abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143404791
Huh wat dat heb ik in Rome echt nooit gezien, dat de echte Romeinen dat doen :?

Daar is het echt eerder gebruikelijk om even 's ochtends snel een croissantje ergens (staand) op te eten, met een koffie naar keuze erbij.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:03:57 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143404816
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:
Huh wat dat heb ik in Rome echt nooit gezien, dat de echte Romeinen dat doen :?

Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekeken ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143404861
Oh ja trouwens, je weet dat een cornetto dus niet een cornetto-ijsje is he? :')
pi_143404863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekeken ^O^
Dat sowieso :Y
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:09:41 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143404938
Wat trouwens ook lekker is kwa ontbijt is gewoon naar zo'n broodjeswinkel gaan waar ze ook ham e.d. verkopen. Daar kunnen ze gewoon on the spot een paar lekkere verse broodjes voor je maken. Die kun je dus ook meenemen naar een mooi plekje met interessant uitzicht en oppeuzelen. Is hetzelfde idee eigenlijk maar dan met ander eten (als je niet van pizza houdt).
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:13:07 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.

Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.

En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding. :)
Je weet blijkbaar niet wat een cornetto is :)
pi_143405058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.

Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.

En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding. :)
_O- Een cornetto is geen ijsje, maar een croissantje. Een typisch Italiaans ontbijtje, soms gevuld met jam, nutella of banketbakkersroom of gewoon vuote, leeg.
pi_143405059
Een van de dingen die ik zo leuk vond was dat je om 1 uur 's nachts bijna overal nog gewoon ergens een flesje (lekkere) wijn kan scoren voor minder dan een tientje en dat ze die (als je wil) gewoon voor je open maken met eventueel wat plastic glazen zodat je nog ergens op een mooie brug of plein kan genieten van de stad. :)

En inderdaad, Trastevere, daar is het te doen. Heel leuk, en bijna overal kun je daar goed eten. En iets minder duur dan aan de andere kant van de rivier.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:15:56 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143405063
Ja dit soort dingen heten daar ook cornettos inderdaad

Maar daar kan ik dus niet op leven, tenzij ik er een stuk of 10 eet. En ja, dat is misschien mijn afwijking dat ik s'morgens een enorm groot ontbijt nodig heb anders val ik flauw.
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:17:21 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405090
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:

Daar is het echt eerder gebruikelijk om even 's ochtends snel een croissantje ergens (staand) op te eten, met een koffie naar keuze erbij.
Juistem, dát is echt typisch Romeins en zie je heel veel
pi_143405092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:15 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Maar daar kan ik dus niet op leven, tenzij ik er een stuk of 10 eet. En ja, dat is misschien mijn afwijking dat ik s'morgens een enorm groot ontbijt nodig heb anders val ik flauw.
Het kan me niet schelen wat jij doet, maar je doet net of je helemaal doet als de Italianen. Nou, die ontbijten dus wel alleen met een capuccino en een cornetto om vervolgens drie gangen te lunchen en te dineren.
pi_143405096
En zo'n pizza die ze uitsnijden en waar je dan afrekent voor wat het weegt in plaats van stukprijs. Vond ik erg apart.

Zo van doe mij maar 2 ons pizza _O-
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:18:27 #63
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:15 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

Dat ziet er echt heel smerig uit, brr. Dat is geen echte cornetto

Je eerste reactie is best grappig overigens :D
pi_143405113
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het kan me niet schelen wat jij doet, maar je doet net of je helemaal doet als de Italianen. Nou, die ontbijten dus wel alleen met een capuccino en een cornetto om vervolgens drie gangen te lunchen en te dineren.
Want elke Italiaan doet hetzelfde, zoals elke hollander een bammetje met kaas eet elke dag als ontbijt.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:19:49 #65
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405129
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Want elke Italiaan doet hetzelfde, zoals elke hollander een bammetje met kaas eet elke dag als ontbijt.
's ochtends pizza eten is wel meer een toeristen-dingetje dan koffie en een cornetto.
pi_143405138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:19 schreef Blik het volgende:

[..]

's ochtends pizza eten is wel meer een toeristen-dingetje dan koffie en een cornetto.
Boeiend. Zullen vast genoeg jonge Italianen zijn die dat ook doen. Tijden veranderen.
pi_143405153
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:18 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Je mist het punt. Het gaat er om dat Selang doet alsof hij de wijsheid in pacht heeft, maar zomaar wat lult.

En inderdaad hollanders doen maar wat met ontbijt, is bij iedereen verschillend. Maar Italianen doen eigenlijk wel allemaal hetzelfde. Ik denk 90 %. En dat is met alles.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:21:21 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405164
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Boeiend.
Daar begon het mee, dat pizza en cola echt typisch Italiaans was en koffie en een cornetto niet...
pi_143405228
Ik heb genoeg locals gezien die 's ochtends na hun bakkie koffie op een pleintje een stuk pizza aan het verorberen waren, voornamelijk jeugd, maar toch.

Maakt het verder wat uit? Iedereen ziet zijn momentopname, logisch dat die niet voor iedereen gelijk is.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:26:52 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143405268
Nou ja goed, mensen zien Rome door een verschillende bril kennelijk. Laten we het daar maar op houden.

Ik vind iig die pizzabakken s'morgens wel karakeristiek voor Rome en heb dat op andere plekken niet in die mate gezien. Die cappuccino + broodje zie ik eigenlijk meer bij mensen die veel tijd hebben (oudere mensen etc) en ik vind dat niet zo specifiek Romeins. Maar goed dat is mijn beleving.
Mijn reisverslagen
pi_143405442
Nu het toch over Rome en koffie gaat: in de grotere cafés moet je eerst een bonnetje halen bij de kassa en dan je bestelling doen aan de bar. een Romeinse eigenaardigheid voor zover ik weet.
Soms bestel je een koffie aan de bar en dan zegt de barman: ga vast zitten, ik kom het brengen. Niet in deze doorzichtige truc trappen natuurlijk want dat kost je flink extra.
Als je net wilt doen alsof je geen toerist bent: geen cappuccino bestellen na 11 uur 's ochtends (nou vooruit, 12 uur) en al helemaal niet na het avondeten, dan denken veel obers oprecht dat er iets loos met je is, al zijn ze natuurlijk wel wat gewend qua toeristengedrag.
En in een pizzeria drink je bij de pizza een literfles cola of bier, maar wijn is ook wel goed als je per se wilt. Het goedkoopst is een karaf, vino sfuzo, in Rome gewoonlijk wit uit de Albaanse heuvels.
It's not a lie, if you believe
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:37:10 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143405524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Daar begon het mee, dat pizza en cola echt typisch Italiaans was en koffie en een cornetto niet...
Waar ik het over had was het ervaren van Rome. En de manier die voor mij goed werkt is veel rondlopen en op mooie/ interessante plekken te gaan zitten met wat te eten (wat niet persé een duur terras hoeft te zijn - dat was het punt) en de stad aan je voorbij laten trekken. Dat is wat ik bedoelde. Jullie focusseren je nu helemaal op het specifieke eten en of iets meer of minder typisch Romeins is (waar we kennelijk over van mening verschillen) maar dat was helemaal niet het punt dat ik wilde maken. Het maakt me echt geen drol uit of ik daar zit met een Italiaans broodje of een pizza :)
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:39:53 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143405606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:33 schreef 18konijn het volgende:

Soms bestel je een koffie aan de bar en dan zegt de barman: ga vast zitten, ik kom het brengen. Niet in deze doorzichtige truc trappen natuurlijk want dat kost je flink extra.
Dit ja. Vandaar mijn eerdere uitspraak dat dingen in Italië (niet alleen Rome) veel duurder worden zodra je gaat zitten.
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:49:27 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405873
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waar ik het over had was het ervaren van Rome. En de manier die voor mij goed werkt is veel rondlopen en op mooie/ interessante plekken te gaan zitten met wat te eten (wat niet persé een duur terras hoeft te zijn - dat was het punt) en de stad aan je voorbij laten trekken. Dat is wat ik bedoelde. Jullie focusseren je nu helemaal op het specifieke eten en of iets meer of minder typisch Romeins is (waar we kennelijk over van mening verschillen) maar dat was helemaal niet het punt dat ik wilde maken. Het maakt me echt geen drol uit of ik daar zit met een Italiaans broodje of een pizza :)
Maar het feit blijft dat je dacht dat een cornetto een ijsje was en dat je letterlijk zei dat koffie en een cornetto een leuk toeristendingetje was. Vervolgens ga je ook nog een Romein met een toerist vergelijken... Dat maakt je reactie gewoon redelijk belachelijk. Hoe je het ook wend of keert.

Tuurlijk heb je verder gelijk dat een ontbijtje met een koffie en een cornetto niet voldoende is als je een hele dag gaat rondlopen. Datzelfde geldt ook voor mij. Ik eet er ook echt nog wel wat extra's bij. En het is inderdaad een stuk lekkerder om ergens met een mooi uitzicht wat te eten en drinken dan dat snel in een koffietentje te doen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:11:12 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143406429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar het feit blijft dat je dacht dat een cornetto een ijsje was en dat je letterlijk zei dat koffie en een cornetto een leuk toeristendingetje was. Vervolgens ga je ook nog een Romein met een toerist vergelijken... Dat maakt je reactie gewoon redelijk belachelijk. Hoe je het ook wend of keert.
Het is inderdaad wel een fail dat ik ondanks ca 10x in Rome te zijn geweest het broodje en het ijsje door elkaar haalde :'). Je kunt wel zien dat ik die broodjes niet vaak eet maar wel een obsessie heb met Italiaans schepijs :9.

quote:
Tuurlijk heb je verder gelijk dat een ontbijtje met een koffie en een cornetto niet voldoende is als je een hele dag gaat rondlopen. Datzelfde geldt ook voor mij. Ik eet er ook echt nog wel wat extra's bij. En het is inderdaad een stuk lekkerder om ergens met een mooi uitzicht wat te eten en drinken dan dat snel in een koffietentje te doen.
Dat dus. En juist Rome is een stad met heel veel mooie plekken die zich daarvoor lenen!
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')