Dat je dat niet noemt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh nee , dat zeg ik nergens..
Wat is nou je punt ?
Geen idee. Misschien bij C&H?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Dus serieus discussiëren? Akkoord. Tijd en plaats? Want hier sneeuwt dat onder.
nederland heeft geen president heur.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Mooi om te zien dat er nu EINDELIJK eens wat meer kritiek komt op de oorlogsmisdaden van Israel tegen Palestina. Met die verklaring van Timmermans bv. Ongelofelijk dat dat is gebeurd aangezien tot nu toe de nederlandse regering altijd pal achter Israel is blijven staan. Rutte heeft dat laatst helaas ook nog weer verklaard. (ben je toch niet geloofwaardig meer als President als je zegt dat Israel in zijn recht staat met wat het doet)
Lekker eenzijdig weer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Mooi om te zien dat er nu EINDELIJK eens wat meer kritiek komt op de oorlogsmisdaden van Israel tegen Palestina. Met die verklaring van Timmermans bv. Ongelofelijk dat dat is gebeurd aangezien tot nu toe de nederlandse regering altijd pal achter Israel is blijven staan. Rutte heeft dat laatst helaas ook nog weer verklaard. (ben je toch niet geloofwaardig meer als President als je zegt dat Israel in zijn recht staat met wat het doet)
Hier nog een supermoedige jongen. Dit is echt een enorme held in mijn ogen.
Werd ook wel tijd, maar aan alleen kritiek heb je helaas niksquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Hier nog een supermoedige jongen. Dit is echt een enorme held in mijn ogen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Welke oorlogsmisdaden heb je het over?
Hier heb ik niks aan.quote:
Wat is er precies eenzijdig aan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Als alle jongeren in Israel deze keuze zouden maken zou Israel geen soldaten meer hebben om te vechten. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Werd ook wel tijd, maar aan alleen kritiek heb je helaas niks
Palestijns land bezetten kan ik inkomen, maar dat is geen oorlogsmisdaad; dat is gewoon illegaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is er precies eenzijdig aan?
Ik heb het over de oorlogsmisdaden dat Israel een gedeelte van Palestijns land bezet en nu al weken allemaal onschuldige palestijnen aan het vermoorden is.
Bewust aanvallen, verwonden en doden van burgers en het verwoesten van woningen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hier heb ik niks aan.
Noem ze eens op?
Dat eerste doen ze niet en het tweede is geen oorlogsmisdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bewust aanvallen, verwonden en doden van burgers en het verwoesten van woningen.
Er zijn in de afgelopen weken ongeveer 650 Palestijnen vermoord, waaronder 150 kinderen. Als je dat afzet tegen het saldo van Hamas is Hamas een stuk efficiënter in het vermoorden van militairen. Dat terwijl ze veel minder geavanceerd materiaal tot hun beschikking hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat eerste doen ze niet en het tweede is geen oorlogsmisdaad.
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Wat een grapjas ben jij. Hamas is inderdaad de grote schuldige in dit verhaal......quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Palestijns land bezetten kan ik inkomen, maar dat is geen oorlogsmisdaad; dat is gewoon illegaal.
Onschuldige Palestijnen vermoorden is onzin, onschuldige Palestijnen doden misschien maar die schuldvraag is discutabel en geen oorlogsmisdaad, tenzij expres en daarvan is m.i. geen sprake.
Vermoorden is al helemaal niet aan de orde, ze hebben niet een lijstje liggen met "Deze bom is bedoeld voor Achmed, Achmed en Zahir".
Je kunt hooguit zeggen dat Israël veel te laks is omgesprongen met Palestijnse burgers en dat klopt m.i. ook wel, maar dat is een keuze die ze gemaakt hebben. Heeft niks met oorlogsmisdaden te maken verder.
Raketten op burgers afschieten met de bedoeling die te raken, zoals Hamas doet, is wél een oorlogsmisdaad trouwens.
Hamas doodt relatief gezien meer militairen dan Israël. Dat terwijl ze het met veel minder geavanceerde apparatuur moeten doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.
Dat klopt. Maar Hamas is verzet. Israel is de bezetter hier.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.
Er is er volgens mij niet één VERMOORD. Ze zijn wel dood (tenminste, dat zegt Gaza) maar er is geen bom geweest die op Mo het kleine jongetje is gegooid met als doel om Mo het kleine jongetje om te brengen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn in de afgelopen weken ongeveer 650 Palestijnen vermoord, waaronder 150 kinderen.
Is ook geen moord.quote:Als je dat afzet tegen het saldo van Hamas is Hamas een stuk efficiënter in het vermoorden van militairen. Dat terwijl ze veel minder geavanceerd materiaal tot hun beschikking hebben.
Imho pleegde Hamas veel meer oorlogsmisdaden in de afgelopen maand dan Israël.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden ging het over; wat dat betreft trouwens wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een grapjas ben jij. Hamas is inderdaad de grote schuldige in dit verhaal......
Het Nederlandse verzet schoot geen terreurraketten op Duitse burgers af. NL verzet was goeddeels passief, beschermde Joden en andere onderduikers, zorgde voor eten en geld (dmv overvallen op bonnenkantoren) en soms werd er een verrader of hoge Duitse MILITAIR omgelegd. Aan het eind van de oorlog pleegden ze aanslagen tegen Duitsers (weer: militairen) en streden ze mee met de geallieerden.quote:Hamas is te vergelijken met het Nederlandsche verzet in WW2 toen Duitsland Nederland bezette. In dit geval is het Israel wat Palestina bezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |