abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:31:48 #1
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143214388
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:35:39 #2
430880 mig72
De Professional
pi_143214565
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven. ;( De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?

Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.
pi_143214717
Panama: A Fugitive’s Paradise
by hi.di. • July 26, 2010

Whether child molesters, drug-traffickers, murderers or your run-of-the-mill white collar criminal, fugitives appear to be drawn to Panama.

Known for its virgin beaches, dense tropical forests, secluded islands, a rapidly growing skyscraper capital of available apartments, generous retiree benefits and historically relaxed banking laws, the Central American transit country has proved to be a good place to get lost for a number of escape artists over the years.

A FEW FUGITIVE STORIES

http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:38:39 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143214732
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:
We zullen nooit te weten komen vrees ik hoe ze zijn gestorven. ;( De Panamese autoriteiten lijken iets heel graags te willen verdoezelen, maar wat precies?

Mij zou het niet verbazen als ze toch vermoord zijn, aangezien dat al vaker gebeurt met westerlingen in zulke achtergestelde rimboegebieden als Panama.
Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnog :N
En locals zijn geen stelletje barbaren :N
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:43:13 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143214977
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:35 schreef mig72 het volgende:

Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.
pi_143215018
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:45:59 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215113
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb een vaag vermoeden dat ze iets willen verdoezelen wat zich diep in de jungle afspeelt, iets waar Lisanne en Kris niets mee te maken hadden en waar ze waarschijnlijk ook geen weet van hadden.
Bijvoorbeeld een cocaine-fabriekje of zo.
Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben :N
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:46:08 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215121
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquete _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:47:31 #9
430880 mig72
De Professional
pi_143215186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, nou, nou... Daar is echt geen concrete aanwijzing voor te vinden vooralsnog :N
GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.

Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:47:49 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215201
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:43 schreef MidnightB00m het volgende:
Zouden de ouders van Kris niet nog meer hebben laten filmen tijdens hun verblijf? Ik zie nog wel een vervolg op laatste item van Één Vandaag.
EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:48:28 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:46 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alle respect voor de locals: de Indianen, de gidsen en de inwoners van Boquete en Alto Romereo _O_
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:48:54 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215252
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

GEEN? Dat is een sterk woord. Er zijn tal van aanwijzingen in die richting. Alleen wil de Panamese autoriteiten nirt dat het onfmderzoek die richting op gaat.

Had de familie maar een prive expert ingehuurd, was het aardig vooruitgegaan die zaak. Misschien is het nu iets te laat helaas.
Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.
pi_143215259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

EenVandaag lijkt er wel bovenop te willen blijven zitten inderdaad. Maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon in NL verder volgen (follow-up interview).
Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:50:09 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik niet. En waarom gaat men toch zo snel over naar "filmscenario's"?
Goed ik weet dat het hier kan en mag, maar ik zie het gewoon niet met de info die we nu hebben :N
Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezen ;)
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:51:27 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215376
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Kan ook inderdaad. Het is wel echt stil nu hè... Wat zouden de ouders nu nog meer onderzoeken daar?
De ouders zijn al weer terug in Nederland
pi_143215381
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:47 schreef mig72 het volgende:

[..]

Volgens mij was er in het begin wel een privédetective (weet niet door wie die waren ingehuurd). Maar toen kwamen er verhalen over die rode nep taxi die AD vervolgens had gecorrigeerd.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:52:39 #17
430880 mig72
De Professional
pi_143215427
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zie ze niet. Niet met de info die we nu hebben.
Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:53:00 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alsjeblieft, hier heb je wat om te lezen ;)
http://www.google.nl/search?&q=panama+cocaine
Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.

Dat zegt toch verder niks? In elk land gebeuren dat soort dingen.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:54:34 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215512
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:52 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat komt doordat het onderzoek die richting niet loopt. Van een mogelijk misdrijf. Snap je het nu?
Zou je wat minder aanvallend willen doen?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:54:54 #20
430880 mig72
De Professional
pi_143215521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, duhh, ik kan je ook links sturen over drugslabs en wietkwekerijen in NL. En over moorden in NL, en over misdaad in het algemeen in NL, en over buitenlandse misdadigers die zich ophouden/hielden in NL.

En nu?
Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama.
pi_143215536
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.

"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."

Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).

Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:55:50 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143215566
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat is irrelevant want dit is gebeurd in Panama.
Ja, en het gebeurt ook in NL.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:56:11 #23
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143215582
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu?
Dat kan, maar daar gaat dit topic niet over ;)
Het punt is: er is cocaine-handel in Panama. En de drugskartels hebben ook banden met overheden.
Maar goed, waarom denk jij dat ze gegevens achterhouden?
pi_143215641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:55 schreef Stupidisco het volgende:
Andere plek, andere tijd (1999), andere zaak en dus niet zomaar te vergelijken, maar deze passage vond ik wel interessant.

"Na 2,5 week intensief zoeken werd haar lichaam op een klein eiland middenin natuurgebied La Amistad gevonden - ze had een gebroken been en was overleden aan de gevolgen van een wondinfectie en verhongering. Een jaar later werd ook het skelet van de Australische man gevonden, met wie ze op pad was gegaan. Hij lag 100 meter van haar vindplaats."

Ik ken de feiten uiteraard niet, maar heel simpel gedacht doet dit vermoeden dat de één een ongeluk (been gebroken) heeft gehad en de ander bij haar is gebleven en niet zelf hulp is gaan zoeken (om welke reden dan ook).

Het geeft maar weer aan dat het niet per definitie 'logisch' is dat, wanneer één van beiden een ongeluk krijgt, je de ander alleen laat (op zo'n plek) en dan zelf hulp gaat halen.

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)st-haar-vinden.dhtml
Is een bekende zaak. De broer van de overleden vrouw heeft ook de ouders van L&K geholpen. Een gruwelijk detail in deze zaak is dat de broer zelf zijn zus gevonden heeft.
Was overigens in het oosten van CR.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:57:55 #25
430880 mig72
De Professional
pi_143215658
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou je wat minder aanvallend willen doen?
En we weten helemaal niet wat er gebeurt in dat onderzoek. Daarbij: als er geen aanwijzingen zijn voor een misdaad ga je ook niet rechercheren op een misdaad.
Ik val niemand aan. Ik attendeer je op het feit dat ik geen simpelere uitleg kan geven terwijl ook jij net als de autoriteiten niet lijken te willen luisteren.

Er moet worden gezocht naar een misdadiger in het belang van een compleet onderzoek en dat ontbeert vanaf dag 1.

Als ik jullie was zou ik oprecht boos moeten zijn om dat schijngedrag van de autoriteiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')