SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:The Turkish prime minister has repeated several times during his campaign that main opposition Republican People’s Party (CHP) leader Kemal Kılıçdaroğlu is an Alevi, Peoples’ Democratic Party’s (HDP) candidate Selahattin Demirtaş is a Zaza-origin Kurd, and the CHP and other parties’ candidate Ekmeleddin İhsanoğlu is “not even a native” for being born in Egypt, albeit to Turkish parents.
Hij blijft mij verbazen. De brave roedel die achter hem aan lopen ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:22 schreef De_Guidance het volgende:
Erdoğan hangt weer even de nationalist uit voor de stemmen.
http://www.hurriyetdailyn(...)=70043&NewsCatID=338
En volgens mij is hij jaloers op het sektarisme in Syrië.
[..]
Ik voelde mij alleen met dat gevoel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Oh noes, politiek...
Ik zat wat oude foto's te bekijken. Wat was het leven toen lekker simpel.
Hoe lang geleden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
Oh noes, politiek...
Ik zat wat oude foto's te bekijken. Wat was het leven toen lekker simpel.
Vanuit het perspectief van een kind/jongere bedoel ik dan hè...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik voelde mij alleen met dat gevoel.
Is het echt zo of lijkt het zo?
Haatzaaien is nou eenmaal zijn credo en een groot deel van het Turkse volk slikt het als zoete baklava.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:22 schreef De_Guidance het volgende:
Erdoğan hangt weer even de nationalist uit voor de stemmen.
http://www.hurriyetdailyn(...)=70043&NewsCatID=338
En volgens mij is hij jaloers op het sektarisme in Syrië.
[..]
Heb het zelfs met 4 jaar geleden. Toen was t beter, simpeler.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Vanuit het perspectief van een kind/jongere bedoel ik dan hè...
Ik heb ook hongerquote:
Tabi yavrumquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik heb ook honger
Kun je wat eten voor me maken?![]()
hhhhhhhh gaat ze uitlokken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
Ik zie bepaalde mensen minder nu Borte hier niet post heheheh
Gr grquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
TM en...? Wie heeft nog meer crush op Borte?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
Trigger. Che. Arcadia.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
TM en...? Wie heeft nog meer crush op Borte?
Wtf gebruik je zoietsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:26 schreef Crip het volgende:
Mijn gezicht is zo rood als ene tomaat momenteel. Mijn neus ging bloeden...
Dermaroller voelt wel irritant aan alsof je pleisters van je huid af trekt. Tranende ogen. ;
Allemaal conservatieve mennekes ja. De mannen liggen in ieder geval voor het oprapen. Das ook een pluspunt.quote:
Borte kan dat niet hoor... iyiki de yani..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Allemaal conservatieve mennekes ja. De mannen liggen in ieder geval voor het oprapen. Das ook een pluspunt.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij blijft mij verbazen. De brave roedel die achter hem aan lopen ook.
shit man! trek in pannekoek nuquote:
is ze gestopt>?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
quote:
iewwwwquote:
Wanneer kom je langs dan?quote:
Jij kan iedereen oprapen. Oneerlijk!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:19 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Allemaal conservatieve mennekes ja. De mannen liggen in ieder geval voor het oprapen. Das ook een pluspunt.
laat ik even met tig naalden over mijn gezicht wrijven om mooi te wordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:26 schreef Crip het volgende:
Mijn gezicht is zo rood als ene tomaat momenteel. Mijn neus ging bloeden...
Dermaroller voelt wel irritant aan alsof je pleisters van je huid af trekt. Tranende ogen. ;
Zou ze niet voor TM gaan? Hij schijnt een lekkerding te zijn. Balkan allez. Master student en ook redelijk bescheiden dacht ik. Als TM nou even eerste stap zet he... wie weet...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Borte kan dat niet hoor... iyiki de yani..
Zo doen ze dat bij dermatologen ook hoor. Als je littekens etc hebt gaan ze met een naaldje prikken tot je bloed zodat het helingsproces weer opgang komt. Een dermaroller is dan niet zo extreem als dat maar als je het een paar keer per week gebruikt levert het wel het zelfde resultaat op door de collageen boost die je face krijgtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
laat ik even met tig naalden over mijn gezicht wrijven om mooi te worden
vrouwen
zo'n betoog eindigen met de woorden common sense bwueheuehequote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Zo doen ze dat bij dermatologen ook hoor. Als je littekens etc hebt gaan ze met een naaldje prikken tot je bloed zodat het helingsproces weer opgang komt. Een dermaroller is dan niet zo extreem als dat maar als je het een paar keer per week gebruikt levert het wel het zelfde resultaat op door de collageen boost die je face krijgt
Ish gewon common sense.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
zo'n betoog eindigen met de woorden common sense bwueheuehe
heb je problemen aan je huid?
Adres ver..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:32 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Wanneer kom je langs dan?
Ik vind em niet zo, maar ik vind donker mooi. Verder zou ze bij hem waarschijnlijk niet in bikini kunnen of zo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:38 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Zou ze niet voor TM gaan? Hij schijnt een lekkerding te zijn. Balkan allez. Master student en ook redelijk bescheiden dacht ik. Als TM nou even eerste stap zet he... wie weet...
Blijf het raar vinden dat jullie zo (openlijk) roddelen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vind em niet zo, maar ik vind donker mooi. Verder zou ze bij hem waarschijnlijk niet in bikini kunnen of zo.
Denk ik.
Ze missen Bortequote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Blijf het raar vinden dat jullie zo (openlijk) roddelen.
je zal toch nooit tevreden zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik heb niets te klagen met mijn huid eigenlijk als ik zie hoe sommigen ermee te struggelen. Ik heb nog een paar plekjes van vroeger toen ik last had van lichte acne. En dat zijn nu beetje donkere plekjes/littekens niets extreem en ook niet opvallend maar ik stoor me daar zelf aan.
Ziet niet uit zoals ik het wil.
spannendquote:
Ik zeg dingen irl ook in het gezicht v mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Blijf het raar vinden dat jullie zo (openlijk) roddelen.
Dat kan best spannend zijn. Die botsingen. Gewoon die bikini aantrekken toch. Mannen diggen op chicks die koppig zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik vind em niet zo, maar ik vind donker mooi. Verder zou ze bij hem waarschijnlijk niet in bikini kunnen of zo.
Denk ik.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef TheMagnificent het volgende:
Stimorol, zoek een hobby en hou je aannames voor je, want je kent me niet.
Uit ervaring kan ik zeggen: nee dat doen ze niet.. helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Dat kan best spannend zijn. Die botsingen. Gewoon die bikini aantrekken toch. Mannen diggen op chicks die koppig zijn.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef Unlabeled het volgende:
Mannen slaan op chicks die koppig zijn.
Duuudequote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:08 schreef WammesWaggel het volgende:
Bortecinem past ook behoorlijk bij Turq toch? Hij is ook een Zuiderling en heeft een wagenpark inclusief een echte kangal.
Borte kan leuk koken en Turq sleutelen...
Goede match toch?
Jij komt toch nietquote:
Ja, mits met toestemming van mijn liefjequote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:16 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Duuude![]()
Jij zou haar ook raken he?
wtf een vrouwelijke halo gamerquote:
Tis cultuur?! Wat zeg jij?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tis wel een beetje cultuur, vrees ik
Wij houden het bij kussengevechten
tja feit...quote:
Ze zijn allemaal al bezetquote:
ik vind niks het is helaas zo, kocasi severde doverde...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij vindt het dus Turkse cultuur om een vrouw te slaan?
Mannen als jij, gasten die denken over een vrouw te bezitten, die dit als cultuur beschouwenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vind niks het is helaas zo, kocasi severde doverde...
Is niet grappig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja, mannen van de oude wereld.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef Crip het volgende:
Vrouwen slaan kan gewoon als het nodig is.
Af en toe nog, tijd terug heel veel. Maar is te verslavend drm gestopt.quote:
Speelde tijd terug echt veel. Belachelijk veel. hhhquote:
Vrouwen die gamenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Af en toe nog, tijd terug heel veel. Maar is te verslavend drm gestopt.
[..]
Speelde tijd terug echt veel. Belachelijk veel. hhh
Omdat je elkaar niet hoort te slaan in een gelijkwaardige gezonde relatie.quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik vind niks het is helaas zo, kocasi severde doverde...
Lekker primitief ja weerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef Crip het volgende:
Vrouwen slaan kan gewoon als het nodig is.
vrouw is niet gelijkwrdig aan de manquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat je elkaar niet hoort te slaan in een gelijkwaardige gezonde relatie.
Ow w8... jij komt nu met iets uit de hadiths.
Oh de vrouw is ondergeschikt aan de man? Waarom?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:40 schreef Crip het volgende:
[..]
vrouw is niet gelijkwrdig aan de man
Omdat ze zwakker geslacht isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh de vrouw is ondergeschikt aan de man? Waarom?
Ik was een baas. Halo 3 en COD - BO maakte ik iedereen af.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:39 schreef Crip het volgende:
[..]
Ben best bagger desondanks al de uren die ik maakte.
Cultuur is ook niet altijd grappig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is niet grappig.
Omg ooit ga ik echt lesbisch worden.
Ik speelde Halo 1 en ik zat in een van de beste clans van NL. We namen dat best serieus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:42 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik was een baas. Halo 3 en COD - BO maakte ik iedereen af.
Ik nam Black Ops zwaar serieus. Had alle prestiges tot level 50 gehaald.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:43 schreef Haashem het volgende:
[..]
Ik speelde Halo 1 en ik zat in een van de beste clans van NL. We namen dat best serieus.
Gezien jij de islam heel anders beleeft vind ik dat geen trollen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:44 schreef Crip het volgende:
Hhhhhhhhhhhhhhhhh, ik kan niet meer inhouden. Voordeel als je altijd serieus bent: Je kan ontiegelijk makkelijk trollen.
De profeet heeft nog nooit een vrouw geslagen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gezien jij de islam heel anders beleeft vind ik dat geen trollen.
Zat moslims die verwijzen naar die vers over het slaan van je vrouw en refereren naar de rib van Adam wb de positie van de vrouw
Niet hetzelfde wel gelijkwaardigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:46 schreef Crip het volgende:
Maar even serieus. De vrouw is niet gelijk aan de man dat staat vast maar dat betekend niet dat de vrouw minder behandeld word als je vanuit de Islam gaat kijken. De man heeft nou eenmaal meer/andere rechten dan een vrouw.
http://quran.com/4/34
Hoe weet jij dat nou? Zal mij een biet wezen. De Koran vermeldt dat het kan. Over de toepassing (hoe) ervan is niemand het eens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:46 schreef Crip het volgende:
[..]
De profeet heeft nog nooit een vrouw geslagen.
Mooie samenvatting.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet hetzelfde wel gelijkwaardig
Oh?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:50 schreef Haashem het volgende:
Vrouwen en mannen zijn niet hetzelfde maar wel gelijkwaardig, dit is ook wat de islam religie zegt.
Dat rijmt toch niet met gebruik van fysiek geweld van de man jegens de vrouw en niet andersom?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:50 schreef Haashem het volgende:
Vrouwen en mannen zijn niet hetzelfde maar wel gelijkwaardig, dit is ook wat de islam religie zegt.
Het maakt alsnog de man hoger in positie in bepaalde zaken. De man zal het laatste woord hebben(zolang het overeen komt met wat het geloof zegt anders fuck dat natuurlijk).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet hetzelfde wel gelijkwaardig
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:54 schreef Crip het volgende:
[..]
Het maakt alsnog de man hoger in positie in bepaalde zaken. De man zal het laatste woord hebben(zolang het overeen komt met wat het geloof zegt anders fuck dat natuurlijk).
Maar dat gaat niet koste van de vrouw te gaan imo. Het gaat pas in als die mannetjes cultuurgebonden regeltjes willen handhaven al iets wat bij het geloof hoort.
Hm. Wat vind jij van steniging? Of dat een vrouw geslagen mag worden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:54 schreef Crip het volgende:
[..]
Het maakt alsnog de man hoger in positie in bepaalde zaken. De man zal het laatste woord hebben(zolang het overeen komt met wat het geloof zegt anders fuck dat natuurlijk).
Maar dat gaat niet koste van de vrouw te gaan imo. Het gaat pas in als die mannetjes cultuurgebonden regeltjes willen handhaven al iets wat bij het geloof hoort.
Een vrouw slaan is het allerlaatste wat een man zou mogen gebruiken. Pas als alle andere optie's op zijn en de vrouw alsnog ongehoorzaam is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Zal mij een biet wezen. De Koran vermeldt dat het kan. Over de toepassing (hoe) ervan is niemand het eens.
meer rechten? Het geld dat ik verdien is voor mij alleen en hoef ik niet te delen. Het geld dat mijn partner verdient is voor onderhouden van woning/boodschappen en de dingen die ik nodig heb (kleren, kapper, noem maar op)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:46 schreef Crip het volgende:
Maar even serieus. De vrouw is niet gelijk aan de man dat staat vast maar dat betekend niet dat de vrouw minder behandeld word als je vanuit de Islam gaat kijken. De man heeft nou eenmaal meer/andere rechten dan een vrouw.
http://quran.com/4/34
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Een vrouw slaan is het allerlaatste wat een man zou mogen gebruiken. Pas als alle andere optie's op zijn en de vrouw alsnog ongehoorzaam is.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Een vrouw slaan is het allerlaatste wat een man zou mogen gebruiken. Pas als alle andere optie's op zijn en de vrouw alsnog ongehoorzaam is.
Niet waar.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
Ik vind dat wij vrouwen boven mannen staan. Wij zijn gewoon de verbeterde versie.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:57 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niet waar.
-wij kunnen staand plassen
-wij bloeden niet iedere maand
Etc(kan ff niets anders bedenken)
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
Ik vind dat wij vrouwen boven mannen staan. Wij zijn gewoon de verbeterde versie.
Eens, tot de overgang waarna de rollen omdraaien.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
Omdat mensen zoals mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef Crip het volgende:
Waarom voelen vrouwen zich zo genoodzaakt om feministisch te zijn?
Ja!! Je moest eens weten. Zeg één keer "hhhh" en alle rokjes vliegen omhoog.quote:
Ekte ladiesmanquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:02 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
Ja!! Je moest eens weten. Zeg één keer "hhhh" en alle rokjes vliegen omhoog.
quote:
Hierom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef Crip het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als feministen niet bestonden, had jij een hele andere leven gehad als vrouw. Ondanks dat dat soort types te ver kunnen gaan, mag je ze dankbaar zijn.
Maar goed. Jij voelt je blijkbaar een goede vrouw als je gesluierd rondloopt, 12 moslims eruit baart en je man gehoorzaamt. Ieder zijn ding
Je bent soms zo naief. Het zal je leeftijd wel zijn.![]()
In uitzonderlijke gevallen worden mannen aantrekkelijker naarmate ze ouder worden ja. Maar goed, met een defecte pielemans heb je daar ook weinig aan he.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Eens, tot de overgang waarna de rollen omdraaien.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hierom.Ga je niet een beetje te ver?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als feministen niet bestonden, had jij een hele andere leven gehad als vrouw. Ondanks dat dat soort types te ver kunnen gaan, mag je ze dankbaar zijn.
Maar goed. Jij voelt je blijkbaar een goede vrouw als je gesluierd rondloopt, 12 moslims eruit baart en je man gehoorzaamt. Ieder zijn ding
Je bent soms zo naief. Het zal je leeftijd wel zijn.
Corrupte rib be like:"we zijn beter dan mannen"quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
En wat is verbeterdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
Beetje leeuwenmelk en een blauw snoepje en de meest bejaarde Ahmet speelt nog wel iets klaar... Volgens de bazen in het koffiehuis.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:07 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
In uitzonderlijke gevallen worden mannen aantrekkelijker naarmate ze ouder worden ja. Maar goed, met een defecte pielemans heb je daar ook weinig aan he.
Ja, als je overleveringen niet gebruikt, dan al helemaalquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Zal mij een biet wezen. De Koran vermeldt dat het kan. Over de toepassing (hoe) ervan is niemand het eens.
Ik kan anders niet begrijpen dat een vrouw, geboren en getogen in NL, het acceptabel vindt als een man altijd het laatste woord heeft en mag slaan indien het nodig is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:10 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Je probeert het telkens op haar leeftijd af te spelen? Dat is toch ook niet volwassen?
Been there done this discussionquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, als je overleveringen niet gebruikt, dan al helemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jijquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:56 schreef Unlabeled het volgende:
Haram.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:11 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik heb crush op 3 vrouwen tegelijk, fml.
Alsof je het snapt.....quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Wijsheden liggen trouwens voor het oprapen in de Turkse koffiehuizen.
Een ware volksuniversiteit is het veelal.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
Die is leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Ja, dat ze overduidelijk noodzakelijk zijn om vrouwengeweld tegen te gaan voor mensen die de Koran alleen met hun verstand proberen te begrijpenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:11 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Been there done this discussion
In dit geval gaat het via de taal. Is wel handig als je die machtig bent of nie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mijn Turks weliswaar bijzonder matig maar kennisoverdracht is universeel, nietwaar?
Oh ja, natuurlijkkkkkkkkkkkk.... Het is niet slaan met de hand, het is slaan met een veer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, dat ze overduidelijk noodzakelijk zijn om vrouwengeweld tegen te gaan voor mensen die de Koran alleen met hun verstand proberen uit te leggen
onzekerheidquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef Crip het volgende:
Hebben meerdere mannen hoor dit gevoelquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef AbdulMalik het volgende:
Als Stimo mijn vrouw was had ik die recht graag gebruikt
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hierom.deze postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als feministen niet bestonden, had jij een hele andere leven gehad als vrouw. Ondanks dat dat soort types te ver kunnen gaan, mag je ze dankbaar zijn.
Je bent soms zo naief. Het zal je leeftijd wel zijn.
![]()
![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Stel je een keer geen vraag, maak je een stomme opmerking.quote:
Je kent de overlevering niet waar ik het over heb, of nieh?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja, natuurlijkkkkkkkkkkkk.... Het is niet slaan met de hand, het is slaan met een veer.
O, laat zien dan?quote:Er staat DUIDELIJK in de Koran hoe en wat mbt dit onderwerp.
Ik begrijp het plaatje niet? Ik ben trouwens niet handtastelijk ondanks mijn ADHD-kuurtjes. Sommige dingen veroorzaken permanente schade aan een huwelijk in mijn ogen en dat zal er wel een van zijn. Vroeger waren vrouwen wel steviger en mocht de man een foutje maken, maar nu maken ze de vrouwen niet meer zo kwalitatiefquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hebben meerdere mannen hoor dit gevoelOp de een of andere manier onlari cileden cikariyorum.
[ afbeelding ]
Plaatje voor jou.
Spreken is overschat, non-verbale communicatie is de meeste Turken ook wel eigen, een aura van kennis omringd de meeste oudere Turkse heren immers.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In dit geval gaat het via de taal. Is wel handig als je die machtig bent of nie.
4:34 Husbands should take full care of their wives, with [the bounties] God has given to some more than others and with what they spend out of their own money. Righteous wives are devout and guard what God would have them guard in the husbands’ absence. If you fear high-handedness from your wives, remind them [of the teaching of God], then ignore them when you go to bed, then hit them. If they obey you, you have no right to act against them. God is most high and great.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:19 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je kent de overlevering niet waar ik het over heb, of nieh?
[..]
O, laat zien dan?
Heb je de oma gezien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik begrijp het plaatje niet? Ik ben trouwens niet handtastelijk ondanks mijn ADHD-kuurtjes. Sommige dingen veroorzaken permanente schade aan een huwelijk in mijn ogen en dat zal er wel een van zijn. Vroeger waren vrouwen wel steviger en mocht de man een foutje maken, maar nu maken ze de vrouwen niet meer zo kwalitatief
johnny mayer ook op de anti slayage tourquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:19 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Stel je een keer geen vraag, maak je een stomme opmerking.
jij pleegt karakter moord op crip omdat ze jong is? omdat zee een hoofddoek draagt? omdat zij 20 kinderen wil baren? wtf man, get realquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:20 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jouw reacties tonen aan dat jouw leeftijd en IQ gelijk staan aan elkaar.
Hey arcadia waarom een nieuw account?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Corrupte rib be like:"we zijn beter dan mannen"
Op jou?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
KIJK IN DAT PLAATJE EENS NAAR OMA OP WIE LIJKT ZE.
letterlijk als figuurlijkquote:
Lees het nog eens? Rustig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
jij pleegt karakter moord op crip omdat ze jong is? omdat zee een hoofddoek draagt? omdat zij 20 kinderen wil baren? wtf man, get real
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In dit geval gaat het via de taal. Is wel handig als je die machtig bent of nie.
[..]
Oh ja, natuurlijkkkkkkkkkkkk.... Het is niet slaan met de hand, het is slaan met een veer.
Er staat DUIDELIJK in de Koran hoe en wat mbt dit onderwerp.
Zijn mijn antwoorden zo typisch dat je het zo snel doorhad?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Het arcadia waarom een nieuw account?
is dit een excuus naar crip toe? heb je het niet zo bedoeld? het gaat om wat je tikt niet wat je "werkelijk" bedoeltquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lees het nog eens? Rustig.
Daarna nog een keer.. Tot je begrijpt wat ik wil zeggen. Daarna lees je die andere reacties van mij ook en dan ben je in staat een link te leggen tussen de zaken die ik werkelijk bedoel.
Succes.
Onzinpost wederom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
johnny mayer ook op de anti slayage tour![]()
![]()
![]()
veel plezier met je haat naar mij![]()
![]()
niets zeggende op de persoon gerichte posts op fok
![]()
Hij legt het zo uit, fijn. De ander legt het anders uit. Heb veer ook gehoord, heb zachtjes slaan gehoord, heb symbolisch gehoord, figuurlijk gehoord.quote:
in de spiegel kijken is lastig voor velen, i knowquote:
Dus ik ben je voogd en kan je slaan (die overlevering definieert het woord slaan als een zacht tikje) als laatste middel. Over wat hadden wij het dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
4:34 Husbands should take full care of their wives, with [the bounties] God has given to some more than others and with what they spend out of their own money. Righteous wives are devout and guard what God would have them guard in the husbands’ absence. If you fear high-handedness from your wives, remind them [of the teaching of God], then ignore them when you go to bed, then hit them. If they obey you, you have no right to act against them. God is most high and great.
Men are in charge of women by [right of] what Allah has given one over the other and what they spend [for maintenance] from their wealth. So righteous women are devoutly obedient, guarding in [the husband's] absence what Allah would have them guard. But those [wives] from whom you fear arrogance - [first] advise them; [then if they persist], forsake them in bed; and [finally], strike them. But if they obey you [once more], seek no means against them. Indeed, Allah is ever Exalted and Grand.
Zijn dit je grootouders?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hebben meerdere mannen hoor dit gevoelOp de een of andere manier onlari cileden cikariyorum.
[ afbeelding ]
Plaatje voor jou.
why?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:28 schreef AbdulMalik het volgende:
Slayage, champion of the weak and the hero of true justice
JFM is een haterquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef Slayage het volgende:
[..]
johnny mayer ook op de anti slayage tour![]()
![]()
![]()
veel plezier met je haat naar mij![]()
![]()
niets zeggende op de persoon gerichte posts op fok
![]()
Dat een man dus een vrouw mag slaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dus ik ben je voogd en kan je slaan (die overlevering definieert het woord slaan als een zacht tikje) als laatste middel. Over wat hadden wij het dan?
vrouwen hebben een hogere pijngrens je weet togggquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij legt het zo uit, fijn. De ander legt het anders uit. Heb veer ook gehoord, heb zachtjes slaan gehoord, heb symbolisch gehoord, figuurlijk gehoord.
Blijft bij mij de vraagteken, waarom alleen op de vrouw?
Ander filmpje ook gezien? Die had het moeilijker leek het wel. Ziekenhuisopname alles.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef Stimorol- het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)ns_kan_voelen_2.html
Omg....... Deze man.
Kennelijk heb je niet geluisterd. Hij geeft daar ook commentaar op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij legt het zo uit, fijn. De ander legt het anders uit. Heb veer ook gehoord, heb zachtjes slaan gehoord, heb symbolisch gehoord, figuurlijk gehoord.
Blijft bij mij de vraagteken, waarom alleen op de vrouw?
Mag ik je wat persoonlijks vragen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
vrouwen hebben een hogere pijngrens je weet toggg
Eerste stuk geluisterd, maar dedigim gibi: Het is zijn interpretatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kennelijk heb je niet geluisterd. Hij geeft daar ook commentaar op.
Nou, het lijkt me duidelijk wanneer. Vind je niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat een man dus een vrouw mag slaan.
huh?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me duidelijk wanneer. Vind je niet?
Zoals wat dat vers zegt.quote:
ik ken haar niet zo goed, ze kwam best oké over, maar op een gegeven moment begon ze haatdragende posts te plaatsen naar mij als persoon toequote:
Je mag een vrouw slaan als ze niet luistert.quote:
Ik niet, insha Allahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef Santello het volgende:
Wie van jullie zou zijn vrouw daadwerkelijk slaan en naar een hadith/koran pakken?
Hier ben ik wel benieuwd naar.
Mensen die koran gebruiken om hun wandaden te rechtvaardigenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef Santello het volgende:
Wie van jullie zou zijn vrouw daadwerkelijk slaan en naar een hadith/koran pakken?
ojeequote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mag ik je wat persoonlijks vragen?
Ga je nog antwoord geven?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Mensen die koran gebruiken om hun wandaden te rechtvaardigen![]()
Zou haar sowieso niet slaan. Behalve als ze het wilt, maar dan zou ik haar verlaten. SM lijkt me niets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef Santello het volgende:
Nee, maar was aan het testen of jullie happen.quote:
Zou je het goedkeuren als je wijlen vader je moeder had geslagen?quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zou haar sowieso niet slaan. Behalve als ze het wilt, maar dan zou ik haar verlaten. SM lijkt me niets.
lieve jongen. nooit ruzie op het schoolplein gehad?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik heb in circa 23 jaar nog nooit iemand geslagen. Ik wil dat zo graag volhouden ja.
Mja, tis lastig als je als gedrocht moet concurreren met Borte natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, maar was aan het testen of jullie happen.
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
lieve jongen. nooit ruzie op het schoolplein gehad?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, tis lastig als je als gedrocht moet concurreren met Borte natuurlijk.
Voor titel aandachtshoer bedoel je?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gewoon platte handquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ken haar niet zo goed, ze kwam best oké over, maar op een gegeven moment begon ze haatdragende posts te plaatsen naar mij als persoon toe
achja ieder zijn ding
Waarom val je haar nu aan wanneer je weet dat ze hier niet is? Tipsiz.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Voor titel aandachtshoer bedoel je?
Mag je zelf invullen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe normaalquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hahahhaha.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zou haar sowieso niet slaan. Behalve als ze het wilt, maar dan zou ik haar verlaten. SM lijkt me niets.
Omdat ik weet dat ze vaak meeleest en er wil laten postenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Waarom val je haar nu aan wanneer je weet dat ze hier niet is? Tipsiz.
OMGquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat ze vaak meeleest en er wil laten posten![]()
Verder is dat woord het woord dat Trigger altijd gebruikt.
Dus de mensen die zeggen doe normaal, stand back.
schoonheid waar praat ik het goed?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:37 schreef Stimorol- het volgende:
Zou je het goedkeuren als je wijlen vader je moeder had geslagen?
Ik denk dat je dit alles zegt om mij te fokken. Je kunt als logisch denkende niet goedpraten dat een vrouw geslagen mag worden.
mietjequote:
ohaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je wil dus gewoon een discussie uitlokken?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
schoonheid waar praat ik het goed?
daarnaast op de persoonlijke tour, mama zegt altijd dat mijn vader één keer ooit zijn stem heeft verheft naar mijn moeder toe, hij schijnt esogluesek gezegd te hebben in een opwelling![]()
![]()
![]()
nog nooit heb ik gezien dat ze een discussie hadden, laat staan ruzie, geweld naar vrouwen toe past niet in mijn referentiekader
ik knijp lieverquote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef AbdulMalik het volgende:
Mensen aanvallen die zich niet kunnen verdedigen. Stimo is Israel![]()
Vecht met me. Ik daag je uitquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:43 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Waarom zou iemand met mij willen vechten? Ik ben te charismatisch.
Ja beter. Ik vind dit ook niets. Kan mijn slechte grappen nergens meer kwijt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:41 schreef Che_ het volgende:
Dit is niks. Er moet een nieuwe reeks komen tot Ramadan. "Mentale voorbereiding op de Ramadan"
nee waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je wil dus gewoon een discussie uitlokken?
das te sensueelquote:
wie haat zaait...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef Stimorol- het volgende:
Door al deze haat zie ik er naar uit mijn haar te wassen be
IK verdenk unlabeled ervan Ayca te zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk mis ik Ayca hier wel, altijd vrolijk en een volger van PLL! spreken jullie haar nog?
pll?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Eigenlijk mis ik Ayca hier wel, altijd vrolijk en een volger van PLL! spreken jullie haar nog?
Hoe vaak ga je nog melden dat je je haren gaat wassen? Dit is Twitter niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef Stimorol- het volgende:
Door al deze haat zie ik er naar uit mijn haar te wassen be
Echt? Had ik nooit gedacht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
IK verdenk unlabeled ervan Ayca te zijn.
Teveel haat en nijdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja beter. Ik vind dit ook niets. Kan mijn slechte grappen nergens meer kwijt.
doe jij dat op twitter dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je nog melden dat je je haren gaat wassen? Dit is Twitter niet.
Ah want jouw meldingen zijn altijd interessant? Gaan we weer op deze toer? Zoals ik vorige keer zei, niemand dwingt jou om te reageren op mijn posts.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je nog melden dat je je haren gaat wassen? Dit is Twitter niet.
Doe ff rustig nuquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah want jouw meldingen zijn altijd interessant? Gaan we weer op deze toer? Zoals ik vorige keer zei, niemand dwingt jou om te reageren op mijn posts.
Alsof jij die chocola ging maken zo interessant was.
TV / [USA] Pretty Little Liars #11: A-sympathizersquote:
vieze vrouwen!!! ik ben verkochtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
TV / [USA] Pretty Little Liars #11: A-sympathizers
Waarschuwing: ook voor mannen, kijk de eerste aflevering en oordeel pas dan.
Het gevoel van Ramadan is weg, dus iedereen kan weer verder met ruzie makenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef Santello het volgende:
[..]
Komt dat door de vrouwen of de mannen?
swsquote:
PLL? Ik mis Ayca ook welquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Ik was voor het eerst in mijn leven op eigen houtje gaan koken, vroeg om tips, kreeg feedback en heb het resultaat hier gedeeld omdat men er naar vroeg. Bij elkaar slechts 1-1,5 pagina's van een topic. Jouw schreeuw om aandacht daarentegen kennen we al vanaf dag #1.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah want jouw meldingen zijn altijd interessant? Gaan we weer op deze toer? Zoals ik vorige keer zei, niemand dwingt jou om te reageren op mijn posts.
Alsof jij die chocola ging maken zo interessant was.
Vind die themesong echt geweldigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En toch reageer je er continu op. Reageer eens gewoon niet, ik denk dat dat je echt gaat opluchten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik was voor het eerst in mijn leven op eigen houtje gaan koken, vroeg om tips, kreeg feedback en heb het resultaat hier gedeeld omdat men er naar vroeg. Bij elkaar slechts 1-1,5 pagina's van een topic. Jouw schreeuw om aandacht daarentegen kennen we al vanaf dag #1.
Heb geklikt op 1.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:57 schreef AbdulMalik het volgende:
Poll: Wat heb je liever?
• Worden geslagen door een man.
• Het gezeur van Stimorol.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik vind het laatste seizoen zo traag.. ik kom er bijna niet meer doorheen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
welke?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat vinden jullie van mij Besiktas emoticon
[ afbeelding ]
Inb4 TRquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef Stimorol- het volgende:
Sws Arcadia, senin kadar iki yuzlu yilan gormedim.
Dus?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:00 schreef AbdulMalik het volgende:
Had jij onlangs trouwens niet een ban Stimorolletje?
Ik heb wel wat beters te doen dan me te ergeren aan iemand die ik niet ken op een forum. Daarnaast kun je uiteraard een reactie van mij verwachten als je me steeds in je posts blijft betrekken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En toch reageer je er continu op. Reageer eens gewoon niet, ik denk dat dat je echt gaat opluchten.
Of komt het misschien omdat je je ergert aan mij en het je opvalt?Wederom, lekker negeren. Hadi nas nas.
Dit bedoel ik dus. Bedankt voor de bevestiging van wat ik al dacht.... Je bent helemaal niet veranderd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Vroeg me af of je zin had in nog eentje?
Ik begon ermee. Sorry manquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan me te ergeren aan iemand die ik niet ken op een forum. Daarnaast kun je uiteraard een reactie van mij verwachten als je me steeds in je posts blijft betrekken.
TR gemacht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef AbdulMalik het volgende:
Stimorol ik maak een lekkere soep, wil je proberen?
Mijn recept:
3ar3ar
Lavendel
Rozemarijn
Tijm
Alsem
Bereidingswijze:
Neem 2 a 3 eetlepel van deze kruiden
Je neemt een pan met 2,5 liter water
Kookt het gedurende 20 minuten
Laat daarna het water afkoelen en filter het en reciteer Ayat ibtal sihr
Al-fatiha
Surat Al-baqrah 102
Surat Al-A'raaf 117-122
Surat Yoones 81-82
Surat Ta-ha 69
Surat Al-ikhlaas
Surat Al-Falaq
Surat Al-Nas
Tijdens het overgeven moet iemand aan de rechte oor reciteren de volgende verse:
Surat younes vers 81
"Falamma alqaw qala moosa
ma jitum bihi alssihru inna allah sayubtiluhu inna allaha la yuslihu 3amala almufsideen"
^^Steeds herhalen^^
وما توفيقي
إلا بالله عليه توكلت وإليه ﺃﻧﻴﺐ
Is voor mensen die bezeten zijn![]()
Juist. Ondanks jouw gedrag blijf ik dua voor je maken. Moge Allah genadig met je zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Bedankt voor de bevestiging van wat ik al dacht.... Je bent helemaal niet veranderd.
Ik hoef jouw dua niet.. Bedankt voor je zorgen. Geef maar aan Che ofzo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Juist. Ondanks jouw gedrag blijf ik dua voor je maken. Moge Allah genadig met je zijn.
quote:Dus ik ben
Share on facebook Share on twitter Share on google_plusone_share Share on email Share on print More Sharing Services
Filosofisch programma
Spelen is een serieuze aangelegenheid Wat is de betekenis van spelen in ons leven? Heeft spel nut? Spelen wij ons hele leven een rol? Is er leven zonder spel? Kan je ook niet niet spelen? Ik ben ervan overtuigd dat spelen nuttig is geweest voor het vormen van mijn identiteit. Schaken heeft me geleerd strategisch te denken en vooruit te plannen. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik mijn verlies beter leerde accepteren (Stine Jensen). De 18de-eeuwse Duitse filosoof Friedrich Schiller schreef met veel passie over 'spelen'. Volgens hem ervaren we enkel in het spel echte vrijheid. Ook al is het tijdelijk, het bevrijd ons even van ongebreidelde verlangens. Johan Huizinga schreef in 1938 zijn belangrijke werk "Homo Ludens" (de spelende mens), over het belang van het spe(e)lelement van cultuur en samenleving. De grondslag van alle cultuur is gelegen in het spel. Langzaamaan speelt het functionaliteitsdenken een steeds grotere rol bij spelen. Nederland stelt het nut van spel graag voorop. Sport en spel zouden bijvoorbeeld nut hebben voor de volksgezondheid, tot een arbeidsintensiever leven leiden, obesitas tegengaan etc. Dit staat haaks op de spelgedachte. Daan Roovers, eindredacteur Filosofie Magazine: Het belangrijkste van spelen is dat het een volledige onderbreking is van de dagelijkse werkelijkheid. Het is het contrapunt van de ernst in ons dagelijks leven met alle eisen die aan ons worden gesteld. Filosoof en winnaar van de Socrates wisselbeker 2012, Coen Simon ziet in het (samen) maken van muziek het perfecte spel voor volwassenen. Niet het eindresultaat, maar de weg ernaartoe is het doel. Simon ziet overeenkomsten tussen zijn sport-identiteit en zijn dagelijkse identiteit. In zijn hockey-elftal is hij spelverdeler. Een rol die hem ook in het dagelijks leven bevalt.
Nee. Hij haat mij evengoed. Jij verdient het meer tho.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik hoef jouw dua niet.. Bedankt voor je zorgen. Geef maar aan Che ofzo.
Wat ik al zei. Keep it to yourself. Bedankt tho.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:08 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Nee. Hij haat mij evengoed. Jij verdient het meer tho.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |