Zou je haar doen?quote:
ook niet bietje vingeren enzoquote:
Ja wat verwacht je ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:26 schreef Gregor1994 het volgende:
Neee, daar gaat mijn topic, zoek wel verder
Rechtenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:28 schreef niels0 het volgende:
Sowieso aangifte doen. Of het zin heeft weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Juridische zaken heb ik niet zoveel verstand van, maar die persoon is denk ik te pakken op:
1) Belaging (stalking)
2) Stelselmatige belediging.
Ait, stelselmatig ook dus.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:28 schreef niels0 het volgende:
Sowieso aangifte doen. Of het zin heeft weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Juridische zaken heb ik niet zoveel verstand van, maar die persoon is denk ik te pakken op:
1) Belaging (stalking)
2) Stelselmatige belediging.
natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:28 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Zou deadprez haar doen, dat is de echte vraag
jaquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
jij neukt alles wat geen man of Jood is, toch?
wel die van jouquote:
ik heb geen vijanden, oneluvquote:
wel die van jou zeg ik toch, die wel geeft antwoord op je vraagquote:
Ligt eraan. Quote eens wat jij beledigend vindt? Verder is beledigen op zichzelf geen misdaad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef Gregor1994 het volgende:
Kan ik mensen op Fok niet laten pakken op belediging?
ik vraag of je je moeder zou doen, niet of je mijn moeder zou doenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
wel die van jou zeg ik toch, die wel geeft antwoord op je vraag
Die van mij niet, die van jou wel. Duidelijk?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:33 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
ik vraag of je je moeder zou doen, niet of je mijn moeder zou doen
Bv als iemand zegt 'hou je kk bek'...zie ik vaak genoeg op FB...of 'je kk moeder' of zoquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ligt eraan. Quote eens wat jij beledigend vindt? Verder is beledigen op zichzelf geen misdaad.
je vader ook?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:33 schreef deadprez het volgende:
[..]
Die van mij niet, die van jou wel. Duidelijk?
als je een zusje had zou ik die ook doenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:34 schreef deadprez het volgende:
als ik een zusje had zou ik die wel doen trouwens
zou collectief eigendom van haar makenquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:34 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
als je een zusje had zou ik die ook doen
Dat is niet strafbaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:34 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Bv als iemand zegt 'hou je kk bek'...zie ik vaak genoeg op FB...of 'je kk moeder' of zo
quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
zou collectief eigendom van haar maken
te laatquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:36 schreef niels0 het volgende:
Als jullie Fokker!s maar van mijn zus afblijven vind ik alles best.
quote:
Wel als je het tegen een overheidsdienaar bezigt die op dat moment zijn of haar funktie uitoefent.quote:
quote:belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
publiek rechtquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:38 schreef niels0 het volgende:
[..]
Wel als je het tegen een overheidsdienaar bezigt die op dat moment zijn of haar funktie uitoefend.
[..]
je eigen moederquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Hij heeft zijn pener nog niet geinjecteerd hoor.
Hoezo beledigen niet eigenlijk? Meende artikelen in de wet te vinden erover?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:39 schreef tijnhet het volgende:
Beledigen is niet strafbaar.
Stalken wel.
Als je aangifte kans van slagen heeft (d.w.z. dat er iets strafbaars gaande is), dan is dat omdat er gestalkt wordt. Maar dan moet ze eerst dus al het nodige hebben gedaan om de ongewenste persoon te weren (blokkeren op social media). Als dat niet werkt en ze herhaaldelijk bestookt wordt met narigheid vanaf diverse verschillende accounts door dezelfde persoon, ondanks dat ze die steeds blokkeert, dan kan ze aangifte doen van stalking, denk ik.
is knokploeger een betaalde functie binnen FOK?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef Skillstorm het volgende:
Deadprez, mond houden gewoon, zieke individu.![]()
TS, zullen we de Fok! Knokploeg er op af sturen?
quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef Skillstorm het volgende:
Deadprez, mond houden gewoon, zieke individu.![]()
TS, zullen we de Fok! Knokploeg er op af sturen?
een belediging is relatiefquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hoezo beledigen niet eigenlijk? Meende artikelen in de wet te vinden erover?
Je krijgt gratis bier nadat je bij iemand langs bent geweest.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
is knokploeger een betaalde functie binnen FOK?
kan je dat bier uitbetaald krijgen dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:42 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je krijgt gratis bier nadat je bij iemand langs bent geweest.
Nee. Gewoon zuipen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
kan je dat bier uitbetaald krijgen dan?
Stelselmatig beledigen zou onder belaging kunnen vallen. Ik weet het niet precies. Wellicht zitten er hier op Fok! mensen die daar meer verstand van hebben dan ik. Ik zou wel aangifte doen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
voor sommige mensen is 'sukkel' al een zware belediging. Bovendien zal kankerlijer erger worden gevonden door iemand waar kanker in de familie zit, dan iemand anders.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Iemand uitschelden relatief? Hmm oke weird shit
Niet?quote:
Belediging van een ambtenaar in functie hooguit. Verder niet.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:41 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Degene die zich beledigd voelt, is dan toch gewoon beledigd? Of gaat de rechter daar uiteindelijk over?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:44 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
voor sommige mensen is 'sukkel' al een zware belediging. Bovendien zal kankerlijer erger worden gevonden door iemand waar kanker in de familie zit, dan iemand anders.
En hoe zou je dat willen bestraffen?
'Oh shit, hij noemt mij een pannenkoek, laat ik er aangifte van doen'quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:45 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Degene die zich beledigd voelt, is dan toch gewoon beledigd? Of gaat de rechter daar uiteindelijk over?
Het moet wel een heterdaadje zijn dacht ik. Anders kan iedereen elkaar ergens van beschuldigen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:46 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
'Oh shit, hij noemt mij een pannenkoek, laat ik er aangifte van doen'
gastquote:
Hoe dan? Dat er politie bijstaat?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het moet wel een heterdaadje zijn dacht ik. Anders kan iedereen elkaar ergens van beschuldigen.
En dik en lelijk vallen daar dan niet onder als je het zo beschrijft, inmiddels de persoon al geblokkeerd en zo, maar goed...quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het moet wel een heterdaadje zijn dacht ik. Anders kan iedereen elkaar ergens van beschuldigen.
Volgens mij bedoelt hij wrede beledigingen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hoe dan? Dat er politie bijstaat?
Muah, gaat wel hier..quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:48 schreef Homijn het volgende:
TS, je kunt deze vraag beter in WGR stellen.
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:48 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij wrede beledigingen?
In WGR komen wel een stuk meer mensen die weten waar ze het over hebben.quote:
Oh ja.quote:
Nieuwe user:quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja. Of iemand anders die die rechten heeft.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
art 266 srquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:52 schreef tijnhet het volgende:
Je hebt je antwoorden toch al. Anders moet je dat artikel waarvan jij dacht dat het bestond, maar dus niet bestaat, eerst maar eens opzoeken voordat je er aan vast blijft hangen.
Op fb heb je nog de berichtjesquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ja. Of iemand anders die die rechten heeft.
Een burger mag niet de politie bellen als ik heb wildgeplast en de politie me dan een bekeuring zou geven. Die politie moet dat zelf vaststellen. Anders wordt het een Janboel. Dat burgers elkaar gaan lopen beschuldigen...
Smaad was het woord dat ik zocht. dank je.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
art 266 sr
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Smaad is iemand beschuldigen van iets dat hij gedaan zou hebben, of hij dat nou gedaan heeft of niet, met enkel als doel om hem zwart te maken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
art 266 sr
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Ah kijk. Interessante kost.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:57 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Smaad is iemand beschuldigen van iets dat hij gedaan zou hebben, of hij dat nou gedaan heeft of niet, met enkel als doel om hem zwart te maken.
Laster is onwaarheden over iemand verkondigen ("is een prostituee!") om hem zwart te maken.
Belediging van een ambtenaar in functie gaat over ambtenaren (mensen in dienst van de overheid) en geldt alleen terwijl zij in functie (aan het werk) zijn.
Stalking gaat over iemand herhaaldelijk lastig vallen terwijl hij dat niet wil, ondanks pogingen om de stalker te blokkeren / uit de weg te gaan.
Beledigen op zichzelf is niet verboden. Kuthoer.
Ik kende 266sr niet overigens. Heb nog nooit gehoord van iemand die daarvoor veroordeeld zou zijn.quote:
Zwaffelen soberso.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:44 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
voor sommige mensen is 'sukkel' al een zware belediging. Bovendien zal kankerlijer erger worden gevonden door iemand waar kanker in de familie zit, dan iemand anders.
En hoe zou je dat willen bestraffen?
Die bedoel ik dus.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:02 schreef tijnhet het volgende:
[..]
Ik kende 266sr niet overigens. Heb nog nooit gehoord van iemand die daarvoor veroordeeld zou zijn.
Shit man. Straks word ik nog opgepakt.
Niet als je zo'n grindtegelkop hebt natuurlijkquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:30 schreef Gregor1994 het volgende:
Kan ik mensen op Fok niet laten pakken op belediging?
Van mij mag je een nieuwe aanmaken in WGR, deze ga ik niet meer opschonen. Probeer het wel serieus te houden daarquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:50 schreef Gregor1994 het volgende:
Mag niet 2 dezelfde topics, dus kan zo te zien niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |