abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:16:13 #276
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143236240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Je vergeet alleen de andere helft van de enquête:

[..]

Kortom, "ze" vinden de VS oorlogszuchtig, maar tegelijk wel het meest geweldige super-awesome land op de wereld en als ze een "green card" zouden krijgen dan zouden ze morgen nog op het vliegtuig stappen. :D
Ja dat hoor ik ook altijd maar je moet niet vergeten dat vergeleken bij vele landen in deze wereld de USA "geweldig" is om in te wonen. Doet niets aan het feit af dat het ook het gevaarlijkste land kan zijn.

ps. al geven ze mij gratis een green card, ik zal er nooit gaan wonen.
pi_143236348
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Waarom moet de USA zoveel in defensie inversteren als derest van de wereld dus veel minder wapens heeft?
Wie is hier dan de oorlogszuchtige :')?
- Omdat de lonen en prijzen hoger liggen en je voor dezelfde slagkracht dus meer geld moet betalen
- Omdat investeringen in het leger ook innovaties opleveren waar de gewone economie geld mee kan verdienen
- Omdat de VS ook een deel van de defensie van Europa doet
- Omdat het kan

Zoals ik al eens heb uitgelegd: o.a. Rusland heeft een handelsoverschot. Doordat de US-dollar de wereldwijde reservemunt is, komt het erop neer dat Rusland gas en olie exporteert en in ruil daarvoor dollars importeert. De VS kan dus als enige land ter wereld gewoon dollars bijprinten om hun leger van te betalen. Ideaal toch? En wij maken daar via de NAVO ook gebruik van.

Is dat eerlijk? Nee. Is het slim van ons om ervan te profiteren? Ja.
pi_143236390
quote:

[..]

Waarom moet de USA zoveel in defensie inversteren als derest van de wereld dus veel minder wapens heeft?
De VS beschermt de handelsbelangen van de EU/VS/NAVO/WTO in binnen en buitenland. Ze hebben de plek ingenomen van het Engelse rijk dat door twee Europese wereldoorlogen uit elkaar viel. Daarnaast hebben ze de wapen wedloop met de Sovjet-Unie en andere communistische staten 'gewonnen'. Bovendien valt er onder het 'defense spending' van alles en nog wat dat niet direct met oorlog te maken heeft.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:38:54 #279
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143236845
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

De VS beschermt de handelsbelangen van de EU/VS/NAVO/WTO in binnen en buitenland. Ze hebben de plek ingenomen van het Engelse rijk dat door twee Europese wereldoorlogen uit elkaar viel. Daarnaast hebben ze de wapen wedloop met de Sovjet-Unie en andere communistische staten 'gewonnen'. Bovendien valt er onder het 'defense spending' van alles en nog wat dat niet direct met oorlog te maken heeft.
De VS beschermd alleen haar handelsbelangen.
Oorzaak van de crisis vergeten?
pi_143236934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De VS beschermd alleen haar handelsbelangen.
Oorzaak van de crisis vergeten?
Het afzetten van Yanukovich, omdat hij Oekraine naar de rand van de afgrond bracht. Vervolgens ging iedereen zijn vrienden erbij halen, Yatsenyuk en co. de Amerikanen en Yanukovich de Russen. In eerste instantie gebeurde er uit NAVO/EU/VS hoek niet zo heel veel, totdat Rusland de Krim inpikte een gewapende opstand in Oekraine begon.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:42:55 #281
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143236955
Mitrala twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:40:32 Front of cafe 'Putin' in Novi Sad. Where you can even drink Kvas, obviously. http://t.co/op8QaQxd92 reageer retweet
Mitrala twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:37:55 Greetings from the brand new cafe 'Putin' in Novi Sad, Serbia. Owner: 'I want to show our love for Putin and Russia' http://t.co/byFw4FrLBr reageer retweet
Daar vallen de fok-Poetinfanboys bij in het niets :{
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143236962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ah sorry, ik keek niet verder dan mijn neus lang is. Verklaart ook dat de VS bezig is centrifuges bij te bouwen:

[..]

[..]

http://www.world-nuclear.(...)/Uranium-Enrichment/
Nice, was zelf op zoek naar een bron maar vond er geen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 18:44:29 #283
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143237001
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:42 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het afzetten van Yanukovich, omdat hij Oekraine naar de rand van de afgrond bracht. Vervolgens ging iedereen zijn vrienden erbij halen, Yatsenyuk en co. de Amerikanen en Yanukovich de Russen. In eerste instantie gebeurde er uit NAVO/EU/VS hoek niet zo heel veel, totdat Rusland de Krim inpikte een gewapende opstand in Oekraine begon.
Ik doel meer op de wereld crisis die dank zij Wall street (goldman sachs) werd veroorzaakt omdat zij aandelen paketten verkochten die zo onstabiel ware als de pest. (hypotheek paketten)
pi_143237028
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik doel meer op de wereld crisis die dank zij Wall street (goldman sachs) werd veroorzaakt omdat zij aandelen paketten verkochten die zo onstabiel ware als de pest. (hypotheek paketten)
Daar heeft iedereen vrolijk aan mee gedaan toen het geld opleverde en toen de rekening gepresenteerd werd was niemand thuis.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:13:24 #285
361691 DeJori
pi_143237795
Nu ook via AP:

AP twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 19:11:31 BREAKING: Ukraine rebel leader: Rebels willing to accept cease-fire to prevent humanitarian catastrophe. reageer retweet
Meestal zitten er voorwaarden aan zulke bestanden. Vraag me sowieso af of Kiev hier mee akkoord gaat; zij zijn immers aan de winnende hand.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:18:30 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143237963
quote:

[..]

is een percentage van het BNP, ze investeren niet meer dan Rusland hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:24:01 #287
361691 DeJori
pi_143238123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is een percentage van het BNP, ze investeren niet meer dan Rusland hoor
Inderdaad:

quote:
Per % of GDP:

Saudi Arabia 9.3
United Arab Emirates 4.7
Russia 4.1
United States 3.8
South Korea 2.8
India 2.5

http://en.wikipedia.org/w(...)ilitary_expenditures

[ Bericht 2% gewijzigd door DeJori op 09-08-2014 19:39:03 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:25:42 #288
323876 michaelmoore
pi_143238174
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:42 schreef DeJori het volgende:
Mitrala twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:40:32 Front of cafe 'Putin' in Novi Sad. Where you can even drink Kvas, obviously. http://t.co/op8QaQxd92 reageer retweet
Mitrala twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 18:37:55 Greetings from the brand new cafe 'Putin' in Novi Sad, Serbia. Owner: 'I want to show our love for Putin and Russia' http://t.co/byFw4FrLBr reageer retweet
Ja Hitler had ook veel fans en Stalin ook
Daar schijnt een woord voor te zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:26:59 #289
323876 michaelmoore
pi_143238203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:13 schreef DeJori het volgende:
Nu ook via AP:

AP twitterde op zaterdag 09-08-2014 om 19:11:31 BREAKING: Ukraine rebel leader: Rebels willing to accept cease-fire to prevent humanitarian catastrophe. reageer retweet
Meestal zitten er voorwaarden aan zulke bestanden. Vraag me sowieso af of Kiev hier mee akkoord gaat; zij zijn immers aan de winnende hand.
Mogelijk dat ze vragen om rusland te laten komen als vredestichter
pi_143238207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

- Omdat de lonen en prijzen hoger liggen en je voor dezelfde slagkracht dus meer geld moet betalen
- Omdat investeringen in het leger ook innovaties opleveren waar de gewone economie geld mee kan verdienen
- Omdat de VS ook een deel van de defensie van Europa doet
- Omdat het kan

Omdat de VS haar suprematie wil behouden. VS bases overal ter wereld, "containment" van Rusland en China...
Zij willen de macht hebben, en niemand mag hen evenaren. Omdat militaire macht ook economische macht betekent, omdat het garandeert dat je geen internationale regels moet aanvaarden die je niet bevallen.
Hoeveel zou de economische/technologische voorsprong van de VS te danken zijn aan de NSA? Amerikaanse spionage, diplomatie, militaire en economische beslissingen, alles is gericht op het behouden van de overmacht. Kijk naar het aantal instituten in de VS gewijd aan diplomatie, die hebben waarschijnlijk meer studenten dan alle universiteiten van Nederland samen. "Power projection", "brinkmanship", "energy security" etc.. zitten in het lessenpakket. Het is er allemaal een stuk professioneler.

Het mag dan ook wat kosten: Er wordt in totaal zo'n 4000$ per hoofd van de bevolking aan defensie uitgegeven (intresten, veteran affairs etc.. inbegrepen).
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:31:38 #291
323876 michaelmoore
pi_143238337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:24 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Daarom is de NATO ook zo belangrijk, ze kunnen Rusland verslaan en vernietigen en net zo vrolijk elders nog twee oorlogen doen
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:41:10 #292
361691 DeJori
pi_143238626
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarom is de NATO ook zo belangrijk, ze kunnen Rusland verslaan en vernietigen en net zo vrolijk elders nog twee oorlogen doen
Ik geloof dat de totale NAVO ongeveer 70% van het defensiebudget is en dat is nog zonder de NAVO bondgenoten zoals Japan en Australië. Daar moet dan wel even bij gezegd worden dat de salarissen van soldaten binnen de NAVO significant hoger zijn dan die in pakweg Rusland of China.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 19:51:30 #293
323876 michaelmoore
pi_143238931
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik geloof dat de totale NAVO ongeveer 70% van het defensiebudget is en dat is nog zonder de NAVO bondgenoten zoals Japan en Australië. Daar moet dan wel even bij gezegd worden dat de salarissen van soldaten binnen de NAVO significant hoger zijn dan die in pakweg Rusland of China.
Maar daar is het resultaat ook na, Rusland heeft veel dronken vloekende baardapen en de USA heeft de NAVY seals en superdrones, overigens in China is het niet veel beter

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 09-08-2014 20:01:48 ]
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:09:42 #294
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143239490
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 19:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onzin. De Navo geeft veel geld uit, maar is totaal niet efficent en effectief. (allemaal allegaartjes en landen met vaak tegengestelde belangen die moeten samenwerken) Je vergeet ook dat de lonen in de Navo landen heel wat hoger liggen. Het cijfer is sowieso al geflatteerd. Kijk eens naar Afghanistan. De NAVO heeft zelfs in een land dat in de steentijd leeft niet eens een goed resultaat kunnen bereiken. Laat staan hoe dat gaat tegen een land als Rusland dat wel een modern leger en kernwapens heeft.
pi_143239787
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:09 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Onzin. De Navo geeft veel geld uit, maar is totaal niet efficent en effectief. (allemaal allegaartjes en landen met vaak tegengestelde belangen die moeten samenwerken) Je vergeet ook dat de lonen in de Navo landen heel wat hoger liggen. Het cijfer is sowieso al geflatteerd. Kijk eens naar Afghanistan. De NAVO heeft zelfs in een land dat in de steentijd leeft niet eens een goed resultaat kunnen bereiken. Laat staan hoe dat gaat tegen een land als Rusland dat wel een modern leger en kernwapens heeft.
Volgens mij is het in Afghanistan prima gelukt om de Taliban te verslaan. Het is niet gelukt om het hele hand een heropvoeding te geven (of naar westerse waarden te brainwashen, vanuit hun perspectief) maar dat is geen taak voor een leger.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2014 20:18:19 ]
pi_143240015
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 18:42 schreef DeJori het volgende:
Dat is mooi toch? Dat mensen de vrijheid hebben om een cafe de naam te geven die ze willen.
Of heb je liever dat Serviers meer van de VS houden, die nog geen 20 jaar geleden bombardementen op Belgrado uitvoerde.
Voor dezelfde geld wordt er een cafe 'Obama' geopend in Nederland, daar vallen dan de fok-amerikafanboys & Eurofielen bij in het niets. :P
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:28:06 #297
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143240097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Afghanistan prima gelukt om de Taliban te verslaan. Het is niet gelukt om het hele hand een heropvoeding te geven (of naar westerse waarden te brainwashen, vanuit hun perspectief) maar dat is geen taak voor een leger.
De Taliban is helemaal niet verslagen! Wat een misvatting is dat. Het tribale extremistische systeem is nog volledig in tact, inclusief de Taliban. De door de Amerikanen neergezette marionettenregering heeft nagenoeg niets te vertellen.
pi_143240322
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De Taliban is helemaal niet verslagen! Wat een misvatting is dat. Het tribale extremistische systeem is nog volledig in tact, inclusief de Taliban. De door de Amerikanen neergezette marionettenregering heeft nagenoeg niets te vertellen.
De Taliban was verslagen in de zin dat "onze" militairen overal konden komen zonder dat de Taliban ze kon tegenhouden. Als we hadden gewild dan hadden we ongetwijfeld heel Afghanistan totaan de laatste baby kunnen uitroeien.

Het volk heropvoeden, om die tribale samenleving af te zweren en verlichte burgers te worden die onze ideeën over democratie en vrijheid steunen, dat is iets heel anders maar dat heeft niks met militaire macht te maken.
pi_143240480
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 9 augustus 2014 20:36 schreef Igen het volgende:[/url]
Als we hadden gewild dan hadden we ongetwijfeld heel Afghanistan totaan de laatste baby kunnen uitroeien.

Het volk heropvoeden, om die tribale samenleving af te zweren en verlichte burgers te worden die onze ideeën over democratie en vrijheid steunen, dat is iets heel anders maar dat heeft niks met militaire macht te maken.
Hoe wil je een volk heropvoeden wanneer een volk uitgeroeit is.
Als een volk uitgeroeit is blijft er niet veel meer over om te heropvoeden. :P
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 20:43:41 #300
361691 DeJori
pi_143240541
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 20:25 schreef balkanboy het volgende:

[..]

Dat is mooi toch? Dat mensen de vrijheid hebben om een cafe de naam te geven die ze willen.
Of heb je liever dat Serviers meer van de VS houden, die nog geen 20 jaar geleden bombardementen op Belgrado uitvoerde.
Voor dezelfde geld wordt er een cafe 'Obama' geopend in Nederland, daar vallen dan de fok-amerikafanboys & Eurofielen bij in het niets. :P
O, dat het mag vind ik fantastisch. Neemt niet weg dat ik van achter mijn keyboardje lekker mij mening over deze mensen ga zitten spauwen *)

Overigens zou ik hetzelfde commentaar hebben op een obomba-café :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')