abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143807368
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:18 schreef YazooW het volgende:

[..]

Je zal maar, in het vliegtuig, naast een passagier zitten die toevallig op doorreis is vanuit Nigeria :{.
Get it and Bet it
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:00:58 #277
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_143808848
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef Devz het volgende:

[..]

Niet te geloven toch. De vraag is niet eens meer of het hierheen komt, maar wanneer. En zelfs al zou het overdreven zijn, better safe than sorry.
Er wordt vanuit gegaan dat het een keer hier (in EU en/of VS) terecht gaat komen, zijn ze ook eerlijk over. Sinds bekend is hoe groot het probleem daar is, is in de VS, geloof ook in NL, ook al letterlijk gezegd dat het niet langer de vraag is of het een keer overkomt, maar wanneer het overkomt. Men gaat er echter vanuit, zoals veel mensen hier, dat onze zorgsector goed genoeg is om, met behulp van een aantal voorzorgsmaatregelen, daar snel genoeg op in te springen en verspreiding te voorkomen.

Het is ook echt een situatie waarin je, in de ogen van de grote massa, nooit de juiste keuze kunt maken. Ik weet nog de storm van kritiek die ontstond richting de mensen die deze maatregel opperden bij de SARS- en Mexicaanse griep epidemieën. Het is natuurlijk een publiek geheim dat de machtigste mensen in onze landen de mensen zijn die denken met hun portemonnee.

Als je deze mensen twee situaties voorlegt:

A: Reisverbod = Ziekte komt waarschijnlijk niet hierheen, maar ik verdien zeker minder geld.
B: Geen reisverbod = Grote kans dat ziekte hierheen komt, maar ik verdien zeker meer geld.

Zullen ze negen van de 10 keer voor optie A kiezen en boos worden als optie B wordt uitgevoerd.
Bij 'gewone mensen' ligt dat vaak anders, maar die hebben vaak minder te vertellen.
(Al lijken steeds meer 'gewone mensen' ook te denken dat op een epidemie per definitie overdreven wordt gereageerd en dat het allemaal wel mee zal vallen, totdat het eenmaal hier is en ze volledig in paniek kritiek gaan lopen spuien omdat er te weinig gedaan zou zijn.)

Persoonlijk zou ik ook graag zien dat men wat meer naar de gewone man zou luisteren, maar helaas wint hebzucht het nog altijd van verstand in deze wereld.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:03:39 #278
345170 Roger_Epiales
pi_143808937
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:57 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Je zal maar, in het vliegtuig, naast een passagier zitten die toevallig op doorreis is vanuit Nigeria :{.
Zo lang die passagier geen koorts heeft en niet hevig en gorgelend zit te hoesten hoef je je daar in principe weinig zorgen over te maken.
Feel free to insult me.
pi_143814015
Net iemand op fb die in Amsterdam cs naast een man zat die bloed uitspuugde en vervolgens op het busstation weer
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:04:53 #280
345170 Roger_Epiales
pi_143837421
quote:
"Ebola-bestrijding kost 325 miljoen"
Er is ruim 325 miljoen euro nodig om de ebola-uitbraak onder controle te krijgen, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Dat meldt persbureau Bloomberg, dat een voorlopige versie in handen heeft van het bestrijdingsplan van de WHO.

De Wereldgezondheidsorganisatie meldde ongeveer een maand geleden nog dat er zo'n 50 miljoen euro nodig was om ebola te bestrijden. [...]
http://nos.nl/artikel/690932-ebolabestrijding-kost-325-miljoen.html
Feel free to insult me.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:39:40 #281
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_143841535
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:53 schreef Fett het volgende:
Net iemand op fb die in Amsterdam cs naast een man zat die bloed uitspuugde en vervolgens op het busstation weer
Leef je nog ?
pi_143843898
quote:
"WGO reageerde te laat op ebola-epidemie"

De Belgische arts Peter Piot, die in 1976 ebola mee ontdekte, vreest dat de ebola-epidemie nog lang niet over haar hoogtepunt heen is. In een interview met de Franse krant Libération hekelde Piot "de buitengewone traagheid" van de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO). "Nooit eerder werden we geconfronteerd met een epidemie van zo'n draagwijdte. Zes maanden lang hebben we de ontwikkeling gezien van wat men 'a perfect storm' zou kunnen noemen: er is aan alle voorwaarden voldaan opdat de epidemie verder kan verergeren".

De ebola-epidemie heeft in West-Afrika al bijna 1.500 doden gemaakt, en "ontploft in landen waar de gezondheidsdiensten, verwoest door decennia oorlog, niet werken. Bovendien wantrouwt de bevolking de autoriteiten. Het vertrouwen moet hersteld worden. Zonder dat vertrouwen kan er tijdens een epidemie zoals ebola niets gedaan worden.

Piot betreurde in Libération ook "de buitengewone traagheid" van instellingen zoals de WGO, die "pas in juli wakker geworden is". De Belgische arts wijst erop dat in maart al aan de alarmbel werd getrokken, en dat de epidemie in december 2013 begonnen is. "De WHO neemt nu de leiding, maar het is laat", zegt Piot.

Maandag heeft de VN-coördinator tegen het ebolavirus, David Nabarro, al gewaarschuwd dat de bestrijding van de epidemie een "oorlog" is die zes maanden kan duren. Nabarro voegde eraan toe dat de strijd tegen ebola sterk gehinderd wordt door de reducering van internationale vluchten naar de regio, omdat het zo moeilijk wordt om hulpverleners en hulpgoederen naar de getroffen landen te brengen.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ebola-epidemie.dhtml
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:40:11 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143852914
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 12:39 schreef Devz het volgende:

[..]

Tot nu toe geen enkele melding van Ebola in Gambia en ook niet in het omliggende land Senegal, dus op dit moment denk ik niet dat je je veel zorgen hoeft te maken. Zelf in februari in Gambia geweest, was een indrukwekkende reis.
ik was er in december januari en in april
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:51:56 #284
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143853274
1500 doden, haha. Wat errug

Elke dag gaan er 4000 mensen dood aan malaria ongeveer.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_143853699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:51 schreef Teydelyk het volgende:

Haha, leuk man.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:19:54 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143854111
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:51 schreef Teydelyk het volgende:

Daarnaast blijven erg gezonde mensen leven die hebben een sterk immuunsysteem, zulke ziektes zijn wel goed om de mens als ras te sterken, Ebola is een wapen van de natuur, niks nieuws onder de zon

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 26-08-2014 19:36:23 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:08:39 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143872795
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:10:59 #288
45206 Pietverdriet
pi_143872834
Liberiaanse arts overleden ondanks experimenteel middel tegen ebola
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-middel-tegen-ebola/
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:20:58 #289
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_143874283
Al een tijdje geen update omtrent het aantal nieuwe gevallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 10:30:19 #290
45206 Pietverdriet
pi_143874497
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 10:20 schreef BlaZ het volgende:
Al een tijdje geen update omtrent het aantal nieuwe gevallen.
Vrees dat de cijfers sowieso niet meer betrouwbaar zijn
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:35:43 #291
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143882479
Artikel op @NU.nl - Leger Liberia schiet op ebola-betogers http://nu.nl/buitenland/3(...)-ebola-betogers.html (via @NUnl)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 14:59:58 #292
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143883243
quote:
woensdag 21 mei 2014

"Mijnheer Ebola kan in drie maanden het immigratieprobleem oplossen." Dat heeft Jean-Marie Le Pen van de rechts-populistische Franse partij Front National gisteren gezegd op een campagnebijeenkomst in Marseille.

Volgens Le Pen moet Europa de "vloedgolf van immigranten" stoppen en kan het dodelijke ebola-virus daarbij helpen. Het virus maakt de afgelopen maanden veel slachtoffers in West-Afrika.
Le Pen's gebeden worden verhoord.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:30:17 #293
45206 Pietverdriet
pi_143884143
Er moet maar eens flink zijn kant worden opgehoest, lost zich dat probleem ook op
pi_143886935
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 14:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Le Pen's gebeden worden verhoord.
Valt wel tegen hoor, AIDS is een stuk effectiever.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143887839
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 18:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daarnaast blijven erg gezonde mensen leven die hebben een sterk immuunsysteem, zulke ziektes zijn wel goed om de mens als ras te sterken, Ebola is een wapen van de natuur, niks nieuws onder de zon
Dat kan je niet zeggen, overleven van een ziekte betekent niet dat je een beter of sterker immuunsysteem hebt, soms is het net het tegendeel, bij malaria bvb is het de reactie van het immuunsysteem die de meeste doden veroorzaakt.
quote:
Chronic infection without severe disease can occur in an immune-deficiency syndrome associated with a decreased responsiveness to Salmonella bacteria and the Epstein–Barr virus.
Bij Ebola is het de aspecifieke afweerreactie die de meeste schade veroorzaakt:
quote:
The presence of viral particles and cell damage resulting from budding causes the release of cytokines (to be specific, TNF-α, IL-6, IL-8, etc.), which are the signaling molecules for fever and inflammation. The cytopathic effect, from infection in the endothelial cells, results in a loss of vascular integrity. This loss in vascular integrity is furthered with synthesis of GP, which reduces specific integrins responsible for cell adhesion to the inter-cellular structure, and damage to the liver, which leads to coagulopathy.
Mensen die nooit een verkoudheid krijgen denken ook dat ze "een sterk immuunsysteem" hebben. Zij raken net zo vaak besmet, maar hun aspecifieke afweer reageert minder sterk waardoor ze geen symptomen (koorts, gezwollen slijmvliezen, ontsteking) vertonen.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 17:40:40 #296
45206 Pietverdriet
pi_143888094
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 17:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mensen die nooit een verkoudheid krijgen denken ook dat ze "een sterk immuunsysteem" hebben. Zij raken net zo vaak besmet, maar hun aspecifieke afweer reageert minder sterk waardoor ze geen symptomen (koorts, gezwollen slijmvliezen, ontsteking) vertonen.
Daarom gingen er ook zoveel jonge gezonde mensen dood aan de spaanse griep, ze gingen niet dood aan het griepvirus, maar aan de overreactie van hun imuunsysteem.
pi_143891041
De doden eerder in Congo waren inderdaad het gevolg van ebola. Victum zero was een zwangere vrouw, die een door haar man gedood dier heeft geslacht. Zij heeft in totaal 24 mensen besmet, waarvan er dertien zijn overleden. Volgens WHO is er geen link met west Afrika.

http://www.who.int/csr/don/2014_08_27_ebola/en/
pi_143891322
Ik vraag me af of de epedemie in west Afrika überhaupt wel overgaat. Als er zoveel mensen besmet zijn, krijg je dan nog alle gevallen geïsoleerd? Moet de samenleving daar zich niet gaan voorbereiden op 30, 40, 50 jaar leven met ebola?
pi_143891593
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:36 schreef Zemi77 het volgende:
Ik vraag me af of de epedemie in west Afrika überhaupt wel overgaat. Als er zoveel mensen besmet zijn, krijg je dan nog alle gevallen geïsoleerd? Moet de samenleving daar zich niet gaan voorbereiden op 30, 40, 50 jaar leven met ebola?
Dat zou een welkome periode van rust zijn in vergelijking met de gebruikelijke burgeroorlogen
pi_143891946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 19:36 schreef Zemi77 het volgende:
Zo'n epidemie gaat wel over maar kan wel een paar jaar duren schat ik zo in..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')