quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:25 schreef Blue_note het volgende:
maar als je 3 weken een cabrio hebt gehuurd wordt het wat minder leuk denk ik.
Dat gaan wij dus wél doen.quote:Op woensdag 25 maart 2015 13:34 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Ik zou er inderdaad geen 3-weekse roadtrip mee doen.
Met wij bedoel je met 2 mensen? Heb je al eerder zo'n lange trip gedaan met een cabrio?quote:Op woensdag 25 maart 2015 21:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Dat gaan wij dus wél doen.Road trip met een Ford Mustang Convertible, begint en eindigt in LA, gedurende 3 weken van half september tot begin oktober. We hebben daarnaast ook voor 2 dagen een Jeep gehuurd voor Canyonlands National Park/Muley Point/Valley of the Gods/Monument Valley/Blanding.
Mijn man en ik inderdaad. Qua road trip ervaring hebben we alleen Nederland > Zweden en terug gedaan, niet in een cabrio.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Met wij bedoel je met 2 mensen? Heb je al eerder zo'n lange trip gedaan met een cabrio?
Ik hoop voor jullie dat de kofferbak van de Mustang wat groter is dan mijn Camaro. Daar past slecht een rugzak en wat kleine tasjes in. Mijn reistas moest op de achterbank. Niet dat dat een probleem is want ik was tenslotte in mijn eentje.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn man en ik inderdaad. Qua road trip ervaring hebben we alleen Nederland > Zweden en terug gedaan, niet in een cabrio.
Wij hebben op basis van dit filmpje besloten dat het wel kan.quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:20 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Ik hoop voor jullie dat de kofferbak van de Mustang wat groter is dan mijn Camaro. Daar past slecht een rugzak en wat kleine tasjes in. Mijn reistas moest op de achterbank. Niet dat dat een probleem is want ik was tenslotte in mijn eentje.
Maar dat zei de meneer bij National ook. Dat er in de Mustang wat meer ruimte beschikbaar is in de kofferbak. Maar ik was zo eigenwijs om voor de Camaro te kiezen
Thanks!quote:Heel veel plezier in ieder geval. Zuid-west USA is echt prachtig voor een roadtrip!
Shafer trailquote:Op woensdag 25 maart 2015 21:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
...We hebben daarnaast ook voor 2 dagen een Jeep gehuurd voor Canyonlands National Park/Muley Point/Valley of the Gods/Monument Valley/Blanding.
quote:Op woensdag 25 maart 2015 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
oa. Shafer heb ik met de motor gedaan. Stofhappen voor beginners.
Prachtig!quote:Op maandag 30 maart 2015 13:31 schreef maerk het volgende:
Ik weet dat het een verkapte promotiefilm is maar als ik dit filmpje zie krijg ik zo ontzettend veel zin om daar rond te lopen:
Nederland - Zweden valt nauwelijks een roadtrip te noemenquote:Op woensdag 25 maart 2015 22:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn man en ik inderdaad. Qua road trip ervaring hebben we alleen Nederland > Zweden en terug gedaan, niet in een cabrio.
Yep en dan inderdaad met dak+airco.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:21 schreef MaJo het volgende:
En gaan jullie Death Valley doen? Dan zou ik zeker met dak/airco rijden want dat is echt niet te harden (en wij waren er eind september).
En ik zou iets van een dekentje kopen om over je tassen heen te gooien die op de achterbank liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 08:43 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Yep en dan inderdaad met dak+airco.En we gaan deze koeltassen kopen zodat we veel koud water bij ons hebben: http://www.icemulecooler.com/icemule-classic-coolers/
Super vetquote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk eind van het jaar weer na het afstuderen van mijn vriend. Kunnen nog niks boeken, dus daar gaan we in de zomer naar kijken als het wat duidelijker is wanneer hij precies klaar is, maar de algemene planning is dat we een paar dagen (4-5) verblijven in Los Angeles (als het even kan een opname van The Big Bang Theory bijwonen), waarna we door vliegen naar Hawaii voor 2 weken. Hopen dat het door gaat!
Moet je wel de Noord-Amerikaanse kaarten kopenquote:Op donderdag 2 april 2015 14:19 schreef Houniet het volgende:
GPS niet huren en TomTom meenemen denk ik? Scheelt 200 dollar.
Auto met GPS is wel erg ideaal.quote:Op donderdag 2 april 2015 14:19 schreef Houniet het volgende:
Nou ja, Zweden is best groot hoor. Een rondreis per auto in Zweden is qua afstanden misschien niet helemaal vergelijkbaar met wat je in de VS kan rijden, maar waarom zou dat geen roadtrip zijn?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 00:21 schreef MaJo het volgende:
Nederland - Zweden valt nauwelijks een roadtrip te noemen
Wij hebben idd de kaarten voor Noord-Amerika (en Canada) gekocht voor iets van 40 euro? En onze eigen TomTom meegenomen. Werkte top en idd een stuk goedkoper dan huren.quote:Op donderdag 2 april 2015 14:19 schreef Houniet het volgende:
Zit er bij de wat duurdere wel vaak ingebouwd idd. Dan kost het nix.quote:
Het nadeel is dat je dat pas weet op het moment dat je de auto hebt gekozen/toegewezen hebt gekregen. Ik heb inmiddels redelijk vaak in de US een auto gehuurd (en altijd een luxe Full Size SUV/Premium SUV) en nog nooit eentje gehad met ingebouwde navigatie. Nu wordt ingebouwde navigatie wel steeds meer de standaard, dus de kans dat het vaker voor gaat komen wordt groter. Deze zomer is het maar weer afwachten. Voor de zekerheid installeer ik iets op mijn telefoon voor de eerste rit. Zit er geen navi in, rij ik naar een Wallmart en koop daar een goedkope TomTom, goedkoper dan huren.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zit er bij de wat duurdere wel vaak ingebouwd idd. Dan kost het nix.![]()
Maar bij mijn eigen navi weet ik beter hoe die werkt, en die stop ik thuis al helemaal vol met goede/leuke restaurants, hotels en http://www.roadsideamerica.com/ flauwekul enz.
Hier hetzelfde.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je dat pas weet op het moment dat je de auto hebt gekozen/toegewezen hebt gekregen. Ik heb inmiddels redelijk vaak in de US een auto gehuurd (en altijd een luxe Full Size SUV/Premium SUV) en nog nooit eentje gehad met ingebouwde navigatie. Nu wordt ingebouwde navigatie wel steeds meer de standaard, dus de kans dat het vaker voor gaat komen wordt groter. Deze zomer is het maar weer afwachten. Voor de zekerheid installeer ik iets op mijn telefoon voor de eerste rit. Zit er geen navi in, rij ik naar een Wallmart en koop daar een goedkope TomTom, goedkoper dan huren.
We zijn inderdaad niet bij de grens Denemarken-Zweden omgekeerd en naar huis gereden.quote:Op vrijdag 3 april 2015 09:03 schreef Mineola het volgende:
Nou ja, Zweden is best groot hoor. Een rondreis per auto in Zweden is qua afstanden misschien niet helemaal vergelijkbaar met wat je in de VS kan rijden, maar waarom zou dat geen roadtrip zijn?
Wij hebben deze:quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:44 schreef Mineola het volgende:
Jaaaa, het grote Rand McNally boek en dan je route erop markeren
Rand hebben wij ook. Prima voor overzicht/planning. En niet duur.quote:Op vrijdag 3 april 2015 12:44 schreef Mineola het volgende:
Jaaaa, het grote Rand McNally boek en dan je route erop markeren
Internationaal rijbewijs hoeft niet.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:14 schreef Houniet het volgende:
Super vet! TomTom dus! Sowieso kaarten kopen, komt Gucci.
Internationaal Rijbewijs? Lijkt me niet nodig.
Uber werkt perfect.quote:Op zaterdag 4 april 2015 16:17 schreef maerk het volgende:
We zullen met de BART train van SFO airport naar downtown SF gaan en uitstappen bij Civic center station of Powell street station. Vanaf daar dan met de taxi naar ons hotel.
Iemand ervaringen met de taxi's in SF? Kan ik beter openbaar vervoer nemen verder?
Ik vind navigatie zo onnodig in het Zuidwesten. Alleen in LA kan het handig zijn. Verder is alles zo verschrikkelijk uitgestrekt, dat een kaart volstaat. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.quote:Op vrijdag 3 april 2015 18:14 schreef Houniet het volgende:
Super vet! TomTom dus! Sowieso kaarten kopen, komt Gucci.
Internationaal Rijbewijs? Lijkt me niet nodig.
Het ligt er inderdaad erg aan waar in Zweden ze zijn geweest, het kwam op mij over als van Nederland naar Zweden en weer terug, dat is net zoiets als naar Berlijn zeg maarquote:Op vrijdag 3 april 2015 09:03 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nou ja, Zweden is best groot hoor. Een rondreis per auto in Zweden is qua afstanden misschien niet helemaal vergelijkbaar met wat je in de VS kan rijden, maar waarom zou dat geen roadtrip zijn?
[..]
Wij hebben idd de kaarten voor Noord-Amerika (en Canada) gekocht voor iets van 40 euro? En onze eigen TomTom meegenomen. Werkte top en idd een stuk goedkoper dan huren.
Het ging meer in het zo lang in een cabrio zittenquote:Op maandag 6 april 2015 09:55 schreef Mineola het volgende:
Prima, maar wat maakt het uit? Ik begreep en begrijp het nut van je opmerking niet. Lekker boeiend wat een roadtrip is en of je vaker met een auto op vakantie bent geweest en hoe ver. Het is toch geen ingangseis om naar Amerika te mogen of zo?
Het komt vast wel Guccihoor.
Onze eerste reis naar z/w (LA en LV) hadden we de route op postits gezetquote:Op zaterdag 4 april 2015 23:50 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ik vind navigatie zo onnodig in het Zuidwesten. Alleen in LA kan het handig zijn. Verder is alles zo verschrikkelijk uitgestrekt, dat een kaart volstaat. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zichzelf bepalen.
Steeds? 1x maar. Hierboven had iemand een (ik denk) autocorrect van goed naar Gucci, die nam ik voor de grap over.quote:
Ah, zag het weer voorbij komen dus dacht dat jij dat eerder had gedaan. Dacht dat ik een nieuw fokwoord had gemistquote:Op maandag 6 april 2015 13:35 schreef Mineola het volgende:
[..]
Steeds? 1x maar. Hierboven had iemand een (ik denk) autocorrect van goed naar Gucci, die nam ik voor de grap over.
Maar als je je grap moet uitleggen is ie dus niet leuk
3 weken. New York, Los Angeles, Las Vegas (alle parken en omstreken) San Fransisco, Los Angeles > Amsterdam.quote:Op vrijdag 10 april 2015 20:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
JaloersHoe lang ga je? En wat is de planning?
Klinkt als een goeie reis! Wel wat gehaast misschien omdat NYC er ook in zit maar je kunt een goed beeld krijgen van de omgeving en dan later weer eens terugquote:Op zaterdag 11 april 2015 11:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
3 weken. New York, Los Angeles, Las Vegas (alle parken en omstreken) San Fransisco, Los Angeles > Amsterdam.
Eerste keer VS? De meesten worden verliefd op het land, het is zo veelzijdig! NYC is ook tof maar wordt wel wat haasten inderdaad. Heb je al een goed idee van wat je allemaal wil zien? Dat helpt wel, anders kun je nogal overweldigt worden denk ikquote:Op zaterdag 11 april 2015 14:02 schreef Houniet het volgende:
Moab idd niet. We hebben 2 volle dagen NY en 1 avond. Dus we moeten ons best doen om 3 of 4 dingen te zien. En fietsen!
Ben benieuwd.
Dat moet helemaal goed komenquote:Op zaterdag 11 april 2015 14:14 schreef Houniet het volgende:
We hebben 5 dingen, allemaal dicht bij het Hotel. Bij Central Park. Eerste keer VS idd..
Hehe ik heb destijds ook alles geregeld, naar grote tevredenheid van vriendquote:Op zaterdag 11 april 2015 14:19 schreef Houniet het volgende:
Ik wilde bonnefooi, maar de vrouw niet. Dus alles is al geregeld
.
Ja. Bij de grote parken hebben we elke keer een volle dag met overnachting.quote:Op zaterdag 11 april 2015 14:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hehe ik heb destijds ook alles geregeld, naar grote tevredenheid van vriendSlapen jullie ook in de parken? Dat lijkt me met zo'n krappe planning wel essentieel namelijk.
Verstandig! Veel mensen denken namelijk wel even heen en weer te kunnen rijden (bijvoorbeeld van Oakhurst naar Yosemite) maar dat is echt zo zonde van je tijd. Bovendien gaat er niets boven wakker worden in zo'n parkquote:Op zaterdag 11 april 2015 14:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja. Bij de grote parken hebben we elke keer een volle dag met overnachting.
Dat wil/doet idd. iedereen anders.quote:Op zaterdag 11 april 2015 14:19 schreef Houniet het volgende:
Ik wilde bonnefooi, maar de vrouw niet. Dus alles is al geregeld
.
Wij hebben voor Yosemite 3 overnachtingen in de buurt van Catheys Valley geboekt. We zijn ons wel bewust van de lange reistijd van/naar het park, maar we vinden de accommodatie zelf ook een unieke ervaring: een cottage op een horse ranch. Heel veel zin in!quote:Op zaterdag 11 april 2015 14:23 schreef MaJo het volgende:
Verstandig! Veel mensen denken namelijk wel even heen en weer te kunnen rijden (bijvoorbeeld van Oakhurst naar Yosemite) maar dat is echt zo zonde van je tijd. Bovendien gaat er niets boven wakker worden in zo'n park
Maar dan is het een bewuste keuzequote:Op zaterdag 11 april 2015 14:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wij hebben voor Yosemite 3 overnachtingen in de buurt van Catheys Valley geboekt. We zijn ons wel bewust van de lange reistijd van/naar het park, maar we vinden de accommodatie zelf ook een unieke ervaring: een cottage op een horse ranch. Heel veel zin in!
[ afbeelding ]
Dat zijn van die mensen die dan bij een review van een hotel een negatieve review schrijven en een laag cijfer geven.quote:Op zaterdag 11 april 2015 14:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Verstandig! Veel mensen denken namelijk wel even heen en weer te kunnen rijden (bijvoorbeeld van Oakhurst naar Yosemite) maar dat is echt zo zonde van je tijd. Bovendien gaat er niets boven wakker worden in zo'n park
Mensen kijken vooral naar de prijs denk ik, het is ook logisch dat die hotels goedkoper zijn natuurlijk vanwege de afstandquote:Op zaterdag 11 april 2015 20:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zijn van die mensen die dan bij een review van een hotel een negatief review schrijven en een laag cijfer geven.
"Hotel was te ver van de ingang van Park X"
Zoek dan uit hoe ver rijden het is. Een hotel gaat niet uit het niks een stukje verder zitten
Heb dagen besteed aan het plannen. Uitgezocht welke hotels goed waren, waar ze lagen, hoe makkelijk je er kon komen, of je er kon parkeren of de route van/naar een beetje leuk was om te rijden etc.
Wat een toeval, wij ook!quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:08 schreef Kyran het volgende:
Wij moeten ruim een uur rijden naar Catheys Valley, maar hebben er bewust voor gekozen.
Een uur vind ik al ver, als in zonde van je tijd. Vooral als je heen en weer moet rijden steeds zoals in het voorbeeld van Oakhurst en Yosemite. Als het op doorreis is maakt het natuurlijk niks uitquote:
Wat is jullie planning? Misschien kan ik nog tips gevenquote:Op zaterdag 11 april 2015 21:08 schreef Kyran het volgende:
Verschilt erg per persoon denk ik toch. Wij moeten ruim een uur rijden naar Catheys Valley, maar hebben er bewust voor gekozen. We kunnen een paar verschillende routes nemen en de ranch zelf is ook weer iets unieks. Als het echt alleen maar een simpel hotel wass waar je 30+ minuten voor moest omrijden had ik het bijvoorbeeld niet waard gevonden.
Echt wakker worden in "middle of nowhere", zonder toeristen of andere huisjes in de buurten slapen op een echte ranch. Wil ik best een paar keer een stukje voor rijden.
Wij overnachten geen één keer in een national park, maar wel heel bewust voor gekozen. We zitten wel steeds in een leuke/unieke locatie.
quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat een toeval, wij ook!![]()
Kyran = mijn man (of eigenlijk, Kyran is onze kat en mijn man kon geen eigen username verzinnen.)
Dat wordt een volle tripquote:Op zondag 12 april 2015 22:01 schreef Kyran het volgende:
Hebben op zich alles al rond, maar tips kunnen nooit kwaad.
We vliegen op LA en komen daar laat in de middag aan, dus hebben besloten om een hotel bij LAX te nemen en vroeg in de ochtend weer te vertrekken met de huurauto. We overnachten verder in Monterey, San Francisco, Fort Bragg, Burney, South Lake Tahoe, Catheys Valley (3 nachten), Lindsay, Las Vegas (3 nachten), Glendale, Torrey, Monticello (3 nachten), Williams, Twentynine Palms en Los Angeles (2 nachten)
De bedoeling is om de volgende National en State Parks te bezoeken: Morro Bay SP, Julia Pfeiffer Burns SP, Point Lobos State Natural Reserve, Point Reyes National Seashore, Humboldt Redwoods SP, McArthur-Burney Falls Memorial SP, Lassen Volcanic NP, Yosemite NP, Kings Canyon & Sequoia NP, Death Valley NP, Valley of Fire SP, Zion NP, Bryce Canyon NP, Capitol Reef NP, Arches NP, Canyonlands NP, Dead Horse Point SP, Valley of the Gods, Monument Valley, Grand Canyon NP, Joshua Tree NP ... damn het zijn er veel als ik ze zo achter elkaar moet opnoemen
Ik heb alle routes, afstanden, reistijden met ruime marges berekend (inclusief pauze, eten etc.) en het komt allemaal goed uit. Wel een dikke maand mee bezig geweest.
Nicequote:Op maandag 13 april 2015 07:09 schreef Kyran het volgende:
Congratulations! You were successful in securing a reservation to enter to (Yosemite) Half Dome Cables in the Half Dome Lottery 2015.
![]()
![]()
whoa dat ziet er vet uit!quote:Op maandag 13 april 2015 07:09 schreef Kyran het volgende:
Congratulations! You were successful in securing a reservation to enter to (Yosemite) Half Dome Cables in the Half Dome Lottery 2015.
![]()
![]()
Nee nog nooit en heb in totaal een kleine 3000 km gereden, verdeeld over meerdere trips.quote:Op maandag 13 april 2015 09:31 schreef Houniet het volgende:
Zijn jullie wel eens aangehouden met de auto?
Nee, niet aangehouden. Let wel op als je stadjes binnen komt. Politie staat daar regelmatig te controleren.quote:Op maandag 13 april 2015 09:31 schreef Houniet het volgende:
Zijn jullie wel eens aangehouden met de auto?
Voor mij is het 18 jaar geleden en ik heb nog steeds heimeequote:Op maandag 23 maart 2015 08:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik dacht van tevoren toen ik mensen hier zag posten dat ze het zo mistten en heimwee hadden "jaja, een beetje overdreven waarschijnlijk". Maar het is echt zo, ik mis het ook vreselijk![]()
Ik ben een heer in het verkeerquote:Op dinsdag 14 april 2015 10:32 schreef ioko het volgende:
[..]
Nee, niet aangehouden. Let wel op als je stadjes binnen komt. Politie staat daar regelmatig te controleren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |