Zelfs al was hij gestolen, dan zit ik nog steeds met een probleemquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ben ik volgens mij niet de enige die aan een gestolen macbook denkt.
Waarom bel je diegene niet even op van wie de laptop was, die kan je vast de gegevens geven?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:12 schreef richolio het volgende:
[..]
Zelfs al was hij gestolen, dan zit ik nog steeds met een probleem [ afbeelding ]
Help je TS nu echt gestolen waar te activeren?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef HeatWave het volgende:
Booten van USB met een OS X installatie lijkt me wel het makkelijkste, of een DVD.
Want het is bewezen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Help je TS nu echt gestolen waar te activeren?
Dankje..quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want het is bewezen?.
Ik heb ook wel eens een machine van iemand overgenomen zonder gegevens hoor, en als die persoon gewoon niet meer reageert, want verkocht is verkocht....
Is dat die OS X Recovery assistent? Die heb ik geprobeerd te downloaden, maar het lijkt niet te lukken omdat ik het systeem moet updaten. Maar voordat ik die kan updaten moet ik het wachtwoord van de admin hebben. Of zie ik nu iets over het hoofd? Volgens mij wel, want dit klinkt onlogisch..quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef HeatWave het volgende:
Booten van USB met een OS X installatie lijkt me wel het makkelijkste, of een DVD.
Denk da hij een schone install bedoelt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:01 schreef richolio het volgende:
[..]
Dankje..Diegene is mijn neef, maar hij blijkt het echt niet meer te weten. Snap ik niets van.. Ik heb altijd mijn wachtwoorden op orde.. Maar goed.
[..]
Is dat die OS X Recovery assistent? Die heb ik geprobeerd te downloaden, maar het lijkt niet te lukken omdat ik het systeem moet updaten. Maar voordat ik die kan updaten moet ik het wachtwoord van de admin hebben. Of zie ik nu iets over het hoofd? Volgens mij wel, want dit klinkt onlogisch..
Ah, oke.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Denk da hij een schone install bedoelt.
Als ik Mavericks wil installeren krijg ik ditquote:Een clean install uitvoeren is erg eenvoudig.
Installeer eerst de Mavericks update, wanneer dit proces is voltooid herstart je Mac en houdt hierbij de cmd⌘ + R toets ingedrukt tot je het 'boing' (opstart)geluid hoort.
Laat de toetsen los en automatisch zal de OS X installatie opstarten. Hier kan je kiezen om je Mac volledig opnieuw te installeren of via een Time Machine Back-up. Om dit proces te kunnen uitvoeren heb je een Apple ID nodig waarmee je Mavericks hebt geīnstalleerd.
Waarvoor?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:21 schreef MarkyB het volgende:
Zet mij het serienummer ff op de pm wil je?
Omdat ik een vermoeden heb dat deze vanuit diefstal afkomstig is. Het feit dat je geen oplader hebt en geen admin wachtwoord geeft je geen sterk verhaal.quote:
quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:32 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Omdat ik een vermoeden heb dat deze vanuit diefstal afkomstig is. Het feit dat je geen oplader hebt en geen admin wachtwoord geeft je geen sterk verhaal.
Nee, ik heb mijn vermoedens en kan het zo melden omdat ik het niet vertrouw. Ben al genoeg kwijt geraakt aan gemene pikkeboeven.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef richolio het volgende:
[..]. Ik heb al "verantwoording" afgelegd aan een moderator. Hij vond het voldoende. Aan jou hoef ik dat ook niet meer te doen dus.
Ik heb geen zin meer om mij te verdedigen van diefstal. Ik heb legit hulp nodig.Dus wil je?
Je bedoelt jouw Macbook?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef MarkyB het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn vermoedens en kan het zo melden omdat ik het niet vertrouw. Ben al genoeg kwijt geraakt aan gemene pikkeboeven.
Hij lag maar bij hun in de kast. Het is dan ook best een oude macbook. Ze gebruikte hem niet dus ik mocht hem overnemen.. En tja, het is toch een macbook hč. Dus ik hou 'm liever.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:40 schreef Maureentje het volgende:
Waarom geef je die Macbook niet terug aan je neef en vraag je geld terug? En dan gewoon iets wel werkends kopen ?
Ah, oke.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:18 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Denk da hij een schone install bedoelt.
Als ik Mavericks wil installeren krijg ik ditquote:Een clean install uitvoeren is erg eenvoudig.
Installeer eerst de Mavericks update, wanneer dit proces is voltooid herstart je Mac en houdt hierbij de cmd⌘ + R toets ingedrukt tot je het 'boing' (opstart)geluid hoort.
Laat de toetsen los en automatisch zal de OS X installatie opstarten. Hier kan je kiezen om je Mac volledig opnieuw te installeren of via een Time Machine Back-up. Om dit proces te kunnen uitvoeren heb je een Apple ID nodig waarmee je Mavericks hebt geīnstalleerd.
Als ik dat doe komt de Recovery Disk niet tevoorschijn. Wat wel tevoorschijn komt is dat ik Windows kan opstarten.. Die staat er blijkbaar op..quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:09 schreef JP33 het volgende:
Tijdens het opstarten met alt ingedrukt kiezen voor de Recovery disk en vervolgens boven bij Hulpmiddelen kiezen voor schijfhulpprogramma.
Van daar uit kun je de Macintosh HD wissen. Vervolgens kun je als het goed is een schone installatie starten zonder in te hoeven loggen door het schijfhulpprogramma weer af te sluiten.
Het is een Macbook6,1. En deze;quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:14 schreef Parzival het volgende:
wat voor Mac is het.. en wat voor firmware heb je erop draaien.. wellicht kun je een install doen vanaf de recovery partitie..
Appletje.. about this mac, more info
dan system info doen .. en dan heb je daar Model Identifier, en BootRom version en SMC version..
die heb je even nodig
Ik zal even kijken, thanksquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef Parzival het volgende:
je kunt ook proberen te booten in terminal mode: http://bigmaconcampus.wor(...)ssword-the-easy-way/
Je gaat toch ook geen software zooi gebruiken van een onbekende?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want het is bewezen?.
Ik heb ook wel eens een machine van iemand overgenomen zonder gegevens hoor, en als die persoon gewoon niet meer reageert, want verkocht is verkocht....
quote:Installeer eerst de Mavericks update, wanneer dit proces is voltooid herstart je Mac en houdt hierbij de cmd⌘ + R toets ingedrukt tot je het 'boing' (opstart)geluid hoort.
Ik probeerde die OS X Recovery te downloaden om op een USB te zetten, maar dan kreeg ik deze meldingquote:Op maandag 4 augustus 2014 19:40 schreef Parzival het volgende:
deze mac heeft geen internet recovery.. dus +R gaat niet werken.. je zult een recovery USB of DVD moeten hebben om deze te installeren.. als je een andere mac hebt kun je een ISO branden op USB of DVD voor herinstallatie.. hiervoor moet je de Mavericks DVD downloaden uit de store en dan even zoeken hoe je die hieronder op de link kijken hoe je die op DVD / USB krijgt..
http://lifehacker.com/how(...)ion-drive-1450280026
Als ik er echt niet meer uitkom zal ik dat doen inderdaad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:49 schreef amvrosios het volgende:
Of je gaat effe langs de mac store... USB stokje met OS X kant en klaar voor 30 eurotjes ofzo
kwestie van Mavericks of ML effe opnieuw installeren en je kan weer leuk spelen met je appeltje :-)
kun je zelf doen :-)quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:51 schreef richolio het volgende:
[..]
Als ik er echt niet meer uitkom zal ik dat doen inderdaad.30 euro is gelukkig niet heel veel nee, als het netjes wordt gedaan.
ja..quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:50 schreef richolio het volgende:
[..]
Maar als ik op een of andere manier Mavericks elders vandaan kan halen en op een usb kan zetten, kan ik het op deze macbook zetten en via dat de macbook herinstalleren? Als ik het goed begrijp?
Krijg je dezelfde fout als je via je eigen account Mavericks probeert te downloaden vanuit de Apple Store? Waarschijnlijk heb je als nog een wachtwoord nodig om de installatie te starten, anders zou je vanuit de installatie de schijf kunnen wissen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:31 schreef richolio het volgende:
[..]
Als ik dat doe komt de Recovery Disk niet tevoorschijn. Wat wel tevoorschijn komt is dat ik Windows kan opstarten.. Die staat er blijkbaar op..
Och, ik had het. Mavericks kon ik installeren, maar dan kwam ik weer bij het admin wachtwoord gebeuren inderdaad..quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:41 schreef JP33 het volgende:
[..]
Krijg je dezelfde fout als je via je eigen account Mavericks probeert te downloaden vanuit de Apple Store? Waarschijnlijk heb je als nog een wachtwoord nodig om de installatie te starten, anders zou je vanuit de installatie de schijf kunnen wissen.
Ik denk dat je enige mogelijkheden het opstarten vanaf een Mavericks usb disk of de optie die Parzival noemde om het wachtwoord via de command line te vervangen zijn.
Nee hoor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:51 schreef richolio het volgende:
Dus ik zit een beetje in een cirkel..
De terminal? Via de prompt lukt niet. Ligt aan mij wellicht, misschien doe ik het niet goed. Die eerste methode kan niet, aangezien ik voor een master password eerst het administrator wachtwoord nodig heb. Misschien lukt het in de prompt niet omdat de computer nog werkt met een oude versie?quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het is gelukkig een unix systeem, gewoon via de terminal op te lossen dus.
http://www.wikihow.com/Reset-a-Lost-Admin-Password-on-Mac-OS-X
Welke stap gaat het fout? En welk systeem draait er nu exact op?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:41 schreef richolio het volgende:
[..]
De terminal? Via de prompt lukt niet. Ligt aan mij wellicht, misschien doe ik het niet goed. Die eerste methode kan niet, aangezien ik voor een master password eerst het administrator wachtwoord nodig heb. Misschien lukt het in de prompt niet omdat de computer nog werkt met een oude versie?
Is goedquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 01:02 schreef hottentot het volgende:
Probeer het nog een keertje, morgen kijk ik even het is nu bedtijd
je moet ook niet vanuit je MacOS terminal dit doen.. je moet de mac opstarten met CMD-S volgens mij..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:51 schreef richolio het volgende:
Als ik achter :/ root# fsck -fy typ, dan komt :/ root# niet weer tevoorschijn. Dat moet wel gebeuren moet ik mount -uw / laten werken. Ik zal het later wel nogmaals proberen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Hij draait nu dit;
System Version: Mac OS X 10.6.8 (10K549)
Kernel Version: Darwin 10.8.0
Boot Volume: Macintosh HD
Gebruik Liondiskmaker om een boot-disk te maken. Toevallig gisteren nog gedaan bij mijn vriendin, en het werkt gewoon op je 10.6 machine.quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:50 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik probeerde die OS X Recovery te downloaden om op een USB te zetten, maar dan kreeg ik deze melding
[ afbeelding ]
Updaten kan dus ook niet.
Maar als ik op een of andere manier Mavericks elders vandaan kan halen en op een usb kan zetten, kan ik het op deze macbook zetten en via dat de macbook herinstalleren? Als ik het goed begrijp?
Als jij gewoon de setup van 10.9 start van USB kan je er voor kiezen het OS opnieuw te installeren of de schijven volledig te wissen, dan heb je niets meer met het oude account te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:29 schreef richolio het volgende:
Ik zou niet weten of het vanaf een USB lukt.
Het is dus
> Mavericks installeren voor een reset
> Voor een reset password nodig
> Zonder reset kom ik niet van dat password gebeuren af
Ook al zou ik het van een USB doen, dan zou ik bij installatie nog steeds een admin password nodig hebben toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |