abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:16:47 #51
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146029014
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:07 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Fein is gewoon begonnen met die multitool, en iedereen gaat hem nu namaken.
Daarbij heb ik ervaring met mijn Fein en die is goed, en de ervaringen die ik de laatste jaren met bosch blauw heb zijn niet echt denderend.

-Slijptol 125mm na werken in een miezerbui tintelingen in mijn handen (lekstroom) en nu kuren.
-Bovenfrees die totaal niet nauwkeurig is.
-Peperdure slagschroefmachine die het verliest kwa kracht van mijn 10,8v dewalt, veel te zwaar is, en met een 3,0Ah accu slechts de helft langer meegaat dan de dewalt op 1,3Ah.

Maar ieder zijn merk, ik ben nou eenmaal een Dewalt liefhebber voor t rauwe spul, en het oude Elu (koop graag 2de hands) voor het fijne houtbewerken.

Aan de andere kant: alles in die blauwe doosjes is wel gewoon gaaf 8-)
(maar je kunt ook een inzit voor een Fein knutselen in een blauwe box _O-
Hmzzz, dat klinkt inderdaad niet heel positief -O-
Ik heb daarentegen eigenlijk alleen maar zéér positieve ervaringen :Y (behalve het snoer van de boorhamer is -waar hij de machine uit komt- eens defect geweest, maar weer heel snel zelf kunnen repareren)

quote:
Heeft die Bosch trouwens een toerental regeling? Die is namelijk onmisbaar op de Fein, schuren doe je op een ander toerental als zagen.
Yep, dat heeft die! (achterop zitten)

Shit man, ik twijfel....
Want ik snap eigenlijk ook maar al te goed dat het TE toevallig zou zijn als alles van één merk het beste was.... Maar zoals je zelf ook al zegt: alles blauw ---> :9~ :9~ :9~ Dju >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 28-10-2014 21:53:49 ]
pi_146029237
Ikzelf heb de multitool van Makita, op accu.
Na een eerste kennismaking met een Fein gekozen voor deze omdat ik A eigenlijk alles al van Makita heb en B omdat ik de accu's onderling gewoon kan uitwisselen.

Gebruik m vooral voor de lastige schuur/zaagklusjes, waar je normaal niet zo makkelijk bij komt.

Enige nadeel wt ik zie is het gewicht en wisselen dmv imbus.
Verder is het een superfijne machine die zeker zn geld al heeft opgebracht.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:02:57 #53
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146033098
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hmzzz, dat klinkt inderdaad niet heel positief -O-
Ik heb daarentegen eigenlijk alleen maar zéér positieve ervaringen :Y (behalve het snoer van de boorhamer is waar hij de machine uit komt eens defect geweest, maar weer heel snel zelf kunnen repareren)

[..]

Yep, dat heeft die! (achterop zitten)

Shit man, ik twijfel....
Want ik snap eigenlijk ook maar al te goed dat het TE toevallig zou zijn als alles van één merk het beste was.... Maar zoals je zelf ook al zegt: alles blauw ---> :9~ :9~ :9~ Dju >:)
Ken ook genoeg mensen die Dewalt een ellende vinden ;) zoveel mensen zoveel meningen.
Maar ik zou haast kijken naar een mooie 2de hands fein, en dan een blauwe koffer kopen ;)
Sommige dingen kun je namelijk amper om zeep helpen, dus is 2de hands een evengoede mogelijkheid.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:07:48 #54
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146033261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:02 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ken ook genoeg mensen die Dewalt een ellende vinden ;) zoveel mensen zoveel meningen.
Maar ik zou haast kijken naar een mooie 2de hands fein, en dan een blauwe koffer kopen ;)
Sommige dingen kun je namelijk amper om zeep helpen, dus is 2de hands een evengoede mogelijkheid.
Ik heb weer niets met DeWalt en Makita.
Een bevriende loodgieter/dakdekker zei ooit dat het allemaal aardig om het even is (Milwaukee, Bosch Blauw, DeWalt, Makita, dat werk). Spul is vergelijkbaar kwa kwaliteit, werkt doorgaans perfect en tja, je kan er altijd maandagochtend modelletjes tussen treffen.

In the end is het voornamelijk persoonlijke voorkeur en wat je fijn in de hand vind liggen :P .
Er zijn maar een paar merken die er bovenuit stijgen, maar dat is meestal voornamelijk op gebied van nieuwe fancy features die je na een aantal jaar ook bij de andere merken vindt. En dat erbovenuit stijgen doen ze helaas ook qua prijs :') .
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:18:11 #55
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146040516
Precies,
Er bestaan 3 soorten gereedschap in mijn ogen:

1- Troep (knakentroep van de action, bosch groen, hokkie wokkie china troep)
2- Gevestigde merken (Dewalt, Bosch Blauw, Makita, Etc)
3- Exclusieve meuk (Festool, etc)

Waarbij groep 2 en 3 behoorlijk dicht op elkaar liggen en in groep 2 eigenlijk niet al teveel verschil zit behalve de hoe en wat van de gebruiker.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146042578
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Qua multitool zou ik voor de Fein gaan. Ik heb nu een jaar of 4 de supercut (blijft wel een apparte naam; Schat, pak ff de superkut voor me 8-) ). Nog wel het oude model met de inbus ipv snelwissel. Zaagblaadjes zijn DUUR, maar die goedkope zijn gewoon ruk. Gebruik hem niet bijster veel, maar zoals Bleiblei al zei: het is als ik hem nodig heb ook vaak het enige apparaat wat de oplossing bied.

Vandaag trouwens maar eens een nieuw speeltje besteld.

Had eerst deze:
[ afbeelding ]
Fijn dingetje, vrij nauwkeurig (wel met regelmaat even opnieuw calibreren just to be sure).
Echter na 3 badkamers tegelen en diverse andere werkzaamheden is hij tot de draad versleten.
Nadelen: geen piepjes, verlichting display bleef niet aan, knoppen op onlogische plekken.

Heb nu deze besteld:
[ afbeelding ]
MET piepjes en verlichting die aan blijft. Binnenkort mijn eigen keuken stellen en nog diverse dingen ophangen. En aangezien ik een oude hut heb maar de vloeren nu waterpas zijn, het plafond nog maar een afwijking van 1mm op 12,5m heeft en de muren straks in het lood gestuct worden durf ik nu wel een schilderij waterpas te hangen ipv "op het zicht en net zo scheef als de muren"
ik heb die fatmax van stanley ook, miskoop vd eeuw... Ding is erg onnauwkeurig, als ik m plat op een rechte ondergrond leg geeft ie 0 graden aan, draai ik m om op precies dezelfde ondergrond geeft ie opeens 0.5 graden aan... Ik gebruik mn analoge stanley fatmax weer, die werkt wel nauwkeurig...
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:27:57 #57
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146042749
Hmmm, dan toch maar eens goed testen of jij een maandag model hebt of dat hij weer terug gestuurd mag worden.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_146042858
Ben benieuwd of die van jou wel goed werkt! Ik ga mijne in ieder geval weer teeug sturen.
  Knikkerking dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:47:41 #59
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146046255
:X ik heb me toch niet kunnen inhouden om zo'n blauwe te kopen O-)

Ben denk ik toch een beetje verliefd op dat merk. Dus na een beetje wikken en wegen gegaan voor de eerdergenoemde complete set met vele accesoires, L-boxx en zo'n extra (mini) L-boxje:



Ook meteen nog een extra L-boxx erbij:



Verder nog wat Bessey lijmklemmen. Had in het weekend al wat reviews en andere filmpjes over gekeken en natuurlijk weer helemaal "in de ban van" geraakt. Moet mooi spul zijn als ik 't interwebs moet geloven ^O^

-4 stuks Bessey KLI25 Black Edition (250mm)
-2 stuks Bessey KLI30 Black Edition (300mm)
-4 stuks Bessey KLI40 Black Edition (400mm)
-2 stuks Bessey STC-HH70







Zo, ik kan weer vooruit :7 Nu nog tijd vinden om ermee te "spelen" :{

En nog een mooie manier vinden om die klemmen in een Bosch L-boxx te kunnen plaatsen. Iets met zo'n zwart (hard)schuim lijkt me wel iets... Iemand zoiets al eens gemaakt? Waar te krijgen en/of andere tips misschien? _O_
pi_146046561
Bessey heeft voor de systainer een mooie inlay geloof ik
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:56:45 #61
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146046627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:47 schreef Atmoz het volgende:
:X ik heb me toch niet kunnen inhouden om zo'n blauwe te kopen O-)

Ben denk ik toch een beetje verliefd op dat merk. Dus na een beetje wikken en wegen gegaan voor de eerdergenoemde complete set met vele accesoires, L-boxx en zo'n extra (mini) L-boxje:

[ afbeelding ]

Ook meteen nog een extra L-boxx erbij:

[ afbeelding ]

Verder nog wat Bessey lijmklemmen. Had in het weekend al wat reviews en andere filmpjes over gekeken en natuurlijk weer helemaal "in de ban van" geraakt. Moet mooi spul zijn als ik 't interwebs moet geloven ^O^

-4 stuks Bessey KLI25 Black Edition (250mm)
-2 stuks Bessey KLI30 Black Edition (300mm)
-4 stuks Bessey KLI40 Black Edition (400mm)
-2 stuks Bessey STC-HH70

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zo, ik kan weer vooruit :7 Nu nog tijd vinden om ermee te "spelen" :{

En nog een mooie manier vinden om die klemmen in een Bosch L-boxx te kunnen plaatsen. Iets met zo'n zwart (hard)schuim lijkt me wel iets... Iemand zoiets al eens gemaakt? Waar te krijgen en/of andere tips misschien? _O_
Mag ik je geldboom een keer lenen? :P .
Maareh, waarom niet de kliclamps in Systainer? Zijn ze gelijk mooi opgeborgen }> (En kan je starten aan je volgende verslaving, systainers ;) ).
  Knikkerking dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:09:03 #62
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146047082
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:54 schreef densmee het volgende:
Bessey heeft voor de systainer een mooie inlay geloof ik
^O^
Maar is een systainer hetzelfde van vorm (in de binnenkant) als een L-Boxx?
Want ik zou wel graag alles een beetje hetzelfde willen hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:56 schreef bleiblei het volgende:

Mag ik je geldboom een keer lenen? :P .
Lol, en dan stiekem stekjes van maken zeker? :P :D

quote:
Maareh, waarom niet de kliclamps in Systainer? Zijn ze gelijk mooi opgeborgen }> (En kan je starten aan je volgende verslaving, systainers ;) ).
Klopt, die had ik ook gezien. Mooie aanbieding ook, maar dan had ik toch niet precies wat ik wilde.... kwam gaandeweg (je weet wel hoe dat gaat 8)7) tijdens het zoeken de "Black Edition" tegen *; en omdat ik dus niet meerdere soorten opbergsystemen wil hebben, had ik niet veel aan die box.

Ik meen wel ergens te hebben gelezen dat sommige systainers of hoe je het ook wilt noemen compatibel zijn met Bosch L-boxx. Weet iemand hoe dat precies zit? Of was dat juist tussen 2 andere merken waarbij het op/bij elkaar paste?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:22:11 #63
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146047647
Die black edition zijn toch gewone klemmen maar dan met een zwart kleurtje?
Ik heb een paar gewone liggen, wel erg fijne klemmen om even snel wat vast te zetten.

Systainers hebben geloof ik wel een andere vorm dan L-Boxen, dus daar zou ik niet op gokken.
pi_146047730
ik denk dat je de Mbox van Makita bedoeld die passen op de systainers van bv festool .
Je heb voortaan zoveel merken systainers maar ze komen allemaal van tanos vandaan.
Bosch haar L boxx komen van sortimo die zijn heel anders en passen niet op elkaar.
Ofnie
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:28:19 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146047919
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:24 schreef denoo het volgende:
ik denk dat je de Mbox van Makita bedoeld die passen op de systainers van bv festool .
Je heb voortaan zoveel merken systainers maar ze komen allemaal van tanos vandaan inlc. bosch haar L boxx die zijn heel anders en passen niet op elkaar.
Wat bedoel je nu? Volgens mij komen de M Box en de L Box van Makita en Bosch niet bij Tanos vandaan hoor. Die zijn heel anders van vorm. De Systainer die o.a. Lamello, Fein, Hitachi, Bessey en natuurlijk Festool gebruiken zijn wel Tanos systainers.
Of die dingen van Makita op systainers passen weet ik niet, maar L boxen passen sowieso niet op systainers.

Edit: Oeps, verkeerd gelezen :@ .
  Knikkerking dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:29:18 #66
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146047972
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:22 schreef bleiblei het volgende:
Die black edition zijn toch gewone klemmen maar dan met een zwart kleurtje?
Klopt. Maar maakt dat ze er dan minder mooi op? Ik vind ze érg gaaf 8-)

quote:
Ik heb een paar gewone liggen, wel erg fijne klemmen om even snel wat vast te zetten.
Goed om te horen ^O^
De reviews en mensen in diverse filmpjes waren vrijwel ook allemaal érg enthousiast. (ik kende het merk echter nog niet)

quote:
Systainers hebben geloof ik wel een andere vorm dan L-Boxen, dus daar zou ik niet op gokken.
Hmzz, ja daar was ik dus al bang voor...

quote:
10s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:24 schreef denoo het volgende:
ik denk dat je de Mbox van Makita bedoeld die passen op de systainers van bv festool .
Je heb voortaan zoveel merken systainers maar ze komen allemaal van tanos vandaan inlc. bosch haar L boxx die zijn heel anders en passen niet op elkaar.
Jammer! Het zou helemaal mooi zijn als dat allemaal netjes op elkaar zou passen. Maar anderzijds ook wel logisch eigenlijk he, zo "dwing" je klanten natuurlijk om alleen maar je eigen product te kopen.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:30:23 #67
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146048025
Overigens zijn die T-Loc dingen echt super fijn. Bij de classic systainers breek je nogal eens (wapperhand) je nagels als je ze open wil klikken :') .
pi_146048043
zie mijn edit: systainers komen van tanos af en l boxxen van sortimo en zijn niet uitwisselbaar
Ofnie
  Knikkerking woensdag 29 oktober 2014 @ 17:31:42 #69
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146080205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:30 schreef bleiblei het volgende:
Overigens zijn die T-Loc dingen echt super fijn. Bij de classic systainers breek je nogal eens (wapperhand) je nagels als je ze open wil klikken :') .
Welke zijn dat dan die classic systainers? Bij die L-boxxen merk ik niets waaraan je je nagels zou kunnen breken... En die T-loc, zijn dat die klepjes op die van Festool?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:30 schreef denoo het volgende:
zie mijn edit: systainers komen van tanos af en l boxxen van sortimo en zijn niet uitwisselbaar
Sortimo heeft volgens mij ook die (gekleurde) mini bakjes voor in de L-boxxen, maar die zijn MEGA duur zag ik laatst... Ik ben echt aan het denken om zelf iets handigs te maken om hetzelfde te bereiken. En voor de tools (zoals die klemmen waar ik 't eerder over had) iets met mooi zwart schuim waar alles precies in past. Heeft nog niemand zoiets gedaan? Ik weet niet waar ik dat spul kan krijgen, en hoe ik het 't beste kan bewerken :?

Zojuist nog wat hobby-spul besteld *O*

Cebora EVO 160 Mig/Mag lasapparaat compleet met 10L gasfles, 5KG lasdraad, automatische laskap 8-) en andere benodigde spullen.







m'n vriendin ziet me weer aankomen straks O-) (denk dat ze dit sowieso wel eng gaat vinden met die kap en die gasfles enzo hahaha :7 )
pi_146082532
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:31 schreef Atmoz het volgende:
Sortimo heeft volgens mij ook die (gekleurde) mini bakjes voor in de L-boxxen, maar die zijn MEGA duur zag ik laatst... Ik ben echt aan het denken om zelf iets handigs te maken om hetzelfde te bereiken. En voor de tools (zoals die klemmen waar ik 't eerder over had) iets met mooi zwart schuim waar alles precies in past. Heeft nog niemand zoiets gedaan? Ik weet niet waar ik dat spul kan krijgen, en hoe ik het 't beste kan bewerken

http://www.kruis.nl/opbergen/l-boxx/lboxxaccesoires/
zie deze link daar hebben ze "plukschuim" heel makkelijk te bewerken en daar staan ook die'dure'
bakjes ik vind de prijs best meevalle
Ofnie
pi_146084268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Welke zijn dat dan die classic systainers? Bij die L-boxxen merk ik niets waaraan je je nagels zou kunnen breken... En die T-loc, zijn dat die klepjes op die van Festool?

[..]

Sortimo heeft volgens mij ook die (gekleurde) mini bakjes voor in de L-boxxen, maar die zijn MEGA duur zag ik laatst... Ik ben echt aan het denken om zelf iets handigs te maken om hetzelfde te bereiken. En voor de tools (zoals die klemmen waar ik 't eerder over had) iets met mooi zwart schuim waar alles precies in past. Heeft nog niemand zoiets gedaan? Ik weet niet waar ik dat spul kan krijgen, en hoe ik het 't beste kan bewerken :?

Zojuist nog wat hobby-spul besteld *O*

Cebora EVO 160 Mig/Mag lasapparaat compleet met 10L gasfles, 5KG lasdraad, automatische laskap 8-) en andere benodigde spullen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

m'n vriendin ziet me weer aankomen straks O-) (denk dat ze dit sowieso wel eng gaat vinden met die kap en die gasfles enzo hahaha :7 )
Bijna elke vrouw vind gasflessen eng :')
Ook al gaat het om onbrandbare gassen, dat kun je elke keer weer opnieuw zeggen :')
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:00:19 #72
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146086805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:31 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Welke zijn dat dan die classic systainers? Bij die L-boxxen merk ik niets waaraan je je nagels zou kunnen breken... En die T-loc, zijn dat die klepjes op die van Festool?

[..]

Classic Systainer:

T-Loc Systainer:

L-Boxx:

M-Box:



Overigens, even ontopic;
Zojuist 4 T-Loc systainers besteld ter vervanging van een viertal classic systainers.
Reden, die nagelbrekende sluiting :') . Dat T-Loc spul is echt ideaal en mijn autistische ik irriteert zich aan de 4 afwijkende systainers :') .
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:07:23 #73
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_146087193
Nu nog sparen voor een stapel systainers om alle gewone koffers van de lasers, boormachines en tackers netjes op te bergen :P . Ben nog wel aan het twijfelen of ik de inlays met Kaizenfoam of met dat kubusschuim ga proberen te maken.
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 20:19:10 #74
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146088259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:56 schreef bleiblei het volgende:
Mag ik je geldboom een keer lenen? :P .
Ja, doe mij ook even een stekje van je geldboom Atmoz !

Sinds ik een Tig lasapparaat heb gebruik ik mijn mig/ mag lasapparaat nog maar heel zelden.

Toch wel zeldzaam, je ziet niet veel CEO,s met een topsalaris (hoe kun je het anders betalen) die nog zelf klussen. Of drugsdealer _O- ~O>

[ Bericht 19% gewijzigd door bluemoon23 op 29-10-2014 20:33:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')