abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:33:43 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143116925
Fok team Marmotte 2013

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
ons favoriete hersteldrankje:

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143116947
Naamtt _O_

Gripper: dubbele gpx doet ie niet over zetten. Wel als er kleine verschillen inzitten (als je met 2 verschillende loggers zelfde rit hebt gemaakt bijvoorbeeld)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:41:09 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143117086
http://www.strava.com/athletes/1152561
Zoals deze. Die had blijkbaar met verschillende device's zijn rit gelogd of naderhand alles aan elkaar geknoopt.MAar wel de losse+de hele rit geupload :')
pi_143117204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/athletes/1152561
Zoals deze. Die had blijkbaar met verschillende device's zijn rit gelogd of naderhand alles aan elkaar geknoopt.MAar wel de losse+de hele rit geupload :')
Het is een behoorlijk irritante bug. Strava zegt bij het uploaden: als er maar 1 nieuwe activity in je garmin staat upload deze automatisch. Bij meerdere krijg je een keuze om met vinkjes te selecteren wat je wel en niet wil uploaden.

Maar volgens mij kijkt strava dan alleen naar de dag. Als ik heen en weer fiets naar het werk en de ochtendrit met iPhone upload, dan doet ie dat bij terugkomst van de garmin automatisch nog een keer zonder dat je daar iets aan kan doen. Moet je terug in je trainingskalender, naar dubbele rit en handmatig verwijderen :O
pi_143117242
Wat heb je er aan dat Strava de ritten rechtstreeks van Garmin Connect haalt? Garmin Connect voegt toch niks toe dan Strava? Ik zet de ritten rechstreeks naar Strava.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:47:59 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143117271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:46 schreef Patroon het volgende:
Wat heb je er aan dat Strava de ritten rechtstreeks van Garmin Connect haalt? Garmin Connect voegt toch niks toe dan Strava? Ik zet de ritten rechstreeks naar Strava.
Ik ook. Ik hou m'n gpxfiles wel op mijn pc maar als strava er morgen mee kapt ben je die hele zooi kwijt. Als je het op garminconnect zet heb je nog een back up.
pi_143117275
quote:
Ik ook. Is denk ik vooral handig voor mensen die garmin connect gebruiken om hun trainingen te analyseren en strava nog ernaast willen doen voor de segments/challenges etc.
pi_143117307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is een behoorlijk irritante bug. Strava zegt bij het uploaden: als er maar 1 nieuwe activity in je garmin staat upload deze automatisch. Bij meerdere krijg je een keuze om met vinkjes te selecteren wat je wel en niet wil uploaden.

Maar volgens mij kijkt strava dan alleen naar de dag. Als ik heen en weer fiets naar het werk en de ochtendrit met iPhone upload, dan doet ie dat bij terugkomst van de garmin automatisch nog een keer zonder dat je daar iets aan kan doen. Moet je terug in je trainingskalender, naar dubbele rit en handmatig verwijderen :O
Ik hoop vooral dat strava niet alleen naar de nieuwste activiteit op connect kijkt. Nu is het zo dat als ik (bijvoorbeeld op vakantie, geen internet in de buurt) 4 ritten opsla in mn edge, en als ik dan eens synchroniseer met connect, dan komen ze er netjes alle 4 te staan. Echter, dat copymysports appje zocht alleen naar je nieuwste activiteit, dus je moest de resterende 3 dan met zo'n bulk upload nog eens handmatig erop zetten.

Als ze dat nu hebben verbeterd, ben ik alweer een tevreden mens.
En heb copymysports net uitgezet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143117387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ook. Is denk ik vooral handig voor mensen die garmin connect gebruiken om hun trainingen te analyseren en strava nog ernaast willen doen voor de segments/challenges etc.
Precies. Met connect kun je heel veel analyseren, trainingen maken en die weer naar je edge versturen, etc. Je kunt nu zelfs segmenten naar je toestel versturen, zodat ie als je bij een segment aankomt een berichtje geeft "hoi, je gaat zometeen aan een segment beginnen! "

Een aantal van die nuttige analyse functies zitten ook wel in Strava priemium, maar connect heeft nog meer. En dan gratis.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:52:54 #10
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117405
quote:
En als je op vakantie bent zonder computer/laptop?
Later de ritten uploaden is geen probleem, maar de mensen die je volgen "missen" dan je ritten en daarmee ook de kudo's :7 :7 :7

Ik upload via bluetooth (Edge 510) mijn rit naar Garmin Connect en dan staat de rit automatisch op Strava. Ideaal en je hebt geen laptop nodig, enkel mobiel netwrk of Wifi.
pi_143117550
:|W Nou ik hoop dat de krant geen gelijk heeft. Las dat er door een Tropische storm bij de oostkust van USA, het hier na maandag voor een paar weken slecht weer gaat worden, want dat ding waait hier heen.
Haters gonna hate.
pi_143117701
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:59 schreef CyclingGirl het volgende:
:|W Nou ik hoop dat de krant geen gelijk heeft. Las dat er door een Tropische storm bij de oostkust van USA, het hier na maandag voor een paar weken slecht weer gaat worden, want dat ding waait hier heen.
pi_143117718
Ja samen in koor!
Haters gonna hate.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:08:26 #14
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117805

woensdag 6 augustus 2014 @ 11:12:01 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143117899
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:15:30 #16
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117985

soigné
pi_143118028
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143118065
Ach, alle tourdefrancefietsers ook weer van t fietspad af. Niks mis mee.
pi_143118340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Godverdomme zeg, 500.000 dingen in die foto die dus niet m'n tuin in mogen.... Lees mee newbies!

-te ruim broekje, plooit overal. Krijg je nog eens schuurplekken aan je naad ook, want het broekje beweegt voortdurend.
-shirt veel te vol gestouwd. Overigens is dat shirtje van de giro wel de mooiste van de afgelopen paar jaar, met een goeie strakke pasvorm ook. Dus dat je dat weet te verneuken is al een kunst op zich.
-die bananen, hoewel creatief
-te grote bidons
-de zadeltas, en meer specifiek, de enorme ruimte tussen zadelpen en de tas.
-zadel staat zo te zien achterover gekanteld en zit veel te ver achterop de rail.
-beenhaar
-zoveel rotzooi meesjouwen (en dikke kans dat de echte essentials zoals een klein inbus setje en pompje/plakker/biba alsnog ontbreken)
Wel lekker om op los te gaan hè? beetje een visuele overload :)
Je vergeet nog; wit stuurlint, zwart zadel.
pi_143118470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Op een fiets van 850 euro wordt wel 250-300 verdiend hoor.

En omzet is omzet geldt ook voor onderhoud he? Dan betaal je gewoon de volle mep ;)
Als ik mijn FM moet geloven blijft er weinig aan winst over, er moeten ook nog allerlei zaken betaald worden.
Zeker als je nagaat dat kleine FM's als ze 1 fiets voor een klant nodig hebben ze door de fabrikant gelijk gedwongen worden om een hele zwik modellen af te nemen waarvan de kans groot is dat ze met een aantal blijven zitten.
De grootste winst voor een FM zit juist in het onderhoud.
Maar ik zou als FM balen als een klant met een gloednieuwe fiets komt om hem na te laten lopen omdat de verkopende partij niet in staat is om een fiets goed af te leveren...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook bij mensen die al een tijdje komen, kun je bij de inschrijftafel moeilijk zien of de zich handig in het peloton bewegen of niet.Ik schreef wel "met weinig ervaring", maar er zijn er ook die al een jaar meedoen en toch nog rare dingen doen.
Inderdaad, dat bedoelde ik eigenlijk :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:37:05 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143118543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:34 schreef forty-two het volgende:

[..]

Als ik mijn FM moet geloven blijft er weinig aan winst over, er moeten ook nog allerlei zaken betaald worden.
Beetje dom om te zeggen dat hij goud geld aan je verdiend he?
quote:
Zeker als je nagaat dat kleine FM's als ze 1 fiets voor een klant nodig hebben ze door de fabrikant gelijk gedwongen worden om een hele zwik modellen af te nemen waarvan de kans groot is dat ze met een aantal blijven zitten.
Is dat echt zo? :o
quote:
De grootste winst voor een FM zit juist in het onderhoud.
Maar ik zou als FM balen als een klant met een gloednieuwe fiets komt om hem na te laten lopen omdat de verkopende partij niet in staat is om een fiets goed af te leveren...
Of je ziet het als een paar euro in de kassa... Beter dan niets. En de volgende keer komen ze wellicht wel meteen naar je toe.
pi_143118553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:30 schreef forty-two het volgende:

[..]

Wel lekker om op los te gaan hè? beetje een visuele overload :)
Je vergeet nog; wit stuurlint, zwart zadel.
Ik zou ook een bon uitschrijven voor 2 verschillende bidons. Als je er 2 meeneemt, dan wel 2 identieke.
pi_143118655
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beetje dom om te zeggen dat hij goud geld aan je verdiend he?

[..]

Is dat echt zo? :o

[..]

Of je ziet het als een paar euro in de kassa... Beter dan niets. En de volgende keer komen ze wellicht wel meteen naar je toe.
Ik ben wel eens weggestuurd bij een FM vanwege "postorderfiets" :')

Uh, oke. Voor jou 10 anderen :W
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:42:17 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143118680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ben wel eens weggestuurd bij een FM vanwege "postorderfiets" :')

Uh, oke. Voor jou 10 anderen :W
:D
pi_143118823
vanochtend wielerkleding aan, bandjes oppompen, wachten op de lift... Knal.. ppffttttt... lege band. Weer naar binnen, band vervangen, bandje oppompen... wederom knal... Bandje er weer uithalen... knal op nagenoeg dezelfde plek als andere band. Was nieuwe buba, dus bij 1e bandje dacht ik nog... misschien bij verwisselen perongeluk stukje biba vast tussen buba gezeten.. maar 2 keer op zelfde plek, dan nu toch maar ff beter checken.. Bleek velglint versleten dus biba blies zichzelf op in een spaakgat :S
Nu dus maar snel nieuw plaklint gehaald.. vanmiddag maar weer aan de knutsel..
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')