abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:51:54 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143012824
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar als je er eerst 2 uur over hebt gedaan om van het begin van de Pianista naar de Mirador te komen, merk je toch na een uur of 3 wel dat je niet teruggaat naar Boquete, helemaal met daglicht?
Ja, ik zou dan ook sneller terugkeren bij daglicht. Het scenario is plausibel, maar minder voor de hand liggend inderdaad dan dat je in de schemering stug door gaat lopen. Maar anyway als het pad slecht begaanbaar is, kun je bij het terugkeren natuurlijk ook nog verdwalen. Dit is me ook wel eens gebeurd (maar wederom in Nederland) en is best awkward en suf :').
quote:
Ga jij dan over kabels (of door de vrij droge rivierbedding) onbekende rivieren oversteken omdat je mogelijk bij Boquete uit zou kunnen komen?
Het klauteren over kabels en/of droge rivierbeddingen zou ik wel doen als ik inderdaad helemaal de weg kwijt ben en daardoor in de stress zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 03-08-2014 12:58:20 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143012875
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:58 schreef StaceySinger het volgende:
'Geen hongerdood Kris en Lisanne'
door John van den Heuvel
PANAMA -

De ouders van de in Panama omgekomen Kris Kremers geloven niet dat hun dochter door te verdwalen in de jungle rond Boguete een hongerdood is gestorven.

Hans en Roelie Kremers reconstrueerden afgelopen dagen met lokale gidsen en hulpverleners de tocht die hun dochter samen met Lisanne liep op de dag van hun verdwijning. Anders dan steeds verondersteld gingen de twee meisjes veel eerder naar boven en bereikten zij op 1 april al rond een uur ’s middags de top van de zogeheten Pianista trail.

De meiden keerden niet via hetzelfde pad terug, maar namen een route over de top verder de jungle in. Op de top fotografeerden zij elkaar. Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.
Gevaarlijke rivier

Uit de eigen reconstructie blijkt volgens de ouders van Kris ook dat de meisjes al ver voor het oversteken van een gevaarlijke rivier in de problemen zijn gekomen. „Wij komen tot de conclusie dat verdwalen of een ongeluk niet waarschijnlijk is”, aldus de ouders van Kris. Hans en Roelie Kremers geven vandaag in Panama een persconferentie waar ze hun bevindingen nader toelichten.

Eerder maakten autoriteiten in Panama en Nederland bekend dat het onderzoek tot nu toe uitwees dat verdwalen en verhongeren van de meisjes het meest aannemelijk is. De politie baseert zich daarbij, naast analyse van sporen en menselijke resten, ook op telefoongegevens en foto’s op het digitale fototoestel van de meisjes.

De nog altijd intens verdrietige ouders hopen dat justitie in Panama toezeggingen om verder te zoeken naar stoffelijke resten van de twee meisjes nakomt. „We willen ook alle inwoners van Boquete bedanken voor alle hulp en steun bij onze zoektocht de afgelopen maanden”, aldus Hans en Roelie Kremers. De ouders van Lisanne zijn in Nederland achtergebleven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_hongerdood___.html
Dus in principe zijn ze vrij snel in de problemen gekomen?
Dat dacht ik idd ook al.
I´m back.
pi_143012891
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:51 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Maar dat is ook verlicht, de schaduw begint pas onder de bolling van haar linkerwang. Precies wat je zou verwachten bij een zon die bijna recht van boven valt.
Kijk onder haar borst, en langs haar wang.

Zo zie ik de zon (kaartje erboven negeren, richting klopt niet):
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:56:02 #54
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143012928
Ik kan wel een hypothese bedenken waar je de locatie van het broekje, de rugzak en de schoenen goed mee kan verklaren. Maar ik wacht even af wat er nog bekend gemaakt wordt over de nieuwe vondsten want dat kan alles weer op zijn kop zetten :)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:57:25 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143012959
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:51 schreef Joanne35 het volgende:
Maar dat is ook verlicht, de schaduw begint pas onder de bolling van haar linkerwang. Precies wat je zou verwachten bij een zon die bijna recht van boven valt.
Nee. het gezicht bij een foto om 1 uur zou er zo uit moeten zien:

De gehele wang is juist zichtbaar ipv dat een gedeelte geschaduwd wordt door de oogkas. Check verder: http://www.adorama.com/al(...)oor-portraits-Part-I

Ik ga nog even verder zoeken naar websites hierover...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143012975
Als Hans Kremers zegt dat ze om 13.00 uur op de Mirador waren dan moeten we dat maar aannemen. Denk dat hij de juiste informatie heeft en niet wij ondanks alle theorieen over de foto,lichtinval en stand van de zon.
pi_143013004
Misschien dat die nieuwe gevonden resten (hopelijk) wel eens meer duidelijkheid kunnen geven (nieuwe resten gevonden, bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)is_en_Lisanne__.html) als het namelijk grotere botten zijn, misschien kunnen ze dan beter uitpluizen of er geweldsporen opzitten, ofniet.

Weet iemand toevallig hoelaat die persconferentie word gehouden?
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:59:40 #58
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143013019
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:57 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee. het gezicht bij een foto om 1 uur zou er zo uit moeten zien:
Is dat een foto uit Panama? Lijkt me eerder een foto uit de VS? De zonnehoek is daar heel anders. Je moet ook rekening houden met de stand v/d persoon t.o.v. de zon.

quote:
Ik ga nog even verder zoeken naar websites hierover...
Prima, bel het NFI ook even om ze te vertellen dat ze er naast zitten met hun analyse...

Ik denk dat die 13:00 toch echt wel een hard gegeven is hoor...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:01:13 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143013069
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:59 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Is dat een foto uit Panama. Lijkt me eerder een foto uit de VS? De hoek is daar heel anders.
Ja is Amerika. In Panama zou de zon nog hoger staan rond het middaguur, dus de oogkasschaduw moet dan nog kleiner zijn bij Lisanne als die rond 1 uur gemaakt zou zijn.

quote:
[..]

Prima, bel het NFI ook even om ze te vertellen dat ze er naast zitten met hun analyse...

Ik denk dat die 13:00 toch echt wel een hard gegeven is hoor...
Waarom zo verzuurd :')
pi_143013083
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:59 schreef Jezus9 het volgende:
Misschien dat die nieuwe gevonden resten (hopelijk) wel eens meer duidelijkheid kunnen geven (nieuwe resten gevonden, bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)is_en_Lisanne__.html) als het namelijk grotere botten zijn, misschien kunnen ze dan beter uitpluizen of er geweldsporen opzitten, ofniet.

Weet iemand toevallig hoelaat die persconferentie word gehouden?
Als ze er zin in hebben vrees ik.
Ben ik de enige die zich verbaasd over de vaagheid van de recentere berichten?

Nu is het "skeletresten".
Voorheen was het specifiek "een stuk heupbot en een schoen met voetresten".
Bovendien lees ik tussen de regels dat de ouders van Kris nu ook klaar zijn met hun eigen onderzoek. Dat is wel vrij vlot; zouden ze zoveel resten gevonden hebben dat er nu wel antwoorden komen?
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:02:56 #61
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143013113
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom zo verzuurd :')
Omdat je je op een zinloos detail aan het focussen bent. Je probeert aan de hand van een foto een tijdstip te achterhalen, terwijl een stel professionals die een veel betere bron (het toestel zelf) hebben al hebben aangegeven dat die foto rond 13:00 is genomen.

Ik ga hier i.i.g. niet verder over discussiëren hoor :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143013152
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Omdat je je op een zinloos detail aan het focussen bent. Je probeert aan de hand van een foto een tijdstip te achterhalen, terwijl een stel professionals die een veel betere bron (het toestel zelf) hebben al hebben aangegeven dat die foto rond 13:00 is genomen.

Foto kan wel om 14:00 genomen zijn als de overgang van wintertijd naar zomertijd niet wordt meegerekend. Maar het NFI (die het onderzocht heeft, niet/naast de "professionals" in Panama - ja, die latino's zijn niet zo snugger als Nederlandse onderzoekers -) zal dat wel meegenomen hebben.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 3 augustus 2014 @ 13:06:26 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143013190
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:02 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ook professionals kunnen er naast zitten hoor :D. En dit is juist geen zinloos detail! Je hebt last van tunnelvisie: je twijfelt aan alle getuigenverklaringen, maar het tijdstip van een foto lijkt wel onomstotelijk bewezen te zijn. Beetje vreemd...
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:06:29 #64
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143013194
quote:
19s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Foto kan wel om 14:00 genomen zijn als de overgang van wintertijd naar zomertijd niet wordt meegerekend. Maar het NFI (die het onderzocht heeft, niet/naast de "professionals" in Panama - ja, die latino's zijn niet zo snugger als Nederlandse onderzoekers -) zal dat wel meegenomen hebben.
Techneuten in Panama zijn echt niet dommer dan techneuten hier in Nederland hoor. Maar het feit dat ze die spullen meteen naar het NFI hebben gestuurd geeft denk ik wel aan dat ze daar wat meer expertise hebben als het om dit soort onderzoeken gaat.
pi_143013218
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:06 schreef Joanne35 het volgende:
Techneuten in Panama zijn echt niet dommer dan techneuten hier in Nederland hoor.
:D

Hoeveel ervaring heb jij met werken in Latijns-Amerika? :*

zondag 3 augustus 2014 @ 13:13:08 #66
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143013346
Matador, jij zit niet al te ver daarvandaan. Plaats om 13:00 lokale tijd effe een foto van jezelf in de zon ;)
pi_143013392
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:13 schreef Domnivoor het volgende:
Matador, jij zit niet al te ver daarvandaan. Plaats om 13:00 lokale tijd effe een foto van jezelf in de zon ;)
Ik woon in Bogotá, daar is geen zon. :P

Nee, maar ik woon op 4:30 NB, Boquete ligt op 8:30 NB. Ook de longitude is anders en in dezelfde tijdzone maakt dat uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.

pi_143013603
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef El_Matador het volgende: Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.
Klopt. Daar herinnerde ik mezelf ook aan. Alleen het is wel waarschijnlijk aangezien het in het gebied gevonden is waar ook de gevonden resten/spullen aangetroffen waren, ze waren bewust in dat gehele gebied gaan zoeken. Daarom is het vrij aannemelijk dat het resten van de meiden betreft, maar inderdaad: eerst even met zekerheid afwachten.

Maar het feit dat het samenvalt met de persconferentie zou ook weleens kunnen betekenen dat er nog meer gevonden/bekend is (wat met zekerheid wijst naar de meiden) wat ze wellicht pas, met gehele toelichting, in de persconferentie bekend willen maken.

Aan de andere kant zijn er zovaak persconferenties gegeven in deze zaak waarin totaal geen nieuwe nuttige info werd gegeven, dus aankondigingen worden vaak anders gebracht dan het uiteindelijk bleek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jezus9 op 03-08-2014 13:27:43 ]
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:23:01 #69
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143013622
quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

Hoeveel ervaring heb jij met werken in Latijns-Amerika? :*
Ik ben zelf ICT'er en heb met Latijns-Amerikaanse collega's gewerkt. Die mensen zijn echt niet dommer dan westerlingen. Ze hebben misschien het systeem niet mee omdat Panama een armer land is dan Nederland, maar het is allemaal pure speculatie om te stellen dat zo'n onderzoek van de telefoon-inhoud in Panama niet goed zou zijn gegaan.

Voor hetzelfde geld zit daar net iemand in dat lab die geniaal is en eindelijk een serieuze klus krijgt waar hij helemaal op los kan gaan. Leer mij techneuten kennen :)
pi_143013664
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik ben zelf ICT'er en heb met Latijns-Amerikaanse collega's gewerkt. Die mensen zijn echt niet dommer dan westerlingen. Ze hebben misschien het systeem niet mee omdat Panama een armer land is dan Nederland, maar het is allemaal pure speculatie om te stellen dat zo'n onderzoek van de telefoon-inhoud in Panama niet goed zou zijn gegaan.

Voor hetzelfde geld zit daar net iemand in dat lab die geniaal is en eindelijk een serieus klus krijgt waar hij helemaal op los kan gaan. Leer mij techneuten kennen :)
Het is overheid, die zijn vaak minder snugger dan het bedrijfsleven. Niet alleen in Nederland, ook hier.

Maar goed, jij hebt andere ervaringen dan ik. :*

pi_143013701
kijk met fel zonlicht krijg je harde schaduwen
zoals hier te zien

het kan zijn dat op de gsm of of op de camera een Invul flits is gebruikt dan krijg je dit effect

vervolgens kan je ook nog digitaal inflitsen maar dat gaat te ver om dat hier te behandelen :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143013819
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:34:38 #73
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143013888
quote:
12s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik woon in Bogotá, daar is geen zon. :P

Nee, maar ik woon op 4:30 NB, Boquete ligt op 8:30 NB. Ook de longitude is anders en in dezelfde tijdzone maakt dat uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens: de nu gevonden botresten kunnen (goed) totaal ongerelateerd zijn en niets met Kris en Lisanne te maken hebben.
;)

We moeten de identificatie idd nog even afwachten.

Er was in mei een blauw shirt gevonden dat van Kris en Lisanne zou zijn, maar ongerelateerd was. Ze hadden er met zijn tweeën nog in gepast:
http://elsiglo.com/panama(...)das-boquete/23771824
pi_143013986
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:34 schreef Domnivoor het volgende:
We moeten de identificatie idd nog even afwachten.
Ik acht de kans levensgroot dat de botresten van iemand anders zijn, noch van Kris, noch van Lisanne. Na 4 maanden (!) liggen die botresten niet meer daar waar ze omgekomen zijn. Zeker niet na het noodweer van de afgelopen weken (regentijd).

pi_143014040
Giovani saw the women on 1 April near Don Pedro hitching toward Il Pianista. An employee at Il Pianista saw them start-up the trail between 3:00 and 3:30PM. Blue their dog, who often follows hikers went with them.
No one can remember seeing them return. Blue did return and Doris believes because of the hour they could not have gone far. She and Gionvani believe that they did return or the dog would have stayed with them.

&
April 7 11:18AM
I received this information since writing from Jan-Albert Hootsen, Mexico and central America Correspondent from Trouw.nl
” I spoke to Pedro Capón of Casa Pedro earlier today, he said he saw the girls on Tuesday afternoon, pointed out the Tierra Lino hiking route to them and saw them shortly after. He said they were very tired, and that he told them how to catch a bus back to Boquete. He said that’s when he last saw them.”
We do not know a time sequence yet but this could be why people think they returned or tried to return to Boquete.
I do hope they were not hitching.

http://www.boqueteguide.com/?p=10993
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')