Ik ga nergens van uit maar zou het wel leuk vinden als ik binnen 24 uur beval (of gaat een Z&G topic korter mee?)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja Marel, spannend! Ga jij ook je eigen bevaltopic openen?
Wat voor kleurplaten maak je? Ik heb een zwangere vriendin een "kleurboek voor volwassenen" gestuurd als verlof-cadeautje, ben benieuwd of ze er aan begint! Het lijkt me echt ontspannend, maar ik haak/brei/naai liever.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef kwakz0r het volgende:
Even een dikkevoor Cygn
Ik ben naast breien en haken begonnen met kleurplaten Hilmo. Ook zo enorm zen (ik heb sinds gewoon geen zin in t ene handwerk en dan werk in t andere... Erg. Maar goed.)
Wij eten vanavond stamppot andijvie. Nu al zin inBeetje winterkost maar boeiuh!
Zul je dr horen als jij straks nog voor haar wordt opgeroepen muhahahquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb dus om 17:00 een afspraak bij de vk...de vrouw naast me om 17:15 en die zit nu al te mopperen
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:07 schreef marel88 het volgende:
Gerustgesteld!
Echo met mooi kloppend hartje gezien. Weinig beweging kan meerdere oorzaken hebben. Kindje lag tamelijk opgevouwen, misschien was dat het. Maar ook mijn spanning (sinds gisteren toen ik flauw werd), of inderdaad voorteken van bevalling kan de oorzaak zijn. De vk maakte zich geen zorgen, adviseerde om lekker op de bank te gaan liggen en als ik vanmiddag 6 a 7 keer beweging voelde was het goed. Ik mocht ook naar het ziekenhuis voor CTG, maar ik denk dat ik daar niet echt relaxten van zou worden. Nou, ik zit al weer bijna aan die 6 keer beweging, denk dat het vooral spanning was. Opgelucht!
typischquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
En ik heb dus om 17:00 een afspraak bij de vk...de vrouw naast me om 17:15 en die zit nu al te mopperen
ik heb dat in mijn ooglid somsquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, over zwangerschapsdingetjes gesproken... Ik merk dat ik veel vaker last heb van een spastisch spiertje ergens in mijn lijf de laatste tijd. Dat mijn biceps ineens begint te jumpen ofzo. Is dat herkenbaar?
die heb ik ookquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:21 schreef marel88 het volgende:
[..]
Wat voor kleurplaten maak je? Ik heb een zwangere vriendin een "kleurboek voor volwassenen" gestuurd als verlof-cadeautje, ben benieuwd of ze er aan begint! Het lijkt me echt ontspannend, maar ik haak/brei/naai liever.
En andijviestamp vind ik juist een zomerse stamp (tenzij met rookworst, das wel winters).
ze was ook nog eerder hier dan ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:22 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zul je dr horen als jij straks nog voor haar wordt opgeroepen muhahah
In Comic Sansquote:
Wat jammer van de spelfout. Op zo'n kaartje vind ik dat toch net wat belangrijker dan op een forum of facebook of iets. Buiten het feit dat het sowieso een beetje kansloos is natuurlijk. Ach ja, whatever floats your boat.quote:
welke van de vele fouten?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:43 schreef Risu het volgende:
[..]
Wat jammer van de spelfout. Op zo'n kaartje vind ik dat toch net wat belangrijker dan op een forum of facebook of iets. Buiten het feit dat het sowieso een beetje kansloos is natuurlijk. Ach ja, whatever floats your boat.
jep. op mijn buik gehad in de eerste weken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef Stormqueen het volgende:
Trouwens, over zwangerschapsdingetjes gesproken... Ik merk dat ik veel vaker last heb van een spastisch spiertje ergens in mijn lijf de laatste tijd. Dat mijn biceps ineens begint te jumpen ofzo. Is dat herkenbaar?
Ik ga straks 3 dagen werken ipv 5, en heb ongeveer 25 dagen van 2014 over om mee te nemenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:22 schreef Stormqueen het volgende:
Heb je acht weken verlof gespaard lmn? Lekker!
Wil je ouderschapsverlof over meerdere jaren uitsmeren? Ik wou het risico niet lopen dat ik een hoop ouderschapsverlof heb opgespaard en dat mijn werkgever na een jaar besluit dat ik weer vol aan het werk moet, ze zijn het namelijk maar 1 jaar verplicht he.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ah, nice!
Ik neem er 15 mee en die ga ik de eerste 3,5 maand in plaats van ouderschapsverlof inzetten. Zo kan ik nog net iets meer sparen en vakantiedagen opbouwen voor de rest van het jaar
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:46 schreef Heliotrope het volgende:
Mooi van goedgekeurd Stormqueen!
En klinkt logisch van fietsen en snothoofd. Maar toch verstandige verloskundige.![]()
De mijne belde me vandaag, vond ik lief en netjes! En dan blijf ik mijn hoogtepuntjes ook wel posten! ik heb een wandelingetje gemaakt in de gangen de baby doet nog steeds goed bewegen.
als mijn werkgever dat zou lappen, komt het in de krant vrees ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Wil je ouderschapsverlof over meerdere jaren uitsmeren? Ik wou het risico niet lopen dat ik een hoop ouderschapsverlof heb opgespaard en dat mijn werkgever na een jaar besluit dat ik weer vol aan het werk moet, ze zijn het namelijk maar 1 jaar verplicht he.
Ik zou het iig wel vast laten leggen dat je van tevoren een akkoord hebt als je meerdere jaren wilt.
Dat scheelt wel. Ik zit ook bij een groot bedrijf, maar omdat in de voorwaarden maar 1 jaar verplicht wordt, zullen ze ook zonder problemen zich daaraan kunnen houdenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als mijn werkgever dat zou lappen, komt het in de krant vrees ikvoordeel van groot bedrijf: ze weigeren niks. Meer ouderschapsverlof opnemen kan ik ook niet betalen eerlijk.
Ooh, maar dat maakt het al heel anders, dat scheelt voor jou dus ook maar 20% in urenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:02 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Dat scheelt wel. Ik zit ook bij een groot bedrijf, maar omdat in de voorwaarden maar 1 jaar verplicht wordt, zullen ze ook zonder problemen zich daaraan kunnen houden
Ik ga van 5 6-uursdiensten naar 3 8-uursdiensten, waarvan 1 op zaterdag (150%), dus dat scheelt nauwelijks qua inkomen gelukkig.
Zo Zoë dat vind ik echt een goed streven! Zou wel tof zijn als je zo lang kan door gaan. Met 2 kleintjes in je buik wegen de laatste loodjes wel extra zwaar lijkt me? Fijn dat je tzt wel kan kijken hoe je je erbij voeltquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:11 schreef Zoë23 het volgende:
Rady
De vorige keer zat ik vanaf 27wk volledig thuis ivm BI. Toen werkte ik eerst op een gesloten detox afdeling & later op een de rehab afdeling (neuropsychiatrie)
Deze zwangerschap mocht ik niet meer op soortgelijke afdeling werken omdat de arbo eisen zijn veranderd dus nu vanaf 12wk vervangend werk en ik hoop dit keer tot 30+ wk te kunnen werken. Al is het voor mijn zelfvertrouwen.
Advies van de arbo is om vanaf 26-30wk verlof op te nemen maar als ik me goed genoeg voel wil ik projecten blijven doen tot max 34 weken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:04 schreef Radyhyn het volgende:
Jahhoooorrrr!!! Mag ik de domme dozen award in ontvangst nemen alstublief!!![]()
In spoiler.. omdat domme dozen actie en ik alleen maar het topic vervuil hieroteheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Haha het eerste wat ik deed is ook onderop de nieuwe bakblikken kijken of ik geen stickers ofzo had laten zittenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:08 schreef rebel-angel het volgende:
hehehe domme doos, morgen nieuwe poging voor de taarten ?
ik gooide ooit de pizza's met piepschuim onderkant en al de oven in dat rook en stonk ook zo lekker
jaquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:11 schreef Radyhyn het volgende:
Heb ik nog nooit gezien SQ. Is dat niet zo'n film met zingen enzo.. een musical? Joyjoyjoy
Haha dan heb je inderdaad geen films nodig als je dat droom!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:19 schreef AwayTL het volgende:
Ik kijk eigenlijk geen films. Droom wel soms hele actiefilms bij elkaar. Vannacht ook iets met het vernietigen van kwade geesten die op jezelf leken. Was wel geniaal.
Vanochtend was mini 1.0 trouwens wel schattig. Ging hem wakker maken en het was meteen: Hai mama, hai baby.Wel benieuwd vanaf wanneer het: hai baby, hai mama wordt
.
Dat is zo liefquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:19 schreef AwayTL het volgende:
Ik kijk eigenlijk geen films. Droom wel soms hele actiefilms bij elkaar. Vannacht ook iets met het vernietigen van kwade geesten die op jezelf leken. Was wel geniaal.
Vanochtend was mini 1.0 trouwens wel schattig. Ging hem wakker maken en het was meteen: Hai mama, hai baby.Wel benieuwd vanaf wanneer het: hai baby, hai mama wordt
.
Deze komt op de kamer van zusje. Ik zie Sillie al met haar lopenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:33 schreef AwayTL het volgende:
Broers en zusjes![]()
Die mini's zijn straks gewoon de oudsten.
Aahwwquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Deze komt op de kamer van zusje. Ik zie Sillie al met haar lopen
[ afbeelding ]
Schattig!! Nadat ik dacht dat het strikje in het haar een heul raar elfenoor wasquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
heel cute ♡♡quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat? Bij ons gaan er toch wel wat flessen per jaar doorheenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ons waspoeder bijna op was. Gezien dit pas de tweede doos waspoeder is in bijna twee-en-een-half jaar, dacht ik dat het dan maar slim was om neutraal wasmiddel te kopen, vond het een beetje zonde om neutraal middel te halen voor de babykleertjes en dan heel veel overhouden. Dan onze eigen kleding er ook maar mee, maar wat is dat spul duur zegBetaal twee keer zoveel voor de helft, geloof ik, pffff.
Ook ergens 'goedkoop' neutrale wasmiddel te krijgen?
ik heb ook geen neutral gebruikt en mijnes heeft nu coeliakie, kijk maar uitquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb nog helemaal geen neutraal wasmiddel /superontaard
En ik verbruik elke maand wel een fles, eigenlijkmaar idd, altijd uit de koopjesbak bij Jumbo. Als ze weer flessen voor 3 euro hebben laai ik altijd m'n mand vol
ja daar heb je het alquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb ook geen neutral gebruikt en mijnes heeft nu coeliakie, kijk maar uit![]()
je moet het ze ook niet te drinken gevenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb ook geen neutral gebruikt en mijnes heeft nu coeliakie, kijk maar uit![]()
hier heb je een op is op winkel (dat is ook de naam) daar,is hij wel eens in de aanbieding.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik kwam vandaag tot de conclusie dat ons waspoeder bijna op was. Gezien dit pas de tweede doos waspoeder is in bijna twee-en-een-half jaar, dacht ik dat het dan maar slim was om neutraal wasmiddel te kopen, vond het een beetje zonde om neutraal middel te halen voor de babykleertjes en dan heel veel overhouden. Dan onze eigen kleding er ook maar mee, maar wat is dat spul duur zegBetaal twee keer zoveel voor de helft, geloof ik, pffff.
Ook ergens 'goedkoop' neutrale wasmiddel te krijgen?
kutquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:56 schreef Crumpette het volgende:
[..]
je moet het ze ook niet te drinken geven
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
kut
ik wist dat k iets niet goed deed
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Bij ons gaan er toch wel wat flessen per jaar doorheen
Ik heb het laatst voor de babyspullen gekocht in de aanbieding. Koop wasmiddel altijd in de aanbieding eigenlijk.
als ik het wist..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Bij ons gaan er toch wel wat flessen per jaar doorheen
Ik heb het laatst voor de babyspullen gekocht in de aanbieding. Koop wasmiddel altijd in de aanbieding eigenlijk.
Je hebt gelijk.. ziet er niet eens mislukt uitquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Bakblunders, wat een herkenning!
Het resultaat zal er uiteindelijk niet minder om zijn lijkt me toch Rady, zelfgemaakte appeltaart sowieso![]()
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om soep from scratch te maken zonder het vuur aan te zetten, tot het wel heel lang duurde allemaal
Kan iedereen gebeuren hoor, het staat er ook zo onduidelijk dat het niet magquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
kut
ik wist dat k iets niet goed deed
hehehehequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:05 schreef Skittles het volgende:
[..]
Kan iedereen gebeuren hoor, het staat er ook zo onduidelijk dat het niet mag![]()
Wij hadden wel Neutral gekocht. Komen we thuis, laat vriend de fles voor kleur uit z'n handen vallen in de lift. Dag dure wasmiddel
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef Crumpette het volgende:
mijn kint is rustig vandaagheb m wel gepord eerder vanavond en toen kreeg ik wel reactie, maar nu ist weer stilletjes..
nog niet geprobeerd maar meestal reageert hij meer op rugliggen.. minder ruimte enzo. ff proberen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]ook als je op je zij gaat liggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Komt goed uit!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:19 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke! Ik ga morgen voor het eerst naar een osteopaat, gaan we dat meteen aankaarten!![]()
En slapen/gaan liggen bedoel je dan, na het avondeten? Want rustig aan doen, doe ik wel, ik doe na het avondeten niets meer behalve douchen en de afwas. Heb op mijn bureaustoel al een kussen in mijn rug genomen, dat zit in elk geval al wat beter.
wel als je bedenkt dat je pas vanaf week 28 je kindje echt elke dag moet voelen en er best wat vrouwen zijn die het pas rond 24 weken überhaupt voor het eerst voelen, dan is het dus ook niet raar of erg als je niet de hele dag beweging voelt. Zeg ik overigens om je gerust te stellen hoor, meer nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:09 schreef Crumpette het volgende:
Hilmodat is even aanpassen dan zeg... hoop dat de ostheopaat uitkomst biedt morgen!
SQook nu na de koffie is het weer bonkerdebonk. Enne, ik ben in week 21 he, dus zo vroeg is het niet in mijn zwangerschap
ik denk zelf ook nog steeds dat ik nog maar net zwanger ben maar dat is heul niet zo! plus ik voel baby al zeker 6 weken elke dag. Is Henka al wakker?
nou dat zal toch niet? Hoe moet dat dan met al die kleine amsterdamse appartementen? Alsof daar geen babies komen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wanneer komt de kraamzorg bij je langs, of moet je daarlangs voor een gesprek?
Ik ben bang dat ze gaan zeiken dat mijn huis te klein is voor een baby
woon je op een studentenkamer van 3x2? Zo nee dan loopt dat wel losquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wanneer komt de kraamzorg bij je langs, of moet je daarlangs voor een gesprek?
Ik ben bang dat ze gaan zeiken dat mijn huis te klein is voor een baby
Geen idee hoe dat er uit ziet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:46 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nou dat zal toch niet? Hoe moet dat dan met al die kleine amsterdamse appartementen? Alsof daar geen babies komen?
hm jaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:47 schreef DevilsAndDust het volgende:
En wat verwachten ze dan? Dat je zegt, ja goh, het is inderdaad wel klein, ik ga nog even verhuizen?.
Nee, dat nog net niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
woon je op een studentenkamer van 3x2? Zo nee dan loopt dat wel losMisschien dat ze wel gaan zeiken dat je huis te klein is voor een thuisbevalling, maar dat is vooral uit praktisch oogpunt.
Ze bellen je in de zevende maand doorgaans voor een afsrpaak
een bovenwoning van 50m2? of 30? Als het heel klein is, of maar 1 kamer, is het voornamelijk niet ideaal voor jezelf/jullie denk ik, een baby maakt dat natuurlijk niks uitquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:49 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Nee, dat nog net niet.Een bovenwoning heb ik.
Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen dus dat is geen punt.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:02 schreef geppie het volgende:
Goeiemorgen dames![]()
Wat een brakke nacht heb ik achter de rug zeg, dit wordt een héle, lange dag met mini-me...
Goed hoorquote:
Ik begin me ook een beetje te vervelen, en dat terwijl ik pas 2 weken echt verlof heb... Omdat de UD dichterbij komt hebt ik niet echt zin om nog een nieuw bezigheidstherapie project te starten. Vanmorgen liep ik (weer...) in het centrum met dochterlief en bedacht ik me dat ik toe ben aan afwisseling. Baby lijkt me een welkome afwisseling!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:26 schreef Amsel het volgende:
[..]
Goed hoorMaandagavond wat krampjes gehad, maar die gingen weer weg. Verder wachten we het gewoon af. Ik denk dat het echt nog wel even duurt tot ze komt. Ondertussen zit ik me vooral een beetje te vervelen
ja, verkeerde woordkeuze hier, sorryquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:50 schreef kwakz0r het volgende:
de algehele consensus? of julie een baby willen of niet?![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, verkeerde woordkeuze hier, sorrymijn brein hapert nog wel eens de laatste tijd
ja, echt verschrikkelijkquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik snpte t gewoon oprecht niet, dacht aan een leuke autocorrect (mijn beste is nog steeds kruisvocht in spijkerbroek ipv kruistocht in spijkerbroek) en I feel your pain. Hoe vaak ik J niet vraag om de dinges eh nee de dinges.. ja voor je neus, de dinges
Ik moet me elke keer ontzettend inhouden om er niet iets van te zeggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef kwakz0r het volgende:
Goedemorgen (middag). Ik zie veel vermoeide berichtjes![]()
Wij gaan zo op kinderwagenjacht. Wordt ws toch een Mutsy Evo als hij in de auto past (gaan we proberen).
Verder heb ik niet teruggelezen, sorry! Hilmo, sterkte met je been, ik hoop dat t niet je bekken is...
even voor mij he, want ik begon te twijfelen, ik lees zo vaak "mijn bekken zijn" ipv "mijn bekken is", maar bekken is toch gewoon enkelvoud?![]()
Ik kan me de laatste keer dat ik in gesproken taal een zin ook daadwerkelijk afmaakte niet meer herinneren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik snpte t gewoon oprecht niet, dacht aan een leuke autocorrect (mijn beste is nog steeds kruisvocht in spijkerbroek ipv kruistocht in spijkerbroek) en I feel your pain. Hoe vaak ik J niet vraag om de dinges eh nee de dinges.. ja voor je neus, de dinges
arme neerlandicusquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik kan me de laatste keer dat ik in gesproken taal een zin ook daadwerkelijk afmaakte niet meer herinneren..
Het was voor de vakantie al vreselijk, voor de klas, dus ik wil niet weten hoe dat die laatste weken nog is.quote:
is het dan geboren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:03 schreef AwayTL het volgende:
Ik met mijn korte berichtjes en slechte reacties op alles.. Lees alles mobiel bij (lees wel alles en ben ook wel begaan, maar vaak loop ik al zover achter en is alles al gezegd. Dan is reageren zo .. spuit11 zeg maar. Oh, of ik weet weer nergens van en neem alles netjes ter info aan.)
As seen on facebook (gereageerd door kennis op):
Onse allesje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x 100 onse jongen, onse vlees bloed alles alles alles, wat ben je tog krachtig en ik klein geworden #trots onse beauty.
Het is mij nog onduidelijk of het kind T.jabo, J.aylano, M.asallah of C.hicco heet...
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:02 schreef Stormqueen het volgende:
En dit zijn bekkens:
[ afbeelding ]
Dat herken ik! Ondanks dat ik erg veel bezig ben met de zwangerschap is het af en toe zo'n raar besef dat er echt een heel kind in mij groeit dat over twee maanden ineens geboren is en die dan nooit meer weg gaat, zo onwerkelijk!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:09 schreef Heliotrope het volgende:
Lijkt me ook ja! Hoewel het in dit topic meestal nog wel meevalt toch?
Ik was het vraag maar raak topic aan het lezen en bedacht ineens dat ik (we) over ruim een maand of drie gewoon echt een dochter heb![]()
![]()
Net alsof ik dat een tijdje niet meer wist ofzo, ik ben er weer helemaal blij mee! Zag het ineens zo voor me met alle spulletjes enzo. *sentimenteel*
godskolere wat erg zegquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:03 schreef AwayTL het volgende:
Ik met mijn korte berichtjes en slechte reacties op alles.. Lees alles mobiel bij (lees wel alles en ben ook wel begaan, maar vaak loop ik al zover achter en is alles al gezegd. Dan is reageren zo .. spuit11 zeg maar. Oh, of ik weet weer nergens van en neem alles netjes ter info aan.)
Onse allesje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x 100 onse jongen, onse vlees bloed alles alles alles, wat ben je tog krachtig en ik klein geworden #trots onse beauty.
Het is mij nog onduidelijk of het kind T.jabo, J.aylano, M.asallah of C.hicco heet...
dat zei mijn moeder laatst ook nog, dat een paar weken na dat je kindje er is, je je ineens realiseert dat het voor altijd blijft* met alle bijbehorende veranderingen in je levenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat herken ik! Ondanks dat ik erg veel bezig ben met de zwangerschap is het af en toe zo'n raar besef dat er echt een heel kind in mij groeit dat over twee maanden ineens geboren is en die dan nooit meer weg gaat, zo onwerkelijk!
ja, echt. Ik zat door die miskramen ook alleen maar in de "zal vast wel weer mis gaan" mineur en zo'n dagboek focust veel meer op het leuke. Goed voor de mindset in mijn geval en ik denk ook die van cygne, maar niet iedereen zal er even veel aan hebbenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:22 schreef Crumpette het volgende:
echt? ik heb er eentje thuisgekregen van fbto, (lekker, in week 21) maar ik voel niet echt drang om hem in te vullen. vind het nogal kinderlijk en een beetje betuttelend zelfs..
Heuj, die heb ik niet gekregen!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:22 schreef Crumpette het volgende:
echt? ik heb er eentje thuisgekregen van fbto, (lekker, in week 21) maar ik voel niet echt drang om hem in te vullen. vind het nogal kinderlijk en een beetje betuttelend zelfs..
ohja, dat kan ik me dan wel weer voorstellenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, echt. Ik zat door die miskramen ook alleen maar in de "zal vast wel weer mis gaan" mineur en zo'n dagboek focust veel meer op het leuke. Goed voor de mindset in mijn geval en ik denk ook die van cygne, maar niet iedereen zal er even veel aan hebben
ik miste bij sommige vragen ook absoluut de "quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja, dat kan ik me dan wel weer voorstellen(maar ik moest wel gnorken bij vragen als: wat maakt jouw partner tot de ideale vader van je kindje?
) misschien heb jij ook een leukere dan ik
ja ik denk dan ook, hallo het is geen dweperig bakvissen dagboekquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik miste bij sommige vragen ook absoluut de "" hoor.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:51 schreef Amsel het volgende:
That reminds me, ik moet dat schriftje waarin ik af en toe iets voor de baby wil schrijven weer eens opduidelijken, de laatste keer dat ik erin schreef was twee maanden geleden
dit is een paasei:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:00 schreef Crumpette het volgende:
Wat zijn de paaseieren?
en ben ik heel erg als ik stiekem dit jurkje wil?
http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=104615
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dit is een paasei:
[ afbeelding ]
Leuk jurkje!
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja, dat kan ik me dan wel weer voorstellen(maar ik moest wel gnorken bij vragen als: wat maakt jouw partner tot de ideale vader van je kindje?
) misschien heb jij ook een leukere dan ik
vaak met een naam als Djelisa / Chayennaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:04 schreef geppie het volgende:
Leuk jurkjegewoon doen!
Paaseieren; volgens mij die meisjesbaby's met zo'n hoofdband-geval om/op het liefst met een knoeperd van een bloem erop
Ja, alleen zo'n baby eraan overhouden is ook zo saai hè?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik maak een HEMA-fotoalbum met elke week een buikfoto, en allerlei zwangerschapsgerelateerde foto's en gewoon niet zoveel tekst, ben ik niet zo goed in. Maar dan is er toch iets tastbaars van de zwangerschap over.
Leuk!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik maak een HEMA-fotoalbum met elke week een buikfoto, en allerlei zwangerschapsgerelateerde foto's en gewoon niet zoveel tekst, ben ik niet zo goed in. Maar dan is er toch iets tastbaars van de zwangerschap over.
Ik blijf gewoon lekker roken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:07 schreef Zoë23 het volgende:
Ik had 4 handen op 1 buik opgenomen.. Man..wat een aflevering..
Lief dat je het vraagt...2 koppen koffie, blikje cola en Netflix for Kidsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:07 schreef Zoë23 het volgende:
Aww arme baby
Crumpette
Leuk jurkje!
Hoe gaat het geppie?
Ik had 4 handen op 1 buik opgenomen.. Man..wat een aflevering..
Pffquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef geppie het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt...2 koppen koffie, blikje cola en Netflix for Kidszijn mijn redding tot nu toe
Hahaha bij week 32 joh!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
Begint mijn zwangerschapsdagboek nou ook al?
[ afbeelding ]
(Goede vraag voor de 32e week wel)
Ja als ik het alleen daar voor moet doen dan stop ik ermee hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, alleen zo'n baby eraan overhouden is ook zo saai hè?.
Hahaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
ik begin spontaan te twijfelen nu!!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:33 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Hahaha bij week 32 joh!
Ja SQ.. weet je het wel zeker?!?
mehehehequote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:06 schreef AwayTL het volgende:
Jij een grote buik Zoe?!![]()
Als ze dat bij jou al zeggen verklaart het wel dat ze bij mij beginnen te vragen of het er geen twee zijn. Waarbij ik dan ook weer reageer met dat het toch echt zelf aangegeten vetjes zijn, met een beetje een zielige blik.![]()
Hoe die mensen dan kijken is onbetaalbaar.
Awww disco baby!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:16 schreef Crumpette het volgende:
Away![]()
![]()
Ok, baby heeft vandaag voor het eerst (merkbaar) lopen disco-en tijdens het zingenhij wordt sterker! en hij vindt muziek heel/helemaaaal niet leuk. en bandenpijn. ik voorspel een poef deze week
edit: wtf, zweetvoeten ineens?![]()
+1quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Want dames, wees eerlijk: of men nou zegt dat we een grote, kleine, ronde, puntige, zachte of harde buik hebben: we vinden het nooit goed
Ik denk dat het echte feest voor jou pas begint als je met je tweelingbabies boodschappen gaat doen. Dat je dan drie kwartier nodig hebt om een brood en een pak melk te halen omdat IEDEREEN je babies wil zien en vragen gaat stellenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:20 schreef Zoë23 het volgende:
Sq
Mensen bedoelen er niet altijd iets mee I know..
Ik heb een 'vriendin' die er echt van kan genieten dat mensen dikker worden. Zegt wat over haar eigen onzekerheid natuurlijk.
Meestal vind ik al die mensen die opmerkingen maken wel aardig hoor
Oh daar is niks mis meequote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:57 schreef Zoë23 het volgende:
Ik denk dat veiligheid en hygiëne belangrijker is dan hoe groot je woning is LT
Hm, daar tussenin ongeveer. Ik ben maar alleen. Voor mij maakt het niks uit in elk geval, ik kan hier nog wel een jaar of 2 blijven. Maar dan is het toch echt te klein, ze kan geen eigen slaapkamer krijgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef Crumpette het volgende:
[..]
een bovenwoning van 50m2? of 30? Als het heel klein is, of maar 1 kamer, is het voornamelijk niet ideaal voor jezelf/jullie denk ik, een baby maakt dat natuurlijk niks uiten dus zou het een kraam ook niet moeten uitmaken.
Dit is echt te ergquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:03 schreef AwayTL het volgende:
Onse allesje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hehehehe, die is ook mooi ja, teringquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:26 schreef Radyhyn het volgende:
Haha ja ik zie het al helemaal voor me..
Wel lekker veel aandacht Zoé![]()
Een vriendin van me kreeg ook een tweeling en toen ze op d'r laatste loodjes liep zaten we in een restaurant. En mensen achter ons zaten blijkbaar mee te luisteren.. want op een gegeven moment liep ze naar de wc en die vrouw achter ons zo van.. 'wat leuk dat je een tweeling krijgt.. is het ook via IVF?'... euhhhh nee?! (wat is dat nou weer voor vraag.. maar blijkbaar had haar dochter ook een tweeling gehad.. en zij dus wel via IVF) DOH.
Ik heb dat dagboek ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]
Ah maar dat heeft een kleintje ook nog niet zo 123 nodig. een gordijntje oid kan ook genoeg zijn de eerste tijd dat hij/zij "apart" slaapt toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:24 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Oh daar is niks mis mee
[..]
Hm, daar tussenin ongeveer. Ik ben maar alleen. Voor mij maakt het niks uit in elk geval, ik kan hier nog wel een jaar of 2 blijven. Maar dan is het toch echt te klein, ze kan geen eigen slaapkamer krijgen.
Bij dat boek van mij kan je de dingen over de vader eruit scheuren (= soort ringband) en ook voor lesbische stellen zitten er allemaal stickers in zodat je de 'papa'-woordjes kan overplakken met 'mama'quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik heb dat dagboek ook.
Ik word alleen erg chagrijnig over die vragen over de vader
NEE, ER IS GEEN VADER![]()
![]()
wil ik dan roepen. Maar ik hou me in. /hormonen.
ja ze vragen mijn moeder ook altijd of ze dan een heel exotische man had vroegerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ja, een vriendin van me is melkwit en heeft een vrij zwarte surinamer als partner.... die moet al 5 jaar de vraag "is ze geadopteerd??" beantwoorden als ze alleen met d'r dochter op pad is.... Mensen![]()
Jaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Radyhyn het volgende:
LadyT, die mensen van de ikea reclame kunnen ook hun kindje kwijt in hun 1-kamer appartement hoor.. gewoon kwestie van slim inrichten
Ja precies, had ook al zoiets in de gedachtequote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ah maar dat heeft een kleintje ook nog niet zo 123 nodig. een gordijntje oid kan ook genoeg zijn de eerste tijd dat hij/zij "apart" slaapt toch?Als het voor jou nu ok is, zou ik me geen zorgen maken over de kraam
dat had ik moeten hebbenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:30 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Bij dat boek van mij kan je de dingen over de vader eruit scheuren (= soort ringband) en ook voor lesbische stellen zitten er allemaal stickers in zodat je de 'papa'-woordjes kan overplakken met 'mama'
ik had m best aardig verpakt toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Zoë23 het volgende:
Haha bedankt Sq
Dat is een 'wacht maar'!!!
Met 1 baby krijg je al best veel aandacht en opmerkingen.
Achja kom maar op
Sjongquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:26 schreef Radyhyn het volgende:
Haha ja ik zie het al helemaal voor me..
Wel lekker veel aandacht Zoé![]()
Een vriendin van me kreeg ook een tweeling en toen ze op d'r laatste loodjes liep zaten we in een restaurant. En mensen achter ons zaten blijkbaar mee te luisteren.. want op een gegeven moment liep ze naar de wc en die vrouw achter ons zo van.. 'wat leuk dat je een tweeling krijgt.. is het ook via IVF?'... euhhhh nee?! (wat is dat nou weer voor vraag.. maar blijkbaar had haar dochter ook een tweeling gehad.. en zij dus wel via IVF) DOH.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:32 schreef Crumpette het volgende:
wij hebben dus echt op de avond van de test, na het huilen, bij het lachen, foto's gemaakt van paniekhoofden met een streepjestest erbijdie gaan mooi in het boekje.
ik heb dat gewoon niet opgeschrevenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik wilde ook wel zo'n dagboek, Maar vind het zo zielig voor dat kind dat ze over 16 jaar moet lezenaar mama 'compleet in paniek was' na de eerste test![]()
En die strepen.. M'n buik voelt enorm, en krijg steeds meer strepen
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:32 schreef Crumpette het volgende:
wij hebben dus echt op de avond van de test, na het huilen, bij het lachen, foto's gemaakt van paniekhoofden met een streepjestest erbijdie gaan mooi in het boekje.
Zal ik nog even aanvullen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
"Zijn ze eeneiig of tweeeiig?" (deze vraag kreeg mijn buur(t)vrouw, haar tweeling is J/M)
"Zijn die allebei van u?"
Of zelfs: "Is het een tweeling??"
Oh man, het lijkt me de hemel der verwondering
godsammequote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zal ik nog even aanvullen?
Toppunt hier was "is het een drieling?"
(okey, het leeftijdsverschil is niet groot maar het verschil tussen 3 maanden en 15 maanden is toch niet te missen.....)
Haha dat is echt ernstigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zal ik nog even aanvullen?
Toppunt hier was "is het een drieling?"
(okey, het leeftijdsverschil is niet groot maar het verschil tussen 3 maanden en 15 maanden is toch niet te missen.....)
Mijn intake-mevrouw bleef wel praten over al die kleine huisjes hier in de straat en dat mijn huisje zo klein was. Volgens mij bedoelde ze het gewoon als gezellig bedoelde small talk, maar ik vraag me echt af in wat voor villa zij dan moet wonen, want zo enorm klein is het hier nou ook weer nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
LT, daar heeft een kraamzorg niks over te zeggen hoor! Ze bespreken alleen met je wat de kraamzorg doet en wat jouw wensen zijn. Met de grootte van jouw huis hebben ze niks te maken, zou wat zijn zeg.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:34 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, de testpaniek
Het erge is nog dat de eerste die ik dit keer de positieve test liet zien (zie jij ook iets??) niet eens mijn man was, maar Burdie![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Crumpette op 06-08-2014 16:35:19 ]
FALSE! Ik ben heel tevreden met m'n buikquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Haha, ik heb die vraag echt nog nooit gehaden mijn buik is niet bepaald bescheiden
Zoe, ik denk dat ze dat juist zeggen omdat je een tweeling krijgt, niet dat ze er wat mee bedoelen.
Want dames, wees eerlijk: of men nou zegt dat we een grote, kleine, ronde, puntige, zachte of harde buik hebben: we vinden het nooit goed
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik heb dat dagboek ook.
Ik word alleen erg chagrijnig over die vragen over de vader
NEE, ER IS GEEN VADER![]()
![]()
wil ik dan roepen. Maar ik hou me in. /hormonen.
Hahaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:55 schreef Skittles het volgende:
[..]
FALSE! Ik ben heel tevreden met m'n buik
[..]![]()
Aan mij vragen ze ook wel eens of de vader nog in beeld is en of hij er ook wel blij mee is. Meestal zeg ik iets in de trant van "we wonen inmiddels al 3,5 jaar samen, ik vond het tijd voor de volgende stap en heb gaatjes in de condooms lopen prikken. Maar nu is ie wel blij hoor!" Waarna ik vervolgens moet uitleggen dat het een grapje is, want blijkbaar nemen ze me daarin wel serieus![]()
Crumpette![]()
De eerste keer twee streepjes plassen kreeg ik ook een lichte paniek over me heen. Zodra ik wat zag verschijnen, rende ik als een gek (met broek nog niet eens dichtgemaakt) naar de woonkamer omdat daar meer licht was. Gevolgd door een AAAA
en daarna het gevoel van fuck wat doe ik nu?! Vriend was er (gelukkig) niet bij
De meesten bedoelen het denk ik ook wel goed hoor. Maar tact is niet altijd het sterkste puntquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:57 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Haha
Ja, mensen met hun vragen..
+1?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat knap en lief, LT!
Crump, ik heb je foto gemist.. PM?
.
Ja heeft ze zelf gedaan, ze maakt ook het dekentje voor in het ledikantje, en de lakentjes. Mijn zus maakt een raamhanger met naam en een dekbedovertrekje met naam voor in de kinderwagenbakquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:01 schreef Skittles het volgende:
Zelf gemaakt?Wat knap! Mooi allebei
lief hequote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:03 schreef Radyhyn het volgende:
Waaw mooi zeg!
Vooral dat stofje op die 1e foto!
haha geweldig, waarom heb je het nooit afgemaakt danquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:03 schreef AwayTL het volgende:
Ah LT, toen ik het bij de eerste wist, was mijn broer ook het eerste slachtoffer van de tranen. Terwijl mijn vriend thuis gewoon relax farmville aan het spelen was. Staat ook netjes in het boekje (die nooit afgemaakt is)
Wooww wat knap gemaakt. Doe mij ook zon moeder?!
Teveel moeite? Te serieus? Weet het niet zo goedquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:12 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
haha geweldig, waarom heb je het nooit afgemaakt dan
Je mag haar wel inhuren - als ze klaar is met mijn spullen
Mag ik haar daarna? Pleaaase?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:17 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Teveel moeite? Te serieus? Weet het niet zo goedkan alleen lange teksten schrijven als ze cynisch zijn (of op het werk).
Deal! Claim ik je moeder daarna. Kan ze met blauwtinten aan de gang.
Mits ze een snelle werker is, mag jij haar wel voor mij hoorquote:
Ah jammerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:17 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Teveel moeite? Te serieus? Weet het niet zo goedkan alleen lange teksten schrijven als ze cynisch zijn (of op het werk).
Deal! Claim ik je moeder daarna. Kan ze met blauwtinten aan de gang.
quote:
Ook met de opmerkingen die ze er over maken? Want daar doelde ik eigenlijk opquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:55 schreef Skittles het volgende:
[..]
FALSE! Ik ben heel tevreden met m'n buik
Ja, snap ikquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:31 schreef JufMariska het volgende:
ver buiken: Wij waren net bij de vk, en mijn buik blijkt (zoals ik al een beetje dacht) fors voor mijn termijn (eerder richting 29 weken dan 25 1/2). Nog niet meteen reden tot paniek, want niet veel vruchtwater en kind voelt zoals het moet voelen (nog niet duidelijk te onderscheiden onderdelen), maar wel de volgende afspraak over 2 ipv 3 weken. Dan kijken of het een spurt was en ik dan weer meer op schema ben, of dat de groei heeft doorgezet en als dat zo is beleid bepalen (ogtt en/of groeiecho). Ik maak me nog niet echt zorgen, maar ben wel een beetje van slag over een mogelijk afwijkend iets in plaats van 'gewoon' alles goed..
Je baarmoeder wordt dusdanig groot dat je lichaam te snel kan denken dat je kind "af" is en dus een vroeggeboorte in gang zettenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:58 schreef Crumpette het volgende:
wat is dan eigenlijk het probleem als je veel vruchtwater zou hebben? lijkt me voor het kind alleen maar relaxt?
ahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je baarmoeder wordt dusdanig groot dat je lichaam te snel kan denken dat je kind "af" is en dus een vroeggeboorte in gang zetten
Die tienermoeders lopen ook vaak met 30 weken al te mauwen dat het allemaal zo zwaar is en ze ingeleid willen worden, willen geen borstvoeding geven omdat het te veel gedoe is, etc. Okee, uitzonderingen daargelaten, maar bij vrijwel elke documentaire met zestienjarige zwangeren denk ik binnen 5 minuten weer: en dààrom moet een kind geen kind krijgen. Je bent op die leeftijd gewoon nog niet in staat om het belang van het kind voor het jouwe te zetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:01 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ahnee dat willen we niet.
(zie vorige spoiler)
valt me wel op bij 4 handen overigens, al die meisjes komen met 38 weken oid in de problemen en moeten ingeleid oid. Stelletje rokers
amen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die tienermoeders lopen ook vaak met 30 weken al te mauwen dat het allemaal zo zwaar is en ze ingeleid willen worden, willen geen borstvoeding geven omdat het te veel gedoe is, etc. Okee, uitzonderingen daargelaten, maar bij vrijwel elke documentaire met zestienjarige zwangeren denk ik binnen 5 minuten weer: en dààrom moet een kind geen kind krijgen. Je bent op die leeftijd gewoon nog niet in staat om het belang van het kind voor het jouwe te zetten.
Ik had juist begrepen dat een kindje zelf kan 'besluiten' dat het tijd is. Dat hangt vaak samen met de afnemende werking van de placenta en dus gebrek aan genoeg voedingsstoffen. Ik zal nog eens opzoeken hoe dat zat. Ik vond dat in ieder geval een mooie gedachte.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je baarmoeder wordt dusdanig groot dat je lichaam te snel kan denken dat je kind "af" is en dus een vroeggeboorte in gang zetten
Ja, ik krijg eigenlijk geen/nauwelijks negatieve opmerkingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ook met de opmerkingen die ze er over maken? Want daar doelde ik eigenlijk op
Waar blijft je foto trouwens
Ja, ik zeg ook alleen maar wat de echoscopist tegen me zei, misschien zit ik er wel helemaal naast hoor! Maar op zich klinkt het me niet als iets geks.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat een kindje zelf kan 'besluiten' dat het tijd is. Dat hangt vaak samen met de afnemende werking van de placenta en dus gebrek aan genoeg voedingsstoffen. Ik zal nog eens opzoeken hoe dat zat. Ik vond dat in ieder geval een mooie gedachte.
Maar ik kan me ook wel weer iets voorstellen bij wat jij zegt. Klinkt ook best logisch.
Heb je nou precies dezelfde kinderwagen / maxi cosi combi als ik uitgezocht?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:14 schreef kwakz0r het volgende:
Hier net drie druppels gehad
Leuke foto's Crump!
Ik ben begonnen aan het oei ik groei negen maanden boek, maar ik loop enorm achter en heb er eigenlijk geen zin meer int is gewoon niet echt iets voor mij.
Kinderwagen uitgezocht! Mutsy igo black met aqua lite bak en zitje, en een rode maxi cisi cabrio fix met easy base 2
Nu wel helemaal op van t winkelen. Ook even boodschap gedaan en afspraak bij de garage gemaakt - ik rijd blijkbaar al een poosje rond met een lekke bandwant toen ik m er gisteren zacht uit vond zien en lucht erbij deed bleek er naar 0,7 bar druk op te staan... Gelukkig lot het langzaam leeg, maar ik van echt zo'n a-technische dood als t om voertuigen gaat. Die mij maar een computer of kopieerapparaat!
Oh en mooie dingen maakt je moeder LT!
Dat wat jij zegt klopt ook voor zover ik weet... Ik dacht dat veel vruchtwater idd vooral verband hield met mogelijke afwijkingen en daardoor ook vroeggeboorte.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat een kindje zelf kan 'besluiten' dat het tijd is. Dat hangt vaak samen met de afnemende werking van de placenta en dus gebrek aan genoeg voedingsstoffen. Ik zal nog eens opzoeken hoe dat zat. Ik vond dat in ieder geval een mooie gedachte.
Maar ik kan me ook wel weer iets voorstellen bij wat jij zegt. Klinkt ook best logisch.
Echt? De rode cabriofix was 119 ipv 149 nu (en ik ga geen 179 betalen voor een leuker printje), en de easybase is de enige die kan in ons koekblik..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Heb je nou precies dezelfde kinderwagen / maxi cosi combi als ik uitgezocht?![]()
![]()
Nee klopt, wij hebben de urban nomadquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Echt? De rode cabruofix wad 119 ipv 149 nu, en de easybase is de enige die kan...
We hebben geen urban nomad genomen, die woujij toch? Maar ik wasverluefd op de blauwe inzet en de oranje rode, maar die vetode J. Dus de blauwe!
Omg. Als we dan maart niet in de waar raken welke baby van ons is als we foto's zien!
Je hebt m'n typtyfus gequotequote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee klopt, wij hebben de urban nomaden de rode cabriofix van 119
Geen easybase, we gebruiken de auto zo weinig dat dat niet loont...bij babypark!
ja, begrijpelijk danquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je hebt m'n typtyfus gequote
Ohja wij hebben familie redelijk ver weg dus veel autogebruik. Ook naar de opvang enzo. En een drie deurs waarvan de airbag voorin niet uitgeschakeld kan worden ws...dus ik wil achterin kunnen klikken...
Kun je de airbag zelf niet uit zetten of kan de garage dat ook niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Je hebt m'n typtyfus gequote
Ohja wij hebben familie redelijk ver weg dus veel autogebruik. Ook naar de opvang enzo. En een drie deurs waarvan de airbag voorin niet uitgeschakeld kan worden ws...dus ik wil achterin kunnen klikken...
Er staat op de bon "gewenste levering augustus" dus als t goed is duurt t niet lang. Maar t moet wel nog geleverd worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:24 schreef Radyhyn het volgende:
Leuk kwak!![]()
Krijg je kinderwagen/maxicosy direct mee of zit er een levertijd op?
Om zo'n 9 mnd dagboek nu nog in te gaan vullen heb je wel ff wat schrijf-uurtjes nodig!
Je zou anders alleen de hoogtepunten van de voorgaande weken kunnen doen en dan verder gaan met de komende weken? En als je helemaaal geen zin hebt dan zou ik 't helemaal niet doen natuurlijk
Zal t morgen vragen als ik voor de lekke band langsga.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:29 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Kun je de airbag zelf niet uit zetten of kan de garage dat ook niet?
Want normaal gesproken kan met een kleine aanpassing elke passagiersairbag uitgezet worden, maar dan is het vaak wel semi-permanent (kabel losmaken of zekering eruit).
Zit je mobiel Kwak of vind je de r zo'n leuke letter?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Er staat op de bon "gewenste levering augustus" dus als t goed is duurt t niet lang. Maar t moet wel nog geleverd worden.
Ik Bern ergens bij werk zestien blijven hangen, en ik Herb de foto's en plaatjes er niet netjes genoeg ingeplakt, met plakband, en daar heb ik nu spijt van.
Van en vriendin en heel mooi eerste vijf jaar boek gekregen, ook met digitaal boek erbij. Die wil ik echt goed bijhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |