Ja, ik zou dan ook sneller terugkeren bij daglicht. Het scenario is plausibel, maar minder voor de hand liggend inderdaad dan dat je in de schemering stug door gaat lopen. Maar anyway als het pad slecht begaanbaar is, kun je bij het terugkeren natuurlijk ook nog verdwalen. Dit is me ook wel eens gebeurd (maar wederom in Nederland) en is best awkward en sufquote:Op zondag 3 augustus 2014 12:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar als je er eerst 2 uur over hebt gedaan om van het begin van de Pianista naar de Mirador te komen, merk je toch na een uur of 3 wel dat je niet teruggaat naar Boquete, helemaal met daglicht?
Het klauteren over kabels en/of droge rivierbeddingen zou ik wel doen als ik inderdaad helemaal de weg kwijt ben en daardoor in de stress zit.quote:Ga jij dan over kabels (of door de vrij droge rivierbedding) onbekende rivieren oversteken omdat je mogelijk bij Boquete uit zou kunnen komen?
Dus in principe zijn ze vrij snel in de problemen gekomen?quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:58 schreef StaceySinger het volgende:
'Geen hongerdood Kris en Lisanne'
door John van den Heuvel
PANAMA -
De ouders van de in Panama omgekomen Kris Kremers geloven niet dat hun dochter door te verdwalen in de jungle rond Boguete een hongerdood is gestorven.
Hans en Roelie Kremers reconstrueerden afgelopen dagen met lokale gidsen en hulpverleners de tocht die hun dochter samen met Lisanne liep op de dag van hun verdwijning. Anders dan steeds verondersteld gingen de twee meisjes veel eerder naar boven en bereikten zij op 1 april al rond een uur ’s middags de top van de zogeheten Pianista trail.
De meiden keerden niet via hetzelfde pad terug, maar namen een route over de top verder de jungle in. Op de top fotografeerden zij elkaar. Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.
Gevaarlijke rivier
Uit de eigen reconstructie blijkt volgens de ouders van Kris ook dat de meisjes al ver voor het oversteken van een gevaarlijke rivier in de problemen zijn gekomen. „Wij komen tot de conclusie dat verdwalen of een ongeluk niet waarschijnlijk is”, aldus de ouders van Kris. Hans en Roelie Kremers geven vandaag in Panama een persconferentie waar ze hun bevindingen nader toelichten.
Eerder maakten autoriteiten in Panama en Nederland bekend dat het onderzoek tot nu toe uitwees dat verdwalen en verhongeren van de meisjes het meest aannemelijk is. De politie baseert zich daarbij, naast analyse van sporen en menselijke resten, ook op telefoongegevens en foto’s op het digitale fototoestel van de meisjes.
De nog altijd intens verdrietige ouders hopen dat justitie in Panama toezeggingen om verder te zoeken naar stoffelijke resten van de twee meisjes nakomt. „We willen ook alle inwoners van Boquete bedanken voor alle hulp en steun bij onze zoektocht de afgelopen maanden”, aldus Hans en Roelie Kremers. De ouders van Lisanne zijn in Nederland achtergebleven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_hongerdood___.html
Kijk onder haar borst, en langs haar wang.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:51 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar dat is ook verlicht, de schaduw begint pas onder de bolling van haar linkerwang. Precies wat je zou verwachten bij een zon die bijna recht van boven valt.
Nee. het gezicht bij een foto om 1 uur zou er zo uit moeten zien:quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:51 schreef Joanne35 het volgende:
Maar dat is ook verlicht, de schaduw begint pas onder de bolling van haar linkerwang. Precies wat je zou verwachten bij een zon die bijna recht van boven valt.
Is dat een foto uit Panama? Lijkt me eerder een foto uit de VS? De zonnehoek is daar heel anders. Je moet ook rekening houden met de stand v/d persoon t.o.v. de zon.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:57 schreef Falco het volgende:
[..]
Nee. het gezicht bij een foto om 1 uur zou er zo uit moeten zien:
Prima, bel het NFI ook even om ze te vertellen dat ze er naast zitten met hun analyse...quote:Ik ga nog even verder zoeken naar websites hierover...
Ja is Amerika. In Panama zou de zon nog hoger staan rond het middaguur, dus de oogkasschaduw moet dan nog kleiner zijn bij Lisanne als die rond 1 uur gemaakt zou zijn.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Is dat een foto uit Panama. Lijkt me eerder een foto uit de VS? De hoek is daar heel anders.
Waarom zo verzuurdquote:[..]
Prima, bel het NFI ook even om ze te vertellen dat ze er naast zitten met hun analyse...
Ik denk dat die 13:00 toch echt wel een hard gegeven is hoor...
Als ze er zin in hebben vrees ik.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:59 schreef Jezus9 het volgende:
Misschien dat die nieuwe gevonden resten (hopelijk) wel eens meer duidelijkheid kunnen geven (nieuwe resten gevonden, bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)is_en_Lisanne__.html) als het namelijk grotere botten zijn, misschien kunnen ze dan beter uitpluizen of er geweldsporen opzitten, ofniet.
Weet iemand toevallig hoelaat die persconferentie word gehouden?
Omdat je je op een zinloos detail aan het focussen bent. Je probeert aan de hand van een foto een tijdstip te achterhalen, terwijl een stel professionals die een veel betere bron (het toestel zelf) hebben al hebben aangegeven dat die foto rond 13:00 is genomen.quote:
Foto kan wel om 14:00 genomen zijn als de overgang van wintertijd naar zomertijd niet wordt meegerekend. Maar het NFI (die het onderzocht heeft, niet/naast de "professionals" in Panama - ja, die latino's zijn niet zo snugger als Nederlandse onderzoekers -) zal dat wel meegenomen hebben.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat je je op een zinloos detail aan het focussen bent. Je probeert aan de hand van een foto een tijdstip te achterhalen, terwijl een stel professionals die een veel betere bron (het toestel zelf) hebben al hebben aangegeven dat die foto rond 13:00 is genomen.
Ik ga hier i.i.g. niet verder over discussiëren hoor
Ook professionals kunnen er naast zitten hoorquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Omdat je je op een zinloos detail aan het focussen bent. Je probeert aan de hand van een foto een tijdstip te achterhalen, terwijl een stel professionals die een veel betere bron (het toestel zelf) hebben al hebben aangegeven dat die foto rond 13:00 is genomen.
Ik ga hier i.i.g. niet verder over discussiëren hoor
Techneuten in Panama zijn echt niet dommer dan techneuten hier in Nederland hoor. Maar het feit dat ze die spullen meteen naar het NFI hebben gestuurd geeft denk ik wel aan dat ze daar wat meer expertise hebben als het om dit soort onderzoeken gaat.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Foto kan wel om 14:00 genomen zijn als de overgang van wintertijd naar zomertijd niet wordt meegerekend. Maar het NFI (die het onderzocht heeft, niet/naast de "professionals" in Panama - ja, die latino's zijn niet zo snugger als Nederlandse onderzoekers -) zal dat wel meegenomen hebben.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:06 schreef Joanne35 het volgende:
Techneuten in Panama zijn echt niet dommer dan techneuten hier in Nederland hoor.
Ik woon in Bogotá, daar is geen zon.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef Domnivoor het volgende:
Matador, jij zit niet al te ver daarvandaan. Plaats om 13:00 lokale tijd effe een foto van jezelf in de zon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Klopt. Daar herinnerde ik mezelf ook aan. Alleen het is wel waarschijnlijk aangezien het in het gebied gevonden is waar ook de gevonden resten/spullen aangetroffen waren, ze waren bewust in dat gehele gebied gaan zoeken. Daarom is het vrij aannemelijk dat het resten van de meiden betreft, maar inderdaad: eerst even met zekerheid afwachten.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef El_Matador het volgende: Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.
Ik ben zelf ICT'er en heb met Latijns-Amerikaanse collega's gewerkt. Die mensen zijn echt niet dommer dan westerlingen. Ze hebben misschien het systeem niet mee omdat Panama een armer land is dan Nederland, maar het is allemaal pure speculatie om te stellen dat zo'n onderzoek van de telefoon-inhoud in Panama niet goed zou zijn gegaan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoeveel ervaring heb jij met werken in Latijns-Amerika?
Het is overheid, die zijn vaak minder snugger dan het bedrijfsleven. Niet alleen in Nederland, ook hier.quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik ben zelf ICT'er en heb met Latijns-Amerikaanse collega's gewerkt. Die mensen zijn echt niet dommer dan westerlingen. Ze hebben misschien het systeem niet mee omdat Panama een armer land is dan Nederland, maar het is allemaal pure speculatie om te stellen dat zo'n onderzoek van de telefoon-inhoud in Panama niet goed zou zijn gegaan.
Voor hetzelfde geld zit daar net iemand in dat lab die geniaal is en eindelijk een serieus klus krijgt waar hij helemaal op los kan gaan. Leer mij techneuten kennen
quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik woon in Bogotá, daar is geen zon.
Nee, maar ik woon op 4:30 NB, Boquete ligt op 8:30 NB. Ook de longitude is anders en in dezelfde tijdzone maakt dat uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.
We moeten de identificatie idd nog even afwachten.
Er was in mei een blauw shirt gevonden dat van Kris en Lisanne zou zijn, maar ongerelateerd was. Ze hadden er met zijn tweeën nog in gepast:
http://elsiglo.com/panama(...)das-boquete/23771824Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
Ik acht de kans levensgroot dat de botresten van iemand anders zijn, noch van Kris, noch van Lisanne. Na 4 maanden (!) liggen die botresten niet meer daar waar ze omgekomen zijn. Zeker niet na het noodweer van de afgelopen weken (regentijd).quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:34 schreef Domnivoor het volgende:
We moeten de identificatie idd nog even afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |