abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:05:17 #126
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_143461695
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:59 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nog een vraagje over onze KC met huidprobleem.
hij kreeg van de dierenarts visoliedruppels op zijn huid (zoals vlooiendruppels ook gegeven worden zeg maar) dat wil ik hem best geven maar dat spul loopt nogal in de papieren als ik hem dat de rest van zijn kattenleven wekelijks moet gaan geven.
nu zit ik zo eens te googlen en ik lees dat het alleen om omega3 zou gaan en dat er geen vitamine e in mag zitten
weet jij hoe het zit met visolie, het omega3 of 6 verhaal en eventuele alternatieven voor die dure pipetten van de dierenarts? want als het goed is voor KC wil ik het wel aan hem blijven geven.

hij heeft tot nu niet meer gespuugd,

alleen zijn vertrouwen in mij is hij kwijt. ik hoop wel dat dat weer snel terugkomt :{
Omega 3 visolie werkt toch het beste oraal ;) Ik stuur je even een pm :)
pi_143462668
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:42 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Als hij dat echt niet wil eten, dan kan hij zichzelf verhongeren, denk ik... Dan kan je misschien toch beter een ander voer proberen. En als hij dat ook niet lust, dan heeft hij mogelijk een gezondheidsprobleem waardoor hij niet kan/wil eten. Dus dan is het toch verstandig om de dierenarts hem na te laten kijken.
Hij is laatst bij de DA geweest. Helemaal gezond, niet te dun. Tandjes goed. Ik kijk het nog even aan, ik heb ook groente voor het geval dat.
pi_143463724
Hoi DDA, kunnen katten ook nachtmerries hebben? Mijn schat van een kat slaapt soms namelijk heel diep en dan lijkt het wel alsof hij wakker schrikt en begint te mauwen, dat mauwen blijft dan (het is zachtjes mauwen) totdat je hem aan haalt.

Hij is niet doof want normaal reageert hij gewoon op geluid dus dat kan het niet zijn
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_143464452
DiDa, ik heb hier een hele lieve kattenknul rondlopen. Je kent hem misschien nog wel, Satsu is een paar maanden geleden hier ook langs gekomen omdat hij ziek werd en niet meer wilde eten.
Dat gaat inmiddels weer prima!

Het is een teer zieltje, zogezegd. Ligt best aardig in de groep. Hij is vaak op zichzelf, maar slaapt ook wel bij andere kater of bij mij op schoot, is daar ontspannen en op zijn gemak. De relatie met zijn moeder is wat complexer, maar zolang ze elkaar negeren gaat het best, op af en toe wat brommen en tikken na. Waarbij hij het meeste uitdaagt, logisch dat ze dan boos wordt. :')

Hij is nu een jaar of drie, en altijd al schuw geweest naar vreemden toe. De laatste tijd lijkt de schrikachtigheid erger te worden: sinds kort bang voor onweer, vaker schrikken als ik hem plotseling aai (daarna meteen prrrr O+ ) kortom, hij lijkt wat meer gespannen te zijn. Kan ook heerlijk relaxed liggen slapen en genieten van kroelen, maar ik vind het sneu dat hij nog wat schrikachtiger lijkt te worden.

Kun je iets aanraden wat ik hem kan geven, zodat hij wat relaxeter wordt? Ik ben niet op zoek naar sterke middelen, maar wellicht is er in de gemiddelde dierenwinkel of bij Beaphar :+ wat te vinden wat geen schadelijke neveneffecten heeft.

Het schijnt dat fotoos erg helpen bij de diagnose, dus bij deze:

Eén hoopje ellende, zoals je ziet. ;( :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Cat-astrophe op 15-08-2014 23:35:50 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:22:29 #130
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143464658
Ik zag laatst van beaphar ook kalmerende druppeltjes voor in de nek. Volgens mij op basis van valeriaan. Misschien zoiets? Heb je een feliway stekker al eens geprobeerd? Dat werkt hier altijd wel wat rustgevend op de katten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_143465144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:22 schreef senesta het volgende:
Ik zag laatst van beaphar ook kalmerende druppeltjes voor in de nek. Volgens mij op basis van valeriaan. Misschien zoiets? Heb je een feliway stekker al eens geprobeerd? Dat werkt hier altijd wel wat rustgevend op de katten.
Ik gebruik de stekkers voor mijn opvangers, maar hier in huis hebben die van mij zoveel ruimte, dan kan ik er wel vijf ophangen en dat wordt een beetje duur. Als ik het even kan voorkomen dus niet en liever iets wat ik bij voorbeeld bij het eten kan doen (als meneer het blieft, fijnproevertje). Ze eten apart dus ik kan gericht doseren.
Druppeltjes in de nek klinkt ook goed, tabletjes zal ik moeten dwangvoeren en dan veroorzaak ik meer stress dan hij nu lijkt te hebben.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:41:25 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143465405
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:53:48 #133
Powered by Beaphar
pi_143465874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:59 schreef gothic-blackie het volgende:
Hoi DDA, kunnen katten ook nachtmerries hebben? Mijn schat van een kat slaapt soms namelijk heel diep en dan lijkt het wel alsof hij wakker schrikt en begint te mauwen, dat mauwen blijft dan (het is zachtjes mauwen) totdat je hem aan haalt.

Hij is niet doof want normaal reageert hij gewoon op geluid dus dat kan het niet zijn
Katten hebben gewoon REM slaap, net als mensen of honden ;) Dus zij kunnen ook dromen. En of zij dan nachtmerries van krijgen?... Tja, misschien moet je het poezenkind toch geen enge films laten kijken voor het slapen gaan :P
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:58:37 #134
Powered by Beaphar
pi_143466049
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:17 schreef Cat22 het volgende:
DiDa, ik heb hier een hele lieve kattenknul rondlopen. Je kent hem misschien nog wel, Satsu is een paar maanden geleden hier ook langs gekomen omdat hij ziek werd en niet meer wilde eten.
Dat gaat inmiddels weer prima!

Het is een teer zieltje, zogezegd. Ligt best aardig in de groep. Hij is vaak op zichzelf, maar slaapt ook wel bij andere kater of bij mij op schoot, is daar ontspannen en op zijn gemak. De relatie met zijn moeder is wat complexer, maar zolang ze elkaar negeren gaat het best, op af en toe wat brommen en tikken na. Waarbij hij het meeste uitdaagt, logisch dat ze dan boos wordt. :')

Hij is nu een jaar of drie, en altijd al schuw geweest naar vreemden toe. De laatste tijd lijkt de schrikachtigheid erger te worden: sinds kort bang voor onweer, vaker schrikken als ik hem plotseling aai (daarna meteen prrrr O+ ) kortom, hij lijkt wat meer gespannen te zijn. Kan ook heerlijk relaxed liggen slapen en genieten van kroelen, maar ik vind het sneu dat hij nog wat schrikachtiger lijkt te worden.

Kun je iets aanraden wat ik hem kan geven, zodat hij wat relaxeter wordt? Ik ben niet op zoek naar sterke middelen, maar wellicht is er in de gemiddelde dierenwinkel of bij Beaphar :+ wat te vinden wat geen schadelijke neveneffecten heeft.

Het schijnt dat fotoos erg helpen bij de diagnose, dus bij deze:
[ afbeelding ]

Eén hoopje ellende, zoals je ziet. ;( :P
Foto's helpen zeker :Y Ik zie bijvoorbeeld een lurkende vampier-kat op de achtergrond. Dat kan zeker een van de oorzaken van stress zijn ;)

Qua rustgevende middelen, wat Senesta zegt. Valeriaan No-stress druppels werken goed, zeker bij een kat. Verder Feliway. Of rustgevende voedingssupplementen zoals Zylkene of Telizen.

Verder veel positieve dingen oefenen met het poezenkind. Gedraagt hij zich rustig in een spannende situatie, goed belonen! (iets lekkers of het spelen) Is hij bang, dan zeker niet straffen en het liefst negeren. Maar als het poezenkind helemaal panisch is, dan wel morele steun geven (dus niet helemaal negeren ;) ). Gedragstherapie is altijd lastig en kost veel tijd en inspanning...
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:59:08 #135
Powered by Beaphar
pi_143466072
quote:
^O^ Gratis reclame :D w/
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:01:16 #136
Powered by Beaphar
pi_143466161
Oh kattenkruid kan ook helpen bij een kat. Je heb soms kattenspeelgoed met kattenkruid (catnip) en Beaphar heeft Play spray met kattenkruid, dat kan je in zijn mandje doen of op een speelgoed.

DDA out :Z :W
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:08:33 #137
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143466465
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

^O^ Gratis reclame :D w/
:D ;)

Ik heb nog wel een vraagje over die druppeltjes. Ik heb hier ook een zwart/wit stress monster rond lopen en ik heb ook al eens met die druppeltjes in mijn handen gestaan. Maar Dodge krijgt van vlooien pipetjes altijd schilfers en kale plekken in zijn nek. Hoe groot is de kans dat dit ook met deze druppeltjes gebeurd of zijn er helemaal geen overeenkomsten in samenstelling?

Het zwart/witte stressmonster:

pi_143466530
Ik heb 3 honden. Een kruising Bordeaux dog van 8 (teefje), kruising chihuahua van 1,5 (reu) en een kruising Herder van net 1 (ook een reu). Ze konden altijd prima met elkaar overweg, maar sinds kort vechten de 2 reutjes zodra er iemand binnen komt. Vanavond zelf ook wat bijtwonden opgelopen bij het uit elkaar halen. Het is altijd de kruising chihuahua die begint. Zou castratie hierbij kunnen helpen?
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:10:18 #139
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143466544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Oh kattenkruid kan ook helpen bij een kat. Je heb soms kattenspeelgoed met kattenkruid (catnip) en Beaphar heeft Play spray met kattenkruid, dat kan je in zijn mandje doen of op een speelgoed.

DDA out :Z :W
Slaap lekker en een fijn weekend!
pi_143466680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:45 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Heel moeilijk te bepalen zonder de kat gezien te hebben... Maar nee, het klinkt niet als een normaal kattengedrag. Zeker dat lome niet. Heeft zij geen koorts? (dat moet je rectaal meten en de normale temperatuur bij een kat is 38,5-39,0 graden). Bij twijfel toch even je dierenarts bellen!
Ze is vorig jaar tot 2 maal toe aangevallen door zwerfkatten (woon afgelegen) en sindsdien is ze wat 'afwijkend'

Ze is loom in de zin van ' ze wil alleen naar buiten met mij of mijn broers of zussen' anders is ze niet actief.

Ze is al 4 jaar gewend snachts (uit veiligheid omdat we vossen hebben) en meedere malen gewond teruggekomen is , binnen te blijven. Maar de laatste tijd accepteerd ze dit niet. Ze vraagt constant aandacht. Ze klimt nu op mijn kast (doet ze nooit!) Ik heb een heel uur met haar net gespeeld. Heb om 20:00 met haar gewandeld (ja ze wandeld een blokje elke dag) om 22:00 eveneens. Ze heeft een muisje gevangen. Ze bekijkt de kikkers. Ze is in de boom geklomen. Ze heeft gerend. Net haar brokjes had (altijd) en dat gaat ze normaliter voor de raam liggen. Maar nu niet.

Ik denk dat ze krols is ( ze is gestelleriseerd) Hele tijd kopjes en miauwen. Loopt als een hondje achter me aan. Pfff.

Bedankt voor je advies. Goede nacht
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:37:56 #141
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_143467497
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Har is vrij actief voor een nierpatiënt. Arme Loes ;)
Har is helemaal weer zijn actieve ouwe zelf. Ze rossen weer als vanouds achter elkaar aan..Op het moment dat ie minder actief wordt neem ik aan dat ie zich ziek voelt en zit ik meteen weer met hem bij de Analoge DA :P
Oh, en Loes weet heel duidelijk haar grenzen aan te geven hoor :D

[ Bericht 8% gewijzigd door tonja op 16-08-2014 00:59:00 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Moderator zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:40:59 #142
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_143467585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:37 schreef tonja het volgende:

[..]

Har is helemaal weer zijn actieve ouwe zelf. Ze rossen weer als vanouds achter elkaar aan..Op het moment dat ie minder actief wordt neem ik aan dat ie zich ziek voelt en zit ik meteen weer met hem bij de Analoge DA :P
Heerlijk om te lezen Tonja, ik hoop dat Har gewoon nog heel erg lang lekker tierig blijft.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:56:03 #143
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_143468034
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:59 schreef gothic-blackie het volgende:

De eerste paar nachten toen Harry na 6 dagen opname thuis was was zijn REM slaap ook heel heftig, veel bewegen en ook 'praten' in zijn slaap.
Maar katten kunnen er ook 'gewoon' heel eng uitzien als ze dromen; loes tilt soms in haar slaap haar kop op, d'r ogen open maar wel het knipvlies nog dicht en dan die heftig bewegende ogen erachter terwijl ze raar met haar kop wiebelt... Toen ik het de eerste keer zag dacht ik dat ze een epileptische aanval had. :')
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:57:04 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_143468062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Heerlijk om te lezen Tonja, ik hoop dat Har gewoon nog heel erg lang lekker tierig blijft.
Ik ga hem gewoon dwingen :P
pi_143472212
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 23:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Foto's helpen zeker :Y Ik zie bijvoorbeeld een lurkende vampier-kat op de achtergrond. Dat kan zeker een van de oorzaken van stress zijn ;)

Qua rustgevende middelen, wat Senesta zegt. Valeriaan No-stress druppels werken goed, zeker bij een kat. Verder Feliway. Of rustgevende voedingssupplementen zoals Zylkene of Telizen.

Verder veel positieve dingen oefenen met het poezenkind. Gedraagt hij zich rustig in een spannende situatie, goed belonen! (iets lekkers of het spelen) Is hij bang, dan zeker niet straffen en het liefst negeren. Maar als het poezenkind helemaal panisch is, dan wel morele steun geven (dus niet helemaal negeren ;) ). Gedragstherapie is altijd lastig en kost veel tijd en inspanning...
De lurkende vampierkat is zijn moeder :'( _O-

Ik ga eens kijken naar die druppels en supplementen. ^O^
Gedragstherapie doe ik al, als hij bij onweer onder de bank kruipt laat ik hem daar mooi zitten (want niet panisch). En verder geef ik hem de ruimte bij spannende situaties (vooral als er bezoek is), meestal gaat hij naar een andere ruimte, maar als hij zich laat zien krijgt hij zeker de aandacht.

Du moment heeft hij zijn gekke ochtend halfuur. Hij vliegt overal op en af in de woonkamer, medebewoners incluis :|W
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:05:30 #146
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_143476358
Zo'n belletje die een kat om heeft, is dat niet heel frusterend voor de kat zelf? Of slecht voor hun gehoor? Dat getingel bij elke stap die ze zet (jaar in jaar uit)?
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:55:00 #147
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_143479091
Geachte heer/mevrouw,

Ik ben net terug van mijn vakantieland in Marokko, goed..
Laatst zie ik vaak honden (in Marokko), die vaak hun tong uitsteken en vaak zeg maar zo gaan 'schudden', waarom doen ze dat? Dat schudden doet hij/zij gewoon wanneer hij/zij niet nat is.

Alvast bedankt, hoop dat ik wat kan leren hier!
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:35:06 #148