abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:33:43 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143116925
Fok team Marmotte 2013

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
ons favoriete hersteldrankje:

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143116947
Naamtt _O_

Gripper: dubbele gpx doet ie niet over zetten. Wel als er kleine verschillen inzitten (als je met 2 verschillende loggers zelfde rit hebt gemaakt bijvoorbeeld)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:41:09 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143117086
http://www.strava.com/athletes/1152561
Zoals deze. Die had blijkbaar met verschillende device's zijn rit gelogd of naderhand alles aan elkaar geknoopt.MAar wel de losse+de hele rit geupload :')
pi_143117204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/athletes/1152561
Zoals deze. Die had blijkbaar met verschillende device's zijn rit gelogd of naderhand alles aan elkaar geknoopt.MAar wel de losse+de hele rit geupload :')
Het is een behoorlijk irritante bug. Strava zegt bij het uploaden: als er maar 1 nieuwe activity in je garmin staat upload deze automatisch. Bij meerdere krijg je een keuze om met vinkjes te selecteren wat je wel en niet wil uploaden.

Maar volgens mij kijkt strava dan alleen naar de dag. Als ik heen en weer fiets naar het werk en de ochtendrit met iPhone upload, dan doet ie dat bij terugkomst van de garmin automatisch nog een keer zonder dat je daar iets aan kan doen. Moet je terug in je trainingskalender, naar dubbele rit en handmatig verwijderen :O
pi_143117242
Wat heb je er aan dat Strava de ritten rechtstreeks van Garmin Connect haalt? Garmin Connect voegt toch niks toe dan Strava? Ik zet de ritten rechstreeks naar Strava.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:47:59 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143117271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:46 schreef Patroon het volgende:
Wat heb je er aan dat Strava de ritten rechtstreeks van Garmin Connect haalt? Garmin Connect voegt toch niks toe dan Strava? Ik zet de ritten rechstreeks naar Strava.
Ik ook. Ik hou m'n gpxfiles wel op mijn pc maar als strava er morgen mee kapt ben je die hele zooi kwijt. Als je het op garminconnect zet heb je nog een back up.
pi_143117275
quote:
Ik ook. Is denk ik vooral handig voor mensen die garmin connect gebruiken om hun trainingen te analyseren en strava nog ernaast willen doen voor de segments/challenges etc.
pi_143117307
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is een behoorlijk irritante bug. Strava zegt bij het uploaden: als er maar 1 nieuwe activity in je garmin staat upload deze automatisch. Bij meerdere krijg je een keuze om met vinkjes te selecteren wat je wel en niet wil uploaden.

Maar volgens mij kijkt strava dan alleen naar de dag. Als ik heen en weer fiets naar het werk en de ochtendrit met iPhone upload, dan doet ie dat bij terugkomst van de garmin automatisch nog een keer zonder dat je daar iets aan kan doen. Moet je terug in je trainingskalender, naar dubbele rit en handmatig verwijderen :O
Ik hoop vooral dat strava niet alleen naar de nieuwste activiteit op connect kijkt. Nu is het zo dat als ik (bijvoorbeeld op vakantie, geen internet in de buurt) 4 ritten opsla in mn edge, en als ik dan eens synchroniseer met connect, dan komen ze er netjes alle 4 te staan. Echter, dat copymysports appje zocht alleen naar je nieuwste activiteit, dus je moest de resterende 3 dan met zo'n bulk upload nog eens handmatig erop zetten.

Als ze dat nu hebben verbeterd, ben ik alweer een tevreden mens.
En heb copymysports net uitgezet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143117387
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik ook. Is denk ik vooral handig voor mensen die garmin connect gebruiken om hun trainingen te analyseren en strava nog ernaast willen doen voor de segments/challenges etc.
Precies. Met connect kun je heel veel analyseren, trainingen maken en die weer naar je edge versturen, etc. Je kunt nu zelfs segmenten naar je toestel versturen, zodat ie als je bij een segment aankomt een berichtje geeft "hoi, je gaat zometeen aan een segment beginnen! "

Een aantal van die nuttige analyse functies zitten ook wel in Strava priemium, maar connect heeft nog meer. En dan gratis.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:52:54 #10
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117405
quote:
En als je op vakantie bent zonder computer/laptop?
Later de ritten uploaden is geen probleem, maar de mensen die je volgen "missen" dan je ritten en daarmee ook de kudo's :7 :7 :7

Ik upload via bluetooth (Edge 510) mijn rit naar Garmin Connect en dan staat de rit automatisch op Strava. Ideaal en je hebt geen laptop nodig, enkel mobiel netwrk of Wifi.
pi_143117550
:|W Nou ik hoop dat de krant geen gelijk heeft. Las dat er door een Tropische storm bij de oostkust van USA, het hier na maandag voor een paar weken slecht weer gaat worden, want dat ding waait hier heen.
Haters gonna hate.
pi_143117701
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:59 schreef CyclingGirl het volgende:
:|W Nou ik hoop dat de krant geen gelijk heeft. Las dat er door een Tropische storm bij de oostkust van USA, het hier na maandag voor een paar weken slecht weer gaat worden, want dat ding waait hier heen.
pi_143117718
Ja samen in koor!
Haters gonna hate.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:08:26 #14
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117805

woensdag 6 augustus 2014 @ 11:12:01 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143117899
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:15:30 #16
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143117985

soigné
pi_143118028
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143118065
Ach, alle tourdefrancefietsers ook weer van t fietspad af. Niks mis mee.
pi_143118340
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 08:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Godverdomme zeg, 500.000 dingen in die foto die dus niet m'n tuin in mogen.... Lees mee newbies!

-te ruim broekje, plooit overal. Krijg je nog eens schuurplekken aan je naad ook, want het broekje beweegt voortdurend.
-shirt veel te vol gestouwd. Overigens is dat shirtje van de giro wel de mooiste van de afgelopen paar jaar, met een goeie strakke pasvorm ook. Dus dat je dat weet te verneuken is al een kunst op zich.
-die bananen, hoewel creatief
-te grote bidons
-de zadeltas, en meer specifiek, de enorme ruimte tussen zadelpen en de tas.
-zadel staat zo te zien achterover gekanteld en zit veel te ver achterop de rail.
-beenhaar
-zoveel rotzooi meesjouwen (en dikke kans dat de echte essentials zoals een klein inbus setje en pompje/plakker/biba alsnog ontbreken)
Wel lekker om op los te gaan hè? beetje een visuele overload :)
Je vergeet nog; wit stuurlint, zwart zadel.
pi_143118470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:24 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Op een fiets van 850 euro wordt wel 250-300 verdiend hoor.

En omzet is omzet geldt ook voor onderhoud he? Dan betaal je gewoon de volle mep ;)
Als ik mijn FM moet geloven blijft er weinig aan winst over, er moeten ook nog allerlei zaken betaald worden.
Zeker als je nagaat dat kleine FM's als ze 1 fiets voor een klant nodig hebben ze door de fabrikant gelijk gedwongen worden om een hele zwik modellen af te nemen waarvan de kans groot is dat ze met een aantal blijven zitten.
De grootste winst voor een FM zit juist in het onderhoud.
Maar ik zou als FM balen als een klant met een gloednieuwe fiets komt om hem na te laten lopen omdat de verkopende partij niet in staat is om een fiets goed af te leveren...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ook bij mensen die al een tijdje komen, kun je bij de inschrijftafel moeilijk zien of de zich handig in het peloton bewegen of niet.Ik schreef wel "met weinig ervaring", maar er zijn er ook die al een jaar meedoen en toch nog rare dingen doen.
Inderdaad, dat bedoelde ik eigenlijk :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:37:05 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143118543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:34 schreef forty-two het volgende:

[..]

Als ik mijn FM moet geloven blijft er weinig aan winst over, er moeten ook nog allerlei zaken betaald worden.
Beetje dom om te zeggen dat hij goud geld aan je verdiend he?
quote:
Zeker als je nagaat dat kleine FM's als ze 1 fiets voor een klant nodig hebben ze door de fabrikant gelijk gedwongen worden om een hele zwik modellen af te nemen waarvan de kans groot is dat ze met een aantal blijven zitten.
Is dat echt zo? :o
quote:
De grootste winst voor een FM zit juist in het onderhoud.
Maar ik zou als FM balen als een klant met een gloednieuwe fiets komt om hem na te laten lopen omdat de verkopende partij niet in staat is om een fiets goed af te leveren...
Of je ziet het als een paar euro in de kassa... Beter dan niets. En de volgende keer komen ze wellicht wel meteen naar je toe.
pi_143118553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:30 schreef forty-two het volgende:

[..]

Wel lekker om op los te gaan hè? beetje een visuele overload :)
Je vergeet nog; wit stuurlint, zwart zadel.
Ik zou ook een bon uitschrijven voor 2 verschillende bidons. Als je er 2 meeneemt, dan wel 2 identieke.
pi_143118655
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beetje dom om te zeggen dat hij goud geld aan je verdiend he?

[..]

Is dat echt zo? :o

[..]

Of je ziet het als een paar euro in de kassa... Beter dan niets. En de volgende keer komen ze wellicht wel meteen naar je toe.
Ik ben wel eens weggestuurd bij een FM vanwege "postorderfiets" :')

Uh, oke. Voor jou 10 anderen :W
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:42:17 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143118680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:D
pi_143118823
vanochtend wielerkleding aan, bandjes oppompen, wachten op de lift... Knal.. ppffttttt... lege band. Weer naar binnen, band vervangen, bandje oppompen... wederom knal... Bandje er weer uithalen... knal op nagenoeg dezelfde plek als andere band. Was nieuwe buba, dus bij 1e bandje dacht ik nog... misschien bij verwisselen perongeluk stukje biba vast tussen buba gezeten.. maar 2 keer op zelfde plek, dan nu toch maar ff beter checken.. Bleek velglint versleten dus biba blies zichzelf op in een spaakgat :S
Nu dus maar snel nieuw plaklint gehaald.. vanmiddag maar weer aan de knutsel..
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:50:35 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143118893
Goeie indekker maar vanavond wel gewoon rijden he?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:51:04 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143118900
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:47 schreef the_critic het volgende:
vanochtend wielerkleding aan, bandjes oppompen, wachten op de lift... Knal.. ppffttttt... lege band. Weer naar binnen, band vervangen, bandje oppompen... wederom knal... Bandje er weer uithalen... knal op nagenoeg dezelfde plek als andere band. Was nieuwe buba, dus bij 1e bandje dacht ik nog... misschien bij verwisselen perongeluk stukje biba vast tussen buba gezeten.. maar 2 keer op zelfde plek, dan nu toch maar ff beter checken.. Bleek velglint versleten dus biba blies zichzelf op in een spaakgat :S
Nu dus maar snel nieuw plaklint gehaald.. vanmiddag maar weer aan de knutsel..
Dan doe je er toch ff een tapeje over? Beetje leukoplast ofzo, das sterk spul.
pi_143118993
Besloten om morgen maar eens met de fiets in de trein naar het werk te gaan, en dan 60km terug te fietsen :)
Ben benieuwd, 46km is nu mijn langste afstand sinds ik een paar weken terug begonnen ben, was toen totaal niet moe maar had geen water meer.

Nu een 2e bidon, dus moet makkelijk lukken :D
pi_143119001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Precies. Met connect kun je heel veel analyseren, trainingen maken en die weer naar je edge versturen, etc. Je kunt nu zelfs segmenten naar je toestel versturen, zodat ie als je bij een segment aankomt een berichtje geeft "hoi, je gaat zometeen aan een segment beginnen! "

Dus met de wildgroei aan segmenten in Nederland krijg je op de heuvelrug en de Posbank ongeveer elke 100 meter zo'n berichtje? Tof zeg :{
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:56:04 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143119008
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:55 schreef So_Surreal het volgende:
Besloten om morgen maar eens met de fiets in de trein naar het werk te gaan, en dan 60km terug te fietsen :)
Ben benieuwd, 46km is nu mijn langste afstand sinds ik een paar weken terug begonnen ben, was toen totaal niet moe maar had geen water meer.

Vergeet ook niet om voldoende eten mee te nemen he?
pi_143119010
quote:

Fiets in de trein is kut. Beter ene dag heen en volgende terug :)
pi_143119018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En dit ja; na je werk kan de inzinking echt verrassend snel komen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:57:13 #33
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143119041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zeker als je niet gewend bent om meteen daarna te sporten. En je komt waarschijnlijk niet voor 6 uur thuis, dus je hebt ook je avond eten niet op het normale tijdstip.
pi_143119063
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef jsprbcn het volgende:

Later de ritten uploaden is geen probleem, maar de mensen die je volgen "missen" dan je ritten en daarmee ook de kudo's :7 :7 :7

Wat een drama :{
pi_143119072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hmm daar zit ik wel mee, ga rond 17:30 weg, misschien een uurtje eerder als ik eerder weg mag.
Ik wil een Breaker en zo'n stuk ontbijtkoek meenemen, en neem nog een banaan mee, met 2L water.
Dat zal wel genoeg zijn toch.
quote:

[..]

Fiets in de trein is kut. Beter ene dag heen en volgende terug :)
Dat wordt niks, ik begin altijd 08:00.
Dan moet ik ook weer hier douchen en als er iets gebeurt ben ik helemaal laat op de zaak.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:58:48 #36
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143119088
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeker als je niet gewend bent om meteen daarna te sporten. En je komt waarschijnlijk niet voor 6 uur thuis, dus je hebt ook je avond eten niet op het normale tijdstip.
Ik zou inderdaad een boterham of twee meenemen om een uur van te voren wat te eten. Scheelt echt enorm. Eventueel nog een reepje in je zak mee.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:58:56 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143119096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dus met de wildgroei aan segmenten in Nederland krijg je op de heuvelrug en de Posbank ongeveer elke 100 meter zo'n berichtje? Tof zeg :{
:D
pi_143119103
quote:

Knut en kano zeiden al dat je voldoende eten mee moet nemen. Belangrijkste is om overdag voldoende te eten.
pi_143119105
quote:

[..]

Ik heb rond die tijd dat ik weg ga meestal al wel trek, maar heb altijd pas 19:30 avondeten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:59:38 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143119115
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:58 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hmm daar zit ik wel mee, ga rond 17:30 weg, misschien een uurtje eerder als ik eerder weg mag.
Ik wil een Breaker en zo'n stuk ontbijtkoek meenemen, en neem nog een banaan mee, met 2L water.

[..]

Dan moet ik ook weer hier douchen en als er iets gebeurt ben ik helemaal laat op de zaak.
Vergeet niet dat de NS restricties heeft voor fiets mee in de spits
pi_143119138
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ik heb rond die tijd dat ik weg ga meestal al wel trek, maar heb altijd pas 19:30 avondeten.
Dan dus overdag wat meer eten, want als je al trek hebt, dan voorspel ik een hongerklop als je 60 km gaat fietsen.
pi_143119143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Knut en kano zeiden al dat je voldoende eten mee moet nemen. Belangrijkste is om overdag voldoende te eten.
Ontbijt: 2 crackers met een glas water.

Tussendoor: 2 broodjes met stuk fruit.

Lunch: 4 broodjes met een stuk fruit.

Tussendoor: yoghurtje.

Zal wel zat zijn denk ik :)
Als ik teveel eet heb ik daar meer last van eigenlijk.
pi_143119195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteren al uitgezocht :) GC / Fiets mee in de trein

Je mag in juli en augustus ook een niet-vouwfiets binnen de spits meenemen in de trein :D hoef ik ook niet een uur eerder te beginnen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:02:43 #44
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143119222
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:00 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ontbijt: 2 crackers met een glas water.

Tussendoor: 2 broodjes met stuk fruit.

Lunch: 4 broodjes met een stuk fruit.

Tussendoor: yoghurtje.

Zal wel zat zijn denk ik :)
Ik heb laatst voor mijn rit van 3 uur voor het avondeten nog 2 boterhammen gegeten, en dan een reep en rozijnen onderweg. Was wel echt nodig
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:02:54 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143119229
quote:

[..]

[..]

Gewoon half 6 van huis. Tis toch geen 60 km?
pi_143119233
quote:

[..]

[..]

Ja, ik ook. Maar baas is wel flexibel in tijden, zeker als je lekker gezond bezig bent :)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:03:35 #47
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143119263
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Dat heb ik gisteren al uitgezocht :) GC / Fiets mee in de trein

Je mag in juli en augustus ook een niet-vouwfiets binnen de spits meenemen in de trein :D hoef ik ook niet een uur eerder te beginnen.
Oow nice, dat doe ik dan ook een keer. Geen douches hier :(
pi_143119264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nu niet want zomer.
pi_143119271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon half 6 van huis. Tis toch geen 60 km?
Google maps zegt 56, omhoog afgerond :)
pi_143119306
quote:

[..]

Is alleen voor de eigen garmin segmenten. Dat zijn er ongeveer 3 in heel nederland.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:08:11 #51
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143119399
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat een drama :{
Voor mij is het om het even, maar er zijn mensen die veel waarde hechten aan kudo's
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:11:07 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143119478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:08 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Voor mij is het om het even, maar er zijn mensen die veel waarde hechten aan kudo's
Laatst mijn eerste kudo gehad *O*

Gelijk printscreen en ingelijst natuurlijk :Y
pi_143119481
quote:

[..]

Je kunt instellen welke je wilt zien he. Stel dat je echt een keer op KOM-jacht gaat, dan kun je je rit vooraf uittekenen, dan uitzoeken welke segmenten er in voorkomen, die segmenten naar je edge sturen, en dan raggen maar!

Maar om de 100 meter een piepje valt nog wel mee, want Connect is minder wijdverbreid dan strava, dus er zijn ook nog maar weinig connect-segmenten. Garmin begint eigenlijk gewoon zn eigen stravaatje hiermee, maar of het even populair wordt... De strava app op een telefoon is toch wat laagdrempeliger voor de meeste mensen dan een duur garmin apparaat aanschaffen.

Op de Amerongse berg bijvoorbeeld, sta ik met connect op 1 bepaald segment 67 van de 992. Op strava 480 van de 11085.

helaas gaat het ook met de segmenten van Connect nu alweer de verkeerde kant op: er zijn nu alweer 8 segmenten voor de Amerongseberg, die natuurlijk allemaal net weer 10 meter eerder beginnen of later eindigen... :{

Nou ja, lekker belangrijk allemaal. Segmenten enzo tellen toch niet, alleen in de koers kun je je met anderen meten!
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:13:38 #54
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143119543
Ik selecteer 1 segment die ik meest correct vind m.b.t. een klim en die markeer ik als favoriet. Als de rit gereden is kijk ik enkel naar de segmenten met een ster ervoor, de rest is dan toch poep.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:13:55 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143119546
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:04 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Google maps zegt 56, omhoog afgerond :)
welke route is dat?
pi_143119774
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

welke route is dat?
Ik PM je even.
pi_143119972
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, wat een beunhaas zeg :')
pi_143120153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:08 schreef jsprbcn het volgende:

[..]

Tuurlijk man. Stel dat je geen kudos krijgt.....dan heb je mooi voor niks gefietst! :{w
pi_143120278
quote:
12s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef cafca het volgende:

[..]

Tuurlijk man. Stel dat je geen kudos krijgt.....dan heb je mooi voor niks gefietst! :{w
Nou, ik krijg er meestal teveel, vooral van mensen hier. Die geven me verdomme kudo's omdat ik vanochtend met een sukkelgangetje naar mn werk ben gefietst.

Dus als je dit leest (you know who you are), oprotten met je kudo's! Bewaar die maar voor een échte prestatie, de marmotte in 6,5 uur ofzo.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:39:41 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143120302
Voortaan dus alle ritten van gripper kudos geven :)
pi_143120330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef kanovinnie het volgende:
Check!
pi_143120504
quote:
18s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:38 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nou, ik krijg er meestal teveel, vooral van mensen hier. Die geven me verdomme kudo's omdat ik vanochtend met een sukkelgangetje naar mn werk ben gefietst.

Zet dat dan ook niet op strava.
pi_143120535
Gelukkig dan maar dat Strava het niet doet nu. :+
pi_143120595
quote:
En de marmotte in 6.5 uur geen :)
pi_143120642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En de marmotte in 6.5 uur geen :)
En als comment "uitslover" oid
pi_143120649
quote:
Meteen maar 3 kudo's gegeven. :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:56:45 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143120814
Tjongejonge wat was Gripper deze en vorige maand kudowaardig bezig zeg
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:57:38 #68
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143120841
"Kudo", wie heeft dat woord eigenlijk bedacht?
pi_143120895
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef jsprbcn het volgende:
"Kudo", wie heeft dat woord eigenlijk bedacht?
Vroeger gebruikte ze dat toch ook altijd op sugarbabes? :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:59:41 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143120897
Kutgrieken ook altijd weer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computerterm)
pi_143120908
Kano, Bizkit
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Meteen maar 3 kudo's gegeven. :P
Ik ga denk ik voortaan alleen jouw ritten buiten limburg kudo's geven. En van kano alleen de ritten van langer dan 13,4 km ;)

Stelletje klootzakken :P
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:01:46 #72
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143120965
haha
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:01:53 #73
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143120968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:59 schreef kanovinnie het volgende:
Kutgrieken ook altijd weer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computerterm)
Heb weleens gelezen dat het al in de jaren '30 gebruikt werd in kranten, even opzoeken.

Edit: gevonden.

http://www.straightdope.c(...)in-of-the-word-kudos
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:02:51 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121000
Pas op wat je zegt he? Ik heb nu 1 maand gehad. Als je morgen een telefoon met 150 kudo's wilt kan dat geregeld worden
pi_143121026
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
Pas op wat je zegt he? Ik heb nu 1 maand gehad. Als je morgen een telefoon met 150 kudo's wilt kan dat geregeld worden
_O-
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:04:15 #76
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143121039
Wie heeft er eigenlijk de meeste kudos hier?
pi_143121076
440
pi_143121088
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:02 schreef kanovinnie het volgende:
Als je zoveel van je kostbare tijd aan mij wilt besteden, zie ik dat wel als een compliment :)
Hoewel, kostbaar.... Jij hebt het zo te zien nog rustiger op je werk dan ik deze weken.
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:06:03 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121099
Ik 1245
pi_143121121
Holymoly, 705 kudo's waarvan 11 in de laatste 5 minuten!
Voor 247 ritjes, dus dat zijn er gemiddeld bijna 3 per rit.
Mijn foto's op Flickr!
pi_143121173
137 rides. 3,2 kudo's gemiddeld per rit dus.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:08:59 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121176
Ik zit op 2 per rit
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:09:20 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121186
Naja 1.988817891373802 gemiddeld. Geen 30 nog iig
pi_143121193
Ik weet niet eens hoe ik kan zien hoeveel kudos ik heb :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:10:20 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:09 schreef cafca het volgende:
Ik weet niet eens hoe ik kan zien hoeveel kudos ik heb :')
Gewoon, op je profiel?
Wie ben jij ookweer op strava :@
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:10:44 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121225
110 heb jij er als je initalie C E zijn.
pi_143121294
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
110 heb jij er als je initalie C E zijn.
Yep
Ik zat in de app te kijken, op de site zie je het idd wel
pi_143121383
Stelletje kudoslets!
Ik zit op 0.4 per rit :s)
Er zijn hier pieps die al een kudo krijgen als ze een scheet laten.
pi_143121461
En je hebt van die gasten die meer dan 1000 kudo's per ritje krijgen. :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:22:20 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143121528
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
En je hebt van die gasten die meer dan 1000 kudo's per ritje krijgen. :P
Tsja als je prof bent als laurens ten dam en je rijd de tour dan snap ik 't wel
pi_143121635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sorry hoor, dat stelt toch niets voor. Moet ie eindelijk eens een keer een etape winnen, dat is een kudo waard.
pi_143121964
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die doet gewoon zijn werk :{w
pi_143121988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan doe je er toch ff een tapeje over? Beetje leukoplast ofzo, das sterk spul.
hhmm dat was inderdaad wel een creatieve oplossing geweest. Heb er ondertussen al nieuw lintje inliggen, maar goed idee voor een volgende keer..
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:40:19 #94
418001 jsprbcn
Bianchi Aria
pi_143122069
1818 zie ik :7
pi_143122280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:11 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Laatst mijn eerste kudo gehad *O*

Gelijk printscreen en ingelijst natuurlijk :Y
ik had een kudo van mijn manager, sociale controle :'(
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:48:43 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143122307
Kwestie van tijd tot mijn FOK! account aan strava word gelinkt door een collega oid :P
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:00:13 #97
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_143122645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:47 schreef byah het volgende:

[..]

ik had een kudo van mijn manager, sociale controle :'(
Kudo's van managers zijn altijd goed toch? Tenzij het om gelekte naaktfoto's gaat natuurlijk.
pi_143122918
Ik krijg ineens kudos voor een rit van 1,5 jaar geleden! _O-
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:10:48 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143122987
Ik was toch al lekker bezig
  woensdag 6 augustus 2014 @ 14:16:33 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_143123166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:00 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Kudo's van managers zijn altijd goed toch? Tenzij het om gelekte naaktfoto's gaat natuurlijk.
Mijn manager is een vrouw. Mischien is het wel een carriere booster....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')