en wordt afgehouden omdat Assad nog steeds op zijn pik is getrapt. Maar de banden zijn al eerder hersteld, ook met Hizbullah. Wat een Iraans proteche is. Ook zijn de leveringen van o.a. kennis om wapens te maken vanuit Teheran naar het verzet van Hamas doorgegaan. Er is ook na de breuk nu weer een relatie ontstaan waarbij Iran Hamas actief van kennis en wapens voorziet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:52 schreef Intellectueel het volgende:
Phone calls, maar nog geen officiële ontvangst. Die phone call lijkt nogal symbolisch te zijn. Bovendien was Hamas volgens Al-Monitor ook verbaasd dat het zo lang duurde voordat Iran reageerde in het conflict.
Maar waar, in tegenstelling tot voorheen, geen honderden miljoenen aan Iraanse geld meer naar Gaza gaan. Dat is het verschil.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:57 schreef Aloulou het volgende:
Nee officiele ontvangst kan niet en wordt afgehouden omdat Assad nog steeds op zijn pik is getrapt. Maar de banden zijn al eerder hersteld, ook met Hizbullah. Wat een Iraans proteche is. Ook zijn de leveringen van o.a. kennis om wapens te maken vanuit Teheran naar het verzet van Hamas doorgegaan. Er is ook na de breuk nu weer een relatie ontstaan waarbij Iran Hamas actief van kennis en wapens voorziet.
twitter:JoEmbassyUS twitterde op maandag 11-08-2014 om 02:45:18Iraq is in dire need of an inclusive, national political process in which all can participate – HM King Abdullah II http://t.co/dhGAj1uzFQ reageer retweet
Nee, niet praktiserend. Enkel in naam, hoogstens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:59 schreef theunderdog het volgende:
De meeste mensen in Iran zijn toch gewoon praktiserende sjiitische moslims/moslima,s?
twitter:arisroussinos twitterde op maandag 11-08-2014 om 02:07:14@Mario_Greenly IS are happy enough to tweet their own atrocities, dunno why we have to start inventing new ones :/ @DaveedGR @BlogsofWar reageer retweet
Maar dan vraag ik mij af, waarom niet er compleet afstand van nemen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nee, niet praktiserend. Enkel in naam, hoogstens.
Maar da's geen probleem. Alleen moeten we objectief constateren dat het nog steeds een Arabische laatste profeet is waar miljoenen mensen in Iran zich mee identificeren in de zin dat ze de religie volgen die hij verkondigde in het Arabische schiereiland. En deze miljoenen mensen zich aan die religie toeschrijven, en niet aan "zoroastrianisme". Of "vrede zij met hem" roepen als ze de Arabische neef van Mohammed horen: Ali. En hun kinderen die Arabische naam geven, zoals wel meer anderen. In die zin heeft die semitische religie vanuit het Arabische schiereiland Iran voor altijd en blijvend gevormd.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:55 schreef Intellectueel het volgende:
Pure symboliek; de intrinsieke boodschap van de godsdienst heeft een Iraanse grondslag (Zoroastrianism). Het feit dat Arabieren in een hel geloven, het concepten van engelen en demonen accepteren en 5 keer per dag bidden is een Iraanse contributie geweest aan de Semitische godsdiensten.
Al-Maliki zenga zengatwitter:akhedery twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:54:15Very senior Shia Islamist politico inside Green Zone to me: "it looks like a coup - tanks everywhere - u r right, zenga zenga at the end" reageer retweet
De relatie heeft een grote deuk opgelopen. Maar is nu al een tijdje weer zich aan het herstellen. Zowel met Iran als Hizbullah. En de kans is aanzienlijk dat het herstellen van die relaties aankomende jaren verder toeneemt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:59 schreef Intellectueel het volgende:
Maar waar, in tegenstelling tot voorheen, geen honderden miljoenen aan Iraanse geld meer naar Gaza gaan. Dat is het verschil.
Niet zo negatief. Ooit wordt iedereen seculier. Zelfs in Egypte zijn er al miljoenen atheïsten.quote:
Een oppervlakkig Semitisch invloed, in tegenstelling tot een veel diepere Iraanse invloed aan Semitische godsdiensten? Sure.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:03 schreef Aloulou het volgende:
Maar da's geen probleem. Alleen moeten we objectief constateren dat het nog steeds een Arabische laatste profeet is waar miljoenen mensen in Iran zich mee identificeren in de zin dat ze de religie volgen die hij verkondigde in het Arabische schiereiland. En deze miljoenen mensen zich aan die religie toeschrijven, en niet aan "zoroastrianisme". Of "vrede zij met hem" roepen als ze de Arabische neef van Mohammed horen: Ali. En hun kinderen die Arabische naam geven, zoals wel meer anderen. In die zin heeft die semitische religie vanuit het Arabische schiereiland Iran voor altijd en blijvend gevormd.
Laten we het hopen. Je word scheitziek van die gelovigen met hun superieure hoogmoedswaanzin....quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:06 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Niet zo negatief. Ooit wordt iedereen seculier. Zelfs in Egypte zijn er al miljoenen atheïsten.
Het is nog wel een feit dat Iraanse mensen een Arabische/islamitische naam hebben vaak.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een oppervlakkig Semitisch invloed, in tegenstelling tot een veel diepere Iraanse invloed aan Semitische godsdiensten? Sure.
En niet te vergeten, degenen die de hedendaagse soennitische theologie en haar bronnen gevormd hebben, waren ook overwegend Perzen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar da's geen probleem. Alleen moeten we objectief constateren dat het nog steeds een Arabische laatste profeet is waar miljoenen mensen in Iran zich mee identificeren in de zin dat ze de religie volgen die hij verkondigde in het Arabische schiereiland. En deze miljoenen mensen zich aan die religie toeschrijven, en niet aan "zoroastrianisme". Of "vrede zij met hem" roepen als ze de Arabische neef van Mohammed horen: Ali. En hun kinderen die Arabische naam geven, zoals wel meer anderen. In die zin heeft die semitische religie vanuit het Arabische schiereiland Iran voor altijd en blijvend gevormd.
US made weapons... typisch.twitter:akhedery twitterde op maandag 11-08-2014 om 02:31:05Top Kurdish official from inside the Green Zone "we are ok, but Maliki's US-made tanks everywhere - no tanks @ Prez compound but many trps" reageer retweet
Oppervlakkige invloed noem ik dat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is nog wel een feit dat Iraanse mensen een Arabische/islamitische naam hebben vaak.
Ik geef je alleen feiten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 02:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Handige stropopredenering pas je daar toe over iets waar ik me niet over heb uitgelaten.
Goedzoquote:Onschuldige burgerdoden zal ik nooit verdedigen,
Fuck. Toch vroeg gejuichtquote:maar je eenzijdige blik door die groepen in zijn geheel als onschuldig te zien, alsof zij ook niet bewapend waren en slachtingen aanrichtten onder Turken, zegt mij genoeg over je kennis van de betreffende geschiedenis.
Nee hoeft niet. Dit laat alleen maar zien dat je een gekleurde mening hebtquote:Maar ik denk dat we beter een ander topic uit kunnen zoeken om hier verder op in te gaan, omdat het anders te veel off-topic wordt.
Okequote:En nee, Atatürk was geen Griek.Thessaloniki was toen nog Ottomaans grondgebied.
Ben ook jaren gelovig geweest. Je kan niet kiezen waar je wieg heeft gestaan. Het wordt eens tijd dat onze overheden opkomen voor de rechten van ongelovigen in de islamitische wereld.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:07 schreef DUTCHKO het volgende:
Laten we het hopen. Je word scheitziek van die gelovigen met hun superieure hoogmoedswaanzin....
Maar nooit meer als voorheen voorspel ik.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De relatie heeft een grote deuk opgelopen. Maar is nu al een tijdje weer zich aan het herstellen. Zowel met Iran als Hizbullah. En de kans is aanzienlijk dat het herstellen van die relaties aankomende jaren verder toeneemt.
Mwau, het is niet echt iets waar ze van los komen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:08 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Oppervlakkige invloed noem ik dat.
Van iets oppervlakkigs als een naam niet? Tuurlijk wel. Perzische namen worden steeds populairder.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, het is niet echt iets waar ze van los komen.
En in de Christelijk wereld, niet te vergeten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:09 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Ben ook jaren gelovig geweest. Je kan niet kiezen waar je wieg heeft gestaan. Het wordt eens tijd dat onze overheden opkomen voor de rechten van ongelovigen in de islamitische wereld.
Met een "oppervlakkig" Arabisch tintje in ieder gevalquote:Op maandag 11 augustus 2014 03:06 schreef Intellectueel het volgende:
Een oppervlakkig Semitisch invloed, in tegenstelling tot een veel diepere Iraanse invloed aan Semitische godsdiensten? Sure.
Ja maar kijk, jij zegt dat veel mensen niet praktiserend moslim zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Van iets oppervlakkigs als een naam niet? Tuurlijk wel. Perzische namen worden steeds populairder.
Arabisch/Semitisch, hetzelfde. Immers zijn veel Arabische concepten en namen weer oorspronkelijk Joods van origine.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:11 schreef Aloulou het volgende:
Met een "oppervlakkig" Arabisch tintje in ieder geval
Daar is het als vrijzinnige beter vertoeven dan onder de wetten van de islam. Maar ook daar kan het inderdaad beter.Zeker voor homo's.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:11 schreef DUTCHKO het volgende:
En in de Christelijk wereld, niet te vergeten.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja maar kijk, jij zegt dat veel mensen niet praktiserend moslim zijn.
Dan is het toch niet zo lastig om direct alles in de prullenbak te gooien?
Iran heeft baat bij Hamas en een grote rol daarin te spelen. Geo-politieke voordelen. Is slechts een kwestie van tijd zeker na de recente invasie.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:09 schreef Intellectueel het volgende:
Maar nooit meer als voorheen voorspel ik.
Vuile Saddam-wannabe.twitter:Hayder_alKhoei twitterde op maandag 11-08-2014 om 00:56:56Many friends thought this would be Maliki's goodbye speech. It turned out to be the "I'll be here to the end so to hell with Iraq" speech. reageer retweet
Omdat men gelovig is, maar niet per se godsdienstig. Velen associëren zich met de Islam (Sjiisme), maar zijn niet praktiserend.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat dan niet??
Joh, Sherlock, de Islam predikt zelf een voortzetting van de Abrahamitische traditie te zijn, met uiteraard haar eigen rectificaties daarop als laatste boodschap in die traditie, dus moet dit de Islam in diskrediet brengen ofzo?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Arabisch/Semitisch, hetzelfde. Immers zijn veel Arabische concepten en namen weer oorspronkelijk Joods van origine.
twitter:stevenacook twitterde op maandag 11-08-2014 om 00:51:11The US is bombing US military equipment and denouncing the guy it picked to lead #Iraq. #FUBAR reageer retweet
Beter zouden ze er gewoon helemaal afstand van nemen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat men gelovig is, maar niet per se godsdienstig. Velen associëren zich met de Islam (Sjiisme), maar zijn niet praktiserend.
twitter:zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:21 schreef Charismatisch het volgende:
twitter:zalali twitterde op maandag 11-08-2014 om 01:07:02Pro Maliki forces in control over state of law Facebook page but opponents now have control over twitter feed. split is painfully obvious reageer retweet
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots (quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beter zouden ze er gewoon helemaal afstand van nemen....
En wat is daar zo geweldig aan?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots () voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.
Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werdWat een Midden-Oosten zou er dan zijn
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
Stel je voor een wereld zonder islam. Heerlijk zonder al die vrouwenonderdrukking, homofobie en Jodenhaat.
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijkenquote:
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
..om terug te keren naar hun echte soennitische roots () voordat Ismail ze in 1500 met het mes op de keel dwong om zich te bekeren naar het sjiisme.
Stel je voor Iran het soennitische land zoals het dat de eerste 600 jaar was nadat men Moslim werdWat een Midden-Oosten zou er dan zijn
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken
quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
Met atheïsme als basis voor de moraal.
Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De wereld heeft de Islam juist nodig. Helemaal nu. Zie het vaak om mij heen in NL en sta soms hoofdschuddend toe te kijken
Nee geen basis voor moraal.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
[..]
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Atheisme en moraal?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
De wereld heeft een samenleving nodig welke gebouwd is op wetenschap en de rede. Met atheïsme als basis voor de moraal. Alleen dat kan de verdeling op aarde tegengaan.
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:37 schreef DUTCHKO het volgende:
Doe mij een lol. Ik heb geen enkele godsdienst nodig. Niemand hoeft mij te vertellen HOE te leven en HOE een goed mens te zijn. Daar heb ik geen soepjurken in kerken/moskees voor nodig....
Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Atheisme en moraal?
[..]
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
quote:
Yep.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Atheisme en moraal?
[..]
Ik zie dat je defensief wordt. Nergens voor nodig. Kijk als jij bijv. weet wat de beste manier is om een auto te wassen, en je ziet iemand die het op een andere manier doet wat minder goed is. Dan zou je toch ook hem als goed persoon in ieder geval uitleggen hoe hij beter die auto kan wassen zodat hij het op de betere manier doet en ook ervan de vruchten plukt? Of niet?
Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:53 schreef marsan het volgende:
[..]
Ja, maar als ik die buurman ben en mijn buurman vertelt met de beste bedoelingen dat ik mn auto moet wassen met een staalborstel omdat dat in zijn eeuwenoude boek staat neem ik dat niet aan.
Als ik die buurman vervolgens vertel dat mijn nieuwere manier veel beter is en hij blijft geloven in zijn staalborstel. Wat dan?
Dat geloven wat wetenschappelijk beter is of die staalborstel omdat nou eenmaal in een eeuwenoud boek staat?
Klopt, van mij mag hij dan verdergaan met zn staalborstel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar de gelovige kan dit verhaaltje ook vertellen dat HIJ de zachte borstel heeft en jij de staalborstel.
En daar zit nu het verschil in.
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:21 schreef Charismatisch het volgende:
Veel atheïstisch offtopic geblaat hierboven. Zie mijn signature, alle wetenschappers in de wereld zullen nooit in staat zijn om een vlieg te scheppen. Zwakke stervelingen.
Cool story.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:38 schreef DUTCHKO het volgende:
Tja ik ga geen mamma vlieg neuken en kijken of er kleine vliegjes ontstaan. Scheppingen zijn gedaan door de natuur. Wat jij god noemt is gewoon een ongekende (natuur) kracht (alien-entiteit) waar wij nog niets van snappen. Die heeft niets geschapen, hooguit een chemisch experiment uitgevoerd. En dat is nog jammerlijk mislukt ook want kijk maar eens hoe wij elkaar behandelen (naar het leven staan) op deze wereld....
Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen...quote:
Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 04:51 schreef Charismatisch het volgende:
Kurds need more U.S. help to defeat Islamic State
By Masoud Barzani
Read his article
http://www.washingtonpost(...)34b334390_story.html
Dit inderdaad. Het hele gebied is een grote 'mafketel' machine zolang er niks gedaan wordt aan onderliggende problemen zoals armoede, analfabetisme en corruptie. Uiteraard is religie ook een belangrijke factor, maar ISIS is juist zo groot geworden omdat er zoveel arme mensen in die regio zitten die vooral vechten voor het geld. De grootste religieuze mafketels zitten zelf veilig achter de schermen terwijl ze het domme volk de strijd laten uitvechten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 05:10 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja wederom heeft een opstand in Syrie grotere gevolgen dan we allemaal dachten.
En als ISIS "verslagen" is dan is het gewoon weer wachten op een volgende mafketel groep.....
Het heeft geen zin met hem te redeneren. De taal van logica is eentje die hij niet spreekt. Hij is geïndoctrineerd om aan te nemen dat Allah achter alle wonderen op de wereld steekt, terwijl wij hebben geleerd om die wonderen ter discussie te stellen en van heel veel dingen al weten hoe ze echt in elkaar steken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 05:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja ik ga maar eens een boek schrijven zoals de Bijbel of de Koran....het schijnt dat heel veel mensen er met open ogen inlopen...
Atheïsme is verboden in Iran.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan vraag ik mij af, waarom niet er compleet afstand van nemen?
Dan snap je nul komma nul van de wereld om je heen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 03:34 schreef Sobieski het volgende:
Met atheïsme als basis voor de moraal.
Wel als ze dood zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:46 schreef theunderdog het volgende:
Helaas ISIS, hoe veel jullie ook moorden, hoe veel jullie ook plunderen, hoe veel mensen jullie ook verdrijven de lach van deze kindjes zullen nooit verdwijnen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:07 schreef nokialumia het volgende:
Wat een grote blunder van de Metro Krant!!
https://www.facebook.com/(...)0908/?type=1&theater
quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:17 schreef El_jefe07 het volgende:
https://twitter.com/AP/status/498742945001250816
BREAKING: Senior US officials say Obama administration has begun directly arming Kurds in Iraq.
Ze hoeven hier alleen maar de Schilderswijk in te trekken en ze hebben al een veelvoud van die 40.quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:54 schreef theunderdog het volgende:
http://www.startribune.com/world/270712661.html
"Kosovo police arrest 40 in major operation against suspected Islamic radicals"...
Nederland, neem hier een voorbeeld aan zou ik zeggen !
quote:'Amerikanen begonnen met bewapenen Koerden'
De Amerikaanse overheid is begonnen met het bewapenen van Koerdische strijders, die in het noorden van Irak in gevecht zijn met de extremisten van de Islamitische Staat (IS, voorheen ISIS).
Dat hebben bronnen bij de Amerikaanse regering maandag gezegd, meldt persbureau AP.
De regering van Obama heeft eerder benadrukt alleen wapens te willen verkopen aan de Iraakse overheid. De bronnen binnen het leger konden niet zeggen wat voor wapens worden geleverd en door welke afdeling van de Amerikaanse strijdkrachten.
Het gaat vermoedelijk om de inlichtingendienst CIA en niet het Pentagon. De CIA heeft eerder wapens geleverd aan groeperingen in het Midden-Oosten. Rebellen van IS zijn de afgelopen week opgerukt richting de Koerdische regio.
De Peshmerga-strijders van de semi-autonome regio Koerdistan in het noorden van Irak winnen de laatste dagen terrein terug op de extremisten van IS, sinds de Amerikaanse marine luchtaanvallen uitvoert op IS-posities.
Door: NU.nl
Dus eerst bevoorraden ze ISIS en nu ook nog eens de Koerden. Ze weten wel hoe ze een conflict in de hand moeten werken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:17 schreef El_jefe07 het volgende:
https://twitter.com/AP/status/498742945001250816
BREAKING: Senior US officials say Obama administration has begun directly arming Kurds in Iraq.
quote:Iraqi Shi'ite coalition close to nominating prime minister
BAGHDAD Mon Aug 11, 2014 4:33am EDT
(Reuters) - A bloc comprising Iraq's biggest Shi'ite parties is close to nominating a prime minister, the deputy speaker of parliament said on Monday, directly challenging Nuri al-Maliki who has refused to give up his bid for a third term.
Haider al-Abadi's comments in a tweet came after police sources said special forces and Shi'ite militias personally loyal to Maliki had been deployed in strategic areas of Baghdad after he made a defiant speech on television suggesting he would not cave in to pressure to drop his bid to stay in office following a parliamentary election held in April.
Abadi is seen as a possible successor to Maliki, who has been premier since 2006 but has alienated some allies, including the United States, who blame him for failing to forge consensus and so fuelling sectarian violence that is breaking Iraq apart.
true In his tweet, Abadi said government forces were moving around the capital in anticipation of security breaches. Police set up checkpoints at major intersections, some with armored vehicles, and many roads were closed.
Maliki accused Iraqi President Fouad Masoum, from the ethnic Kurdish minority, of violating the constitution by missing a deadline for him to ask the biggest political bloc in the new legislature to nominate a prime minister and form a government.
"I will submit today an official complaint to the federal court against the president of the Republic for committing a clear constitutional violation for the sake of political calculations," Maliki said in the televised speech.
Serving in a caretaker capacity since the inconclusive election in April, Maliki has defied calls by Sunnis, Kurds, some fellow Shi'ites, regional power broker Iran and Iraq's top cleric to step aside for a less polarizing figure.
Critics accuse Maliki of pursuing a sectarian agenda which has sidelined minority Sunni Muslims and prompted some of them to support Islamic State militants, whose latest sweep through northern Iraq has alarmed the Baghdad government and its Western allies, prompting U.S. air strikes in recent days.
"Maliki knows it is very difficult to gain a third term and is playing a high-stakes game to try and ensure his authority and influence continue into the new government, despite who may officially become prime minister," said Kamran Bokhari, a Middle East specialist at analysis firm Stratfor.
MALIKI UNDER FIRE
Washington seems to be losing patience with Maliki, who has placed Shi'ite political loyalists in key positions in the army and military and drawn comparisons with executed former dictator Saddam Hussein, the man he plotted against from exile for years.
A State Department spokeswoman reaffirmed Washington's support for a "process to select a prime minister who can represent the aspirations of the Iraqi people by building a national consensus and governing in an inclusive manner".
"We reject any effort to achieve outcomes through coercion or manipulation of the constitutional or judicial process," she said in a statement, adding that the United States "fully supports" Masoum as guarantor of Iraq's constitution.
U.S. President Barack Obama has urged Iraqi politicians to form a more inclusive government that can counter the growing threat from the Islamic State.
But Maliki, an unknown when he first took office in 2006 with help from the United States, is digging in.
"Now we can see unprecedented deployment of army commandos and special elite forces deployed in Baghdad, especially sensitive areas close to the green zone and the entrances of the capital," one of the police sources said.
"These forces are now taking full responsibility of securing these areas of the capital."
Iraq's Interior Ministry has told police to be on high alert in connection with Maliki's speech, a police official told Reuters.
Waar iets te halen valt? In dat geval heeft hij aan de Koerden toch genoeg nu die de olievelden van Kirkuk verdedigen?quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:03 schreef MvdP. het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Malaki is daar neergezet door ze baas Obama.
Amerika zet ze kaart in waar iets te halen valt.
Nee.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:27 schreef DustPuppy het volgende:
Is er uberhaupt enige kans dat die mensen ooit nog weer normaal leren na te denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |