quote:
Dat was de vraag. Maar hij draait inmiddels eigenlijk weer als een zonnetje. Het is dus goedgekomenquote:Moet ik nog meer doen of is het zo goed?
Past niet bij de genoemde symptomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:36 schreef Leandra het volgende:
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben.
Ik denk dat het ook gewoon geflame is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
Past niet bij de genoemde symptomen.
Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft.
Oh goede tip! Ga ik zeker doen. Dan heeft hij toch die anti roest coating, zonder dat ik naar de garage moet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:19 schreef pvdplanet het volgende:
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.quote:Op maandag 11 augustus 2014 12:17 schreef NieuweNier het volgende:
En ik ben er weer met een probleem![]()
Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren.
Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden.
Allemaal geschaaf enzo. En geknal.
De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen.
Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd...
Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars.En echt zo'n keiharde klang toen ik landde, als een pan of bel ofzo
Dank je voor het meedenken!quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:26 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten.
Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden.
Weet ik niet meer.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis?
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijnquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:56 schreef KeesBromfiets het volgende:
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008
Is dat wat?
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef klawie het volgende:
[..]
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:41 schreef blup het volgende:
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet?
Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken.
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turboquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:05 schreef blup het volgende:
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren?
Ding lekt aan alle kanten dusja..![]()
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo
Kleppendeksel er af kan je toch welquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:20 schreef blup het volgende:
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten.
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Kleppendeksel er af kan je toch wel
Nou?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:28 schreef blup het volgende:
[..]
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier.
Kanquote:Op zaterdag 6 september 2014 21:41 schreef blup het volgende:
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover.quote:Op zondag 31 augustus 2014 21:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima.
Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken?
Nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 22:39 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar.
Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit.
Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen![]()
Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan.
Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast.
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertjequote:Op zondag 7 september 2014 09:16 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Nieuwe kopen.
Dat kan je toch ook zelf bedenken?
quote:Op zondag 7 september 2014 09:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje![]()
Mag het geflame even ophouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |