Ter hoogte van Rotterdam ligt ook precies de convergentielijn lijkt het. Goede actieve lijn buien wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:22 schreef Maver24 het volgende:
Onweert en regent hard in Rotterdam. die bui is ontstaan boven Rotterdam geloof ik als ik naar buienradar kijk
Ik kan vanuit mijn raam zien dat de zon op Den Helder schijnt, dus jaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:01 schreef Dven het volgende:
Ik heb zo mijn vermoedens dat in Den Helder de zon schijnt. Wie kan bevestigen?
Heerlijk!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:20 schreef INViCTuS het volgende:
Erfenis van een warme zomer
De kustregio’s krijgen volgende week lokaal zeer veel regen te verwerken, verwacht MeteoGroup. Hardnekkige buienstraten gaan in enkele dagen tijd op sommige plekken meer dan 100 millimeter regen achterlaten. Het is de erfenis van deze warme zomer.
De bijzonder grote neerslaghoeveelheden worden vooral verwacht in de westelijke en noordwestelijke kustregio's. Daar is de grootste kans om langdurig forse buien te zien passeren die daarbij keer op keer dezelfde route kiezen. Vooral in de nacht en eerste uren van de ochtend.
Onstabiele atmosfeer en kustconvergentie
De extra buienactiviteit aan zee wordt veroorzaakt door een combinatie van warm zeewater, een kouder wordende bovenlucht en zuidwestelijke winden. Het zeer warme water, met direct voor de kust momenteel temperaturen tussen 20 en 22 graden (en in het IJsselmeer tot op sommige plekken rond 25 graden), is een erfenis van de warme julimaand die we achter de rug hebben. Maar ook de zeer zachte eerste maanden van dit jaar hebben bijgedragen aan de hoge zeewatertemperaturen.
Warm zeewater in combinatie met de aanvoer van koele lucht, een situatie die komende week haar intrede doet, veroorzaakt een zeer onstabiele atmosfeer en daarmee extra buien. Wat het effect nog sterker maakt, is de volgende week hardnekkige zuidwestelijke wind. Hierbij ontstaan, vooral tijdens de nacht en ochtend, kleine windrichtingsverschillen langs de kust. Deze verschillen in windrichting, zogenaamde ‘kustconvergentie’, veroorzaken stijgende luchtbewegingen die de buien verder aanwakkeren. De buien hebben daarbij vaak de neiging in lijnvorm over een deel van de west- en noordwestkust te trekken en daarmee lokaal zeer grote regenhoeveelheden te produceren.
Ook landinwaarts wisselvallig
Ook landinwaarts is het volgende week overigens wisselvalig met soms een paar stevige buien. Zondag of maandag trekken de restanten van tropische orkaan Bertha waarschijnlijk over West-Europa. Dit kan niet alleen aan zee maar ook landinwaarts extra plensregens opleveren. Tussen de regen- en buienstoringen in zijn er ook af en toe mooie zonperioden. Maar door de wisselvalligheid, in combinatie met maximumtemperaturen die structureel tussen 19 en 22 graden komen te liggen, is het verschil met de voorbije weken groot.
BRON
Kreeg 20 minuten geleden al een appje van mijn vriendin dat het in Utrecht helemaal los ging (Zuilen)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:24 schreef Angry_Bird het volgende:
Begint hier omg. Utrecht al donker te worden, lijkt ook al niet meer helemaal droog.
Nu matige regen en wat onweer in Zeist.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Kreeg 20 minuten geleden al een appje van mijn vriendin dat het in Utrecht helemaal los ging (Zuilen)
inderdaad. kijk net op de radar en had iets van: WTFquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:34 schreef Ajaxfan het volgende:
Amsterdam alleen maar stralend zonnig weer de afgelopen uren.
Geniet er nog maar van, er komt wat aan volgens mijquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef MaLo het volgende:
Twente meldt ook wederom een heerlijke zomerdag
Veel zon en nauwelijks wind
Kon dat maar, ik zit op kantoorquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:25 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Geniet er nog maar van, er komt wat aan volgens mij!
Zal wel bij mij in de buurt geweest zijn, vanaf Etten-Leur tot Bunschoten geen druppel gezien, kom thuis en zie dat 1 van de 2 aardlekschakelaars er uit lag.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:03 schreef Infection het volgende:
Wat een dreun hier net, bleef zeker 10 seconden doorgaan
Dat zou inderdaad goed kunnen. Het moet in ieder geval een inslag geweest zijn aan het geluid te horen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Zal wel bij mij in de buurt geweest zijn, vanaf Etten-Leur tot Bunschoten geen druppel gezien, kom thuis en zie dat 1 van de 2 aardlekschakelaars er uit lag.
Jongens ook?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef CyberCow het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen vliegtuigen meiden de Oekraïne. Valt me de laatste paar dagen steeds op.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef CyberCow het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen vliegtuigen vermeiden de Oekraïne. Valt me de laatste paar dagen steeds op.
Je deed het er om, toch?quote:
Tsjechie wordt het meest geweerd :pquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:33 schreef CyberCow het volgende:
[ afbeelding ]
Niet alleen vliegtuigen vermeiden de Oekraïne. Valt me de laatste paar dagen steeds op.
Heilig nijlpaardquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:41 schreef Dven het volgende:
Volgens mij is er iets in het weerbeeld veranderd. Voor begin volgende week opeens temperaturen tegen de 40 graden.
Wie heeft er een dagje vrij en zit vandaag in het groene gebied ten oosten van Luxemburgquote:
Welke, ik neem aan betaalde, app is dat als ik vragen mag?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:53 schreef marcel-o het volgende:
Aaaaand it's gone...
Was dit ut? Of net als anders, zon komt door, boel warmt op en gaat vanmiddag weer door?
Meeste ontladingen nabij Gouda[ link | afbeelding ]
Je hoort de rommel vanuit Zoetermeer enz hier nogsteeds
https://play.google.com/s(...)tzortung.android.appquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:19 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Welke, ik neem aan betaalde, app is dat als ik vragen mag?
Thanks! Dat ik die app zelf niet ontdekt heb.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:47 schreef marcel-o het volgende:
[..]
https://play.google.com/s(...)tzortung.android.app
groatiesh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |