abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 14:37:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_143015968
De kleine Riley Fox was aan het spelen in de tuin van de buren toen hij werd aangevallen door een hond. De pitbull verwondde de 4-jarige jongen onder zijn linkeroog en beet een gat in zijn linkerwang. Riley overleefde de aanval. Zijn ouders geven nu de foto's van hun gehavende zoon vrij en roepen daarbij op tot meer bewustzijn en controle als het gaat om het samenzijn van bepaalde hondenrassen en kinderen.

Als de hond Riley een paar centimeter lager had gebeten, zou hij zijn keel hebben weggerukt
Nogmaals Tony Het was warm op die bewuste dag in Widnes, Cheshire. De deuren van de huizen stonden open en de buren zaten bij elkaar in de tuinen. Riley's moeder Sam (22) zat bij een buurvrouw thee te drinken. Haar zoontje was met vijf vriendjes aan het spelen in een tuin van een andere buur. En toen was daar Mac, een bruine pitbull met ook iets van een Rhodesische pronkrug in zich.

Volgens de Mirror zou de hond bevangen zijn door de hitte toen hij op Riley afstormde. Hij klemde zijn kaken om het hoofd van de kleuter en gaf er een flinke slinger aan. 'Opeens was een hoop geschreeuw te horen', vertelt vader Tony (29) aan de Britse krant. 'De hond had zich vastgebeten in het hoofd van Riley en schudde hem heen en weer. Riley zat onder het bloed toen een van de buren de hond van hem aftrok. Met handdoeken werd zijn hoofd gedept. Ze waren doorweekt.'

Tony hoorde het verhaal van een omstander. Hij was aan het werk toen het vreselijke incident plaatsvond. Toen hij ervan hoorde, reed hij snel naar huis. Wat hij daar aantrof was verschrikkelijk. 'Zijn wang hing los aan zijn gezicht, en bij zijn oog en lippen zaten diepe sneden. Hij was bijna een oog kwijtgeraakt.'

Het duurde 25 minuten voordat een ambulance arriveerde. Riley werd daarna naar een kinderziekenhuis in Liverpool gebracht en geopereerd. Tijdens de operatie werd nog een stuk tand van de pitbull in zijn gezicht aangetroffen.

Het jongetje is nu aan de beterende hand. 'Hij houdt zich goed', zegt Tony. 'Al maakt hij zich nu druk om hoe hij eruit ziet. Volgende maand moet hij namelijk voor het eerst naar school.'

Riley's ouders hopen dat hun zoon, die opgroeide met de Duitse herder van zijn opa, geen trauma of angst voor honden aan het incident overhoudt. De eigenaar van pitbull Mac heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. 'Het was een bekende die zijn hond nooit los liet lopen als er kinderen aan het spelen waren. Nu was hij aan het werk en lette niet op. Hij had de hond nooit los mogen laten.'

Tony en Samm hebben de Mirror toestemming gegeven de foto's van hun gehavende zoon te publiceren. Ze hopen op meer bewustzijn en duidelijker regelgeving over bepaalde hondenrassen in de buurt van kinderen. Tony: 'Er zou een lijst moeten komen van dit soort honden, dat niet in de buurt mag komen van kinderen. En dat zou streng gecontroleerd moeten worden. Als de hond Riley een paar centimeter lager had gebeten, zou hij zijn keel hebben weggerukt.'

De politie van Cheshire meldt de Britse krant het incident in onderzoek te hebben.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Britse-kleuter.dhtml

Doet ie anders nooit. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143016044
Het tokkiehondje bij uitstek
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_143016056
Zal wel weer aan dat kind gelegen hebben. Een hond bijt niet zomaar. Ook een pitbull niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 14:43:00 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016116
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:40 schreef Geralt het volgende:
Zal wel weer aan dat kind gelegen hebben. Een hond bijt niet zomaar. Ook een pitbull niet.
Lassie zou zoiets nooit hebben gedaan idd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_143016146
Het zal een keer geen pitbull zijn. "Ja, maar het is een scheetje hoor!"...

Honden zijn sowieso niet te vertrouwen, maar dit soort spul helemaal niet. Vaak slechte bazen, doorgefokt, etc.
pi_143016255
Om die reden ben ik voor een verbod op pitbulls. Natuurlijk ligt het grotendeels aan de eigenaar. Doch is het eens bewezen dat de risico's op een impulsieve aanval is bij sommige hondenrassen groter zijn.

Net als dat negers en militaire mogelijkheden niet samengaan, gaan kinderen en pitbulls ook niet samen.
  † In Memoriam † zondag 3 augustus 2014 @ 14:48:19 #7
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_143016264
quote:
Nee dat klopt, het zijn de baasjes die de hond zo maken. Een hond wordt niet vals/agressief geboren!!
Honden die kinderen bijten: niet te vertrouwen-->death penalty-->kliko :Y

Grt, een hondenliefhebber
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_143016302
Pitbulls, afschieten..allemaal :r
pi_143016372
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
Doe normaal man. Beter alle kinderen afschieten.
pi_143016396
quote:
Dat is echt onzin. Je moet een hond nooit alleen bij kinderen laten.
Het heeft met rangorde te maken.
pi_143016413
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:49 schreef kurk_droog het volgende:
Nee hoor, maar ze moeten ook niet buiten komen. Mensen die per se zo'n vechthond willen hebben gaan hun gang maar, bouw maar een flinke kooi in je tuin of zo.

Als je een brilkaaiman hebt neem je die ook niet mee naar buiten.
pi_143016426
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:54 schreef Antaris het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Je moet een hond nooit alleen bij kinderen laten.
Het heeft met rangorde te maken.
Die hond treft geen blaam. De eigenaar treft blaam. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:56:13 #13
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_143016439
Sowieso zijn een aantal hondenrassen veel te ver door gefokt en ongezond. Niet dat ze daar noodzakelijk gevaarlijk van worden, maar die rashonden hebben meestal allerlei gezondheidskwalen. Het zou goed zijn als die obsessie voor rashonden een paar generaties de vrieskist in gaat en men gewoon weer gaat werken aan gezonde beesten.

Het is gewoon godverdomme zielig voor die beesten. :N

http://dogbehaviorscience(...)f-breed-improvement/
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_143016454
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die hond treft geen schuld. De eigenaar treft schuld. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
Het is een ras dat onder andere gefokt is op agressie, dus het is niet zo gek dat zo'n dier doet zoals hij is.

En nogmaals: prima hoor, maar met zo'n hobby mag je natuurlijk geen anderen lastigvallen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:57:12 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_143016459
sorry, niet netjes
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:57:21 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_143016465
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die hond treft geen blaam. De eigenaar treft blaam. Het is onzin om dan maar alle pitbulls af te slachten. Net zoals het onzin is om alle kinderen af te slachten.
Alles gewoon afslachten...zal vast wel een oplossing zijn voor iets. 8-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_143016496
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:37 schreef tong80 het volgende:
Het duurde 25 minuten voordat een ambulance arriveerde.
Wat?! :')
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:00:20 #18
76108 bluuf
Powershell fan
pi_143016532
Hoe goed/lief/betrouwbaar een hond ook kan zijn, het blijft een dier. Een hond met oorontsteking kan ook ineens doordraaien zonder dat er enige aanleiding voor leek te zijn.
En ik weet dat poedels en labradors voor meer hondenbeten zorgen als pitbulls, rottweilers etc, echter is de schade die een poedel aan kan richten toch altijd een stuk kleiner als wat een pitbull kan doen.

Daar zit voor mij ook het gevaar in, mocht ik ooit weer een hond nemen (met 3 kinderen in de leeftijd van 1-4 lijkt mij dit niet echt handig momenteel) dan ga ik toch liever voor een wat kleiner ras (nee, geen chihuahua want die zijn vaak ook zo vals als de neten) zoals een spaniël oid.
pi_143016557
Tja je kiest ergens voor en dan ben jij verantwoordelijk, die baas had veel beter op zijn hond moeten letten en anders in een kennel moeten doen.
Daarbij lijkt het gewoon een trend om alles maar lekker met elkaar te kruizen, je ziet de mafste kruisingen maar ook kruisingen waarvan je nooit weet welke eigenschappen vererven en het zijn niet altijd de beste eigenschappen die ze doorgeven.
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:03:24 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016597
De hond in het plaatje is trouwens de daadwerkelijke dader.

pi_143016625
quote:
De eigenaar van pitbull Mac heeft inmiddels zijn excuses aangeboden. 'Het was een bekende die zijn hond nooit los liet lopen als er kinderen aan het spelen waren. Nu was hij aan het werk en lette niet op. Hij had de hond nooit los mogen laten.
De hond laten afmaken was m.i. een beter excuus geweest.
Google is your friend, abuse your friends
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:06:13 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016656
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:00 schreef bluuf het volgende:

Daar zit voor mij ook het gevaar in, mocht ik ooit weer een hond nemen (met 3 kinderen in de leeftijd van 1-4 lijkt mij dit niet echt handig momenteel) dan ga ik toch liever voor een wat kleiner ras (nee, geen chihuahua want die zijn vaak ook zo vals als de neten) zoals een spaniël oid.
Jarenlang last gehad van zo'n klein kuthondje. Beet me steeds in m'n enkel. Kefte heel de buurt wakker en was ADHDer.

:P
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:10:43 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_143016752
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:01 schreef LittleLady het volgende:

Daarbij lijkt het gewoon een trend om alles maar lekker met elkaar te kruizen, je ziet de mafste kruisingen maar ook kruisingen waarvan je nooit weet welke eigenschappen vererven en het zijn niet altijd de beste eigenschappen die ze doorgeven.

pi_143016783
Hier janken dat pitbulls slecht zijn en afgemaakt moeten worden terwijl nog steeds de meeste bijtincidenten komen door Golden Retrievers, Labradors, Chihuahua's en al dat soort "gezinshonden". Alleen als een pitbull-achtige bijt dan is dat ook meteen goed (door de bouw van de kaak)
pi_143016811
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:10 schreef tong80 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laatst stond er nog een nestje 'leuke' kruising pups Bordeaux Dog ( reu ) x Jack Russell ( teef) op marktplaats
pi_143016830
quote:
4s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hier janken dat pitbulls slecht zijn en afgemaakt moeten worden terwijl nog steeds de meeste bijtincidenten komen door Golden Retrievers, Labradors, Chihuahua's en al dat soort "gezinshonden". Alleen als een pitbull-achtige bijt dan is dat ook meteen goed (door de bouw van de kaak)
Moet je eens de politie bellen dat je bent gebeten door het boomertje van de buren, daar komen ze echt niet op af om dat mormel in beslag te nemen
  PR/Manusje van alles zondag 3 augustus 2014 @ 15:25:55 #27
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143017104
quote:
Een normale hond met normale opvoeding met normale baasjes niet nee. Elk willekeurige andere hond kan zomaar bijten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:41:48 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_143017468
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:14 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Laatst stond er nog een nestje 'leuke' kruising pups Bordeaux Dog ( reu ) x Jack Russell ( teef) op marktplaats
Kan de kruising tussen tijger en hond niet vinden. Zag hem laatst nog.

pi_143017513
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Geen dank :)

ps: in dat topic over die arm wat afgeten werd door een tijger ;)
  Trouwste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 15:45:22 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_143017543
Dat is 'm :)

pi_143017689
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kut honden, gelijk afmaken.
Allemaal?
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:51:26 #33
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143017695
quote:
Onzin, 73% van de incidenten met een fatale afloop is door dit of een soortgelijk ras.
En ze behoren tot minder dan 5% van de hondenpopulatie.

quote:
Together, pit bulls (23) and rottweilers (3), the second most lethal dog breed, accounted for 68% of all fatal attacks in 2012. In the 8-year period from 2005 to 2012, this combination accounted for 73% (183) of the total recorded deaths (251).
http://www.dogsbite.org/dog-bite-statistics-fatalities-2012.php

Dan kan je blijven roepen dat het zo'n lief ras is maar dan steek je gewoon je kop in het zand.
Ze zijn 200 jaar lang gefokt om aan te vallen, dat krijg je er echt niet zomaar meer uit.

Het grootste gevaar met dit soort honden zijn eigenaren die niet willen zien dat dit soort honden een veel groter gevaar zijn voor mens en dier dan enig ander hondenras.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143017728
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Allemaal
Waarom dan?
pi_143017756
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:52 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Waarom dan?
Mensen weten niet hoe ze een hond moeten opvoeden en dan gaan die honden mensen bijten = weg ermee
pi_143017812
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Mensen weten niet hoe ze een hond moeten opvoeden en dan gaan die honden mensen bijten = weg ermee
Aha oké, ik volg je denkwijze wel.

Als je het woord hond voor Marokkaan vervangt en bijten voor stelen, beroven mishandelen dan weet je hoe ik er over denk.

Verschillen we eigenlijk niet heel veel van mening en denkwijze
pi_143017837
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:56 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Aha oké, ik volg je denkwijze wel.

Als je het woord hond voor Marokkaan vervangt en bijten voor stelen, beroven mishandelen dan weet je hoe ik er over denk.

Verschillen we eigenlijk niet heel veel van mening en denkwijze
Ja of met joden xd
  zondag 3 augustus 2014 @ 15:58:06 #39
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143017839
quote:

dit zijn de bijtincidenten van De Werkgroep Hulp Inbeslaggenomen Honden te Amsterdam

Boran Rottweiler 7 maanden in opslag (verdoofd binnen gebracht, levensgevaarlijk genoemd
in eerder testverslag); naar eigenaar terug.
Ruby Staffordshire Terrier 1,5 jaar in opslag, 7 jaar oud, (levensgevaarlijk genoemd in eerder
testverslag); naar eigenaar terug, later herplaatst.
Gino Staffordshire Terrier ruim 1 jaar in opslag (verdoofd binnengebracht, gevaarlijk
genoemd in eerder testverslag); naar eigenaar terug.
Boby Argentijnse Dog ruim 1 jaar in opslag (verdoofd binnen gebracht, levensgevaarlijk
Rocky Stafforshire Terrier 8 maanden in opslag (gevaarlijk genoemd in eerder testverslag);
naar eigenaar terug.
Cady Kruising Mechelse Herder bijna 1 jaar in opslag naar eigenaar terug (gevaarlijk
Conan Duise herder bijna 1 jaar in opslag (levensgevaarlijk genoemd in eerder testverslag);
naar eigenaar terug.
Rocco Staffordshire Terrier ruim 7 maanden in opslag (gevaarlijk genoemd in eerder
testverslag); naar eigenaar terug.
Rocky Bulterriër 8 maanden in opslag; euthanasie bij Martin Gaus
Roco Kruising Mastino ruim 8 maanden in opslag; euthanasie bij Martin Gaus
Diablo Kruising Cane Corso 4 maanden in opslag (onbetrouwbaar en impulsief genoemd in
eerder testverslag), terug naar eigenaar.
Beertje Pitbull 3 maanden in opslag (gevaarlijk genoemd in eerder testverslag), terug naar
eigenaar. 4
Binky American Bulldog 8 maanden in opslag, 7 jaar oud, (gevaarlijk genoemd in eerder
testverslag), slaagt bij Martin Gaus glansrijk voor test, in afwachting van uitspraak rechter
nog in opslag.
Puk Collie al 10 maanden in opslag, 7 jaar oud (onteigening eigenares en euthanasieadvies
omdat de opslaghouder de hond niet wil herplaatsen), zit nu bij Martin Gaus in afwachting
van nieuwe test.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143017851
quote:
Kan misschien wel wezen, maar de pitbull heeft veel sterkere kaken dan die drie honden bij elkaar. Zo een pitbull trekt alles aan bonken.

Ik pleit ook voor een Nederland zonder pitbulls.
pi_143017859
quote:
een bruine pitbull met ook iets van een Rhodesische pronkrug in zich.
quote:
Temperament
Waardig, intelligent en gereserveerd tegenover vreemden, maar toont zonder aanleiding geen agressie of verlegenheid.
Waarom staat dat erbij? Dat zou zijn karakter juist MINDER agressief maken.

Tevens vanwaar de aanname dat die hond bevangen was door de hitte?

8)7
pi_143018088
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is een ras dat onder andere gefokt is op agressie, dus het is niet zo gek dat zo'n dier doet zoals hij is.

En nogmaals: prima hoor, maar met zo'n hobby mag je natuurlijk geen anderen lastigvallen.
Geen enkele hond word agressief geboren, dat heb je als eigenaar toch echt helemaal zelf in de hand.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:10:07 #43
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143018159
In nederland is er toch een verbod op dat soort honden, en niet voor niks
There is only one religion
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:11:20 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_143018196
quote:
Hier janken dat pitbulls slecht zijn en afgemaakt moeten worden terwijl nog steeds de meeste bijtincidenten komen door Golden Retrievers, Labradors, Chihuahua's en al dat soort "gezinshonden".
Jij bent goed met wetenschap. Misschien dat het feit dat ze als gezinshonden gezien worden de statistiek kan beinvloeden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:12:02 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_143018216
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen enkele hond word agressief geboren, dat heb je als eigenaar toch echt helemaal zelf in de hand.
Ja hoor, een territoriaal jachtdier dat honderd jaar gefokt wordt op testosteron wordt niet agressief geboren.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:12:14 #46
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143018221
vanwiki

Pitbull (hond)

Pitbull
Een pitbull is geen hondenras, al wordt dit vaak gedacht. Een pitbull wordt verwekt door het fokken van andere rassen op bepaalde kenmerken, waaronder een brede kaak en atletische bouw. De Amerikaanse pitbull terriër, Indiase bulterriër, Amerikaanse staffordshireterriër, Staffordshire-bulterriër, Dogo argentino, bulterriër en buldog worden gebruikt om ongeregistreerde raskruisingen mee te maken. De Amerikaanse pitbull terriër is in Amerika wel erkend en kan daar nog steeds geregistreerd gefokt worden, maar dan betreft het raszuivere kruisingen binnen het ras.

Regeling Agressieve Dieren[bewerken]
Van 1993 tot 2008 gold in Nederland de Regeling Agressieve Dieren (RAD, bijgenaamd de pitbullwet). Deze regeling werd ingevoerd na een aantal incidenten waarbij kinderen waren doodgebeten. De RAD verbood het fokken van pitbull terriërs . Het houden van een pitbull terriërs geboren na 1993 was verboden. Het houden van oudere pitbull terriërs mocht slechts als ze gemuilkorfd waren, kort aangelijnd, en gecastreerd.

Op grond van uiterlijke kenmerken werd beoordeeld of een hond op een pitbull leek:

Schofthoogte: 35-50 cm
Krachtig en gespierd uiterlijk
Vierkante kop
Kortharig
Spits toelopende staart
Een hond met die kenmerken werd in beslag genomen tenzij de hond een geldige FCI-stamboom had. Om een stamboom te krijgen moeten bij de Amerikaanse staffordshireterriërs beide ouderdieren een MAG-test (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) met positief resultaat hebben afgelegd. De Staffordshire-bulterriër, de kleinere variant, kan wel gewoon een stamboom krijgen zonder verdere regelgeving.

Daar vijftien jaar na de invoering van de RAD werd geconstateerd dat het aantal bijtincidenten niet was verminderd en het vaak niet 100% duidelijk is om wat voor een type hond het gaat, is deze regeling in juni 2008 afgeschaft.
There is only one religion
pi_143018339
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja hoor, een territoriaal jachtdier dat honderd jaar gefokt wordt op testosteron wordt niet agressief geboren.
Inderdaad.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:16:54 #48
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143018346
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom wordt bij iedere hond de kenmerken waarmee het geboren wordt erkent door eigenaren (Borders werken graag, jack russels moeten rennen, Labradors zijn waterhonden enz.) maar de belangrijkste kenmerk van de pitbull wordt overboord gegooid?

Als de pitbull en aanverwanten echt zo'n lief ras was geweest gebeurde er niet zoveel ongelukken met ze en zeker niet met dodelijke afloop.

quote:
"It is possible to breed in or out certain traits, with some dogs purposefully bred for fighting," Jennifer Scarlett, a veterinarian who is also co-president of the San Francisco SPCA, told Discovery News.
Ik zeg overigens nergens dat dit ras moet verdwijnen, helemaal niet, maar zeker wel beter gecontroleerd.
pi_143018401
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom wordt bij iedere hond de kenmerken waarmee het geboren wordt erkent door eigenaren (Borders werken graag, jack russels moeten rennen, Labradors zijn waterhonden enz.) maar de belangrijkste kenmerk van de pitbull wordt overboord gegooid?

Als de pitbull en aanverwanten echt zo'n lief ras was geweest gebeurde er niet zoveel ongelukken met ze en zeker niet met dodelijke afloop.

[..]

Ik zeg overigens nergens dat dit ras moet verdwijnen, helemaal niet, maar zeker wel beter gecontroleerd.
Het is natuurlijk een vechtmachine, maar dat hoeft er niet uit te komen, dat ligt, nogmaals, helemaal aan de eigenaar zelf.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:19:01 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_143018407
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Inderdaad.
Biology, how does it work.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:20:13 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_143018443
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:
Het is natuurlijk een vechtmachine, maar dat hoeft er niet uit te komen, dat ligt, nogmaals, helemaal aan de eigenaar zelf.
Bij de mens is het waarschijnlijk al meer nature dan nurture, een hond heeft helemaal praktisch geen plastische grijze massa voor nurture. Even daargelaten dat je maar zoveel nurture aan het baasje kunt toeschrijven natuurlijk.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:21:05 #52
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143018464
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:18 schreef Hathor het volgende:

[..]

En zoals wel blijkt uit de cijfers gaat dat heel erg vaak mis, daarom dus beter controleren, een verplichte gedragstest laten doen en ook cursussen als je dit ras wil hebben.
pi_143018477
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Biology, how does it work.
Joh, ik heb er zelf drie gehad, en die hebben stuk voor stuk nog nooit een vlieg kwaad gedaan, sterker nog, toonden niet eens interrese in katten, iets waar normaal toch de meeste honden blind achteraan stuiven. Dus het is niet zo dat ik het allemaal uit mijn duim loop te zuigen. Agressie is niet aangeboren, dat heb je volledig zelf in de hand.
pi_143018537
Eigenaar van de hond zou een schadevergoeding moeten betalen van minimaal 100.000 pond.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:31:38 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_143018736
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:21 schreef Hathor het volgende:

[..]

Joh, ik heb er zelf drie gehad, en die hebben stuk voor stuk nog nooit een vlieg kwaad gedaan, sterker nog, toonden niet eens interrese in katten, iets waar normaal toch de meeste honden blind achteraan stuiven. Dus het is niet zo dat ik het allemaal uit mijn duim loop te zuigen. Agressie is niet aangeboren, dat heb je volledig zelf in de hand.
Of je hebt mazzel gehad, of je hebt ze niet in de positie laten komen hun agressie op anderen te botvieren. Ongetwijfeld hebben ze wat speeltjes erdoorheen gejaagd.
pi_143018765
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja dat eene plaatje, ken hem
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:38:13 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_143018867
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:23 schreef Shreyas het volgende:
Eigenaar van de hond zou een schadevergoeding moeten betalen van minimaal 100.000 pond.
Hond gewoon afmaken. Is niet meer vertrouwd dat beest.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_143018923
Het spijt me wel, maar dit is ook deels het ras, mensen onderschatten vaak rassen, jarenlang zijn die honden op de meest geschifte geselecteerd, dat fok je er niet even binnen 3 jaar uit, ze hebben een lage tolerantie.

Net zo als sommige heldere lampjes zeggen bij bepaalde rassen, dan moet je ze goed socialiseren, met socialiseren haal je ras eigenschappen er niet uit, als je voor een ras kiest zul je andere mensen ook moeten beschermen tegen zijn nadelige eigenschappen en zowel de gemeenschap als de hond voor kwalijke ontmoetingen moeten beschermen
  zondag 3 augustus 2014 @ 16:46:05 #59
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143019016
quote:
13s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:56 schreef Semisane het volgende:
Sowieso zijn een aantal hondenrassen veel te ver door gefokt en ongezond. Niet dat ze daar noodzakelijk gevaarlijk van worden, maar die rashonden hebben meestal allerlei gezondheidskwalen. Het zou goed zijn als die obsessie voor rashonden een paar generaties de vrieskist in gaat en men gewoon weer gaat werken aan gezonde beesten.

Het is gewoon godverdomme zielig voor die beesten. :N

http://dogbehaviorscience(...)f-breed-improvement/
In het streven te komen tot het perfecte gefokte ras zijn er inderdaad wat problemen ontstaan. Die beesten zijn zo veranderd ten opzichte van hun 'normale' standaard.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_143022207
Zal wel pijn gedaan hebben.
Ура для россии
pi_143022260
Geen enkele hond kun je alleen laten bij kinderen, kinderen zijn namelijk altijd: de underdog.
Kinderen maken vreemde bewegingen, komen vaak bedreigend over op een hond en hebben sowieso geen overwicht.
pi_143022565
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:40 schreef kawotski het volgende:
Ik zie ze steeds meer; veel puppies ook.

Ik heb 3 pitbulls goed gekend en eigenlijk waren ze alle 3 niet te vertrouwen. Helaas :{
Twee hadden overigens redelijk kundige eigenaren, die echt hun best deden de hond zo goed mogelijk op te voeden middels cursussen etc. Eén van die honden is nog naar de Martin Gaus hondenschool geweest, waar ze er ook niets mee konden beginnen.

Dit type hond neem je niet als gezellig gezinshond, dit type hond neem je omdat je stoer wilt lijken naar je vrienden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_143023571
quote:

[..]

[..]

De belangrijkste elementen worden niet overboord gegooid. Een pit is een werklustige hond met veel energie. Jouw vergelijking klopt niet, dan zou je moeten zeggen borders zijn geneigd enkelbijters te worden als ze gefrustreerd zijn, jack russels krijsen de oren van je hoofd en labradors zijn lompe tanks. Dan noem ik even wat "rastypische" eigenschappen die kunnen ontstaan als de opvoeding fout gaat, er zijn er wel meer.

Alle rassen hebben hun sterke kanten en hun zwakkere kanten, dat gaat allemaal over soorttypisch gedrag dat in de een wat sterker is als in de ander. Maar individueel gedrag zorgt voor een enorme variatie binnen de rassen, die maakt dat het allemaal niet echt een wet van meden en perzen is.

Men moet gewoon eens ophouden de honden de schuld te geven van het menselijke falen van de eigenaar. De RAD regeling is weer verdwenen omdat het verbod geen donder hielp, er was alleen een verschuiving in rassen. Niets gaat echt helpen tot de mensen die valse honden hebben aangepakt worden en geen nieuwe hond mogen als de agressie verwijtbaar was.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:23:19 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143023781
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:18 schreef erodome het volgende:

Men moet gewoon eens ophouden de honden de schuld te geven van het menselijke falen van de eigenaar. De RAD regeling is weer verdwenen omdat het verbod geen donder hielp, er was alleen een verschuiving in rassen. Niets gaat echt helpen tot de mensen die valse honden hebben aangepakt worden en geen nieuwe hond mogen als de agressie verwijtbaar was.
Als 73% van de incidenten met een fatale afloop is door dit of een soortgelijk ras dan vraag ik me af of het wel puur en alleen aan de eigenaren ligt.
En zo ja, dan is de mens blijkbaar nog niet toe aan dit ras dus er moet iets drastisch gaan veranderen.
pi_143023794
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Bij de mens is het waarschijnlijk al meer nature dan nurture, een hond heeft helemaal praktisch geen plastische grijze massa voor nurture. Even daargelaten dat je maar zoveel nurture aan het baasje kunt toeschrijven natuurlijk.
Gelukkig voor ons is de nature van de hond dat hij niet in een democratie leeft en dat de ranghoogsten alles bepalen, dus ook of er gevochten, gejaagd of wat dan ook gedaan wordt. Zelfs correctie is iets wat in handen ligt van die ranghoogsten.

Daarnaast is veel socialisatie mogelijk, dat is gewoonweg het dier gewend maken aan allerlei situatie's zodat onverwachte situatie's niet zomaar het fight/flight principe in werking zetten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143023993
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:41 schreef LittleLady het volgende:
Het spijt me wel, maar dit is ook deels het ras, mensen onderschatten vaak rassen, jarenlang zijn die honden op de meest geschifte geselecteerd, dat fok je er niet even binnen 3 jaar uit, ze hebben een lage tolerantie.

Net zo als sommige heldere lampjes zeggen bij bepaalde rassen, dan moet je ze goed socialiseren, met socialiseren haal je ras eigenschappen er niet uit, als je voor een ras kiest zul je andere mensen ook moeten beschermen tegen zijn nadelige eigenschappen en zowel de gemeenschap als de hond voor kwalijke ontmoetingen moeten beschermen
Nou ja, de fok is idd wel degelijk een fiks probleem. Zeker omdat dit erg vaak broodfok of "hobbyfok" is waar juist de felste worden uitgekozen om te kruisen. Mams is vaak al een bar slecht opgevoede hond, of ze nu uit goede genetica komt of niet, ze zal het eerste voorbeeld voor de pups zijn.
Als mams geen sociale hond is hebben de pups al een stevige achterstand en een beginnende vorming.

Maar de pups van die gezellige moederhond die wel goed opgevoed is zijn niet heel anders dan alle andere rassen met een hoge energie en een werkdrive.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:37:12 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_143024423
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 15:00 schreef bluuf het volgende:
Hoe goed/lief/betrouwbaar een hond ook kan zijn, het blijft een dier. Een hond met oorontsteking kan ook ineens doordraaien zonder dat er enige aanleiding voor leek te zijn.
En ik weet dat poedels en labradors voor meer hondenbeten zorgen als pitbulls, rottweilers etc, echter is de schade die een poedel aan kan richten toch altijd een stuk kleiner als wat een pitbull kan doen.

Ik zou een cocker spaniel ook beslist niet alleen bij kinderen laten hoor. En ik heb een ruime ervaring met dit ras. En denk er ook om dat je niet alleen je hond maar vooral óók je kinderen goed moet opvoeden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_143024464
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als 73% van de incidenten met een fatale afloop is door dit of een soortgelijk ras dan vraag ik me af of het wel puur en alleen aan de eigenaren ligt.
En zo ja, dan is de mens blijkbaar nog niet toe aan dit ras dus er moet iets drastisch gaan veranderen.
Kijk eens wie die honden het meest hebben. Je cijfers komen voornamelijk uit amerika, een jaar of 20/30 geleden werd de pit daar aangeraden als gezinshond. Nu is het een ras dat vooral gehouden wordt omdat ze een gevaarlijk imago hebben. Een hond die je erg veel tegenkomt in de ghetto's, waar de hond (goudkleurige) dikke kettingen draagt en altijd zeer strak vastgehouden wordt, want dan komt het over alsof je hem de hele tijd maar net onder controle kan houden. Niet echt de meest verantwoordelijke hondeneigenaren iig en dan gaat het nog om een pit die het relatief goed getroffen heeft. Een levendig circuit van hondengevechten, honden die drugspanden moeten bewaken, die anders als bewaking worden gebruikt. Die aan kettingen in tuinen liggen(wat hun hele leven is) en ga zo maar door.

Als je het per regio bekijkt komt er een ander beeld uit. Pits zijn misschien 5% van de hondenpopulatie, maar op sommige plekken zie je er toch erg veel en komen ze heel erg ruim boven die 5%.
En het grootste deel van de mensheid is ook niet geschikt voor een pit als hond, zelfde geld voor vele rassen, van jack russels tot border collie's. Alle honden met een hoge drive moet je richten, heb je er geen zin in dat te doen dan moet je die honden niet nemen. Voor degene die dat wel willen en kunnen is dat dan ook een heel erg groot pluspunt aan die rassen.
pi_143025011
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Alle honden met een hoge drive moet je richten, heb je er geen zin in dat te doen dan moet je die honden niet nemen. Voor degene die dat wel willen en kunnen is dat dan ook een heel erg groot pluspunt aan die rassen.
Maar mensen verdiepen zich er vaak niet in en komen daar pas na aanschaf achter.
pi_143025053
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 18:55 schreef Isabeau het volgende:Dit type hond neem je niet als gezellig gezinshond, dit type hond neem je omdat je stoer wilt lijken naar je vrienden.
Wat een blije onzin zeg. Heb inmiddels m'n 3e 'vechthond', juist voor een amstaff gekozen als toevoeging op het gezin omdat ze lekker robuust en energiek zijn, dit itt. een Shih tzu of ander kleinzerig geval. Maar hond blijft een hond, dus houd je hond en kind altijd in je gezichtsveld. En wat simpele basisdingetjes die je ook de kinderen meegeeft; geen trekspelletjes, niet de hond laten schrikken of plagen, geen omhelzingen of jezelf op de hond laten vallen.

Maar in het artikel staat dat het de hond van de buren betreft, op zijn eigen terrein. Da's iets anders.
pi_143025265
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:48 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Maar mensen verdiepen zich er vaak niet in en komen daar pas na aanschaf achter.
Ja klopt, dat is een groot probleem. Men ziet vaak de brave hond van iemand die ze kennen en denken dat die hond vanzelf zo braaf is geworden, of denken helemaal niet na over de behoeften van dat ras(karaktertype).
pi_143025354
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:49 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:

[..]

Wat een blije onzin zeg. Heb inmiddels m'n 3e 'vechthond', juist voor een amstaff gekozen als toevoeging op het gezin omdat ze lekker robuust en energiek zijn, dit itt. een Shih tzu of ander kleinzerig geval. Maar hond blijft een hond, dus houd je hond en kind altijd in je gezichtsveld. En wat simpele basisdingetjes die je ook de kinderen meegeeft; geen trekspelletjes, niet de hond laten schrikken of plagen, geen omhelzingen of jezelf op de hond laten vallen.

Maar in het artikel staat dat het de hond van de buren betreft, op zijn eigen terrein. Da's iets anders.
Ik moest even lachen, twee week geleden de shih tzu's van mijn moeder te logeren gehad, tijdens het uitlaten stond mijn Kangal erbij alsof ze inslaap zou vallen en de shih tzu stond op twee achterpoten hangend in de riem naar een kat te grommen alsof de wereld zou vergaan
pi_143025668
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is een groot probleem. Men ziet vaak de brave hond van iemand die ze kennen en denken dat die hond vanzelf zo braaf is geworden, of denken helemaal niet na over de behoeften van dat ras(karaktertype).
Ja een vriendin van me zou de honden uitlaten toen ik uit ziekenhuis kwam en dat niet kon, ik vroeg nog weet je het zeker, jaaaaa dat zou helemaal goedkomen immers ze waren altijd zo rustig en liepen zo mooi naast als ik ermee liep.
Half uur later wie kwam er helemaal onder de modder en troep weer thuis scheldend dat het pokke honden waren, juist, zij wou dus geen Kangal meer.
pi_143026072
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:59 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ja een vriendin van me zou de honden uitlaten toen ik uit ziekenhuis kwam en dat niet kon, ik vroeg nog weet je het zeker, jaaaaa dat zou helemaal goedkomen immers ze waren altijd zo rustig en liepen zo mooi naast als ik ermee liep.
Half uur later wie kwam er helemaal onder de modder en troep weer thuis scheldend dat het pokke honden waren, juist, zij wou dus geen Kangal meer.
Zelfde gehad met mijn eerste golden reu, vriendin vond het zo leuk om een keertje op hem te mogen passen. Tot hij een moddersloot zag en haar onverwacht omver trok om een stukje in de blub te gaan poedelen O-)
pi_143026379
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelfde gehad met mijn eerste golden reu, vriendin vond het zo leuk om een keertje op hem te mogen passen. Tot hij een moddersloot zag en haar onverwacht omver trok om een stukje in de blub te gaan poedelen O-)
Hahaha nou ik zeg wel, na twee weken Shih-tzu's, ik ben daar geen geschikt baasje voor, al dat kammen is niets voor mij
pi_143040080
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Of je hebt mazzel gehad, of je hebt ze niet in de positie laten komen hun agressie op anderen te botvieren. Ongetwijfeld hebben ze wat speeltjes erdoorheen gejaagd.
Dat soort situaties heb ik inderdaad niet opgezocht, maar dat neemt niet weg dat ze gewoon overal mee naar toe gingen, er kinderen of andere honden in de buurt waren, maar dat ze zich gewoon normaal gedroegen. Ik denk dat jij een beetje een verknipt beeld hebt van die honden, als het etterbakken zijn dan ligt dat voor 99% aan de eigenaar. Je kan zo'n beest zo dol maken als je zelf wil, of je besluit om het niet te doen en er een sociaal dier van te maken, zo simpel is het.
pi_143042726
Leuke combinatie hoor, honden en kinderen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143042805
Jammer dat het ras nog steeds niet verboden is.
Kapot gemaakt door de mens is niet meer te redden,
pi_143043834
Tuurlijk noem een kruising maar weer pitbull....

De pitbull volgens de media:

Heel triest voorval, wie laat nu kinderen (en zeker vreemde kinderen) alleen met een hond? Weer een baas die zijn verantwoordelijkheid niet neemt en de hond krijgt de schuld...

Zie weer allerlei onzin voorbij komen over het ras en vooral maar blijven roepen dat ze verboden moeten worden, terwijl de RAD werkelijk 0,0 effect heeft gehad, behalve enorm veel niet kloppende stambomen van de AST en SBT.

De APBT is weldegelijk een ras, alleen niet erkent door de FCI. ADBA registratie bestaat al langer als de FCI. In NL en overige landen gooit men alles maar onder de noemer pitbull in de media als ze een bepaald uiterlijk hebben, terwijl het bijna altijd onwenselijke kruisingen zijn, zoals ook in dit geval.

De echte APBT is een zeer onderdanige hond naar de mens en heeft niet voor niets de bijnaam nannydog. Probleem zit hem in de diverse kruisingen, waardoor het oorsponkelijke karakter aangetast word.
pi_143044010
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:40 schreef kawotski het volgende:
Juist. Hondje voor het plebs, opgevoed door het plebs.

Arme kind kan zn ouders niet uitkiezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_143044052
Honten. :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:16:37 #82
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143044694
Kunnen de foto's in de OP niet achter een spoiler, zo dat je nog kan kiezen of je het wilt zien of niet....
pi_143044767
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:50 schreef waht het volgende:

[..]

Juist. Hondje voor het plebs, opgevoed door het plebs.
:')

quote:
Arme kind kan zn ouders niet uitkiezen.
Die hond was niet van zijn ouders...
pi_143044779
Het is om te beginnen al bespottelijk dat mensen honden met zo'n enorme bijtkracht mogen houden. Ten 2e laten de cijfers duidelijk zien om welke honden het 't meest gaat.

Een verbod lijkt me dan dé oplossing.

Beesten die kinderen verminken, donder op zeg. Weg ermee.
pi_143044893
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

:')

[..]

Die hond was niet van zijn ouders...
Lekker boeiend. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_143045134
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:29 schreef Apuleius het volgende:
Het is om te beginnen al bespottelijk dat mensen honden met zo'n enorme bijtkracht mogen houden.
Onzin. Ik heb jarenlang Molossers gehad, die deden geen vlieg kwaad. Bijtdrempel is veel belangrijker dan bijtkracht.

Daarnaast zijn meestal kinderen het slachtoffer. Die kunnen ook door honden met een relatief geringe bijtkracht zoals een labrador ernstig toegetakeld worden.

quote:
Ten 2e laten de cijfers duidelijk zien om welke honden het 't meest gaat. Een verbod lijkt me dan dé oplossing.
Waren er dan in Nederland veel minder bijtincidenten toen de RAD van kracht was?
pi_143045266
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:48 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Nee dat klopt, het zijn de baasjes die de hond zo maken. Een hond wordt niet vals/agressief geboren!!
Nou, ik ken iemand die een pitbull heeft opgevoed, en het bleek een dominant mannetje. Hij voedde hem ook goed op, streng en echt zeer alert en pro-actief als baasje. Corrigeert hem direct als hij ook maar een oor verkeerd ziet hangen, hij is geweldig oplettend in die dingen. Maar dat moest hij ook echt altijd blijven, want als die hond een mogelijkheid zag, deed hij weer een poging om dominant (en dus gevaarlijk) te zijn.

Zo'n hond is alleen maar koest zolang z'n baasje erbij is en alert is. Geef hem even iets teveel ruimte en een kind is z'n wang kwijt. En dat ligt dan echt niet aan het baasje.
pi_143045436
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:15 schreef Godtje het volgende:
Jammer dat het ras nog steeds niet verboden is.
Kapot gemaakt door de mens is niet meer te redden,
Zijn jaren verboden geweest hier, het loste helemaal niets op omdat de mensen die honden gek maakte nogsteeds honden hadden, alleen dan andere.
  Official ESF Kreviewer maandag 4 augustus 2014 @ 11:06:45 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_143045458
quote:

Meer geregistreerde ongelukken/aanvallen. Dat is heel wat anders. Als ik door de stofdoek vd buren wordt gebeten, komt daar geen registratie van. Als ik het ziekenhuis in wordt gebeten wel.

En verder ligt het aan de eigenaar, niet aan de hond.

Groetjes,

Caesar.

pi_143045600
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Zijn jaren verboden geweest hier, het loste helemaal niets op omdat de mensen die honden gek maakte nogsteeds honden hadden, alleen dan andere.
Exact. Maar toch kan je niet ontkennen dat sommige rassen een lagere bijtdrempel hebben dan andere. Daardoor zijn deze honden toch meer een risico in de handen van verkeerde mensen dan dat andere rassen dat zouden zijn bij dezelfde verkeerde mensen.
pi_143045676
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Nou, ik ken iemand die een pitbull heeft opgevoed, en het bleek een dominant mannetje. Hij voedde hem ook goed op, streng en echt zeer alert en pro-actief als baasje. Corrigeert hem direct als hij ook maar een oor verkeerd ziet hangen, hij is geweldig oplettend in die dingen. Maar dat moest hij ook echt altijd blijven, want als die hond een mogelijkheid zag, deed hij weer een poging om dominant (en dus gevaarlijk) te zijn.

Zo'n hond is alleen maar koest zolang z'n baasje erbij is en alert is. Geef hem even iets teveel ruimte en een kind is z'n wang kwijt. En dat ligt dan echt niet aan het baasje.
Dominant staat niet gelijk aan gevaarlijk. Dominant en agressief zijn 2 verschillende zaken.

Heb een stuk of 50 pits echt letterlijk in mijn handen gehad, als in mee gewerkt, vaste verzorger geweest. Daar zaten een aantal tussen die echt aan gevechten hadden meegedaan. Een veel slechtere achtergrond kan je dus niet krijgen. Wat mij opviel is dat zelfs die honden met een afschuwelijke achtergrond(en de littekens om het te bewijzen) nog meestal mensenvriendelijk waren.
Ze zouden elke hond gesloopt hebben waar ze bij konden komen, maar volwassen mensen deden ze niets.

Deze 50 zijn allen dood, dit was onder de rad regeling. Ik heb ze allemaal ook in mijn handen zien sterven. Degene die de gevechten hadden gedaan was dat redelijk voor, die konden niet meer terug in de maatschappij. Maar uiteindelijk waren dat er maar een stuk of 7, de rest waren in beslag genomen huisdieren. Maar 2 van alle 50 honden waren agressief naar mensen, de rest geen van allen. De honden uit gewone gezinnen waren zelfs ronduit aardige honden.
pi_143045870
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Exact. Maar toch kan je niet ontkennen dat sommige rassen een lagere bijtdrempel hebben dan andere. Daardoor zijn deze honden toch meer een risico in de handen van verkeerde mensen dan dat andere rassen dat zouden zijn bij dezelfde verkeerde mensen.
Een pit heeft niet zozeer een lagere bijtdrempel, hij heeft wel een korter waarschuwingssysteem. Zo heeft hij ook geen unieke kaakklem, niet meer of minder dan welk ander ras dan ook.

Bij sommige mensen is elk ras een risico. Heb goldens van goede huize in laten slapen door dat soort eigenaars. Sommige mensen zouden gewoon geen hond mogen hebben, of iig dat ze een verbod op het houden van honden krijgen als het mis is gegaan. Is dan wel een beetje de put dempen als het kalf verdronken is, maar uit de praktijk blijkt dat er meerdere kalveren zullen volgen als je die mensen maar honden laat houden.
  Official ESF Kreviewer maandag 4 augustus 2014 @ 11:28:12 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_143046021
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:12 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ze hebben helemaal geen lager bijtdrempel. Sterker nog, ze bijten helemaal niet snel.
Maar ja, je blijft mongolen houden die niet weten hoe je een hond moet opvoeden. Ook een labrador kan een agressieve kuthond zijn, als je hem maar vaak genoeg slaat en agressief maakt.
pi_143046076
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:22 schreef erodome het volgende:

Bij sommige mensen is elk ras een risico.
Er zijn gewoon te veel mensen die niet weten hoe ze met een hond om moeten gaan. En sommige rassen vormen dan een groter risico dan dan andere. Ik doel dan niet alleen op tokkies die een hond agressief maken omdat ze dat stoer vinden, maar ook op mensen die niets van honden weten en dan een angstbijter in huis halen.
pi_143046418
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Er zijn gewoon te veel mensen die niet weten hoe ze met een hond om moeten gaan. En sommige rassen vormen dan een groter risico dan dan andere. Ik doel dan niet alleen op tokkies die een hond agressief maken omdat ze dat stoer vinden, maar ook op mensen die niets van honden weten en dan een angstbijter in huis halen.
En ook dat zal met elk ras fout lopen. Door een golden in je gezicht gebeten worden als kind geeft ook ernstige schade wat een kind verminkt achterlaat voor de rest van zijn leven.

Alleen krijgen die honden vaak nog een kans, de meeste rassen die bekend stonden om hun vriendelijkheid die ik in handen heb gehad omdat ze hadden gebeten hadden al een slachtoffer of 5 op hun naam staan. Bij pits is het 1 keer dreigen en dood en dat komt dan wereldwijd in het nieuws, net als hier weer.
Kan het vb van een golden noemen, van goede huize, 5 slachtoffers op zijn naam 3 ervan moesten naar het ziekenhuis voor ernstige verwondingen(de anderen konden bij de huisarts terecht voor wat hechtingen). Toch werd de hond niet in beslag genomen, pas bij het laatste slachtoffer werd de politie erbij gehaald en werd besloten dat hij weg moest(nog niet eens ingeslapen). Deze hond is dan ook gewoon oud geworden, heeft wat heropvoeden gekost, maar toch.
Dat is dan ook niet breeduitgemeten in de krant gekomen, laat staan aan de andere kant van de wereld net als hier gebeurd.
pi_143046744
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef tijnhet het volgende:

[..]

Met dat gedrag beschrijf je precies het karakter van de dobermann van mijn oom, das ook zo'n dominant mannetje, een constante psychologische oorlogsvoering wie daarbinnen nou de packleader is. Zo'n beest zou ik echt niet willen, veel te vermoeiend.
pi_143046847
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat zijn zo'n beetje alle herders. :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:08:37 #99
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_143047405
Zo'n hond buiten laten lopen is hetzelfde als dronken achter het stuur kruipen: je kunt erop wachten tot het fout gaat. Dat laagopgeleide tokkievolk kun je het zeker niet toevertrouwen om een gedegen inschatting te maken van zo'n dier. Daarom een compleet verbod op buiten vrij rondlopen tenzij de eigenaar een cursus plus test van 3000 euro weet te voltooien. En overtredingen onder het strafrecht laten vallen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:08:53 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143047416
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meer geregistreerde ongelukken/aanvallen. Dat is heel wat anders. Als ik door de stofdoek vd buren wordt gebeten, komt daar geen registratie van. Als ik het ziekenhuis in wordt gebeten wel.

En verder ligt het aan de eigenaar, niet aan de hond.

Groetjes,

Caesar.

[ afbeelding ]
Dat is toch ook logisch, zo'n stofdoek brengt weinig schade aan, een Pitbull enorm veel, het gaat er niet om of een Chihuahua of een Pitbull agressiever is.
Het gaat er om, welk van deze soorten zorgt voor de meeste dodelijke ongelukken.
Aangezien meer dan 60% een vechthond van welk soort dan ook is lijkt me dat duidelijk.

Waarom het RAD ook niet heeft geholpen? Omdat vele nog gewoon zo'n hond hadden, mijn eigen broer had er twee rondlopen in die tijd, lieve beesten hoor. Maar ik laat mijn kinderen liever met het Boomertje van mijn ouders spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')