Het is een land.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:33 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Wat op papier staat is irrelevant zolang het niet strookt met jouw beeld? Alles wat jij hier zegt doet niets af aan het feit dat Palestine geen land is. Jij vindt het een land, dat is mooi, het is echter geen land.
Wat begrijp je niet aan het feit dat Palestina niet voldoet aan de normen om als land te boek te staan?quote:
Het lijkt mij dat jij nogal autistisch omgaat met regeltjes en wetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:38 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het feit dat Palestina niet voldoet aan de normen om als land te boek te staan?
Het lijkt mij dat je er niet zo goed tegen kan wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt.
Dit is gewoon niet waarquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:07 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Israel heeft vaak genoeg de vredesvlag gezwaaid echter wil de bevolking in dat gebied er niks van hebben, dat is, hun vertegenwoordigers willen er niets van hebben.
Sorry, maar het feit dat ik geen eigen betekenis aan begrippen geef maakt mij verre van autist, daarnaast vind ik een persoonlijke belediging omwille van een leermomentje voor jezelf nou niet echt chique.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat jij nogal autistisch omgaat met regeltjes en wetten.
Hoogste tijd Israël al het land annexeert dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef havanagila het volgende:
Welles nietes.
Feit is wel dat voor de oprichting van Israël geen haan naar t stukje land kraaide.
En, misschien een persoonlijke mening, maar als je als land/groep besluit de oorlog te verklaren aan een ander land, en je daarbij verslagen bent, moet je niet achteraf miepen over landjepik. En zeker niet na tientallen jaren waarin je aanslagen en raketaanvallen pleegt.
Dan vraag ik me toch af tegen wie je het hier hebt. Niemand in dit topic verklaart Hamas voor heilig?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:45 schreef havanagila het volgende:
Neemt de kwalijkheid van nederzettingen etc natuurlijk niet weg, maar laten we niet doen alsof Hamas heilig is. Die kijken niet op van honderd burgerslachtoffers meer of minder, kijk maar naar de afgelopen weken.
Het is altijd het een of een ander toch? Nuance is voor watjes?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:47 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af tegen wie je het hier hebt. Niemand in dit topic verklaart Hamas voor heilig?
Wie zegt dat je genuanceerd moet zijn om Hamas niet heilig te vinden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is altijd het een of een ander toch? Nuance is voor watjes?
Dat is gewoon wel waar, of heb jij het hier over een specifiek tijdsframe waarnaar we mogen kijken?quote:
Joost?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat je genuanceerd moet zijn om Hamas niet heilig te vinden?
Deze vraag is te genuanceerd voor mijquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat je genuanceerd moet zijn om Hamas niet heilig te vinden?
Je draait de zaken om: iedereen (UN, UNSC, ICC ...) beschouwt het als bezet gebied, dat heeft weinig met de status van "Palestina" te maken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:06 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
De staat van Palestina wordt niet door elk land erkent daarom kan je niet zeggen dat iedereen het als een bezetting ziet dus je moet nog steeds even uitleggen wat je nu precies wil zeggen.
Het is in haar ogen een bezetting en dat is het in de ogen van vele anderen ook, echter verandert dat niets aan het feit dat het een grijs gebied is.
Nee, van mij mag het Palestijnse volk gerust een mini staat oprichten in Gaza. geen probleem. Dan wel geen Hamas, borden van martelaars op straat, raketten en al die andere ongein. Denk dat Israël daar ook verder geen probleem van zou maken. Mits geen Hamas, raketten, tunnels etc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoogste tijd Israël al het land annexeert dus
Iirc is er de laatste tien jaar niks gebeurd. Of iig, niet serieus. Op deze manier kan je ook beweren dat Hamas op zoek is naar vredequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:50 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Dat is gewoon wel waar, of heb jij het hier over een specifiek tijdsframe waarnaar we mogen kijken?
Want hier is er gewoon al 1 en dat is niet de enige:
http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_Peace_Initiative
Stellen dat Israel geen vrede wil is dus onzin.
Zolang het geen land is kan je niet officieel van een bezetting spreken en dan heeft het dus eigenlijk veel te maken met de status van Palestina, waarom het grijs is omdat je zou kunnen stellen dat omdat het niemandsland is de mensen die er al wonen niet zomaar onderworpen kunnen worden aan een andere regime of nog extremer van hun woonplaats verwijderd worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je draait de zaken om: iedereen (UN, UNSC, ICC ...) beschouwt het als bezet gebied, dat heeft weinig met de status van "Palestina" te maken.
Israel begon niet met schieten en dan nog kan je niet stellen dat Israel geen vredesvoorstellen heeft gedaan. En dat is waar het om ging, of het serieuze voorstellen zijn kan ik moeilijk over oordelen omdat ik niet de achterliggende gedachten van de opzetters van de voorstellen kan lezen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iirc is er de laatste tien jaar niks gebeurd. Of iig, niet serieus. Op deze manier kan je ook beweren dat Hamas op zoek is naar vrede
Lees welke consessies er gedaan moeten worden en vooral welke niet en je weet of het serieus is. De algemene consensus is dat Israël de laatste jaren niet op zoek is naar vrede. Net zoals Hamas maar dat zijn terroristen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Israel begon niet met schieten en dan nog kan je niet stellen dat Israel geen vredesvoorstellen heeft gedaan. Waar het om ging, of het serieuze voorstellen zijn kan ik moeilijk over oordelen omdat ik niet de achterliggende gedachten van de opzetters van de voorstellen niet kan lezen.
Het is ook bezet gebied, alleen niet in de klassieke zin, Hamas heeft tenslotte de controle in Gaza, niet Israël.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:51 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je draait de zaken om: iedereen (UN, UNSC, ICC ...) beschouwt het als bezet gebied, dat heeft weinig met de status van "Palestina" te maken.
Dat verandert niks aan het feit dat Israel vrede heeft aangeboden waarvan jij stelde dat dat gewoon niet waar was. De specifieke invulling daarvan heb ik in het midden gelaten omdat niet alle voorstellen van Israel (dat was niet de enige) eenzelfde hoeveelheid welwillendheid bevatten. Andersom zijn de vredesvoorstellen van de Palestijnen met dezelfde bril te lezen dus we moeten af van het idee dat de Israeliers de slechterikken in dat gebied zijn en even erbij stil staan dat er 2 groepen in dat conflict zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lees welke consessies er gedaan moeten worden en vooral welke niet en je weet of het serieus is. De algemene consensus is dat Israël de laatste jaren niet op zoek is naar vrede. Net zoals Hamas maar dat zijn terroristen.
Trouwens, als je nieuwe nederzettingen uitzet tijdens zogenaamde vredesonderhandelingen, dan weet iedereen voldoende
Israël controleert het luchtruim, om maar iets te noemen...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef havanagila het volgende:
[..]
Het is ook bezet gebied, alleen niet in de klassieke zin, Hamas heeft tenslotte de controle in Gaza, niet Israël.
Het jammere is dan ook dat die eerste Israël telkens voor het blok zet: Of afwachten tot er een aanslag plaatsvindt en Iron Dome een raket mist, of ingrijpen en "bezetten". Als in grenzen blokkeren, hopen dat er geen wapentuig gesmokkeld wordt ,en ingrijpen bij aanvallen.
De ene partij toont kwalijke intenties, de andere straft ze af, en de Palestijnen zijn de dupe van beide.
Belediging?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:43 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Sorry, maar het feit dat ik geen eigen betekenis aan begrippen geef maakt mij verre van autist, daarnaast vind ik een persoonlijke belediging omwille van een leermomentje voor jezelf nou niet echt chique.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |