abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143797155
quote:
assad krijgt uiteindelijk toch zijn zin :N
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:52:44 #252
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143797501
De media heeft de inname ook opgepikt:

quote:
IS verovert luchthaven in oosten van Syrië

Islamitische Staat (IS) heeft zondag de luchtmachtbasis Tabqa in het oosten van Syrië veroverd.

Na dagenlange bloedige gevechten om de strategisch gelegen basis kwamen 346 IS-strijders om en meer dan 170 soldaten van het regeringsleger.

Het is daarmee één van de dodelijkste confrontaties sinds de oorlog in Syrië in 2011 uitbrak, aldus het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten.

De luchthaven was het laatste bolwerk van het Assad-bewind in de provincie Raqqa. De verovering werd in de stad Raqqa gevierd met schoten en vanuit moskeeën werd het nieuws omgeroepen.

Volgens ooggetuigen lieten IS-strijders de afgesneden hoofden van Syrische militairen zien op het centrale plein van de stad. De extremisten zouden nog 150 soldaten gevangen houden in de buurt van de basis.

Door: ANP

[ Bericht 3% gewijzigd door UpsideDown op 24-08-2014 23:00:25 ]
Say what?
  zondag 24 augustus 2014 @ 23:03:09 #253
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143798140
Ik hoop dat er niet veel materieel is achtergelaten, en wat niet mee kon onklaar is gemaakt. Ik vrees echter het ergste.
Say what?
pi_143798744
quote:
Inside an Isil town: 'Raqqa is being slaughtered silently'
With almost no journalists - local or foreign - allowed to operate inside the Isil-controlled Syrian town of Raqqa, informants give a grim account of life under the jihadists' rule
http://www.telegraph.co.u(...)htered-silently.html
pi_143799516
De VN moet is even die bureaucratie achter zich gaan laten en de handen uit de mouwen gaan steken. Elk uur dat de VN het papierwerk doet worden er tientallen onschuldige mensen op basis van hun geloof gedood en hun hoofd op middeleeuwse wijze tentoongesteld.

IS (maar ook Boko Haram, Al Shabaab en vele andere organisaties) is ongedierte dat tot aan de laatste man moet worden uitgeroeid.
pi_143804706
Best wel balen voor assad dat hij zijn basis kwijt is :P Dat krijg je ervan als je zo lang zij aan zij hebt geleefd met IS, zonder er echt wat aan te doen. Boontje komt om zijn loontje :D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_143804760
Meeting tussen de FSA en YPG. De enige goede partijen in Syrie.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_143804773
#AskIslamicState why did it take Assad two years to finally fight you and what is it like to get your asses kicked by the FSA and Kurds?
8:24pm - 24 aug 14
pi_143804857
By Maria Abi-Habib
Assad Policies Aided Rise of Islamic State

The Islamic State, or ISIS, gained momentum early on from a calculated decision by Syrian President Bashar al-Assad to go easy on it.
pi_143814727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:07 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Nee, maar in eerste instantie is alles wat anti ISIS is gezond, en dan zien we daarna weer verder.
Als je Assad helpt tegen ISIS wordt Assad daarna je vriend. Zo werkt het wel daar. Kan je daarna weer verder werken om het beter te maken dacht ik.
(Of anders hele regio afscheiden maar dat lukt niet vanwege de zwaartekracht)

Assad is onze vriend niet en zal dat ook nooit worden. Hij heeft zelf ISIS mede gecreëerd tijdens de Amerikaanse bezetting in Irak om de Yanks bezig te houden. Die ontwrichting heeft geleidt tot honderdduizenden burgerdoden daar. Als dat nog niet genoeg is heeft hij ook Libanon proberen te destabiliseren en monsters zoals Hezbollah en Fatah al-Islam daar een steuntje in de rug gegeven. En dan laat ik de rest van wat hij heeft aangericht nog buiten beschouwing. Assad is helemaal geen partner tegen jihadistisch terreur of salafisme, hij steunt ze wanneer het hem uitkomt.

Als we hem gaan steunen, schieten we ons daar vroeg of laat keihard mee in de voet.
Incelfrikandel
pi_143819921
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Assad is onze vriend niet en zal dat ook nooit worden. Hij heeft zelf ISIS mede gecreëerd tijdens de Amerikaanse bezetting in Irak om de Yanks bezig te houden. Die ontwrichting heeft geleidt tot honderdduizenden burgerdoden daar. Als dat nog niet genoeg is heeft hij ook Libanon proberen te destabiliseren en monsters zoals Hezbollah en Fatah al-Islam daar een steuntje in de rug gegeven. En dan laat ik de rest van wat hij heeft aangericht nog buiten beschouwing. Assad is helemaal geen partner tegen jihadistisch terreur of salafisme, hij steunt ze wanneer het hem uitkomt.

Als we hem gaan steunen, schieten we ons daar vroeg of laat keihard mee in de voet.
Hezbollah is een geliefde groepering voor sommigen hier. Het zou verboden moeten zijn om een terroristische organisatie of massamoordenaar te supporten. Extremisme heb je aan beide kanten helaas.
pi_143820180
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:09 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Hezbollah is een geliefde groepering voor sommigen hier. Het zou verboden moeten zijn om een terroristische organisatie of massamoordenaar te supporten. Extremisme heb je aan beide kanten helaas.
Hezbollah speelt een erg belangrijke rol in de regio.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143820346
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik weet nog dat er hezbollah promo filmpjes hier werden geupload met muziek en al :D
pi_143820358
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:23 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik weet nog dat er hezbollah promo filmpjes hier werden geupload met muziek en al :D
Sommige zijn wel aardig.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143820401
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Een belangrijke rol in het aan de macht houden van die dictator in Damascus
Wereldwijd zijn ze verantwoordelijk voor vele terroristische aanslagen.
pi_143820454
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
Godverdomme, moet de NAVO deze shit straks weer gaan oplossen terwijl de Amerikanen dit weer eens hebben veroorzaakt.
Wat is dat nu weer voor onzin.
pi_143820499
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin.
Jij snapt natuurlijk als het gros van het Syrische leger niet verwikkeld is in een strijd met door de Amerikanen bewapende rebellen in Hama/Idlib/Aleppo dat het Syrische leger versterkingen over de grond had kunnen sturen naar Tabqa en de Deir Hafir vlakte had kunnen bestormen...
pi_143820590
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij snapt natuurlijk als het gros van het Syrische leger niet verwikkeld is in een strijd met door de Amerikanen bewapende rebellen in Hama/Idlib/Aleppo dat het Syrische leger versterkingen over de grond had kunnen sturen naar Tabqa en de Deir Hafir vlakte had kunnen bestormen...
De VS heeft gematigde rebellen gesteund, omdat Assad een hond is die zo snel mogelijk moest aftreden.

Dat er nu een groepering heeft plaatsgemaakt die nog veel erger is dan Assad (ISIS) is irrelevant. Dit is niet een vooropgezet plan van de Amerikanen ofzo.
pi_143820622
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De VS heeft gematigde rebellen gesteund, omdat Assad een hond is die zo snel mogelijk moest aftreden.

Dat er nu een groepering heeft plaatsgemaakt die nog veel erger is dan Assad (ISIS) is irrelevant. Dit is niet een vooropgezet plan van de Amerikanen ofzo.
Ik neem aan dat hun steun nu zal opdrogen en zal worden aangespoord op een deal of zo.
pi_143820634
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:34 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hun steun nu zal opdrogen en zal worden aangespoord op een deal of zo.
Het westen gaat Assad steunen in zijn strijd tegen ISIS.
pi_143820666
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:41 schreef IPA35 het volgende:
Godverdomme, moeten de Amerikanen deze shit straks weer gaan oplossen terwijl de Turken dit weer eens hebben veroorzaakt.
Fixed it for ya.
pi_143820727
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:35 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Fixed it for ya.
Deze is een stuk realistischer inderdaad.
pi_143820736
quote:

[..]

Fixed it for ya.
Ook niet te vertrouwen die gasten inderdaad.
pi_143820749
quote:

[..]

Fixed it for ya.
Dit.
pi_143820836
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:23 schreef firefly3 het volgende:

Niets mis mee *O* :7
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143820855
HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-08-2014 om 11:22:58 So with all its air supremacy, its jets, its helicopters, Syrian Army not able to defend Tabqa base. What kind of crappy army is this SAA? reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-08-2014 om 11:25:25 Syrian army SAA is like a guy with five shotguns going into a forest hunting rabbits. Rabbits win. reageer retweet
pi_143820954
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:41 schreef oksel12 het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-08-2014 om 11:22:58 So with all its air supremacy, its jets, its helicopters, Syrian Army not able to defend Tabqa base. What kind of crappy army is this SAA? reageer retweet
HaraldDoornbos twitterde op maandag 25-08-2014 om 11:25:25 Syrian army SAA is like a guy with five shotguns going into a forest hunting rabbits. Rabbits win. reageer retweet
Het was een schok voor iedereen eigenlijk, zeker gelet op de gebeurtenissen van de dagen daarvoor. Geen idee wat ze bezielde...
pi_143821236
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:45 schreef IPA35 het volgende:
Het was een schok voor iedereen eigenlijk, zeker gelet op de gebeurtenissen van de dagen daarvoor. Geen idee wat ze bezielde...
Een schok? Ik las al weken dat het een afgelopen zaak was die airbase vanwege al langere totale omsingeling en de vraag eerder was wanneer die zou vallen. Waarschijnlijk heeft het Syrische leger al eerder geaccepteerd dat die toch een keer gaat vallen en geprobeerd de schade te beperken wat bijv wapens betreft die in handen van ISIS zou vallen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143821298
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143821699
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:54 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Een schok? Ik las al weken dat het een afgelopen zaak was die airbase vanwege al langere totale omsingeling en de vraag eerder was wanneer die zou vallen. Waarschijnlijk heeft het Syrische leger al eerder geaccepteerd dat die toch een keer gaat vallen en geprobeerd de schade te beperken wat bijv wapens betreft die in handen van ISIS zou vallen.
De dag ervoor was het moraal nog hoog en de "perimeter secure".

Er zouden versterkingen zijn ingevlogen en dergelijke. Het was eigenlijk wachten op een ontzetting...
pi_143821848
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:06 schreef IPA35 het volgende:
De dag ervoor was het moraal nog hoog en de "perimeter secure".

Er zouden versterkingen zijn ingevlogen en dergelijke. Het was eigenlijk wachten op een ontzetting...
Omdat ze land standhielden was het hoog inderdaad. Maar volgens mij heeft ISIS ook laatst pas echt besloten dat koste wat kost en desnoods met veel verliezen die airbase in handen moest komen nu. Ze hebben er aardig wat verloren, hier en daar lees je meer dan 300 en ook is de aanval ingeluidt met verschillende zelfmoordaanslagen op die airbase. Vandaar dat ze bereid waren veel verliezen te pakken, waar ze in het verleden in periodes wat kracht bijzetten om het proberen te veroveren, bij verliezen weer terug te krabbelen en dan weer later hetzelfde cirkeltje.

Ik neem aan dat ondanks de hoge moraal het Syrische leger weldegelijk rekening heeft gehouden al die tijd dat er een tijd zou komen dat ISIS die airbase in handen krijgt. Ik las ergens anders dat ze "waarschijnlijk" via de lucht ook belangrijke wapens zoveel als het kon weg zouden proberen te halen.

Als ISIS in Irak veel verliezen leidt zou het goed kunnen dat ze hun krachten in Syrie bijzetten om daar meer en belangrijkere gebieden te veroveren. Soort terugtrekken aan ene kant (Irak) om aan de andere kant toe te slaan en toch ook je momentum te behouden. Dus wellicht gaan we een hardere strijd snel zien tussen ISIS en de Syrische Koerden en/of meer aanvallen op overheidsgebieden in Syrie. Want van de andere rebellen is inmiddels minder over in Noord-Syrie of rechtsboven van Aleppo naar de Iraakse grens.
pi_143822202
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:12 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Omdat ze land standhielden was het hoog inderdaad. Maar volgens mij heeft ISIS ook laatst pas echt besloten dat koste wat kost en desnoods met veel verliezen die airbase in handen moest komen nu. Ze hebben er aardig wat verloren, hier en daar lees je meer dan 300 en ook is de aanval ingeluidt met verschillende zelfmoordaanslagen op die airbase. Vandaar dat ze bereid waren veel verliezen te pakken, waar ze in het verleden in periodes wat kracht bijzetten om het proberen te veroveren, bij verliezen weer terug te krabbelen en dan weer later hetzelfde cirkeltje.

Ik neem aan dat ondanks de hoge moraal het Syrische leger weldegelijk rekening heeft gehouden al die tijd dat er een tijd zou komen dat ISIS die airbase in handen krijgt. Ik las ergens anders dat ze "waarschijnlijk" via de lucht ook belangrijke wapens zoveel als het kon weg zouden proberen te halen.

Als ISIS in Irak veel verliezen leidt zou het goed kunnen dat ze hun krachten in Syrie bijzetten om daar meer en belangrijkere gebieden te veroveren. Soort terugtrekken aan ene kant (Irak) om aan de andere kant toe te slaan en toch ook je momentum te behouden. Dus wellicht gaan we een hardere strijd snel zien tussen ISIS en de Syrische Koerden en/of meer aanvallen op overheidsgebieden in Syrie. Want van de andere rebellen is inmiddels minder over in Noord-Syrie of rechtsboven van Aleppo naar de Iraakse grens.
Hmmm, ja.
pi_143822577
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:22 schreef IPA35 het volgende:
Hmmm, ja.
Denk zelf dat na Aleppo (meer naar het Noorden) de Syrische overheid het sowieso nooit of niet meer terug gaat kunnen veroveren. Dat kan je als defnitief beschouwen. In ieder geval niet een normaal scenario zoals nu al 3 jaar het geval is. Wellicht als Amerika besluit ook ISIS daar keihard aan te gaan pakken, maar dat moet ik nog maar zien. Het Syrische leger zelf met al diens bondgenoten gaat het niet lukken. En daarmee is het alleen op de kaart nog maar Syrie, in de praktijk (al lang) niet meer.
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:41:56 #285
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143822909
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Moeten we iets bijzonders zien dan?
Niet bijzonder, maar er zijn weinig 'normale' video's vanuit IS-gebieden te vinden, dit is er één en van redelijke beeldkwaliteit. Deze stad lijkt vredig maar wordt met enige regelmaat getroffen door luchtaanvallen van het Syrisch leger.
Say what?
pi_143822982
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:41 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Niet bijzonder, maar er zijn weinig 'normale' video's vanuit IS-gebieden te vinden, dit is er één en van redelijke beeldkwaliteit. Deze stad lijkt vredig maar wordt met enige regelmaat getroffen door luchtaanvallen van het Syrisch leger.
Ah oke.
pi_143823043
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Denk zelf dat na Aleppo (meer naar het Noorden) de Syrische overheid het sowieso nooit of niet meer terug gaat kunnen veroveren. Dat kan je als defnitief beschouwen. In ieder geval niet een normaal scenario zoals nu al 3 jaar het geval is. Wellicht als Amerika besluit ook ISIS daar keihard aan te gaan pakken, maar dat moet ik nog maar zien. Het Syrische leger zelf met al diens bondgenoten gaat het niet lukken. En daarmee is het alleen op de kaart nog maar Syrie, in de praktijk (al lang) niet meer.
Mwa Tabqa is wel een zwaar verlies. In feite heeft de onmacht van het Irakese Leger in Mosul dat ISIS hele loodsen vol wapens heeft opgeleverd de boel zwaar verkloot.
pi_143825424
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:41 schreef oksel12 het volgende:
niveau van de tweets van doornbos gaan ook met de dag achteruit... ik dacht echt ff dat het nep tweets waren ofzo...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143825456
quote:
99s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:47 schreef Slayage het volgende:

[..]

niveau van de tweets van doornbos gaan ook met de dag achteruit... ik dacht echt ff dat het nep tweets waren ofzo...
Wat is er mis met die tweets? :')
pi_143825690
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:48 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Wat is er mis met die tweets? :')
een beetje een mickey mouse niveau zeg maar, "what kind of crappy army" en dan die vergelijk over konijnen? wtf! :') als ofzo isis niks voorstelt...
-Rabia Al-Basri
pi_143834052
quote:
BEIRUT: Detained jihadist Imad Jomaa, whose detention sparked five days of intense clashes between militants and the Lebanese Army in the northeastern town of Arsal earlier this month, confessed to plans of establishing an Islamic State between the Bekaa Valley and North Lebanon, highlighting that all Hezbollah loyalists would have been either detained or killed.

“Al-Nusra head in Qalamoun Aba Malek al- Souri and his twenty nine groups had agreed on launching a united assault on Arsal” Jomaa told Lebanese judicial authorities. The confessions were aired by LBC TV during its 8 o'clock news bulletin Monday.

The assault against Lebanese villages and Army soldiers was meant to create a state of chaos that would start in the Bekaa Valley, and would later spread to North Lebanon, Jomaa rreportedly said.

Jomaa added that an "Islamic State," under the authority of Abdallah Azzam brigade Spokesperson Sirajeddine Zureiqat, would have been declared in the captured areas between the Bekaa Valley and north Lebanon, .

Jomaa confessed to being responsible for coordinating the operation and dividing the twenty nine groups that fell under his command into seven factions that would eventually control Army headquarters and villages extending from the Bekaa to northern Lebanon.

“Sleeper cells in those regions would work on sparking instability” he said, adding that he was arrested three days prior to the launching date of the operation.

Militant groups and factions had agreed on a pact with regards to the treatment of Christians, Shiites and Army soldiers, said Jomaa.

The Shiite sect was the primary target, he said, highlighting that militant groups were set to detain all men and women affiliated to Hezbollah.

Jomaa admitted that in addition to detaining Hezbollah supporters, militant groups would also kill any individual who is over the age of fifteen and declares his allegiance to the resistance movement.

Christians would have been spared according to Jomaa, who also disclosed that the original plan called for the capture of the largest possible number of Army soldiers.

The Army’s arrest of Jomaa, who had switched allegiance from the Nusra Front to ISIS, triggered five days of clashes between Lebanese soldiers and Islamists from Syria. Twenty-nine soldiers and members of the Internal Security Forces who were captured at the beginning of the surprise attack on Arsal are believed to be held by the Nusra Front and ISIS. Both groups had to flee back to Syria after only 5 days of fighting.

http://www.dailystar.com.(...)witter#ixzz3BRBy1Wqx
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:15:36 #293
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143834841
Al die Hezbollah filmpjes toch _O- . Toch vraag ik me af waarom ze de Palestijnen mogen als Shia zijnde.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:31:09 #294
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_143835257
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:15 schreef Smoofie het volgende:
Al die Hezbollah filmpjes toch _O- . Toch vraag ik me af waarom ze de Palestijnen mogen als Shia zijnde.
Omdat ze de Israeliers nog minder mogen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_143835314
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:15 schreef Smoofie het volgende:
Jouw mening over haar aub:
quote:
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:40:28 #296
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143835500
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef mrstylo het volgende:

[..]

[..]

Niet echt super, als je goed kijkt zie je dat het wat minder is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143835555
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:33 schreef mrstylo het volgende:

[..]

[..]

_O_ O+
pi_143836005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Met dat soort video's is juist van alles mis.
:?
pi_143836079
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:10 schreef Aloulou het volgende:

[..]

:?
Allemaal sneu machtsvertoon toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')