abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143092553
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:50 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Oke, dus jij stelt nu dat per definitie Israel niet van verdediging kan spreken omdat Hamas reageert op een in jouw ogen 'bezetting' en onder die noemer bewust terrorisme beoefent en daarnaast is Israel altijd fout omdat Hamas 'toch geen kans maakt', juist, vrouwenlogica ten top.

Dat jij stelt dat Hamas reageert op een bezetting kan ik nog in mee gaan omdat daarover gediscussieerd kan worden, de rest is echt onzin.
Er is niemand die je serieus neemt als je de bezettingen/nederzettingen aan het ontkennen bent.

Dat doet serieus helemaal niemand hier, ook niet de mensen die de kant van Israël kiezen. Zelfs de grootste Nationalist in israel doet dat niet, want die zijn juist trots op de nederzettingen.
pi_143092560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:50 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Ja natuurlijk zijn het de acties van Hamas die de burgers in gevaar brengen. Maar ook de acties van Israel. Israel moet dat van mij wel accepteren. De raketten die afgeschoten worden zijn namelijk ongevaarlijk door Iron Dome. Dus eerst bouwen ze een verdedigingsinstallatie die goed genoeg is om elke raket van Hamas te onderscheppen en vervolgens starten ze een grondoffensief omdat ze raketten sturen? Israel is goed in het wekken van sympathie omdat ze er 'alles aan doen hun burgers te beschermen' terwijl diezelfde burgers geen gevaar lopen. De enige burgers die gevaar lopen zijn de Palestijnen.

Daarnaast heb je het de hele tijd over 'dat als Hamas ook maar iets om zijn burgers gaf'. Nou dat doen ze niet, en ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Maar Israel heeft de Palestijnen zodanig onderdrukt dat zij geen andere uitweg zagen dan Hamas (dit kan je ze niet kwalijk nemen). Daarnaast houdt Hamas zichzelf nu met geweld aan de macht, dus kunnen de Palestijnen niks beginnen. So far de Palestijnse bevolking die hier schuld treft. Hamas is een ontzettend klein deel van de bevolking en Israel is degene die de rest laat boeten voor Hamas. Hamas zelf ook, maar dat zijn terroristen. Je zou zeggen dat een Westers land eerder verantwoordelijk gedrag zal vertonen dan een stel terroristen, maar in het geval van Israel begin ik dat te betwijfelen.

Wat mensen moeten leren begrijpen is dat je niet een raketschild bouwt om raketten te onderscheppen tot aan het moment dat de raketten niet meer onderschept kunnen worden. Je hebt een schild om te zorgen dat jouw geen schade toegebracht kan worden en je het gevaar uit kan schakelen alvorens ze je wel schade toe kunnen brengen.

Dat de bevolking in die regio niets te verwijten valt zal ik gedeeltelijk niet betwisten omdat er ook gewoon bevolking tussen ziet die het juist prettig vindt wat Hamas doet. Echter is de 'regering' of wat ze het ook willen noemen daar niet in staat om Hamas aan te pakken, of dit komt door onwillendheid of onmogendheid laat ik in het midden, punt is het is een permanente bedreiging voor Israel. En Israel wil van die dreiging af.
pi_143092599
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat hamas geen schijn van kans maakt om dezelfde vernietigen in Israël te veroorzaken zoals in Gaza wel is gebeurd.
Ben bang dat dat geen geldig criteria is...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143092648
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Omdat hamas geen schijn van kans maakt om dezelfde vernietigen in Israël te veroorzaken zoals in Gaza wel is gebeurd. Buiten het feit dat hamas een reactie is op de bezetting van Gaza.
Uiteraard, maar het is veel genuanceerder dan dit he.

Tot de jaren'90 waren de Palestijnen niet bereid vrede te sluiten en Israël te erkennen. Bovendien waren de agressors in de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israël. Zij vielen de jonge staat aan. Het land heeft in de verdedigingsoorlog land veroverd op de Palestijnen. In oorlogen is dat volkomen normaal.

Kijk bijvoorbeeld alleen al naar hoe vaak Elzas/Lotharingen van eigenaar is gewisseld. Ook waren het de Joden die het VN-verdelingsplan in 1947 accepteerden en de Arabieren niet.
pi_143092708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er is niemand die je serieus neemt als je de bezettingen/nederzettingen aan het ontkennen bent.

Dat doet serieus helemaal niemand hier, ook niet de mensen die de kant van Israël kiezen. Zelfs de grootste Nationalist in israel doet dat niet, want die zijn juist trots op de nederzettingen.
Ik ontken ze ook niet, ik geef nergens aan dat ze er niet staan. Dus de vraag rest wat wil je nu precies zeggen?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:00:24 #206
148823 znarch
ondertitel
pi_143092740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ben bang dat dat geen geldig criteria is...
Precies, dat Hamas 1 zet achter staat nu betekend niet dat je ze dan opeens niet meer mag bestrijden ofzo. Voorheen waren ze meer dan "succesvol" met hun beschietingen en zelfdmoord aanslagen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143092744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:59 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik ontken ze ook niet, ik geef nergens aan dat ze er niet staan. Dus de vraag rest wat wil je nu precies zeggen?
Je zei dit: Oke, dus jij stelt nu dat per definitie Israel niet van verdediging kan spreken omdat Hamas reageert op een in jouw ogen 'bezetting'

Israël deed en doet aan bezettingen, niet alleen in haar ogen
pi_143092780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:54 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Wat mensen moeten leren begrijpen is dat je niet een raketschild bouwt om raketten te onderscheppen tot aan het moment dat de raketten niet meer onderschept kunnen worden. Je hebt een schild om te zorgen dat jouw geen schade toegebracht kan worden en je het gevaar uit kan schakelen alvorens ze je wel schade toe kunnen brengen.

Dat de bevolking in die regio niets te verwijten valt zal ik gedeeltelijk niet betwisten omdat er ook gewoon bevolking tussen ziet die het juist prettig vindt wat Hamas doet. Echter is de 'regering' of wat ze het ook willen noemen daar niet in staat om Hamas aan te pakken, of dit komt door onwillendheid of onmogendheid laat ik in het midden, punt is het is een permanente bedreiging voor Israel. En Israel wil van die dreiging af.
In hoeverre heeft deze grondinvasie bijgedragen aan het feit dat Israel geen schade meer toegebracht kan worden? En dan heb ik het niet over volgende week, maar over 5 jaar. Dan zal precies hetzelfde gebeuren, en dat weet Israel, maar ze doen er niks aan. Weet je waarom niet? Omdat ze deze situatie wel prima vinden, om de zoveel tijd een invasie waar ze hoogstens 5 eigen burgers en 100 militairen verliezen en Palestina voor de komende 5 jaar weer onder de duim gehouden kan worden.

Israel voedt met dit soort acties de steun van Hamas door Palestijnse bevolking. Als Israel echt vrede wil, zou ze zich wenden tot de Palestijnse bevolking tijdens onderhandelingen, en niet tot Hamas. Onderhanden met Hamas voor een langdurige vrede is namelijk zinloos. Gelukkig voor Israel hoeven ze die ook helemaal niet en gaat het op dit moment wel prima.
pi_143092915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je zei dit: Oke, dus jij stelt nu dat per definitie Israel niet van verdediging kan spreken omdat Hamas reageert op een in jouw ogen 'bezetting'

Israël deed en doet aan bezettingen, niet alleen in haar ogen
De staat van Palestina wordt niet door elk land erkent daarom kan je niet zeggen dat iedereen het als een bezetting ziet dus je moet nog steeds even uitleggen wat je nu precies wil zeggen.
Het is in haar ogen een bezetting en dat is het in de ogen van vele anderen ook, echter verandert dat niets aan het feit dat het een grijs gebied is.
pi_143092935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:06 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

De staat van Palestina wordt niet door elk land erkent daarom kan je niet zeggen dat iedereen het als een bezetting ziet dus je moet nog steeds even uitleggen wat je nu precies wil zeggen.
Het is in haar ogen een bezetting en dat is het in de ogen van vele anderen ook, echter verandert dat niets aan het feit dat het een grijs gebied is.
:')

Er zijn ook nog steeds mensen die zeggen dat de aarde plat is.
pi_143092956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:01 schreef tapirrr het volgende:

[..]

In hoeverre heeft deze grondinvasie bijgedragen aan het feit dat Israel geen schade meer toegebracht kan worden? En dan heb ik het niet over volgende week, maar over 5 jaar. Dan zal precies hetzelfde gebeuren, en dat weet Israel, maar ze doen er niks aan. Weet je waarom niet? Omdat ze deze situatie wel prima vinden, om de zoveel tijd een invasie waar ze hoogstens 5 eigen burgers en 100 militairen verliezen en Palestina voor de komende 5 jaar weer onder de duim gehouden kan worden.

Israel voedt met dit soort acties de steun van Hamas door Palestijnse bevolking. Als Israel echt vrede wil, zou ze zich wenden tot de Palestijnse bevolking tijdens onderhandelingen, en niet tot Hamas. Onderhanden met Hamas voor een langdurige vrede is namelijk zinloos. Gelukkig voor Israel hoeven ze die ook helemaal niet en gaat het op dit moment wel prima.
Israel heeft vaak genoeg de vredesvlag gezwaaid echter wil de bevolking in dat gebied er niks van hebben, dat is, hun vertegenwoordigers willen er niets van hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door BorusBulldog op 05-08-2014 17:13:35 ]
pi_143093123
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Er zijn ook nog steeds mensen die zeggen dat de aarde plat is.
Dit is natuurlijk onzin, dat jij het ergens niet mee eens bent maakt iets natuurlijk niet minder waar. En als jij iets relatiefs als landsgrenzen wil vergelijken met iets absoluuts als de vorm van de Aarde, tjah dan snap ik dat je die vergelijking erbij wil halen.

Feit is dat er meerdere landen zijn die de staat Palestina niet erkennen en er zijn landen die de staat Palestina wel erkennen. Dit verschil is wel essentieel als je spreekt over een bezetting of niet. Jij probeert het als iets zwart-wits af te doen wat het niet altijd is.
pi_143093149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, dat jij het ergens niet mee eens bent maakt iets natuurlijk niet minder waar. En als jij iets relatiefs als landsgrenzen wil vergelijken met iets absoluuts als de vorm van de Aarde, tjah dan snap ik dat je die vergelijking erbij wil halen.

Feit is dat er meerdere landen zijn die de staat Palestina niet erkennen en er zijn landen die de staat Palestina wel erkennen. Dit verschil is wel essentieel als je spreekt over een bezetting of niet. Jij probeert het als iets zwart-wits af te doen wat het niet altijd is.
Palestina is een land, een land waar Arabieren al generaties lang wonen.

Klaar, punt.
pi_143093187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Palestina is een land, een land waar Palestijnen al generaties lang wonen.

Klaar, punt.
Dat is dus niet zo, het is een gebied waar Palestijnen al generaties wonen, het begrip land ligt net iets anders, het maakt daarbij niet uit hoe hard je op je strepen gaat staan.
pi_143093251
Je kunt je ook afvragen waarom het nog altijd bezet is en de reden daarvan is 30+ jaar gewapend 'verzet' na een oorlog te hebben verloren. Daarnaast is Gaza niet bezet, want de Palestijnen hebben zelf het gezag over het gebied. En onder Hamas kiezen zij er zelf voor om tunnels te graven en raketten te kopen in plaats van vrede te sluiten.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Palestinian_suicide_attacks

http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_casualties_of_war

Vandaar dat het vertrouwen wat de Israeli's hebben in de Palestijnse machthebbers niet heel groot is.
pi_143093270
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:07 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Israel heeft vaak genoeg de vredesvlag gezwaaid echter wil de bevolking in dat gebied er niks van hebben, dat is, niet hun vertegenwoordigers.
Hiermee ben ik het oneens, vredesbesprekingen starten en vervolgens de bouw van 4000 nieuwe huizen in bezet Palestijns gebied kan ik niet serieus nemen.
Daarnaast wordt Netanyahu verweten de laatste vredesbesprekingen te hebben ondermijnd op het moment dat Obama niet in staat was Iran van zijn nucleaire programma te krijgen (dit zou een deal zijn geweest tussen Obama en Netanyahu).
pi_143093327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:14 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo, het is een gebied waar Palestijnen al generaties wonen, het begrip land ligt net iets anders, het maakt daarbij niet uit hoe hard je op je strepen gaat staan.
Nope, het is een land.
pi_143093461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nope, het is een land.
Zoals ik al zei, je kan blijven krijsen als een klein kind het begrip land ligt net iets ingewikkelder:

http://geography.about.co(...)y/a/palestinenot.htm
pi_143093498
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:23 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je kan blijven krijsen als een klein kind het begrip land ligt net iets ingewikkelder:

http://geography.about.co(...)y/a/palestinenot.htm
Wat er op papier staat is alles behalve interessant.

Die mensen wonen daar al generaties lang, klaar.
pi_143093537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat er op papier staat is alles behalve interessant.

Die mensen wonen daar al generaties lang, klaar.
Dus jij gaat hier nu gewoon zelf begrippen een nieuwe betekenis geven terwijl jij eerst wil opperen dat men mij niet serieus kan nemen? Keep digging.
pi_143093566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Dus jij gaat hier nu gewoon zelf begrippen een nieuwe betekenis geven terwijl jij eerst wil opperen dat men mij niet serieus kan nemen? Keep digging.
_O-

Troll
pi_143093614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Troll
Ik neem aan dat jij hier nu naar jezelf verwijst? Ik ben nog zo netjes geweest om een link aan te reiken waarom Palestina geen land is, lijkt mij dat ik verre van een Troll ben.
pi_143093657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:27 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij hier nu naar jezelf verwijst? Ik ben nog zo netjes geweest om een link aan te reiken waarom Palestina geen land is, lijkt mij dat ik verre van een Troll ben.
Nogmaals, wat er op papier staat is irrelevant.

Je kan beter zeggen dat het belachelijk is dat Palestine op papier geen land is. Die mensen wonen daar al generaties lang.
pi_143093797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nogmaals, wat er op papier staat is irrelevant.

Je kan beter zeggen dat het belachelijk is dat Palestine op papier geen land is. Die mensen wonen daar al generaties lang.
Wat op papier staat is irrelevant zolang het niet strookt met jouw beeld? Alles wat jij hier zegt doet niets af aan het feit dat Palestine geen land is. Jij vindt het een land, dat is mooi, het is echter geen land.
pi_143093903
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:17 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Hiermee ben ik het oneens, vredesbesprekingen starten en vervolgens de bouw van 4000 nieuwe huizen in bezet Palestijns gebied kan ik niet serieus nemen.
Daarnaast wordt Netanyahu verweten de laatste vredesbesprekingen te hebben ondermijnd op het moment dat Obama niet in staat was Iran van zijn nucleaire programma te krijgen (dit zou een deal zijn geweest tussen Obama en Netanyahu).
Klopt dit heeft zich voorgedaan, er zijn echter ook situaties waar Israel vrede aanbood en de Palestijnen het hebben afgewezen, dus stellen dat Israel het nooit aan de Palestijnse bevolking heeft gevraagd is natuurlijk een beetje kort door de bocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')