Was ook één van mijn overwegingen. Prioriteit lag met name op kracht en niet zozeer op hypertrofie. Vind het erg leuk om op de wat hogere %en te liften.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:39 schreef Snakey het volgende:
Even ietsjes ingekort.![]()
Well done. Misschien had je iets meer verwacht maar dan nog steeds, mooie progress.
Maar waarom ben je van SS naar beyond 531 gegaan en niet eerst 531 of 531 BBB? Bijvoorbeeld.
Heb ik goed gemerkt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:45 schreef Dizorn het volgende:
Het idee van SS is ook echt niet dat je de gewichten ELKE KEER omhoog kan gooien he. Het is gewoon lineaire progressie wat sowieso werkt en je doet alle grote bewegingen dus je traint je hele lichaam. Je bent goed vooruit gegaan idd. Maar ook veel fatgains. Dus ga iets minder eten of rustig cardio doen en dan word je een lean beast
Thanks. Klopt helemaal, zoals Snakey al aangaf was een 531 BBB variant wellicht iets beter geweest om toch wat hypertrofie te pakken. Pulleys, rows etc. op 10-12 reps zou al wat schelen met de imbalans. Of gewoonweg pullups (proberen) aan te leren door te starten met negatives.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:11 schreef Degrauwemiddelmaat het volgende:
Wat ook meespeelt is dat je bij SS relatief weinig reps doet. Omdat je UB achterloopt zou ik even enkele maanden kijken naar een meer bb schema ervoor. Ergo, je spieren flink aanpakken met een flink volume en dus zal je voldoende moeten eten om ze te laten groeien. Ook hierom zou ik dus je dieet pas na enkele maanden onder de loep nemen.
Succes anyways!
Pull ups moet je gewoon doen, punt. Die helpen je op vele manieren om sterker te worden. Maar sowieso moet je juist waar je zwak in bent aanpakken. Probleem is dat we juist daarvan weg willen lopen omdat het niet lukt. Ik had er ook vreselijk moeite mee, maar ik heb een pull up bar opgehangen in m´n huis en doe ze whenever ik langs die bar loop.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 19:42 schreef Lightweight het volgende:
[..]
Was ook één van mijn overwegingen. Prioriteit lag met name op kracht en niet zozeer op hypertrofie. Vind het erg leuk om op de wat hogere %en te liften.
[..]
Heb ik goed gemerkt.Inderdaad minderen met eten, te beginnen met iets minder carbs.
[..]
Thanks. Klopt helemaal, zoals Snakey al aangaf was een 531 BBB variant wellicht iets beter geweest om toch wat hypertrofie te pakken. Pulleys, rows etc. op 10-12 reps zou al wat schelen met de imbalans. Of gewoonweg pullups (proberen) aan te leren door te starten met negatives.
Ben al zolang benieuwd naar jouw fysiek..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik kan amper 1 pull-up.Ik vind tot nu toe de lat pulldown dan ook fijner.
Sinds ik 10 kilo kwijt ben vlieg ik omhoog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:06 schreef Dizorn het volgende:
Voordeel van lightweight (niet de user) zijn: 'record' is 9 volledige pull-ups ^^
Gewoon blijven proberen. Elke workout een paar pull ups doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik kan amper 1 pull-up.Ik vind tot nu toe de lat pulldown dan ook fijner.
Haha, niet zoveel om benieuwd naar te zijn denk ik. Mijn fysiek interesseert mijzelf al vrij weinig. Beetje buff, beetje fluffy. 105kg, bij 20-25% denk ik.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:09 schreef Atemno het volgende:
[..]
Ben al zolang benieuwd naar jouw fysiek..
Haha, ja kan het wel proberen. Alleen het voelt niet zo chill bij mijn schouders (steekjes). Wellicht doe ik het technisch niet goed.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Sinds ik 10 kilo kwijt ben vlieg ik omhoog.![]()
Maar na 5 reps wordt het weer behoorlijk zwaar.
[..]
Gewoon blijven proberen. Elke workout een paar pull ups doen.
Als ik zo'n weighted suit aandoe zodat ik net zo zwaar ben als Ray ben ik benieuwd of ik uberhaubt omhoog komquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Daar hoef je geen lichtgewicht voor te zijn. Gewoon je lats harder trainen.
Geen idee hoeveel Ray weegt, maar als ik bw+10kg doe (totaal ongeveer 95kg) kan ik nog bijna 5x5 doen. En ik ben echt niet bijzonder sterk, verre van zelfs.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:30 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Als ik zo'n weighted suit aandoe zodat ik net zo zwaar ben als Ray ben ik benieuwd of ik uberhaubt omhoog kom
Dat is een probleem bij veel lifters. Een sterke voorkant en een zwakke achterkant. Met als gevolg: schouders die naar binnen staan waardoor men eruit ziet als een gorilla.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb ook relatief zwakke lats, wss omdat ik ze nooit echt trainde. Pak ze sinds een paar weken 3x p.w. aan. Hopelijk trekken ze snel bij.
Klopt. Dat heb ik gelukkig niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is een probleem bij veel lifters. Een sterke voorkant en een zwakke achterkant. Met als gevolg: schouders die naar binnen staan waardoor men eruit ziet als een gorilla.
111kg. Op een goeie dag kan ik 8x maar ben er mee gestopt omdat ik pijn in mn elleboog kreeg bij de aanhechting van mn onderarm spier. Ik deed het als eerste oefening, maar ben gewoon te zwaar om dat te beginnen daarmee, waardoor ik didie spieren gelijk tezwaar belast. Ik moet echt nieuwe ellebogen voor sinterklaasquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geen idee hoeveel Ray weegt, maar als ik bw+10kg doe (totaal ongeveer 95kg) kan ik nog bijna 5x5 doen. En ik ben echt niet bijzonder sterk, verre van zelfs.
Typische curl/bench boy houding ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is een probleem bij veel lifters. Een sterke voorkant en een zwakke achterkant. Met als gevolg: schouders die naar binnen staan waardoor men eruit ziet als een gorilla.
Ik doe pull ups als eerste oefening op m'n pull dag, maar ik warm eerst even op met de pulldown machine.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
111kg. Op een goeie dag kan ik 8x maar ben er mee gestopt omdat ik pijn in mn elleboog kreeg bij de aanhechting van mn onderarm spier. Ik deed het als eerste oefening, maar ben gewoon te zwaar om dat te beginnen daarmee, waardoor ik didie spieren gelijk tezwaar belast. Ik moet echt nieuwe ellebogen voor sinterklaasKlote dingen geven met een pull dag echt problemen....
Borst open en vooruit, schoudes draaien daardoor naar achter, en je hoofd naar achter trekken alsof je een dubbele kin trektquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, ja kan het wel proberen. Alleen het voelt niet zo chill bij mijn schouders (steekjes). Wellicht doe ik het technisch niet goed.
Thanks.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:58 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Borst open en vooruit, schoudes draaien daardoor naar achter, en je hoofd naar achter trekken alsof je een dubbele kin trekt
Dat is wel een goeie idd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:57 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik doe pull ups als eerste oefening op m'n pull dag, maar ik warm eerst even op met de pulldown machine.
En niet helemaal gaan uithangen naar boven. Dat laatste stuk heeft voor de oefening totaal geen zin. Maar heel veel gasten zie je altijd helmaal uit gaan hangen waardoor je heel je schouders uit de juiste stand laat komen.quote:
Goeie tips dit. Maandag eens proberen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:03 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En niet helemaal gaan uithangen naar boven. Dat laatste stuk heeft voor de oefening totaal geen zin. Maar heel veel gasten zie je altijd helmaal uit gaan hangen waardoor je heel je schouders uit de juiste stand laat komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |