abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:38:22 #1
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143074511
pi_143078573
Mollema naar Trek voor 2 jaar.
pi_143078684
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:30 schreef FastFox91 het volgende:
Mollema naar Trek voor 2 jaar.
Knechten voor Stijn _O_
pi_143079081
Besef me nu opeens dat we al drie grote rondes op rij een ritzege hebben als Nederland zijnde _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_143080998
Hofland ^O^
pi_143081161
http://www.elmundo.es/dep(...)a474165608b4581.html

Alonso gaat geen team overnemen, maar er zelf een oprichten. Gisteren is de licentie aangevraagd. Het geld komt uit Dubai. Hij kan naar het schijnt nu al rekenen op wildcards voor alle grote ronden van 2015. Tot hij groen licht krijgt van de UCI maakt Alonso nog geen namen bekend van renners.
pi_143081340
Met zulke praktijken wordt het dus wellicht eens tijd voor een salariscap.

Als Dubai zich ook met fietsen gaat bemoeien kan het wel eens snel bergaf gaan (HAHAHA)
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143081913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Met zulke praktijken wordt het dus wellicht eens tijd voor een salariscap.

Als Dubai zich ook met fietsen gaat bemoeien kan het wel eens snel bergaf gaan (HAHAHA)
Want wielrennen moet altijd semi-amateur blijven of zo? Ik vind er niets mis mee als ze nog verder weten te professionaliseren en inderdaad ook eens eerlijker de opbrengsten van koersen gaan verdelen enzo, inclusief de televisiegelden.

Het voornaamste waar ik mijn vraagtekens bij plaats is dat bij almaar hogere salarissen etc. de 'upside' van doping gebruiken steeds groter wordt. De beloning die een dik contract of zege (tijdelijk) opleveren, die worden steeds aantrekkelijker als er meer geld in omgaat. Mensen zullen dus ook eerder het risico nemen om te pakken en dat blijft een beetje een perverse prikkel...
Jack does it in real time...
pi_143082077
Ik heb het niet over het professionalisme uiteraard, maar de salarissen. Vandaar dat ik toch ook over salariscap heb.

Of dat je gaat krijgen dat je een Real Madrid van het fietsen krijgt.
pi_143082203
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Want wielrennen moet altijd semi-amateur blijven of zo? Ik vind er niets mis mee als ze nog verder weten te professionaliseren en inderdaad ook eens eerlijker de opbrengsten van koersen gaan verdelen enzo, inclusief de televisiegelden.
Televisiegelden verdelen, wat zou dat gaan helpen? Denk maar niet dat ploegen daarmee een potje voor de toekomst aanleggen, dat gaat direct in salarissen van de beste renners, het enige wat je met televisiegelden verdelen bereikt is een status quo.

Daarbij komt dat de televisiegelden niet zo hoog zijn. ASO maakt 20-40 miljoen winst per jaar. RCS een klein beetje, verder houdt het wel op (grootste gedeelte van de kleine wedstrijden heeft zelf sponsoren en vrijwilligers nodig...). Stel dat je een hele royale verdeelsleutel gebruikt, dan kom je maximaal op 1.5-2 miljoen extra per team per jaar. Schiet je niks mee op.

Dan heb ik liever een stabiele en winstgevende ASO. Jarenlang waren zij de enige stem tegen doping in het wielrennen en ze willen nog wel eens nieuwe wedstrijden openen in landen als Noorwegen en Burkina Faso. Lekker bezig laten, zou ik zeggen.
pi_143082341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb het niet over het professionalisme uiteraard, maar de salarissen. Vandaar dat ik toch ook over salariscap heb.

Of dat je gaat krijgen dat je een Real Madrid van het fietsen krijgt.
En een salarycap gaat daarmee helpen? Dan krijgt Sagan een sponsorcontract van Cannondale op persoonlijke titel. :Z

Of heeft 1 team 30 rijders met salaris van een salarycap... Anders kan je gewoon wel een heel draft systeem gaan opzetten als je een limiet aan de teambudgetten wilt gaan stellen, ben ik ook geen voorstander van. Daarnaast denk ik dat het in het wielrennen zelden een probleem gaat worden, omdat kopmannen zelf willen winnen. Of zie je Contador, Froome en Quintana al in een ploeg voor elkaar werken als ze allemaal ¤5 miljoen salaris zouden krijgen?
pi_143082401
Salary cap = maximaal salaris voor een ploeg.

Dat is echt niet lastig te handhaven hoor?

Anyway, ik denk dat je wel kunt stellen dat investeerders in Dubai geen geld in een sport stoppen omdat ze zulke wielrenfans zijn... Die zien het als een investering en willen resultaten zien, by any means. Ik zie niet hoe dit de sport echt verbetert.
Een F1 coureur die met oliegeld een ploeg start.
pi_143082435
Ja jongens, morgen begint het feest dan eigenlijk. De 64ª Vuelta a Colombia. Het is eigenlijk niet eens een wedstrijd, het is een volksfeest. De UCI heeft er weer alles aan gedaan om de ronde te onthoofden, want de koers is (wederom) met drie dagen ingekort. Maar zelfs dat mag de pret niet drukken, want deze editie staat geheel in het teken van de terugkeer van de verloren zoon. De terugkeer van Rujano. Samen met de nog altijd 7-jarige Sevilla is hij een van de kanshebbers.

Equipos:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Favorieten/outsiders vetgedrukt. Hoewel de ronde van Colombia geen koers is voor jongeren (de kans is aannemelijk dat de witte trui ergens rond plek 15-30 in het eindklassement te vinden is), heb ik Suaza (472) er bijgezet, een aparte gozer. Afgelopen maand indruk gemaakt in Valle d'Oasta, terwijl hij anderhalf jaar geleden pas heeft leren fietsen. Note dat de andere jongeren (waaronder supertalent Miguel Angel Lopez en Rodrigo Contreras) er voor gekozen hebben om zich voor te bereiden op l'Avenir.

Perfiles:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143082455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef DNP-Old het volgende:
Ja jongens, morgen begint het feest dan eigenlijk. De 64ª Vuelta a Colombia. Het is eigenlijk niet eens een wedstrijd, het is een volksfeest. De UCI heeft er weer alles aan gedaan om de ronde te onthoofden, want de koers is (wederom) met drie dagen ingekort. Maar zelfs dat mag de pret niet drukken, want deze editie staat geheel in het teken van de terugkeer van de verloren zoon. De terugkeer van Rujano. Samen met de nog altijd 7-jarige Sevilla is hij een van de kanshebbers.

Equipos:

SPOILER
Favorieten/outsiders vetgedrukt. Hoewel de ronde van Colombia geen koers is voor jongeren (de kans is aannemelijk dat de witte trui ergens rond plek 15-30 in het eindklassement te vinden is), heb ik Suaza (472) er bijgezet, een aparte gozer. Afgelopen maand indruk gemaakt in Valle d'Oasta, terwijl hij anderhalf jaar geleden pas heeft leren fietsen. Note dat de andere jongeren (waaronder supertalent Miguel Angel Lopez en Rodrigo Contreras) er voor gekozen hebben om zich voor te bereiden op l'Avenir.

SPOILER
Staat al maanden omcirkeld in mijn agenda.
pi_143082481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:41 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Staat al maanden omcirkeld in mijn agenda.
Ik hoop dat je je belofte nakomt en met mij mee gaat kijken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:44:23 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_143082517
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:37 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Of zie je Contador, Froome en Quintana al in een ploeg voor elkaar werken als ze allemaal ¤5 miljoen salaris zouden krijgen?
Mwah, ik zou in elk geval niet direct zeggen dat ze dat niet zouden doen. Geld is sterk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_143082570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef DNP-Old het volgende:

[..]

Ik hoop dat je je belofte nakomt en met mij mee gaat kijken.
Volgens mij was daar een voorwaarde aan verbonden.

En je bent vergeten de data te vermelden waarop de etappes gereden zullen worden en hoe laat.
pi_143082614
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:46 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Volgens mij was daar een voorwaarde aan verbonden.

En je bent vergeten de data te vermelden waarop de etappes gereden zullen worden en hoe laat.
Ik zal je per dag op de hoogte houden van vertrek- en aankomsttijd. Je hoort nog van me.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:51:34 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_143082681
quote:

Equipos:

SPOILER

Perfiles:
SPOILER
Beklimming naar 3200 meter :D Dat zul je in Europa niet zien
pi_143082846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Beklimming naar 3200 meter :D Dat zul je in Europa niet zien
Dat is La Linea, mijn favoriete klim. Maar 23 kilometer lang.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:59:40 #22
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_143082934
Appeltje eitje voor El Niño Sevilla.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_143084222

El Nino van bijna 38 en het talent van 24 _O_
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:46:39 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_143084427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

El Nino van bijna 38 en het talent van 24 _O_
Als je het niet wist zou je zeggen dat het andersom zou moeten zijn
pi_143084935
Quintana lijkt daar echt 42 ja. :')
pi_143085044
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:00 schreef DeeBee het volgende:
Quintana lijkt daar echt 42 ja. :')
42? Eerder 82..
pi_143085153
quote:

Equipos:

SPOILER

Perfiles:
SPOILER
Vorig jaar Sebastian Henao als 19-jarige beste U23 ^O^ Blijft nog steeds verbazingwekkend die 22ste plaats in de Giro met 2 top 10 plaatsen in loodzware ritten in de derde week _O_

edit: Enig idee waar Dayer Quintana dit jaar nog rijdt? Blijft een bizar verhaal http://www.cyclinginquisi(...)er-quintana-how.html
pi_143085606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:05 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

edit: Enig idee waar Dayer Quintana dit jaar nog rijdt? Blijft een bizar verhaal http://www.cyclinginquisi(...)er-quintana-how.html
Dayer zit in Pamplona tot oktober. Ik heb werkelijk geen idee hoe zijn programma er daar uitziet, als hij al een programma heeft. Hij zegt zelf dat geselecteerd worden voor het WK zijn grote doel is, maar daar zul je toch enig ritme voor moeten hebben. Ik hoop stiekem dat hij via Burgos naar de Vuelta mag.
pi_143086161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:08 schreef franklop het volgende:
Besef me nu opeens dat we al drie grote rondes op rij een ritzege hebben als Nederland zijnde _O-
Deze zin doet pijn aan mij ogen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:53:40 #30
62913 Blik
The one and Only!
pi_143086800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:08 schreef franklop het volgende:
En de selectie voor de Vuelta is ook kansrijk :)
pi_143087053
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

42? Eerder 82..
Geloof er eigenlijk vrij weinig van dat hij 24 is.
Alhoewel, alle Colombiaantjes zien er tussen hun 8e en 82e ongeveer hetzelfde uit. :')
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:09:56 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_143087362
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:56 schreef DNP-Old het volgende:

[..]

Dat is La Linea, mijn favoriete klim. Maar 23 kilometer lang.
wel raar dat ze,een etappe in madrid starten, gaan ze dan met de boot terug naar colombia?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_143088078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:18 schreef DNP-Old het volgende:

[..]

Dayer zit in Pamplona tot oktober. Ik heb werkelijk geen idee hoe zijn programma er daar uitziet, als hij al een programma heeft. Hij zegt zelf dat geselecteerd worden voor het WK zijn grote doel is, maar daar zul je toch enig ritme voor moeten hebben. Ik hoop stiekem dat hij via Burgos naar de Vuelta mag.
Hij rijdt inderdaad Burgos (samen met Nairo)
pi_143088228
Inschrijflijst Vuelta, vooral voor de mensen met goede ogen :D

dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:52:21 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_143088706
Lekker teampje van Belkin :)
pi_143089110
Dennis Rohan meteen aan het vertrek bij BMC _O_
pi_143089167
#goeploegske
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:10:32 #38
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143089199
Opvallend, geen LL Sanchez en Olivier.
pi_143089220
Poels en Ligthart als enige niet Belkin/Giant Nederlanders mee.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:19:38 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143089529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:58 schreef TheArt het volgende:
http://www.elmundo.es/dep(...)a474165608b4581.html

Alonso gaat geen team overnemen, maar er zelf een oprichten. Gisteren is de licentie aangevraagd. Het geld komt uit Dubai. Hij kan naar het schijnt nu al rekenen op wildcards voor alle grote ronden van 2015. Tot hij groen licht krijgt van de UCI maakt Alonso nog geen namen bekend van renners.
Wat is er nog aan kwaliteit vrij?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143089637
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:10 schreef Slobeend het volgende:
Opvallend, geen LL Sanchez en Olivier.
Geen Olivier vind ik ook erg jammer. Had hem graag willen zien daar.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:26:23 #42
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143089779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Geen Olivier vind ik ook erg jammer. Had hem graag willen zien daar.
Inderdaad, en wel Haga meenemen...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:38:10 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_143090190
Die laatste etappe van de Vuelta trouwens, is dat serieus een volwaardige etappe van 10 km en geen tijdrit? :D
pi_143090696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:38 schreef Blik het volgende:
Die laatste etappe van de Vuelta trouwens, is dat serieus een volwaardige etappe van 10 km en geen tijdrit? :D
Tijdrit, kan je zo de Kathedraal van Santiago de Compostella in rollen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:03:42 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_143090875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Tijdrit, kan je zo de Kathedraal van Santiago de Compostella in rollen
Ik lees het nu ja, wel gek om af te sluiten met een tijdrit van 10 km
pi_143091357
quote:
"I hope to be for sure in the top 10 [at the Vuelta]," Kelderman said. "And maybe I will go for a stage win or something."
_O- baas.
pi_143091581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik lees het nu ja, wel gek om af te sluiten met een tijdrit van 10 km
Bijna een epiloog ;)

Maar wat vind je er raar aan? De lengte of überhaupt dat het een tijdrit is? Ik vind dit juist een mooie afsluiting. Alle renners krijgen in principe nog een keer wat aandacht en er is altijd nog wel strijd voor een mooie ereplaats of wellicht zelfs voor de eindwinst (Fignon - LeMond). Zie het veel lever dan zo'n veredeld criterium.
pi_143095144
Bos wint weer eens :o
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:17:01 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143095172
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_143095230
quote:
Oh verrek ja, eigen topic.
pi_143095650
Waarom die wel en de tour of Utah niet? :@
pi_143095925
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:31 schreef Afhaalchinees het volgende:
Waarom die wel en de tour of Utah niet? :@
Polen is World Tour.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_143096440
Vandaag weer een kans voor Hofland in Utah ? Denk niet dat Belkin weer de hele dag op kop gaat rijden vandaag. :)
pi_143097217
Vandaag weer genieten van de Tour Of Utah ! Weer veel hoogtemeters, mooie brede wegen en prachtig landschap :P
pi_143097372
Lijkt me sowieso de vraag of Hofland die klim overleeft, al kan het zijn dat de klim zwaarder lijkt dan hij is.
pi_143097374
Waarom doet Pieter uit Harkema niet mee aan de Vuelta?
pi_143097934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:26 schreef Marcoss het volgende:
Lijkt me sowieso de vraag of Hofland die klim overleeft, al kan het zijn dat de klim zwaarder lijkt dan hij is.
Wilco kan ook zomaar een sprint winnen hoor in een groep van 15 a 20 man. :Y
pi_143098133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:26 schreef johannes_vermeer het volgende:
Waarom doet Pieter uit Harkema niet mee aan de Vuelta?
heeft al de Giro gereden en wou geloof zich focussen op de wedstrijden in Canada en het WK
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:52:29 #59
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143098279
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:48 schreef Evertjan het volgende:

[..]

heeft al de Giro gereden en wou geloof zich focussen op de wedstrijden in Canada en het WK
Nu Gesink in Spanje zit gaat Weening in Canada toeslaan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_143099420
Is er iets met Kruijswijk, hij staat opeens bovenaan bij ProCyclingstats als 'meest aangeklikte renner' van de dag?
pi_143099958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Wat is er nog aan kwaliteit vrij?
Kenny van Hummel heeft toch maar een 1-jarig contract bij Androni? :P
pi_143100002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Nu Gesink in Spanje zit gaat Weening in Canada toeslaan
Als Gesink daar kan winnen moet Mollema dat ook kunnen.
pi_143100086
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Kenny van Hummel heeft toch maar een 1-jarig contract bij Androni? :P
Team om Sjonnie Hoogerland heen bouwen.
pi_143100874
Ronde van Utah :') Gaan jullie elke b-koers volgen ofzo?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_143101344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:39 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als Gesink daar kan winnen moet Mollema dat ook kunnen.
Dat was vorig jaar wel echt één van de grootste WTF-eindes van een wielerkoers ooit _O_
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:10:48 #67
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_143101360
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:00 schreef Godshand het volgende:
:Y
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:11:38 #68
311468 Van_Poppel
pi_143101400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat was vorig jaar wel echt één van de grootste WTF-eindes van een wielerkoers ooit _O_
Gesink die Sagan in de sprint verslaat _O_
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:12:38 #69
311468 Van_Poppel
pi_143101454
Er is al een mongolenwaaier ontstaan :9~
pi_143101625
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:00 schreef Godshand het volgende:
:{w Je bent wielerfan of je bent het niet. :9~
pi_143101702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:10 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat was inderdaad echt een WTF moment. _O-
pi_143101753
Wat een selectie's bij de Vuelta :D
Bijna alle sterren van de Giro of TDF moeten aantreden _O-
Wordt spannende koers wel, wie gaat winnen? Froome, Uran, Contador of misschien wel Quintana?

Wie wordt het sprintkanon? Cavendish hoogstwaarschijnlijk, maar Bouhanni, Degenkolb, Boonen of Sagan?

En die selektie van Belkin lijkt ook zo'n all-star team. De kopmannen zijn bepaald, maar moet Kelderman werken voor Mollema? :D
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:22:08 #73
311468 Van_Poppel
pi_143101876
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:19 schreef Godshand het volgende:
Wat een selectie's bij de Vuelta :D
Bijna alle sterren van de Giro of TDF moeten aantreden _O-
Wordt spannende koers wel, wie gaat winnen? Froome, Uran, Contador of misschien wel Quintana?

Wie wordt het sprintkanon? Cavendish hoogstwaarschijnlijk, maar Bouhanni, Degenkolb, Boonen of Sagan?

En die selektie van Belkin lijkt ook zo'n all-star team. De kopmannen zijn bepaald, maar moet Kelderman werken voor Mollema? :D
Mollema doet niet mee. :P
pi_143101958
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:36 schreef Marcoss het volgende:
Inschrijflijst Vuelta, vooral voor de mensen met goede ogen :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mollema staat hier bij, of betekent het blauwe balkje om de naam heen dat die persoon niet mee doet?
pi_143101986
Blauw zijn (voorlopig dan) de reserves
pi_143102001
Mollema gaat ENECO en wedstrijden in Canada rijden.
pi_143102067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Er is al een mongolenwaaier ontstaan :9~
Jensie in de aanval.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:28:36 #78
311468 Van_Poppel
pi_143102209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Jensie in de aanval.
Nog maar 2.20...dat gaan ze nooit halen. ;(
pi_143102575
Rujano is terug, en hij is alleen nog maar kleiner geworden.

dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:56 #80
311468 Van_Poppel
pi_143102805
Char en Rosskopf zijn uit de kopgroep ontsnapt.
pi_143104002
Ook weer een prachtige omgeving!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:05:20 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143104117
De Tour zou ook zon tracker moeten hebben
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06:52 #83
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143104208
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:35 schreef DNP-Old het volgende:
Rujano is terug, en hij is alleen nog maar kleiner geworden.

[ afbeelding ]
Mooie woonkamer :D
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:10:57 #84
311468 Van_Poppel
pi_143104421
Rosskopf moet Char laten gaan.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:14:12 #85
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143104595
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:05 schreef Momo... het volgende:
De Tour zou ook zon tracker moeten hebben
Echt geweldig ja _O_ Europeanen zijn daar veel te conservatief voor blijkbaar :{
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17:19 #86
311468 Van_Poppel
pi_143104743
Hofland moet lossen :(
pi_143104756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Is er iets met Kruijswijk, hij staat opeens bovenaan bij ProCyclingstats als 'meest aangeklikte renner' van de dag?
Vijfde week van de Tour, dan is hij op z'n best.
pi_143105027
Ik zie alleen maar Schär. Doet er nog iemand anders mee?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:24:28 #89
311468 Van_Poppel
pi_143105055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik zie alleen maar Schär. Doet er nog iemand anders mee?
Rosskopf volgt op 50 seconde
pi_143105079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:24 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Rosskopf volgt op 50 seconde
Nee nu een beeld van het peloton :P
pi_143105142
peloton op 3.40, Schar kan het wel eens gaan halen.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:26:57 #92
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143105170
De regie kan nog wel wat beter daar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:27:13 #93
311468 Van_Poppel
pi_143105179
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
peloton op 3.40, Schar kan het wel eens gaan halen.
Denk het ook, het peloton is veel te klein om dat gat dicht te rijden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:37:23 #94
311468 Van_Poppel
pi_143105621
Op deze manier gaat Schär ook het eindklassement winnen.
pi_143106201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Op deze manier gaat Schär ook het eindklassement winnen.
Krijgen nog 2 aankomsten bergop toch?

En Schär heeft kramp blijkbaar
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:49:27 #96
311468 Van_Poppel
pi_143106242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:48 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Krijgen nog 2 aankomsten bergop toch?
Klopt, maar Schar kan aardig klimmen en als hij nu 4 a 5 minuten krijgt, komt hij dicht in de buurt.
pi_143106249
Ziet er niet best uit bij Schär inderdaad.
pi_143106271
Die geloste renner is ook weer teruggekomen van 1.50 naar 1.10.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:51:34 #99
311468 Van_Poppel
pi_143106360
Dat Schär krampen heeft, zag ik niet.

Multitasking blijft lastig. :@
pi_143106486
Man of 50 nog in het peloton, ben benieuwd of Hofland nog teruggekomen is
pi_143106494
Rosskopf nu op 0.45, peloton op 2.45. Nog 25km.
pi_143106499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:54 schreef Marcoss het volgende:
Man of 50 nog in het peloton, ben benieuwd of Hofland nog teruggekomen is
volgens de tracker wel.
pi_143106562
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:54 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

volgens de tracker wel.
Zie het ja, maar weet niet of hoe betrouwbaar die is eigenlijk. Volgens dat grafiekje onderin zijn ze ook veel dichterbij de finish dan de tekst ernaast (ook al gooien ze miles en km nogal eens door elkaar)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:56:16 #104
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_143106581
Krijgen jullie ook elke paar minuten reclame ertussendoor?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:56:22 #105
311468 Van_Poppel
pi_143106587
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zie het ja, maar weet niet of hoe betrouwbaar die is eigenlijk. Volgens dat grafiekje onderin zijn ze ook veel dichterbij de finish dan de tekst ernaast (ook al gooien ze miles en km nogal eens door elkaar)
Idd, volgens dat grafiekje moeten ze nog 6 mijl (dat is 10 km)
pi_143106604
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Krijgen jullie ook elke paar minuten reclame ertussendoor?
ja
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:56:50 #107
11923 I.R.Baboon
pi_143106615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:56 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Idd, volgens dat grafiekje moeten ze nog 6 mijl (dat is 10 km)
Volgens die kolom links ook. Maar dat 25-kmbord zal wel kloppen.
pi_143106622
Schar stort helemaal in. Nog maar 0.30 en 1.50.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:57:26 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143106650
Arme jongen, Schar verdient wel een zege na al zijn kopwerk in de klassiekers
pi_143106654
Toch geen Hofland denk ik. Wel veel Lampre, Palini zal er wel bijzitten dan.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58:33 #111
11923 I.R.Baboon
pi_143106708
Veel BMC ook.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58:54 #112
311468 Van_Poppel
pi_143106729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:57 schreef Momo... het volgende:
Arme jongen, Schar verdient wel een zege na al zijn kopwerk in de klassiekers
Zuur idd, dacht echt dat het in the pocket was. :') :@
pi_143106748
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zuur idd, dacht echt dat het in the pocket was. :') :@
was het ook wel geweest zonder kramp.

Hofland volgens de tracker 2 minuten achter het peloton.
pi_143106754
Hofland wordt op 3.55 gemeld, enkel Kelderman van Belkin voorin, geloof ik
pi_143106784
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef Marcoss het volgende:
Buiten Kelderman zijn het eigenlijk ook allemaal non-klimmers bij Belkin deze ronde.
pi_143106892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:00 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Buiten Kelderman zijn het eigenlijk ook allemaal non-klimmers bij Belkin deze ronde.
Klopt, al deed Keizer het bergop niet slecht in de Giro en geen idee wat voor renner die Tusveld is.. Maar goed, als Kelderman er zit, lijkt het me prima.
pi_143106960
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:24 schreef Marcoss het volgende:
Blauw zijn (voorlopig dan) de reserves
Aha
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:04:26 #118
311468 Van_Poppel
pi_143106991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat ze vandaag alles op Hofland hebben gezet. Helaas is het gat nu iets te groot.
pi_143107037
Die tracker is zoals altijd weer geniaal, inclusief stats zoals totaal geklommen hoogtemeters vandaag enzo. :D _O_
pi_143107108
Jammer, ik had net mijn stoel verschoven om te genieten van de zege van Moreno.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:08:20 #121
311468 Van_Poppel
pi_143107162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
Jammer, ik had net mijn stoel verschoven om te genieten van de zege van Moreno.
Keldergod zit nog in het peloton.

Durf te dromen ^O^
pi_143107173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:08 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Keldergod zit nog in het peloton.

Durf te dromen ^O^
I want to believe.
pi_143107219
nog 10km
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:09:50 #124
11923 I.R.Baboon
pi_143107228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
Schar stort helemaal in. Nog maar 0.30 en 1.50.
Die Rosskopf schiet ook niet echt op, inmiddels had ie die halve minuut echt al dicht moeten rijden.
pi_143107323
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Die Rosskopf schiet ook niet echt op, inmiddels had ie die halve minuut echt al dicht moeten rijden.
Die is ook helemaal opgerookt ja, komt amper meer vooruit. _O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:12:30 #126
11923 I.R.Baboon
pi_143107378
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:11 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Die is ook helemaal opgerookt ja, komt amper meer vooruit. _O-
Waarschijnlijk is het peloton ook niet echt fris/slecht georganiseerd, want anders moet je cht wel meer dan 40 seconden dicht kunnen rijden in een kwartier.

Nou ja, kan nog leuke finale worden (en misschien pakt Schar t toch nog).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:13:50 #127
311468 Van_Poppel
pi_143107437
De laatste paar km gaan vals plat omhoog.
pi_143107552
Schar heeft zijn ritme weer gevonden, trapfrequentie ligt een stuk hoger. Nog 4km en 40 seconden op het peloton. Wel vals plat omhoog nu.
pi_143107663
Schär kan het gewoon nog wel eens gaan halen. :D _O_
pi_143107703
Mooie omgeving daar wel, al is er geen toeschouwer te bekennen :D
pi_143107762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef Marcoss het volgende:
Mooie omgeving daar wel, al is er geen toeschouwer te bekennen :D
Ik heb even op de kaart zitten kijken en ze rijden ook echt van niks naar niks.

Er wonen ook maar 200 mensen in de aankomstplaats :')
pi_143107773
dit moet Schar houden, 20 sec en nog ruim 1 km
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21:06 #133
311468 Van_Poppel
pi_143107807
Nog een seconde of 15
pi_143107821
Mooi hoor _O_
pi_143107826
Gaat hij niet halen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:22:23 #136
311468 Van_Poppel
pi_143107872
Schar _O_ _O_ _O_ _O_
pi_143107875
Houdt echt 3 meter over _O_
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:22:28 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143107879
Ja hij heeft het gered *O*
pi_143107883
JAAAA. _O_

Jezus, hij viel nog helemaal stil. :X _O-
pi_143107887
Jaa, nice one!!
pi_143107888
nice :D
pi_143107904
Pff, schitterend _O_
Demain, on roule
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:22:56 #144
311468 Van_Poppel
pi_143107910
"Wat een finale!" zou Herbert zeggen :Y
pi_143107931
BMC ook nog op 2 met Zabel
pi_143107953
Die sprinters daarachter waren ook flink matig, Kelderman gaf al op omdat hij zag dat ze het niet gingen halen, maar werd alsnog 10e of zo. :')
pi_143108001
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
"Wat een finale!" zou Herbert zeggen :Y
Herbert had deze overwinning al lang zien aankomen, want met 35km te gaan had Schar nog 4.25 minuten voor op het peloton.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25:09 #148
11923 I.R.Baboon
pi_143108023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef DeeBee het volgende:
Die sprinters daarachter waren ook flink matig, Kelderman gaf al op omdat hij zag dat ze het niet gingen halen, maar werd alsnog 10e of zo. :')
Ze trokken het ook erg chaotisch aan, knechten die bijna wegreden met een km te gaan en zo.

Maar goed, leuk voor Schar. Heeft op z'n zwitsere kampioenschap na maar heel weinig gewonnen.
pi_143108031
Schär mist wel net de leiderstrui ,denk ik
pi_143108032
Maar 1 Belkin in het peloton? :') wat is dezen
pi_143108069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Herbert had deze overwinning al lang zien aankomen, want met 35km te gaan had Schar nog 4.25 minuten voor op het peloton.
Hoe zit die regel als het om mijlen gaat :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:26:37 #152
311468 Van_Poppel
pi_143108122
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Marcoss het volgende:
Schär mist wel net de leiderstrui ,denk ik
Schär krijgt bonisecondes toch?
pi_143108141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Afhaalchinees het volgende:
Maar 1 Belkin in het peloton? :') wat is dezen
Ze hebben alle klimmers thuisgelaten, op Kelderman na.
pi_143108254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Schär krijgt bonisecondes toch?
Ja, maar Kocjan ook, net als gisteren. En er viel gisteren een gat van 5 seconden na plek 10 ofzo.

edit: die werd inderdaad 2de en pakt de leiderstrui. Dacht dat Zabel 2de werd in de jongerentrui, maar dat was blijkbaar een vertekend beeld..
pi_143108319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Panthera. het volgende:

[..]

1 minuut per 0.625 mijl
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:34 #156
14505 OProg
A Life in Music
pi_143108570
Toch leuk voor Schär, eens iets anders winnen dan een Zwitserse titel. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_143108632
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

1 minuut per 0.625 mijl
Iets zegt mij dat dit niet klopt.
pi_143108960
Hofland op 18 minuten met al z'n ploeggenoten, behalve Kelderman
pi_143109137
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat dit niet klopt.
:*

Zeemijlen?

SPOILER
pi_143111154
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef Marcoss het volgende:
Hofland op 18 minuten met al z'n ploeggenoten, behalve Kelderman
Iedereen is gewoon bij Hofland gebleven op Wilco na in de hoop dat ze nog terug zouden keren, want Keizer en Tusveld zouden normaal gesproken hier wel in een peloton van 50 man moeten zitten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:24:13 #161
11923 I.R.Baboon
pi_143115323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Panthera. het volgende:

[..]

1 mijlminuut per 10 mijl.
pi_143115362
of 1.40 per 10 mijl
pi_143117265
Schär toch nog gewonnen. :D _O_ Mooie overwinning. _O_
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:47:04 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_143120521
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:26 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Bijna een epiloog ;)

Maar wat vind je er raar aan? De lengte of überhaupt dat het een tijdrit is? Ik vind dit juist een mooie afsluiting. Alle renners krijgen in principe nog een keer wat aandacht en er is altijd nog wel strijd voor een mooie ereplaats of wellicht zelfs voor de eindwinst (Fignon - LeMond). Zie het veel lever dan zo'n veredeld criterium.
Ik vind de lengte dan eigenlijk te kort om nog voor een beetje spanning te zorgen, de topmannen gaan hooguit enkele seconden verspelen in zo'n tijdrit en ze moeten dan wel heel erg dicht op elkaar staan wil daar nog iets mee wijzigen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:41:25 #165
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_143130216
Haha, Cyclingnews kopt het artikel met ''Tour of Utah: Schär steals stage victory from the sprinters"

kijkend naar de uitslag dan zijn dat niet de sprinters die je zou verwachten als je het over sprinters hebt. Kocjan? Evans? Kelderman?

http://www.cyclingnews.co(...)2014/stage-2/results

1 Michael Schär (Sui) BMC Racing Team 5:03:00
2 Jure Kocjan (Slo) Team SmartStop 0:00:02
3 Serghei Tvetcov (Rou) Jelly Belly p/b Maxxis
4 Kiel Reijnen (USA) UnitedHealthcare Pro Cycling Team
5 Toms Skujins (Lat) Hincapie Sportswear Development Team
6 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team
7 Tanner Putt (USA) Bissell Development Team
8 Luca Wackermann (Ita) Lampre-Merida
9 Wilco Kelderman (Ned) Belkin-Pro Cycling Team
10 Brent Bookwalter (USA) BMC Racing Team
That's...Montgomery Clift, honey!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:46:59 #166
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_143141854
Redelijk goede deelnemerslijst voor de Eneco tour.
Nog mensen die gaan kijken?
Ik ga de zaterdag en zondag etappe zeer waarschijnlijk kijken.
Net efkes anges
pi_143144487
De livestream van Tour of Utah werkt niet. Klopt dat?
pi_143144760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:44 schreef Afhaalchinees het volgende:
De livestream van Tour of Utah werkt niet. Klopt dat?
werkt bij mij prima
pi_143145024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

werkt bij mij prima
Via welke link dan?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:57:00 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143145072
Hier doet hij het ook niet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:00:42 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143145247
In Opera doet hij het wel.
pi_143145324
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Via welke link dan?
gewoon deze http://tourtracker.tourofutah.com/

gebruik firefox
pi_143145497
Etapa 1: Piedecuesta – Bucaramanga / 28 Km (TTT)
1. EPM-UNE-AREA METROPOLITAN 34:03
2. MOVISTAR TEAM AMERICA a 1:32
3. BOYACA SE ATREVE-LICIBOY a 1:36
4. BTA HMAN-FMESAN-40X40-OSP a 1:44
5. GW-CHAOYANG KIXX-ENVIA-GA a 1:50
6. AGTE AQUEÑO.LOT MLLIN.IDE a 1:57
7. B.VALLE-SGIROS.RTRANS.IV a 2:17
8. COL-COLOMBIA a 2:19
9. COLDEPORTES CLARO a 2:23
10. CO4-472 COLOMBIA a 2:24
11. EBSA-INDEPORTES BOYACA a 2:26
12. AG NECTAR-STL-4WD RENTACA a 3:03
13. LOTERIA DE BOYACA-INDEPOR a 3:20
14. FF-AA EJERCITO NACIONAL a 3:29
15. RIONEGRO CON MAS FUTURO a 3:52
16. AZT-AREA ZERO a 3:54
17. GOB DE SANTANDER-INDERSA a 4:44
18. BAI-BIKE AID-RIDE F HELP a 5:46
19. GOB CESAR-RICARDO SUAREZ a 9:57
*Extraoficiales

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door DNP-Old op 06-08-2014 23:20:16 ]
pi_143145634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

gewoon deze http://tourtracker.tourofutah.com/

gebruik firefox
thanks. Op Chrome werkt die niet, ik kijk inmiddels op de app
pi_143147398
Weer Hofland en volgens mij ook Kelderman top 5
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:42:39 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143147428
Moreno
pi_143147443
Wat een sprint en trein _O_

Echt volledige beheersing, ook al is de tegenstand niet super. Goed gedaan ^O^
pi_143147447
Zelfs Kelderman sprint hier top zes.
pi_143147456
Wilco _O-
pi_143147585
Kelderman wilde nog boni's pakken, maar valt er net buiten op plek 5. Wel goed gedaan door Belkin en uiteindelijk ook vrij simpel afgemaakt door Hofland. Al is de concurrentie hier niet bijzonder veel uiteraard, maar goed om opnieuw op te bouwen richting naar de Vuelta na die zware blessure.
pi_143147793
Waar gister de omgeving erg mooi was vond ik dat vandaag wel tegenvallen :P verder prima overwinning wel en ben benieuwd hoe Kelderman zich laat zien morgen in de finish bergop
pi_143147884
ook goed voor zijn zelfvertrouwen dit soort overwinningen. En Kelderman moet morgen proberen om de leiderstrui te pakken
pi_143148131
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:50 schreef Evertjan het volgende:
ook goed voor zijn zelfvertrouwen dit soort overwinningen. En Kelderman moet morgen proberen om de leiderstrui te pakken
Gezien z'n ploeg is het misschien wel verstandiger om hem pas op zaterdag te pakken, al zullen er wel altijd ploegen mee willen helpen.

Ben wel heel benieuwd naar Kelderman voor morgen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:03:14 #184
168304 Mani89
pi_143148618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Marcoss het volgende:
Kelderman wilde nog boni's pakken, maar valt er net buiten op plek 5. Wel goed gedaan door Belkin en uiteindelijk ook vrij simpel afgemaakt door Hofland. Al is de concurrentie hier niet bijzonder veel uiteraard, maar goed om opnieuw op te bouwen richting naar de Vuelta na die zware blessure.
Kelderman wel 5de dus.
pi_143149442
maar wat voor grote wedstrijden zou Hofland kunnen gaan winnen in de toekomst. MSR,Parijs-Tours of blijft het toch meer een etappe kaper in de kleine rondes?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:08:52 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143157970

Betancur ziet er een beetje pafferig uit voor een klimmer.
pi_143158348
Hofland ^O^

Betancour :N :N
pi_143159264
Is toch mooi man die Betancur, lekker de Ullrich-methode. _O_
pi_143160093
als fattie won ie ook nog Parijs-Nice. AG2R had met een goede Betancur echt een sterk team gehad deze Tour.
pi_143170680
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:03 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Kelderman wel 5de dus.
ja. Klopt toch? Boni heb je op plek 1, 2 en 3 geloof ik. Is er geen boni voor tussensprints trouwens? :@
  donderdag 7 augustus 2014 @ 17:47:00 #191
168304 Mani89
pi_143170724
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:45 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

ja. Klopt toch? Boni heb je op plek 1, 2 en 3 geloof ik. Is er geen boni voor tussensprints trouwens? :@
Ah, ik las de post als: de eerste 5 krijgen boni's en Kelderman valt daar net buiten :P
pi_143172504
quote:
http://sporten.tv2.dk/201(...)-l%C3%B8b-med-sejren

Enig idee waarom die renner van Lotto juicht voor het aanstormend peloton? Jammer trouwens dat Gerald net te kort kwam :(
pi_143172537
_O-
pi_143172587
Henderson is het _O-
pi_143172723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:45 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Enig idee waarom die renner van Lotto juicht voor het aanstormend peloton? Jammer trouwens dat Gerald net te kort kwam :(
Henderson reed op een rondje achterstand, geen idee waarom hij juicht :')
pi_143173790
#goeploegske :Y

pi_143174868
2ª etapa San Gil – Barbosa / 116 Km
1. ROMERO, Jefry (COL-COLOMBIA) 2:49:05
2. CAMACHO, Alexis (BOYACÁ SE ATREVE) a 1
3. PEÑA, Jose Flober (BOYACÁ SE ATREVE) a 6
4. SÁNCHEZ, Edwin (BTA HMAN-FMESAN-40X40-OSP) m.t.
5. VALENCIA, William (COLDEPORTES CLARO) m.t.
6. SERNA, Alejandro (GOB DE SANTANDER-INDERSA) a 32
7. SEVILLA, Oscar (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) a 47
8. RUBIANO, Miguel A. (COL-COLOMBIA) m.t.
9. CÁRDENAS, Felix (BTA HMAN-FMESAN-40X40-OSP) m.t.
10. PANTANO, Jarlinson (COL-COLOMBIA) m.t.

General
1. CAMACHO, Alexis (BOYACÁ SE ATREVE) 3:23:12
2. PEÑA, Jose Flober (BOYACÁ SE ATREVE) a 7
3. SÁNCHEZ, Edwin (BTA HMAN-FMESAN-40X40-OSP) a 15
4. ROMERO, Jefry (COL-COLOMBIA) a 23
5. SEVILLA, Oscar (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) a 44
6. CASTILBLANCO, Camilo (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) a 45
7. PEDRAZA, Walter (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) m.t.
8. SUÁREZ, Juan Pablo (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) m.t.
9. CASTAÑEDA, Jaime (EPM-UNE-AREA METROPOLITAN) a 51
10. MENDOZA, Omar (MOVISTAR TEAM AMERICA) a 53
pi_143177079
Thomas Dekker in de aanval in Utah.
pi_143177789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 20:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Thomas Dekker in de aanval in Utah.
Dat we dat nog mogen beleven.
Even de Tourtracker opstarten.

Edit. Oh het is een grote groep.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:12:07 #201
311468 Van_Poppel
pi_143177817
Volgens die tracker hebben ze al 1209m geklommen. Ik geloof er eigenlijk geen reet van.
pi_143177862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens die tracker hebben ze al 1209m geklommen. Ik geloof er eigenlijk geen reet van.
De brede mooie wegen geeft misschien wel een vertekend beeld, dat het er dus makkelijker uitziet dan het in werkelijkheid is.
pi_143177911
de aankomst gaat hoe dan ook duidelijk zijn, 10km a 9% en naar een hoogte van 2500 meter. Ideaal voor Horner, te steil voor Kelderman.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:15:54 #204
311468 Van_Poppel
pi_143177944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:13 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

De brede mooie wegen geeft misschien wel een vertekend beeld, dat het er dus makkelijker uitziet dan het in werkelijkheid is.
Volgens dat profiel hebben ze één heuveltje van circa 500m hoogteverschil overwonnen. De rest is volgens dat kaartje vlak.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:22:30 #205
311468 Van_Poppel
pi_143178208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
de aankomst gaat hoe dan ook duidelijk zijn, 10km a 9% en naar een hoogte van 2500 meter. Ideaal voor Horner, te steil voor Kelderman.
Toch geloven ze er bij Belkin wel in. Samen met Garmin houden ze de kopgroep op schootsafstand.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 augustus 2014 @ 21:32:03 #206
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_143178701
ff een ster-cultuur-blok
DeLuna vindt me dik ;(
pi_143178993
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Henderson reed op een rondje achterstand, geen idee waarom hij juicht :')
Om Boaro te kakken te zetten natuurlijk B-)
pi_143179367
Waarom zou Kelderman dat steile werk niet aan kunnen?
pi_143179923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:44 schreef Marcoss het volgende:
Natuurlijk kan hij dit aan. Als hij hier niet wint, betekent het alleen dat hij nog niet in topvorm is (hoeft ook nog niet) :+
pi_143179961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:45 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Guardini juicht dan weer niet, zou die hebben gedacht dat Henderson er echt voor was gebleven? :D
pi_143181290
Vandaag is de dag van Jaramillo.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:37:17 #212
311468 Van_Poppel
pi_143181773
Nog maar 20/25 man in het peloton :o
pi_143181800
Slagveld ja, maar wat een beklimmingen zijn dit zeg :o
Demain, on roule
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:38:57 #214
311468 Van_Poppel
pi_143181838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef Mykonos het volgende:
Slagveld ja, maar wat een beklimmingen zijn dit zeg :o
Amerikaanse Anglirutjes idd :9~
pi_143181929
Diniz, die zien we normaal alleen in San Luis
pi_143181947
Hermans op kop ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:42:15 #217
311468 Van_Poppel
pi_143181958
Straks de slotklim 9.7km aan 9.9% gemiddeld.
pi_143181985
Kelderman ziet er nog goed uit trouwens.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:43:52 #219
168304 Mani89
pi_143182021
Oja, die EPO Braziliaan.
pi_143182066
Stond eerst Hermans als naam, dacht al. Epo Braziliaantje ging trouwens wel als een speer weg, had in no-time 200 mtr voorsprong.
pi_143182135
'Wilco Kelderman has been targeting this race for a long time'

die commentatoren roepen ook maar wat..
pi_143182204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:46 schreef Drebbelman het volgende:
'Wilco Kelderman has been targeting this race for a long time'

die commentatoren roepen ook maar wat..
Nee hoor, de Giro en de Dauphine waren voorbereidingskoersen voor de Tour of Utah. Zo lekker afbouwen in de Vuelta.
pi_143182430
Belkins, op Kelderman na, op een half uur achterstand denk ik.
pi_143182646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:44 schreef Marcoss het volgende:
Hij kan het wel aan natuurlijk, maar relatief gezien ligt het steile klimwerk hem niet zo.
pi_143182700
Kelderman zit nog als enige Belkin rijder voorin
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:59:17 #226
311468 Van_Poppel
pi_143182756
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 22:58 schreef Evertjan het volgende:
Kelderman zit nog als enige Belkin rijder voorin
Dat wordt nog een probleem als hij vandaag per ongeluk de leiderstrui pakt...
pi_143182831
Wilco gaat dit winnen _O_
pi_143182867
ik zag trouwens dat Martijn Tusveld bij Belkin zit sinds wanneer rijd hij voor Belkin?
pi_143182917
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef Evertjan het volgende:
ik zag trouwens dat Martijn Tusveld bij Belkin zit sinds wanneer rijd hij voor Belkin?
Loopt stage sinds 1 augustus.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:02:31 #230
311468 Van_Poppel
pi_143182925
Jensie _O_
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:02:36 #231
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143182931
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef Evertjan het volgende:
http://www.wielerflits.nl(...)iair-bij-belkin.html
pi_143182934
Jensie _O_
pi_143182947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:02 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Loopt stage sinds 1 augustus.
a oke is wel een talentje hoop dat hij een contract krijgt bij Belkin/Lotto voor volgend jaar
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:03:16 #234
168304 Mani89
pi_143182952
Dit was nog kanslozer dan die aanval van Geesink.
pi_143183018
Beter rijden ze door. KVDB en TOU tegelijk is niet leuk.
pi_143183030
Garmin werkt zich helemaal te pletter, Danielson moet het wel afmaken nu :P
Demain, on roule
pi_143183035
Volgens de tracker rijdt Alex Hoes nu op kop :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:05:29 #238
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143183042
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:04 schreef marcodej het volgende:
KvdB :')!!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:05:32 #239
311468 Van_Poppel
pi_143183046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:04 schreef marcodej het volgende:
Dit duurt nog minstens een half uur.
pi_143183049
Kelderman fietst er nog relaxed bij
pi_143183054
Lekker meeschuiven in het wieltje van Danielson en dan koekoek, afmaken.
pi_143183090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:05 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Dit duurt nog minstens een half uur.
Ze hoeven nog maar 5 km toch? Duurt dan denk geen half uur meer :)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:06:55 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143183102
Deze man is duidelijk een Winner
pi_143183123
Kelderman heeft het niet heel makkelijk nu
pi_143183127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:06 schreef Mansjester het volgende:

[..]

5 km aan bijna 10% gemiddeld klimmen
pi_143183162
6,7 km nog
pi_143183165
Nog maar een paar man nu over.
pi_143183170
Keldermannetje wordt kapot gereden door twee bejaarden.
pi_143183174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:07 schreef Max23 het volgende:

[..]

Dat duurt geen half uur lijkt me. Maar ze moeten nog kleine 7 km, dan klopt het sowieso denk wel
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:08:38 #250
311468 Van_Poppel
pi_143183177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:06 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik zie hier staan 6.7km to go :P
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 23:09:16 #251
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143183204
Hermans heeft z'n klimbenen gevonden.
pi_143183205
Camerawerk redelijk dramatisch trouwens.
pi_143183224
Keldermannetje is helemaal weg.
pi_143183236
Danielson en Horner het sterkst dus.
Demain, on roule
pi_143183241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:07 schreef Max23 het volgende:

[..]

Als je 10 km/h rijdt ga je niet winnen.
pi_143183246
Ik dacht dat Wilco in achtervolgende groepje zat, maar hij ligt dik achter :')
pi_143183249
Horner :D
pi_143183267
Kelderman op plek 7/8 nu
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:10:48 #259
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143183282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:10 schreef Marcoss het volgende:
Kelderman op plek 7/8 nu
TeamBelkin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 23:10:08 #TOU2014 - @W1lcokelderman can't follow the strongest riders. He rides currently around place 9. 6 kilometres to go. reageer retweet
pi_143183286
Kelderman is aan het picknicken ofzo.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:11:10 #261
311468 Van_Poppel
pi_143183307
Leuk klimmetje dit
pi_143183312
Kelderman is een meester in het camoufleren van slechte benen. Is opeens weg.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:11:46 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143183329
Ik dacht dat Kelderman zou gaan winnen
pi_143183330
Horner :') :') :')
pi_143183333
Deze twee bejaarden. :')
pi_143183337
Ze zijn wel vroeg begonnen trouwens, alles al volledig uit elkaar met nog meer dan 5 km te gaan :D
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:12:04 #267
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143183356
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:10 schreef Pino112 het volgende:

[..]

TeamBelkin twitterde op donderdag 07-08-2014 om 23:10:08 #TOU2014 - @W1lcokelderman can't follow the strongest riders. He rides currently around place 9. 6 kilometres to go. reageer retweet
Ik lees in die Twitternaam van Wilcom elke keer alleen W1coke :@
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:12:33 #269
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143183377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik lees in die Twitternaam van Wilcom elke keer alleen W1coke :@
Wil coke xd
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 23:12:45 #270
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143183385
Danielson is altijd veel beter in de VS.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:12:56 #271
311468 Van_Poppel
pi_143183393
Horner kraakt...
pi_143183412
Potverdikke, Horner moet lossen.
pi_143183415
Deze gaten, hier wordt met minuten gestrooid. :D
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 23:13:25 #274
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143183419
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wil coke xd
Twitteraccount van Kieft zker xd
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:13:25 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143183421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Horner kraakt...
Krijg je met zulke oude botten
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:13:30 #276
168304 Mani89
pi_143183425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef Slobeend het volgende:
Danielson is altijd veel beter in de VS.
Net als vroeger.
pi_143183449
Mooi, op een snelweg zo te moeten klimmen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:14:15 #278
311468 Van_Poppel
pi_143183461
Danielson gaat hier minuten pakken _O_
pi_143183531
Amerikaans commentaar :')

Alsof Danielson de beste ter wereld is.
pi_143183553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Danielson gaat hier minuten pakken _O_
Volgens de Amerikanen rijdt ie nu 20 sec. voor het peloton uit. Valt wel mee dus..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:17:41 #281
311468 Van_Poppel
pi_143183624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Volgens de Amerikanen rijdt ie nu 20 sec. voor het peloton uit. Valt wel mee dus..
Gat lijkt me veel groter. Alleen op Horner heeft hij volgens mij al 20 secondes.
pi_143183625
quote:

[..]

ja, dat zijn mijlseconden. volgens de regels van de Amerikaanse Herbert is het een bekeken zaak
pi_143183632
quote:

[..]

Maar ze moeten nog wel eventjes, kan best een minuutje pakken zo
pi_143183649
quote:

[..]

Ja en ook Hofland zit nog in dat peloton :+
pi_143183727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Gat lijkt me veel groter. Alleen op Horner heeft hij volgens mij al 20 secondes.
Gat is ook veel groter, weet verder niet wat ze daar onder peloton verstaan.
pi_143183769
Hermans goed bezig
pi_143183780
Lijkt me wel is leuk om te kijken war er daarachter gebeurd.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:21:02 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143183790
Ben Hermans die beter klimt dan Kelderman
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 23:21:39 #289
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143183821
De Amerikaanse regie maakt er saaie boel van.
pi_143183837
quote:
9s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:21 schreef Momo... het volgende:
Ben Hermans die beter klimt dan Kelderman
De Vuelta duurt nog lang.
pi_143183983
Hermans en Horner bijna ingelopen door het peloton, kan wel eens een massasprint gaan worden.
pi_143184095
Wat een kut regie trouwens.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:29:07 #293
311468 Van_Poppel
pi_143184104
Jammer dat er in de Tour niet zulke klimmen zitten.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:30:51 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143184187
Die toeschouwers :')
MURICA
pi_143184188
Hey, een Nederlander.
pi_143184190
Die Danielson is wel een talent he? Al zeker 10 jaar!
pi_143184228
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:30 schreef Tommeke het volgende:
Die Danielson is wel een talent he? Al zeker 10 jaar!
Horner ook al 20 jaar _O_
pi_143184273
Reclame, 100m voor de finish :')

edit: finish gemist :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 7 augustus 2014 @ 23:33:21 #299
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143184294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 23:32 schreef Drebbelman het volgende:
Reclame, 100m voor de finish :')