Hamas was in 2006 bezig met een reorganisatie om met politieke doeleinden haar koers te begaan, dit is herhaaldelijk gesaboteerd door de gewapende tak van Hamas en de grieven die Israelische sancties brachten was daar een voedingsbodem voor na jarenlang corrupte zooi van Fatah.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moesten ze eens beginnen met verzet te plegen, in plaats van terreur.
Zitten er bijna twee miljoen opgesloten in de Gaza strook ?quote:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan moesten ze eens beginnen met verzet te plegen, in plaats van terreur.
Dus de ongewapende tak van Hamas vecht nu samen met Israël tegen de gewapende tak van Hamas?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was in 2006 bezig met een reorganisatie om met politieke doeleinden haar koers te begaan, dit is herhaaldelijk gesaboteerd door de gewapende tak van Hamas en de grieven die Israelische sancties brachten was daar een voedingsbodem voor na jarenlang corrupte zooi van Fatah.
Dat zijn niet alle palestijnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zitten er bijna twee miljoen opgesloten in de Gaza strook ?
Lijkt me een prima uitgangspunt om Israëlische doelen te beschieten met alles wat je hebt. Controleposten, legerbasissen, militairen, voertuigen etc...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hamas was in 2006 bezig met een reorganisatie om met politieke doeleinden haar koers te begaan, dit is herhaaldelijk gesaboteerd door de gewapende tak van Hamas en de grieven die Israelische sancties brachten was daar een voedingsbodem voor na jarenlang corrupte zooi van Fatah.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnenquote:
De ongewapende tak houdt zich vooral bezig met sociale voorzieningen, scholen, werk, bestuur etc, wel is er een infiltratie geweest van politieke boodschappen in de opleiding van ingenieurschap naar het verheerlijken van martelaarschap op een tal van vlakken, dit is in eerste instantie niet zo sterk geweest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus de ongewapende tak van Hamas vecht nu samen met Israël tegen de gewapende tak van Hamas?
Nee die in het buitenland was een beetje moeilijk geweest idd. Maar hoe kunnen mensen dan zeggen dat ze het wel willen ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen
Er zijn er bijna 10 miljoen verspreid over 8 landen. Weet je zeker dat Israël ze uit had kunnen roeien als ze dat hadden gewild?
dat ze het niet kunnen betekent nog niet dat ze het niet willenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee die in het buitenland was een beetje moeilijk geweest idd. Maar hoe kunnen mensen dan zeggen dat ze het wel willen ?
Ja er is geen bewijs dat ze het wel willen toch ? Hamas wilt het wel maar die kunnen het niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat ze het niet kunnen betekent nog niet dat ze het niet willen
ik ben pas om 6 uur thuis schat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja er is geen bewijs dat ze het wel willen toch ? Hamas wilt het wel maar die kunnen het niet.
Heb je filmpje bekeken ?
Als je het hebt over de provincie 'Holland, benadruk dan even meteen of je spreekt over Zuid Holland of Noord Holland, per slot van rekening is Israel en de IDF ook niet een en dezelfde volgens jouw lezing, of wel? De militante tak is niet onder controle te krijgen omdat zij een monopolie hebben op 'enforcing' geweld, met als gevolg dat zowel de sociale tak van Hamas niet met Israel en Israel niet met de sociale tak rechtstreeks kunnen communiceren.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lijkt me een prima uitgangspunt om Israëlische doelen te beschieten met alles wat je hebt. Controleposten, legerbasissen, militairen, voertuigen etc...
... maar in plaats daarvan begonnen ze op burgers te schieten met amateurraketten en verkondigden groots dat ze per raket xx zionisten hadden gedood. Dat is geen verzet, dat is terreur plegen en haat kweken.
Ik merk zelf dat het vaak projectie is van eigen Jodenhaat op joden zelf. Beetje gereflecteerd, zeg maar. "Alle joden moeten dood" wordt dan "alle joden willen alle Palestijnen dood" of zoiets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee die in het buitenland was een beetje moeilijk geweest idd. Maar hoe kunnen mensen dan zeggen dat ze het wel willen ?
Kanjer, weer zo'n modroep-droeftoeterquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Want als je de genocide op Palestijnen erger vind dan de Holocaust sta je gelijk aan de kant van Hamas?![]()
HeatWave, je bent met de jaren echt steeds lachwekkender geworden. Hoe hebben ze jou ooit mod gemaakt?
En aangezien we allebei geen gedachten kunnen lezen is er ook geen bewijs dat ze het NIET willen. Dus het mes snijdt aan beide kanten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja er is geen bewijs dat ze het wel willen toch ? Hamas wilt het wel maar die kunnen het niet.
Stelselmatig uitroeien van de Palestijnen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:49 schreef Che_ het volgende:
Je wordt als een halve terrorist neergezet als je meer dan 50 jaar van stelselmatig uitroeien van Palestijnen
Ik vind het bijzonder dat alles maar met elkaar vergeleken moet worden..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik merk zelf dat het vaak projectie is van eigen Jodenhaat op joden zelf. Beetje gereflecteerd, zeg maar. "Alle joden moeten dood" wordt dan "alle joden willen alle Palestijnen dood" of zoiets.
Beetje bijzonder.
Meer Palestijnen dan ooit, jouw vader mag wel 23 kinderen hebben, maar als ik er een paar opblaas, zijn er niet 'meer kinderen dan ooit'quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Stelselmatig uitroeien van de Palestijnen?Hou op man. Er zijn op dit moment meer Palestijnen dan ooit. Israël doet juist haar uiterste best om het aantal burgerslachtoffers te minimaliseren maar toch de terroristen, hun tunnels en hun raketinstallaties onschadelijk te maken.
Ik vind 1.800 op een populatie van 1.800.000 een uitstekende score (0,1%). Burgerslachtoffers zeer beperkt gehouden. Ik doe het ze niet na.
Je bedoelt daar waar de raketinstallaties staan van Hamas.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De ongewapende tak houdt zich vooral bezig met sociale voorzieningen, scholen, werk, bestuur etc, wel is er een infiltratie geweest van politieke boodschappen in de opleiding van ingenieurschap naar het verheerlijken van martelaarschap op een tal van vlakken, dit is in eerste instantie niet zo sterk geweest.
.....................quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:14 schreef Maanvis het volgende:
Che, maak je geen zorgen. over 50 tot 70 jaar is Heatwave dood en kan ie geen mod meer zijn.
En dan zitten er in die 1800 oa Hamasterroristen en nepmensen. Blijven er misschien wat 400 burgerslachtoffers over?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Stelselmatig uitroeien van de Palestijnen?Hou op man. Er zijn op dit moment meer Palestijnen dan ooit. Israël doet juist haar uiterste best om het aantal burgerslachtoffers te minimaliseren maar toch de terroristen, hun tunnels en hun raketinstallaties onschadelijk te maken.
Ik vind 1.800 op een populatie van 1.800.000 een uitstekende score (0,1%). Burgerslachtoffers zeer beperkt gehouden. Ik doe het ze niet na.
Nee, bedoel de andere activiteiten van Hamas waar je dus duidelijk niet van op de hoogte bent blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je bedoelt daar waar de raketinstallaties staan van Hamas.
Ik ben op de hoogte van hun onderwijs waarbij ze oproepen tot Jodenhaat etc.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, bedoel de andere activiteiten van Hamas waar je dus duidelijk niet van op de hoogte bent blijkbaar.
Precies. Daarom is Hamas ook bad news.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je het hebt over de provincie 'Holland, benadruk dan even meteen of je spreekt over Zuid Holland of Noord Holland, per slot van rekening is Israel en de IDF ook niet een en dezelfde volgens jouw lezing, of wel? De militante tak is niet onder controle te krijgen omdat zij een monopolie hebben op 'enforcing' geweld, met als gevolg dat zowel de sociale tak van Hamas niet met Israel en Israel niet met de sociale tak rechtstreeks kunnen communiceren.
Maakt me niet uit waarom ze het doen het feit dát ze het doen is belangrijk. Het is altijd een ander z'n schuld, maar zij zijn toch echt degenen die terreurraketten op burgers afschieten. Op Ismaël en zijn vrouw, in de hoop dat Ismaël en zijn vrouw eraan gaan (ook al weten ze dondersgoed dat die kans minimaal is). En daarna alsnog triomfantelijk rondblèren dat Ismaël en zijn vrouw - pardon, dat dat zionistengezin dood is.quote:Wat betreft alle aanvallen en de voorbeelden die je hier boven noemt, het is niet zo dat de Palestijnen op een dag zomaar wakker werden en dachten van he, laten we eens raketjes maken en afschieten op de buren.
Zoals ik al zei, niet op de hoogte van wat ik bedoel dus.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van hun onderwijs waarbij ze oproepen tot Jodenhaat etc.
Ik vind het ook nog redelijk netjes, als ze echt willen dan gooien ze dat strookje zo plat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:11 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nou waarvan ben ik niet op de hoogte dan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, niet op de hoogte van wat ik bedoel dus.
Jamaar dan hield iedereen wel een keer op met het afzeiken van Israël... hoewel, dan nog heeft men wel wat te zeuren op de Joden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik vind het ook nog redelijk netjes, als ze echt willen dan gooien ze dat strookje zo plat.
Je zou de situatie eens om kunnen draaien, wat als Hamas juist het militaire overwicht had tov. Israel. Ik vrees dat Israel dan allang een grote verglaasde parkeerplaats was geweest.
niks mis met joden maar israel dat hoeft van mij niet zo nodigquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jamaar dan hield iedereen wel een keer op met het afzeiken van Israël... hoewel, dan nog heeft men wel wat te zeuren op de Joden.
Yep. Kan me voorstellen dat Israël iets heeft van "no wayquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder dat alles maar met elkaar vergeleken moet worden..
Heb je de eisen van Hamas gezien die ik hier boven heb geplaatst ?
Dat het eigenlijk hele lieve, vredelievende extremistische moslimpjes zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou waarvan ben ik niet op de hoogte dan?
Nepmensenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En dan zitten er in die 1800 oa Hamasterroristen en nepmensen. Blijven er misschien wat 400 burgerslachtoffers over?
Als in, mensen die helemaal niet bestaan, niet minderwaardige oid.quote:
Hoe zie je dat voor je, Hamas is opgebouwd en geregulierd door Palestijnen, zoals ik al eerder zei, Hamas is niets meer dan een naam, het gaat om het gevoel wat hen samenbrengt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
Precies. Daarom is Hamas ook bad news.
En daarom pleit ik er ook voor dat Palestijnen eens opstaan tegen die bende en ze 't land uitkieperen.
Ja toch, maakt geen reet uit waarom een man een ander man in mekaar timmert, dat die ander zijn vriendin heeft lastiggevallen is totaaaaaaaaaal niet relevant, Hamas schiet vanuit grieven naar Israel op burgerdoelen in Israel, Israel schiet vanuit grieven naar Hamas naar burgers in Israel.quote:Maakt me niet uit waarom ze het doen het feit dát ze het doen is belangrijk. Het is altijd een ander z'n schuld, maar zij zijn toch echt degenen die terreurraketten op burgers afschieten. Op Ismaël en zijn vrouw, in de hoop dat Ismaël en zijn vrouw eraan gaan (ook al weten ze dondersgoed dat die kans minimaal is). En daarna alsnog triomfantelijk rondblèren dat Ismaël en zijn vrouw - pardon, dat dat zionistengezin dood is.
Ja, die spelende kinderen op het strand waren zeer nabij bij de vernieting van Israel, je hebt gelijk.quote:Ter vergelijk: ik zie Israël toch echt geen bommen op Achmed gooien omdat Achmed daar staat. Wel omdat Achmed bovenop een munitiedepot staat - en dan gooit Israël die bom ook niet op Achmed maar op dat munitiedepot.
Als ik de gewapende tak van Hamas bezig zie, dan ben ik ook niet al te gerust op de activiteiten van het sociale gedeelte van Hamas zal ik maar zeggenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, bedoel de andere activiteiten van Hamas waar je dus duidelijk niet van op de hoogte bent blijkbaar.
De medische dienstverlening van Hamas bijvoorbeeld, was kwalitatief beter dan ten tijde van Fatah, de arbeidsmarkt ook nog eens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nou waarvan ben ik niet op de hoogte dan?
Dat weet ik. Vond de term gewoon lollig.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als in, mensen die helemaal niet bestaan, niet minderwaardige oid.
Waarom, Islam is toch vrede en verdraagzaamheid? Er is toch geen dreiging van extremistische moslims in NL?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:23 schreef Maanvis het volgende:
Is het niet gevaarlijk om in Nederland zo haatdragend te zijn jegens moslims?
Maar vind je de eisen zelf onredelijk ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:20 schreef Karrs het volgende:
[..]
Yep. Kan me voorstellen dat Israël iets heeft van "no way"
Die zien de hoeveelheid raketten al vervijfvoudigen en erger nog, de overgebleven tunnels gebruikt worden om opnieuw bomaanslagen te gaan plegen met vers geïmporteerd spul.
Indien misbruikt zal ik mij daar zeker bij aansluiten, maar dan zou ik eerder de ene kant tegen de andere kant proberen te gebruiken en de volledige legimiteit van de militante kant opdoeken, niet het geheel, per slot van rekening doek je toch ook niet in Nederland volledige sectors op als er een corrupte zooi zit in een bank of ziekenhuisquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als ik de gewapende tak van Hamas bezig zie, dan ben ik ook niet al te gerust op de activiteiten van het sociale gedeelte van Hamas zal ik maar zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |