abonnement Unibet Coolblue
pi_143059258


Het Korps Nationale Reserve maakt sinds 1948 deel uit van de Nederlandse Koninklijke Landmacht als een onderdeel van het Commando Landstrijdkrachten en zet de tradities voort van de Vrijwillige Landstorm Korpsen die op 4 augustus 1914 zijn opgericht om de grote stroom vrijwilligers die zich meldden voor de mobilisatie te organiseren. Deze landstormkorpsen zijn tot 1940 actief geweest en vele vrijwilligers hiervan hebben deelgenomen aan de gevechten in de meidagen van 1940. De bezetter heeft deze organisatie na de capitulatie ontmanteld en opgeheven.



10 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 43 Gemechaniseerde Brigade te Havelte en verantwoordelijk voor Noord en Oost Nederland
• Alfa + Bravo compagnie (Assen)
• Charlie compagnie (Wezep)
• Delta compagnie (Schaarsbergen)
• Echo compagnie (Stroe)
• Foxtrot compagnie (Enschede)

20 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 11 Luchtmobiele Brigade te Schaarsbergen en verantwoordelijk voor West en Midden Nederland
• Alfa + Delta compagnie (Den Haag)
• Bravo compagnie (Bergen)
• Charlie compagnie (Amsterdam)
• Echo + Foxtrot compagnie (Amersfoort)

30 Natresbataljon bestaande uit 5 compagnieën onder 13 Gemechaniseerde Brigade te Oirschot en verantwoordelijk voor Zuid Nederland
• Alfa compagnie (Vlissingen)
• Bravo compagnie (Breda)
• Charlie compagnie (Oirschot)
• Delta compagnie (Brunssum)
• Echo compagnie (Vredepeel)

Natres militair worden? Klik dan hier!
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:16:37 #2
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143059442
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:08 schreef Philipp11 het volgende:

[..]

Balen!
Kun / wil je wat meer toelichten?

Kwam het geheel onverwacht voor je?
ik ben bijna 18 maar ze vonden mij te jong.

vooral omdat ik niet genoeg mijn emoties met vrienden deed delen

het kwam redelijk onverwacht omdat het gesprek naar mijn gevoel wel goed zat.

heb daarom ook bezwaar ingediend en wil in het vervolg geen psycholoog van de UNI meer maar gewoon iemand van defensie zelf.
Aids is een keuze
pi_143062346
Moeilijk te begrijpen soms die beslissingen maar ik vertrouw er meestal wel op.
Moeilijk emoties kunnen delen zal wel wijzen op mogelijk verhoogde kans op stresssymptomen na een traumatische gebeurtenis.

Blijft kut voor jou natuurlijk, hopelijk gaat je bezwaar beter.

ps. psychologen van defensie hebben natuurlijk ook gewoon op de uni gezeten...
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:24:47 #4
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_143063794
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:46 schreef Philipp11 het volgende:

Moeilijk emoties kunnen delen zal wel wijzen op mogelijk verhoogde kans op stresssymptomen na een traumatische gebeurtenis.
Dit is het precies inderdaad. Ik heb de dame in het evaluatie gesprek gevraagd waarom ze dat soort vragen stelde. Het gaat (in mijn woorden dit) o.a. om het mogelijk opkroppen van slechte ervaringen e.d. en daardoor een verhoogde kans op PTSS, slecht verwerken van dat soort dingen en daarmee uiteindeijk verhoogd risico voor jezelf en je omgeving.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_143066959
Raar dat ze bij de natres daar zo streng op zijn. Ik heb gewoon 100x "nee" en "ja" gezegd en kwam er zo doorheen, ze gingen nergens diep op in.
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 21:53:57 #6
257132 crew  Awsom
pi_143067517
Het meerendeel van de psychologen daar weet volgensmij niet eens wat de natres is en wat wij doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143067608
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:53 schreef Awsom het volgende:
Het meerendeel van de psychologen daar weet volgensmij niet eens wat de natres is en wat wij doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstplichtigen pesten toch?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:04:58 #8
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:40:32 #9
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143088343
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:46 schreef Philipp11 het volgende:
Moeilijk te begrijpen soms die beslissingen maar ik vertrouw er meestal wel op.
Moeilijk emoties kunnen delen zal wel wijzen op mogelijk verhoogde kans op stresssymptomen na een traumatische gebeurtenis.

Blijft kut voor jou natuurlijk, hopelijk gaat je bezwaar beter.

ps. psychologen van defensie hebben natuurlijk ook gewoon op de uni gezeten...

Bezwaar binnen; verzoek afgewezen :')

vandeweek met een ex-pantserinfanterie sergeant gepraat en hij vond het ook te zot voor woorden dat je hiervoor (notabene bij de natres ) voor wordt afgewezen.

maandag belt hij dus even met amsterdam voor een laatste poging.

anders jaartje wachten of in belgie proberen.

nogmaal de grootste bullshit in mijn opzicht
Aids is een keuze
pi_143089882
Als je een beetje inzicht hebt in hoe een psycholoog werkt, dan weet je toch welke antwoorden deze wil horen? Nou, antwoord dat dan :P. Soms moet je de werkelijkheid een beetje verdraaien.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:13:14 #11
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143093128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:29 schreef samthegreat5 het volgende:
Als je een beetje inzicht hebt in hoe een psycholoog werkt, dan weet je toch welke antwoorden deze wil horen? Nou, antwoord dat dan :P. Soms moet je de werkelijkheid een beetje verdraaien.
precies wat ik de volgende keer ga doen :7

ken haar vragen nu wel
Aids is een keuze
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:34:16 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_143093831
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:41 schreef Ponjaard het volgende:
Raar dat ze bij de natres daar zo streng op zijn. Ik heb gewoon 100x "nee" en "ja" gezegd en kwam er zo doorheen, ze gingen nergens diep op in.
Kapstok geneuzel natuurlijk. Vraag aanbod principe.

Als ik in de huidige tijd met de antwoorden kom waarmee ik door de psychologische keuring en commissie ben gekomen was ik wsl met S5 ofzo aan de kant geschoven... :')

Ik vond dat de Berlijnse muur wel om Joego gebouwd mocht worden... :')
pi_143095885
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kapstok geneuzel natuurlijk. Vraag aanbod principe.

Als ik in de huidige tijd met de antwoorden kom waarmee ik door de psychologische keuring en commissie ben gekomen was ik wsl met S5 ofzo aan de kant geschoven... :')

Ik vond dat de Berlijnse muur wel om Joego gebouwd mocht worden... :')
Whehe _O-
pi_143119168
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:40 schreef ikeahotdog het volgende:

[..]

Bezwaar binnen; verzoek afgewezen :')

vandeweek met een ex-pantserinfanterie sergeant gepraat en hij vond het ook te zot voor woorden dat je hiervoor (notabene bij de natres ) voor wordt afgewezen.

maandag belt hij dus even met amsterdam voor een laatste poging.

anders jaartje wachten of in belgie proberen.

nogmaal de grootste bullshit in mijn opzicht
Met alle respect, we horen nu een kant van het verhaal, namelijk die van jou.
Misschien zit de zaak net even anders in elkaar dan je hier weergeeft, daarnaast als we zo graag een echter onderdeel van defensie willen zijn dan horen daar ook de keuringen bij natuurlijk. Ben wel blij dat niet iedereen zomaar toe wordt gelaten.

Zou niet teveel hopen op dat belletje van die ex-sergeant, denkt dat ze daar precies 0,0 mee doen.

Volgend jaar gewoon weer proberen, succes!
pi_143120188
Vraag en aanbod.
pi_143120501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef Philipp11 het volgende:

[..]
denkt dat ze daar precies 0,0 mee doen.

Dat is wel heel weinig zeg.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:06:10 #17
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143121100
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef Philipp11 het volgende:

[..]

Met alle respect, we horen nu een kant van het verhaal, namelijk die van jou.
Misschien zit de zaak net even anders in elkaar dan je hier weergeeft, daarnaast als we zo graag een echter onderdeel van defensie willen zijn dan horen daar ook de keuringen bij natuurlijk. Ben wel blij dat niet iedereen zomaar toe wordt gelaten.

Zou niet teveel hopen op dat belletje van die ex-sergeant, denkt dat ze daar precies 0,0 mee doen.

Volgend jaar gewoon weer proberen, succes!
van mij mag je alles weten hoor, vind het zelf niet zó erg. :')

tis alleen dat ze je hierop afwijzen bij de natres , begrijp dat ze je daarop als beroeps afwijzen. Maar NATRES.... :')

heb besloten 2 jaar te wachten en te solliciteren op een beroepsfunctie, waarschijnlijk luchtmobiel *O* *O*
Aids is een keuze
pi_143121190
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:06 schreef ikeahotdog het volgende:

[..]

van mij mag je alles weten hoor, vind het zelf niet zó erg. :')

tis alleen dat ze je hierop afwijzen bij de natres , begrijp dat ze je daarop als beroeps afwijzen. Maar NATRES.... :')

heb besloten 2 jaar te wachten en te solliciteren op een beroepsfunctie, waarschijnlijk luchtmobiel *O* *O*
Veel succes met het verneuken van je leven *O*
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:10:28 #19
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143121219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:09 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Veel succes met het verneuken van je leven *O*
thx , zal wel lukken ^O^
natuurlijk als onderofficier *O*
Aids is een keuze
pi_143121267
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:10 schreef ikeahotdog het volgende:

[..]

thx , zal wel lukken ^O^
natuurlijk als onderofficier *O*
pi_143121310
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:10 schreef ikeahotdog het volgende:

[..]

thx , zal wel lukken ^O^
natuurlijk als onderofficier *O*
Nog beter, voor slechts een paar tientjes per maand meer alle shit op je bord krijgen ;)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:15:07 #22
428714 ikeahotdog
Nu ook op Blueray en dvd
pi_143121344
quote:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:13 schreef JAY-T het volgende:

[..]

Nog beter, voor slechts een paar tientjes per maand meer alle shit op je bord krijgen ;)
goh hey, stelletje johnies :')

bij defensie gaan voor het geld :') :')
Aids is een keuze
pi_143127191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:01 schreef Philipp11 het volgende:

[..]

Met alle respect, we horen nu een kant van het verhaal, namelijk die van jou.
Misschien zit de zaak net even anders in elkaar dan je hier weergeeft, daarnaast als we zo graag een echter onderdeel van defensie willen zijn dan horen daar ook de keuringen bij natuurlijk. Ben wel blij dat niet iedereen zomaar toe wordt gelaten.

Zou niet teveel hopen op dat belletje van die ex-sergeant, denkt dat ze daar precies 0,0 mee doen.

Volgend jaar gewoon weer proberen, succes!
Wel grappig om al die verschillende types te zien op de keuring. Je komt mensen uit alle lagen van de bevolking tegen en je ziet mensen die net van school komen naast mensen van rond de 40 zitten.
Qua kleding en taalgebruik een groot gat natuurlijk.
Ik heb serieuze gesprekken gehoord van aspirant mariniers die het zonder opsmuk hadden over de opleiding en het selectie proces maar ook echte pubers (qua gedrag) die niet genoeg konden krijgen van de verhalen over tanks en schieten.
Ik hoorde verhalen over Brit en Ymke op de camping tot aan verhalen over mentale druk tijdens oefeningen.
Aan hoe mensen zich gedragen op de keuring kon je al veel opmaken dus ik kan je reactie helemaal begrijpen.
Eigenwijze mensen dreven zo naar boven en in het zicht van het defensie personeel en kregen bij de eerste de beste misstap een uitbrander.
Er was een moment waarop we met een hele groep gingen eten. Een sergeant van ik denk een jaar of 22 vertelde een heel verhaal aan de groep over de route die we moesten lopen naar het eten en waar we moesten gaan zitten. Na zijn best wel lange verhaal zei hij "ga maar" en de eerste die een stap zette deed dat de verkeerde kant op en hij werd even flink de waarheid gezegd op een naar mijn mening erg prikkelende manier. Ik was blij dat ik al geleerd had om niet als laatste aan te komen om het begin van het verhaal te kunnen horen en ook niet als eerste zodat als ik iets niet begrepen had het bij een ander kan afkijken. En dit ging dus nog maar over de kant die je op loopt en welke deur je open doet in een gang met meerdere deuren...

Bijzondere wereld dus. Ik ben benieuwd hoe het is als je uiteindelijk bij je eigen peloton beland bent en een beetje ingeburgerd bent... :-)
volgende maand gaan we voor de laatste keuring naar Amsterdam... Wordt weer een heel avontuur!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 21:05:17 #24
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_143177537
De vacature voor 20 Natresbataljon staat weer open zag ik zojuist.

https://werkenbijdefensie(...)n-flevoland-506.html
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 21:12:18 #25
257132 crew  Awsom
pi_143177828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 21:05 schreef Schild het volgende:
De vacature voor 20 Natresbataljon staat weer open zag ik zojuist.

https://werkenbijdefensie(...)n-flevoland-506.html
Weer een stapje dichterbij de 20.000 reservisten :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')