Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Volgens mij hadden we een potje babyvoedsel in één of andere blije doos gekregen. Aangezien ik m'n kind die meuk niet wil geven, kan ik dit zelf wel eens proberen ipv een gelletje
Blije doos daar heb ik een keer een dag voor in een callcenter gewerkt/moeten bellen.
*kras*
En natuurlijk had ik juist die dag een bovengemiddeld aantal mensen aan de telefoon waarvan de ouders niet zo blij waren omdat ze een miskraam of een doodgeboren baby hadden. #nietzoblijedoos.
Ik doe niet mee, want ik heb vanavond al 10x400 en dat vind ik wel zat. Bovendien voel ik vandaag toch mijn voet ietsje meer weer (niet verontrustend), dus ik vind het wel mooi. Ga die 10 rondjes ook niet op 85% lopen, zoals de bedoeling, maar op 75 ofzo. Denk ik. Zeg ik nu.
Ik doe niet mee, want ik heb vanavond al 10x400 en dat vind ik wel zat. Bovendien voel ik vandaag toch mijn voet ietsje meer weer (niet verontrustend), dus ik vind het wel mooi. Ga die 10 rondjes ook niet op 85% lopen, zoals de bedoeling, maar op 75 ofzo. Denk ik. Zeg ik nu.
75% van je max hartslag? Dat is D2 zone toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Wel goed om even rustig aan te doen ja, al kan je dan misschien beter helemaal geen intervaltraining doen maar gewoon een D2 loopje? Ik zou er iig niet de discipline voor hebben om tijdens 400m's op zo'n lage intensiteit te blijven lopen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Gisterochtend mijn bed uitgeschopt en samen 3x800 gedaan, intervallen gingen tussen de 5:19 en 5:08 p/km. Erg tevreden mee, beide uiteindelijk 33:30 gelopen over 5 km. Zo samen in het een stuk leuker om intervallen te lopen.
Twijfel om vanavond gewoon weer te gaan lopen, back-to-back lopen is niet iets wat ik vaak doe
Trek eens aan mijn vinger? Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Ik ga in ieder geval wel intervalletjes doen morgen... Maar dan waarschijnlijk extensieve 200s of 400s. Dit ziet eruit als een lekker pittige training. Met welk tempo ga je ze lopen?
Wel goed om even rustig aan te doen ja, al kan je dan misschien beter helemaal geen intervaltraining doen maar gewoon een D2 loopje? Ik zou er iig niet de discipline voor hebben om tijdens 400m's op zo'n lage intensiteit te blijven lopen
Mja, ik wil zo goed als het kan het schema volgen en intervaltrainingen zitten daar gewoon in. Ik let wel op. En het zijn maar 10 rondjes.
Ik ga in ieder geval wel intervalletjes doen morgen... Maar dan waarschijnlijk extensieve 200s of 400s. Dit ziet eruit als een lekker pittige training. Met welk tempo ga je ze lopen?
Ja daar ben ik nog niet helemaal uit Het is natuurlijk in het kader van marathon training, dus niet harder dan D3 lijkt me? Zo'n 5.00-5.20 of zo..
Ja daar ben ik nog niet helemaal uit Het is natuurlijk in het kader van marathon training, dus niet harder dan D3 lijkt me? Zo'n 5.00-5.20 of zo..
Staan er geen tempo's voorgeschreven in het schema? Ik zou zeggen: een beetje op souplesse, dus 800 en 1000 op HM-tempo en de 400 op 10/15km-tempo. Je mag best af en toe uit de 'comfortzone' van het duurlooptempo. Of is D3 bij jou HM-tempo?
Staan er geen tempo's voorgeschreven in het schema? Ik zou zeggen: een beetje op souplesse, dus 800 en 1000 op HM-tempo en de 400 op 10/15km-tempo. Je mag best af en toe uit de 'comfortzone' van het duurlooptempo. Of is D3 bij jou HM-tempo?
HM tempo was 5.03, dus dat klopt dan wel ongeveer. Iets harder dan D3. 15 km tempo is 4.47. Lijkt me ook wel een lekker tempo om op te lopen, maar bij elkaar zijn die intervallen wel 8,4 km op tempo natuurlijk. Aan de andere kant, de volgende dag nog een wisselduurloop van 18km en dan op vakantie dus lang niet lopen, dus nog even flink diep gaan kan ook wel weer goed zijn.
HM tempo was 5.03, dus dat klopt dan wel ongeveer. Iets harder dan D3. 15 km tempo is 4.47. Lijkt me ook wel een lekker tempo om op te lopen, maar bij elkaar zijn die intervallen wel 8,4 km op tempo natuurlijk. Aan de andere kant, de volgende dag nog een wisselduurloop van 18km en dan op vakantie dus lang niet lopen, dus nog even flink diep gaan kan ook wel weer goed zijn.
Het kan inderdaad, zeker door het aantal intervallen, een behoorlijk intensieve training zijn. Daarom is het misschien verstandig niet al te diep te gaan maar vooral proberen op souplesse te lopen, met genoeg herstel ertussen. Merk je dat de tempo's te zwaar worden, dan een tikkie rustiger en/of de hersteltijd wat langer.
Een beginnersvraagje van mijn kant. Wandel je tussen die intervallen of is het de bedoeling dat je dan lager tempo hardloopt. En welke tijd zit er normaal gesproken tussen de intervallen?
Een beginnersvraagje van mijn kant. Wandel je tussen die intervallen of is het de bedoeling dat je dan lager tempo hardloopt. En welke tijd zit er normaal gesproken tussen de intervallen?
Ik jog, en ik doe meestal de helft van de tijd die ik ren. Dus als 1000m 5 minuten duurt, dan 2.5 a 3 minuten joggen. Maar wandelen kan ook absoluut geen kwaad, voor een beginner is het waarschijnlijk zelfs beter! Maar er zijn verschillende intervaltrainingen met verschillende doelen. Soms wil je de rust kort houden zodat je steeds dichter op verzuring komt. Soms wil je juist goed uitgerust zijn voor elk interval om echt snelheid te oefenen.