quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Hinder het volgende:
[..]
Ik zou beginnen wat zelfvertrouwen te krijgen. Doe gewoon je best, pas rustig en beheerst toe wat je tijdens de lessen geleerd hebt, en laat zien wat je kunt. Je bent immers pas gezakt wanneer dit daadwerkelijk na afloop wordt uitgesproken. Ga er gewoon voor, en denk nog niet aan een eventuele herkansing, dan benadeel je je kansen alleen maar en houd je jezelf voor de gek.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat als ik positief ga doen het eventuele negatieve resultaat nog harder aankomt. Bovendien heb ik dus het gevoel dat hetgeen ik kan laten zien niet voldoende is.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:
[..]
Ik bedoel niet direct dat je er vanuit moet gaan dat je zeker gaat slagen, maar doe in ieder geval je best. Uit je eerdere post krijg ik namelijk de indruk dat je je al aan het focussen bent op een herkansing. Daar zou ik nog mee wachten tot je dat zeker weet. Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Hinder het volgende:
[..]
Bovendien kan een gebrek aan zelfverzekerdheid ook resulteren in 'voorzichtig en afwachtend rijden', waar men bij het CBR ook niet echt van houdt, en waar je dus op kunt zakken.
Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.
Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo'n ironisch iets. Krijg inderdaad wel eens te horen dat ik te voorzichtig rijd. Zou toch juist goed moeten zijn. En als ik er dan op let en wat sneller wil invoegen, dan krijg ik een ingreep omdat ik het niet zou redden. 't Is ook nooit goed.
Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succesquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Flitskikker het volgende:
Hoeveel tijd zit tussen de eerste keer afrijden en de herkansing? Ik heb morgen de eerste keer maar ik heb niet het gevoel dat ik er klaar voor ben.
Desondanks; iemand nog specifieke tips?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:32 schreef Hinder het volgende:
[..]
Dat hangt samen met de zelfverzekerdheid. Men wilt dat je zelfverzekerd achter het stuur zit, en zeker bent van je gemaakte beslissingen (aan de hand van de verkeersregels en je lessen). Als voorbeeld uit mijn eigen praktijk-examen: ik kreeg ook de opmerking dat ik af en toe wat voorzichtig reed, en dat kwam doordat het mijn herkansing was, en ik het deze keer niet wilde verpesten. Het is niet goed, maar zo denk je wel gauw.
Dit feit werd echter gecompenseerd op de snelweg, waar ik liet zien dat ik initiatief nam en zelfverzekerdheid uitstraalde door het inhalen van vele langzamer rijdende auto's. Men wilt niet dat je onzeker achter het stuur zit, en op die manier fouten gaat maken doordat je gaat twijfelen.
Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met te voorzichtig bedoelt men niet durven inhalen, niet durven oversteken, etc. Of te laat willen gaan bij inhalen. Anderzijds, als het niet kan, dan kan het niet. En dat moet je ook herkennen.
Bedankt! Heb je hem gehaald toen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:24 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ik had precies een week geleden precies hetzelfde, het gevoel er nog niet klaar voor te zijn. Wat ik deed is voorafgaande aan het examen 3 bananen eten en gewoon de kop erbij houden. Zodra ik begon te rijden was ik gefocussed en vielen de zenuwen weg. Koppie d'r bij, dat is het belangrijkst. Succes
Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald Morgen haal ik m'n pasje op.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
[..]
Ah, op die manier. Met inhalen ben ik wel wat terughoudend ja, omdat het soms voor mijn gevoel wel erg krap is. Maar als er genoeg ruimte is, ga ik er niet de hele tijd achter rijden.
[..]
Bedankt! Heb je hem gehaald toen?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het scheelt ook dat je instructeur niet naast je zit die je op alles maar dan ook alles wijst. Wanneer je examen doet heb je de basiskennis en de controle dus je kunt rijden zonder commentaar. Gewoon rustig en gefocust blijven, goed (vooruit)kijken en dan komt 't goed. Ja, ik heb 'm gehaald Morgen haal ik m'n pasje op.
Bedankt! Zo'n fout gebeurt tijdens een "inkakmoment". Wanneer je gefocust bent kijk- en anticipeer je beter, met een lallende instructeur naast je wordt dat niet beterquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Geen instructeur naast je kan wel handig zijn inderdaad, maar soms niet. Ik had vandaag bijvoorbeeld een fietser gemist als m'n instructrice niks had gezegd.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bedankt!
Ik zag je trouwens gisteren nog in 24.
Gefeliciteerd Nog wat aan m'n tips gehad?quote:
Bedankt!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:41 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Nog wat aan m'n tips gehad?
Nicequote:
Vorige week maandag toen het superhard regende had ik les, dus dat is niet nieuw voor mij.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:44 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nice
zaterdag wellicht dus voor het eerst in de regen rijden!
Tip 1: Controleer echt of je verlichting aan staat als je een moderne auto mee neemt. Dagrijverlichting doet het namelijk alleen voorop.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Flitskikker het volgende:
Heb alleen wel nooit in het donker gereden, dus ik ben benieuwd in hoeverre dat verschilt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |