abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:11:04 #31
401956 _Dido_
Remember me!
pi_143213573
Rome O+ have fun!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:59:39 #32
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_143215738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef tim2308 het volgende:

[..]

Roma pass is erg duur, 3 achtereenvolgende dagen openbaar vervoer en twee museums gratis. Eigenlijk alleen interessant als fastpass voor het colloseum.
Volgens mij moet je voor de avondopenstellingen reserveren.
Roma pass is niet alleen gratis toegang voor de eerste twee he, kan je ook drie dagen lang vrij veel korting mee krijgen.
En Vaticaanse Musea is inderdaad vooraf reserveren. Avondrondleiding Engelenburcht niet.

quote:
[..]

Het 1,50 kaartje is maar één treinrit geldig, dus je zult weer een nieuw kaartje nodig hebben. Houd er rekening mee dat de stranden in Lido di Ostia allemaal betaald zijn.

Ja maar voor ¤6 mag je een hele dag onbeperkt reizen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_143220811
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Roma pass is niet alleen gratis toegang voor de eerste twee he, kan je ook drie dagen lang vrij veel korting mee krijgen.
En Vaticaanse Musea is inderdaad vooraf reserveren. Avondrondleiding Engelenburcht niet.

[..]

Ja maar voor ¤6 mag je een hele dag onbeperkt reizen.
Klopt allemaal :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_143243488
Ik zal eens kijken of de Roma pas iets voor ons is. We zitten in ieder geval vlakbij het park Borghese :)
Fuck the EBU
pi_143243981
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 22:05 schreef Yesse het volgende:
Ik zal eens kijken of de Roma pas iets voor ons is. We zitten in ieder geval vlakbij het park Borghese :)
Ik weet niet of je de Gallaria Borghese wilt bezoeken (als je toch in de buurt zit :P ), maar indien ja voor het geval dat: die moet je vooraf reserveren :+
pi_143245852
Rome. Je gaat er zeker van genieten O+
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_143382088
Heeft iemand ervaring met de ondergrondse Colloseum rondleiding? Is dit een beetje interessant of gewoon over te slaan? (las dat je hier vooraf voor moet reserveren)
Fuck the EBU
pi_143383569
Tip: basilica di san clemente al laterano
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_143384251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef SeLang het volgende:
In Italië is alles duur zodra je gaat zitten (terrasjes dus).
Dat is dus echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Dan ga je denk ik op de verkeerde plaatsen zitten. Je kunt echt nergens zo goedkoop uit eten als in Italie.
Deze zomer nog in Calabrie, elke avond uit eten geweest, drie gangen, flesje wijn er bij, koffie met grappa na. Prijzen tussen de 40 en 55 Euro (voor twee personen). Nu is Calabrie wel een stuk goedkoper dan de rest van Italie, maar in de rest van Italie ligt de prijs tussen de 55 en de 75 Euro en dat is altijd nog een heel stuk minder dan in Nederland waar wij aan het vergelijkbare 120 Euro kwijt zijn.
Nog het meest moeten lachen dit jaar om een espresso met twee glaasjes bruiswater. Voor 80 cent.

Maar inderdaad, als je midden in Rome of Firenze op een groot plein gaat zitten betaal je belachelijk veel (net als in elke grote stad), maar zodra je een kleiner straatje in gaat en ergens gaat zitten waar niet allemaal toeristen zitten, maar gewoon locals kun je zelfs in die steden voor weinig geld heerlijk eten en drinken.

De gewone mensen in Italie gaan niet voor niets zoveel uit eten, veel meer dan hier bij ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 13-08-2014 17:42:17 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:25:58 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143385667
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is dus echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Dan ga je denk ik op de verkeerde plaatsen zitten. Je kunt echt nergens zo goedkoop uit eten als in Italie.
Deze zomer nog in Calabrie, elke avond uit eten geweest, drie gangen, flesje wijn er bij, koffie met grappa na. Prijzen tussen de 40 en 55 Euro (voor twee personen). Nu is Calabrie wel een stuk goedkoper dan de rest van Italie, maar in de rest van Italie ligt de prijs tussen de 55 en de 75 Euro en dat is altijd nog een heel stuk minder dan in Nederland waar wij aan het vergelijkbare 120 Euro kwijt zijn.
Nog het meest moeten lachen dit jaar om een espresso met twee glaasjes bruiswater. Voor 80 cent.

Maar inderdaad, als je midden in Rome of Firenze op een groot plein gaat zitten betaal je belachelijk veel (net als in elke grote stad), maar zodra je een kleiner straatje in gaat en ergens gaat zitten waar niet allemaal toeristen zitten, maar gewoon locals kun je zelfs in die steden voor weinig geld heerlijk eten en drinken.

De gewone mensen in Italie gaan niet voor niets zoveel uit eten, veel meer dan hier bij ons.
Ik doelde meer op iets drinken op een terrasje e.d. Vaak hebben ze twee prijzen voor hetzelfde: een prijs voor als je met je glas blijft staan en een veel hogere prijs als je aan een tafeltje gaat zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_143388780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doelde meer op iets drinken op een terrasje e.d. Vaak hebben ze twee prijzen voor hetzelfde: een prijs voor als je met je glas blijft staan en een veel hogere prijs als je aan een tafeltje gaat zitten.
Vaak genoeg gezien idd, een capuccino binnen aan de bar ¤1,20, binnen aan een tafeltje ¤1,80 en dan buiten op het terras ¤3,50 oid.

ik vind het vaak aan de bar ook leuker om koffie te drinken, daar gebeurt het immers allemaal in die barretjes.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:54:20 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143388853
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Vaak genoeg gezien idd, een capuccino binnen aan de bar ¤1,20, binnen aan een tafeltje ¤1,80 en dan buiten op het terras ¤3,50 oid.
Thuis is espresso nog goedkoper.
Hoef je ook niet naar Rome.
Win win. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143388940
quote:
12s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Thuis is espresso nog goedkoper.
Hoef je ook niet naar Rome.
Win win. :P
Is geen kritiek op Rome/Italie hoor, vind het juist wel een mooi concept.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:01:58 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143389177
Of je gaat gewoon niet op een terrasje zitten. In Rome at ik s'morgens altijd pizza als ontbijt en die koop je gewoon langs de straat, waar ze dan zo'n grote vierkante bak hebben met een pizza van 1x1 meter waar ze dan een vierkant stuk uit snijden. Ik kocht er meestal twee plus een grote beker cola met ijs en zocht dan een mooi plekje langs de straat of een plein ofzo om het lekker op te peuzelen en te genieten van de scenery. De echte Rome ervaring is dat :)
Mijn reisverslagen
pi_143391407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ah zo. Ja, dat is zeker in de steden zo, in de dorpjes niet, betaal je nog rond 1 Euro voor een goede cappucino op het terras. En ach, inderdaad in een stad als Rome wel iets meer, maar vaak niet meer dan in Nederland en dan wel 10 keer zo lekker. En als je rond borreltijd een alcoholisch drankje bestelt krijg je er "gratis" de lekkerste hapjes bij.
pi_143394353
Ik heb gelukkig wel wat ervaring met die enorm belachelijke bedragen op terasjes soms. Plan is dan ook om vooral ook gebruik te maken van bv parken om te lunchen. Hebben we in Parijs ook gedaan, super! :D
Fuck the EBU
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:36:49 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_143404237
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:01 schreef SeLang het volgende:
Of je gaat gewoon niet op een terrasje zitten. In Rome at ik s'morgens altijd pizza als ontbijt en die koop je gewoon langs de straat, waar ze dan zo'n grote vierkante bak hebben met een pizza van 1x1 meter waar ze dan een vierkant stuk uit snijden. Ik kocht er meestal twee plus een grote beker cola met ijs en zocht dan een mooi plekje langs de straat of een plein ofzo om het lekker op te peuzelen en te genieten van de scenery. De echte Rome ervaring is dat :)
Pizza met cola ontbijt de echte Rome ervaring noemen... :N

Doe hetzelfde maar dan met een espresso/cappuccino en een cornetto, dát is de echte Rome ervaring
pi_143404309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef Blik het volgende:

[..]

Doe hetzelfde maar dan met een espresso/cappuccino en een cornetto, dát is de echte Rome ervaring
QFT.
pi_143404414
quote:

[..]

^O^ En zo is het maar net! Ik ben trouwens dol op pizza, maar die pizzaslices uit zo'n bak hebben daar verder ook weinig mee te maken.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:00:19 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143404732
quote:

[..]

Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.

Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.

En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding. :)
Mijn reisverslagen
pi_143404791
Huh wat dat heb ik in Rome echt nooit gezien, dat de echte Romeinen dat doen :?

Daar is het echt eerder gebruikelijk om even 's ochtends snel een croissantje ergens (staand) op te eten, met een koffie naar keuze erbij.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:03:57 #52
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143404816
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:
Huh wat dat heb ik in Rome echt nooit gezien, dat de echte Romeinen dat doen :?

Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekeken ^O^
Mijn reisverslagen
pi_143404861
Oh ja trouwens, je weet dat een cornetto dus niet een cornetto-ijsje is he? :')
pi_143404863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekeken ^O^
Dat sowieso :Y
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:09:41 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143404938
Wat trouwens ook lekker is kwa ontbijt is gewoon naar zo'n broodjeswinkel gaan waar ze ook ham e.d. verkopen. Daar kunnen ze gewoon on the spot een paar lekkere verse broodjes voor je maken. Die kun je dus ook meenemen naar een mooi plekje met interessant uitzicht en oppeuzelen. Is hetzelfde idee eigenlijk maar dan met ander eten (als je niet van pizza houdt).
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:13:07 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405008
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.

Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.

En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding. :)
Je weet blijkbaar niet wat een cornetto is :)
pi_143405058
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

_O- Een cornetto is geen ijsje, maar een croissantje. Een typisch Italiaans ontbijtje, soms gevuld met jam, nutella of banketbakkersroom of gewoon vuote, leeg.
pi_143405059
Een van de dingen die ik zo leuk vond was dat je om 1 uur 's nachts bijna overal nog gewoon ergens een flesje (lekkere) wijn kan scoren voor minder dan een tientje en dat ze die (als je wil) gewoon voor je open maken met eventueel wat plastic glazen zodat je nog ergens op een mooie brug of plein kan genieten van de stad. :)

En inderdaad, Trastevere, daar is het te doen. Heel leuk, en bijna overal kun je daar goed eten. En iets minder duur dan aan de andere kant van de rivier.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:15:56 #59
78918 SeLang
Black swans matter
pi_143405063
Ja dit soort dingen heten daar ook cornettos inderdaad

Maar daar kan ik dus niet op leven, tenzij ik er een stuk of 10 eet. En ja, dat is misschien mijn afwijking dat ik s'morgens een enorm groot ontbijt nodig heb anders val ik flauw.
Mijn reisverslagen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:17:21 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_143405090
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:

Daar is het echt eerder gebruikelijk om even 's ochtends snel een croissantje ergens (staand) op te eten, met een koffie naar keuze erbij.
Juistem, dát is echt typisch Romeins en zie je heel veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')