Roma pass is niet alleen gratis toegang voor de eerste twee he, kan je ook drie dagen lang vrij veel korting mee krijgen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:02 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Roma pass is erg duur, 3 achtereenvolgende dagen openbaar vervoer en twee museums gratis. Eigenlijk alleen interessant als fastpass voor het colloseum.
Volgens mij moet je voor de avondopenstellingen reserveren.
Ja maar voor ¤6 mag je een hele dag onbeperkt reizen.quote:[..]
Het 1,50 kaartje is maar één treinrit geldig, dus je zult weer een nieuw kaartje nodig hebben. Houd er rekening mee dat de stranden in Lido di Ostia allemaal betaald zijn.
Klopt allemaalquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Roma pass is niet alleen gratis toegang voor de eerste twee he, kan je ook drie dagen lang vrij veel korting mee krijgen.
En Vaticaanse Musea is inderdaad vooraf reserveren. Avondrondleiding Engelenburcht niet.
[..]
Ja maar voor ¤6 mag je een hele dag onbeperkt reizen.
Ik weet niet of je de Gallaria Borghese wilt bezoeken (als je toch in de buurt zitquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:05 schreef Yesse het volgende:
Ik zal eens kijken of de Roma pas iets voor ons is. We zitten in ieder geval vlakbij het park Borghese
Dat is dus echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Dan ga je denk ik op de verkeerde plaatsen zitten. Je kunt echt nergens zo goedkoop uit eten als in Italie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef SeLang het volgende:
In Italië is alles duur zodra je gaat zitten (terrasjes dus).
Ik doelde meer op iets drinken op een terrasje e.d. Vaak hebben ze twee prijzen voor hetzelfde: een prijs voor als je met je glas blijft staan en een veel hogere prijs als je aan een tafeltje gaat zitten.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is dus echt de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. Dan ga je denk ik op de verkeerde plaatsen zitten. Je kunt echt nergens zo goedkoop uit eten als in Italie.
Deze zomer nog in Calabrie, elke avond uit eten geweest, drie gangen, flesje wijn er bij, koffie met grappa na. Prijzen tussen de 40 en 55 Euro (voor twee personen). Nu is Calabrie wel een stuk goedkoper dan de rest van Italie, maar in de rest van Italie ligt de prijs tussen de 55 en de 75 Euro en dat is altijd nog een heel stuk minder dan in Nederland waar wij aan het vergelijkbare 120 Euro kwijt zijn.
Nog het meest moeten lachen dit jaar om een espresso met twee glaasjes bruiswater. Voor 80 cent.
Maar inderdaad, als je midden in Rome of Firenze op een groot plein gaat zitten betaal je belachelijk veel (net als in elke grote stad), maar zodra je een kleiner straatje in gaat en ergens gaat zitten waar niet allemaal toeristen zitten, maar gewoon locals kun je zelfs in die steden voor weinig geld heerlijk eten en drinken.
De gewone mensen in Italie gaan niet voor niets zoveel uit eten, veel meer dan hier bij ons.
Vaak genoeg gezien idd, een capuccino binnen aan de bar ¤1,20, binnen aan een tafeltje ¤1,80 en dan buiten op het terras ¤3,50 oid.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik doelde meer op iets drinken op een terrasje e.d. Vaak hebben ze twee prijzen voor hetzelfde: een prijs voor als je met je glas blijft staan en een veel hogere prijs als je aan een tafeltje gaat zitten.
Thuis is espresso nog goedkoper.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Vaak genoeg gezien idd, een capuccino binnen aan de bar ¤1,20, binnen aan een tafeltje ¤1,80 en dan buiten op het terras ¤3,50 oid.
Is geen kritiek op Rome/Italie hoor, vind het juist wel een mooi concept.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Thuis is espresso nog goedkoper.
Hoef je ook niet naar Rome.
Win win.
Ah zo. Ja, dat is zeker in de steden zo, in de dorpjes niet, betaal je nog rond 1 Euro voor een goede cappucino op het terras. En ach, inderdaad in een stad als Rome wel iets meer, maar vaak niet meer dan in Nederland en dan wel 10 keer zo lekker. En als je rond borreltijd een alcoholisch drankje bestelt krijg je er "gratis" de lekkerste hapjes bij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik doelde meer op iets drinken op een terrasje e.d. Vaak hebben ze twee prijzen voor hetzelfde: een prijs voor als je met je glas blijft staan en een veel hogere prijs als je aan een tafeltje gaat zitten.
Pizza met cola ontbijt de echte Rome ervaring noemen...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:01 schreef SeLang het volgende:
Of je gaat gewoon niet op een terrasje zitten. In Rome at ik s'morgens altijd pizza als ontbijt en die koop je gewoon langs de straat, waar ze dan zo'n grote vierkante bak hebben met een pizza van 1x1 meter waar ze dan een vierkant stuk uit snijden. Ik kocht er meestal twee plus een grote beker cola met ijs en zocht dan een mooi plekje langs de straat of een plein ofzo om het lekker op te peuzelen en te genieten van de scenery. De echte Rome ervaring is dat
QFT.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Pizza met cola ontbijt de echte Rome ervaring noemen...![]()
Doe hetzelfde maar dan met een espresso/cappuccino en een cornetto, dát is de echte Rome ervaring
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Doe hetzelfde maar dan met een espresso/cappuccino en een cornetto, dát is de echte Rome ervaring
Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekekenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:
Huh wat dat heb ik in Rome echt nooit gezien, dat de echte Romeinen dat doen
Dat sowiesoquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gewoon nog een keer gaan dan. Je raakt echt nooit uitgekeken
Je weet blijkbaar niet wat een cornetto isquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.
Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.
En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zo'n espresso/cappuccino met een cornetto is natuurlijk een leuk toeristendingetje maar niet typisch voor Rome imo. Die pizzabakken zijn wel typisch Rome en dat is ook wat de locals doen onderweg naar hun werk. Als je te laat komt dan zijn die bakken ook gewoon uitverkocht.
Een grote cola doet de gemiddelde Romein inderdaad niet, die gaat inderdaad eerder voor cappuchino. Maar de gemiddelde Romein gaat ook niet vrijwillig vele kilometers door de stad lopen terwijl het 35 graden is, wat ik dus wel doe om alle hoekjes van Rome te zien. Dat lukt me niet op een cappuchino alleen.
En wat betreft ijsjes ga ik natuurlijk niet voor een cornetto maar voor versgemaakt schepijs, net als de Romeinen zelf. Maar goed, ieder z'n ding.
Juistem, dát is echt typisch Romeins en zie je heel veelquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:03 schreef KaBuf het volgende:
Daar is het echt eerder gebruikelijk om even 's ochtends snel een croissantje ergens (staand) op te eten, met een koffie naar keuze erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |