Die hamburgepersje vind ik altijd te klein, 11-12cmquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:50 schreef Grietje-tit het volgende:
Het schijnt dat ze bij AH een hamburgerpers hebben. Hij stond in de Allerhande. Ik wilde hem dolgraag hebben, want het lastigste voor mij is nog steeds om een mooi gevormde hamburger te maken.
Maar bij AH hadden ze hem niet. Ja, vraag me niet waarom.
Oh ja, ook niet vergeten: als je het schijfje hebt gemaakt, druk met je duim een deukje in het midden, hamburgers hebben de neiging in het midden iets meer naar boven te komen dan aan de rand.
Neem een kunsstof of metalen ring met een doorsnee die jij wilt hebben (voor mij, 18 cm) leg wat folie op een snijplank, ring erop, gehakt erin, met de hand platdrukkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:58 schreef Grietje-tit het volgende:
Ik heb het eens een keer in een platte soepkom geprobeerd. Met de hamburger gewikkeld in vershoudfolie. Een beetje in vorm stampen, maar ach, het viel een beetje tegen.
Hamburgers maken is als b****, je moet het leren, puur uit ervaring. Vergeet de mensen die zeggen dat je het in een keer kunt en dat het simpel is. Is niet waar. De beste hamburger voor jezelf lukt je pas na jaren (dan ga ik er van uit dat je niet iedere dag hamburgers eet). Het is geduld. Maar is het wel waard, absoluut.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:12 schreef Soury het volgende:
Alle ballen verzamelen. Maar heel eerlijk via Noek ..
Maar regelmatig gemaakt
Een te gekke hamburger van Jamie Oliver
Brood/sandwiches, Hoofdgerecht, 6 personen, Anders
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
Toevoegen aan Mijn Bewaarde recepten
Recept printenE-mail dit recept.Ingrediënten
12 Jacob's creamcrackers
8 takjes peterselie
2 theelepels dijonmosterd
500 gram rundergehakt
1 groot ei
zeezout
peper
olijfolie
1 krop sla
3 tomaten
1 rode ui
3 augurken
6 hamburgerbroodjes
.Bereiden
De hamburger maken:
Doe de crackers in een theedoek en stamp ze fijn, breek de grootste stukjes kleiner met je handen en doe alles in een grote kom. Wat nog handiger is om de crackers fijn te malen in de keukenmachine) Hak de peterselie fijn inclusief steeltjes. Doe de peterselie, mosterd en gehakt ook in de kom. Breek het ei erbij en strooi er een flinke snuf zout en peper op. Kneed alles door elkaar. Verdeel het mengsel in zessen en maak 6 ronde platte schijven. Besprenkel de burgers met olie, leg ze op een bord, dek ze af en zet ze in de koelkast tot je ze gaat bakken (ze worden wat steviger)
De hamburgers bakken:
Verhit een grote grillpan of koekenpan een minuut of vier op hoog vuur. Zet het vuur wat lager. Leg de burgers in de pan en druk ze een beetje plat meteen spatel, zodat ze zo veel mogelijk contact met de pan hebben. Bak ze 3 tot 4 minuten aan elke kant.
De hamburgers serveren:
Plakjes tomaat, plakjes augurk in de lengte en uien in ringen snijden.
Maak de pan schoon met keukenpapier. snijd de broodje door en grill ze kort in de pan. Beleg de broodjes met hamburger,eventueel kaas, sla,tomaat,augurk. Naar smaak tomatenketchup en/of mayo toevoegen. Eet smakelijk!!
.Bronvermelding
Jamie Oliver Kookrevolutie
.![]()
Klinkt lekker, maar bij mij gaat er vrijwel niets door het vlees van de hamburger. Ei enzo doe ik dan wel weer door een gehaktbal.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:30 schreef Soury het volgende:
Dit is nog steeds mijn beste recept
[..]
Dan is het een gehakt plak ipv een hamburgerquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik doe ook geen vulmateriaal in een hamburger, peper zout, soms beetje tabasco of soy.
Sorry? Een hamburger patty hoort met jacobscrackers of godbetere paneermeel gestrekt te worden?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan is het een gehakt plak ipv een hamburger
Oh dear op je burger getrapt. Ik maak ze zo en ze zijn om te smullen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry? Een hamburger patty hoort met jacobscrackers of godbetere paneermeel gestrekt te worden?
Waar haal je dat vandaan?
Met plakjes nepkaas?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:53 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh dear op je burger getrapt. Ik maak ze zo en ze zijn om te smullen.![]()
Sorry hoor
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:48 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan is het een gehakt plak ipv een hamburger
Ja ik ben vegetarierquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |