Kobo Aura HD
EDIT: Zal er ook even wat argumentatie bijzetten:
- Geen tablet pakken, want ten eerste zijn dit geen e-ink schermen en dus heb je er buiten niks aan. Daarnaast is een tablet snel leeg, waar een echte e-reader prima een week meegaat (net zo lang als je nokia 3310 zegmaar). Het enige voordeel wat een tablet heeft is dat je er misschien wat beter manga op kunt kijken, maar ik heb nog niet geprobeerd hoe dit op de Aura werkt, dus daar kan ik niets over zeggen. De aura heeft geen kleurenscherm dus daar moet je rekening mee houden.
- Wat verder al in dit topic gezegd hebt is dat dus moet zorgen dat je een E-ink hebt met achtergrondverlichting. De Kobo Glo en Aura hebben dit beide, maar voor zover ik weet is de Aura gewoon het nieuwe model en toen ik mijn e-reader kocht scheelde het ook echt maar 10 euro, dus ik ben voor de Aura gegaan want ik vind die er mooier uitzien (ziet er net wat moderner uit). Volgens mij zit er ook net een soepelere versie van Android op maar dat kan aan mij liggen.
E-readers van andere merken kan ik niet veel over zeggen, ik zou gewoon even naar de dichtsbijzijnde elektronicawinkel gaan en kijken welke je de mooiste vindt. Zaken als hoeveel GB erin zit en hoe snel de processor is etc. doen er eigenlijk niet toe want snel zijn ze toch niet en dat hoeft ook niet, ze zijn allemaal snel genoeg om erop te lezen en wat betreft het geheugen: zo'n epub is een paar 100 kb en als je dat ding helemaal volzet dan wordt hij traag. Het maakt dus niet uit of je 2 GB of 4 GB erin hebt zitten, want dat is dus het verschil tussen 1000 of 2000 boeken, zoveel wil je er toch niet tegelijk op hebben staan want dat schiet niet op.
Ik zou er vooral op letten welke er het beste past bij de grootte van je hand.
[ Bericht 98% gewijzigd door Aethereal op 06-08-2014 15:10:08 ]
Play hard, go pro.