Als de VS "het westen" nu gewoon Saddam had laten zitten en Irak niet in chaos had achter gelaten dan was dit hele isis probleem in Irak nu niet aan de .............. ratatatata, je raad het al: orde geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, en laten we nu net tot de kern van het verhaal komen; deze omstandigheden worden vooral gecreëerd door...............ratatata, je raad het al: niet het Westen
Die zijn te druk met het financieren van IS e.d.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Weer zijn het de Amerikanen die zich om het Iraakse volk bekommeren!
Waar blijven die humane Arabische landen nou?
Ik begrijp er niks van
Dat is de precieze definitie van tolereren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is geen tolerantie. Dat is een "ik wil het niet zien zodat ik er niet mee lastig gevallen word". Dan valt er ook niets te tolereren.
[..]
Omdat mischien de Arabische landen Irak niet binnenvielen ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Het gaat in dit filmpje niet over Hans Teeuwen, maar Pat condell die pijnlijk uitlegd hoe slecht de Islam is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En nog waag je het om respect te eisen? Ga heen.
Syrie, Iran en Libanon zijn allang actief tegen IS.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Nederland wacht nog altijd op een levering JSF'squote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:58 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me toch dat de VS, de EU, Irak, Iran, Syrie, Libanon en andere landen wel gehakt moeten kunnen maken van die IS-varkens. Meer samenwerking is dan wel nodig, dat is blijkbaar nog een moeilijk punt.
Hoe heette die Imam die homo's van flatgebouwen wilde gooien?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
Noem eens 5 voorbeelden van moslims die Nederlanders tot iets dwingen. Of dat op z'n minst proberen.
Welke van de 100quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe heette die Imam die homo's van flatgebouwen wilde gooien?
Rusland en China hebben reeds moeten bijspringen omdat de VS bleef toekijken, en Iraanse troepen vechten op de grond tegen IS, maar volgens jou zijn het "weer de Amerikanen die zich om het Iraakse volk bekommeren".quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:02 schreef .Exe het volgende:
Ik begrijp er niks van
Ramenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja goh, de uitdaging zit hem nou juist in het creëeren van een maatschappij waarin de randvoorwaarden voor een vreedzame en tolerante samenleving worden geschapen. Dat vereist een groot wederzijds begrip en respect dat vele onontwikkelde volkeren niet kennen. Iets simpels als vrijheid van meningsuiting of vrijheid van godsdienst is daarbij essentieel. Het feit dat dit in Nederland al honderden jaren erkend wordt en in vele andere landen nu nog steeds niet, zorgt ervoor dat Nederlanders inderdaad superieur zijn aan een groot deel van de rest van de mensheid.
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:04 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Omdat mischien de Arabische landen Irak niet binnenvielen ?
Ik denk dat ik ook erg agressief en opgefokt zou raken van al die zandkorrels die overal tussen gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:39 schreef Gripper het volgende:
Zou het niet beter zijn om gewoon het hele midden oosten plat te bombarderen.
Zeg maar alles tussen Cairo en New Delhi, en tussen de Caspische zee en Oman.
Los van een paar mooie gebouwen met gouden koepels erop en wat kunstig handschrift uit vroeger tijden enzo is er daar verder weinig (boven de grond) wat de moeite waard is. Alleen maar zand, stof en aggressieve mafketels die bij het minste of geringste hun buren ritueel beginnen af te slachten.
De wereld zou er niks aan missen denk ik.
Als de stofwolken en de fall-out een beetje zijn neergedaald maken we er dan 1 grote vlakte vol zonnepanelen van, is het olie/energie-vraagstuk ook meteen opgelost.
Wat doet Iran dan? De grote boeman van het Westen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.
Waarom wordt Irak niet geholpen door de Moslim landen verdomme![]()
Dan hoeft Amerika zich niet geroepen te voelen om in te grijpen!
Waarom is er geen militaire hulp van Moslim landen tegen de extremisten?!
Omdat die schijt hebben aan alles en iedereen, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:08 schreef .Exe het volgende:
[..]
Het gaat er nu om dat in zowel Irak als Sirie hele bevolkingsgroepen dreigen te worden uitgemoord.
Waarom wordt Irak niet geholpen door de Moslim landen verdomme![]()
Dan hoeft Amerika zich niet geroepen te voelen om in te grijpen!
Waarom is er geen militaire hulp van Moslim landen tegen de extremisten?!
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:09 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wat doet Iran dan? De grote boeman van het Westen?
Ik ben misschien naief in mijn denken jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:12 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Omdat die schijt hebben aan alles en iedereen, ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
Die olie sjeiks bulken van het geld, hoe kan het dat er in de arabische wereld zoveel mensen honger lijden ?
Gewoon achterlijk tyfus volk.
Onze grote vrienden de Saudi's, waar Al Qaida vandaan kwam, en die de meeste militaire steun van de VS krijgen? Tja, daar moet je niets van verwachten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:13 schreef .Exe het volgende:
[..]
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.
Buiten Iran zijn er zat landen met een militair apparaat die kunnen bombarderen in overleg met hun broeders van de regering in Irak.
Zolang ISIS buiten de grenzen van Iran zijn wordt er geen (meer actieve) actie ondernomen door Iran.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:13 schreef .Exe het volgende:
[..]
Iran beter buiten beschouwing laten, dat ligt sowieso te gevoelig daar.
Buiten Iran zijn er zat landen met een militair apparaat die kunnen bombarderen in overleg met hun broeders van de regering in Irak.
*bontkraagquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Ontopic over de huidige crisis daar. Bondkraagboefjes hier bepraat je maar in een ander topic. Net als je haat voor andere users.
Iraanse troepen vechten al weken op Iraaks grondgebied, met ondersteuning van de Russische luchtmacht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:16 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Zolang ISIS buiten de grenzen van Iran zijn wordt er geen (meer actieve) actie ondernomen door Iran.
Ja, laten we het niet over de FNV gaan hebben, bondboefjes!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Ontopic over de huidige crisis daar. Bondkraagboefjes hier bepraat je maar in een ander topic. Net als je haat voor andere users.
Totaal relevant, religie ligt ten grondslag aan dit conflict.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef mig72 het volgende:
Het punt is dat deze kwestie over ISIS gaat en religie moet je erbuiten laten. Totaal irrelevant en heft niks te maken met jihad en andere propaganda taal gespuid door Westerse overheden.
ISIS heeft niets met religie te maken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef mig72 het volgende:
Het punt is dat deze kwestie over ISIS gaat en religie moet je erbuiten laten. Totaal irrelevant en heft niks te maken met jihad en andere propaganda taal gespuid door Westerse overheden.
Maar zijn er ook landen met `goede moslim` regeringen die HUN extremistische geloofsgenoten een halt toe roepen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:09 schreef Jordony het volgende:
Je moet respect hebben voor elk geloof dat iemand beleid. Maar we zijn in Nederland heel goed in het over één kam scheren van mensen met een bepaald geloof zoals moslims. Er zijn een heleboel 'goede' moslims op deze aardkloot, maar er is een groep zoals ISIS en Al Shabaab die het voor de rest verpesten. Met een beetje hulp van de media, is moslim nu een heel eng woord.
Maar kennelijk is de Koran zo dubbelzinnig, dat veel ellende zich afspeelt in de context van de islam.
Ik waardeer deze actie van de VS maar de VS is ook geen lieverdje.
Jihad staat voor heilige oorlog (ongelovigen moeten dood). De praktijken die ISIS verricht hebben dus een religieuze achtergrond.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:17 schreef mig72 het volgende:
Ik zei meer actieve houding, dus dat betekent dat Iran direct met tanks,artillerie etc de strijd aangaat tegen ISIS. Maar ISIS valt Iran niet aan, het zal zelfmoord zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Iraanse troepen vechten al weken op Iraaks grondgebied, met ondersteuning van de Russische luchtmacht.
Zo lang Irak daar toestemming voor geeft mag dat geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Iraanse troepen vechten al weken op Iraaks grondgebied, met ondersteuning van de Russische luchtmacht.
Nee want ze volgen de Islam niet die pleit voor gematigdheid.Ze zijn in alles extreem en intolerant en moorddadig. SmDe islamitische gemeenschap veroordeelt Isis en wijst ze af maar dat sla jij liever over.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ISIS heeft niets met religie te maken?
Aangezien zij wel denken de islam te volgen heeft het conflict wel degelijk een religieus aspect.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee want ze volgen de Islam niet die pleit voor gematigdheid.Ze zijn in alles extreem en intolerant en moorddadig. SmDe islamitische gemeenschap veroordeelt Isis en wijst ze af maar dat sla jij liever over.
http://www.theguardian.co(...)litants-nouri-malikiquote:Iran sends troops into Iraq to aid fight against Isis militants
Tehran hints at cooperation with US to aid Nouri al-Maliki as jihadist group threatens to take Baghdad
http://www.nytimes.com/2014/06/30/world/middleeast/iraq.htmlquote:Iraqi government officials said Sunday that Russian experts had arrived in Iraq to help the army get 12 new Russian warplanes into the fight against Sunni extremists, while the extremists declared their leader the caliph, or absolute ruler, of all jihadi organizations worldwide.
The Russian move was at least an implicit rebuke to the United States, which the Iraqis believe has been too slow to supply American F-16s and attack helicopters — although the United States is now in the process of providing both.
Sjiit of Soenniet, ze hebben nu een gezamelijke vijand die de aandacht verdient.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:16 schreef IR1907 het volgende:
[..]
Zolang ISIS buiten de grenzen van Iran zijn wordt er geen (meer actieve) actie ondernomen door Iran.
Nee dat klopt niet. Het is een terroristische groepering die net zo weinig te maken heeft met de Islam als ene Hitler te maken had met het Rooms Katholicisme.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:20 schreef Jordony het volgende:
[..]
Jihad staat voor heilige oorlog (ongelovigen moeten dood). De praktijken die ISIS verricht hebben dus een religieuze achtergrond.
Vandaar het "allah ackbar" constant, das toeval?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:23 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Het is een terroristische groepering die net zo weinig te maken heeft met de Islam als ene Hitler te maken had met het Rooms Katholicisme.
Zitten we in NWS?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Waar is het NWS-deel van dit NWS-topic gebleven?
Ik kan dit soort gelul niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:19 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Totaal relevant, religie ligt ten grondslag aan dit conflict.
Je moet niet zomaar blind afgaan op wat jou Imam zegt.
Voor meer nieuws zou ik in het centrale irak topic kijken. Valt inderdaad tegen hier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:24 schreef clumsy_clown het volgende:
Waar is het NWS-deel van dit NWS-topic gebleven?
Het probleem is dat zij wel denken dat ze de Islam volgen en dat ongelovigen en mensen die in iets anders geloven dood moeten. ISIS staat voor Islamitische Staat, dus zij denken wel degelijk het 'boekje' te volgen. Ik weet niet wat in de Koran staat, maar kennelijk kan die op wel hele extreme manieren geïnterpreteerd worden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:23 schreef mig72 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Het is een terroristische groepering die net zo weinig te maken heeft met de Islam als ene Hitler te maken had met het Rooms Katholicisme.
Dus jij wilt alle Moslims bestraffen in de regio om Isis? Iemand hier wilde het hele midden oosten uitroeien dmv atoombommen, doe jij daaraan mee?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:26 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het probleem is dat zij wel denken dat ze de Islam volgen en dat ongelovigen en mensen die in iets anders geloven dood moeten. ISIS staat voor Islamitische Staat, dus zij denken wel degelijk het 'boekje' te volgen. Ik weet niet wat in de Koran staat, maar kennelijk kan die op wel hele extreme manieren geïnterpreteerd worden.
Reden temeer voor moslim landen om te laten zien dat ze daar stelling tegen nemen, letterlijk stelling!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:26 schreef Jordony het volgende:
[..]
Het probleem is dat zij wel denken dat ze de Islam volgen en dat ongelovigen en mensen die in iets anders geloven dood moeten. ISIS staat voor Islamitische Staat, dus zij denken wel degelijk het 'boekje' te volgen. Ik weet niet wat in de Koran staat, maar kennelijk kan die op wel hele extreme manieren geïnterpreteerd worden.
Tja, of misschien zien zij die idioten wel als degenen die het vuile werk opknappen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:30 schreef .Exe het volgende:
[..]
Reden temeer voor moslim landen om te laten zien dat ze daar stelling tegen nemen, letterlijk stelling!
Nee, de mensen die geweld plegen in naam van ISIS, die moeten aangepakt worden. In Irak wonen ook moslim gezinnen die wel fatsoenlijke normen en waarden hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:29 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dus jij wilt alle Moslims bestraffen in de regio om Isis? Iemand hier wilde het hele midden oosten uitroeien dmv atoombommen, doe jij daaraan mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |